***HEINÄMASSUT-07*** vol 3

Pikaisesti vaan ennen ulkoilua =)

Luulin jo saaneeni selville vauvan sukupuolen, kun esikoisestakin oli karvamasu :D Ei se tulokas taida ollakaan varma tyttö, kerran teillä on pojillakin ollut!! :LOL:

Mutteri Samasta LAS:sta puhutaan!!!

Huonostaolosta on ollut juttua. Mulla on kanssa viime aikoina tullut ihan yhtäkkiä pahaolo, oikein oksettava. Olen ruennut tulkitsemaan sen kuuluisaksi raskausajan närästykseksi. Se nimittäin ainakin mulla hiukan helpottaa kun syö tarpeeksi Rennietä ja juo vissyä/röyhtäilee!!!
Lauantai ja sunnuntai oli oikein mega-närästyspäiviä kun niillä lukuisilla synttäreillä tuli kahvia juotua pitkästä aikaa.

Yleisväsymys alkaa vaivata... Jatkuva supistelukin(harjoitus) alkaa jo käydä hermoon, ei voi edes astianpesukonetta tyhjentää ilman et pari taukoa pitää pitää :kieh:
Lisäksi on alkanut silloin tällöin tulemaan 'kivuliaita' suppareita. Ei siis mitään synnytykseen verrattavia, mut alavatsassa ja selässä tuntuvia.
No, parin viikon päästä kaikki hanat auki et alkais syntymään :D

Ai juu, mulla on synnytystapa-arvio 11.6. Jännää nähdä minkäkokoinen ipana siellä myllää. Eipä olla 'Emppua' nähtykään sitten rv20...

Jaahas, raikas ulkoilma kutsuu...

Anne & 'Emppu' 34+5
 
Ihan ekana kirjoittelen omat kuulumiset ja vastauilen samalla niihin mitkä muistan :LOL:
Joku kyseli viikkoja ne on nyt 32+3 eli eilen oli 32+2 mut joku siihen vastasikin...
Tänään kävin neuvolassa aamusta ssynnytyspelko keskustelussa, oli tosi piristävä reissu ja tuli kyllä huomattavasti parempi mielikin :) Neuvolan täti sentään otti asian niinkuin tosissaan.

En tiedä miten paljon työ muut näette näitä keski-.suomen uutisia mut lehdessä oli tälläinen:avoimet tutustumiskäynnit keskussairaalaan synnytysosastolle loppuvat samoin synnytysvalmennukset. Eli meillä päin ei sit tarvii mennä valmennukseen eikä tutustumaan sairaalaan :'(

Hyviä neuvola uutisia vauvan pulssi oli 150 ja sanoi et on tosi hyvä :) Tänäänkin siis mun maksa-arvoista huolimatta vatsassa voidaan oikein hyvin :)
Painoa oli tullu nyt 1kg viikkoa kohti lisää, mut eipä tuo neuvolantäti huolissaan ollu. Mulla on muutenkin vähän liikaa painoa mut kun ei se mua haittaa ja tunnen olon hyväks sano ettei siihen kannata kiinnittää erityista stressiä. Olen sen kans jo pitkään pähkäilly ja vaikka syömisiä seuraan painoa tulee.

Vauvan vaatteista mä meinaan sairaalaan ottaa:
boby + potkarit
sukat
tumput
puuvilla hattu (nauhoilla)
sellainen ohut vuorellinen puku (samanlainen kuin se äippäpakkauksen mut merkiltään tutta)
kestovaippa ja villahousut

Meillä on turvakaukalossa sellainen pussi vauvaa varten joten jos on lämmin en laita tuota tutan haalaria olenkaan vaan pelkät potkarit ja bodyn, mut keli määrää sen.

Vaatteista kanssa oli juttua meillä esikoinen ei ikinä käyttänyt 56cm, syntymän jälkeen tuli heti 60cm ja niiden perään melkein heti 62cm. Toki meillä tuo kestovaippa vaikutti et bodyn piti olla 62 jo sillon kun 60cm olis mennyt. Vaippa kun ei haarasta mahtunut niin et 60cm body olis menny kiinni :LOL:
Nyt tokalle mä olen pakannut hoitopöytään vaan 60cm koska oletan ettei 56cm ole käyttöä. Ne on kyl vaatekomeron hyllyllä et jos kovin pienenä syntyy. Sitä en kyl usko kun eilen kaverilla oli painoa 2400g. :) '

Neuvolan täti ennusti sydänäänistä sukupuolta, onko muut kuulleet neuvola ennusteita? Ja miten hyvin ne pitää paikkaansa? Niiden mukaan meillä olis tyttö tulossa.

