***HEINÄMASSUT-07*** vol 3

Mutteri iiiiiso :hug: eipä oo tosiaan ihme, että vihloo jos on kiinnittynyt nyt jo
Mites olis jos otettas yksi erä shoppailuterapiaa ja tulisit käymään? Tai sitten vaan olla möllötetään jossain kahvilla kun ei kumpikaan päästä liikkeelle :D

Vauvelihaave meillä ikävä kyllä esikoinen jatkoi juurikin tuota yövalvontarytmiä myös mahan ulkopuolella - mä olin aivan totaalipuhki sairaalasta päästyäni, siellä kun ei oikeen saa päivisin nukuttua ja öisin nyytti valvotti. Kotonakin se jatku jonkun aikaa - onneks rytmi muuttu suht pian - mutta kotona sentää pysty nukkuun päivisin.

kesä82 tosi hyvä, että tuntu helpolta puhua :) Mä muuten yiritin tuota shoppailuterapiaa tässä kanssa ja ihan yhtä huonoin tuloksin

hapsiainen onnittelut uudesta asunnosta!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 20:13 Äsvee kirjoitti:
Kääk, kääk ja vielä kerran kääk :x Olin tänään ultrassa ja vauvan painoarvioksi saatiin 2800 g Kaksi viikkoa sitten se oli 1500 g.... mun sokerit ok :/ siis viikkoja oli tänään tasan 31 ja painoarvio oli tuo. Toivon todellakin, että on vain arvio.... ja kaiken kukkuraksi vauva oli kääntynyt pois raivotarjonnasta :$ voi tätä elämää :whistle:
Apua... Mua rupee pelottamaan kun meidän nuppu oli pienemmillä viikoilla silloin sen 1500g ja jos sullakin on jo noin iso niin mitä se voi olla mullakin... :eek: Mikä sulla Äsvee on sf-mitta? Mulla näyttää vain 31cm eli normikäyrillä mennään mutta minä olen tosi pitkä ja terkkakin sanoi että se ei oikeastaan kerro mitään...Rupee ihan oikeasti pelottaa.. :'( Käynnistyksellä synnytys on kuulema(?) kivuliaampi kuin itsestään lähtevä mutta suuren vauvan synnytyksessä on riskinsä... :ashamed:
Ilmoittele Äsvee miten sun kanssa etenevät..samassa veneessä ollaan.. \|O :D

esikoinen 32
 
Onpas mukavaa, kun joku muukin on samassa veneessä ... mulla oli tällä viikolla sf-mitta 31 eli sama, kuin sulla. Mullekin sanottiin, että sf-mitta ei sinänsä kerro mitään, kunhan on koko ajan kasvava, niin riittää. Mulla on seuraava kontrolli kahden viikon päästä. Eipä siihen vauvan kasvuun varmaan oikein mitenkään voi vaikuttaa... kaikkea tässä olen mietiskellyt. Käytkö jossain seurannassa vauvan koon vuoksi?
 
Heippa taas pitkästä aikaa!

Äitiyslomalla olen ollu tässä jo toista viikkoa ja sitä ennen oli pari vapaa päivää joten ihanasti on päässy taas tähän kotirytmiin kiinni. Kyllä on mukava olla taas kotosalla. Sata projektia on menossa ja aina jotain saan päivän aikana tehtyä, mutta vähän fiilis pohjalla näitä rästissä olevia kotitöitä oon tehny. :whistle:

Jotenkin tuntuu, että hukkuu tähän ylimääräseen tavaraan ja vaatteisiin yms. mutta mitään ei osaa heittää oikein poiskaan. Laspsilla on noita lelujakin vaikka päiväkodin perustais ja vaatteita ihan älyttömästi. Mutta silti taas eilen käytiin shoppailemassa tyttöjen kanssa..

Vauvan varusteiden kanssa oon jotenkin ihan hukassa. Aika paljon on jo kaikenlaista, mutta vielä puuttuukin kaikkea pientä. Onneksi vielä on aikaa. Huutonetistä oon huudellu imetystyynyn ja hoitolaukun. Vaunut ja sänky ja hoitopöytä on onneks entisiä.

