Heinämassut-07 vol.2

  • Viestiketjun aloittaja jenmo
  • Ensimmäinen viesti
Ohhoh, meidän pino oli tippunut sivulle 5!

Kuulumisia 4d-ultrasta: Kaikki näyttäisi olevan vauvelilla kunnossa rakenteiden suhteen. :heart:
Tutkimuksessa etsittyä suvussa esiintyvää rakennevikaa ei siis löytynyt ja muutkin rakenteet näytti siltä kuin pitääkin. Vauva näytti meille myös kieltään. :)
Mies pääsi sittenkin mukaan, joten ei kysytty sitä sukupuolta. Miehen mielestä kasvot näytti kuitenkin pojalta.

Oli vähän liukuhihnameiniki toi julkisen puolen 4D. Nopeasti ohi ja lääkäri jotenkin leipiintyneen oloinen. Ymmärsin sen jälkeenpäin niin, että siinä ammatissa täytyy kyllä aika paljon kovettaa itseään, jos joka päivä kohtaa useita sellaisia raskauksia, joissa jotain vialla. Lääkäri nimittäin sanoi lopuksi, että mukava välillä nähdä normaalisti edennyt raskaus. Yksityspuolellahan poikkeavia tilanteita tulee varmasti vastaan paljon harvemmin ja ultraustilanne on kaikille osapuolille mukava kokemus.

Painoarvio oli 1180 g (8 päivää sitten 2D-ultrassa päivystyksessä 840 g) ja perätilassa viihtyy. :/ Esikkohan syntyi sektiolla perätilan takia ja nyt toivoisin pääseväni kokemaan alatiesynnytyksen "ihanuuden". Saa nähdä miten käy...

kutkutus 27+5<br><br>
 
Ninniliina No jos meistä ei shoppailemaan oo, niin jospa kahvittelemaan kuitenkin?? :) Juu tuo koulukiusaus juttu on tosi tyhmä, mutta nyt sit kun asia kävi ympäri, samat pojat ovat ottaneet hampaisiinsa muitakin heikompia.. oon nyt ollu vanhempien kanssa yhteyksissä, ja nyt sen yhdenkin kiusaajan äiti viimeinkin mua uskoo, etten valehtele, kun sanoin ettei voi olla sattumaa että muutama muu poika valittaa ihan samoista asioista kotonaan :/ ja kun ope sulkee silmänsä aivan kaikelta.. pyrkii niin kovalla tahdolla siihen että hänellä ois malli luokka, joten ongelmia ei ole, kun niistä ei puhuta. Onneks tulossa kesÄ!!!!!

Jenmo mä sain lähetteen sinne fysioterapiaan!!! :D ens perjantaina (viikon päästä) pitäsi mennä. Kurjaa kun sullakin noita vaivoja.. :/ tasan tiedän miten ikäviä on selkäkivut, kyllä niiden takia on nyt sitten valvottu öitäkin..

vauvelihaave oletkos vallan lakannut käyttämästä meseä??? ;)

Piti tässä nyt enemmänkin istuskella, mutta taidan suosiolla ottaa vaaka asennon sohvalle.. Yksiössä alkaa näemmä iltajumppa ja se on helpompaa mun kestää makuu asennossa ;)

Heidi ja tylleröinen 27+5
 
jenmo
Aiaifille paljon voimia! Toivotaan, et loppuraskaus sujuis nyt ongelmitta ja pikkunen jaksais kasvaa ja kehittyä loppuun saakka! :hug:

Mutteri kiva että sait lähetteen! Toivottavasti tulee helpotusta sit selkävaivoihin =)

En muista ollenkaa kelle mun piti vastailla..Mulla kun nää migreenin jälkeiset päivät ilmeisesti älykkysosamäärä laskee tosi alhaiseksi, kun tuntuu etten muista mitää sanoja ja sekoilen kesken lauseen ku yritän jotai sanoa. Eli ehkä huomenna musta saa jo enemmän irti.

Nyt hyvät yöät kaikille! :wave:

Jenmo&Rakas(Ylivilkas)Huli-Poju 26+4
 
Heissan pitkästä aikaa!!