Nyt tekemään ruokaa, mitäs ruokia listalaiset tekee? MUlla alkaa olla ruokien teko ongelma, kun ei mitään isoa jaksais värkätä ja keksiminen on hankalaa, yleensä teen makaroonilaatikkoa, kinkkukiusausta, risottoa... no onneksi toi esikoinen tykkää :ashamed:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 21:57 vierailija kirjoitti:
Hei pakko kommentoida asiaa eli meillä kun vauva syntyi ei päälle edes mahtuneet ne 50 cm...56 oli siinä ja siinä ja 60 alko oleen jo mukava eli ei oikeesti kannata hommata kovin pieniä vaatteita.
Vauva painoi syntyessään 3800g ja 51.5 cm pitkä eli ei ihan mikään hirmuinen jätti mutta kuitenkin kookas ja roteva! =)
Jäävät vain nätit vaatteet käyttämättä, mutta samapa tuo mihinkä kukakin rahansa laittaa jos varsinkin on sitä ylimääräistä!
Onneksi nuo meidän 50cm vaatteet ei ihan minipieniä ole, joten toivottavasti mahtuvat :/
Ylimääräistä rahaa ei kyl ole liiemmin tuhlata, mutta ei ole onneksi rahaa mennyt yhtään hukkaan, vaikkei mahtuisikaan, kun ollaan saatu ne lainaan/omaksi.
En tainnut itse ostaa yhtään ainoaa 50cm vaatetta, 56 senttisiäkin vain ihan muutaman. 74cm:stä tarvii vasta ostaa, kun tosiaan on niin paljon noita pieniä jo nyt.

esikoiselle Paljon onnea tätiydestä sekä valmistumisesta!! :flower: :D
Mä ihan säikähdin eka, kun luin tätisanan tilalla Ä I T I ! :eek: :LOL:
Ajattelin että no nyt on sitten eka heinämassu saanut vauvan syliin :D
Vaikka ei siihen enää varmaan pitkä aika ole... :whistle:

Mä oon silloin tällöin käynyt katselemassa touko- ja kesämassujen profiileista masukuvia, että on joillain vielä isompi kuin mulla, ja että kohta mullakin on tollanen. Nyt tuntuu hurjalta kun ne ovat alkaneet niin tiheään tahtiin vauvautua, ja tajusin et mehän ollaan nyt ihan pian niitä suurimpien mahojen kanssa tallustelijoita :eek: Sen kyllä huomaa esim. kadulla kävellessä ja kaupassa käydessä, kun ihmiset jää ihan töllöttämään masua kommentoivatkin fiksusti, että sulla on iso maha :LOL:

Olikohan urinkoinen81 joka kyseli että mitä ruokia laitetaan? :ashamed:
Musta kans tuntuu, että ideat välillä vähissä, että mitä sitä vois tehdä. Otin keittokirjan käteen ja selasin sen läpi, kirjoitin paperille ylös kaikki ruuat siitä mitä vois tehdä, en siis todellakaan mitään hanhenmaksapalleroita jne. mutta sellaiset, mitkä meidän perheessä maistuu.
Toinen (ei tosin taida enää toimia kesällä kun koulut jää lomille) vinkki on katsoa lehdestä ruokalistat, täällä päin ainakin on amiksen ja yläasteen ruokalistat lehdessä.

Mutta tuo makaroonilaatikko on kyl hyvä perusruoka, mikä maistuu kaikille :D Nyt on vaan tehnyt niin paljon mieli perunaa raskaana ollessa, että sitä on erilaisten kastikkeiden kanssa syöty keitettynä ja sitten uunissa esim. lohilaatikko. Viimeks tein pinaattikastiketta, että saisin sitä lisärautaa kun niin väsyttää \|O

Harsoista vielä... Kunhan saan nuo viimeiset ommeltua ja äitiyspakkaus tulee, niin taitaa olla n. 30kpl yhteensä. Voi olla, ettei siinäkään vielä liikaa ole, mutta pitää sitten pyörittää pyykkikonetta ahkerammin :D Tai jos joku vaikka tuo lahjaksi, kun niitä pieniä vaatteita ei tosiaan ainakaan tarvittais :whistle: Mutta päätin, etten periaatteesta osta yhtään harsoa kaupasta uutena, kun kappalehinnaksi tuli yli 2? ja kangaskaupasta sai sitä harsokangasta metrin hintaan 1,70?!