Sf- mitasta ootte jutellu. Mie en vieläkään tiedä siitä mitään. Viimeks terkkari sen mittas, mutta ei sanonu ääneen ja unohti merkata neuvolakorttiin ja itekin unohdin kysyä. Muuten kaikki on kunnossa ja tän ison mahan kanssa tuskailukin eilen vähän sai uusia mittasuhteita, kun näin yhtä kaveria jolla on viikon päästä la... ja hänellä on vielä vähän reilu vuoden vanha siinä nosteltavana. Taidankin ite päästä aika helpolla noitten 5 ja 8v. reippaiden neitien kanssa. Eilenkin tytöt sitten hoiti tätä pientä ja leikitti, että kaveri sai vähän huilata.

No pakko jatkaa tota siivousta vaikka ei yhtään huvittas. Paljon helpompi olis jumittua tähän koneelle. Tänään on onneks hieroja, kun vihdoin sain tilattua ajan. Kädet ja niskat puutuu ja päätä on särkeny tasasesti koko raskausajan. Tosi ankeeta, mutta töissä ollessa en jaksanu edes hierojalle mennä. Nyt huomaa, että on sitä tossa keväällä ollu tosi väsyny.

T:Maiksu 32+5
 
En ookaan aikoihin kerenny kirjotella. Uus pino ja kaikkee, kiitos Mutterille siitä :) Meni tässä hetki kun sain luettuu mitä kaikkee ootte kirjotellut.

Ei ois tosiaan enää pitkä aika heinäkuuhun. Mie kyllä luulen että kärvistelen sinne heinäkuun lopulle saakka. Kunhan ei nyt elokuulle asti menis ni ois kiva :)

Tervetuloa munkin puolesta kaikille uusille.

Isyyslomasta.. Mun miehellä alkais kesäloma 16.7. (la siis 18.7.) ja ois siitä eteenpäin 3 viikkoa. Ei oo tosin vielä vahvistettu tuota lomaa mutta toivotaan että nyt pysyis tossa. Aateltiin että ainakin jos viikon tuohon perään ottais alkuun sitten isyyslomaa. Syyskuulla ois sitten vielä 1 viikko kesälomaa niin sen yhteyteen jos ottais sit ne loput 2 viikkoa isyyslomaa. Näin ollaan alustavasti mietitty mutta katotaan nyt. Miehen pitäis varmaan pikku hiljaa pomolleenkin kertoa isyyslomatarpeesta... :whistle: Mut oliko se niin että jos pitää vaan viikon kerrallaan nii tarvii ilmottaa vasta kuukautta ennen työnantajalle? Muistelisin tämmöstä...

Jotkut valitteli yöllisistä vessassa juoksuista. Mua on alkanut nyt juoksuttaa koko ajan.. Vauva oli tuossa välillä masussa poikittain ja sillon oli helpompi olo rakon kanssa. Muuten tosin painoi kylkiä ilkeesti. Liikkeet tuntui silloin myös tosi huonosti ja monena iltana panikoin jo sen kanssa. Mut sitten vauva kääntyi takasin raivotarjontaan ja nyt painaa mukavasti rakkoa. No, onneks oon saanu joten kuten unen päästä aina uudestaan kiinni.

Sairaalakassista.. Pitäis kai sitä ruveta pikku hiljaa pistää ylös että mitä sitä tarviis mukaan. Vauvelihaave tais vinkata et suklaata mukaan. Mie tässä naureskelin että jos pakkais jo kassin ja laittais suklaata mukaan niin mitenhän monta kertaa sitä sais täydentää tässä vielä ennen synnytystä :D Vois olla että joka kauppareissulta ostais aina uuden kun entinen mystisesti häviää :D *suklaahimoissaan*

sairaalan esitietolomakkeesta.. Mie sain jo sen aika alussa täytettäväks ja piti palauttaakin jo puolivälin tienoilla. Mutta nää kai vaihtelee sairaaloittain.

Hapsiainen, Onnittelut uudesta asunnosta.. Oon vähän kade.. Itekin haaveilen saunallisesta rivarikolmiosta. Tuntuu nii ahtaalta tää 45 neliöö 1h+tupakeittiö. Mut ei kyllä jaksa nyt ruveta muuttaa. Pitää sit syksyllä kattoo.

