Heinämassut-07 vol.2

  • Viestiketjun aloittaja jenmo
  • Ensimmäinen viesti
Vilma76, JoannaH, Ninniliina, Marzu, mieh ja kaikki muut joilla supistuksia/kipuja/murheita/tai muuten vaan huono päivä: :hug: ja :flower: piristykseksi!! Ehkäpä kun nukkuu yön yli niin huomenna on jo parempi mieli ja olo!

karvatonkoira Voi miten ihana kuva teidän vauvasta! Tuo 4D oli tosiaan kokemus sinänsä, niin selvää kuvaa pikkuisesta että melkein uskomattomalta tuntui... Muistankos nyt oikein, että tekin kävitte KYS:ssa...? :headwall: voi tätä mun huonoa muistiani :headwall: Jos niin, mitä tykkäsit "palvelusta"?

wahlmsai Tervetuloa mukaan :wave:

hapsiainen84 Sullapa on ihania ystäviä =) Me järkättiin kahden pikkusiskoni kanssa meidän isosiskolle vauvakutsut viime syksynä, kun odotti esikoistaan. Meillä meni vaan vähän viime tippaan, että piti jännittää että onko vielä yhtenä kappaleena, näin jälkeenpäin olis voinu aiemmin kuin sen pari viikkoa ennen laskettua aikaa ne järjestää :whistle:
Mutta pääasia että kovasti yllättyi ja oli iloinen moisesta :D

Pauline Mä oon nähnyt niitä vauvan harjoja, ihan saman näköisiä millainen pakkauksessakin tulee, myynnissä ainakin Prismassa siellä vauvatavara hyllyllä. Ja muistaakseni myös Tokmannilla. Ja eiköhän jotkut ruokakaupatkin, joissa on tutteja ym. myy niitä, esim. S-market... Luulisin että myös Citymarketista löytyy jne. Ja onhan niitä tietty sitten myös lastentavarakaupoissa, en tiedä hinnasta, voivat tosiaan olla sen muutaman euron extrahinnalla.

pollerolle Meidän neuvola antoi tosi tosi tiukat ohjeet sokerirasitukseen menosta, eli ei edes tippaakaan vettä! :eek: Se oli kyllä kamalaa :x Ei se syöminen niinkään, mutta kun ei saanut vettä juoda...mä kyllä pari kulausta join, oli ihan pakko ;)
Mutta siis muita ohjeita oli, että ei kannata edellisenä päivänä syödä mitään makeeta, karkkia, suklaata jne eikä juoda appelsiinimehua. Ja silloin paasto iltana ei kannata kuulema pestä hampaita hammastahnalla, että ihan vedellä vaan. Tiedä sitten oliko niistä lisäapua, mutta sain hyvät tulokset testistä.

mieh Joo, tosiaan ovat hinnakkaita nuo hoitopöydät, niin kuin melkein kaikki muukin, jos uutena ostaa :whistle: Oletko katsellut kauppojen, neuvolan jne. ilmoitustauluilta? Meidän neuvolassa ainakin on sellanen ilmoitustaulu, johon saa jättää ilmoituksia, kun samassa paikassa on sekä äitiys- että lastenneuvola. Siellä ne sitten tavarat vaihtavat hyvin omistajiaan.

odess a Tuo perhe/synnytys valmennuksen ajankohta taitaa vaihdella todella suuresti riippuen kunnasta. Eikös täälläkin joillakin heinämassuilla alkanut jo tammikuussa? Meillä alkoi viime viikolla, eli mulla rv 28. Mutta meillä on tosi pieni kunta ja ryhmässä on odottajia, joiden laskettu aika on kesä- heinä- tai elokuussa.

Kyselit myös, mitä on hankittu vauvalle... Meillä on jo aika pitkälti hankinat tehty :D Eli ostettu/saatu lainaan on jo
vaunut (yhdistelmät)
hoitopöytä + hoitoalusta
turvakaukalo
pinnasänky + siihen katosverho, verhotanko, pinnasuoja, keinutassut, mobile
vaatteita
lakanoita
harsoja
hoitolaukku
sitteri (tai oikeastaan kaksi, toinen tavallinen -> viedään miehen kotipaikalle, toinen "hyrisevä")
itkuhälytin
kylpyamme (se on vielä siskon vauvalla käytössä)
kantoliina (toivottavasti tulee käytettyä)
vaipparoskis
...ja mitähän vielä...

Enää ei oikeastaan puutu kuin sellaisia pikkujuttuja, niin kuin tutti ja tuttipullo, puhdistusaine, rasvaa jne. jotka ostetaan sitten kesällä. Niin ja pinnasänkyyn patja. Ja tietty äitiyspakkaus, ja siitä pahvilaatikosta varmaan tehdään ensisänky (reunaverho siihen on jo hankittu). Helpottaa huomattavasti oloa, kun ei tarvii enää alkaa miettiä kaikenmaailman hankintoja, varsinkaan noita isompia juttuja. Alkaa olo olla jo sen verran tukala että hyvin riittää mulle että puunaan tätä kotia ja pesen sitten vauvan vaatteet ym. käyttökuntoon. Niin ja ompeluhommaa mulla vielä olis, harsoja ja lakanoita ja pyyhkeitä vaaville, mutta pikkuhiljaa hyvä tulee.

