Heinämassut-07 vol.2

  • Viestiketjun aloittaja jenmo
  • Ensimmäinen viesti
apina harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 21:11 CotHai kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 21:05 Skye85 kirjoitti:
Tuota painoa ihmettelin kun jollain oli jo yli kaks kiloa suurinpiirtein mun viikoilla..? :eek:
Meidän touho on viikkoihin nähden myös "liian" suuri (painoarvio n. 1500g). Onko muilla vastaavilla viikoilla ollut kuinka paljon? Ja viikkoja siis 28 +2 tänään.
Meinasivat että jos sokerissa tulee jotain, johtuu touhon kasvu siitä, joka taas kuulemma meinaa että muut elimet kehittyvät jälkijunassa. Mutta jos arvot ovat kohdallaan, olen kuulemma vain erityisen hyvä kasvattaja :D
No jopas tämä on ihmeellistä :eek: Teillä muka liian isoa viikkoihin nähden....
ja mulle valitetaan pojan pienuutta, kun arvio oli tosiaan sen 2100g vkoilla 28+5 :headwall: :headwall: Mitähän tästä nyt sitten pitäisi taas ajatella, huh huh..
Tuli mieleen että olisko sulla tarkottanu syntymäpainon arviota, kun tosiaan toi yli 2kg on aikas "jättiläinen" noille viikoille..? =)
 
Tervehdys! =)
Haluaisin ilmottautua mukaan tänne heinämassuihin. Meillä on laskettu aika 16.7.07 ja synnäri on tyksi. Tämä kirppu on toinen vaavimme, esikoisemme on 9kk. ikäinen...

Juttelitte noista painoarvioista. Meidän kirppu painoi rv.25 1000g ja oli iso kirppu =) Keskimäärin noilla viikoilla paino on 650g. rv.28 on noin 1000g-1100g. rv. 33 oli ystäväni vaavi painanut 2200g ja se on todella iso vaavi ja painoarvio onkin syntyessä reippaat 4 ja puoli kiloa!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 21:52 kirppu kirjoitti:
Tervehdys! =)
Haluaisin ilmottautua mukaan tänne heinämassuihin. Meillä on laskettu aika 16.7.07 ja synnäri on tyksi. Tämä kirppu on toinen vaavimme, esikoisemme on 9kk. ikäinen...

Juttelitte noista painoarvioista. Meidän kirppu painoi rv.25 1000g ja oli iso kirppu =) Keskimäärin noilla viikoilla paino on 650g. rv.28 on noin 1000g-1100g. rv. 33 oli ystäväni vaavi painanut 2200g ja se on todella iso vaavi ja painoarvio onkin syntyessä reippaat 4 ja puoli kiloa!
Tervetuloa joukkoon! :flower:

Meille arvioitiin myös että syntyessä painoarvio on reilusti yli neljä kiloa... :eek:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 21:31 apina harmaana kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 21:11 CotHai kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 21:05 Skye85 kirjoitti:
Tuota painoa ihmettelin kun jollain oli jo yli kaks kiloa suurinpiirtein mun viikoilla..? :eek:
Meidän touho on viikkoihin nähden myös "liian" suuri (painoarvio n. 1500g). Onko muilla vastaavilla viikoilla ollut kuinka paljon? Ja viikkoja siis 28 +2 tänään.
Meinasivat että jos sokerissa tulee jotain, johtuu touhon kasvu siitä, joka taas kuulemma meinaa että muut elimet kehittyvät jälkijunassa. Mutta jos arvot ovat kohdallaan, olen kuulemma vain erityisen hyvä kasvattaja :D
No jopas tämä on ihmeellistä :eek: Teillä muka liian isoa viikkoihin nähden....
ja mulle valitetaan pojan pienuutta, kun arvio oli tosiaan sen 2100g vkoilla 28+5 :headwall: :headwall: Mitähän tästä nyt sitten pitäisi taas ajatella, huh huh..
Tuli mieleen että olisko sulla tarkottanu syntymäpainon arviota, kun tosiaan toi yli 2kg on aikas "jättiläinen" noille viikoille..? =)
No on tää nyt aika outo juttu. Syntymäpainoksi se laskeskeli tällä menolla 3200g joka myös olisi ultraajan mielestä liian vähän :eek: Mäkin mietin, että taitaa sit olla vissiin aika amatsoni tuolla mahassa asumassa, jos se niin iso jo on.. kun katsoo kaikkien muiden n.1500g:n painoja :D huh huh, eihän tässä osaa enää muuta ku naureskella koko asialle, kun ei tunnu olevan päätä eikä häntää enää koko hommassa :LOL:
 
