Heinämassut-07 vol.2

  • Viestiketjun aloittaja jenmo
  • Ensimmäinen viesti
Shannon1
Moikka Moi! Flunssassa täälläkin mutta tänään ja huominen enää töitä!! B) B) B) Sitten kesäloma.

menimme 4d ultraan toissapäivänä, ja se oli osaltaan huono/hyvä juttu. vauva oli jo niin iso ettei katselu onnistunut kunnolla, kun oli väärässä asennossa, jalat alaspäin, sellaisessa inkkari-istunta-asennossa :D (painoa oli jo muutes 1468g!). Käsikin oli koko ajan kasvojen edessä :( Mutta pääasia oli, että saatiin kaikki tärkeä tietää että sydän ja muut elimet olivat kunnossa samoin koko jne. Mulle sanottiin silloin ajanvarauksessa että viikolle 32 voidaan tehdä 4d:tä ja olinkin siitä hämmästynyt ja menin sitten varaamaan viikolle 30 ajan... oma vika. Sanoi että jos vauva olisi kääntyneenä kasvot mahaan päin niin saisi kauniita kuvia vielä viikolla 40:kin. onneksi täti oli mukava ja sanoi että jos vauva siellä nyt kääntyy niin voitte tulla ilmaiseksi käymään pikakäynnille niin saadaan katseltua tarkemmin. Ja eiköhän se vauva ollut samana iltana kotiin päästyämme kääntynyt jo!! :kieh: =)
Shannon1 30+2<br><br>
 
Vauvelihaave: Ymmärsinkö sua oikein, mutta olit siis laskenut saavasi äitiyspäivärahaa 6 kk:n tulojen mukaan ennen opiskelujesi alkamista? Mielestäni sun kuuluisikin saada se niiden tulojen mukaan, eli opiskeluajan "yli hypätään" ja lasketaan ne 6 kk:n tulot opintojen alkamista edeltäneeltä ajalta.

Näin siis ainakin toimitaan työttömien kohdalla. Tai ainakin mulle on niin luvattu, että kun jäin työttömäksi viime syksynä, niin päiväraha laskettaisiin sitä edeltäneistä 6 kk tuloista (maaliskuu-elokuu 2006). Todellakin toivon, että pitää paikkansa! Itse asiassa kahdelta eri virkailijalta asiaa varmistin Kelan puhelinpalvelusta. Kelassa tiskin takaa oon saanut usein virheellistä tietoa (tässäkin asiassa...) , sillä tiskillä eivät välttämättä ole erikoistuneet juuri kyseiseen tukeen, mitä haet. Puhelinpalvelussa sen sijaan on eri numerot eri tuille, jolloin virkailija siellä puhelimen päässä tuntee kyseisen tuen kiemurat parhaiten ja osaa neuvoa varmemmin oikein.

Tässä alla lainaus Kelan sivuilta. Jos tuossa sulkeissa olisi myös sana: "opiskelun", niin asiahan olisi selvä, mutta nyt se jää sen osalta vähän auki... Mutta tuo minua koskeva työttömyys siinä on mainittu.

"Jos hakija on ollut ilman työtuloja (esim. työttömyyden, sairauden, asevelvollisuuden tai äitiys- ja vanhempainvapaan takia), hän voi antaa Kelalle selvityksen työtuloistaan niiltä kuudelta viimeksi kuluneelta kuukaudelta, jotka hän on ollut työssä. Näiden kuuden kuukauden ei tarvitse muodostaa keskeytyksetöntä jaksoa. Hakija voi selvittää työtulonsa siltä vuodelta, jolloin työkyvyttömyys alkoi, ja sitä edeltäneeltä vuodelta. Tätä aikaisempia kuuden kuukauden tuloja Kela ei voi ottaa huomioon."
(http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/040902170620ES?openDocument)

kutkutus 28+5<br><br>
 
Nyt on sit sokerirasitus takana... Oli se litku sit laimean ja hapottoman kokiksen makuista... Ei niin ällöä kun muistelin. Aika meinas vaan tulla pitkäks ja peppu puutua kun kovilla penkeillä istuskeli. Ja nyt ootellaan tuloksia tulevaksi... Neuvolatäti lupas soitella jos on jotain poikkeavaa, mut muuten ootetaan seuraavaan neuvolakäyntiin.