Mutta sitten omaa napaa. Neuvola oli tänään. Vähän oli kyllä ihanaa kun oli taas oma neuvolatäti siellä. Se on niin ihana ihminen. Hyvä mieli tulee ku siellä käy :) Varsinkin ku viimeks oli semmonen kaamee tapaus...

Tässä tietoja: rv 30+2
painon muutos 100g/vko (yhteensä painonmuutos alusta 5,4kg)
RR: 122/86 (mut kotimittauksessa 112/67)
pissa puhdas
Hb 137
sf 31 (eli menee siellä yläkäyrän yläpuolella vähän.. tasasesti kasvanut)
raivotarjonta

Eli kaikki kunnossa. Ihanaa. Muutenkin oon voinu nyt tosi hyvin. Sain paljon lappusia synnytykseen ja imetykseen liittyen. Sit sain lainaan semmosen "synnytä rentoutuneena"-cd:n. Pitää sitä muutaman kerran kuunnella. Synnytysvalmennukseen sain 2 vaihtoehtoista päivämäärää. Eka ois tuossa 23.päivä. Varmaan siihen mennään ku miehellä näyttää vapaailta olevan.

Nyt pitää lähtee käymään asioilla. Tulihan tuota tekstiäkin jo :D

Lotta rv 30+2
 
Äsvee ei mulle tarjota enään kun se yksi ultra viikolla 36.. eli meillä oli viikolla 28+jotain sen 1500g+rapiat päälle. Eikö sulla ollu viikolla 29+ sen 1500g?? Siis jos nyt ymmärsin niin onko teidän nuppunen nyt yli 1kg isompi mitä "kirjaopin mukaan" olisi? Kun vau` kirjasta katsoin ja nyt kun olen viikolla 32+0 niin paino arvio olisi 1800g ja jos teillä on jo 2800g??
Huhhuh... tässähän saadaan jännitellä että minkä kokoset sieltä massusta tulee.. Mieskin nauro että sanoo terve ja lähtee kävelemään kun ulos pääsee.. :LOL:
joo-o mutta mua tää tilanne pelottaa koska vielä ensimmäinen synnytys ja heti ollaan että ohhoh sehän on pari viikkoa isompi mitä pitäisi.. :eek:
Sen viikolla 36 olevan ultran ne tekee synnärillä ja silloin päättävät että käynnistetäänkö mahdollisesti jopa viikolla 38. Mutta kun sitä ei tiedä että onko kasvu hidastunut (??!!) tai jotain kun lääkäri silloin meinasi että sitä ei vielä sen viikon painosta tiedä minkä kokoinen on...Onko sulla joku "extra" seuranta nyt että saatko ylimääräisiä ultria..?
 
jenmo
Täällä supisteli eilen klo 17 eteenpäin tuonne puolille öin saakka.
Ei ollu mitään pikkusuppareita, vaan selkeesti eka kiristi ylämahaa ja siitä sit laskeutu alamasulle ja muuttu kivuliaaksi. Vessassa sai kans ravata vähän väliä ja maha meni aivan sekasin. Olo oli niin tuskanen, etten enää uskaltanut sohvalta nousta. Aina, kun nousin ja aattelin et ne loppu nyt (oli tosi epäsäännöllisiä) niin alko uudestaan. Tiskit ja kissanlelujen keräykset jäi kaikki kesken ku äkkiä piti mennä takas lepäämään. Join myös litran vettä siinä pötkötellessä (vanhan kansan keino estää liian aikasia supistuksia) mut eipä se liiemmin vaikuttanut.

Jadesta oli useamman viikon harjotussuppareita, joten erotin nää niistä ja olivat kivuliaampia selkeesti. Tänään jos jatkuu on soitettava neuvolaan. Yritin jo sillon aikaa varatessa et oisin päässy tarkastuttaan kohdunsuun tilanteen suppareitten takia, mutta EI! Sain ajan tasan neljän viikon päähän edellisestä, uudelleensynnyttäjä kun olen ja eka raskaus oli niin yliaikanen. Eli neuvolaan pääsen vasta 22.pvä, edellinen siis oli huhtikuussa samoihin aikoihin.

Nyt Jadea viihdyttään, pakko viedä se ulos kiikkumaan ja vaikka istuskella ite se aika puistonpenkillä. Muuten on kämppä sekasi ku neiti vaatiipi virikkeitä. Toivotaan ettei nyt tuon Jaden kans touhuillessa jatku supparit.
Moi taas kaikille!

