***HEINÄMASSUT-07*** vol 3

Miekin menin sitten mittaamaan masun ympäryksen... ...130 cm!!! :eek: :whistle:

Mut tää masu onkin sellainen "tyypillinen poikamasu" eli sojottaa suoraan eteenpäin. Mutta oli tuo masun ympärys jo ennen raskauttakin lähes 90 cm :ashamed:

Paino on pudonnut 2 kg reilu viikossa!!! En ole ollut syömättä, mutta herkut eivät ole maistuneet ja turvotus on hävinnyt :D

jossu + vili 33+5
 
aurinkoinen: Ilmoittaudun kestovaippailijoihin. Harsoilla ja villahousuilla aikomus pärjätä näin alkuun. Ystävältä tulossa myös jotain kestovaippajuttuja lainaan. Aion hankkia Ruskovillan harsoja sitten kun vauva isompi, jos ohuemmat ei enää riitä imuksi.

Me käytiin Kelassa kyselemässä isyyslomasta miehen kanssa. Virkailija neuvoi hakemaan sitä vasta kun lapsi on syntynyt. Mies halusi kuitenkin saada hakemuksen heti pois käsistään, joten jätti sen jo nyt. Vauva nimittäin syntyy miehen kesäloman aikana ja isyysloma jatkuu heti perään elokuun puolivälistä eteenpäin. Eli vauva meidän tapauksessa varmuudella syntynyt, kun isyysloma alkaa.

kutkutus ja vave 34+0
 
:D :D :D Mun miehestä tuli tänään hetki sitten setä! =) Ja samalla syntyi meille ensimmäinen yhteinen kummilapsi. :heart: :heart: :heart:

Mulla mahan ympärys 105cm, äsken mittasin. Viikkoja nyt 32+6.

Sain tänään pinnasängyn maalattua loppuun, mutta sitten kesken maaluun hokasin, että olisi kiva siihen vaikka sapluunalla tehä jotain koristekuvioita.. ehkä nallekarhuja tai jotain, ihan simppeleitä kuvia pari. Pitää ruveta googlettamaan. :)
 
Yksikseni täällä kotona, poika tosin kotiutuu varmaan mummolasta ihan kohta.

johantero iso sympatia :hug: - kyllä sulle nyt riitti yhdelle päivälle epäonnea... joskus on noita "kun kaikki menee mönkään, niin KAIKKI menee mönkään" -päiviä

kutkutus onko sulla jotain lisäimuja niihin vaippoihin? ajattelin vaan, että meillä ei ikuna pärjätty pelkillä harsoilla - äippäpakkauksen harsoilla ei ollenkaan ja "paremmilla" imukykyisemmilläkään ei ollenkaan ilman lisäimuja

sain muutes postissa juuri ison kasan vaippoja niin, ettei tarvi nyt yölläkään käyttää kertsejä pojalla =) ... ja oli siellä jokunen vaippa masukkaallekin

joannaH on ilmeisesti käynyt leffassa avustelemassa :whistle: :whistle: ihan mukavaa hommaa: itekin oon käyny mm. "Levottomissa" juoksemassa Tuomiokirkon portaita essun tassun

Viipi mainitsi tuosta kiireestä sairaalassa - ite synnytin pojan aikamoisen ruuhkahuipun aikaan: edellisenä päivänä oli muistaakseni syntyny 22 vauvaa ja oisko poika ollut sinä päivänä 6 joka syntyi ja kello oli 9. Onneksi se ei näkynyt kyllä missään ts. kätilöt teki työnsä ihan rauhallisesti ja kiireettömän oloisesti. =)

ja mahan ympärys on aikalailla tasan 100cm

pyykit kutsuu, josko ne ehtis vielä ripustella ennenkun poika palailee... :wave:

Ninniliina & Tiitiäinen rv33+3
 
Kylläpäs on laiskottanut, en ole edes täällä jaksanut käydä ja heti on oudon näköistä :/

Kävin torstaina neuvolassa, luulin että Hb on tippunut luvattoman alas juuri yleisväsymyksen takia, mutta eikä mitä; noussut oli! (132) Kaikki on ok, painoakin tullut vain 200g/vko. Nyt sitten alkaa viikoittainen neuvolassa käynti.

Viime yö oli kyllä kamala! Alkuyöstä neiti änkäsi viereen ja nukkui sitten levottomasti, pyöri ja itkeskeli... Kun hän hetken nukkui rauhassa heräsin kivuliaaseen supistukseen. Eipä niitä ole aikaisemmin yöllä levossa tullut :eek: , tosin viikonpäästä olis lupa jo syntyä.
No joo, supparit kun loppui aloitti neiti oksentamisen. Sitä sitten riitti kolmesta puoleen päivään. Toivottavasti ensi yö menee rauhallisesti.