Enempää en enää muista, paitsi Allunmammalle onnea matkaan :wave:

Nyt jatkamaan tuota pyykkiurakkaa, uudet koneeseen ja entiset silitykseen. Miten musta tuntuu, etten IHAN kaikkia vauvan vaatteita jaksa sittenkään silittää edes tällä eka kierroksella ;)
Mutta jos saisi ne edes nyt pestyä, niin voisi kohta hyvällä omalla tunnolla ja ilman huolen häivää lähteä viettämään kesää mökille B) Viime yönä oli niin kipeitä supistuksia, että luulin jo että nytkö se alkaa. Sitten tajusin, että kyllä niitten "oikeitten" täytyy olla VIELÄ pahempia, ja aloin taas pelätä että miten kipeää ne sitten oikeesti tekeekään :'(


Vauvelihaave & Pikkuinen 33+4
 
Helena: Meiltä on Viipuriin huikeat 50 km ja rapiat päälle, joten pitkä matka ei pääse rasittamaan :D

Esikoinen: Onnittelut valmistumisen johdosta! :flower:

Karvamasusta... ...täälläkin löytyy linea negra rintojen väliin asti ja karvoja masussa vaikka muille jakaa... Poju olisi siis viimeisimmän ultran mukaan tulossa. Esikoispojusta ei ollut linea negraa eikä karvoja, joten se niistä "varmoista" merkeistä kumpi on. Myös sykkeet ovat tällä uudella tulokkaalla olleet vanhan kansan mukaan "tyttösykkeet"...

Viime yönä tuli nukuttua todella huonosti. Kahden aikaan heräsin siihen, että salama iski jonnekin lähelle. Ikkunat helisi ja koko talo tärisi. Inhottavaa. Itse vielä pelkään ukkosta joten tärisin sitten ukon kainalossa puolisen tuntia ja Vili sai aikamoisen adrenaliinijysäyksen. Sen kyllä huomasi masun poukkoilustakin. Aamulla heräsin vähän ennen kahdeksaa taas ukkoseen ja sitä kestikin sitten toista tuntia. Meillä siis järvi ympärillä 3 sivulla, joten silloin kun ukkonen tulee tänne, niin joko se kestää pitkään (eli ei ole voimakas eikä jaksa lähteä järven yli vaan pyörii pitkään yllä) tai sitten tulee kunnon rytinällä (eli tulee järven yltä vauhdilla, rysäyttää pari kertaa läheiseen kallioon, katkaisee sähköt vähäksi aikaa ja sitten häviää yhtä nopeasti kuin tulikin).

jossu + Vili 33+2
 
Miulla oli kanssa tänään neuvola.

Miulla on painoa tullu lähtöpainosta +400g!!! :D Tosin alussa tippukin viitisen kiloa, mutta silti... Kaikki oli sillä mallilla, että mie oisin ollu sieltä 10 minuutissa ulkona, mutta tätille taisi tulla semmonen olo, että jostain pitää keskustella vielä, ettei miulle tule "paha mieli". ;)

Mie sain myös nyt varattua neuvola-ajat sinne Etelä-Karjalaan. Siellä olikin appiukko (tän tulevan neuvolatädin vanhavanha tuttu) jo kertonu, että mie saatan soitella. :D Mie pääsenkin vielä kerran lääkäriin ja se taitaa olla se paljon puhuttu synnytystapa-arvio, niillä on siellä kuulemma tapana tehdä se. Ihan kiva, kun täällä meillä ei uudelleen synnyttäjille ole kun kaksi lääkäriä tarjolla.

Mie tajusin senkin, että kahdessa viikossa miun pitää nyt laittaa tää kämppä siihen kuntoon, että mie tulen takasin vasta elokuulla ja yrittää tajuta ottaa kaikki mahdollinen mukaan niin vauvalle, itelle kun Pikkiksellekin. :eek:

Ja kohtahan tässä on jo kääröt kainalossa! :eek: :heart: :D
 
iltapäivää siskot!

Aurinkoinen täälälkin kärsitään turvotuksesta. Kurja juttu nuo maksa arvot mut hyvä että masussa voidaan hyvin!