Jenmo&H-P 29+5
 
Esikoinen,, olen käynyt koko raskauden kerran kuussa sisätautilääkärillä ja samalla on sitten ollut aina synnytyslääkäri, johtuen kilpirauhasistani, toinen lohko poistettu. Nyt ultria on kahven viikon välein. Lääkäri sanoi, että tuo paino 2800 g vastaa viikkoa 38 :eek: , mutta kun kävin tekayn sivuilla kurkkaamassa, niin vastaisi muistaakseni lähinnä viikkoa 35 ja täytyy muistaa, että noihin arvioihin sisältyy aina se +/- 500 g:n heitto.... ei auta, kun odotella kahden viikon päähän seuraavia tuloksia, viikolla 34 tai 35 tehdään lapsivesipunktio, jossa katsotaan joku happi juttu sekä keuhkojen kunto. Meillä se painon kehitys on mennyt näin:
rv 23+4 700g
rv 29+1 1500 g
rv 31+0 2800 g
Meillä mies kyselee aina välillä, että mites pieni jaksaa ja mä korjaan, että eikun iso.....
Todennäköisesti tämä vauva syntyy jo kesäkuussa, la olisi 12.7.


 
Äsvee voiko sulla sitten vaikuttaa tuo kilpirauhanen jotenkin siihen kasvuun? Onhan se varmasti turvallisempi sitten ajoissa synnyttää kuin rueta isoa vauvaa synnyttämään.. Mua jännittää mennä sinne ultraan kun siellä sitten tietää minkä kokoinen mahdollisesti meille on tulossa... :ashamed: Ei se muuten varmaan mutta ku jännittää se synnytys muutenkin ja sitten jos vielä mahdollisuus on että on kookas.. :ashamed:
 
Heips!!!

Jotkut oli jo miettiny sairaalakassia, mutta meikäläinen ei ole ajatustakaan asialle suonut. Kyllä sen kerkee sit muutamaa viikkoo ennen katsomaan valmiiks. Jos vaikka listan tekis mitä tarvii, niin mies sit osais laittaa hätätapauksessa tarvittavat...

Ja vihdoin eilen sita sain haettua vanhat vauvanvaatteet takas kotiin, kun on ollu lainassa. Nyt kun niitä tässä pesuun lajittelen niin tulee todemmaksi se että meille tulee tosiaankin kolmas lapsi. :eek: :eek: Pinnis ja vaunut on vielä käytössä miehen veljentytöllä, mutta kai ne palautuu sit aikanaan.

On ollu jännä lukea erilaisia painoarvioita masuasukeista. Mulla ei ole mitään arviota tehtykään, eikä varmaan ole enää ultraakaan... On ollu se yksi ja ainoa alkuraskauden ultra :( :( :( Kunta säästää...
Mutta kyllä ajattelin jotain pientä suuntaa asiasta kysellä myöhemmin, kun toi kuopus painoi syntyessään sen 4510g, niin en hirveesti isompaa haluis synnyttää... Vaikka ei ollu ongelmia edellisenkään kanssa.

Synnytyssuunnitelmasta ei ole tietoakaan... Onhan tässä vielä aikaa...

Lotta84! Kyllä pieneenkin asuntoon mahtuu asustelemaan vauvan kanssa. Meillä oli esikoisen syntymän aikana 42½ neliöö (1h, tupakeittiö + sauna) ja muutettiin isompaan vasta seuraavan ilmoittaessa tulostaan!!!

Hapsiainen! Onnea asunnosta! Taoivottavasti teillä on paljon apureita kun satuu muutto niin lähelle h-hetkeä.

Mutta nyt lähden hakemaan esikoista eskarista ja sit kauppaan kahden viikarin kanssa. Kivaa!!! :kieh: :kieh: :kieh:

Sain muuten ensimmäisen äitienpäiväruusunkin tänään. Jakoivat kerhossa kaikille äideille! Ihana ele!

Se on moro!

