Heinämassut-07 vol.2

  • Viestiketjun aloittaja jenmo
  • Ensimmäinen viesti
Riikka Tervetuloa mukaan! :wave:

aiaifi Lämmin :hug: sinulle! Toivottavasti vauva on kunnossa ja että seuraavassa ultrassa asiat selviäisi. Tiedän tuon huolen :'(
Ja se on varmasti hyvä, että pääsette erikoislääkärin tekemään ultraan. Mä en edes tajunnut kysyä, mutta luulen että ihan tavallinen lri sen meille tekee sitten 14.3. kun määrättiin seurantaultra sydämen lyöntien epätasaisuuden takia.

Isosisko oli tietoa etsinyt, ja kertoi että yleensä seurantaultran tekee joku erikoislääkäri, jos sydämessä huomataan jotain rakenneultrassa. Ja että synnytykst keskitetään HYKSiin jos todetaan jotain poikkeavaa sitten noissa seurantatutkimuksissa.

Onneksi nykyään on kuitenkin mahdollista tutkia ja varautua sitten juuri tuon synnytyksenkin suhteen, yliopistollisissa kun on sitten parhaat laitteet ja lääkärit mikä on syntyvän vauvankin kannalta varmasti useimmiten lottovoitto!

Piipero85 Jaksu :hug: sinne myös! Toivotaan että esikko paranee ja alkaa syödä ja juoda, ettei tarvitsisi sairaalaan joutua.


Kukas se kertoikaan jonkun aikaa sitten, että jalkapalloilijaa taitaa masussaan kasvattaa?? Täällä nimittäin taitaa olla toinen potkupalloilija! :LOL:

Tänään NÄIN ensimmäistä kertaa todella selvästi, kun vauva potki ja liikkui masussa! Oli se vaan niin hauskan näköistä touhua kun maha heilui ja kohoili että enpä ole vielä vastaavaa kokenut! Harmi vaan ettei isi nähnyt kun oli töissä.

Ja en kyllä todellakaan arvannut, että se näin aikaisessa vaiheessa alkaisi ulospäin näkyä! Mutta taitaapa tämä olla vasta alkua, eiköhän tuo lapsi tule yllättämään minut äitinä ihan jatkuvasti ja joka päivä varsinkin synnyttyään =)

Juuh ja huomenna sitten neuvolaan, saas nähdä joko on paino lähtenyt nousemaan ja joko mitataan sf-käyrää...


Heinäkuuta odotellen Vauvelihaave & Pikkuinen 21+4 B)
 
aiaifi :hug: oliko ultraaja sitten sitä mieltä, että tuota ei voi laittaa enään "yksilöllisen kasvun pikkiin" tuota viikkojen heittoa siis? Kalkki sydämessä ei kuulosta kyllä kivalta :( Toivotaan, että saatte tarkempaa tietoa siinä uudessa ultrassa ja että pikkuinen voisi hyvin.

Ja kaikille joilla ollut migreeniä iso :hug: myös - itellä pysyny nyt poissa, tosin enpä ole lääkkeitäkään ottanut sitten sen ensimmäisen jälkeen... Enkä käynyt lääkärillä tai soittanut neuvolaan :ashamed: Tulee vaan jotenkin niiiin turhautunut olo tollasesta, että ajattelee, et antaa olla sitten vaan, jos he kerran on sitä mieltä, että kaikki ok...

No nyt ne paljon puhutut liitoskivut on saapuneet tännekin \|O ja närästys :$


Mutta olo on muuten kyllä parempi, auttaa selvästi että ulkona on valoisampaa :) . Lisäksi mun toinen työurakka on ohi ensi viikolla, joten se siitä stressistä sitten - nyt on ihan turha enää stressata kun en enää mitään oikeen sen onnistumisen eteen voi tehdä: jos menee päin honkia, niin sitten menee (tuskinpa kuitenkaan...).