Mutteri voisitko vaihtaa mun la:n, se on 2.7
Onko nuo tuntemukset menny jo ohi? toivotaan että pysyis sisällä vielä sen muutaman viikon.

ninniliina käytin myös tuota sitruunahappoa, on ihan loistava aine ja edullinen!
Kiitti tuosta saunavinkistä!
Mulle on sanottu että lastenvaatteita on turha silittää ne on muutenkin niin kovalla rasituksella ja useat vaatteet voi pestä 60asteessa, joka myös kuluttaa niitä.
Huuhteluaine nostaa joustavien kankaiden elastaanin pintaat ja ne katkeilee, se löysyttää vaatetta.

esikoinen osanottoni :hug: ja onnittelut tädille :heart:

Auroora toivotaan että kaikki on hyvin :hug:

Piipero ONNITTELUT :flower: minäkin tunnen olevani vielä sen 19-v vaikka ikää on kyllä paljon enemmän :D
jenmo otahan nyt rauhassa pari viikkoa. Limatulpasta ei tarvii huolestua, se voi lähteä ajoissakin pois ja osittain. Nyt ei kannata enään käydä uimahallissa uimassa kun limatulppaa ironnu, ettei tule bakteereita.

vauvelihaave mullakin ollu aika ajoin pahoinvointia. Alussa oli muutaman viikon ja nyt taas palannu. mietin että johtuuko jostain vitamiinin puutoksesta tai liiallisesta saannista, mut on kait ihan normaalia. toivon että olis merkki siitä että kohta pääsis synnärille ;)

täällä on jo vauvan tarvikkeet laitettu, oli esikon jäljiltä esillä. Vaatteet pesin, oli se äippälaatikollinen. esikolla oli ihan älyttömästi lainassa vaatteita jotka oon jo palauttanu. esikko syntyi talvella joten vaatteita tarvittiin enemmän.
Mie kans oottelen pakkausta, halusin molemmille omat ja pääsen näin aikas helpolla.
viikon päästä on neuvola.
Ootteko muut mitannu mahanympärystä? mulla on nyt 107cm kasassa!

mut nyt tekee jotain hyuödyllistä tai sit päikkäreille kun tuo esiko valvotti hampaiden takia.

voikaa hyvin ja aurinkoista päivän jatkoa!

Tigru 35+
 
Harsoista, muistan kun joku mainitsi ostaneensa kuvio harsoja.. kukahan se oli? :ashamed:
Mä suunnittelin et ostaisin muutaman harson vaipaksi, noita tavallisia valkoisia meillä onkin läjä päin. Onko kukaan kaipailemassa harsoja? Multa joutais kyl muutama ihan postikuluilla. Noi harsot on ollu puklurätteinä :)
Vaippaharsoja en myy eteen päin :) ne kun on menny vähän kellertäviks.

Sinä joka siis ostit niitä kuvio harsoja oliko minkä kokoisia ja näyttikö tukevilta?
Ajattelin niitä nimittäin hankkia muutaman ihan vaippakäyttöön ja olis suotavaa et se olis sellainen tukeva.
T:Ansku ja toukka 32+3
 
Moikka!
Kummia nämä liitoskivut :eek: joinakin päivinä niitä ei juurikaan ole, mutta taas toisinaan ihan kovastikkin, tänään on semmonen päivä, että istuminen sattuu ja ylösnousu ja kävely, ottaa tuohon häpyluuhun :/
Viime yönä kävin sit 4 tai 5 kertaa vessassa, kiva :whistle: vauva varmaan ihan pomppimalla pomppi tuolla rakon päällä!
Mulla on tullu kunnon tiikerin raidoitus tuohon mahaan, alamahassakin on mutta enimmäkseen tuolla ylhäällä.
Perjantaina olis sit siskon valmistujaisjuhlat, pitäs pojan kans lähtee autolla köröttelemään 100 km suunta :\|
Tilasin jo joku viikko sit netistä semmoset rinta/nimineulat sille lahjaks, mutta ei oo vielä tullu :( vielä olis huomenna aikaa ilmestyä!
:wave:
 
aurinkoinen81 mie ainakin olin niitä kuviollisia harsoja ostanu. Popolinin harsoja nuo olivat ja samaa "kaliiperia" kun esim. äitiyspakkauksen harsot. Eli suunnilleen saman kokosia (ei ehkä sentilleen) ja vahvuisia.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 15:04 aurinkoinen81 harmaa kirjoitti:
kesä82 mistä sä ostit niitä ja oliko millainen hinta? Tiedätkö kestääkö ne 90 asteisen pesun?
www.kestovaippakauppa.com ja 7 ? oli kolme harsoa + 1,8? postikuluja. Pesusta mie en vielä tiedä, kun niissä ei ollukkaan sitä ohjelappua, mutta jahka tuo myyjä vastaa, ni mie sitte kerron. Mie uskosin, että kyllähän ne kestää sen 90 pesunkin, mutta voipihan se olla, että värit vähän haalistuu, jos jatkuvasti siellä pesee.
 