Just yks päivä miehen kanssa naurettiin, että alkaa olla tää meidän koti ihan sen näköinen, että ei tosiaan enää puutu muuta kuin se vauva :LOL: Viime yönä näin unta, jossa hoidettiin miehen kanssa kotona ihan pientä vauvaamme ja päiviteltiin siinä, että näköjään tuli vaippaan kakat ihka ensimmäistä kertaa. Sitten yhtäkkiä vieressä oli palovaroittimen kokoinen toinen lapsi, joka oli myös meidän, ja hänellä oli se nimi, jota ollaan mietitty tälle esikoiselle. Mä sitten pohdin, että mistä ne lapset on meille tullu, kun mun maha on kyllä hävinnyt, mutta en muista mitään kummankaan synnytyksestä :whistle: Ja että kaksi lasta jo...

Kummallisia tosiaan nää odotusajan unet ja muut mielentilat...


Vauvelihaave & Pikkuinen 28+3
 
Sokerirasituksesta... Mulle annettiin ohjeet että saa juoda vettä normaalisti. Eikä mitään semmosii ohjeita että esim. karkkia ei sais syödä edellisenä päivänä... Mie muistaakseni söinkin :ashamed: Ja hampaatkin kyllä pesin sekä illalla että aamulla hammastahnalla. Taitaa vaihdella nuo ohjeet kovasti paikkakunnittain.. omituista kyllä.

Perhevalmennuksesta.. Meillä oli tammikuussa hammashygienistin ja ravitsemusterapeutin valmennus ja sit maaliskuun alussa olin fysioterapeutin valmennuksessa. Jatkosta ei oo mitään tietoa.. Kaipa sitä ens neuvolassa jotain tietoa saa. Mun täti sanoi että synnytysvalmennusryhmiä on joka toinen viikko ja sinne voi mennä millon itelle käy rv 32 jälkeen. En tiiä onko joensuulaisillekin näin. Tätini asuu siis naapurikunnassa (ja sai 3 viikkoo sitten pojan), mut noi synnytysvalmennukset tietysti sitten täällä sairaalalla missä synnytyskin. Mut ehkä ne selvii tosiaan sitten...

Vauvan sykkeestä joku kyseli.. Mulle ei oo sanottu sykettä ku ekalla kerralla, jolloin oli 150. Ja silloinkin sanottiin kai siks ku oli harjoittelija niin terveydenhoitaja opetti sitä laskemaan sykettä. Mut sen jälkeen aina on vaan sanottu että "Hyvä ja tasainen syke". Eikä oo neuvolakorttiinkaan kirjotettu mitään.. vaan + sykkeen kohdalla.

Eilen jo tuossa kyselin ihan omassa aloituksessa tuosta rh- vasta-aineiden tutkimisesta. Kun mulla ekassa neuvolassa katottiin niin veriryhmä A-. Sillon sanottiin että 3 kertaa raskauden aikana tutkitaan. Mut ei multa oo sen jälkeen tutkittu. Ilmeisesti on sitten unohtunut. Pitää seuraavassa neuvolassa kysästä jos ei meinaa ottaa verikoetta.

Mut nyt rupee taas supistelee tää koneella olo :\|

Lotta rv27+6
 
Pahoittelen hiljaisuuttani kirjoittelun saralla...
Ilmoittelen että tuleva synnärini tulee siis olemaan Raahen aluesairaala "RAS".

Heh...
Tänään oli aamusella paastosokeritesti ja heti perään neuvola...
En muista olenko täällä kertonut tulevan lapsemme sukupuolesta, mutta kävin rv 21+5 synnärillä lapsivesiepäilyjen takia, missä sanottiin että lapsemme sukupuoli on ihan selvä tyttö (sanoi olevansa ihan varma), noh... innolla olen niiltä viikoilta asti ostellut kaikkea vaaleanpunaista ja mekkoja sun muita...
Saattaa arvata miten sitten kävi...tänään oli siis taas neuvola (olen tänään rv 28 ) ja sanoi terkkari lapsemme olevan aivan selvä POIKA!
Heh... Kyllä nauratti... :D Selvä poikahan se olikin, näki tuon itsekin.
Ei haittaa, sukupuolella ei niin väliä, koomista vain.

Mutta.. tarkempiin neuvolakuulumisiin:

Paastosokerin tulokset oli ihan ok, vaikka pelkäsinkin ylipainoni vuoksi kovasti...
Paasto: 4
1h: 8.9
2h: 6.7.

Rv 28+0
painonmuutos: +350g/vko (lähtöpainosta tullut lisää 2.7 kg)
turvotus: -
RR: 133/78
hb: ei otettu
virtsa: puhdas
lapsiveden määrä: Normaali
painoarvio: 1530 g
tarjonta: RT

Pojan mitat:
LM: 75
FE: 48
AL:27.2

Hoitaja kehui että on viikkoihin nähden reippaan kokonen poika, jotta voidaan odottaa reippaasti yli nelikiloista syntyväksi.

Ultrassa poika räpytteli kovasti simmujaan, oli ihanaa nähdä pitkästä aikaa :)

Täällä potkitaan ja nyrkkeillään kovasti, vilkas poika tulossa ilmeisesti :D
Muuten taas flunssassa.. vasta parani edellisestä...

Skye ja poitsu rv 28

Ps. vointeja kaikille :hug: <br><br>
 
Tänään käyty neuvolalääkärissä keskiraskauden tarkastuksessa. On sama lääkäri, joka hoiti aikoinaan myös esikoisen odotusaikaiset tarkastukset 12-v. sitten!