Ja kaikille närästyksen kanssa painiville... Mulla on auttanu tuo Gaviscon paljon paremmin kun rennie. Mut ei se kyllä mitään herkkua ole maultaan... Ja jos sit noihin ennustuksiin on luottamista, niin meille tulee kans jonkun näköinen "peikonpoika" (Vaikka en tiiä kumpi on tulossa...)

Eilen oli esikoisen kouluun tutustuminen ja kauhulla aattelin et mite tuo aika rientää. Vastahan poika oli vaipoissaan ja rääky lisää ruokaa... onneks tulee taas vaavi hoidettavaks, kun tuo ensimmäinen vauva on jo niin iso!

Ja nyt pitäis ruveta kehittelemään jotain naamiaisasua pojalle kun huomenna olis vappurieha eskarissa. Olisko teillä mitään kivoja ja helposti toteutettavia ideoita?

Mä ja nirppu 26+5 (pitää aina miettiä missä mennään)
 
En nyt jaksa mitään kommentoimista alkaa miettiä.. itkettää :ashamed:

Just kotiuduin ultrasta :'(

Nyt vaan pelottaa. Pojalla kaikki hyvin, painoarvio oli 2100g ja kaikki sormet ja varpaat ja kaikki ok. Ei sitten vaan vieläkään tiedä, millä tavalla pojan saattaa maailmaan :ashamed: Se on se pirun istukka.
Ensin otti mahan päältä, sitten alakerran kautta. Alakerrasta katsomisen jälkeen rupes kuuluu tiukkasanaista selostusta siitä, että jos tulee ulos pisaraakaan verta niin samantien suoraan synnärille :eek:

"Jos pääsee veri läpi, pääsee emättimen pöpöt sinne mistä se veri tulee. Seurauksena tulehdus ja synnytyksen käynnistyminen"

JOS niin sattuisi käymään, eikö synnytys olisi mitenkään estettävissä?? :'(
Se täti vaan alkoi niin paljon toistamaan itseään ja sitä asiaa, että nyt on aika epävarma olo asiasta.. pitääkö mun nyt pelätä, että poju tulee ulos liian aikaisin? :'( En mä tiedä.. veti mielen hieman matalaksi.

Mies lähti ultrasta töihin ihan hajonneena ja säikähtäneenä. Mä yritän tässä kotona järjestellä pienen mielen sisältöä parhain päin, että sais asian esitettyä miehelle uusiksi parhain päin. Pelottaa :ashamed:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 10:49 Shannon1 kirjoitti:
Moikka Moi! Flunssassa täälläkin mutta tänään ja huominen enää töitä!! B) B) B) Sitten kesäloma.

menimme 4d ultraan toissapäivänä, ja se oli osaltaan huono/hyvä juttu. vauva oli jo niin iso ettei katselu onnistunut kunnolla, kun oli väärässä asennossa, jalat alaspäin, sellaisessa inkkari-istunta-asennossa :D (painoa oli jo muutes 1468g!).
Shannon1 30+2
Toi paino kiinnitti mun huomion, ku sä oot mua pidemmälläkin pari viikkoa. Mulla oli tänään ultra ja painoarvio 2100g ja vähän tuli valittelua "vauvan pienestä koosta" vkoilla 28+5 :eek: Voiko olla totta näin isot eroavaisuudet taas! Mainittiinko sulla siitä painosta sitten mitään, että vois olla enemmän tai jotain?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 12:04 CotHai kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 10:49 Shannon1 kirjoitti:
Moikka Moi! Flunssassa täälläkin mutta tänään ja huominen enää töitä!! B) B) B) Sitten kesäloma.

