Heinämassut-07 vol.2

  • Viestiketjun aloittaja jenmo
  • Ensimmäinen viesti
No nyt iski jumi alaselkään :/ Poikaa taas piti nostella sängystä pissalle, sillä seurauksella, että selkä otti ja jumitti. Taidanpa tästä siirtyä telkkarin ääreen ja yrittää väännellä sitä auki (selkää, ei telkkaria...)


Karvaton koira ja Mutteri mulla komistaa mahaa sellanen kaunis punainen viiru :ashamed: Paistinpannun reunasta tuli pari viikkoa sitten. Eli eipäs kurotella kauheesti mitään sieltä maustekaapistakaan... Luulis, että olis jo viime kerralla oppinut, mutta ei... Yhä edelleen mm. "putsaan" mahalla kaikki ruokasotkut pöydän reunoilta yms. ja sitten sitä ihmettelee, että mullahan oli äsken vielä puhdas paita... :D

Jenmo kiva kun migreeni alkaa helpottaa. Sinänsä hyvä kuulla, että joillakin muillakin on tuota sanasokeutta (sanat sekaisin ja kadoksissa) migreeniin liittyen: mulla sitä tulee usein ennen kun varsinainen särky alkaa ja sitten usein kivun mentyä ohi, aivot tuntuu käyvän ihan tosi hitailla kierroksilla.

Viipille iso :hug: mulla iski itelle ihan järjetön synnytyspelko esikoista odottaessa sillon kun jouduin sairaalaan ja kuulin, että saattas syntyä ihan koska vaan (rv31). Paha mennä sanoon, että mikä kelläkin siihen auttaa, mutta mulla autto kun kävin lainaamassa kasan synnytyskirjoja ja luin niitä. Enkä nyt tarkota mitään "kauhukuvaopuksia", vaan esim. Janet Balaskasin "Aktiivisynnytys" kirjassa on mun mielestä tosi hyvin selitetty se mitä missäkin vaiheessa tapahtuu, miksi sattuu ja mitä synnyttäjä voi itse kokeilla tehdä olon helpottamiseksi. Eli jos vähääkään kiinnostaa, niin suosittelen sitä kirjaa: vaikka se on vanha opus, niin mun mielestä oikein pätevä. Ja muista, että puhut asiasta paljon! puhu erityisesti sen henkilön kanssa, joka tulee tueksesi synnytykseen: on tärkeää, että hän tietää, mikä sinua pelottaa ja pystyy sitten tarvittaessa puhumaan puolestasi, jos sinä et jaksa.
Ja koita jaksaa sen exäsi kanssa - mietitte sitten myöhemmin, että miten järjestätte nuo tapaamisjutut. Aluksihan vauva on tosiaan jo ihan imetyksenkin vuoksi kiinni sinussa, joten on täysin turhaa exältäsi alkaa vaatia lasta hoitoon.

Auts! nyt pakko poistua, ei voi mitään.... Lähden tästä konttaamaan alakertaan.

Ninniliina & Tiitiäinen rv 27+3
 
Tänään on huono päivä, huono huono :snotty:

Miehen kanssa on riitaa ja mä itkin koko päivän uusia vaaleanpunaisia housujani, ku ne tuo mieleen possun :eek: :D
Eipäs ole aiemmin nää hormonit tällä tavalla riehuneetkaan!

Mutta mutta.. totta on se, että mulla alkaa kuulkaas tytöt iskea puhdas paniikki :kieh:

Torstaina (muistaakseni) on se kontrolliultra, ens kuun jälkeen pitäis päästä jonnekin muuttamaan, elikäs kämpän löytymisellä alkaa olla kiire. Nimi-asioita on mietitty koko ajan, nyt haluaisin saada sen asian päätettyä ja laitettua jo noihin esitietolomakkeisiin, niin EI.. miehelle ei mikään kelpaa ja mitään ehdotuksia se ei suustaan päästä, ei sitten millään. Ja kun tänään sille itkin pinkkejä housujani :LOL: ja paniikkia sitten siinä sivussa, niin miehen mielestä mulla on vaan liian paljon aikaa miettiä "typeriä" kun hän on töissä. Aaargh.. ei se ymmärrä, miten tää aika meni näin nopeeta ohi?? Vastahan sitä laski viikkoja ihan tohkeissaan, että tuli se 12vkoa täyteen ja laskettuun oli aikaa puoli vuosisataa. Ja nyt onkin yhtäkkiä jo kontrolliultran aika ja viikkoja nyt JO tasan 28 :eek:

Olohuone on kuin pommin jäljiltä, seinää vasten pinnis osina odottaa maalaamistaan, sitteri pesemistä ja äitiyspakkaus muuttoa varten läpi käytynä mutta purkamattomana. Mulla loppuu yksinkertaisesti aika kesken, niin paljon on kuitenkin vielä hankkimatta kaikesta siitä mitä on hankinnassa. Ja mä piinaan itseäni ajatuksilla syntymästä tämän kaiken keskelle, kun kaikki on yksinkertaisesti ihan täysin keskeneräistä.

Huoh, ihana saada purkaa nämä ajatukset. Vielä kun joku ymmärtäisi, kun tuo mies ei sitä suostu tekemään :ashamed:
 
Allunmamma harmaana
Ei muka taaskaan ehdi kirjautua... :whistle: No, tavallaan ei ehdikään kun hiki hatussa yritän kyhätä kasaan vikoja etätehtäviä jotka olis tarkotus HUOMENNA palauttaa! :headwall: AAAAAAARGH!! \|O \|O

CotHai: täällä kyllä ymmärretään! Eli tänne vaan meille vuodattamaan kaikki murheet possunpunaisista housuista ja muusta "typerästä"!! :D :hug: :hug:

Synnytyspelosta: Itsellä on hellittänyt jo, onneksi! Esikoista odottaessa en osannut edes pelätä mitään. Mulla siis on se sektio edessä, ja itseasiassa mua ei itse se synnytys tapahtumana pelottanut missään vaiheessa, vaikka esikoisen kanssa kävi miten kävi. Vaan pahimmat "arvet" ei jääneet tuonne alapäähän repeämisestä vaan ihan sydämeen siitä kohtelusta mitä sairaalassa sain. Ja se oli tämän uuden pelon pohjalla siis. Mutta nyt olen tullut siihen tulokseen, että tämä Tammisaaren sairaala on hieman eri luokkaa kuin Tukholman toiseksi suurin sairaala, ja sen vuoksi voivat ihan eri tavalla hoitaa potilaansa.
Ja siis kyllähän mä ymmärrän että jos on ollu kolarissa niin tarvitsee sitä kirurgia varmaan enemmän kuin joku jolla on yks iso reikä kahden pienemmän tilalla tuolla alapäässä... :whistle:

No joo, mutta suurin pelko mulla tosiaan taisi liittyä siihen itse sairaalassa oloon.

Meilläkään ei onneksi oo sairaalaan pitkä matka, n. 10 km, jos vauveli päättääkin tulla ennen sovittua sektioaikaa.

Mutta nyt on pakko saada tuo työ valmiiksi, niin päästään lähtemään asuntomessuille! :)

Hei vaan

Mari ja sykerö 27+1
 
jenmo
CotHai täällä kans pikkuhiljaa alkaa paniikki iskeä! Huomenna on mulla lääkärinla, Jadella lääkärineuvola ja MPR-rokotus, iltapäivällä mulla ja miehellä yhteisaika MTT:lle ja huomenna ALKAA MUUTTO!!! Tässä koitetaan pakata. Vauvan vaatteet ja lakanat sain pakattua, mut niinku tavallista kaikki menee enemmän tai vähemmän huonosti sillon ku ois paljon tekemistä... Joten mulle iski nyt flunssa. TODELLA voimaton olo... Juon tässä Panadol Hottia, jos vaik sit pääsis enemmän autteleen miestä tossa pakkaamisessa...

JoannaH AIVAN IHANA masu!!! :heart: :heart: :heart: Eikä tuo nyt niiin iso oo..Musta tuntuu et mul on samanlainen masu ku 10 viikkoa pitemmällä olijoilla.. :ashamed: ..Ja olo sen mukanen! Jos ei issias vaivaa eikä migreeni, ni vähintään on niska ja selkä jumissa! :/ :headwall:
Kävely sujuu ihan päivästä riippuen hyvin tai ei ollenkaan. Eli masun sivuilta alkaa juilia hulluna, mikä on normaalia kun kohtua kannattelevat lihakset joutuu kovasti työskenteleen tuolla masun sivuilla. Lisäks pissalla saa todellakin juosta puolen tunnin välein....