Ja: ME OSTETTIIN ASUNTO! (kuuliko kaikki varmaan :whistle: :D :xmas: ) Ei siis taloa, josta aiemmin höpötin, vaan ihan rivitaloasunto. Päästään sinne vasta kesäkuun lopulla, joten pikkasen vetää tiukoille kyllä...

Ninniliina & Tiitiäinen rv21
 
Onnittelut Ninniliinalle ja perheelle uudesta kodista! Ei kyllä kateeksi käy, että joudut vielä niin viimeisilläsi muuttopuuhiin. Toivottavasti saat paaaaljon pakkausapua nyt jo pitkin kevättä. Älähän sitten rehki liikaa =)

Mä oon tässä muutaman viime vuoden aikana muuttanut puolenkymmentä kertaa, ja ihan tarpeeksi rankkaa puuhaa vaikken raskaana ollutkaan. Mutta varmasti se, kun pääsette uuteen ihanaan kotiin, palkitsee kaiken sen vaivan näön, mitä ennen sitä on. Jokos olet alkanut suunnitella kovasti kaikkia ihania juttuja, kuten sisustusta jne.?
 
Riikka tervetuloa mukaan munkin puolesta!

Ja Ninniliinalle onnea asunnon johdosta!

Ja terveiset ja :hug: kaikille muillekin...

Meidän kuopus on sit oikea touhutäti... Oltiin tuossa ulkona aamusta ja eka se löi päänsä potkukelkkaan. Ei onneks kovaa. (tyttö 3v) Siinä sit touhuttiin ja leikittiin kaikenlaista... Yhtäkkiä rupee sit kinoksen takaa kuuulumaan aivan kaamee parku ja tyttö kömpii sieltä silmäkulma auki. Oli lyöny sen muoviseen kuorma-autoon... Tuli siinä äipälle hätä et onko osunu silmään, mutta onneks ei tullu isoa pipiä... :/

Mulla on ruvennu vaivaamaan oikea pakara ja jalka. Varsinkin lenkin jälkeen sattuu aivan hirveesti... Oliskohan jotain issiasta tai jotai? Ei ole kiva tunne kun melkein pettää jalka alta välillä ja tuntee viiltävää kipua. No, mulla on maanantaina neuvola nin pitää siellä kysästä asiasta....

Tunsin muuten eilen eka kertaa (tässä raskaudessa) pieniä potkuja mahan päältä. Oli niin hentosia.... Ja muutenkin on nyt ruvennu liikkeet tuntumaan voimakkaammilta =) Mutta aika harvakseltaan ne vielä tuntuu. Eiköhän se siitä...

Mä ja nirppu 19+4
 
Ninniliina ja vauvelihaave, kiitos halauksista, nyt niitä tarvitaan.
Viikoihin ei ultraaja oikein uskaltanut ottaa kantaa ( vauveli kun on ivf-lapsukainen ) ja tuon kalkin löytyminen pisti hänet huolestumaan.
Positiivista on kuitenkin että sydän sykkii 144 krt/min ja tasaisesti.

Tässä jännitetään perjantaita ja laitan sitten tietoa silloin on selvinnyt.
 
Terve.
En ole aikasemmin tähän ketjuun kirjotellut, mut aattelin ilmottaa että melkees päivittäin käyn lueskelemassa. :wave:
Ei vaan jostain syystä jaksa alkaa kirjotteleen, en muuallekaan paljoa osallistu aktiivisesti. Mutta on kiva käydä vaan kattomassa mitä kuuluu samassa vaiheessa oleville. Mulla on laskettu aika 6.7. ja nyt viikkoja 22+5.