menimme 4d ultraan toissapäivänä, ja se oli osaltaan huono/hyvä juttu. vauva oli jo niin iso ettei katselu onnistunut kunnolla, kun oli väärässä asennossa, jalat alaspäin, sellaisessa inkkari-istunta-asennossa :D (painoa oli jo muutes 1468g!).
Shannon1 30+2
Toi paino kiinnitti mun huomion, ku sä oot mua pidemmälläkin pari viikkoa. Mulla oli tänään ultra ja painoarvio 2100g ja vähän tuli valittelua "vauvan pienestä koosta" vkoilla 28+5 :eek: Voiko olla totta näin isot eroavaisuudet taas! Mainittiinko sulla siitä painosta sitten mitään, että vois olla enemmän tai jotain?
cothai :hug:

tuosta painosta.mie kävin 4d ultrassa viikolla 28 ja painoarvio oli 1175g.on aika paljo eroja..
 
Njoo.. no nyt soitin sitten neuvolaan ja pyysin tarkempaa selvittelyä. Ku mulla loppuis tuo saikku nyt vapun jälkeen ja koulussa alkais 3vkon tet-jakso, mikä ois pitäny järjestää nyt näiden päivien aikana.
Täti meinas puhelimessa, että nyt ei aleta mitään riskeeraamaan, niin jatketaan se sairasloma siihen koulun loppumiseen asti. Ja pitää käydä kelassa varhentaa sitä äitiysloman alkamista siitä kesäkuun alusta saakka, kun se nyt muuten alkais 8pvä kesäkuuta. Elikäs tää tyttö jäi nyt lomalle B)

Täti oli myös sitä mieltä, että ultraaja on nyt liioitellut vauvan painoa, kun se sanoi mulle että on liian pieni/laiha. Ihan hyvä se paino kuulemma on mittoihin nähden. Ja istukasta se sitten sanoi, että ultraaja on selittänyt sen nyt jotenkin typerästi (se tulehdus-juttu) ja että siinä on hyvin yksinkertaisesti se, että jos alkaa tulee verta (mahd. siinä vaiheessa istukasta) ja on jotain ikäviä fiiliksiä mahassa, niin kyseessä on sitten istukan irtoaminen ja hengenvaara äidille ja lapselle, että sen takia sinne synnärille heti jos alkaa verta tiputtelemaan. Toisaalta pirun pelottavaa, mutta nyt ainakin tietää tasan et mitä sitten JOS alkaa vuotamaan.

Istukka on siis jotenkin alhaalla, ja sen takia ei kuulemma aleta riskeeraamaan minkään sortin työharjoitteluiden kanssa tai mitään. Mennään ihan rauhassa nyt, niinku tähänkin asti ja 3vkon päästä on taas sitten uus kontrolliultra, jos sen synnytystavankin sais sitten jo tietää.

Unohtui muuten tuossa aiemmin sanoa, et poika on edelleen kovasti raivotarjonnassa ja ultrassa sanoi, ettei se siitä enää ympäri käänny. Jos oikein käsitin, niin ois hyvin kiinnittymässä tuonne lantioon pienen pää. Mekin saatiin kuva mukaan, ylhäältä päin päästä ja siinä näkyy pieni käsi, kun toinen piti kättä kasvojen edessä :heart:

Eiköhän tämä tästä.. helpotti ainakin nyt heti, kun sai kunnon selvityksen noihin asioihin ja sitten se, ettei tartte sitä tet:tiä alkaa stressaamaan.

Jaksuja kaikille :flower:
 
CotHai voi kurja! En yhtään ihmettele, että on ikävä olo - ärsyttäviä tuollaset hoitajat, jotka päästelee tollasia asioita suustaan, eikä selitä sitten kunnolla... Mä en nyt ihan tarkkaan ymmärrä, että mistä tuossa mahtaa olla kyse, mutta ymmärtäisin näin, että jos tulee verta, joudut sitten sairaalaan tarkkailuun - ei se automaattisesti kuitenkaan niin mene, että se synnytyksen heti käynnistäisi. Tietysti sitten jos tulee joku sellanen tulehdus, että siitä haittaa äidille ja lapselle, niin sillon se synnytys käynnistetään. Ja jos se synnytys käynnistyy itsekseen, niin sillon sitä ei kyllä enää voi estää.
Koita pärjäillä! Pitäkää myös miehen kanssa toisistanne nyt oikeen hyvää huolta. Olis varmaan hyvä, että saisit jonkun selväsanaisemman ammatti-ihmisen selittämään sinulle tuon asian.
:hug:

Muoks: sä olitkin kerenny kirjotteleen sillä välin kun ite vastasin... Hyvä, että sait paremman selityksen.

rintapumpusta vielä, että jos nyt olis hankinta edessä, niin säästäisin sen kyllä vasta synnytyksen jälkeen. Ts. kun sitä ei koskaan voi tietää, miten sitä maitoa tulee ja pumppu saattaa olla ihan turha ostos. Itse en olis toisaalta kyllä pärjänny kotona päivääkään ilman pumppua. Nimittäin kun tuota maitoa tulee itellä tosi paljon ja rintakudosta on vähän (=pienet rinnat) niin turvotus oli aluksi jotain todella :$ - se maidon nousu teki ihan heevatan kipeää ja turvotuksen takia en saanut käsin lypsettyä. Siinä olis itku tullut monta kertaa ilman sitä pumppua. Mies joutuikin sitten lähtemään pumppuostoksille ennenkun me kotiuduttiin :D
Ja sitten toinen asia on se, että Aventista on paljon kopioita, mutta en suosittele esim. Emman pumppua, joka näyttää vastaavalta ja on paljon halvempi, mutta siitä ei saa osia irti toisistaan. Millähän ihmeellä senkin sitten muka pitää puhtaana :whistle:

Viime yönä saatiin nukkuakin vähän paremmin, mutta ei ihme että poika on ihan känkkis: itelläkin nimittäin sellanen olo, että huh huh!

Tiitiäinen pyörii vieläkin kun mikä väkkärä mahassa. Välillä onnistunu potkimaan suoraan kohdun suulle ja se on kuulkaas aika ilkeen tuntusta. En muista, että esikoinen olis moista harrastanu.<br><br>
 
Heippa kaikki tulevat mammat! Olen aina välillä lueskellut teidän kirjoituksia ja arvelin nyt kysäistä teidä sf mitoista? Itsellä nimittäin jo 29,5cm rv:lla 28+3 ja kaikki ovat isoksi sanoneet! :)
Niin ja löytyykö täältä joukosta tulevia yksinhuoltajia?

äippä ja nappulan LA-aika 13.7
 
Cothai :hug: :hug: :hug: Voi kurja.. tuli ihan paha mieli sun puolesta kun luin .. :( Mutta nyt vaan päivä kerrallaan.. ota rauhallisesti, rentoudu.. :hug: Mä pitelen sulle peukkuja että pikkuisella on tarra sukat loppuun asti :)

Ninniliina voi apua.. muistui kan snyt niin vahvasti mieleen se maidon nousu ja sen tuoma tuska :$ Siis kun tuntuu että rinnat räjähtää.. Mulla tää suurin nousu on tapahtunut yleensä aina 3 päivää synnytyksestä.. suurinpiirtein on aina tullut vauvaa tökittyä yöllä hereille syömään jollei se muuten ole herännyt.. tai sit oon yöllä lypsänyt ite vaan kylmästi lavuaarista käsin alas.. On siis hetkelleisesti melkoinen "Pamela" olo :whistle: Mutta se ei oo kivaa ollenkaan.. pitäisköhän itekkin harkita sen pumpun ostoa???

neuvolasta soitettiin :/ Labratulokset oli tulleet ja mun hb on hurjat 100!!! Käskivät oitis mennä apteekkiin ostamaan rautavalimistetta. Toi selittää tän mun törkeen väsymyksen.. Voisin nimittäin aina vaan nukkua, ja ei ihme kun veriarvot on anemian puolella. :snotty: joku muukin täällä oli????

