***HEINÄMASSUT-07*** vol 3

Siis voi KIESUS! Meillä valvottiin TAAS yö pojan korvien takia - ei lähdetty päivystykseen kun haluttiin ihan korvalääkärille ja siinähän se yö meni rattosasti parin tunnin pätkissä kipulääkettä annostellen...
No: ensi viikon pe pojalle laitetaan putket korviin kun ei näytä tämä kierre nyt katkeavan ollenkaan - josko sitten. Pirhanan kallista se vaan on :x Onneksi on vakuutus...

Ja sitten: itse pääsen lääkäriin (psykiatrille) viikon päästä keskiviikkona. Olo on tosi paljon parempi =)

isyyslomasta kuulkaas kyllä ne lauantait on Kelan mukaan arkipäiviä - yhtä lailla kun äitiyskorvausta tulee kaikilta "kalenterin ei-punaisilta päiviltä" niin samalla lailla isyysraha, eli siis lauantai on maksupäivä. Mutta: jos isä ei ole töissä viikonloppusin olleskaan niin sen lomanhan voi ottaa sillon vaan viideltä päivältä/viikko, jollon neljännelle viikolle jää vielä 3 päivä käytettäväksi

Vauvelihaave mäkään en esikoista odottaessa halunnut kuulla mitään repeämisestä. täällä palstallakin mm. kiersin kaikki aiheet ja lehdistä en lukenut mitään missä mainittiin sana "repeäminen"

Ninniliina :hug: :hug: :hug:

Me saatiin esikoiselta juuri lääkekuuri loppuun (siis kirjaimellisesti tänään otettiin viimeiset tipat). Nyt olis jälkitarkastus 29.5.

Vähän tätä omaa napaa (joka ei ole pullistunut) :whistle:
Eli neuvolassa käytiin tänään. Tässä mittoja ja muuta
SF: 26
Rv: 31+1
Paino 94,7 (muutos +393)
RR: 108/70
U-Prot: -
U-Gluk: -
B-Hb 128
Tarjonta: Perä
"Hipsukka" ei ole liikaa kasvanut. Kohtu kuulemma hyvän kokoinen, pelkoo sokerin vaikutuksesta ei ainakaan vielä ole, mutta seurannassa silti ollaan tiiviisti. Seuraava aika on kahden viikon kuluttua. Synnytyssairaalaan menen tutustumaan 30.5.
Nyt suihkuun ja petiin, että pääsee aamulla töihin.

t: Saikku ja "hipsukka" 31+1

Tänään on istuttu 5 tuntia "kampaajan" sohvalla ja nyt on hiukset nätisti takussa :D

Kelaan vein paperit eilen ja vasta siinä tiskillä sitten ruksasin, että pakkauksen otan, nyt sitte jännätään :whistle:

Perjantaina oliski neuvola...oon sitä esitieto lomaketta yrittäny täyttää, mut jotenki tuntuu et mihinkään en osaa vastata mitään...

muaki on ruvennu synnytys pikkasen jänskättään, ku tietää hiukan et mitä on tulossa...esikoinen synty etuajassa niin jotenki sitä koko synnytystä ei ollu paljo etukäteen ehtiny ajatella...lähtö tuli sit muka niin yllätyksenä, sairaalakassinki pakkasin siinä supistusten välissä, ku lopulta tajusin et ne on niitä supistuksia :whistle:

Niin oliko joku maalannu pinnasängyn? millasella maalilla,ja millä välineellä ne puolat saapi kätevimmin maalattua??

paalina

Ninniliina :hug:
Hyvä, että asiat alkaa järjestyä, että sait ajan ja pääset juttelemaan ammatti-ihmisen kanssa :hug:
Toivottavasti myös pojan sairastelu helpottaa!

Ja kiitos tuosta isyysloma vinkistä, eipäs ole edes mieleeni tullut, että noin kannattaa tehdä, oon mäkin sitten pässi :headwall: Mä kun ajattelin, että mies saa olla sen kolme kalenteriviikkoa pois töistä, ja se on siinä. Niillä on siellä vaan ma-pe töitä (onneksi), ilta- ja aamuvuoro vuoroviikoin.