Tänään on ollut vähän parempi päivä. Ei oo enää sitä pahaa oloa niin ja ei päätä säre. Viimeyönä tääl oli mieletön ukon ilma. Oli ihan kohalla hetken aikaa. Kesti varmaan jotain 3 tuntii kun salamoi ja satoi kaatamalla.
Masu pomppi välillä ihan ihmeellisesti kun oikeen kunnolla tohon lähelle rysähti. Nyt ukkostaa taas... ei sada viel mutta jyrisee...

Esikoinen Onnittelut tätiydestä! :flower:

Tigru78 Sä kyselit niit mahan ympäryksii täällä mittaa on kertynyt 101cm rv 32+1

Aurinkoinen81 Ruokia... Täällä on aikas laiska ollut kokki viimeaikoina. Perunaa ja erilaisia kastikkeita on tullut tehtyy. Lasagnea jaksoin viimeviikolla laittaa. Tänään on vain nuudelia ja jauhelihakastiketta. Ei sitä ittelle vaan jaksa mitään erikoista tehdä. Saa aina syödä samaa niin monta päivää. :kieh
Onko sulla tosiaan niit harsoja paljon? Mulla ei oo viel yhtään. voisin ostaa niit jos jollain on tosiaan ylimääräsii? :attn: :attn:


Tosiaan oon vähän hukassa tässä ollut. Tullut sellanen paniikki aika et mitä kaikkee se vauva oikeesti tarvii?!?!?? Mul ei oo kun muutama vaate ja pinnasänky ja se turvakaukalo autoon. Tullut sellanen olo että jotain tärkeetä puuttuu viel. Tai siis paljonkin tärkeetä.

Pitäis keksii joku mukaan synnytykseenkin ei oo kiva sinne yksin mennä. Onneksi äitini tulee sitten mua auttamaan kun vaavi syntyy. yksin varmaan sekoisin.

Huomena pitäis ajaa tampereelle. Järjestämään veljelle yllätysvalmistujaisia. Sellaset 300km pitäis ajaa. =)

Mut nyt pitää mennä syömään!
 
Auroora

Äitiyspakkauksessahan tulee PALJON kaikkea hyödyllistä, esim. lakana ja pussilakana, peitto, makuupussi, muutamia harsoja, kynsisakset, kylpylämpömittari jne.
Mulle tulee vaatteiden, pinniksen ja turvakaukalon lisäksi mieleen vauvan "hoitopiste". Kaikkihan ei sellaista koe tarvitsevansa, toisille taas hoitopöytä/hoitotaso on elinehto mm. selän takia. Mut tosiaan toisille onnistuu vauvan pukeminen ja hoitaminen ihan alusta saakka vaikkapa sängyn päällä ja sylissä.
Mutta jos hoitopöytään/tasoon päädyt, niin siihenhän saa kätevästi kaikki tarvittavat vaatteet, rätit, vaipat ja purkit lähelle. Ja mun mielestä pakkauksessa tulee sellanen ohut hoitoalusta, jos ei halua erillistä ostaa.
-vaunut ja niihin sadesuoja
-pakkauksen lakanan lisäksi mä oon varannu muutamat muutkin
-tuttipullo, korvike ja tutti varmuuden vuoksi
-niitä harsoja mahdollisesti lisää ja/tai pyyhkeitä muutama
-kylpyamme (+ammejalat)