Ja taas oli joukkoommem tullut uusi, tervetuloa lämpimästi!!! :wave: :wave: Kyselit onko muita yh:ta, tietääkseni Viipi on. :)

Mies menee viikonlopuksi töihin.. :snotty: onhan se juu ihan kiva kun ei toi rahallinenkaan puoli nyt mikään "uu-la-laaaa" ole, mutta ois ollut kiva pitää isi kotona viikonlopun.. :( Nooh, sit on onneks ens tiistai hönelläkin vapaa :)

Mä ton meidän venla neidin kanssa jo laittelin tänään ikkunoihin ilmapalloja ja serpentiiniä :) vähän vappu fiilistä :D

Jees, mutta nyt poistun taas vaaka asentoon.. :wave:

Heidi ja pömppis 28+5 :heart: <br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 12:47 mammaksi kirjoitti:
Heippa kaikki tulevat mammat! Olen aina välillä lueskellut teidän kirjoituksia ja arvelin nyt kysäistä teidä sf mitoista? Itsellä nimittäin jo 29,5cm rv:lla 28+3 ja kaikki ovat isoksi sanoneet! :)
Niin ja löytyykö täältä joukosta tulevia yksinhuoltajia?

äippä ja nappulan LA-aika 13.7
Tervetuloa :hug: Ja todellakin, olen tuleva yksinhuoltaja. Rankkaahan tämä on ollu, mutta onneksi on tukiverkko ympärillä. Lapsen isäkin on jotenkin mukana, mutta pääasiassa puhelimen kautta. Ja oishan tuo synnärillekki tulossa. Eri asia on, että päästänkö sitä. :kieh:

Itsellä tuo sf-mitta oli 23cm viime viikolla. Mutta nyt tuntuu, että on tullu se pari senttiä lisää viikossa ja ens viikolla on neuvolaan meno taas.

Viipi&Vilperi 28+2
 

CotHai: Nyt lomailet ja lepäilet hyvillä mielin! Vielä se istukka ehtii sieltä vähän ylemmäs nousta, ja jos ei nouse, niin silloin sitten suunnitellulla sektiolla syntyy :) Tuttavalla oli sama tilanne ja oli alkanut verta vuotaa. Ei kuitenkaan mitään hätää vauvalla saati äidillä ja suunnitellulla sektiolla syntyi sitten pari päivää myöhemmin täysin terve tyttönen :)

Ninniliina: Ai teilläkin harrastetaan tuota suoraan kohdunsuulle potkimista... Sama täällä, etenkin jos istun yhtään pitempään esim ruokapöydässä alkaa pikkuinen potkia suoraan kohdunsuulle, että aika nousta vaihtamaan asentoa...

mammaksi: minulla sf-mitta kanssa aika suuri, 27+1 oli 30 cm, mutta edellisellä viikolla ultrassa oli pikkuinen kuitenkin ihan normaalimittainen, vettä vain on runsaasti mutta normaalirajoissa silti. Taitaa riippua paljon siitä, millainen rakenne itsellä on. Minulla esim maha ei uppoa yhtään tuonne sisuskaluihin. Taidan olla aika joustamaton ;)

Oma napa: Väsymys on ottanut vallan ja rautaa pitäisi popsia täälläkin. Liikkuminen on alkanut jo tuntua hankalalta ison mahan vuoksi. Uimaan pääsin sentään taas pitkästä aikaa. Olin jonkin aikaa täyslevossa suppailujen vuoksi. Pahimmillaan tuli jo 10 min välein supparit, mutta onneksi eivät saaneet mitään aikaan. Ja onneksi pääsin kotiin lepäämään, ei tarvinnut sairaalaan jäädä...

Neuvolassa arveli, että olisi johtunut jostain tulehduksesta nuo supparit, kun loppuivat samaan aikaan kun lämmöt laskivat (olivat koholla).