Pinnasängyn maalaaminen Mä en ole maalannut, mutta varmaan kun maalikaupassa kertoo, että mitä aikoo maalata, niin osaavat kertoa mitkä maalit sopivat lapsen sänkyyn. Kaikkiahan ei suositella, koska jos vauva sitten vähän isompana nuolee/puree pinnoja, niin saattaa irrota tai liueta maalin paloja mitkä ei ole hyväksi pienelle.

On tosiaan tuo synnytys alkanut pyöriä mielessä yhä enemmän :whistle: Milloinkas se sairaalakassi oikein kannattaisi jo pakata, ja mitä kaikkea siihen täytyy tajuta pakata?? Vauvan kotiintulovaatteet on mulla ensimmäisenä mielessä, ja omat vaipat, mutta mitä muuta? :ashamed:
Te, joilla on jo lapsia, niin milloin olette esikoista odottaessa pistäneet kassin valmiiksi? Kun todennäköisempää kai on, ettei nyt kovin paljon etuajassa ihan yllättäen synnytys ala.

Niin ja sitähän mun piti vielä kysyä, että joko kaikki on saaneet sen esitietolomakkeen? Meille ei ainakaan terkkari ole vielä sellaista antanut.
Mitäs kaikkea siinä oikein kysytään, muuta kuin vauvan nimi hätäkastetta varten?

Pinnasängyn maalamisesta; mie maalasin ihan sillä Tikkurilan Helmi-kalustemaalilla ja vaikka tuo Pikkis niitä laitoja aika lahjakkaasti pureskeli ei siitä seurannu edes vatsaväänteitä... Tai vaihtoehtosesti se sitte selittääkin paljon. :whistle: :D

Ninniliina (?) hyvä että siekin pääset juttelemaan. Miulla ois huomenna aika perheneuvojalle. Sinänsä vähän hassua, kun ei meillä siis avioliitossa mitään ongelmaa ole, mutta perhettähän sekin koskettaa, jos äiteen pääosasto ei ole järjestykssä. Tuo ihminen vaan on semmonen, jota miulle suositeltiin miut ja tän neuvojan tuntien. ;)

Vauvelihaave, sitä kassia ei oikeesti tarvi pakata etukäteen. :D Mutta harva kai malttaa olla pakkaamatta. ;) Ei se lähtö niin kiireellä tule, ettei niitä tarpeellisimpia ehtis ottaa mukaan, mutta voihan sitä sisältöä miettiä valmiiksi. Esikoisen kanssa mie tarvisin (tai oisin tarvinnu) sairaalassa:
-neuvolakortti
-omat hygieniavälineet
-ne kotiintulovaatteet itelle ja vauvalle, itelle kannattaa ottaa jotain väljää, vaikka ihan ne samat, joissa sairaalaan lähtee, maha ei kuitenkaa häviä kokonaan ihan heti ja nuo vauvan vaatteet voi pakata joko sinne omaan kassiin tai sitte vaikka turvakaukaloon odottamaan, että isä tuo ne, tosin ne kandee oikeesti kattoo ite valmiiksi, eikä jättää miehen huoliksi... :whistle:
-musiikkia ja kannettava cd-soitin, synnytyssalissahan on mankka, mutta kun tuo esikoinen joutu olemaan sinivalohoidossa kolme vuorokautta, ni miulla kävi aika pitkäksi ja oli kiva kuunnella musiikkia
-kirja (edellinen syy tässäkin)
-imetysliivit ja liivinsuojia (tää on ehdoton)
-"kauramakkarat", siis kaksi semmosta lämmitettävää jyväpussia oli miulla mukana supistuksia helpottamaan

Muuta ei nyt tule mieleen. :)

Ai juu, esitietolomakkeesta kaikkialla sitä ei täytetä ollenkaan, esim. HUSin aluella ei ainakaan esikoisen aikaan semmosta ollukkaan. Mutta voihan sen varmistaa sieltä omasta neuvolasta. <br><br>

Minä aion maalata pinnasängyn, kunhan tulee sen verta lämpimät kelit että voin tuossa ulkona maalata. Mulle myyjä sanoi että saapi aika paljon syyä sitä maalipintaa ennenku siitä mitään tulee.