Tosi vähän ehtii tässä koneella olemaan, kun hommia olis vaikka muille jakaa ja koko ajan kuiteski väsyttää mitä tässä kotosalla ehtii olemaan. Töitä olis enää 7työvuoroa eli huhtikuun loppuun kun jaksas niitä mummeleita punnertaa niin sitten alkas helpottamaan sillä saralla. 2.5 alkaa sit äitiysloma. Ihanaa.

Lääkärineuvola ja sokerirasitus oli eilen. Just muuten tuli mieleen etten muistanu kysyy niitä tuloksia tänään neuvolasta, mut ehtiihän nuo. Neuvolassa ei mitään ihmeitä. Lääkäri teki tosi pika tutkimukset ja sydänääniäkin kuunteli varmaan kolmen sydämenlyönnin verran. No ihan rauhallisella mielellä kuitenkin olen kun ei tässä ole mitään ihmeempiä oireita tai vaivoja ollut. Sf mittaa ei oo vielä kertaakaan mitattu.

Hyviä vointeja vaan kaikille!

T:Maiksu 29+4
 
Remutar
Tervehdys!

Vauvelihaave: Olen ostellut nämä tukisukat varmaan jo 7 vuotta sitten kun ekaa odotin...3 paria omistan. en tiedä tämän hetken hintahaarukkaa mutta veikkaisin että n. 20-30 euroa??? Instrusta varmasti saa ja ehkäpä isoista tavarataloista? Hyvät nämä ovat. Varsinkin jos joutuu seisoman ja olemaan jaloillaan paljon päivässä.


Aiaifi (meniköhän nyt oikein..): :hug: :hug: raskasta varmasti on teillä nyt. Toivon parasta teille, jotta asiat olisivat hyvin kuitenkin ja ongelma hoidettavissa jos sellainen on.
(Lohdutuksen sanoja on todella vaikea tuoda esille niinkuin haluaisi....)

Elämästä ei koskaan tiedä.. vaikka syntyisi terveenä voi myöhemmin tulla jotain tai myöhemmin vasta todeta esim kehitysvammaisuus.... omasta kokemuksesta nyt puhun.... meillä esikoinen syntyi ns. tervenä mut nyt saanut 6 v:na diagnoosin lievä kehitysvammaisuus ja eikä tiedetä mistä johtuu (eikä sillä sinäsä mitään merkitystä ole) EEG norm., kromosomit norm. mut kehitysviivetä on, on monella eri osaamisalueella 2-3 vuotta jäljessä ikäisiään...

Tänään huomasin että kyllä on mun askel hidastunut...ihan kuin vanha mummu olisi...heh.
Opinnäytetyö on nyt sitte kansitettu ja luovutettu eli pois käsistä.....Enään 4 tehtävää ja harjoittelu ja sit on ohi....


Hyviä vointeja ja mieliä kaikille heinäkuisille

terkuin remutar
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.04.2007 klo 22:47 Remutar kirjoitti:
Elämästä ei koskaan tiedä.. vaikka syntyisi terveenä voi myöhemmin tulla jotain tai myöhemmin vasta todeta esim kehitysvammaisuus.... omasta kokemuksesta nyt puhun.... meillä esikoinen syntyi ns. tervenä mut nyt saanut 6 v:na diagnoosin lievä kehitysvammaisuus ja eikä tiedetä mistä johtuu (eikä sillä sinäsä mitään merkitystä ole) EEG norm., kromosomit norm. mut kehitysviivetä on, on monella eri osaamisalueella 2-3 vuotta jäljessä ikäisiään...
Hei Remutar!

Oletko tutustunut jo "Leijonaemoihin", erityislasten vanhempien toimintaan ja keskustelupalstaan? Sieltä saa vertaistukea yli diagnoosirajojen, jos sellaiselle tarvetta... Monella lapsella mm. juuri kehitysviivästymää, jonka syytä ei tiedetä.