Pikkuinen on kova potkimaan, potkurundit tulevat aina aamuisin ja iltaisin. Päivällä välillä vain vähän muksaistaan ja myllätään.

jossu + pirpana 28+3
 
Mulle on nyt tullut masennus päälle :ashamed: joudun syömään "normaalistikin" talvisin serotoniinilääkitystä, etten masennu, ja nyt jätin sen kk sitten pois kun arvelin, että auringon määrä riittää jo pitään mut balanssissa. Mutta ei.. nyt on ollut viikko ihan kamala. Oon niin väsynytkin, kun selkävaivojen ja pissalle nousemisen takia herään monta kertaa yössä, ja töihin ois jaksettava aamulla. Hb:kin on taas laskenut raudasta huolimatta, joka vielä lisää väsymystä. Olen sitten iltaisin ihan itkuinen ja saan aikaan "riitoja" aivan typerääkin typerämmistä asioista, epäilen ettei mies voi rakastaa mua kun oon tällainen sekopää, ja reagoin kaikkeen mitä hän sanoo ihan ihmeellisesti: onnistun kaiken kääntämään itseäni vastaan. Epäilen että minusta ei voi tulla kunnollista äitiä kun olen tällainen. Eilen illalla itkeskelin ja pyysin anteeksi masukilta, että olen häntä tähän kamalaan maailmaan saattamassa... Nyt se kuulostaa ihan typerältä, mutta sellaiset oli fiilikset :ashamed: Tää on kamalaa! Puhuin asiasta neuvolassa, ja neuvolan täti sanoi, että voisinhan mä varmaan sitä kuuria vielä jatkaa, kun se suositellaan lopettamaan viimeistään 1 kk ennen laskettua aikaa. Pitää varmaan jatkaa sitä, ei tätä kestä erkkikään saati sitten oma rakas miespolo. Voi kun olis edes ystäviä täällä lähellä, mutta kun kaikki on muuttanut kohta Hesaan...

Neuvolassa maanantaina kaikki oli hyvin, masukki on raivoitarjonnassa ja kohdunpohjan korkeus 26 cm/28+5. Painonnousu kuulemma aivan sopivaa, vaikka oon epäillyt lihoneeni liikaa. Ei pitäis olla aihetta suruun, mutta kun ei jaksa nyt olla kuin huolissaan kaikesta.
 
Lotta84 harmaana
Pikaiset moikkaukset täältä. Ja halit etenkin Cothaille ja Vilma76:lle :hug: :hug:

Sf-mitta oli mulla 27cm rv 26+6.

Hankinnoista.. Meillä on suurimmaks osaks kaikki kans hankittu.. tai saatiin lähes kaikki käytettynä. Rahaa on oikeestaan menny vaan 100 euroa (vaunuihin). Että halvalla on selvitty. Vaatteitakin on mielettömät määrät. Vielä pitäis ainakin sitteri ja amme hankkia ja sitten kaikkee pientä. En oo nyt jaksanu aatella yhtään että mitä sitä vielä pitäis hankkia... Ollaan tuossa toukokuun lopulla lähössä helsingissä käymään jos oon vaan semmosessa kunnossa että jaksan autossa istua. Jos sieltä sitten kattelis vielä jotain...

Nyt siivousta jatkamaan...

Lotta rv 28+1
 
Heips taas pitkästä aikaa. Alkuun haluun kehua raskaustukivyötä. Mulla kun on istumatyö, niin jouduin olemaan viikon saikulla selkäkipujen takia. Sitten ostin sen vyön, ja nyt pystyy paljon paremmin istumaan, toki kahdeksan tunnin jälkeen tuntee istuneensa päivän.. vaikka pyrinkin välillä kävelemään käytävillä.
Meillä päin luki muuten juuri lehdessä, että heinäkuu on vuoden kiireisin kuukausi synnärillä.. liekö sitten hyvä vai huono asia..
Meilläkin on sitten vauva jo raivotarjonnassa. Voikohan se vielä kääntyä?
Olin tänään ultrassa ja sain uusia mittoja. Painoarvio oli 1500 g ja olen siis viikolla 29. Lekuri sanoi, että viikolla 35 katsotaan lapsivesipunktiolla keuhkojen valmius, jos käynnistellään ennen aikojaan.. syynä mun kakkostyypin d ja kilpirauhasen vajaatoiminta.
Muut mitat vaikutti mun mielestä pieneltä. Tuo paino oli lekurin mukaan yläkantissa. Mutta lakimitta vain 72 mm ja fl 53 mm. Mun mielestä vaikuttaa pieniltä viikkoihin nähden nuo mitat. Vatsan ympärys oli 269, omenana vartalo, kuten äidillänsäkin
:LOL:
Millaisia mittoja teillä on ollut näillä viikoilla? Mitä tuo pienehkö lakimitta voisi merkitä? Tekayn sivuilla se on alarajalla. Reisiluusta ja sen pituudesta en löytänyt mitään tietoja :(
 