Piti myöskin kysymäni semmosta että onko muilla ollut verenpaineen laskua? Mulla lähti tänään töissä taju, pitäisi olla itseasiassa siellä nytkin mutta tuli passitus kotiin. Ehin sanomaan että meen tonne maate kun taju menee niin sitten se jo meni. Verenpainetta mitatessa se oli ekaksi 87/56,pulssi vaan 57. On kyllä ollut edellisessäkin raskaudessa mutta oon aina ehtinyt itse maate, nyt en.
Sillon ei neuvolassa tai muuallakaan otettu mitään erityistä kantaa, mutta nyt työterv.lääkäri laitto paineenseurannan kaheksi viikkoa ja kiellon ettei saa lähteä töihin jos liian alhaalla...
Onko jollain ollut lääkityksiä tai muuta tällaisessa tilanteessa?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.03.2007 klo 15:56 aiaifi kirjoitti:
Ninniliina ja vauvelihaave, kiitos halauksista, nyt niitä tarvitaan.
Viikoihin ei ultraaja oikein uskaltanut ottaa kantaa ( vauveli kun on ivf-lapsukainen ) ja tuon kalkin löytyminen pisti hänet huolestumaan.
Positiivista on kuitenkin että sydän sykkii 144 krt/min ja tasaisesti.

Tässä jännitetään perjantaita ja laitan sitten tietoa silloin on selvinnyt.
Mulle sano ultraaja, että sekä nt- että rakenneultrassa saadut viikot on aina +/- 10 päivää eli ei niitä kannata liiaksi tuijottaa, teillälin Aiaifi, annetut viikot menee vielä tuohon väliin. :hug:
Itseäni huolestuttaa tällä hetkellä (tuntuu, että koko ajan joku huolestuttaa, milloin on jotain tuntemuksia ja milloin ei taas ole mitään, aina huolestuttaa) Niin, siis nyt mua huolestuttaa, kun en oikeestaan tunne liikkeitä. Muutaman kerran olen koneella istuessa tuntenut jotain, mutta nyt on taas muutama päivä mennyt ilman minkäänlaisia liikkeiden tuntemuksia. Onneksi huomenna on neuvola ja saa myös kelalaput, vaikka taidan kyllä vähän pantata pakkauksen hakemista :x <br><br>
 
aiaifi ja vauvelihaave:

Tosi isot halit molemmille: :hug: :hug:

Ei tässä oikeen mitenkään osaa lohduttaa :/ , toivottavasti kyseessä ei ole kummankaan vaavilla mitään vakavampaa!

Oma napa pikaiseen:
Mammajoogassa käyty ekan kerran, samoin nyt kolme kertaa raskauden aikana uimassa. Tekee hyvää liikkua taas pitkästä aikaa! Kävelykin sujuu reippaammin, kun löysin kirpparilta Patrician tukivyön 3:lla eurolla.

Muitakin kirpparilöytöjä tein viikonloppuna: ostin mm. ison kasan vauvanvaatteita (yht. 35 eri artikkelia), äitiyspakkauksen makuupussin, kylpymittarin, 2 aluslakanaa + pussilakanaa ja pinnasuojan. Kaikki yhteensä 19 euroa. En aio ottaa pakkausta, koska meille kelpaa hyväkuntoinen käytettykin. Sitä pakkauksen pahvilaatikkoa vaan himoitsen, kun on niin kätevän isokokoinen säilytyslaatikko. Sen 140 euroa ajatteli sijoittaa kestovaippoihin.

Varasin tänään myös vuokrattavan synnytysaltaan synnytykseen ja pyysin 4:ltä eri yhtiöltä tarjoukset vauvavakuutuksesta.

Neuvola perjantaina. Mullekaan ei kahden viikon takaisessa ultrassa kerrottu mitään paino/pituusarviosta. Näkeeköhän ne neuvolassa sen koneelta?

Täällä myös vauva lopettaa potkimisen heti, jos isä laittaa käden masun päälle! Vasta kaksi kertaa isä saanut tuntea potkut!

kutkutus 21+4 <br><br>
 
Tervetuloa mukaan Riikka :wave:

aiaifi :hug: Toivottavasti teidän pienellä on kaikki kunnossa loppujen lopuksi, ja saatte hyviä uutisia!