Lisätietoja:
http://www.leijonaemot.org/
http://health.groups.yahoo.com/group/Leijonaemolista/
 
Mutteri Juu pakko myöntää, etten ole meseä edes avannut viikkotolkulla, vaikka koneella lähes joka päivä käynkin :whistle: Tuntuu aina olevan niin kiire, ja jos mesen avaa niin suuremmalla todennäköisyydella sitä jää suustaan kiinni =) Mutta lupaan käsi :wave: sydämellä :heart: että alan siellä taas vierailla, jospas vaikka satuttais joku kerta sinne taas samaan aikaan =)

kutkutus Harmi, että 4D-ultra oli teillä sellainen kokemus :/ Kun me kun käytiin julkisella puolella (KYS) niin tuntui, että paremmin ja tarkemmin paneutuivat kuin SKS:ssa. Siellä ei ollut ollenkaan sellaista "kiireen" tuntua... Mutta varmasti yksityisellä olisi vielä huomaavaisempaa, saavathan he siitä niin hyvät tulot. Harmittamaan jäi ainoastaan se, ettei saanut omalla dvd-levylle tallentaa ultrausta. Sanoi, ettei voi jos kaikki ei olekaan niin kuin pitäisi, että dvd olisi sitten kipeä muisto. En nyt ihan allekirjoittaisi, sillä onhan ne asiat hyväksyttävä ja kannettava vaikkei kaikki menisikään parhain päin. Olis tehnyt mieli ehdottaa, että voihan sen levyn sitten pistää halki poikki pinoon ja jättää sinne, mutta enpä viitsinyt käydä kinaamaan :x Ja saatiin kuitenkin onneksi kaksi ihanaa kuvaa vauvasta (ja kaikkien mielestä sukupuoli selviää vauvan kasvoista :D saas nähdä pitääkö paikkaansa arvailut).


N Y T S E O N S I T T E N T E H T Y : eli vaikeimmalta tuntuva ostos, vaunut hankittu! Plääh, tuntui niin hankalalta siksi, kun niitä on niin miljoonaa eri mallia ja värit vielä päälle ;) Ties miten monet kerrat käytiin vaunuja eri kaupungeissa ja liikkeissä katsomassa ja netti+esite tutustumiset päälle. Ainakin aikaa on käytetty niiden miettimiseen ja hyvä niin, isoin ostoshan tuo onkin (jos ei oteta lukuun sitä, että ostettiin farmari auto perheenlisäystä silmällä pitäen...)
Ja kerran jo oltiin menossa tohkeissaan siihen liikkeeseen mistä ne päätettiin hankkia, mutta oli pistänytkin liikkeen jo yhdeltä kiinni, vaikka normaalisti on viiteen saakka auki. Voitte uskoa, että kyllä otti päähän, kun varta vasten ajettiin yli 40km sinne kauppaan, ja sitten onkin lappu luukulla :kieh: Tänään kysyin, että ette sitten voineet lehdessä ilmoittaa, ettekä tulleet ajatelleeksi, että siellä käy aika kaukaakin asiakkaita, niin sanoi vaan, että mä tykkään joskus ottaa vähän pidennettyä viikonloppua!

Säikähdin, kun luin että Emmaljungalla on 12 viikon toimitusaika joissain malleissa/väreissä, kun siis Emmaljungiin päädyttiin. Että tietysti mun tuurilla käy just niin, että se malli kuuluu siihen 12vkoon ja saa sit jännittää että ehtiikö vaunut vai vauva ensiksi :whistle:

Onneksi sitä yhdistelmää kuitenkin oli saatavilla, ja vieläpä liikkeessä ettei tarvinnut edes tilata. Ja sopivasti olivat vielä tarjouksessa 690? kun normaalihinta olis ollu 795?! Mutta siis sellaset kovalla kopalla olevat Sport runkoiset Edge-malliset kärryt ostettiin. Ja olen erittäin tyytyväinen sekä malliin että väriin :D Toivottavasti nyt sitten kestävät ajaa meidän kaikki tulevatkin lapsoset, sen verran kallis ostoshan tuo oli :whistle:


Vauvelihaave & Pikkuinen 27+5
 
apina
Moi vaan pitkästä aikaa :wave:
Oon silloin tällöin käyny lukemassa teidän juttuja mutta ei oo ite tullu kirjoteltua kun ei mitään ihmeempiä oo tapahtunu.