Minä sain sen esitietolomakkeen maanantaina. Voe siinä kysyttiin vaikka mitä! :eek: en osannut joka kohtaa ees täyttää, mutta aika moneen kohtaan löytyi vastaus neuvolakortista, eli samoja asioita on esitietolapussa. Sit kysyttiin että onko suvussa jotain sairauksia, ja omat ja miehen sairaudet, allergiat, ruokavalio... Sitte jotain vauvaa koskevia asioita kyseltiin, elikkäs esim mitä toimenpiteitä sallii vauvalle tehtävän jos tulee jokin tilanne.<br><br>

*ei jaksa kirjautua*

kesä82 Kiitos, hyviä vinkkejä =)
Mä olen myös ajattelut tarvita kaurapussia sairaalassa, oon käyttäny sitä jo monta kuukautta täällä kotonakin jos jonkinlaiseen kolotukseen, mutta eikös niitä ole sairaalassa omasta takaa?? Mulla on ollu sellanen käsitys, että niitä siellä olis avautumisvaiheessa käytettäväksi, ettei tarvii olla omaa mukana, mutta pitääpä kysäistä...

Tuosta sairaalakassista lähinnä tuli mieleen, että vaikka ei varmaan tosiaan kiire lähtö tulekaan, niin mä varmaan oon silloin jo niin pyörällä päästäni, etten varmasti muistaisi ottaa edes neuvolakorttia mukaan jollei kassiin ole jotain valmiiksi pakattu :headwall:

Kiitos taas haleista, kyllä niitä tarvitaan... Tää olo kun heittelee ihan laidasta laitaan päivästä riippuen, näemmä...

kesä82 eipä sillä niin väliä, millä nimikkeellä sitä apua saa - mutta tosiaan ei ehkä ihan ensimmäiseksi varmaan masennukseen tms. apua hakevalle tule mieleen hakeutua perheneuvontaan... Että kun muutenkin on sellasella mielellä, ettei oikein jaksa kauheasti panostaa siihenkään, että apua hakisi, niin kuinkahan moni jaksaa yksin ottaa selvää noista vaihtoehdoista?
Pääasiahan toki on, että keskusteluyhteys toimii: toivottavasti olette samalla aaltopituudella tuon ihmisen kanssa :)

Vauvelihaave eihän se laukku missään komerossa tiellä ole, että sen kuns vaan pakkaat koska vaan - itse aion laittaa sen kyllä kohta puoleen valmiiksi, ihan jo senkin takia kun meillä tulee se muutto vielä tuossa reilun kuukauden päästä. Mulla kaikki sinne tulevat tavarat on sellasia, että en niitä muuten tarvitse, joten voi ihan hyvin pakata. Kesä82 laittokin ihan hyvän listan, mutta omani näyttää tältä:
- kännykän laturi
- kirja (samasta syystä kuin aiemmin mainittiin)
- hygieniavälineet (ihan vain mukavuussyistä omat shampoot sun muut)
- imetysliivit+liivinsuojia (sairaalan liivit on :x )
- tutti vauvalle
- vauvan unilelu (täysin turha, mutta kun esikoisellakin oli)
- joku pillimehu tms. että saa synnytyksen jälkeen juotua samalla kun imettää: viimeksi tuli törkeä jano siinä vaiheessa (ja se imetys kestää kuiteskin aika kauan) ja makuulla ei oikeen lasista saa juotua
- kotiutumisvaatteet vauvalle ja itselle pakkaan sitten turvakaukaloon ja mies tuo ne kaikki kun tulee meitä hakemaan
- lämmitettävä viljatyyny tulee varmaan mukaan, koska viimeksikin käytin sitä sekä kotona että matkalla selän hautomiseen suppareiden aikana - sairaalassa niitä usein on kyllä myös osastoilla, sillä siinä vaiheessa kun maito nousee ja rinnat turpoaa, niin tuo tyyny on oikein hyvä apu siihenkin kipuun

Mä olen kanssa ajatellut maalata ton pinniksen. Heti kun mies sen hioo. Se pitää kuulemma hioo ensin :whistle: Joo'o, saa nähdä milloin sen tekee:) Ostettiin käytettynä niin siinä on kyllä sellaiset hampaan jäljet että... Mitä te muutes laitatte teidän vauvelille päälle kun laitokselta lähdette? Oon nyt ollut kotona jo 3 viikkoa ja aika on mennyt nopeasti vaikka kaikki päivät olen tekemättä mitään.. Herään aamulla jo aikasin. niinkuin tänään jo ennen seitsemää... \|O \|O \|O Olen aina ollut niin aamu-uninen mutta en enää.. Mutta niinhän ne kaikki sanoo että luonto nyt valmistelee mua tulevaan... :heart: :heart:<br><br>