Mä ja nirppu 28+6
 
Ompas tullu tekstiä :eek:
Vihdoin alko äitiysloma, ihanaa =) . Harmi sisänsä lähteä töistä, mutta se jatkuva iltatyö aina siihen 20 asti alko jo viime aikoina jo hieman tuntua ikävältä!
Poikakin ihan innoissaan, että ei tarvi enää mennä päiväkotiin!
Joku niistä liitoskivuista puheli, eli mulla kans on nivuset ja häpyluu kipee ja varsinkin illalla kun menee sänkyyn pitkälleen, alkaa jomottamaan! Aamuun mennessä on sit taas asettunu! Ja yhtään pitempi istuminen tekee sen , että liikkeelle lähtö tosi hankalaa! :whistle:
Mä pääsen sittenkin siihen ihan lopussa tehtävään synnytys arvioon, mikä tehään sit kysissä! Kun noita sokereita kuitenkin mittailen kotona, niin sanoi neuvolantäti, että hän varulta laittaa sinne, että näkevät sitten minkä kokoinen vauveli on tulossa! =)
Poika paino syntyessään 3670 g ja 51 cm pitkä ja synty 40+1 eli ihan normaalinkokoinen oli vaikka ne sokerit oli silloinkin mittauksessa!
:wave:
 
peekele
Myöhässä kuten aina, mutta jos vielä joukkoon sopii...! Meillä olisi viikkoja nyt tasan 29 ja 27.2 ois laskettu aika! Esikoinen tulossa :) Kysiin ois tarkotus mennä sitten pinnistämään!

On täällä muutkin sitten saaneet ihan kunnon arvioita koosta...meillä oli tässä viikolla 28+4 painoarvio 1500-1700g! Sokereita olen kotona mittaillut kun rasituksessa oli yksi raja-arvo. Lisäksi on vielä kilpirauhasen vajaatoiminta, eli paljon on rampattu lääkärillä ja neuvolassa. Meillä olisi nyt ultra aina kolmen viikon välein, tarkastellaan miten tuo mötikkä kasvaa, että joudutaanko käynnistämään etuajassa vai hiipuisiko tuo hurja kasvu hieman loppua kohti sitten.
 
Jesh... sain tänään elämäni ensimmäiset astmalääkkeet. Mulla kun ollut aina lievä astma. Pienenä sitä ei ole hoidettu (vaikka äiti muistaa lääkärinkin todenneen että tytöllä on astma, ei lääkäri tehnyt mitään hoidon eteen), isompana sitten en oo ite sitä valitellut. Astma ilmennyt lähinnä rasituksessa. Kolmesti olen saanut pahan kohtauksen kovan liikunnan yhteydessä.

Nyt sitte tämän raskauden myötä on pitänyt muutaman kerran nousta yöllä yskimään ja jos esim. nauran kovasti, alkaa yskittää, hengitys rohisee ja vinkuu. Eilenkin suomi-usa -pelin aikana huusin ja yskin (piti kannusta...). Neuvolassa sanoin tästä niin pisti heti lääkärille ja lääkäri laittoi lähetettä tutkimuksiin joissa siis kävin tänään. Ens keskiviikkona pitää käydä vielä äitiyspolilla OYS:ssa ja kesäkuussa kontrollissa.

Sain hoitavan lääkkeen jota otan aamuin illoin ja lisäksi avaavan lääkkeen jota otetaan tarvittaessa, esim ennen rasitusta. Pitää sitte tehä sitä PEF-taulukkoa, joka aamu ja ilta pitää puhaltaa siihen mittariin viikon ajan ja merkitä lukemat.

Ei muuten mutta ei ois enää yhtään tautia tämän helv.etin atooppisen ihottuman lisäksi haluttanu!!! \|O Nytki on jalat semmosessa kunnossa että ei saata kävellä kunnolla kun niin sattuu. Kuin olisi ruoskittu. Vaikka ite oon raapinu mutta kun sitä kutinaa ei kestä ja raapiminen tuntuu niin hyvälle. Jospa tämä ihottuma taas raskauden jälkeen helpottaa, nyt kun en oo voinu mitään lääkettä ottaa kutinaan niin pääsee iho lehahtamaan.

Kyllä stressaa.. mutta vauva potkii ja voi hyvin! Yhtä ainoaa supistusta en oo tuntenu koko aikana (äitikin sanoi ettei hällä oo ollu yhdessäkään raskaudessa supistuksia ennen kuin lopussa) ja muutenkin on raskauden puolesta kaikki menny tosi mukavasti.