Nyt on viime viikko ollut rauhallisempaa mutta sitä edeltävillä viikoilla oli tosi kipeitä supistuksia ja pelkäsin jo että meinaako synnytys jo käynnistyä. No nyt oon ottanu vähän rauhallisemmin ja noi supistukset on siis rauhottunu.

Tänään oli neuvola ja oli kohdunsuu pehmentyny ja sormelle auki, kohdun kaula oli vähän lyhentyny. En kuitenkaan saanu mitään ohjeita koska ne supistukset on jo tältä erää loppunu.
Sydänääniä täytyy mennä kuuntelee uudestaan ens viikolla kun vauva oli aika vilkkaalla tuulella eikä saatu tarpeeks kauan kuunneltua.
Muuten kaikki oli ihan ok.

Äitiysavustus me otetaan rahana, vielä ei oo päätöstä tullut.
Tuplarattaat olis tarkotus mun siskolta ostaa. Jostain vaan pitäis kiskoa vielä loput rahat niihin.

Jenmo jos en väärin muista niin teilläkin tais olla vähän päälle vuoden vanha esikoinen. Ootteko hankkinut/hankkimassa tuplia?
Mä meinaan mietin aluks että jos pärjättäis ilman kun ne on aika hintavia... :whistle: Mutta kun on sitten talvikin tulossa niin päätettiin että kyllä ne taitaa olla aika tarpeelliset kuitenkin... :/

Nyt pitäis vähän alkaa siivoilemaan :(
Päivän jatkoja :wave:

Apina25+5
 
CotHai pikana
Aiaifille paljon jaksuja ja peukkuja pystyyn :hug:

Tulin vain pikaiseen huikkamaan, että posti toi mukanaan sellasen pienen lapun jota lähden kaverin avustuksella hakemaan postista tuossa kolmen aikaan. (mies kun on töissä 17.00 saakka)

Elikäs JEEE, äitiyspakkaus on laskeutunut minua odottamaan :D

Iiks, ihan malttamattomana täällä odottelen, että pääsen hypistelemään kaikkea mitä laatikosta löytyy. Hurjaa :p

-Mie&Jäbä 26+6-
 
Jos mä vaikka ilmoittelen itestäni. Oon kyllä joka päivä käyny lukemassa kuulumisia, mutta on niin väsyttänyt ja eikä pysty enää istumaan koneella kovin paljon, niin on jääny kirjoittelu.

Lääkärissä kävin ja kaikki oli hyvin. Vilperi on kääntynyt raivotilaan ja se kyllä tuntuu, kun potkii mua kylkiluihin. Ei oo mukavaa... :headwall:

Oysiin tuli aikakin sinne pelkoklinikallekki. 31.5 ois aika. Alkaa tuo synnytys pelottaa yhä enemmän ja enemmän. :'(

Exän kanssa on välillä hyvin asiat ja nyt on vähän huonostikki. Kuulemma mun pitää antaa Vilperi hoitoon, vaikka en näkis sitä uutta tyttöä. Eipä tuu onnistumaan. Sanoin, että ei tarvi ottaa enää mitään yhteyttä. Että ite otan sitten, kun haluan ottaa.

Synnytysvalmennukset alkaa tässä kohta... Ens viikolla jo.

Täältä :hug: :hug: kaikille, jotka niitä tarvii.

Viipi&Vilperi 27+3
 
Moikka vaan kaikille!

Oli pakko tulla laittaa tänne linkkiä toiseen heinäkuussa synnyttävien palstalle, kun pisti ainaki itteni miettimään, kuin onnellinen saa olla, kun kaikki on vielä hyvin..
Käykääpä lukemassa Martsa78 teksti
http://www.helistin.fi/keskustelut/viewtopic.php?t=13421&postdays=0&postorder=asc&start=2565

Ja hyviä vointeja kaikille!
 
CotHai the Grey
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.04.2007 klo 16:00 Mahakas85 kirjoitti:
Moikka vaan kaikille!