CotHai kesken kaiken
Heti ekaksi pinniksestä, meillä tuo 17v eno halusi välttämättä ottaa pinniksen hionnan ja maalauksen tehtäväkseen, vaikka tarkoitus oli se itse tehdä. Kyllä mä siihen ihan perus vesiohenteisen maalin ostin eikä siihen annettu liikkeessä yhtään syytä miksi ei. Merkkiä en yllätys yllätys muista :p

Puhetta oli myöskin kassin pakkaamisesta sairaalaan.. itse miettinyt ihan samaa, pitäis vaan saada itseään niskasta kiinni ja miettimään ihan tosissaan, et mitä sitä tarttis pakata. Mut toisaalta lykkään sitä ihan "tarkoituksella" ku ens viikolla ultra, jos se istukka on edelleen jämähtänyt liian alas ja tielle niin sitten varmaan täytyy pakottaa itsensä pakkaamaan valmiiksi. Ku sitten voi tulla yllätyslähtö millon vaan, jos se istukan retale päättää ottaa ja irrota.. voi olla, ettei siinä sitten enää oikein kykene mitään mukaan pakkaamaan paniikilta ja kiireellisyydeltä.

Vaan jepulis, näiltä istumin tää tytsy jatkaa aamukahviaan tuolla köökin puolella taikinoita tarkkaillen.. mikä lie iskeny, eilen voisilmäpullia oli pakko leipoa ja tänään kaksia eri sämpylöitä. Toisaalta ihanaa, kun saa edes jotain näkyvää aikaan.. plus moon aina tykänny leipoa :D
Hyvä pari siinä suhteessa, kun mies taas tykkää kokata ja on hyväkin vielä siinä!

Vaan kyllä nyt alkaa jo pienen pienet perhoset lentelee masussa, kun tietää ettei kauaa enää siihen kun mutsin kulta tulee maailmaan :heart:
Minen malta enää odottaa, että saan pienen käden käteeni ja sen vaavan tuoksun leijumaan asuntoon. Äitin poika, maailman tärkein.

Nonnih, nyt mie meen.. hormonit :LOL:

:hug: sitä tarvitsiville.

mie meenasin kassin pakata tuos kesäkuun puolella.muuten voi olla et kaik jiä kotia :D kamera jne.ainai laitella ettei jää matkasta.

liitoskivut on edelleen kauhiat :/ muutama supistuskin on tuntunut.

mie oon kans miettiny et mitähän vaatetta vauvalle pakkais... :whistle:

ja hermoja raastaa tuo koira..en tiiä mikä sitä vaivoo :kieh:

mieh ja rv32+1

Siis jestas teitä naiset :eek: :) vähänkö olette taas kirjoitelleet.. yritin kaikki lukea läpi, mutta enhän mä nyt enää muista mitä mun piti kellekkin sanoa :ashamed: :whistle:

Ninniliina rutistus ja puristus :hug: :hug: :hug:

Omaa napaa:
Tunnin päästä on neuvola.. hui iiiiiiikkkk.. pelottaa kun on tota painoa tullut tosiaan ihan reippaasti.. Mut tiettekö kun mä en keksi muuta selitystä kuin sen että olen ennen ollut kova liikkumaan ja nyt en monivaivaisena vaan pääse liikkeelle :headwall: :headwall: :ashamed: Nyt siis se 16 kiloa tullut.. viime neuvolasta 4kiloa lisää, ainakin kotivaaan mukaan.. :snotty:

Viime yö oli TUSKAAAA \|O Mies herätti mut kun mä itkin unissani.. :/ niin kovat nuo liitoskivut (?) on .. öisin sattuu niin julmetusti, varsinkin toi häpyluu.. vai mikä se nyt on... ??? ja sängystä ei vaan meinaa ylös päästä...
Tänään olen kyllä itteeni rääkännyt.. tamppasin matot, imuroin ja pesin lattiat.. pakko saada itteensä liikkeelle edes sen verran.. ja kyllähän tuo nyt selässä sitten tuntuukin että puunattu on.. mutta tuntukoot perhana.. mä alan olee niin kypsä tähän "ai ai , voi voi" juttuun \|O :/ Mä haluun mun elämäni takaisin \|O \|O :D