CotHai syöksynä
Pakko käydä vielä täälläkin nauramassa, kun soitin sinne neuvolaan ja kysyin onko se liian pieni, niin silläkin täti lohdutteli et ei se nyt niiiiin pieni ole mitä se ultraaja antoi ymmärtää :LOL:

Painosta viis, kun kaikki oli kuitenkin hyvin. Elimet ja rakenteet ja mittasuhteet siis. Täytyy maanantaina kysyä neuvolassa vielä, että mitä siitä painosta oikein on sinne koneelle sitten kirjattu :D

Ja sitten ei kun toivomaan, että istukka nousee. Hurja päivä :p
 
Cothai: Jos syntymäpainoksi on arvioitu sulle noinkin vähän, niin voiko olla että ne olis sanonu sulle tuon rv 28 painoarvion kilolla pieleen?
Se tuntuis ainoalta järkevältä selitykseltä...
Ja jos painoarvio olisi viikoilla 28 tuon 1100g, niin se on aika normaali, eikä lainkaan pieni.. ainakin näin täällä sanovat lääkärit, ja netissä lukee monessa kohtaa myös kyseinen luku...
On kyllä hassua.. ;)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 22:54 Skye85 kirjoitti:
Cothai: Jos syntymäpainoksi on arvioitu sulle noinkin vähän, niin voiko olla että ne olis sanonu sulle tuon rv 28 painoarvion kilolla pieleen?
Se tuntuis ainoalta järkevältä selitykseltä...
Ja jos painoarvio olisi viikoilla 28 tuon 1100g, niin se on aika normaali, eikä lainkaan pieni.. ainakin näin täällä sanovat lääkärit, ja netissä lukee monessa kohtaa myös kyseinen luku...
On kyllä hassua.. ;)
Joo, mä mietin kans ihan samaa. Kun eihän mulla kortiin merkattu sitä painoa, mitat vaan. Sillä ajattelinkin, et pitää kysyä mitä se siellä neuvolan koneella näyttää siitä painosta :whistle: Ei kai miun sisällä mahtuis mikään mammutti kasvamaan, ilman että selkä katkeais :LOL:
Täytyyhän siinä olla, että se on epähuomiossa sanonut sen kaksi kiloa yhden kilon sijaan. Hih.. äiskä pieni, mahassa jätti :D
 
Mammaksi ja Kirppu TERETULOA mukaan :wave:

:hug: kaikille sitä tarvitseville, ainakin Vilma76, Ninniliina, CotHai......

Kutkutus Joo kyllä ihan oikein ymmärsit, se Kelan yksi virkailija sanoi aiemmin, että tuloja voidaan juoksuttaa tuon opiskeluaikani yli, eli viime elokuusta 6kk taaksepäin. Ja nyt kun sitten asiaa varmistin, soitti johonkin ja sieltä sanottiin ettei onnistu sellainen. Mutta tuo sun laittama lainaus Kelan sivuilta, niin luulisi että olis mahdollista :kieh: Tosiaan ärsyttää kun eivät ne itsekään tiedä siellä niitä pykäliä vaikka töissä ovat ja palkkansa asiakasneuvonnasta(kin) saavat :kieh: Kun olis tosiaan niin suuri ero siin minimipäivärahassa verrattuna tulojen mukaan (tein vielä tosi paljon ylitöitä silloin, joten tulis hyvä päiväraha noilla -06 tuloilla), niin kukapa ei mielummin sellaista isompaa summaa ottaisi...