Oli pakko tulla laittaa tänne linkkiä toiseen heinäkuussa synnyttävien palstalle, kun pisti ainaki itteni miettimään, kuin onnellinen saa olla, kun kaikki on vielä hyvin..
Käykääpä lukemassa Martsa78 teksti
http://www.helistin.fi/keskustelut/viewtopic.php?t=13421&postdays=0&postorder=asc&start=2565

Ja hyviä vointeja kaikille!
:ashamed: :ashamed: :ashamed: Veti aika hyvin hiljaseksi. :'(

Hetki sitten olin vielä onneni kukkuloilla, kun just levittelin äitiyspakkauksen 2006 sisällön tuolla olkkarin puolella. No, niin olen vieläkin mutta ton jutun lukemassa käytyäni myöskin kiitollinen, ettei täällä kärsi kuin mamma ja mahassa kaikki hyvin.

On se kyllä.. mitä kaikkea on mahdollista tapahtua :snotty:

Jaksuja kaikille :heart:
 
Moi taas!

Voi ei..en haluu olla ilonpilaaja.. :ashamed:

Itselle tuli kyl tietenki surullinen mieli niitten puolesta,
mut taas tyytyväinen omasta tilanteesta..ja et oikeesti saa olla kiitollinen et kaikki on hyvin..

Toivottavasti ymmärrätte, mitä tarkotan! :ashamed:

-Mahakas85+pikkuinen 28+1-
 
Moi taas!

Voi ei..en haluu olla ilonpilaaja.. :ashamed:

Itselle tuli kyl tietenki surullinen mieli kun luin sen,
mut taas tyytyväinen ja onnellinen olo omasta tilanteesta..ja et oikeesti saa olla kiitollinen et kaikki on hyvin..Välillä kun sitä valittaa niin pienistä jutuista.

Toivottavasti ymmärrätte, mitä tarkotan! :ashamed:

-Mahakas85+pikkuinen 28+1-
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.04.2007 klo 16:24 Mahakas85 kirjoitti:
Moi taas!

Voi ei..en haluu olla ilonpilaaja.. :ashamed:

Itselle tuli kyl tietenki surullinen mieli kun luin sen,
mut taas tyytyväinen ja onnellinen olo omasta tilanteesta..ja et oikeesti saa olla kiitollinen et kaikki on hyvin..Välillä kun sitä valittaa niin pienistä jutuista.

Toivottavasti ymmärrätte, mitä tarkotan! :ashamed:

-Mahakas85+pikkuinen 28+1-
Ei ainakaan täällä iloa pilannut, kiitollisuus ja onni omasta tilanteesta puskee väkisin pintaan.

Joten, ymmärrän ainakin mitä tarkoitat :wave:
 
Heipä hei!

Meillä on ollu netti melkeen kolme viikkoa poissa, eli ei edes mitään toivoa lukea kaikkea, mitä viime kerran jälkeen on tullu. ;)

Sen verran mie lukasin, että :hug: taitaa olla käyttöä.

Meillä sai Pikkis viime viikonloppuna elämänsä ekan korvatulehduksen, joten eipä tässä oo hirmusti nyt viikkoon nukuttu, kun neidillä jostain syystä vielä alko se korvasärky ennen nuhaa ja joka yö on nyt joutunu kesken kaiken imemään nenää tyhjäksi... :/

Neuvolassa mie kävin maanantaina ja meikä mamma on nyt vasta lähtöpainossaan! *tuulettaa* Suklaan mie laitoin nyt pannaan kokonaan, tosin muita herkkuja onkin sitte vedelty senkin edestä. :ashamed:

Minuu on ruvennu jotenki tosi kovasti jo "jännittämään" synnytys. Mie nauroinkin, että harva vissiin saa kehtitettyä ongelman siitä, että esikoisen synnytys oli niin helppo... :whistle: Mutta oikeesti, miulla on Pikkiksen synnytyksestä niin ruusunen kuva, että jotenki nyt ihan hirvittää. Mutta eikös se, että neiti synty 9 minuutin ponnistamisen jälkeen ja kolmella tikillä, kerro omalta osaltaan siitä, että kyse ei oo pelkästään ajan kultaamasta muistosta?
 