No, mä käyn tuon D:n takia kerran kuussa sisätautilääkärillä ja samalla onm aina synnytyslääkäri, joka ultraa. Jotain hyötyä sentään diabeteksestä :LOL: pääsee kerran kuussa ultraan. Kai ne haluaa seurata vauvan vointia.
 
:hug: Kiitokset kaikille lohduista :hug:

Nyt ihan luottavaisin mielin taas hetken aikaa eteenpäin.

Joku kysyi miten "niin paljon ultria" :wave: Mulla oli se yksi ja ainoa ultra mitä täällä saa joskus alkuvuodesta, siellä havaittiin istukan alhainen sijainti niin nyt oli sitten sen kontrolliultra. Ja kun siitä ei vieläkään selkoa saanut, kun on mahdollista vielä nousta, niin mulla on taas 3vkon päästä seuraava kontrolliultra. Ja nuo 4D-ultrathan on (?) yksityisiä ja kalliita ja niissä voi kukin käydä varojensa ja halujensa mukaisesti. Vai osuinkohan mä nyt ihan hakoteille :whistle: No ei, siihen suuntaan. Kaikkihan voi käydä jossain yksityisillä ultrissa vaikka joka viikko, jos haluaa :D

Pakko muuten sanoa vielä tuosta istukasta.. tai oikeammin siitä, et jos alkaa tulee verta kipujen kera niin sit on tod.näk. istukka ainakin osittain jos ei kokonaan irronnut (peukkuja, en stressaa) niin ainoat syyt mitä netistä löysin istukan irtoamiseen on alkoholi ja huumeet :eek: O-ou.. mitäs jos mä nautiskelen jotain kossua aina unissani :LOL:
Vaan joo, ehkä se selittyy mulla ihan vaan sillä istukan poikkeavalla sijainnilla, kun se kuulemma on irtoamiselle riskialtis tuolla alhaalla. Ainakin jotenkin silleen se neuvolan täti asiaa selitti puhelimessa.

Niin, kun itsehän en käytä alkoholia B)

-Pirteämpi ja toiveikkaampi mie&Jäbä 28+5-
 
Lotta84 No täällä missä mä asun, on normaalit ultrakäynnit viikoilla 20 ja 36. its ekävin yksityisellä omasta halusta viikolla 11. Kyllä ne on aika paikkakuntakohtaisia.. Mut yksityisille voi mennä milloin vaan..

Heidi ja pömppis 28+5
 
Heips! Joo noista ultrista eli meidän kunnassa ei tosiaan ollut mitään muuta tarjolla kuin se nt ultra rv 12 jotain!
Eli itse kävin 4d ultrassa yksityisellä, ihan oman mielenrauhan takia, että kaikki on hyvin!
Ja mulla myös raskausdiabetes, mutta edes sitä ei ultrilla seurata! Niinkuin jollain sitäkin kerran kuussa ultralla seurataan, lähinnä vauvan koon takia!
Täällä tuskin on edes koko synnytystapa arvioita :whistle: neuvolantäti vain käsin kokeilee vauvan kokoa, niinkuin taisi jokunenkin vuosi sitten olla!
Jossain paikoissa on edes se kaksi ultraa, mutta täällä ei edes sitä! :/
 
Äh, eiks tää flunssa nyt voi jo loppua... Anteeks että jaksan nyt koko ajan tästä valittaa, mutta mutta... Pikku-mies heräsi päikkäreiltä täristen ja kuumemittari kipusi taas lähelle 40 astetta :/ Eikä toi lääkekään tunnu sitä oikeen laskeneen (en o mitannu, mutta kuuma se on koko poika kun mikä). Nyt nukkuu: hereillä ollessa nuokku sylissä vaan. :(