Kohdunsuun tilanne onneksi hyvä, kiinteä: kiinni ja 3 cm pituutta, joten ajoittain tulevat kivuliaat supistukset eivät ole onneksi vaikuttaneet siihen mitenkään. Omituista niissä mun mielestä on vaan se, että päivällä kun puuhastelen, niin ei välttämättä suppaile ollenkaan, vaan alkaakin illemmalla tietokoneen äärellä istuessa tai sitten vasta sänkyyn mentyä levossa! Paras apu niihin on mulla jalkojen kohoasento (tyynyjen avulla) selällään maatessa. Vielä pystyy siis hyvin selällään makaamaan, vaikka mieluummin kyllä kyljellään nukun, paitsi siis jos supistelee.

Viime viikolla ultrassa vauveli oli vielä poikittain, mutta samalla peppu alaspäin (lääkärin mukaan perätilassa), mutta su-ma välisen yön aikana (jolloin supisteli taas pitkästä aikaa) oli kääntynyt pystylinjaan. Selvä kova luinen muhkura tuntui aamulla herätessä ylävatsalla (pää vai takapuoli???) ja alhaalla erilainen painontunne kuin ennen. Samaten potkut tulevat nyt enemmän vatsan keskilinjaan, kun ne aiemmin tulivat oikealle sivulle ja nyrkitykset mahan vasemmalle puolelle. Sitä olen sitten yrittänyt vaan arvuutella, että menikö vauva vaan vielä selkeämpään perätilaan vai onko nyt pää alaspäin. Lääkärin varovainen arvio tänään oli, että olisi raivotarjonnassa. Ja sen verran kovia iskuja on tullut tänään navan korkeudelle, että kyllä ne varmaan jalat on, jotka ylempänä potkii. Noh, viimeistään synnytystapa-arviossa viikolla 36 asento selviää, kun ultraavat vielä kerran. Passittivat sinne, koska edellinen synnytys oli sektio johtuen yllätysperätilasta.

Sf mitta oli 26 cm eli keskikäyrällä mennään... Vatsa kyllä on isomman oloinen. Samaa luokkaa kuin Jenmolla näyttäisi olevan. Monet luulee sen perusteella lasketun ajan jo kolkuttelevan ovella. :whistle: Pitäisi päivittää uusin masukuva profiiliin...

Matkaa synnytyssairaalaan kyseltiin: meillä noin puoli kilometriä.

hapsiainen: Ihanaa, kun sulle oli järjestetty vauvabileet! Itsekin haaveilen sellaisista, mutta olen varautunut järjestämään ne itse. :ashamed: Masukipsi nimittäin odottaa tekijöitä, kunhan saan mahaa ensin kasvatettua entisestään. :kieh:

Ninniliina: Täällä myös luettu Janet Balaskasin aktiivisynnytys kirjaa. :wave: Suosittelen, vaikka onkin vanha.

Jenmo: Kiva kuulla, että välit miehen kanssa parantuneet viime päivinä!

Mutteri: Onneksi olkoon sekä valmistumisen, että hääpäivän johdosta! :flower: Ja voimia selän kanssa! Toivottavasti saat avun fysioterapiasta.

JoannaH ja odessa: Suosittelen nestemäistä allergisille suunniteltua pesuainetta. Nestemäisestä jää vähiten pesuainejäämiä vaatteisiin.

Muutama uusi heinämassukin oli pinoutunut: Tervetuloa mukaan joukkoomme!

kutkutus ja potkuttelija 28+3

 
CotHai pikana
Ihan pakko käydä hehkuttamaan, että meillä löytyi sitten jäbälle nimi :D
Ja se tuli ilmi tuossa ihan äsken, kun mies oli lähdössä töihin niin kävi vain huikkaamassa että suostuu siihen tiettyyn ehdotukseeni sillä ja sillä toisella nimellä vaan. Hih hih :heart: :p

Katsotaas nyt, huomenna on aamusta se kontrolliultra.. saiskohan tuolta vielä jonkin sortin kuvasta mukaan.. vaikka joku täällä puhuikin jotain, että alkaa asukit olemaan jo vähän isompia, eikä ne kuvat enää oo niin helppoja. Toisaalta jos ne 4D:ssä sanoo niin ja ottaa silti kuvaa, niin ei taida olla toivoakaan että ottaisivat kontrolliultrassa :ashamed: Noh, saapahan tietää sitten että millä tavalla sitä on mahdollista synnyttää. Edelleen se sektion mahdollisuus kammottaa mua ihan kamalasti :eek: Täytyy muistaa huomenna kysyä, et vieläkö siellä näyttää pojalta.. löysin NIIIIIN suloset myssyn, kesälapaset ja sukat ja käyn ostaa ne sinisenä jos huomenna näyttää vielä yhtä pojalta ku aiemmin :LOL: Tosin eilen ratkesin, ja oli pakko ostaa ensitutti.. ihana :heart:

Suosittelen kaikille pientä hemmottelua itseään kohtaan. Nää mun ihanat possuhousutkin on suloset, ku sain maanantaina tosiaan kaikki värjäytymät hampaista pois ja siihen päälle vielä uudet hiukset parturista. Voi ajatella, et ku on vielä reilut 10vkoa laskettuun, niin viime hetken hemmottelut itselleen on ihan luvallisia tämän tuskailun ohella B)

Joten näiltä istumin, muistakaa hemmotella itseänne! :wave:

-Mie&Jäbä 28+4-
 
Jep. Meillä on esikoinen nyt toista viikkoa kipeänä, eli myös mamma hiukan väsyneenä...