Vähän kuulumisia täältäkin. Oon viime aikoina kerenny vaan suurinpiirtein lukea viestit, niitä on tullut niin paljon.
Pisti meikäläisenkin hiljaseks tuo vauvan syntyminen noin pienillä viikoilla... Mitähän tässä kehtaa omasta olotilastaan nyt kirjoittaa, kun kaikki on kuitenkin niin hyvin. :ashamed:
No, viime tiistaina oli joka tapauksessa neuvolalääkäri. Kaikki muuten fine, mutta rautakuurille jouduin, hb 112. Päikkärit onkin maistuneet viime aikoina... Painoa oli tullut enemmän kuin luulin, melkeen 12 kiloa jo. :eek: No, pikku juttu sekin. Vaavi oli lääkärin mukaan hirveen ylhäällä, ei meinannut millään ylettyä siihen. Sydänäänet kuulu heti hyvin, ja saman tien lekuri lopettikin niitten kuuntelemisen. En huomannut kysyä sykettä. SF-mitta oli vaan 23, sama kuin esikoista odottaessa. Lääkäri sanoi, että tässä vaiheessa siihen vaikuttaa vielä paljon äidin oma ruumiinrakenne yms., mutta että onhan tuo vielä käyrillä kuitenkin.
Mulle on tämä lantion löystyminen tullut kanssa kuvioihin, lanteita särkee. Ei tehnyt eilinen kävelylenkki hyvää.
Jotkut täällä kirjoitti risteilylle lähdöstä, ja meillä on nyt sellanen tilanne, että ois tavallaan pakko lähteä. Saatiin nimittäin lahjakortti Päivä Tukholmassa -risteilylle A-hytissä buffetteineen ja aamupaloineen. Ei raaskis jättää käyttämättä, vaikka lähtö menis ihan toukokuun lopulle ja en varmasti jaksa kauheesti kaupungilla kierrellä. Mutta tuntuu, että pitäis kyllä tilaisuuden tullen lähtee ja miehen kanssa kahdestaan, jos vaan hoitaja esikolle löytyy...

Tsemppiä kaikille kanssaodottajille ja iso
:hug: niille, kenen murheet on suurempia, kuin nämä meikäläisen pienet kolotukset...

Pauline 28+3
 
Allunmamma pikana
Ensikisi suuri :hug: kaikille sitä tarvitseville!

Tulin vain pikaiseen ilmoittelemaan itsestäni, en enempiä ehdi kommentoimaan.

Työharjoittelu ohi, nyt pitää ens viikolle kyhätä 5 etätehtävää... :headwall: Pitääkin kaikki jättää aina viimetippaan...

Ammatikoe vielä jäljellä ja 9.5. koittaa vapaus tältä erää. Tulee kyllä ikävä "mun" eskarilaisia :snotty:

Omassa navassa kaikki hyvin, sykerö tulee jo kohta mahasta läpi. Välillä tulee tunne että vatsa ottaa vielä jalat alleen ja lähte omille teilleen, niin kovasti heiluu!
Ja täälläkin on kyllä aikamoiset vessamaratonit!

Sen verran kommentoin, että Pauline; Lähde3 ihmeessä sinne risteilylle!! Mä oon itse toukokuussa menossa tyhjentämään ja myymään meidän taloa tukholmaan. Ja meinasin vaan jaksaa, vaikka hampaat irvessä! :D Kesäkuussa vielä edessä koko mökin tyhjennys ja siivous...

Kyllä on haikeeta myydä se talo, mutta ei meillä nyt muutakaan vaihtoehtoa ole... :'( Kun se lottovoittokin antaa odottaa itseään... :whistle:

Aion kyllä vaatia ajan sinne äitipolille mahd. pian. Haluan että mulla on päätös sektiosta jos lapsi päättääkin vaikka syntyä Ruotsin puolella!

Mutta ei nyt tämän enempää tällä kertaa, mukavaa viikonloppua kaikille!

Mari ja sykerö 26+6

P.S. Meillä on muuten nimi pojalle, mutta jätetään paljastamatta kun on ihan uniikki nimi... :D
 
Oli kyllä surullista luettavaa se linkissä ollut juttu.. :'( toivotaan että pikku-keskonen pääsee sitten aikanaan kotiin. :(

Ja eiku omaan napaan sitten.. pissanäyte oli jälleen kerran puhdas. B) Sain siis jo toistamiseen kiikuttaa näytteen labraan. Hyvähän se on että tutkivat, mutta stressaa kyllä ku jatkuvasti saa olla jotain näytettä antamassa labraan. Lisäys.. niinku siis pitäny sitä vertaki käyä vuodattamassa siellä.