Vauvaa vissiin vaan tympäsi kun piti siellä polilla tehä ne puhalluskokeet. Meinasi ruveta jo pyörryttämään kun piti puhallella niihin laitteisiin. Vauva potki ihan vimmatusti mahassa, vähän meinas haitata suoritusta.

JoannaH ja vauveli 29+5
 
Tänää oli neuvola, pissa ei ollu puhas joten maanantaina saa kiikuttaa näytteen terveyskeskukseen :snotty: . Hb oli nyt pysyny samana ku viimeksi ja painooki oli tullu vaan kilo viime kerrasta =)
Raivotarjonnassa oli sillä hetkellä, mutta taitaa vielä pyöriä miten sattuu tuolla mahassa.

OYSsissa ei sitte järjestetä koko kesänä niitä tutustumiskäyntejä :/ Olishan tuo ollu ihan kiva käyä etukäteen kattomassa, että mihin sitä on menossa.
Noh sain niitä lappusia missä kerrottiin et millon pitää lähtä sairaalaan ja minne siellä mennään, kaippa sitä perille löytää :whistle:

Mulla on jalat aivan jumissa, hirveen tönkköä puujalka kävelyä eteneminen.

paalina ja pottu 31
 
Maiksu harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 21:56 paalina kirjoitti:
Mulla on jalat aivan jumissa, hirveen tönkköä puujalka kävelyä eteneminen.

paalina ja pottu 31
Sama täällä. Liikkeelle lähtö kamalaa köpöttelyä, mutta kyllä ne sitte vähän vertyy. Ihan kuin lantiossa ei aina oikein veri kiertäisi ja öisin vetää pohkeet kramppiin. Seuraavalla hieroja kerralla kokeillaan jos pystys olemaan jossakin asennossa, että saatas jalat ja tota alaselkääkin hierottua.
 
Jenmo85 Voi hurja.. toivottavasti ne supparit nyt sitten pysyis vielä aisoissa.. :hug:

Ninniliina Kyllä me joku kaffittelu voitais kehitellä ;) Luulenpa että musta ei ole enää lyllertämään ostoskeskuksissa :ashamed: :) Kun sais sit järkättyä silleen että mä pääsen tulemaan yksin.. mies vaan tuntuu nykyään viikonloppuisinkin viihtyvän töissä ja tuntuu että mä olen kotini vanki.. en mä täältä mihkään pääse ja noiden 3 kanssa on melkoista sirkusta lähteä minnekkään.. Mutta onko sulla ideoita missä kahviteltais?? :) :) :) :) Mites muuten jakselet??? Kuten jo mainitsinkin niin mä nyt sitten neuvolassa puhuin tästä henkisestä jaksamisestakin :ashamed: Mut kovasti se täti siellä tsemppaili, että kyllä se siittä...

peekele Tervetuloa mukaan, lisäsin sinut listaan :)

Yleisesti omaa napaa:
Rautatabut tuntuu auttavan.. olo on virkeämpi.. MUTTA ne saa mun mahan ihan sekaisin :whistle: :/ Että kumpi sit pahempi.. väsymys vai seonnut massu?
Liitoskivut on ihan yhtä h.elvettiä.. öisin ihan itkettää, kyllä niin paljon sattuu.. ja kun ei yhdessäkään aiemmassa raskaudessa näin ole ollut... :\|
muuten kaikki ihan ok.. Joku puhui kävelemisestä kuin puupökkelö.. minä myös :wave: :wave: varsinkin just jos nousee jostain..

Ja hei, en oo mikään lätkä fani, mutta VÄHÄNKÖ oli siistiä kun Suomi pääsi kultaotteluun.. JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE :D Huomenna täytyy katsoa se ottelu kyllä.. :D :whistle:

Esitietolomake täytetty.. vähän ärsyttää laittaa siihen ne nimiehdotukset, mutta ne vaaditaan.. laitetiin sitten Justus ja Pinja.. niistä kun ei kummastakaan kuitenkaan tule se varsinainen nimi.. tai no Pinjaan tykästyttiin kovasti, mutta tuskimpa laitetaan kun viime viikonloppuna yhden tuttavan lapsi kastettiin Pinjaksi.. Mutta sairaalassa hän kulkee nimellä Pinja. ;)