Pakko oli mitata mahanympärys: n.120!!! :eek:

Nyt kuulemma mennään nukkumaan, pitää siis nopeasti kirmata kerran neiti itse sitä pyytää tähän aikaan :)

Anne & 'Emppu' 35+1
 
Ninniliina: Mulla on jotain puuvillaisia/flanelisia lisäimuja yhteensä 15 kpl erilaisia (kirpparilta). Osa on sellaisia, jotka on valmiiksi ommeltu useampaan kerrokseen suorakaiteen muotoon ja osa pitää taitella. Sitten on 2 käytettyä tsi-sisävaippaa + äitiyspakkauksen vaippa kuorineen. Lisäksi tulossa ilmeisesti muovikassillisen verran vielä kestovaippakamaa ystävältä. Kassin sisältö vielä hieman arvoitus, mutta siellä taitaa olla pari ihan varta vasten meidän vauvalle tehtyä uutta sisävaippaa. :heart:

Tämän edellämainitun lisäksi löytyy "perussettinä" villahousuja monet kappaleet ja harsoja, joita kyllä pitää hankkia vielä lisää...

Esikoisen kanssa pärjäsin noin puoli vuotta pelkillä harsoilla ja villiksillä. Sen jälkeen ei enää ja siihen tyssäsi meidän kestoilu silloin. 11-12 vuotta sitten kun ei ollut kestoilu vielä niin pinnalla, että olisi löytynyt helposti infoa miten jatkaa siitä eteenpäin. Nettiähän ei silloin vielä ollut yleisesti käytössä... Nyt noita vaihtoehtoja ja termejä tuntuu olevan liikaakin, enkä ole kyllä vieläkään ihan varma, että osaanko noita termejä oikein käyttää. :ashamed:

Mitä mieltä oot kuivaliinoista - ovatko miten tarpeellisia? Mulla ei ollut sellaisista tietoakaan esikon vauva-aikoihin ja ihan hyvin pärjättiin.

Asiasta toiseen: Tulin just uimasta maauimalasta kilsan lenkin. Tekipä hyvää, kun ei toi pitempiä matkoja käveleminen ole luonnistunut enää aikoihin...

kutkutus & pupunen 34 tasan
 
Väsy olo. Tekis mieli mennä nukkumaan, mutta kun mä sitten herään viiden maissa, niin on pakko valvoa. Nyt on ylppärijuhlat juhlittu ja olo on kyllä sellainen. :p On vähän kipeänä paikat ja hyvä kun pääsee ees liikkumaan. Enemmän mä oisin kipeä, jos olisin joutunut kävelee, mutta kaveri oli sen verran kattonut mun kävelyä kukkakauppaan, että anto auton lainaan.

Masun ympärys on mulla "vaan" 96 senttiä. En tiiä sitten onko nyt kasvanut, kun mittasin tän torstaina.

Viipi & Vilperi 33+4
 
Vyötärön ympärys 115 cm :D . Isännän pistin katsomaan kun en itse nähnyt :whistle:

Nyt tulee vähän lisää tota omaa (.), sillä kirjoitin sen mielestäni kyllä jo kerran ja lähetin, mutta enpä sitä myöhemmin löytänyt :headwall: (lieneekö tilapäinen sokeus koskien omia tekstejä)?
Terkkarissa kävin 24.5 ja samana päivänä myös diabeteshoitajani soitti ja kyseli paastoarvoista (rv 33+2). Kumpainenkin oli tosi tyytyväinen paastosokereihini ja olen niihin tyytyväinen itsekin!
Paino: +47
Turvotus: -
RR: 114/66
Pissa: -
SF: 28
perätila
syke: +
liikkeet: ++
Seuraava käynti on perjantaina 7.6.

Tossa katselin telkkaria ja pelästyin ihan mahottomasti kun aivastin, niin vasempaan kylkeen repi ihan kamalasti. Olin vielä esikon kanssa kahdestaan kotona. :( No onneksi se loppui pian se kipu ja nyt on aika normaali olo. Täytyy vähän kuulostella, että miltä tässä vielä tuntuu!

T: Saikku ja "hipsukka" 34+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja saikku:
Vyötärön ympärys 115 cm :D . Isännän pistin katsomaan kun en itse nähnyt :whistle:

Nyt tulee vähän lisää tota omaa (.), sillä kirjoitin sen mielestäni kyllä jo kerran ja lähetin, mutta enpä sitä myöhemmin löytänyt :headwall: (lieneekö tilapäinen sokeus koskien omia tekstejä)?
Terkkarissa kävin 24.5 ja samana päivänä myös diabeteshoitajani soitti ja kyseli paastoarvoista (rv 33+2). Kumpainenkin oli tosi tyytyväinen paastosokereihini ja olen niihin tyytyväinen itsekin!
Paino: +47
Turvotus: -
RR: 114/66
Pissa: -
SF: 28
perätila
syke: +
liikkeet: ++
Seuraava käynti on perjantaina 7.6.