Jees, mutta nyt tarkistelee pojan koulu läksyt ja kunhan tuo mies tulee töistä, mä lähden sinne neuvolaan.. :wave:

Heidi ja tytteli 30+5 :heart:

Kaikille tasapuolisesti :flower:

Mä olen jo meidän "hipsukan" hoitolaukun pakannut, enää puuttuu vain kotiintulo-asu. Itselleni otan vaihtoalusvaatteet, maidonkerääjät (kotimatkaa varten, ettei tarvi matkalla paitaa vaihtaa), liivinsuojat, hygieniatuotteet, kuivattuja omenoita (se pillimehu oli muuten tosi hyvä ajatus) =) , kirja, kamera ja kännykkä(+laturi). Niin tietysti neuvolakortti ja Tyksistä saatava lähete. Yritän ottaa mahdollisimman vähän tavaraa mukaan, sillä yritän päästä kotiin 2 h synnytyksen jälkeen :kieh: No ei ne kyllä varmaan mua sentään niin nopeasti sieltä laske pois, varsinkin kun on noi paastosokerit seurannassa. :(

T: Saikku ja "hipsukka" 31+2

P.S. Kuinka monella masuasukki perä/kylkiasennossa (ilmoittautuu hän) ja odottaa epätoivoisesti, että ennen laskettua aikaa olisi kamu pää alaspäin.

Kiitos kaikille hyvistä vinkeistä siitä, mitä sairaalaan kannattaa pakata mukaan. Huh, tein tuossa listaa ja tuntuu (vielä tässä vaiheessa) niin kuin olis johonki hotelliin lomalle lähdössä :LOL: Noh, vauvanhakumatkahan se tavallaan onkin kyseessä, todellista extremeä! B)

Ja ehkäpä se tunne lomamatkasta karisee aika pian, kun alkaa nää loppuraskauden vaivat vielä enemmän vaivata :D

Ainiin, muistakaahan kaikki pakata mukaan suklaata, se varmasti auttaa sielläkin moneen asiaan! :p

saikku Täällä yksi, jonka vauva perätilassa, ja toivon todella että kääntyisi pääalaspäin :wave: Toinen toive, joka ollaan isukin kanssa tuolle meidän pikku pomolle esitetty, on se, että hän voisi alkaa opetella hieman enemmän päivät valvotaan - yöt nukutaan -rytmiin \|O
On nimittäin sellainen yökyöpeli, että voittaa minutkin siinä mennen tullen! Nykyisin pikkuinen ei liiku enää paljon ollenkaan päivällä, ei vaikka yrittäisi herätellä. Mutta siinä 22.30-23.00 alkaa bileet, jotka jatkuvat sitten tuonne aamuyölle saakka. Hyvällä tuurilla ehdin jossain välissä nukahtaa, mutta useimmiten en. Ja herättää kylläkin kovilla potkuillaan sitten vähän väliä. Jos oon kyljellään, hän potkii sinne ja selällään ollessani meinaa pissit lirahtaa housuun kun jomottaa niin kovaa tuonne virtsarakkoon :whistle:

Th sanoi, että tulee todennäköisesti olemaan hänen rytminsä myös tällä puolella masua. Eikä kuulema muu auta kuin alkaa sitten varovaisesti opettaa rytmiä. Kiva vielä tässä kerrostalossa tuo yöelämä, voi olla että nuo naapurin mummot antavat äkkiä palautetta, jos meidän kulta vauveli heitä yöllä valvottaa :D

Että sellaista meillä :wave:

Vauvelihaave & päivätorkku Pikkuinen 30+5

Hei Vauvelihaave

Kuulostaa toi teidän vauva ihan samalta kuin meikäläisellä, mutta sillä erolla, että meillä harrastetaan tätä potkimisaktiviteettia myös pitkin päivää! :LOL:. Yöt olen saanut kyllä nukuttua, mutta kun tulee aika vaihtaa asentoa, herään siihen (ja "hipsukka" myös). Yleensä kyllä muutaman potkun jälkeen rauhoittuu takaisin unille. Toivottavasti myös masun ulkopuolella. =)