Heidi ja tyllerö tasan 31 ( :eek: )
 
paalina harmaa
mutterimää oon ottanu sitä nestemäistä rautaa, siitä ei mee maha sekasi, on jotenki vatsa ystävällisempää =)

minen laittanu siihen esitietolomakkeeseen niitä nimivaihtoehtoja, eikä se terkkari ainakaan mitään sanonu ku sen palautin eilen...Eikä kyllä laitettu esikonkaan aikana :snotty:

Ollaan äitin tykönä grillaamassa, tosin grillaus vaihtu ihan pitsan tekoon kun tuo ilma on tollanen ku on =)

paalina
 
En ole aikoihin täällä taas käynyt, mutta melkein päivittäin olen käynyt tutkimassa teidän muiden kirjoituksia. Viikkoja on yli 30 ja olo on sen mukainen :\|

Miten tämä lapsi näin äkkiä kasvoi näin isoksi :eek: Vastahan se oli niin pieni että hyvä jos liikkeet tunsi. Nyt on liikkuminen sellaista "lyllerrystä" ettei paremmasta väliä. Varsinkin jos hiukankin on pissahätä.. Vauvan pää painaa tuonne alas ihan kivasti. Iltaisin vatsassa käy sellainen kuhina että luulisi siellä olevan kaksi eikä yksi lasta :LOL:

Onneksi lapsi on perinyt ilmeisesti vanhempiensa unenlahjat ja nukkuu öisin hyvin. En ole montaa kertaa herännyt yöllisiin jameihin :)

Täällä on monella paljon ongelmia, tsemppiä kaikille! Enää ei ole kauan laskettuihin aikoihin meillä heinämassuillakaan, kunhan vielä jonkun aikaa jaksetaan. Itsellä ei ole sen kummempia ongelmia kuin nuo lievät selkäkivut ja harjoitussupparit, jotka ei ole kovin kivoja juuri kun pitäisi olla reippaalla kävelylenkillä :\|

Mutta aurinkoista kevättä kaikille ja jarrusukkia vielä hetkeksi, ja kaikille joilla on pahaa mieltä ja ongelmia, :hug: :hug: :hug:
 
CotHai the Grey
Wohou, ei täs muuten mut oli pakko tulla tännekin hehkuttaa kun me saatiin tänään uus kämppä :D :D

Avaimet täti löi kouraan, vaikka haluaa vuokran alkavan juoksemaan vasta ens kuusta. Mikäs siinä, voi laittaa sitä kämppää ja putsata sen ennenku alkaa kamoja roudaa sinne.

Mikä parasta, saatiin se tästä läheltä samalta unelma-alueelta missä asutaan, eli neuvolat sun muut ei muutu mitenkään!

Ja me saatiin sitten oma saunakin siinä samassa, eli löydettiin kolmio saunalla ja kyllä on onnekas olo B)
 
Cothai :flower: :flower: Onnea uuteen kotiin :)

Paalina Meilläkään täällä ei esikoisesta vaadittu niitä nimiä siihen esitietolomakkeeseen, mutta kun en kakkosesta sitten ollut laittanut, niin se kätilö kävi synnytyksessä koko ajan naputtamassa että "kyllä jotkut nimet täytyy laittaa", niin sitten sieltä suppareiten keskeltä huusin vaan jotkut nimet.. kolmosesta laitettiin "työnimet" sitten jo ihan suosiolla valmiiksi ja tästä nelosesta vaan hatusta vedettiin jotkut nimet siihen lappuun.. kai se on ihan sairaala kohtaista, mutta täällä ne vaatii ne nimet :)

karvatonkoira :hug: voi ei.. toivottavasti et kovin kipeeksi tule...