Miun pitäs ruveta selvittämään sitä maksusitoumusjuttua kesä- ja heinäkuuta varten. Jotenki vaan vähän stressaa koko juttu, kun tuo meidän neuvolan täti on hiukka häslä. :/ Mutta kait se asiansa hoitaa ja jos mie sinne toiseen neuvolaan menen sen paperin kanssa, ni eihän se miun vika mitenkään ole, jos se ei ookkaan kunnossa. Synnytyksen ne nyt onneksi hoitaa mukisematta missä tahansa. ;)

Meillä ei oo hankittuna mitään tälle tulokkaalle. Tottakai se osin johtuu siitä, että kaikki on esikoiselta valmiina (siis vaunut, kaukalot, jne.). Äh, puijasinpas, onhan tuolla kaapissa odottamassa semmonen vedettävä "soittorasia", siis pehmokoira, jossa on se rasia sisällä ja narusta vedetään soimaan sekä yksi body. =)

Toisaalta tekis mieli kaivella esikoisen pieniä vaattteita jo laatikosta valmiiksi ja pestäviksi, mutta a) ei miulla ole niille paikkaa vielä mihin laittaa ja b) mukaanhan ne on pakattava...

Mutta ei nyt tämän kummempaa taas.

kesä82 ja Pikku (joka ei muuten enää potki, kömpii vaan tuolla mahassa) 29+3
 
vauvelihaave:tuolla meiän neuvolassa ei paljo myynti ilmotuksia näy :D

viime yö meni taas välillä valvoessa.tää närästys on ihan kauheeta :/ ja närästää edelleen! :$
menispä nämä pari kuukautta nopsaan :whistle:

mieh ja rv30

ai ni..uusille tervetuloa!
 
hellou
Oltiin eilen miehen kanssa elokuvissa kun piti joululahjalipuissa oli tänään viimenen käyttöpäivä..leffa oli kyl hyvä, mut oli hieman kiristävää istua kaks tuntia siinä tuolissa.
Äiti oli miehensä kanssa vahtimassa esikkoa, olivat laittaneet sen nukkumaan ilman tuttia ja neiti oli nukahtanu ihan nätisti. Nyt meni päikkäreille kans ilman tuttia, näinköhän helposti tämä muka käy :whistle:

Mää näin jo toissa yönä painajaista äitiyspakkauksesta, sanokaa nyt, että otanko sen vaiko en :ashamed:

Niitä tuplarattaita oon yrittäny netistä katella...käytettynä kyllä mielellään ostasin, mutta eilenki oli lehessä neljä vuotta vanhoista kärryistä hintapyyntönä 350e. Tuntuu jotenki hurjalta hinnalta...

Me ei myöskään aiota hankkia hoitopöytää, esikolla se oli niin vähä aikaa käytössä et jospa sitä selviäis nyt ilman. Sitterin aion sen sijaan tulokkaalle hommata ja kantoliinasta haaveilen edelleen.
Meillä on emman rintareppu, mutta jäi kyllä niin vähälle käytölle viimeksikki. Ei mun mielestä tukenu tarpeeksi pienen päätä, vaikka siinä muka tuki onki ja jotenki oli hankala lasta sinne asettaa...

Onko joku ostanu imetysrintaliivejä jo?ja millaset?ja mistä? :saint:

paalina ja pottu 28+4 :eek:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.04.2007 klo 12:08 paalina kirjoitti:
Me ei myöskään aiota hankkia hoitopöytää, esikolla se oli niin vähä aikaa käytössä et jospa sitä selviäis nyt ilman. Sitterin aion sen sijaan tulokkaalle hommata ja kantoliinasta haaveilen edelleen.
Meillä on emman rintareppu, mutta jäi kyllä niin vähälle käytölle viimeksikki. Ei mun mielestä tukenu tarpeeksi pienen päätä, vaikka siinä muka tuki onki ja jotenki oli hankala lasta sinne asettaa...

Onko joku ostanu imetysrintaliivejä jo?ja millaset?ja mistä? :saint:

paalina ja pottu 28+4 :eek:
Heh, meillä on edelleen hoitotaso käytössä esikoisella... :) Kantoliinan hommasin nyt, vähän tossa kattelin kantoliinakanavalta sidontaohjeita, mutta kyllä se äkkiseltään vaikeelta tuntuu. Liina tuntuu ihan liian lyhyeltä... Mutta kaipa se siitä harjottelemalla. Mitenkä sitä vaan pystyy luottaan että se vauva pysyy siinä...?

Esikoisen aikana mulla oli (ja onhan ne vielä tuolla) enimmäksen Villiankalta tilaamiani Carriwell-imetysliivejä. Varsinkin Carriwell-comfort liivit on yöllä mainiot, ei kiristä eikä purista! Tilasin nyt yhdet lisää. H&M:n liivit ostin myös. Vaikutti ihan hyviltä. Samaisesta kaupasta ois tarkotus hankkia imetyspaita, pari Boobin paitaa mulla on. Rinnanlämmittimet tilasin netistä, on meinaan taipumusta rintatulehduksiin. Mitähän tässä vielä ois hankittavaa... Pinnasuojus, imetystyyny, vaippoja, suolaliuostippoja, liivinsuojuksia ainakin.

