Huh huh, onpa ollut hulinaa
En ole tännekään taas ehtinyt ja nyt kun luin niin en muista enää mitä piti kenellekin sanoa...
HALAUS ainakin kaikille!!
Pitäis vissiin alkaa taas rauhoittua, kyllä huomaa kropassa kun meno yltyy liikaa... Torstaina käytiin Mikkelissä varaamassa vaunut, perjantaina katsomassa musikaali (kun ei sitten onnistu kohta nuo lähdöt miehen kanssa kahdestaan ja ex tempore), lauantaina oltiin Savonlinnassa hoitamassa mun kummipoikaa ja hänen kahta veljeään (ovat mun serkkuja, olin luvannut vanhemmille vapaapäivän että tullaan poikia katsomaan ennen kuin vauva syntyy, sit ei taida musta paljon hoitoapua vieraille olla...), sunnuntaina kummitytön luona juhlissa, tänään käytiin viemässä meidän toinen auto huoltoon, sitten haettiin mun äitiltä farmari lainaan, kun oma siis meni sinne huoltoon, ja käytiin Mikkelistä hakemassa ne vaunut, koska eivät mahdu rataskoppineen meidän toiseen autoon, sitten vietiin laina-auto pois ja vielä kuudelta oli se valmennus \|O
Alkaa tosiaan olla hieeeeeeeman väsy olo!
Harmittaa kun tuohon autoonkin tuli sellanen 400? menoerä just kun oli vaunun osto :/ Pitää vaihtaa tuulilasi, kun kohta katsastettava ja siihen on tullut halkeama. Ja vaunut oli sen melkein 700?!
Joku sitä tilanpuutetta manaili... Täällä ihan sama homma, tilaa on ihan liian vähän ja tavaraa ihan liian paljon. Mä taidan olla vähän liikaa sellainen keräilijä luonne, joka ei raaski heittää oikein mitään pois kun "sitä saattaa vielä tarvita" :ashamed: Noh, oon nyt hieman parantanut tapojani ja heittänyt paljon tavaraa pois ja laittanut kierrätykseen. Kai se on se pesänrakennusvimma mikä on iskeny, kaikki kaapit ja laatikot sekä varato ja vaatehuone käytävä läpi. Tänään ostettiin vaatekaapin päälle KAKSI yläkaappia, johon sitten mahtuu ihan kivasti sellaista vähän harvemmin tarvittavaa tuolta vaatehuoneesta, niin saa sinne sitten vauvan juttuja... Huomenna en aio lähteä mihinkään (korkeintaan ulos kävelemään) vaan aloitan tuon vaatehuoneurakan! Onneksi mies on vielä muutaman päivän lomalla niin saa auttaa ainakin siinä, että nostaa katon rajassa olevalta hyllyltä laatikot alas ettei mun tarvii sinne kiipeillä ja kurkotella.
Ja keskiviikkona olis taas valmennus... Silloin on imetysasiaa ym. Tänään oli fysioterapeutin pitämä sessio, lattialla tehtiin kaikenlaisia harjoituksia ja sitten vielä kivoja parirentoutusharjoituksia. Kyllä oli hauskaa, mukava se porukka siellä
Joku kyseli
sairaalamatkan pituutta. Meiltä tulee tuonne SKS:aan n. 60-65km. Varmaan ihan tarpeeksi siinäkin istumista tuskissaan
Vauvan pukemisesta ja muista jutuista, niin meillä ainakin on siinä perhevalmennuksen lastenhoito kerralla pukemis ym. hoitojuttuja. Ja voihan siellä kysyä mikä mieltä askarruttaa, jos eivät muuten tajua kertoa =) Samoin neuvolan tätiltä, ja sitten sairaalassa kyllä varmasti neuvovat. Ja jos vaan aikaa / kiinnostusta on, niin kannattaa
lukea. Kirjastosta saa kivoja vauvalehtiä ja kirjoja, joissa on ihan perusasioita. Mutta tuli vaan mieleen, että vieläkös suositellaan tuossa vauvan pukemisessa sitä, että koitetaan niskasta lämpötilaa ja sen mukaan lisätään tai vähennetään vaatetta onko kylmä vai hikinen ja lämmin niska?
Mun mielestä on siitä kiva saada kesävauva, että ei ehkä ihan niin vaikeaa ole noita pukemisjuttuja miettiä vastasyntyneelle, kun ei ole kovia pakkasia. Toisaalta onhan se hellekin oma lukunsa... Mutta perussääntö kai on, että vastasyntynyt tarvitsee lämpimämmät vaatteet kuin me aikuiset kun ei ole vielä lämmönsäätely niin hyvin kehittynyt. Riippuu niin paljon siitä, millainen kesä tulee... Ja tärkeää on suojata vauva auringolta, pitää varjossa ja vaunutkin varjossa jos ulkona nukkumassa. Mistä tulikin mieleeni, että meidän pitäis ostaa vauvalle vielä aurinkolasit B) jotta saa sitten silmätkin suojattua, varsinkin autossa.
Mua jännittää ehkä eniten noista "huoltotoimenpiteistä" vauvan kylvettäminen tai se napatyngän puhdistaminen... Mutta niinhän ne sanoo, ettei se vauvaan satu, vaikka napaa pumpulipuikolla puhdistaakin...
Joku (anteeksi, en muista nimimerkkiä) kysyi
hoitopöydästä
Meillä on sellanen malli just, jossa on kolme laatikkoinen lipasto ja irroitettava hoitotaso. Se on lainassa, ja ostettu jo monta vuotta sitten, mutta ainakin Kuopiossa oli BabyStyle nimisessä lastentarvikeliikkeessä sellaista mallia olevia hoitopöytiä. Toinen BabyStyle myymälä on Oulussa. Löytyy netistä osoitteella www.babystyle.fi muistaakseni. Sitten muistelen nähneeni myös www.vauvatar.fi (liike Varkaudessa) nettikaupassa. Samoin huonekaluliikkeistä löytyy, Iskussa ainakin on sellainen kuin Möhkö-sarja. Ikeassa oon myös kuullut sellaisia pöytiä olevan. Ja käytettynä voi saada tosi hyvän ja edullisesti. Huuto.netissä niitä ainakin liikkuu paljon.
Oletko nähnyt noita KidSet lastenkalusteita? Mun mielestä ne on tosi suloisia, ja sarjaan kuuluu myös lipasto mallinen hoitopöytä. Mutta ovat vähän arvokkaampia kuin ne perus valkoiset mallit... Löytyvät osoitteesta www.kauhajoki.fi/hietaranta ja siitä vasemmasta laidasta linkki KidSet lastenkalusteet
Toivottavasti löydät mieluisan hoitopöydän
Mä tulin siihen tulokseen, että meille se on ehdoton! Ensinnäkin siihen lipastoon saa niin paljon vauvan vaatteita ja tavaraa mahtumaan ja kaikki tarvittavat purkit ja voiteet, vaipat ja vaatteet on sitten käden ulottuvilla. Ja toisekseen mun selkä ei ainakaan kestäis sängyn päälle kykkimistä :/
Mutteri Sydämelliset onnittelut valmistumisen johdosta!! :hug:
Todella upea suoritus, ihailen sinua kyllä suuresti kun olet kolmen lapsen äitinä ja neljättä odottavana kyennyt vielä opiskelemaan, ja vielä työ lisäksi
WOOOOOUUUUUUU! :wave:
Miten aiot juhlia, pidätkö kekkerit?
Touhukas Vauvelihaave & vielä vauhdikkaampi Pikkuinen 28+2<br><br>