Olo ok, paitsi viime yö oli jotain kamalaa... Valvoin melkein kuuteen asti, nukuin vaan pikkupätkiä korkeinkaan, kunnes taas pomppasin pystyyn. Närästi niin vietävästi :headwall: Saako Samarinia käyttää raskaana ollessa?? Siinä paketissa ei ainakaan lukenut mitään, eikä kielletty, mutta ei siinä kyllä mitään pakkausselostetta edes ollut. Mietin vaan että ovatko kaikki närästys"lääkkeet" sallittuja vai onko eroja?

Ja joskus täällä oli puhetta aiemmin vesirokosta... Ei kai se voi tulla uudestaan, jos on jo kerran sen sairastanut?? Mun pikkusiskolla nimittäin on se nyt, ja mietin että jos voi olla mahdollista sairastua uudestaan, niin eikös se ollut vaarallista saada raskaana ollessaan...? Noh, kaipa se olis jo tarttunut, jos olisi ollut tarttuakseen. Eikös siinä ole itämisaika jotain kolme viikkoa, ja siskolla se on nyt jo siinä vaiheessa, että vesirakkulat ovat alkaneet mennä ruvelle.

Lauantaina mennään ehkä katsomaan mun serkun vauvaa, joka syntyi viime perjantaina. Tyttö oli äitinsä neljäs lapsi jo, syntyi tasan 41 viikolla ja painoi n. 3800g. Ihana päästä näkemään taas niin pikkuinen vauveli, odotan varmaan sen jälkeen malttamattomana että olisi jo heinäkuu ja saisi jo oman nyytin syliin :heart: Ja sillä tytöllä muutes on kuulema pitkä musta tukka, ja äitiänsä närästi monta kuukautta ennen laskettua aikaa reippaasti, mikä jatkui loppuun asti. Eli kyllä se varmaan Mutterin ennustus paikkaansa pitää ja meillekin on pörröpäitä tulossa :D

Vauvelihaave ja edelleen kovin vilkas Pikkuinen 28+5
 
Täällä kanssa uusi hainäkuinen mukaan keskusteluun la 11.7. Mulla viime nla. käynnillä sf 29cm ja viikkoja silloin 28+0. Koko ajan kaveri on kasvanut yläkäyrällä ja sen käyrän yläpuolella. Sokerirasitus on tehty ja se oli puhdas. Kävin sitten 28+6 ultrassa tarkistuttamassa kaveria ja kaikki hyvin. Painoa oli 1600g ja lapsivettä reilusti,mutta normaaleissa rajoissa. Laski paino arviota la:n tienoille 4000-4600g, jos kasvu jatkuu samana :eek: .
Mulla ainakin maha on suoraan edessä eikä oo levinny sivulle, joten on sitten näkynyt jo useamman kuukauden selkeästi :whistle:.
 
Ei se lääkäri kirjannut muuta kuin painon ylös, eikä sanonutkaan niitä ääneen. Tuumas vaan ,et kaverilla kaikki hyvin ja on iso, ei mitään poikkeamaa kehityksessä.
Kyl oon itse tullut siihen lopputulokseen, että jatkotutkimuksia tehdään, jos jokin arvo/mitta on vähääkään pielessä(liian iso tai pieni), joten sen osalta olisin huoletta. Jos se lääkäri on ajatuksissaan kirjannut sen luvun väärin papereihin?
 
Kirppu ja Cira Tervetuloa mukaan :wave:

kirppu mulla la 14.7, joten ehkäpä Tyksissä tavataan ;)

Skye85 voi vitsit :eek: Vähänkö olen kade jos teilla ultrataan joka kerta :snotty: Meillä äitiyspolilla lekuri sanoi että saa oll aonnellinen että täällä ultrataan 2 kertaa kun kuulemma määräys ei päde kuin yhteen kertaan. Ole onnellinen ;) :)

Mulla on tänään sitten se ensimmäinen fysioterapia käynti tän selkäni kanssa.. menen sinne 14:30.. saas nähdä onko apua.. mutta kyllä tää selkä on NIIIIN kipeä, että oi sihan kiva jotain helpotusta saada :( Kun ei toi meidän Oona ymmärrä miksei äiti jaksa nostaa.. sääliksi käy toista.. pikkuinen hänkin vielä.. :/