Pauline 29+1
 
Toivottavasti tämä tulee nyt perille, viimeksi kun pitkän litanian kirjoitin niin kaikki män taivaan tuuliin....

1. Tervetuloa kaikille uusille

2. Lammin :hug: kaikille sitä tarvitseville ja muutenkin kaikille.

3. Äippä pakkaus tuli maanantaina ja männä vuoden mallia oli, mutta mun mielestä ihan kiva. Jotenkin kaikkien teksitein perusteella odotin jotain ihan muuta.

4. Nyt on pakkaus vaatteet ja esikon vanhoja vaatteite pesty ja silitetty. Sänky laitettiin eilen paikoilleen ja tänään pesin kaukalon päällisen.

5. Tänään oli neuvola.
-painoa oli tullut 670g per viikko lisää, ei sanonnut täti mitään
-paineet olivat ihan jees 124/82, vähän täti jännitystä
-kohdun korkeus 26,5 +4cm kuukaudessa ja sen on kyllä huomannut
-pissa puhdas
-vauvan syke 145
-ja raivotarjonta olis tällä hetkellä

6. Soitin synnytysosastolle ja kyselin että pääseekö sinne tutustumaan, mutta eivät vielä luvanneet kun sairaalassa on tuota noro virusta edelleen...

7. Sairaalaan meillä on matkaa noin 3 km että ei paha, tai mistä sitä tietää kun oikein supistaa että miten pitkältä se silloin tuntuu...

8. Nivus kivut vähän helpottaneet, mutta kipu siirtynyt ylemmäs lantioon

9. Mitäköhän mun viel piti sanoa, ainiin hankinnoista...

10. Elikkä meillä on jo
-sänky( matka sellainen mutta saapi siinä nukkua)
-kaukalo
-vaatteita
-hoitoalusta pesukoneen päällä, ei hankita hoitopöytää
-vaippoja
-tuttipullo
-pari tuttia
-matkarattaat

11. Viel hankittava
-vaunut,hoitolaukku,sadesuoja,vaunulelu, rengassuojat
-pari purkkia vastiketta kaiken varalta ja vahingosta viisastuneena
-mun siteet

12. Tässäpä tärkeimmät

Tä&Herne 29+2
 
Hunajakoipi :wave: täällä kans alhaisesta hb.sta kärsivä.. kyllähän se olo välillä aika aneeminen on, mutta mä olen vaan yrittänyt syödä kuitupitoisia muroja, puuroja ym... ja ottanut rautatablettia.. Tuolla alhaisella hb.llahan on ihan suora yhteys väsymykseen.. mä oon ainakin TODELLA väsy aina.. Mitenkäs sulla??????? :/

wahlmsai ja muut uudet, tervetuloa mukaan minunkin puolestani!!!! :)

Vauvelihaave siis voi juku noi 4D kuvat on mahtavia!!! Teidänkin vauvan piirteet oli niin selvästi nähtävillä :heart: ihana :)

Kutkutus kiitos onnitteluista :)

Cothai joo, mä oon kans sitä mieltä että nyt täytyy muistaa hemmotella itseään :attn: ja mä en oo jaksanut enää kantaa stressiä siitä suklaan syömisestäkään :ashamed: :) :D Täytyyhän sitä nyt itteensä voida hemmotella :whistle: Ajattelin että vois mennä vaikka jalkahoitoon tai jotain vielä ennen kesää.. ja kampaajalle ennen vauvan syntymää.. ;)

mieh tosta närästyksestä.. mulla ei oo kolmessa aiemmassa raskaudessa närästänyt yhtään, ja vauvat on olleet niin kaljuja että.. :) Nyt sitten tää nelonen närästelee.. mulla on mennyt jo uniinkin että synnytän jonkun pikkuisen peikonpoikasen.. :LOL: Oon kuullut meinaan että jos vauvalla hiuksia, äitiä närästää.. ;) tiedä sit pitääkö paikkaansa..

Paalina enhän mä voi sun puolesta asiaa päättää, mutta ykkösestä ja kakkosesta otin pakkaukset, kolmosesta en ja tästä nelosesta taas otin.. mua on jäänyt niin paljon harmittamaan kun en kolmosesta ottanut pakkausta, joten siksi kyllä suosittelen ehdottomasti että otat pakkauksen.. onhan se arvokkaampi kuin 140e minkä sit taas rahana saa.. :whistle:

toistamiseen äidiksi Mäkin tykkäsin että haalaria lukuunottamatta, se 2006 pakkaus oli tosi kiva :)

oma ( x ) Tänään on supistellut.. muutama ihan napakka supistus takana.. :( Tein kyllä tuossa sämpylätaikinan , joten silläkin voi olla osuutta asiaan.. :whistle:
Ja arvatkaas mitä :D :D :D Mä ostin itelleni kävelysauvat ja kuinkas ollakkaan , tänään soitti Kaksplussan lehtimyyjä, tilasin lehden, saan askelmittarin kaupanpääliseksi :D :D :D eli kun vauva on syntynyt, mä vietän sitä omaa laatuaikaa sitten tuossa viereisellä pururadalla :D annan vauvakiloille heti kyytiä.. ;)
Ja yleensäkkin kuulemma kun pientä vauvaa nostelee ja kantelee, hartiat kun tulee tosi kipeiksi, niin noi sauvat on kai ihan hyvä apu.. ;) aloitan testin sitten syksyllä..