Lisäksi mä olen varannut/varaan (kaikki ei tosiaan ole niin tärkeitä eikä välttämättömiä)
-1pkt pieniä vaippoja (näytteitä kyllä ainakin tänne on tullut postissa ja pakkauksessakin tulee muutama, joten niillä ehkä ihan ekat päivät pärjää)
-tuttiketju
-baby sitter
-hoitolaukku
-vanutuppoja, pumpulipuikkoja ja puhdistuspyyhkeitä
-soiva mobile pinnasänkyyn :D
-puhdistusaine + rasva, joka käy myös rinnanpäihin
-hoitopöydän viereen vaipparoskis, likapyykkikori ja hoitopöydälle puhdas kannellinen purkki keitettyä vettä varten
-aurinkolasit vauvalle

Ja itselle:
-imetysliivit ja liivinsuojia
-siteitä
-rintapumppu, maidonkerääjä, rintakumit? (ehtii hyvin hakea kaupasta, jos tarvitsee)

Lisäksi meillä on niitä "ei välttämättömiä": imetystyyny, kantoliina ja itkuhälytin saadaan kesällä lainaan

Toivottavasti oli apua :wave:
Ja vielä, jos johki lastentarvikeliikkeeseen menee, niin mulle ainakin tuli siellä sellainen olo, että hui miten kamalasti nykyisin on kehitetty kaikenlaista "turhaa" jotka muka on niin tarpeellisia vauvaperheessä :whistle: Kunhan vain yrittävät huijata rahat pois odottajilta ;) Eli kannattaa ehkä olla aika kriittinen jos niissä vierailee, jos siis rahojansa haluaa säästellä :whistle:

Täällä pidetään peukkuja, että löytyy joku ihana ihminen sulle synnytykseen tueksi :wave:
 
Mä sain kaverin synnärille. :D Kunhan ei Vilperi päätä tulla jussina pois yksiöstään. :'( Oli taas kohdunkaula lyhentynyt, mutta onneksi oli vielä kiinni.

Ja sokeria oli pissassa. :( Ja sokerinrasitustestiin tässä joutuu.

Viipi&Vilperi 33+1
 
Tänään oli lääkärineuvola. Muuten kaikki ok, mutta pikkukaveri taitaa olla tulossa peppu edellä. Itte sitä oonkin jo jonkin aikaa epäilly, kun ei kauheasti potkut tunnu. Enemmänkin sellasta puskemista. No nyt on sitten vielä yks aika ultraan missä katotaan, että miten päin siellä masussa ollaan. Voihan olla että ehtii vielä kääntyä ennen sitä.

Painoa on nyt +200g lähtöpainosta. Oon kyllä tosi tyytyväinen itteeni, kun lähtöpaino on jo aikamoinen niin olis ollu kauheeta jos vielä olis tullu vaikka kymmenenkin kiloa lisää. Mie en oo onnistunu imetysaikana pudottamaan kummaltakaan tytöltä yhtään kiloja. Melkein tulee lisää vielä siinäkin vaiheessa.

Vauvalle oon koittanu tavaroita haalia kasaan, mutta mitään en oo saanu vielä pestyä enkä valmiiksi laitettua.

Johantero samasta kylpylästä kyse..

T:Maiksu 35+3
 
uuuuh... saa nähdä mitä tulee... nyt tuli jo niin kova supistus että oikein päänahassa kihelmöi... :ashamed: tuntui tosi inhottavalta ja meinasi ruuat tulla ylös ku niin voimakkaasti mahaa väänti.. \|O sen jälkeen ei taas ole tullut mitään.
 
Tigru78 mä laitoin sut kohtaan 2.7, mutta en löytänyt sua muualta listasta.. oonko mä sokee :ashamed: :) :D ????

Täytyy peesailla vauvelihaavetta ton suhteen, että jos on selkävaivoja, kannattaa olla jonkinlainen hoitotaso, jonka päällä vauvaa pukee ja vaippoja vaihtelee..
:attn: :attn: Mä vannoin etten ota tällä kertaa hoitopöytää käyttöön, mutta tänään pyysin miestä ullakolta sen hakemaan :snotty: ei mun selkäni todellakaan tule kestämään muuten.. ja oli ne pari laatikkoa säilytystilaakin ihan tarpeen ;)

oma napa Selkä on taas tosiaan alkanut uudestaan vaivaamaan.. työn puolesta kun helpotti, mä tyhmä unohdin mitä ne kivut on ja menin sitten tekee puutarhahommia.. nyt on selkä taas ihan jumissa..
öisin en meinaa sängystä ylös päästä ja jokainen askel sattuu.. :headwall: :headwall: :headwall: Todellakin odotan jo heinäkuuta.. :ashamed:

Mut nyt taas lepäilee.. :wave:

Heidi ja massu 33+4
 
Mites nää sivut on omituiseks muuttunnu... Eihän näitä osaa käyttää enää... Kai harjoitus tekee mestarin!!!