Tossa katselin telkkaria ja pelästyin ihan mahottomasti kun aivastin, niin vasempaan kylkeen repi ihan kamalasti. Olin vielä esikon kanssa kahdestaan kotona. :( No onneksi se loppui pian se kipu ja nyt on aika normaali olo. Täytyy vähän kuulostella, että miltä tässä vielä tuntuu!

T: Saikku ja "hipsukka" 34+4
Paljonko sulla on paastosokeri? Minulla noin 5.8 tietämillä ja iltainsuliinia on nyt pistelty viikon verran. Mulla menossa 33+5
 
voi kauheeta...tässäpä ei enää ole paljoa jälellä...aattelee että nyt jo mullakin viikkoja kasassa 35+1..loppu suorilla kohta aletaan mennä! :eek: Ja kyllä varmasti joku synnyttää kesäkuun puolella..eikö jollakin ollut tarkoitus kesäkuussa käynnistää jo? ;) kohta alkaa jännittävät ajat, hyvät leidit... :wave:
 
Eihän tässä tosiaan toivottavasti kauaa mene, että osalla on jo kääröt kainalossa! :heart:

Mie tässä kauhulla vaan ajattelen sitä, että jos menee samalla lailla yliaikaseksi kun esikoinenkin, ni se on sitte lähempänä heinäkuun loppupuolta, kun se autuus koittaa... :eek: Mie olen nyt jotenki ihan kyllästyny tähän raskaana olemiseen. :ashamed: Ärsyttää vaan, kun mahaa kiristää, mitään ei jaksa tehdä, lonkat puutuu, vessassa saa ravata, jne. |O Tänään kun täällä meilläkin on ollu eka oikeesti lämmin päivä (päälle 20 astetta varjossa), ni mie olen ollu jo ihan tukalissani, ilman paitaa hilpasteerasin meillä kotonakin. Että ei kyllä tarttes mennä paljoo heinäkuun puolelle! Miehenkin sentään sain uskomaan, että huominen siivouspäivä on kyllä alotettava oikeesti aamusta, en mie tätä mökkiä missään puolessa tunnissa imuroida hutase enää joskus seittemän jälkeen illalla.

Että sellanen purpannus. :ashamed: :D

kesä82 ja otus 34+6
 
Menee taas ihan höpinäksi!! |O en viime yönä päässyt kunnolla uneen ku vasta neljän maissa!! |O heräsinkin kyllä sitten vasta klo. 11.30.. :whistle: niin oisi taas ihana päivä ku aurinko paistaa mutta ei jaksa mikään innostaa ku kauhulla taas ensi yötä odotan... :ashamed: onko muilla ongelmaa nukkumisen kanssa?? mulla on aina monta huonoa yötä ja sitten ku olen tarpeeksi väsynyt nukun noin 10h putkeen... :ashamed:
 
Mulla senkun yskä vaan yltyy... :( :( Ei ole kivaa kun yskänkohtaus tulee, niin lopulta tulee myös oksennus. Ja onko muilla ollu pienimuotoista pissan karkailua varsinkin aivastaessa tai yskiessä. Mulla on ollu viimeaikoina aivan vaivaa tuosta :ashamed: :ashamed: :ashamed:

Meillä ei onneks toi lämpö haitta sisällä! Viime kesänäkin lämpö nous korkeimmillaan siihen 23 asteesen, vaikka ulkona oli 30 astetta hellettä. Tuleekin oltua sisällä vaikka on ihana ilma ulkona! Toivottavasti ei olisi nin kuuma kesä edessä kun viime vuonna.

JoannaH, toi sun ihottuma on varmaan tosi inhottavaa... osaan kyllä kuvitella, ihottumainen ihminen olen minäkin, mutta mulla on nyt oireton kausi. Jännä kyllä, jokaisessa raskaudessa samalla lailla, iho hyvä, mutta sit kun en ole raskaana niin kukkii todella!!! Koeta pärjätä :hug: :hug:

Nyt otan kahvikupin kouraan ja nautin palan suklaata sen kanssa! Nam... =)

Mä ja nirppu 32+1
 
:eek: Täällähän on tapahtunut kummia muutamassa päivässä! Ei tätä ossoo ennee käyttee!
Viime yönä on mun maha puonnu ihan huomattavasti alspäin :whistle: ihan hassun näköinen! Ei enää kiristä alushousutkaan!
Mutta nyt onkin sit tän päivän vihlonu ja tuikinu tuonne kohdun suulle ihan kivasti!
Ihana kun on kesä ja lämmintä =) mä tykkään niin paljon kesästä, että ei usko kukaan, tuolla takapihalla oon makoillu tuolissa ja ottanu aurinkoo! Kun ei edes pala niin hyvähän siellä on olla!
Seuraava neuvola on 12 pv eli mulla tulee 3 viikkoa taukoa käyntiin, mutta jos se sit seuraavan ajan antas vähän lähemmäs!
 
