Tuli mieleen että olisko sulla tarkottanu syntymäpainon arviota, kun tosiaan toi yli 2kg on aikas "jättiläinen" noille viikoille..? =)Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 21:11 CotHai kirjoitti:\No jopas tämä on ihmeellistä Teillä muka liian isoa viikkoihin nähden....Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 21:05 Skye85 kirjoitti:Tuota painoa ihmettelin kun jollain oli jo yli kaks kiloa suurinpiirtein mun viikoilla..?
Meidän touho on viikkoihin nähden myös "liian" suuri (painoarvio n. 1500g). Onko muilla vastaavilla viikoilla ollut kuinka paljon? Ja viikkoja siis 28 +2 tänään.
Meinasivat että jos sokerissa tulee jotain, johtuu touhon kasvu siitä, joka taas kuulemma meinaa että muut elimet kehittyvät jälkijunassa. Mutta jos arvot ovat kohdallaan, olen kuulemma vain erityisen hyvä kasvattaja
ja mulle valitetaan pojan pienuutta, kun arvio oli tosiaan sen 2100g vkoilla 28+5 :headwall: :headwall: Mitähän tästä nyt sitten pitäisi taas ajatella, huh huh..
Tervetuloa joukkoon! :flower:Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 21:52 kirppu kirjoitti:Tervehdys! =)
Haluaisin ilmottautua mukaan tänne heinämassuihin. Meillä on laskettu aika 16.7.07 ja synnäri on tyksi. Tämä kirppu on toinen vaavimme, esikoisemme on 9kk. ikäinen...
Juttelitte noista painoarvioista. Meidän kirppu painoi rv.25 1000g ja oli iso kirppu =) Keskimäärin noilla viikoilla paino on 650g. rv.28 on noin 1000g-1100g. rv. 33 oli ystäväni vaavi painanut 2200g ja se on todella iso vaavi ja painoarvio onkin syntyessä reippaat 4 ja puoli kiloa!
No on tää nyt aika outo juttu. Syntymäpainoksi se laskeskeli tällä menolla 3200g joka myös olisi ultraajan mielestä liian vähän Mäkin mietin, että taitaa sit olla vissiin aika amatsoni tuolla mahassa asumassa, jos se niin iso jo on.. kun katsoo kaikkien muiden n.1500g:n painoja huh huh, eihän tässä osaa enää muuta ku naureskella koko asialle, kun ei tunnu olevan päätä eikä häntää enää koko hommassaAlkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 21:31 apina harmaana kirjoitti:\Tuli mieleen että olisko sulla tarkottanu syntymäpainon arviota, kun tosiaan toi yli 2kg on aikas "jättiläinen" noille viikoille..? =)Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 21:11 CotHai kirjoitti:\No jopas tämä on ihmeellistä Teillä muka liian isoa viikkoihin nähden....Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 21:05 Skye85 kirjoitti:Tuota painoa ihmettelin kun jollain oli jo yli kaks kiloa suurinpiirtein mun viikoilla..?
Meidän touho on viikkoihin nähden myös "liian" suuri (painoarvio n. 1500g). Onko muilla vastaavilla viikoilla ollut kuinka paljon? Ja viikkoja siis 28 +2 tänään.
Meinasivat että jos sokerissa tulee jotain, johtuu touhon kasvu siitä, joka taas kuulemma meinaa että muut elimet kehittyvät jälkijunassa. Mutta jos arvot ovat kohdallaan, olen kuulemma vain erityisen hyvä kasvattaja
ja mulle valitetaan pojan pienuutta, kun arvio oli tosiaan sen 2100g vkoilla 28+5 :headwall: :headwall: Mitähän tästä nyt sitten pitäisi taas ajatella, huh huh..
Joo, mä mietin kans ihan samaa. Kun eihän mulla kortiin merkattu sitä painoa, mitat vaan. Sillä ajattelinkin, et pitää kysyä mitä se siellä neuvolan koneella näyttää siitä painosta Ei kai miun sisällä mahtuis mikään mammutti kasvamaan, ilman että selkä katkeaisAlkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 22:54 Skye85 kirjoitti:Cothai: Jos syntymäpainoksi on arvioitu sulle noinkin vähän, niin voiko olla että ne olis sanonu sulle tuon rv 28 painoarvion kilolla pieleen?
Se tuntuis ainoalta järkevältä selitykseltä...
Ja jos painoarvio olisi viikoilla 28 tuon 1100g, niin se on aika normaali, eikä lainkaan pieni.. ainakin näin täällä sanovat lääkärit, ja netissä lukee monessa kohtaa myös kyseinen luku...
On kyllä hassua..