On ooolu taas kiireinen päivä ja väsyttää vietävästi. Oli pojan eskarikaverin synttärit ja sai pojua kuskata ees taas. Huomenna olis sit seuraavat synttärit... On se kiva et noita kavereita on!!! =) =)

Pitäis vielä auttaa siskoo muuttohommissa, tai olla ainakin henkisenä tukena jos ei muuta jaksa tehä. Katotaan miten sujuu!

Mulla on tosiaan tullu joku väsymys takasi. Vois vaan nukkua! Ei pitäis raudan puutteestakaan johtua, kun hb on huidellu koko ajan tuolla 150 tienoilla. Kai tää kuuluu asiaan... Pitää seuraavalla neuvolakerralla kysästä asiasta, sekin on vasta ens viikolla...

Muuten kaikki vallan mainiosti!

Mä ja nirppu 31+5
 
Jahas on jotain muutosta tänne palstalle tapahtunut. Kauheasti olette kirjoitelleet, tuli luettua, mutta en taaskaan muista, mitä kellekkin on sattunut ja tapahtunut :ashamed:

Tää viikko on ollut ihan tuskaa öiden osalta, tää helle vie loputkin järjestä.
No jos pikku kolmen tunnin päikkäreillä ees vähän saa korjailtua tätä univajetta.
nla:ssa kävin kääntymässä aamulla ja kaik on hyvin.
RR 120/75
pissa --
SF 33,5
rt
syke 145
liikkeet ++
Kaveri vissiin alkaa pikkuhiljaa suunnata itseään alemmas. Terkkari naureskeli, että näinköhän sitä sinuu enään näkee yhtenä kappaleena lomansa jälkeen. Ensi viikon jälkeen sitten alkaakin viikottain neuvolassa ramppaaminen. Kolmisen viikkoa ja sitten pääsisi vielä kertaalleen kaveria ihmettelemään ultrassa.
Pikkuhiljaa olis sitten kaikki tarvikkeet hommailtuna, jotain ihan pientä puuttuu, sekä kaukalo, mutta eiköhän nekin tuu tässä parin viikon sisään haalittua kasaan.

Cira ja möhö 34+1
 
OHOH! Onpa nää sivut menneet kummallisiksi :headwall: Toivottavasti eivät nyt sitten enää yhtä pahasti tökkisi kuin ennen :/ Mutta kaipa näihinkin tottuu :whistle: :hug:

Aiemmin kirjoitin, et äitiyspakkauksessa tulee hoitoalusta, mutta taisi olla väärää tietoa, kun kävin katsoo niitä kuvia nettisivuilla ja ei sitä hoitoalustaa enää ollukkaan?! :eek: Kai mä sit muistan väärin, mutta muistelin että siskon pakkauksessa (sai viime vuonna 2006 pakkauksen) oli sellanen keltainen, aika ohut vaahtomuovinen(?) alusta.

Mä oon kipee, *SNiiF* Kolmatta päivää jo pientä lämpöä ja veto täysin pois. On niin tukkoinen olo, ettei nukkuminenkaan kunnolla onnistu. Viime yönä heräsin noin tunnin välein, ja sit viideltä nousin jo ylös kun mies lähti töihin. Pesin pari koneellista vauvan pyykkiä ja silitin, ja sittenpä olikin jo niiiin huono olo taas että pitkälleen piti mennä ja otin muutaman tunnin unet |O

Äiti ja pikkusisko kävi, ja ihania nuo äidit miten ne huolehtii, oli sitä mieltä että mun täytyy tästä eteenpäin JOKA PÄIVÄ nukkua päikkärit :D

Nyt taidan mennä vielä vähäks aikaa ompelemaan noita vauvan lakanoita, ja tiskatakin pitäis... :whistle: :$ |O


Vauvelihaave & Pikkuinen 33+5
 
Hei, onhan näissä uusissa sivuissa ainakin se hyvä puoli, että näkee viimeisimmät viestit samalla kun ite kirjoittaa vastausta, niin jospa sitä ainakin sitten jotain muistaa, että mitä piti kommentoida ;) Täällä kun ainakin tää raskausdementia on vaan menny pahempaan suuntaan :headwall: :whistle: =)
 

Yhteistyössä