Tulikohan tarpeeks valitusta?

Laitetaas jotai positiivistakin.. Mun ja miehen välit on selkeesti parantuneet tässä viime päivinä. Huomaa, et molemmat haluaa nyt tosissaan tehä töitä meiän perheen eteen. Tosin miehellä alkaa tiistaina koulutus, et saan sit pärjätä laskettuun saakka Jaden kans päivät kaksin, mut muuten tosta miehestä on nyt ollut tosi paljon apua =) Tohon paniikkiasiaan palatakseni, mua hirvittää olla viimesillään kaikkine raskausajan ongelmine helteellä Jaden kaa päivät kaksin.. :ashamed:
Miehellä siis alkaa semmonen raksakoulutus, joka kestäis heinäkuun loppuun, mut koska la on 22. niin voi olla et joutuu lopettaan hiukka aiemmin. Tai ainakin olemaan muutaman päivän pois. Mä nimittäin haluun miehen mukaan synnärille, ja perhehuonetoivekin kirjattiin lappuihin miehen toiveesta :D

Viimeks saatiin Kokkolassa perhehuone ja oli kyl mahtava ihan rauhassa tutustella vauvaan (tosin sairaalalaskukin oli sen mukanen, yli 300?, mut oli se sen arvosta ja isovanhemmat autto siinä).

Riittäsköhän nyt tää teksti? Pakko koittaa skarpata ja lähtee auttaan pakkaamises ja Jadeaki käyttää ulkona ettei mee päivä höpöksi.

Hyvää vointia kaikille!!!!!!!!

Jenmo&Huli-Poju 27 tasan :D <br><br>
 
Jenmo85, olis kyllä mukava tulla aina sun seuraksi joinakin päivinä mutta ku teillä on niitä kisuja niin en voi jalallakaan astua teille.. :headwall: nyt ku vielä muutenkin tämä allergia ja kutina riivaa niin ei haluta enempää altistua. Ammattikoulussa mulle tuli allergiaoireita kaverini seurassa ku niillä oli kissoja ja sen oma kisu nukkui aina sen sängyssä. Se ei sitte saanu tulla mun kämpille tai mun autoon. :/ Eikö oo ihan hölmöä! Ärsyttäviä allergiat.
 
Cothai :LOL: anteeksi :ashamed: =) Toi sun kirjoituksen alku sai mut nauramaan ihan ääneen.. kuulostaa niin tutulta toi .. siis täällä kans sellaiset hormoonit myllerryksessä että ymmärrän todellakin sinua.. Mutta että ihan housut saa noin huonon mielen :hug: :) ihana =)

JoannaH Ihana masu sulla :) jos mahan muodosta pitäis veikkailla, niin aavistaisin poikaa ;) mutta nää nyt on näitä.. 50/50 mahdollisuus kuitenkin.. Mulla vaan itella oli pojasta just tuollainen ihana pysty masu kuin sinullakin, kun taas kahdesta tytöstä on ollut ihan erilainen levahtanut pallomasu, niinkuin on tästä nelosestakin.. :) ja tyttöähän meille tosiaan taas povataan.. ;)

sairaala matkasta meillä tosiaan on matka se 300metriä, mutta toi synnäri on kesällä heinäkuun kiinni, niin joko menen Turkuun 60 kilsaa, tai Saloon 70 kilsaa.. riippuu nyt ihan siitä miten kiire lähtö tulee.. jos käynnistyy vesien menolla, eikä suppareita tuu heti, menen Saloon, jos supistuksilla tulee lähtö, me mennään Turkuun koska kaon suora tie ja vieläpä moottoritietä osa matkasta.. :whistle:

Srlkä mulla on kyllä siinä kunnossa, että tänään oon taas itkeä vollottanut kivusta :'( :( Odotan kovin jo sitä ens perjantain fysioterapiaa.. on sit apua tai ei , niin on ainakin jotain lohtua kun pääsee jonnekki valittamaan.. en oo koskaan vastaavista selkäkivuista kärsinyt, en koskaan.. :ashamed:

Joo mutta nyt siirryn taas vaaka asentoon sohvalle.. heipat :wave:
Heidi ja tyllerö 28+1 :heart:
 
vaunuista ku on ollu puhetta..ni onko kellään kaksosten vaunuja/rattaita?ku mietin pitäskö sellaset hommata..ku ikäeroa ei tuu paljoa..esikoinen kyl jaksaa kävellä..mut sit kuopus ja masuasukki..hmm..millaset oes hyvät ja edulliset?
ni ja sit hoitopöytä..mistä sais edullisesti?sellanen mikä muuntautuu myöhemmin lipastoksi.. =)

ja närästys on ruennu vaivaamaan ihan urakalla..ee renniekään viime yönä auttanu..poltteli kurkkua..ja taas heräsin siihen ku oksennus ol suussa :$ ei kivaa ei..

mieh ja rv29+4
 
Liityn sitten issias-vaivaisten joukkoon... Eilinen ilta ja tämä päivä sujunut enempi vähempi kontaten - kirjaimellisesti. Ei sinänsä ihme, että tuli näitä ongelmia kun itellä on kuiteskin ylitaipuva selkä joka muutenkin helposti notkolla niin saati sitten nyt kun maha vetää eteen koko ajan. Pitääkin muistaa huomenna varata aika sinne vyöhyketerapiaan kun on taas jääny käymättä.

CotHai ihana! :D juu: kyllä ne vaaleenpunaset "possuhousut" toisinaan on maailman suurin ja ikävin asia, miehet eivät vaan sitä ikinä tule ymmärtämään ;) - kyllä sulla on vielä monta viikkoa hyvää aikaa järjestellä kaikki asiat: se sujuu vähän hitaammallakin tahdilla :hug:

Se on muuten aivan totta mitä Remutar mainitsi, että vaikka vauva on ns. näennäisesti terve, niin koskaanhan ei voi tietää mitä elämä tuo tullessaan. Oman suvun geeniperimään kuuluu sairaus, joka ilmenee vasta taaperoiässä. Kyseessä on todella harvinainen sairaus, joka voidaan todeta lapsivesipunktiolla, mutta sitä ei tutkita, ellei kumpikin vanhemmista kanna altistavaa geeniä. Meillä tuon sairauden mahdollisuus on onneksi poissuljettu, sillä miehellä ei geeniä ole.
aiaifille todella paljon voimia epätietoisuuteen; varmasti aivan hirveää Toivotaan kuitenkin, että kyse ei ole mistään sellaisesta, johon ei olisi parannuskeinoa, tai jos ei ole, niin mistään sellaisesta joka estää lasta nauttimasta elämästä. Elämä voi olla ihan hyvä elämä, vaikka ei olisikaan täysin terve - se on sitten vaan erilaista elämää.

mieh kyseli hoitopöydästä ja vastaan, vaikka en kysymykseen vastaakaan :whistle: (eli en kyllä tiedä mistä saisi sellasen lipastotyyppisen) Meillä on Elfan hoitopöytä ja olen ollut siihen tyytyväinen. Eihän se nyt superkaunis ole, mutta kätevä. Sitten kun hoitopöydälle ei ole enää käyttöä niin sen hoitotason saa irti ja koriosan laitettua sitten kaappiin säilytyskoreiksi. Itselle hoitopöytä on ollut kyllä ihan ehdoton ja varmasti säästänyt monilta selkäsäryiltä.

Synnärille meillä on matkaa vaan jokunen kilometri, oisko 5km. Mutta tiedän kyllä, että siinäkin on 5 kilsaa liikaa kun lähtö tulee :kieh: (en sillä, että niin salamasynnytystä pelkäisin, mutta hermot menee varmasti...)

Allunmamma Tammisaaresta olen kyllä kuullu tosi paljon positiivista :) Varmasti on ihan eri kun joku paljon isompi sairaala. Jos sitä vois lähtee ihan mihin vaan, niin kyllä mäkin Tammisaareen haluasin - siitäkin huolimatta, että eka synnytys oli todella hyvä kokemus.<br><br>
 
CotHai aamutuimaan
On se hyvä, että musta ja mun hormoneista on muille iloa :LOL:

Tässä nyt nämä pari päivää tuo mies on ollu taas ihan lutunen mua kohtaan, koko ajan pussailemassa ja tänäkin aamuna tuli pusuilla herättelee ja tökki mahaa hereille samalla, kun odotteli veden kiehuvan. Toi aamuteen mulle oikein sänkyyn asti :D Liekö syytä tosin siinäkin, että mulla oli aamulla hammaslääkäri ja mulla on ihan mieletön kammo sitä kohtaan :whistle:

Mutta hyvä reissu oli, täti oli tosi ymmärtäväinen ja kärsivällinen mun pelkoa kohtaan. Liian monta hamppilekuria löytyy, joita ei vois vähempää kiinnostaa. Kiva sit kun muutenkin kammoaa sitä tilannetta :eek: Mutta tosiaan, lähdin tänä aamuna urheasti hammaskiven poistoon, oli sellaista iskenyt takahampaaseen. Mukava täti otti pahan pöpökiven pois jollain ultra-jutulla ja katsoi sitten että hitto vieköön, mitäs jos valkaistais koko kalusto :p
Puolitoista tuntia meni, ja nyt on sit valkaistu kaikki hampaat suusta. Ihanaa! Mä kun oon aina ollu niin tee-holisti, niin mikäs muu siinä lopputuloksena on ollut ku hampaiden värjääntyminen. Se kun on sitä kuuluisinta hampaiden kellastuttajaa :whistle:

Ja nyt tältä istumalta ois tarkotus katsella kaupungin kampaamot ja valkata niistä joku johon mennä.. monta vuotta jo viime kerrasta, mä kun oon niin nirso et itse leikkaan hiukseni kun en luota et muut saa sen sellaseksi kuin itse haluan. Mut nyt ei oo yllättäin jaksanut :D

Mutterille paljon jaksuja sen selkäkivun kans, koita kestää! :hug:
Ja Ninniliinalle samat sen issiaksen kanssa :hug:

Tää tytsy lähtee hemmotelee kerrankin itseään B) :wave:
 
Täähän menee vauhdilla taaksepäin, siis pino :whistle:
Meillä matkaa synnärille n 90 km :/
Tänä iltana käydään siellä 4d ultrassa =) ku ei oo ollu ku se ainut kunnan tarjoama sillon joskus rv 12...jostain satuin lukemaan, että noihin ultra hommiin on tulossa vissiin joskus syksyllä muutosta eli silloin pitäs jokaisen odottajan saada se nt ultra ja rakenneultra. Olis aika hyvä homma!
 
sairaala matkasta joku kyseli. meiltä sairaalaan matkaa muutama sata metri, pieni metsä tuossa välissä vain mutta kuitenkin sairaalan valot näkyy meille. Kävellen itseasias pääsee sairaalaan nopeammin kun voi oikaista, menee max 2-3min. Autolla sitten menee tuollainen 5min. Eli hyvin lähellä ompi.

Huomenna olisi neuvola/lääkäri ja nyt vihdoin ja viimein samalla reissulla vien kelaan nuo paperit.
Viime viikolla tuli tilattua vauvalle autoon kaukalo. Tosin olisihan mulla ollut ennestään kaukalo mutta välttämättä oli aivan pakko saada uusi ja hienompi.

T.Hk ja poju rv26+2
 
Jiihaa!!! Mähän mahdun mun iltapukuun :D
Parin viikon päästä yhdet yliopiston vuosijuhlat ja niitä varten sovittelin pukua. Toiseen pukuun en mahtunu - oli pakko silti tunkea ja siitä mokomasta repes vetskari :whistle: :kieh:
Nyt tarttis vielä jaksaa kaupungille joku päivä kenkäostoksille, sillä jos mä tanssin yhdenkin tanssin noissa 10cm korkkareissa niin minen sen jälkeen enää kyllä kävele...

Flunssaa pukkaa, pirhana. :snotty: Ei muuta mut kun ääni on pois ja pitäs laulaa yhdessä konsertissa lauantaina

Sinänsä hyvä CotHai että mainitsit tuon hammaslääkärin... pitäs vissiin tosissaan sekin aika vihdoin varata. :x Ei mulla mitään kammoa ole, mutta ei se nyt kovin ratkiriemukasta hommaa ole kun hampaita kaivellaan.