Piipero85: pikaista paranemista teidän esikoiselle! :hug:

Ninniliina Onnea uuteen kotiin! :flower:
Ja jaksuja liitoskipujen ja närästyksen kourissa.
Mulla on melkein krooninen närästys palleatyrän takia, mutta se aina raskauden aikana äityy tosi ärhäkäksi.

Marzu: Kovasti issiakselta toi sun vaivas kuulostaa.
Mulla onneks nyt hellittäny, mut uus etäjakso alkaa maanantaina joten voi alkaa uudestaan...

mantu Tervetuloa vaan kirjoittamaan tänne! Mä en oikein osaa auttaa sua tossa verenpaine asiassa, kun mulla on aina tosi matala verenpaine. Välillä tietty huimaa hieman enemmän, mutta keho on jo vuosien varrella tottunut, joten siitä ei ole ollut "ylimääräistä" vaivaa raskauden aikana. Kokeile syödä salmiakkia tai lakritsaa, jotka tunnetusti kohottaa verenpainetta. Itse pärjään niillä.

Liikeistä: Täälläkin näkyy liikkeet jo masun päälle :) Mulla vaan on noita vatsanpietteitä tossa, joten toistaseks näkyy sellaisena mahan heilahteluna ja poukkoiluna tietyssä kohtaa... :whistle: Mutta kohtahan se näkyy sitten jo ihan kunnon muljahteluna. Siitä tulee helposti sellanen Alien-fiilis, kun näkee että jotain vaihtaa paikkaa mahan toiselta reunalta toiselle :D

Ja sen unohdin eilen kirjotella, että meidän pojulla on tosi isot jalat jo; 3,6 cm! Ultraaja nauroi että ei oo jalkojen vika jos ei pystyssä pysy!! :LOL: Katselin tuosta Vau' kirjan kirjasesta että vasta rv 24 olis "yleensä" tuon kokonen räpylä. Ja piiiiitkät sääret. On sitten tännekin jalkapalloilija tulossa. Mehän voidaan perustaa sitten ihan oma joukkue täällä! :D

Ja hyvä mieli on sen suhteen, että sain yhdestä etätehtävästä 5:sen (JEE JEE!!) Toivon että koko kurssista tulisi sitten arvosanaksi 4, tentti meni hieman huonosti mutta oon ollu tosi aktiivinen tunneilla. Ois kivempi jäädä äippälomalle koulusta kun olis hyvät arvosanat suoritetuista kursseista.

Mutta huomenna taas tentti, joten palaan tästä kirjojen pariin... :snotty:

Mari ja sykerö 20+4
 
jenmo
Moi kaikki "pitkästä" aikaa! :wave:
Meillä oli vieraita tuossa la-ma ja sit lähettiinkin mun vanhempien luokse yökylään ja tänään ollaan kotiuduttu ja siivoiltu täällä.

Huli-Poju potkiskelee kovasti, liikkeet näkyy selvästi ulos ja vieraatkin niitä kattelivat kun meillä olivat. =) Jade ei hoksi vielä mitä ne on, kun on niin pieni itekin, mut mun masua jo osottelee ja ilmottaa ilosesti et siellä on "vauva". Ihana, kun niin selkeästi tulee jo parikyt sanaa ainakin. Toisaalta Jaden mielestä häntä itteään kolme kk vanhempi tyttö, joka meillä oli kylässä, on myös vauva, et aika laajoja nuo käsitteet Jadella vielä :D

Mä en nyt kuollaksenikaan muista nikkiä, kenen vauvalla löytyi rakenneultrassa sydämestä kalkkia, mutta toivon täällä parasta!!!! Ilmottelehan sit mitä uudessa ultrassa sanottiin.

Piipero85:lla esikko sairasti, toivon pikaista paranemista ja että välttyisitte sairaalareissulta. On ihan kamalaa olla siellä pienen kanssa.