Joo mutta aurinkoinen päivä tulossa B) Mukavaa viikonloppua kaikille!!! :wave:

Heidi ja mymmerö 28+6 :heart:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 23:44 Vauvelihaave kirjoitti:
Saako Samarinia käyttää raskaana ollessa?? Siinä paketissa ei ainakaan lukenut mitään, eikä kielletty, mutta ei siinä kyllä mitään pakkausselostetta edes ollut. Mietin vaan että ovatko kaikki närästys"lääkkeet" sallittuja vai onko eroja?
Helou! Hae RENNIEtä närästykseen. :) Se on sallittua. Ite ku kävin hakemassa niin samalla se apteekin neiti esitteli myös jotain tujumpaa lääkettä närästykseen, joka on myös raskaana oleville sallittu. (Tais olla jopa varta vasten raskauden ajalle tehty se lääke) Sanoi että joskut naiset ovat sanoneet että ei oo rennie enää loppuvaiheissa tehonnu, ja sitten ovat hakeneet sitä voimakkaampaa. Mutta se oli sen verta kallista (verrattuna Rennieen) etten sitä ottanut, ku mulle se rennie on toistaiseksi ainakin riittänyt. <br><br>
 
huomenta...miten teillä näkyy liikkeet?
kuuluuko niitten edes näkyy vielä?
mä tänä aamuna huomasin että maha tosiaan liikkui itteksen eikä ollenkaan vähän,ja näkyi pari potkua erittäin selvästi...outoo???

sama kans tää maito-touhu,kun sitä tahtoo öisin erittyä jonkun verran.
tai sellaista vettä mit' lie se nyt on...

neuvolasta kun kysyt niin kaikk on tietysti normaalia...
miten teillä?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.04.2007 klo 11:08 mary-83 kirjoitti:
huomenta...miten teillä näkyy liikkeet?
kuuluuko niitten edes näkyy vielä?
mä tänä aamuna huomasin että maha tosiaan liikkui itteksen eikä ollenkaan vähän,ja näkyi pari potkua erittäin selvästi...outoo???

sama kans tää maito-touhu,kun sitä tahtoo öisin erittyä jonkun verran.
tai sellaista vettä mit' lie se nyt on...

neuvolasta kun kysyt niin kaikk on tietysti normaalia...
miten teillä?
Mulla näkyy suurin osa vauvan liikkeistä ulospäin, ekan kerran tais vko:lla 25 näkyä. Tuntuu olevan ihan hurjan vilkas kaveri ja potkii älyttömän kovasti. Huvittavalta näyttää kun koko maha tärisee ja hytkyy kun vauva vaihtaa asentoa :D Ja viimeyönä pikkukaveri potki isäänsä selkään oikein kunnolla, kun nukuin siinä maha miehen selkää vasten.

Maitoa (tai ainakin jotain nestettä...) mulla alkoi tulla rinnoista jo 12. viikolla. Nyt on pari kertaa liivit kastunut ja eilen aiheutin pienen paniikin miehelle kun sängyssä yhtäkkiä huudahdin, että voi ei rinnasta vuotaa maitoa, käsivarsi on ihan märkä! Pari tippaa sieltä siis vain tuli, yllätyin vaan ite enkä tajunnu selittää miehelle asiaa tarkemmin. Raukka yritti hätistellä mua kauemmas, etten kastele hänen patjaansa. :LOL:
 
:wave: edelleen flunssaisissa merkeissä, mutta onneksi aurinko paistaa =)

Vauvelihaave mua kanssa ärsyttää Kelassa (tai koskee tämä nyt muitakin paikkoja, joista käy kysymässä jotain) että jos ei varmasti tiedetä, ei viitsitä ottaa selvää. Itse kävin kyselemässä yhtä ihan muuta juttua vielä neuvojalta, jonka piti tietää niistä asioista ja vastaus oli "en tiedä, en osaa sanoa" :eek: No kuin olis, jos vaikka ihan ottaisit selvää kun tuokin asia jos olis menny persiilleen, niin olisin joutunu makselemaan tukia takaisin yms. Kaikkee ei tietysti tarvitse tietää, mutta pitää sit kanssa olla valmis selvittämään asia, jos se kaiken lisäksi kuuluu henkilön toimenkuvaan...
Ja närästyksestä vielä, että Rennie ja Gaviscon tosiaan sallittuja, ei Samarin.