Jeps, mutta omia kuulumisia kirjoitinkin jo aiemmin, joten
HYVÄÄ ÄITIENPÄIVÄÄ KAIKILLE MINUNKIN PUOLESTA :flower: :flower: :flower:

Meillä lapset jo hykertelee muka niiiiiin salaperäisesti kun odottavat aamua että saavat tuoda askartelujaan mulle sänkyyn :heart: ihania ovat, vaikka "välillä" mun hermoille käyvätkin :ashamed: :) :heart: :heart: :heart:

Heidi ja pikkuinen tasan 31 edelleen :heart:
 
Heips!
Ihan kunnon räkätauti sieltä sit tuli! :snotty: Nenä tukossa ja kurkku kipeenä! Huomenna olis hammaslääkäri, mitenköhän siellä saa henkeä! :eek:
Nyt tuli muuten viime yönä ennätys vessassa käynnissä! Oikeesti kävin 5 kertaa pissillä! :whistle: Toivottavasti ei ihan noin paljon tarvis käydä, ei se sängystä kapuaminenkaan ihan leikkiä ole enää! :whistle:
Tähän mennessä ei oo tarvinu käyvä ku 3 kertaa!
Poika oli tehnyt päiväkodissa taikataikinasta mulle semmosen kaulakorun :heart: ja kortin sit oli mieheltä ja pojalta vielä yhteinen kortti! =) Täytyy laittaa koru kaulaan ku lähetään käymään mummolassa iltapäivällä! :D
 
jenmo
Hyvää äitienpäivää kaikille meille! :D

Mutteri ei mulla oo supparit loppuneet.. Viime yönä heräsin sikeästä (lääke-)unesta kaksi eri kertaa kipeään supistukseen :/ Huomenna soittelen neuvolaan jos tää päivä pärjätään näitten kans...

Mulla on masu laskeutunu ja vauva kiinnittynyt, voin laittaa kuvaa myöhemmin. Mies huomas eilen tuon muutoksen. Ja siis ei oo lääkäri kertonut vaan itellä tuntunu erilainen paine tuolla alhaalla pari päivää. Sillon ku supisteli useamman tunnin niin siitä seuraavana aamuna oli vauva ilmeisesti laskeutunut/kiinnittynyt. Koko ajan on olo niinku jotain vuotais ja kellertävää limaa on parina päivänä tullut, liekö limatulppaa peräti?! :eek:

Tänään on 30viikkoa täynnä! Ihanaa, pysyis poju nyt vaikka kuukauden masussa niin ois hyvät mahdollisuudet elämään ihan terveenä (jos ja kun vauva edes terve on).

Mun miehellä on tänään synttärit, kohteliaana poikana syntyi aikanaan äitienpäivänä. Toivotaan ettei vauva tuu liikaa isäänsä...Tuntuu nimittäin et kovasti ois jo ulos pyrkimässä!

Kaiken hyvän lisäks miehellä tuli kurkku tosi kipeäksi perjantaina, sai sairaslomaksi loppupäivän. Joutuu kuulemma angiinakierteen estämiseksi kitarisa(?)leikkaukseen. Mulla oli tänä aamuna kurkku niin kipee etten sanaa saanut suusta. Jade huus herätessä ku syötävä, eli tais jäädä meiltä yhdistetyt äitienpäivä- ja synttärikahvit ja -päivälliset sukulaisissa väliin :(

Täytynee nyt ottaa levon kannalta tää päivä meidän kaikkien.

Hyvää vointia ja koittakaa äitit ja tulevat sellaiset nauttia ja rentoutua tänään!! Kaikille flunssaisille kanssasisarille paranemisia!!!

Rakkaudella Jenmo&MALTTAMATON H-P 30 tasan
:heart:
 
Hyvää äitienpäivää kaikille äideille ja tuleville! Vuoden päästä sitä pääsee itekin jo äitienpäivää viettämään äitinä :)

Jenmo, Toivotaan että pikkunen jaksais vielä ootella muutaman viikon siellä masussa.

Paranemisia kaikille jotka on kipeenä.

Mulla tuli äsken eka tippa maitoa toisesta rinnasta :) Hassua..

Pitäis nyt vähän vielä jaksaa opiskella. Perjantaina ois vika tentti, mut tänään sain just yhteen kurssiin vielä yhden tehtävän mikä pitäis vielä tehä. Pitäis referoida yks englanninkielinen artikkeli.. blaah... On vähän tuo englanti hukassa, joten tuskaa sen artikkelin lukeminenkin. No jospa sitä jostain vielä sais vähän voimia saada nuo valmiiks nii vois sitten hyvällä mielellä aloittaa lomailun.

Vaan nyt kyllä pakko päiväunille mennä.. ihan väsynyt olo

Lotta rv 30+4<br><br>
 

Yhteistyössä