T: Saikku ja "hipsukka" 31+2

Neuvolakuulumiset pikaiseen:

Sf-mitta oli 29cm, eli yläkäyrillä mennään.
Verenpaine 116/70, eli ihan ok
painoa tullut nyt sitten yhteensä 14 kiloa (jeeee, vähemmän kuin luulin ;) )
Sydän äänet: ne kuultiin jotenkin, neiti kun ei ollut yhteistyöhaluinen vaan potki koko ajan..

Ja se mun "tennispallo" ilmiö.. vauvan pää on ilmeiseti NYT JO kiinnittynyt tonne alas.. :eek: se aiheuttaa myös mun kohdalla ne jumalattomat kivut, koska aiemmin niitä ei oo ollut..

Rautaa antoi mulle 2 purkkia, hemppa oli vaan 100. :/

Mutta muuten kaikki ihan ok :) :heart:

Heidi ja telakoitunut tyllerö 30+5 :heart: <br><br>

Nyt mie kävin juttelemassa sen perheneuvojan kanssa ja kyllä oli mukavaa! Todella ihana ihminen, jolle oli helppo puhua. Ja onhan se mukava kuulla ihan ulkopuoliseltakin, että tällä taustalla vois asiat olla paljon hullumminkin ja itseasiassa mie taidan kumminkin olla kutakuinkin täyspäinen. :whistle: :D :D

Mutta kun mie yritin (perheneuvojankin käskystä) hemmotella itteeni ja ostaa pari uutta paitaa, jotta napakin peittys, ni enpähän löytäny! :headwall: H&M:llä oli vaan semmosia "kutaleita", että kestääkö nuo kuosissaan edes kolmea pesua, eikä muutenkaan miun värisiä tai näkösiä, Lindexiltä mie en löytäny edes tavallisia lyhythihaisia trikoopaitoja, toppeja kyllä ja sitte semmosia "omituisuuksia", mammavaatteita siellä ei nyt ollukkaan, eikä Seppälä tuottanu sen parempaa tulosta. :/ :headwall: Ilmeisesti mie en siis löydä tän meidän kylän kaupoista mieleisiäni.

Enkä mie löytäny semmosia neutraaleja vauvanvaatteitakaan, mitkä ois miun silmää miellyttäny. :\| Ei täällä pohjosessa asumisessa mitään vikaa ole, jonkun aikaa vaan menee, että oppii asennoitumaan uudelleen Helsingin palveluiden jälkeen. :whistle:

Siitä kassista vielä. Tottahan se on, ettei se paljon tilaa vie missään, eikä ketään haittaa ;) , mutta sillä mie vaan toppuuttelin kun ite ainakin tarvisin suurinta osaa niistä tavaroista (esim. sitä neuvolakorttia) ihan viimisiin päiviin saakka ennen synnytystä. Mutta jääkaapin ovessa oleva lista on varmasti hyödyllinen! :)

Tuosta synnytyksestä tuli vielä mieleen, että minuu on jääny esikoiselta vähän harmittamaan se, etten mie ite jotenki keränny tietoa tarpeeksi. Ei siis mitään hampaankolossa sairaalan henkilökuntaa kohtaan, mutta näin jälkeen päin ois ollu kiva olla jotenki ite enemmän mukana koko tapahtumassa. Miusta sekä Aktiivisen Synnytyksen nettisivuilla http://www.lapsiperhe.net/aktiivinensynnytys/ että tuon Malla Rautaparran kirjassa Kantamisen kausi on paljon kivoja vinkkejä "luonnolliseen" kivunlievitykseen ja hallintaan. Mutta molempia pitää kyllä lukea sensuurilla, jotenki miusta toisaalta menee vähän liian pitkälle tuo luonnonmukaisuuden ihannointi niissä. Itelle sopivat konstit poimimalla mie olen ainakin löytäny niistä kivoja ajatuksia. Sittenhän sen heinäkuulla näkee, että miten niitä toteutti käytännössä! :D

pakko tulla hehkuttamaan teillekki. me saatiin saunallinen rivitalokolmio, muutetaan viimestään heinäkuun alussa sinne. :D
vuokra nousi satasella ja sähkölaskut nousee, kun siellä on sähkölämmitys mutta eiköhän me pärjätä.