Onpas mälsä ilma ulkona :/
 
Moikkista taas :wave:

Mulla on olo paljon parempi. Aattelin viikonloppuna, että en stressaa enää mitään exästä ja heti tuli parempi olo. Mitä nyt flunssa tuli. Johtuu varmaan eilisestä kävelylenkistä, kun koiran kanssa käytiin ulkona parisen tuntia. Mutta oli pakko, kun ilma oli todella hyvä ja nuo liitoskivut sai kyytiä, kun pääsi liikkeelle. :D

Hoitopöytää en ite osta ja enkä varmaan hanki. Tuntuu, että ei sitä tarvi, kun on tottunut vaihtamaan kaverin vauvalle vaipat sängyn päällä. Niin varmaan jatkan sitä sitten omallakin.

Vaunut on, mutta taitaa olla, että joudun antamaan ne kaverille takas, kun näyttää uhkaavasti, että heillä menee vaunut rikki. Mutta eipä se haittaa... Kun tuo ex lupas ostaa vaunut.

Turvakaukalo on ostettu, mutta kaverilla vielä. Jos mä toukokuun alussa sen saisin, kun näkisin kaveria työpaikan kokouksessa.

Ja kohta loppuu nuo vapaaehtoiset työtkin. Enää kaks lauantai-iltaa ja sitten mua ei vaivata. Alkaa nuo illat olla sellaisia, että ei jaksa. Biljardikepit pitää käydä sitten korjaamassa toukokuun lopussa, mutta ei muuta.

Äitiysloman aattelin aloittaa toukokuun viimeisenä maanantaina. Jos mä tän viikon perjantaina veisin laput Kelalle... Muutenkin pitää siellä käydä.

Viipi&Vilperi 27+6
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.04.2007 klo 22:16 mieh kirjoitti:
vaunuista ku on ollu puhetta..ni onko kellään kaksosten vaunuja/rattaita?ku mietin pitäskö sellaset hommata..ku ikäeroa ei tuu paljoa..esikoinen kyl jaksaa kävellä..mut sit kuopus ja masuasukki..hmm..millaset oes hyvät ja edulliset?

mieh ja rv29+4
Jeps, me ostettiin tuplarattaat, X-Adventure Twincot käytettynä. Enpä hirveesti osaa niitten hyvyydestä vielä sanoa, kesällä sen sitten näkee... Eipä ne hirveen edulliset ollu käytettynäkään, uutena vissiin lähemmäks 600,-. Mutta onneks ei muita suurempia hankintoja nyt ollukaan.

Sinäkös se olit sinne laivalle lähdössä? Saako udella milloin? Me lähetään kait 27.5., kunhan vaan se lahjakortti saapuu ja päästään matkaa varaamaan. Viking Linella on siis tarkotus mennä Helsingistä. Joo, enköhän mäkin selviä tästä matkasta, kun ei ole sellaisia suuria operaatioita Ruotsissa kuitenkaan niin kuin Allunmammalla talon myynti. :)

Esikoinen: Meillä on sairaalaan matkaan 2 km. Ei onneks yhtään enempää...

Mutteri: Joo, ton Vau'kirjan odotusoppaankaan mukaan vauva ei paina kahtatoista kiloa... :p Tossa sanotaan, että keskimääräinen painonnousu on 10-16 kiloa. Vielä mahdutaan tuohon haarukkaan! Löysin myös tällasen laskurin: http://www.lastenporssi.fi/?selected=rp Sen antama tulos kohtuullisesta painonnoususta oli kyllä jonninverran pienempi kuin meikäläisen paino nyt. :ashamed:

Mä oon täällä pyykkäillyt vauvanvaatteita, lähinnä semmosia neutraalin värisiä näin alkuun. Tosin ei tonne kaappiin muuta taida sitten mahtuakaan. Kumma kun tota säilytystilaa ei voi ikinä olla tarpeeks...

Kertokaa hyvät ihmiset missä myydään vauvan hiusharjoja?? Mistään tavallisista kaupoista en ole löytänyt. Ehkä on sit mentävä lastentarvikeliikkeeseen ja maksettava muutama euro ylimäärästä...

Terkuin

Pauline ja masu rv 28+6
 
CotHai:n possuhoisuista tuli mieleen... Mulla meni eilen ihan totaalisesti hermot liian pitkien housunlahkeiden kanssa. Olin lähössä pyykkituvalle ja yritin kääriä college-housujen lahkeita, ettei ne olis matkalla likaantuneet kurassa, mutta kun toisen sai käärittyä niin toinen roikkui jo alhaalla. Puhisin aikani niiden kanssa ja lopulta päädyin vaihtamaan housut ja se vaivakos vasta ärsyttikin! Sitten mies joutui kuuntelemaan luennon siitä, miten julmaa on kun kaupoissa ei myydä sopivan kokoisia housuja ja aina joutuu tekemään ylimääräistä työtä ja lyhentelemään niitä himputin lahkeita.