Tänään käytiin sitteriki hakemassa ku huuto.netissä törmäsin ihan hyvältä vaikuttavaan yksilöön! Tässä kuva:
http://riemun.huuto.net/auctionimages/2/e9/0d41e918762e669e7e1cc1c004db7-orig.jpg
Oli kyllä oikein hyvä ja siisti, eikä hinnalla pilattu. Ja myyjäkin vaan viiden kilometrin päässä. Minä jo heijasin mielikuvitusvauvaa siinä.... :whistle: <br><br>
 
:'( pienelle voimia.

täällä on edelleen mietinnässä tuo risteily... :ashamed: tekis miel lähtee sit sille 2yötä ja päivä maissa risteilylle..kivempi laiva..mut oes kiva sit jos jaksas kömpiä maihinki..sais vauvalle jotain ostettua... :whistle:

ja hiiva vaivaa edelleen..sen sit näkee johtuuko tosta hiivasta et on valkuaista pissassa..vai mistä..reilun viikon päästä neuvola..ja kauhia närästys vaivaa ympäri vuorokauden..blääh...

mieh ja rv 29+3
 
Hei! Ku laitatte ruokaa, nii muistakaa pysyä hellasta normaalia kauempana \|O ! Äsken tuossa kokkailin ja maha oli melkein levyllä, ihmettelin vaan miten mukamas niin lämmittää yhtä kohtaa. Siis tunto on melkein hävinnyt mahan pinnasta, varmaan alkaa niin paljon nahka venymään! :whistle:
Maanantain sit pääsee sinne 4d ultraan, jännittää =)
Eipä muuta! :wave:
 
varattiin sitten se laivamatka.jos en jaksa ni ee käydä maissa..mut yritän ainai jonnii aikaa jaksaa käydä..jos ees jotai lapsille sais ostettua =)
mut reilu kuukaus viä aikaa matkaan..ihanaa..lomalle... ;)

mieh ja rv 28+3
 
Vauvelihaave Onnea uusista vaunuista :flower: Kyllähän se niin on että kannattaa miettiä tarkkaan millaiset ostaa.. mä ainakin oon samanlainen jahkailija ja enpä oo koskaan päätöksiäni katunut.. :)
Mulla Mese saattaa olla aamusta iltaan auki, mutta saattaa olla etten ite edes koko päivään koneella ole.. mutta saa silti huhuilla vaikka oisin merkannut itseni poissa olevaksi, en välttämättä ole sohvaa kauempana.. ;)

Voi ei.. nyt en muista.. olikos se Pauline Mullakin tullut se 12 kiloa painoa :wave: :whistle: ja kovin ne lääkärit väittää ettei se avuva paina 12 kiloa :D :D uskoiskohan??? :whistle:

Viipi Tiedän ettei tästä oo apua mutta :hug: Yritä olla vaan avoimin mielin sen synnytyksen suhteen.. voin vannoa että kun laskettu aika lähestyy, sä alat odottamaaan supistuksia.. :hug: :hug: Ja muista ettei yksikään supistus ole "turha", eikä ne tule sinua kiusataksesi, jokainen supistus tuo sen hetken lähemmäksi, jolloin vauva on sun omassa sylissä.. :heart: :) Kuten sanoin, ei tästä varmaan mitään apua, tahdon vaan tsempata sinua :hug:
Ja se toinen asia... Kyllä mä olen sitä mieltä, että jos lapsen isää kiinnostaa lasta nähdä, hän voi tulla sinun luoksesi lasta katsomaan.. mä olen ainakin ollut niin kiinni vauvassa ensimmäiset 10 kuukautta kun olen imettänyt, että ei ois tullut kuulookaan olla lapsesta erossa 2-3 tuntia kauempaa.. kyllä sitten viimeistään ois äitiä jo kaipailtu.. kyllä sun vauvan paikka on TÄYSIN sun luona, jos isää kiinnostaa, hän pääsee kyllä sun luokse vauvaa katsomaan, eikö?? Kun ei sen isukin tisuista varmaan sitä maitoakaan tule? ;)