Mutta nyt pitänee mennä niitä sämpylöitä tekemään.. kai toi taikina on jo sen verran kohonut kun on pari tuntia tuolla noussut ;)

voikaa hyvin :hug:

Heidi ja tylleröinen 28+4 :heart: <br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.04.2007 klo 23:38 kutkutus kirjoitti:
JoannaH ja odessa: Suosittelen nestemäistä allergisille suunniteltua pesuainetta. Nestemäisestä jää vähiten pesuainejäämiä vaatteisiin.

kutkutus ja potkuttelija 28+3
Mä en sinänsä tästä allergia-asiasta tiedä mitään, mutta kun vaihdoin pesuaineen tähän http://www.allegrosuomi.com/ niin ei ole pesuainejäämiä näkynyt. Sivuilla sanotaan näin:

2.1 Allergikot, atoopikot, astmaatikot, kutiavat
- Allegro ei sisällä zeoliittia tai muita pyykkiin jäävä tai ihoa ärsyttäviä aineita

2.2 Hajusteallergikot
- Allegrossa ei ole hajusteita. Pyykki tuoksuu vain puhtaalle.

2.3 Vauvapyykki
- Allegro sopii hyvin vauvapyykin pesuun.

2.4 Kestovaipat
- Allegro soveltuu erinomaisesti kestovaippojen pesuun.

Mutta tosiaan kun ei ole itsellä allergiaa, niin en osaa käytännössä sanoa ärsyttääkö vai ei.

Minkäslaisia rintapumppuja olette käyttäneet/hankkineet? Mulla on Avent Isis ja siitä en luovu. :)

Suositeltiinko teille maitohappobakteereja loppuraskaudeksi? Meillä neuvolantätsä niitä suositteli käyttämään ja pitihän niitä sitten purkki hakea. Taas yks tabu lisää...

Pauline 29+1
 
Ensimmäinen perhevalmennustunti takana ja oi mukavaa. Vaikka jännitin sitä aivan älyttömästi, kun yksin menin.

Mutta kerron tarkemmat kuulumiset myöhemmin, kun on pakko mennä maate. Pyörryttää välillä. :'(
 
Mutteri:mulla on jokaisessa raskaudessa närästäny :$ mut tässä raskaudessa erityisen paljon :/ nytki koko päivän :kieh: en tiiä mikä tähän auttas.yöt on ihan kauheita.täytyy mainita asiasta neuvolassa ens viikolla.

Viipille :hug:

mieh ja rv30..aika menny nopsaan...mut ny tuntuu matelevan :whistle:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.04.2007 klo 19:40 Pauline kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.04.2007 klo 23:38 kutkutus kirjoitti:
JoannaH ja odessa: Suosittelen nestemäistä allergisille suunniteltua pesuainetta. Nestemäisestä jää vähiten pesuainejäämiä vaatteisiin.

kutkutus ja potkuttelija 28+3
Mä en sinänsä tästä allergia-asiasta tiedä mitään, mutta kun vaihdoin pesuaineen tähän http://www.allegrosuomi.com/ niin ei ole pesuainejäämiä näkynyt. Sivuilla sanotaan näin:

2.1 Allergikot, atoopikot, astmaatikot, kutiavat
- Allegro ei sisällä zeoliittia tai muita pyykkiin jäävä tai ihoa ärsyttäviä aineita

2.2 Hajusteallergikot
- Allegrossa ei ole hajusteita. Pyykki tuoksuu vain puhtaalle.

2.3 Vauvapyykki
- Allegro sopii hyvin vauvapyykin pesuun.

2.4 Kestovaipat
- Allegro soveltuu erinomaisesti kestovaippojen pesuun.

Mutta tosiaan kun ei ole itsellä allergiaa, niin en osaa käytännössä sanoa ärsyttääkö vai ei.
Joo oon tästä kuullu tästä ja tätä oli ennen mulla käytössäkin, mutta kun se loppu niin menin ja ostin vaan jotain tavallista pesuainetta... :ashamed: Enhän mie arvannu että tässä näin käy. Mutta eilen pistin allegrolle tilauksen. :) Ja eipä oo allegron aikana tämmöstä ollu, mutta eipä sitä silloin osannu ajatella, kun ei tosiaan mitään oireita ollu. Eli toimii! Eikä sisällä sitä zeoliittia!!
 
Heips!
Eipä olis enää kauan töitä ku pääsee äitiyslomalle =) 10.5 alkaa loma!

Tänään joutu ostamaan muutaman pienen vaaleansinisen vaatteen (potkari. body ja sukat) on ne niin ihanan pieniä :) Tekis mieli koko ajan katsella ja hypistellä niitä.