Vilma76 piti jo aiemmin toivottaa paljon jaksamisia!!! Ihan ovat tuttuja kuule ajatuksesi omalta esikoisen odotusajalta ja yhä edelleen nuo epäilyt omasta äitiydestä pukkaa pahasti päälle huonoina päivinä. Helpottanu kyllä huomattavasti kun on valoisampaa; toivotaan että sinullakin helpottaa. :hug:

Uusille tervetuloa! :wave:

Mary83 ihan on juu normaalia sekä mahan heiluminen että maidontulo: kumpikin on yksilöllisiä asioita, esim. mulla ei tule maitoa vielä. Ja se maito on tosiaan usein juuri sellasta vetistä. Maha täällä kyllä heiluu: välillä näyttää siltä, että sieltä yrittäs joku pieni alien tulla ulos hetkellä millä hyvänsä :D

Nauttikaa auringosta!
 
Mulla on jo jonku aikaa näkyny liikkeet ulospäin. :) Niitä on tosi hassu seurata.. yks päivä näytti niinku koko maha olisi heijannu ees takasi.. :D Mut välillä on päiviä että vauva on tosi hiljanen. Sitte toisena päivänä saattaa olla kova hulabaloo.

JoannaH 27+5
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.04.2007 klo 11:52 JoannaH kirjoitti:
Mulla on jo jonku aikaa näkyny liikkeet ulospäin. :) Niitä on tosi hassu seurata.. yks päivä näytti niinku koko maha olisi heijannu ees takasi.. :D Mut välillä on päiviä että vauva on tosi hiljanen. Sitte toisena päivänä saattaa olla kova hulabaloo.

JoannaH 27+5
juuh, se on vinkee tunne ku makaat vaikka sohvalla ja masu heijaa siinä edes takas.. :) Ihan ku olis läpi tulossa.. :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.04.2007 klo 12:31 Mutteri kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.04.2007 klo 11:52 JoannaH kirjoitti:
Mulla on jo jonku aikaa näkyny liikkeet ulospäin. :) Niitä on tosi hassu seurata.. yks päivä näytti niinku koko maha olisi heijannu ees takasi.. :D Mut välillä on päiviä että vauva on tosi hiljanen. Sitte toisena päivänä saattaa olla kova hulabaloo.

JoannaH 27+5
juuh, se on vinkee tunne ku makaat vaikka sohvalla ja masu heijaa siinä edes takas.. :) Ihan ku olis läpi tulossa.. :)
Se vaan että heti ku iskä laittaa käden massulle niin vauvasta tulee ujopiimä. :/ Mutta kyllä se on nähny kun maha muljahtelee ja toisinaan onnistunu saamaan potkun kämmenelle. =) Ja kerran sai kirjaimellisesti korvapuustin ku ipana potkasi korvaan! :D
 
löytyi muuten nyt pojalle nimi! :) voi että, minuun iski kuin metrinen halko.. miehelle en oo kyllä kerinny vielä ees ehottaa, pari päivää oon mutustelle nimeä ja tuntuu koko ajan paremmalta! Tytöllehän meillä jo nimi olisi valmiina, ja nämä tytön ja pojan nimet sopivat keskenäänkin hyvin, että voisivat vaikka sisarusten nimiä olla. :) Jee! :D

Yks nimi mulla oli jo aiemmin mietittynä, mutta sitte naapurit keksivät antaa sen koiranpennulleen nimeksi.. Ei se sinänsä haittaisi, mutta jotenkin kuitenkin. :/ Mutta se nimi on kyllä edelleen meillä hyvänä vaihtoehtona, ei mitenkään poissuljettu, mutta nyt minä oon kyllä löytäny ykkösvaihtoehdon! :D :D :D