Helou! Hae RENNIEtä närästykseen. Se on sallittua. Ite ku kävin hakemassa niin samalla se apteekin neiti esitteli myös jotain tujumpaa lääkettä närästykseen, joka on myös raskaana oleville sallittu. (Tais olla jopa varta vasten raskauden ajalle tehty se lääke) Sanoi että joskut naiset ovat sanoneet että ei oo rennie enää loppuvaiheissa tehonnu, ja sitten ovat hakeneet sitä voimakkaampaa. Mutta se oli sen verta kallista (verrattuna Rennieen) etten sitä ottanut, ku mulle se rennie on toistaiseksi ainakin riittänyt. <br><br>Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 23:44 Vauvelihaave kirjoitti:Saako Samarinia käyttää raskaana ollessa?? Siinä paketissa ei ainakaan lukenut mitään, eikä kielletty, mutta ei siinä kyllä mitään pakkausselostetta edes ollut. Mietin vaan että ovatko kaikki närästys"lääkkeet" sallittuja vai onko eroja?
Mulla näkyy suurin osa vauvan liikkeistä ulospäin, ekan kerran tais vko:lla 25 näkyä. Tuntuu olevan ihan hurjan vilkas kaveri ja potkii älyttömän kovasti. Huvittavalta näyttää kun koko maha tärisee ja hytkyy kun vauva vaihtaa asentoa Ja viimeyönä pikkukaveri potki isäänsä selkään oikein kunnolla, kun nukuin siinä maha miehen selkää vasten.Alkuperäinen kirjoittaja 27.04.2007 klo 11:08 mary-83 kirjoitti:huomenta...miten teillä näkyy liikkeet?
kuuluuko niitten edes näkyy vielä?
mä tänä aamuna huomasin että maha tosiaan liikkui itteksen eikä ollenkaan vähän,ja näkyi pari potkua erittäin selvästi...outoo???
sama kans tää maito-touhu,kun sitä tahtoo öisin erittyä jonkun verran.
tai sellaista vettä mit' lie se nyt on...
neuvolasta kun kysyt niin kaikk on tietysti normaalia...
miten teillä?
juuh, se on vinkee tunne ku makaat vaikka sohvalla ja masu heijaa siinä edes takas.. Ihan ku olis läpi tulossa..Alkuperäinen kirjoittaja 27.04.2007 klo 11:52 JoannaH kirjoitti:Mulla on jo jonku aikaa näkyny liikkeet ulospäin. Niitä on tosi hassu seurata.. yks päivä näytti niinku koko maha olisi heijannu ees takasi.. Mut välillä on päiviä että vauva on tosi hiljanen. Sitte toisena päivänä saattaa olla kova hulabaloo.
JoannaH 27+5
Se vaan että heti ku iskä laittaa käden massulle niin vauvasta tulee ujopiimä. :/ Mutta kyllä se on nähny kun maha muljahtelee ja toisinaan onnistunu saamaan potkun kämmenelle. =) Ja kerran sai kirjaimellisesti korvapuustin ku ipana potkasi korvaan!Alkuperäinen kirjoittaja 27.04.2007 klo 12:31 Mutteri kirjoitti:\juuh, se on vinkee tunne ku makaat vaikka sohvalla ja masu heijaa siinä edes takas.. Ihan ku olis läpi tulossa..Alkuperäinen kirjoittaja 27.04.2007 klo 11:52 JoannaH kirjoitti:Mulla on jo jonku aikaa näkyny liikkeet ulospäin. Niitä on tosi hassu seurata.. yks päivä näytti niinku koko maha olisi heijannu ees takasi.. Mut välillä on päiviä että vauva on tosi hiljanen. Sitte toisena päivänä saattaa olla kova hulabaloo.
JoannaH 27+5
Vauvelihaave: Kai laitoit palkkatiedot menemään sen 6 kk:n osalta Kelaan? Ne päätöksiä tekevät virkailija kyllä osaa ne pykälät, vaikka tiskin takana eivät aina. Tekevät päätöksen sen mukaan, mikä sulle paras vaihtoehto, jos pykälien mukaan useampi olisi mahdollinen.Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 23:44 Vauvelihaave kirjoitti:Kutkutus Joo kyllä ihan oikein ymmärsit, se Kelan yksi virkailija sanoi aiemmin, että tuloja voidaan juoksuttaa tuon opiskeluaikani yli, eli viime elokuusta 6kk taaksepäin. Ja nyt kun sitten asiaa varmistin, soitti johonkin ja sieltä sanottiin ettei onnistu sellainen. Mutta tuo sun laittama lainaus Kelan sivuilta, niin luulisi että olis mahdollista :kieh: Tosiaan ärsyttää kun eivät ne itsekään tiedä siellä niitä pykäliä vaikka töissä ovat ja palkkansa asiakasneuvonnasta(kin) saavat :kieh: Kun olis tosiaan niin suuri ero siin minimipäivärahassa verrattuna tulojen mukaan (tein vielä tosi paljon ylitöitä silloin, joten tulis hyvä päiväraha noilla -06 tuloilla), niin kukapa ei mielummin sellaista isompaa summaa ottaisi...