Vauvelihaave käytiin lääkäriasema Cantissa ja siellä oli mukava ja kiireeton käynti =)

:wave:
 
hapsiainen :) joo, kyllähän niitä vaikka mitä.. :D Mä oon lähinnä viitannu vaan kintaalla noille "ennustuksille" mutta hauska katsoa pitääkö paikkaan :D Ei oo meinaan aiemmin närästellyt ja on ollut niin kuulapäitä mun lapseni ;)

viipi :hug: :hug:

mieh mahtaako mitään närästyslääkkeitä voida syödä? Tiedätkö?? Kun mulla ei sellaisia kyllä ole :/

Hei kaikille kysymys !!!! Onko teillä jotain hassuja mielitekoja ollut nyt raskauden aikana?? Siis sellaisia mitä ei muuten varmaankaan olis??? Kun mulla ei oo mitään :/ se suklaa nyt on, mut se on ihan perinteinen mieliteko muutenkin ;)

Nooh, mutt ajatkan nyt surffailua.. kertaalleen tänne jo tänään kirjoittelinkin :wave:

Heidi ja pömppis 28+4 :heart:
 
Mulle on semmonen "noitatohtori" (mun kummitäti =) ) ennustanut tyttöä. Jotain se nilkoista tunnusteli. :xmas: Kivoja tuommoset, kun ei ota liian vakavasti. :) Oikeasti se mun täti on hermoratahieroja ja mitähän muuta. Oli siellä koulutuksessa oppinu vaan tuommosen jutun, se joka oli sen sille opettanu niin oli sanonu että on vaan kerran erehtyny. Mutta mie olin tädin ensimmäinen koehenkilö, joten ei pysty sanomaan että miten sillä on tätä ennen ennustukset onnistunu. :D

Mieliteoista, mulle ei oo kyllä kehittyny mitään semmosta että pitäs assieta tehe lähteä kauppaan ostamaan. Monipuolisesti uppoaa kaikki. :) Ootin kyllä sitä että mikähän mieliteko mulle tulee... äitini söi pikkuveikkaa odottaessa mannaryynejä suoraan purkista! Ja sitte poltteli tulitikkuja ja söi sen hiiltyneen osan... mitähän lie vitamiinin puutoksia sillähi ollu. :D
 
Täällä jatketaan flunssaisena: oma ääni poissa, välillä totaalisesti, välillä vähän vähemmän täysin :\| Millähän mä meinaan laulaa lauantain konsertissa? :(

Poika alko eilen itkeä kun tultiin kaupungilta kotiin, enkä saanut sitä itkua sitten millään loppumaan, niin arvasin, että korvathan ne... Eli ei kun päivystykseen ja kuurille. Viime yönä pisin yhtämittanen unipätkä minulla oli 2,5h ja olo sen mukanen. Poika nukku useemmaan tunnin mun sylissäkin kun ei muuten olo tuntunu helpottavan. Tänään sitten illan suussa alko palelemaan ja kuumetta olikin sitten 39,5! Huh, miten se voi silleen nousta vaikka on antibioottikuurikin jo päällä...?

Että sellasta.

Mutteri Rennietä voi syödä närästykseen ja oli joku toinenkin, mut en muista mikä kun tuo itellä ainakin auttaa. Vai, että hiukset pistää närästämään :D - no E:llä oli oikeen kunnon pehko syntyessä, ja kyllä närästeli; sama homma taas tälläkin kertaa.

Pauline minäkin liputan Avent Isiksen pumpun puolesta :wave: Omistan kyllä Ainun sähkökäyttösenkin, mutta Avent on aika paljon hellävaraisempi. Mulla viimeks maitoa tuli sen verran yli oman tarpeen, että luovutin sitä kuukauden verran sairaalaan.

Olen päättänyt jättää sen pakkauksen ottamatta, mutta nyt kysymys kuuluu, että missä on ne neuvolasta saadut paperit, jotka pitäs laittaa Kelaan...? Mihinkähän nekin jo kerkes hävitä. :whistle:

Hyviä vointeja :hug:
 
Mutteri Kiitos, suloisiahan nuo ovat jo tosiaan noissa 4D-kuvissa. Kivaa kun nykyisin on noin hienoja laitteita jo kehitetty! Vaikka tietysti sen takia, että paremmin pystytään tutkimaan, mutta kyllähän tuo kieltämättä on ihana lisä, kun saa muistoksi niin selviä kuvia... Meidän vauvalla näyttäisi olevan ihan samannäköinen leuka kuin isällään, ja nenä on taas enemmän mun nenän tyylinen :) Ei tietysti vielä noilla viikoilla paljon rasvaa ole pinnan alle kertynyt, joten varmaan siksikin poskipäät ja leuka näyttävät niin jykeviltä kuvissa :)

Mieliteoista Mä kans olen odotellut niitä saapuvaksi, mutta eipä ole näkynyt. Kuvittelin ennen raskautta, että tekee sit mieli seinälaastia ym. kummallista :D Ja JoannaH kun kerroit noista mannasuurimoista...niin meidän äiti söi KAHVINPOROJA raskaana ollessaan :eek: Mulle on käynyt, päinvastoin kuin kuvittelin, niin, että tehnyt mieli vaan terveellisiä juttuja enimmäkseen. Alkuun oli viinirypäleet, ja hedelmiä ja marjoja menee vieläkin aika reippaasti. Ja ruisleipää tekee myös mieli. Ainiin, oli mulla puolen välin tienoilla aurajuusto mielitekona, mutta sekin jo nyt helpottanut aika tavalla, eikä siis koko aikana ole mitään "kummallisuuksia" mieli tehnyt! Johtuneeko sitten siitä, että oon yrittäny pitää ruokavalion mahdollisimman terveellisenä ja monipuolisena. Sitä ihmettelen suuresti, että karkkia eikä suklaata ole juurikaan tehnyt mieli, vaikka varsinkin suklaa on aina ollut suuri herkkuni :p Noh, kaipa se raskaus tosiaan teettää kaikkia kummallisia juttuja naisessa =)