onpas sivut muuttunu :eek:

ja tekstiä ol tullu paljon..en ees jaksa kaikkea lukea :ashamed:
laivalla tuli käytyä..ja täytyy sanoa et paikat on kipeenä :whistle:
kävely oli välillä aika vaivalloista...
toivon todella ettei vauva viihdy yksiössään yli la:n..alkaa olla jo vaikeeta liikkuminen jne. :kieh:

mieh ja rv35+4
 
ohhoh
meiän konee hajos ja nyt pääsee jonku aikaa vaan satunnaisesti nettiin...ja täällä on tapahtunu näin kummia ku on pari päivää pois,hetken kesti et löysin koko keskustelun...
ei tässä kyllä mitään asiaa oo...Enää vajaa kuus viikkoa aikaa,alkaa kauhistuttaan :)
paalina
 
Alkuperäinen kirjoittaja JoannaH:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200706036188915_uu.shtml

Ei oo totta... mikä meiän kylän nuorisoa vaivaa.. näitä tämmöisiä tapahtuu liian usein. :'( :'( :'(
Samaa mietin, kun kuulin. Pitäs ruveta jotain tekemään asialle.

Mittasin juuri masun ympäryksen, lukemaksi sain 104cm.
Ihana ilma ollu koko vkolopun. tulin tänään junalla siskon luota iisalmesta, niin turpos vähä jalat matkan aikana, hyvä jos kengät enää sopi jalkaan asemalla. pitää yrittää vettä juua, niin jospa turvotus vähän laskisi.
huomenna viimenen tentti ja sitten saa heittäytyä kokonaan kesälomalle. pitäs ruveta pakkailemaan tavaroita, kun on se muutto tämän kuun lopussa.

aurinkoista päivänjatkoa
hapsiainen & pikkunen 32+3
 
Nyt on siisti talo! Viimosta kertaa taisin tämän mökin lattioita pestä ennen vauvan tuloa, kahden viikon päästä lähdetään etelään ja vasta sitte elokuulla kotia. Ihana mies hoiti Pikkistä ja vieläpä imuroi mattojen puistelun lisäksi. Vaikka kyllä miulla on ihan hakattu olo pelkästään tuon lattianpesun jäljiltä, oikea jalka ei meinaa pitää ollenkaan ja tuonne häpyluuhunkin ottaa ihan kivasti.

Vaivaako muita allergia? Vai mahtaakohan tästä olla ollu jo puhetta? Miulla ei edes varsinaisesti ole koivuallergiaa, heinänuha "vaan", mutta tänä keväänä on tuo koivukin ollu niin kamala, ettei miulla oikein ole asiaa ulos tällä sallitulla nenäsumute ja silmätipat -lääkityksellä. :/ Tulispa vaikka ensi yönä sade, että ilma vähän puhdistuisi.

Onko muilla muuten samaa, ettei oikein jaksa enää ajatella muuta kun tulevaa vauvaa? Tai siis miulla tuo "henkinen valmistautuminen" näkyy ehkä parhaiten niin, että vaikka miulla on ihan periaatteessa kiinnostavia kirjoja lainassa, ni ei yhtään tee mieli lukea niitä, ennemmin sitä ottaa sen sata kertaa luetun Vauva-lehden kouraansa ja lukee vielä kerran. :D
 
Heips taas kaikille!

Täällä voidaan yllättävänä hyvin, ainut mikä huolettaa niin vessassa käynnin yhteydessä pyyhkiessä tuli jotain liman tyylistä :/ voisko tuo mahdollisesti olla lisääntynyttä valkovuotoa tai jotain? Oli sellaista kirkasta ja sitä tuli kuitenkin aika vähän, mut niin selvästi et pyyhkiessä jäi limainen olo.

Jos joku haluaa niin meiltä joutais muutama hamppuimu jossa toinen puoli on fleece, ne saa kyl ihan postikuluilla, myös muutama vaippanen saapi lähteä. Meillä on noita vaippoja aivan liikaa. Vaipat olen ommellut itse mut noi imut on ihan tilattuja nettikaupasta.

marzulle pikaista paranemista! toivottavasti hellittää pian, mä kärsin itse siitepöly allergiasta ja silmiä kutittaa lähes joka päivä.

N onyt mun on poistuttava kun lupasin miehelle paistaa pitsaa :saint: kai sitä raskaana ollessakin saapi välillä herkutella?

Aurinkoista iltaa kaille!
T:Ansku
 

Yhteistyössä