...pöh. Ehdotin sitä nimeä miehelle. Ekana sanoi että eeeeeeii... Semmonen pitkä ja mietiskelevä ei. Mutta sitte vähän ajan päästä kysyi että oisko se hyvä. :) Eli voi lämmetä sille ku vähä mutustelee. Niin piti mullakin. Kuulostella että miten se suuhun asettuu. Ja hyvin asettui!
Ukko on sanonu että minun pitää ehottaa hänelle nimiä, ite ei osaa kuulemma päättää/valita. <br><br>
 
Omasta mielestä myös tuo meidän 1500g painoarvio kuulostaa normaalilta, mitä olen tuttujeni lapsien painoarvioon vertaillut. Esim veljenpoika painoi täsmälleen samoilla viikoilla 1480g, täysin terve poika syntyi (nyt jo 6 v), pojalla oli syntymäpaino 4220g. :D
Mutta sitten taas lukee opuksissa että se normaalipaino olisi sen 1100g, ja lääkärit sanovat samaa..
Rupeaa tuntumaan että on aivan sama, meillä kuitenkin geenit voi antaa osansa, isä on 2m pitkä ja minäkään mikään pikkuinen ole :LOL:
Kunhan muksu on terve, oli iso tai pieni :heart:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 23:44 Vauvelihaave kirjoitti:
Kutkutus Joo kyllä ihan oikein ymmärsit, se Kelan yksi virkailija sanoi aiemmin, että tuloja voidaan juoksuttaa tuon opiskeluaikani yli, eli viime elokuusta 6kk taaksepäin. Ja nyt kun sitten asiaa varmistin, soitti johonkin ja sieltä sanottiin ettei onnistu sellainen. Mutta tuo sun laittama lainaus Kelan sivuilta, niin luulisi että olis mahdollista :kieh: Tosiaan ärsyttää kun eivät ne itsekään tiedä siellä niitä pykäliä vaikka töissä ovat ja palkkansa asiakasneuvonnasta(kin) saavat :kieh: Kun olis tosiaan niin suuri ero siin minimipäivärahassa verrattuna tulojen mukaan (tein vielä tosi paljon ylitöitä silloin, joten tulis hyvä päiväraha noilla -06 tuloilla), niin kukapa ei mielummin sellaista isompaa summaa ottaisi...
Vauvelihaave: Kai laitoit palkkatiedot menemään sen 6 kk:n osalta Kelaan? Ne päätöksiä tekevät virkailija kyllä osaa ne pykälät, vaikka tiskin takana eivät aina. Tekevät päätöksen sen mukaan, mikä sulle paras vaihtoehto, jos pykälien mukaan useampi olisi mahdollinen.

Esim. jos mulla äitiyslomaa edeltävän työttömyyskauden ansio olisi parempi kuin 6 kk:n ansiotulo viime vuodelta, niin äippäraha määräytyisi sen mukaan. (teoriassa mahdollista, jos olisin saanut oikein hyvää ansiosidonnaista päivärahaa työttömänä ollessa.) Nyt kuitenkin elän siinä toivossa, että saamani info Kelasta pitää tosiaan paikkansa :whistle: ja saan äitiyspäivärahan sen 6 kk:n mukaan. Kelasta kun on kyse, niin en usko mitään varmaksi, ennen kuin näen mustaa valkoisella!

Painoarvioista: Mulla oli rv 27+5 = 1180 g

Maidontulosta: Mulla vuotaneet satunnaisesti 25. viikosta eteenpäin. Oikea rinta vuoteleepi vähän enemmän. Jonkun mies oli pelästynyt, että maito kastelee patjan... Kannattaa tosiaan varautua siihenkin, sitten kun vauva on syntynyt ja imetys käynnissä. Sitten sitä maitoa voi suihkuta paineella pitkällekin ja esim. selällään maatessa suihku nousee ylöspäin, niin että rinnat on kuin maitosuihkulähteet.

kutkutus 28 + 6

<br><br>
 
onpas tekstiä :D

uusille tervetuloa!!

nuo painojutut on kyl ihan hassuja..vai miten sen ny sanos :D

mulle vois laittaa ton synnytys sairaalan..en oo tainnu muistaa ilmottee..eli kys.

ja närästys jatkuu... :kieh:

ihanaa viikonloppu!
ps:kauhia tuuli!!

mieh ja rv30+2
 

Yhteistyössä