Johantero joo mä tosiaan totesin, että vaikka aiemmin ei ole ollut hajuakaan kohdunsuun sijainnista niin nyt kun tuo mahakas on alkanut sitä potkia, niin eipä ole epäilystäkään... Olen sille yrittänyt kertoa, että ei sitä ovea kannattas ihan hirmusesti kolkutella kun on jo kuitenkin vähän auki - eipä usko mokoma :kieh:

Ultrista vielä, että meillä tosiaan se np-ultra ja sitten rakenneultra. Synnytystapa-arvion tekee lääkäri ilman mitään ultraamisia, eli vauvan koko katsotaan sitten ihan vatsan päältä tunnustelemalla.
 
Omaa napaa ensin:
Jep, eilen oli sitten aamusella sen verran huono olo ja taas lapsivesi epäilyjen takia neuvolaan, josta annettiin lähete RAS:iin.
Raaheen jäätiin sitten sisälle äitiyspolille supistusten takia, tippaan laitettiin ja sänkyyn maate.
Supistukset loppui kuin seinään, tänään pääsi kotiin kun kaikki tuntui olevan taas kohdallaan, jos sama jatkuu, pitää mennä takas.
Meillä aloitettiin myös liikelaskennat eilen, jotka pitää tehdä joka päivä.
Neuvolassa ei oltu tiistaina mainittu minulle virtsassa olleesta kolmesta plussasta, josta olivat RAS:issa hyvin huolissaan, minä huolestuin myös, mutta tänä aamuna tulos oli taas puhdas.
Nyt joutuu ylimääräiseen paastosokeritestiin, ja jos on hälyyttävät lukemat, aloitetaan sokeriseuranta.

Tuota painoa ihmettelin kun jollain oli jo yli kaks kiloa suurinpiirtein mun viikoilla..? :eek:
Meidän touho on viikkoihin nähden myös "liian" suuri (painoarvio n. 1500g). Onko muilla vastaavilla viikoilla ollut kuinka paljon? Ja viikkoja siis 28 +2 tänään.
Meinasivat että jos sokerissa tulee jotain, johtuu touhon kasvu siitä, joka taas kuulemma meinaa että muut elimet kehittyvät jälkijunassa. Mutta jos arvot ovat kohdallaan, olen kuulemma vain erityisen hyvä kasvattaja :D

Näin meillä... nyt on aivan veto pois, sairaalassa ei saanut nukutuksi millään... :(

Nyt pitäisi ottaa rennosti, ei autolla ajelua, ei seksiä, ei mitään nostelua, ei pitkiä kävelylenkkejä, ei siivousta jne jne...



ultrasta, meidän kunnassa tehdään ultra melkein joka kerta kun käydään neuvolassa... itsellä neuvolakäyntejä ollut tähän mennessä 5, joista neljällä kerralla ollut ultra.

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 21:05 Skye85 kirjoitti:
Tuota painoa ihmettelin kun jollain oli jo yli kaks kiloa suurinpiirtein mun viikoilla..? :eek:
Meidän touho on viikkoihin nähden myös "liian" suuri (painoarvio n. 1500g). Onko muilla vastaavilla viikoilla ollut kuinka paljon? Ja viikkoja siis 28 +2 tänään.
Meinasivat että jos sokerissa tulee jotain, johtuu touhon kasvu siitä, joka taas kuulemma meinaa että muut elimet kehittyvät jälkijunassa. Mutta jos arvot ovat kohdallaan, olen kuulemma vain erityisen hyvä kasvattaja :D
No jopas tämä on ihmeellistä :eek: Teillä muka liian isoa viikkoihin nähden....
ja mulle valitetaan pojan pienuutta, kun arvio oli tosiaan sen 2100g vkoilla 28+5 :headwall: :headwall: Mitähän tästä nyt sitten pitäisi taas ajatella, huh huh..
 

Yhteistyössä