Sairaalamatkaa meillä on 3km. Mukavan lyhyt matka, mutta jotenkin olen onnistunut miettimään kaikki mahdolliset jutut, joita tuonkin pikkumatkan takia voi murehtia.. Lähinnä mietityttää miten mies pääsee yhtäkkiä töistä lähtemään jos kiire tulee, kun meillä ei ole autoa ja hän joutuu vielä kahdella bussilla kulkemaan että pääsee kotiin. No jaa, turhaa murehtimista vain, hyvin se menee ;)

Mutteri Voimia selän kanssa. Toivottavasti siitä fysioterapiasta on apua. Mulla ei ollut ennen raskautta mitään aavistusta miten kamalalta selkäkipu voi tuntua. Tosi inhottava vaiva. :\|

Ja sitten (.) Tänä aamuna oli neuvola, niistä supistuksista kyselin ja sain ohjeen ottaa pari viikkoa vähän rauhallisemmin ja välttää raskasta nostelua/kantelua. Ei onneks ollu supistukset saaneet kohdunsuulla mitään muutoksia aikaan, vaikka niitä aika tiuhaan välillä on tullutkin.
Hemoglobiini oli yllättäen noussut, nyt on kyllä tuntunutkin olo tosi pirteeltä. Oli tullut 125:stä 142:een ihan itsekseen.
Ja mitäs vielä... Vauva oli hyvin kasvanut ja mulle on lähtöpainosta noussu reilut 4kg paino.

Ainiin, tein viime viikon aikana suursiivouksen meidän kämpässä, hurjaa miten paljon meni tavaraa varastoon/roskiin! Yks vaatekaappi olis vielä siivottavana ja ikkunat pitäis pestä. Nyt on onneksi ollut parina päivänä tosi vähän suppareita, joten ehkäpä rohkenen varovasti aloitella sitä ikkunanpesua tässä lähipäivinä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.04.2007 klo 14:52 Pauline kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.04.2007 klo 22:16 mieh kirjoitti:
vaunuista ku on ollu puhetta..ni onko kellään kaksosten vaunuja/rattaita?ku mietin pitäskö sellaset hommata..ku ikäeroa ei tuu paljoa..esikoinen kyl jaksaa kävellä..mut sit kuopus ja masuasukki..hmm..millaset oes hyvät ja edulliset?

mieh ja rv29+4
Jeps, me ostettiin tuplarattaat, X-Adventure Twincot käytettynä. Enpä hirveesti osaa niitten hyvyydestä vielä sanoa, kesällä sen sitten näkee... Eipä ne hirveen edulliset ollu käytettynäkään, uutena vissiin lähemmäks 600,-. Mutta onneks ei muita suurempia hankintoja nyt ollukaan.

Sinäkös se olit sinne laivalle lähdössä? Saako udella milloin? Me lähetään kait 27.5., kunhan vaan se lahjakortti saapuu ja päästään matkaa varaamaan. Viking Linella on siis tarkotus mennä Helsingistä. Joo, enköhän mäkin selviä tästä matkasta, kun ei ole sellaisia suuria operaatioita Ruotsissa kuitenkaan niin kuin Allunmammalla talon myynti. :)

Esikoinen: Meillä on sairaalaan matkaan 2 km. Ei onneks yhtään enempää...

Mutteri: Joo, ton Vau'kirjan odotusoppaankaan mukaan vauva ei paina kahtatoista kiloa... :p Tossa sanotaan, että keskimääräinen painonnousu on 10-16 kiloa. Vielä mahdutaan tuohon haarukkaan! Löysin myös tällasen laskurin: http://www.lastenporssi.fi/?selected=rp Sen antama tulos kohtuullisesta painonnoususta oli kyllä jonninverran pienempi kuin meikäläisen paino nyt. :ashamed:

Mä oon täällä pyykkäillyt vauvanvaatteita, lähinnä semmosia neutraalin värisiä näin alkuun. Tosin ei tonne kaappiin muuta taida sitten mahtuakaan. Kumma kun tota säilytystilaa ei voi ikinä olla tarpeeks...