Ja karvatonkoira mulle kävi tänään samoin.. massu vähän kärvähti kun pyttipannua tein.. :/ :whistle: Kun tosiaan pitäis muistaa että se maha on tossa.. Mun mieskin sanoi mulle että mua on hauska halata kun ensimmäiseksi törmää mun mahaan :)

Ja se Linkki ... kyllä vetää hiljaiseksi :ashamed: :( :'( Täytyy olla onnellinen että itsellä asiat hyvin. :\|

Piti mun muitakin kommentoida, mut en nyt muista että mitä kellekkin piti sanoa.. :/

Tänään tosiaan paukkui mulla 28 viikkoa rikki.. 10 viikon kuluttua saa jo olla sairaalakassi valmiina ja jännätä koska tulee lähtö.. :whistle: voi että mua jurppii kun toi paikallinne synnäri on heinäkuun kiinni \|O s eoiskin ollut ihan liian lähellä.. noin 300 metriä ois ollu vaan matkaa.. ton edellisehän lähdin kävellen hakemaan.. ;) Mutt anyt tosiaan sit menen Turkuun Tyksiin.. toivottavasti ei tuu niin kiire että mies pääsee kätilöä leikkimään ysitien varressa... . :$ Matkaa on noin 60 kilsaa.. suora tie onneksi..

lettujen paistoon suuntaa hän.. hauskaa lauanatai iltaa kaikille!!!!! :wave:

Heidi ja pikku ping-pong tasan 28 :heart: :heart:
 
On nämä sivut mahtavat, takkuaa kokoajan ja jos kirjotat vähäkään pitempään niin varmasti teksti häviää kun painat lähetä nappia. Onneksi muistin kopioida tekstin ennen lähetystä, niin ei tartte uuvelleen kirjottaa.


Ei oo päässy koneelle pitkään aikaan ja oli tullu älyttömästi uutta tekstiä. Yritin lukea kaikki läpi, vaan oli semmosta pikalukua ettei muista kelle oli tarkotus vastailla. Niinpä :hug: kaikille sitä tarvitseville.

Itellä on kaikki muuten hyvin, mutta nyt on ollu muutamana päivävä omituisia huimaus/pahaolo kohtauksia. Yhtäkkiä tulee huono olo ja meinaa pyörtyä. Mietin että tuleeko minulle nyt vasta pahoinvointi, kun ei alkuraskaudesta ollut ollenkaan. Neuvolassakaan eivät osanneet sanoa oikeen mitään, höpötti vain kuinka kova aineenvaihdunta on tällä hetkellä.

Painoa on tullut 3.6kg lähtöpainosta, sf oli 24cm. Tälläkertaa oli joku harjottelija, niin se paineli vaikka kuinka kauan mahaa kun tunnusteli mitenpäin siellä ollaan. Pikkunen ei tainnu tykätä kun rupes hirveesti potkimaan, eikä meinannu antaa mitata sydänääniä, karkas aina alta pois. =)

Selkä on myös ruvennu vaivaamaan, ei pysty koneella istumaan kun korkeintaan puol tuntia ja autossa tunnin. Vielä pitäs ens kuu jaksaa koulussa istuo, saa nähä miten käy. Oon aatellu ostaa tukivyön, jos se helpottas vähä.

Seuraavalla kerralla onki lääkärineuvola, saa nähä mitä ne siellä sanoo. Se onki ensimmäinen kerta.

Käytiin kahtomassa turvaistuinta ja vaunuja, ei nekään mitään halpoja oo. Me jouvutaan ostamaan melkeen kaikki uutena, kun sukulaiset on myyneet omat tavarat pois.
Aateltiin ostaa Bora Kombi -vaunut ja akta gracon logico s -turvaistuin. Kätevä systeemi tuolla lastentarvikkeessa se varausmahdollisuus. Aateltiin käyvä ens kuussa varaamassa tavarat, niin voijaan maksella vähitellen niitä pois.

Mutta nyt täytyy lähteä sohvanpohjalle tv:tä kahtomaan. =)

Hyviä vointeja ja jaksamisia kaikille :flower:

Hapsiainen & pikkunen 26+2
 

Yhteistyössä