tänään ostin ensimmäisen vaatteen pikkuselle, semmosen 50cm kietaisupaidan. olise kyllä ihan pikkiriikkinen :ashamed:

hapsiainen 29+0

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 08:46 toistamiseen äidiksi kirjoitti:
Aiaifi Ovatko he mitään syytä arveleet miksi vauva niin pieni? Ite täällä meittii suurinpiirtein kaikki mahottomat ja maholliset asiat läpi.. Ja toisaalta yrittää lohduttaa sillä mahdollisella mittavierheellä, mistä on kanssa kuullut...
Meillähän on se kampura toisessa jalassa todettu. Perinnöllisyyslääkärin kanssa on juteltu mutta mitään varmaa tietoa ei ole. 4D ultrassa ei löydetty poikkeavia kasvojenpiirteitä, sormet, varpaat ja sisäelimet ovat normaalisti muodostuneet. Sydämmessä on todettu pieni kalkkihippu (golfpallo) mutta siitä ei kuulemma pidä huolestua.

Mutteri, Ja ei kun rautaa vaan poskeen ja toivotaan että vatsa kestää. Kiva kuulla että asiat muuten ok.

kesä82, Eikö olekkin ihanaa kun ammatti-ihminen käskee hemmottelemaan itseään. Hienoa että pääsit semmoisen puheelle ja ajatukset aukeamaan solmusta.

hapsiainen84, Onnea uuden kodin johdosta !

Kääk, kääk ja vielä kerran kääk :x Olin tänään ultrassa ja vauvan painoarvioksi saatiin 2800 g Kaksi viikkoa sitten se oli 1500 g.... mun sokerit ok :/ siis viikkoja oli tänään tasan 31 ja painoarvio oli tuo. Toivon todellakin, että on vain arvio.... ja kaiken kukkuraksi vauva oli kääntynyt pois raivotarjonnasta :$ voi tätä elämää :whistle:

Kääk, kääk ja vielä kerran kääk :x Olin tänään ultrassa ja vauvan painoarvioksi saatiin 2800 g Kaksi viikkoa sitten se oli 1500 g.... mun sokerit ok :/ siis viikkoja oli tänään tasan 31 ja painoarvio oli tuo. Toivon todellakin, että on vain arvio.... ja kaiken kukkuraksi vauva oli kääntynyt pois raivotarjonnasta :$ voi tätä elämää :whistle:

aiaifi juu, oon kans kuullut että kaikkien vatsa ei välttämättä kestä :/

Äsvee OHHOH :eek: :eek: :eek: kieltämättä on aika mukavan kokoinen tuo vauva.. :) mut jospa se kasvu siittä hidastuis....????.. hui.. et sä kyllä loppuun asti yhdes koossa ole jos vauva tuota vauhtia kasvaa.. Alkaa olla nyt jo ihan mukavan kokoinen.. :heart: Mutta eihän vauveli vielä kuitenkaan ihan kypsä kohdun ulkopuolelle ole, joten tarrasukkia, tarrasukkia sinne kasapäin.. :hug:

No juups, mutta minä laitan nyt noi 3 kaalimaan kauhukakaraa untenmaille ja sit heittäydyn itsesääliini tuohon sohvalle miten kamalaa mun elämä taas on... Kun edes yhden noista energiamäärästä saisin edes hippusen niin mä olisin super äiti... :ashamed: miten noissa riittääkin virtaa... :snotty: Ja kun oma olo ei ole kaikista energisin.. Mutta eihän se lasten vika ole.. ei vaan aina jaksais... :ashamed: Neuvolassa tänään otin puheeksi sen että tämä fyysinen voimattomuus alkaa jo siirtyä henkisenkin puolelle.. kovasti se täti tsemppaili että kyllä se siitä.. mutta kun musta tuntuu ettei se tästä.. ei ennen heinäkuuta...

No niin ja kohti ensi yötä ja liitoskipuja taas perhana \|O

Heidi ja tytteli 30+5 edelleen :heart:

Yhteistyössä