Kertokaa hyvät ihmiset missä myydään vauvan hiusharjoja?? Mistään tavallisista kaupoista en ole löytänyt. Ehkä on sit mentävä lastentarvikeliikkeeseen ja maksettava muutama euro ylimäärästä...

Terkuin

Pauline ja masu rv 28+6

onpas kyl hintaa..toiv.löytys jostain edulliset..on jossain lehes ollu 199e,mut ee sit tiiä onko millaset.. :D

juu.lähetään toukokuun viimenen päivä laivalle :) silja serenade :) jospa sitä jaksas ees tovin käydä maissa :whistle: toiv.aika menee nopsaan..on kyl kahden keskinen loma ihan tervetullut =) hyvillä mielin voi lähtee ku lapset menee mummolaan ja sisko tulee koira vahdiksi B)
ni,no onneksi ei oo talon myyntiä siel edessä ;) allunmammalle onnea talon myyntiin :)

mieh ja rv29+5
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.04.2007 klo 14:52 Pauline kirjoitti:
mahtuakaan. Kumma kun tota säilytystilaa ei voi ikinä olla tarpeeks...

Kertokaa hyvät ihmiset missä myydään vauvan hiusharjoja?? Mistään tavallisista kaupoista en ole löytänyt. Ehkä on sit mentävä lastentarvikeliikkeeseen ja maksettava muutama euro ylimäärästä...

Terkuin

Pauline ja masu rv 28+6
Eikö äippäpakkauksessa tule se hiusharja? Vai valitsitko rahana avustuksen.
Kelan sivuilla ä-pakkausen sisällöstä löytyi tämmöinen kuva
http://www.kela.fi/in/internet/kuva.nsf/alias/11656_25i/$File/11656_25i.jpg
eli siellä pitäs tulla harja.
 
mie oon kans miettiny samaa. jos ei valmennuksessa tuu asia esille, niin jospa ne sanoo laitoksella kun ollaan pois lähössä, että onko vaatetta liikaa vai liian vähän. :ashamed:

oon kateellinen teille jotka pääsette laivalle :p , mie kans haluaisin lähteä risteilylle. ei ne maksaiskaan paljoa, vaan täältä asti kun lähtee helsinkiin niin menee bensoihin ihan älyttömästi.

Oulun seudulla asuville: mistä kannattaa käyvä kattomassa vaunuja? onko joku paikka selkeästi edullisempi? jos sais tuon miehen retaleen houkuteltua ostoksille.
 
apina
Nyt mä oon kyllä ylpeä itsestäni. :saint: Oon saanu siivottua tänään enemmän kun viimesen vuoden aikana yhteensä :D Ainakin melkein... :whistle:
Ja sämpylätaikina on nousemassa mutta nyt iski väsymys enkä millään jaksais leipoa niitä :/ Ehkä jos hetken huilii kun on nne niin hyviäkin sitten (toivottavasti) :p

Ketkä nyt siitä vauvan pukemisesta kyseli niin mä kysyin sairaalassa hoitajalta kun oltiin lähdössä että mitä kannattaa pukea päälle. Kyllä ne neuvoo ja pian sitä oppii tuntee oman lapsensa, että kuinka paljon se niitä vaatteita milloinkin tarvii. Kaikki kuitenkin erilaisia.

Oli sairaala-matkoista puhe niin katoin juuri ja meiltä 6,5km sairaalaan. Oikein sopiva. Viime kerralla pysähdyttiin matkalla bensa-asemalle odottamaan kun luulin että supistukset loppui. :D

Mulla on huomenna sokerirasitus aamulla ja iltapäivällä olis neuvolassa sydänäänten kuuntelua kun viime kerralla vauva pyöri liikaa. Toi sokerirasitus hirvittää jo valmiiks kun viimeks tuli niin huono olo kun ei ollut syöny. Mullahan oli poikaa odottaessa raskausdiabetes niin siks mulla nytkin katotaan se, mutta oon koko raskauden yrittäny syödä terveellisemmin,niin jos se olis vaikuttanu nyt.

Nyt on pakko mennä taas jatkamaan töitä :wave:

apina26+1<br><br>
 

Yhteistyössä