Meilläkin oli valmennusta taas. Tällä kertaa oli asiaa imetyksestä ja lapsivuodeajasta. Terkkari sanoi, ettei kannata rintapumppua ostaa etukäteen. Oon kans miettinyt Aventtia, koska sitä kaikki tutut ovat kehuneet kun taas Ainu, Medela ja muut eivät ole juuri kehuja saaneet. Nyt olis ollu just tarjouksessa n. 50?, norm. hinta kai 60?? Ja onhan se kallis, jospa sen tosiaan jättäis sitten synnytyksen jälkeen, jos tarvii. Mut lääkäri kyllä jo viimeksi neuvolassa sanoi, että kun multa tulee jo nyt tuota maitoa välillä isojakin "lorauksia", niin vois alkaa pakastimeen kohta puoliin laittamaan, kun kuulema 3kk säilyy :whistle:

Ainiin, minua masensi ja otti päähän kyllä taas Kelassa käytyäni niin paljon etten kehtaa edes sanoa :kieh: !!! Kävin siis perumassa tuon opintotuen 1.5. lähtien, ja samalla varmistin että saanhan varmasti sen ansiosidonnaisen päivärahan. Sattui olemaan sama virkailija, joka jo monta kuukautta sitten laski mulle ennen opiskeluni aloittamista (8/07) olevilla tuloilla ansiosidonnaisen päivärahan. Sanoi silloin, että tän vuoden alusta on tullu voimaan laki, joka oikeuttaa että 6kk:n perusteella voidaan juoksuttaa opiskelijoilta ja työttömiltä ne työtulot alkamaan ennen opiskelu/työttömyys aikaa. Noh, väitti vieläkin että sellainen tosiaan on laki. Pyysin sitten vielä varmistamaan, kun en toinen virkailija sanoi, ettei onnistu. Ja eihän se mitä onnistunut! MUA NIIN ÄRSYTTÄÄ, että miksi pitää sanoa asiakkaalle sellaista mikä ei pidä paikkaansa!!! Ottais itse eka selvää ennen kuin alkavat turhia toivoja latelemaan prkl! Anteeksi että täällä valitan, eivätkä varmaan kaikki ole sellaisia, niin kuin täälläkin Kelan tätejä joku jo joskus puolusteli, mutta en tosiaan voi mitään sille että päähän ottaa ja kovasti! Me kun jo suunniteltiin tuota taloudellista puolta hieman toiseen suuntaan, että olis maksettu osamaksulla ostetun videokameran loput erät pois, lainaerän suuruutta muutettu ym. Ja nyt kaikki menee taas ihan uusiksi :kieh:

Nyt kun laskettu aika lähenee niin entistä enemmän on alkanut miettiä myös tuota taloudellista puolta, laskea menoja ja tuloja ja että mistä omista menoistaan voisi vielä säästää. Kysymys teille, jotka olette käyttäneet pelkästäänkertakäyttövaippoja: kuinka paljon suurinpiirtein niihin menee rahaa kuukaudessa??

Mutterille piti vielä sanoa, että tosiaan mielenkiintoisia nuo tuollaiset "ennustukset" :D Mua nimittäin myös vaivaa tuo närästys tosi inhottavasti, yltynyt vaan nyt viime viikkoina kun masu kasvanut huimaa vauhtia. Eli pörröpäistä vauvaa voidaan kai sitten tännekin odotella :D


Vauvelihaave & Pikkuinen 28+5<br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 08:49 mieh kirjoitti:
Mutteri:mie kysäsin terkalta,ni on sellanenkin kun gavisko..(en tiiä miten kirjotetaan ):ashamed: .mie koklaan tuota,jos se ees auttas.
saa nähä millanen peikko sieltä sit tulee :D :whistle:

ny aamupalalle =)

mieh ja rv30+1
Juu, Gaviscon on sallittu myös raskaana oleville.

Rintapumpusta: Mä mietin esikkoa odottaessani, että ostanko etukäteen vai en, ja tarviiko sitä varmasti, mutta ostin kuitenkin. Se makso tosiaan Cittarissa sen 60 euroo. Sehän on kanssa käsikäyttönen, mutta erona noihin Ainuihin yms. toiminnaltaan erilainen (matkii vauvan imemisliikettä). Nyt en kyllä ymmärrä miten ilman pumppua tulisi toimeen, tai tietenkin jos lypsää käsin tai ei imetä. Mutta saahan noita toki kaupasta synnytyksen jälkeenkin. =)

Mitähän mun muuta piti... Flunssan kourissa ollaan täällä kanssa, minä ja esikoinen molemmat. Tähän asti raskaus on kyllä tuntunut vaikuttavan positiivisesti flunssiin, eli niitä ei ole tähän asti ollut. Mutta nyt räkä kyllä lentää!

Vaipoista: En ole ikinä laskenut paljonko ne on tullut maksamaan (meillä siis pelkästään kertakäyttöset käytössä), mutta uskosin, että ollaan säästetty jonkin verran sen jälkeen kun siirryttiin Lidlin vaippoihin. Oon tosi tyytyväinen niihin, mutta niitä ei ole vastasyntyneille. Kaikki muut merkit tulikin varmaan testattua esikon synnyttyä. Mielelläänhän sitä ois kotimaista suosinut, mutta kyllä imukyky kuitenkin ratkaisi. Tietty vauvastakin kiinni, mikä vaippa sopii.

Eipä tässä muuta tällä erää! Aurinkoista päivää kaikille! B)

Pauline 29+2
 

Yhteistyössä