Riikka ja mantu, lisäsin teidät listaan ja toivottelen tässä samalla tervetuleiksi! =)

Moi taas ja jaksuja kaikille meille!!!! Ja sori lyhyt ja sekava viesti, täällä vaivaa kans muutamien muidenkin mainitsema mahoton väsy ja lisäks kyläilyistä johtuva univelka.

*muoks* Aiafille siis toivon jaksamisia ja vauvelillenne kaikkea hyvää! Lunttasin nikkis aiemmista viesteistä...
:ashamed:

Jenmo&Huli-Poju 20+3<br><br>
 
Nyt kyllä meni ihan hermot!!! Kaksi kertaa kirjoitin viestin ja molemmilla kerroilla, kun yritän lähettää niin tulee vaan virhe session_expired. Viisaammat mitä se tarkoittaa??!!!!

Nyt siis ihan lyhyesti laitan vaan..

aiaifi :hug: :hug: Toivottavasti kaikki on kunnossa!!

Shannon1 Synnytys paikkana Hämeenlinna.

Ihanaa oli lukea teidän rakenneultra juttuja!! Meillä vielä odotusta parisen viikkoa.. Ei malttaisi!!

Onko kellään ollut "hengenahdistusta"? Mulla välillä tulee tosi kauhee olo, kun tuntuu että ei saa tarpeeksi happea. Tänääkin joutui syömään maaten, kun ei vaan voinut istua..

Mä ja asukki 20 tasan =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.03.2007 klo 20:58 annabella kirjoitti:
Nyt kyllä meni ihan hermot!!! Kaksi kertaa kirjoitin viestin ja molemmilla kerroilla, kun yritän lähettää niin tulee vaan virhe session_expired. Viisaammat mitä se tarkoittaa??!!!!
Sitä että tää palsta ei toimi kunnolla. ;)

Ihan vihjeenä, varsinkin pitkän jutun jälkeen kannattaa teksti kopioida hiireen (siis "maalaa" kaiken, klikkaa maalatun päällä tuota oikean puoleista hiiren nappia ja sieltä sitte copy/kopioi), jos teksti katoaa tai tulee tuo virhe, ni kaikki löytyy sieltä (eli taas tyhjän tekstikentän päällä klikkaa tuota oikeaa nappia ja sieltä sitte paste/liitä). :)
 
mantu Tervetuloa =) :flower:

kutkutus Ihanan energinen sä oot ollut ja noin paljon löytöjäkin tehnyt pienellä summalla! =) Tuo kuulostaa nyt ehdottomasti siltä "energiseltä keskiraskaudelta" :D
Ja totta, että kirpparilta löytyy tosi kivoja juttuja joskus tosi edullisestikin. Harmi vaan ettei täällä hirveesti ole sellaisia kirppiksiä lähellä, josta löytyisi "hyvää" ja halvalla. Nyt oonki hurahtanut tuohon huuto.nettiin, mutta toisaalta siellä ei tule ihan niin edulliseksi, kun pk:t on aika kalliita.

Mutta sieltä oon nyt ostanu mm. vaatteita vauvalle, kantoliinan ja imetystyynyn. Mutteri taisi myös kertoa että tekee huutiksessa ostoksia? Myytkö myös siellä tarpeettomia juttuja? Mä en oo (ainakaan vielä) laittanu ite mitään myyntiin, mutta se voisi olla hyvä idea niin saisi kaappeihin tilaa.

annabella Täällä toinen jota välillä ahdistaa :eek:
Mutta mulla se vaiva oli jo ennen raskautta. Astmapiiput ja kaikki aikoinaan määrätty, mutta eipä siitäkään mitään apua ollut. On se vaan vähän inhottavaa kun henkeä saa haukkoa niin kamalasti, mutta silti ei ilma kulje. Välillä mulla alkaa sitten ihan silmissä pimetä kun ei saa happea.

Ja kesä82 antoikin hyvän vinkin, noin juuri mäkin aina teen, ettei teksti vahongossakaan pääse katoamaan =) Nää sivut tosiaan on välillä aika rastittavat, kun tökkivät niin pahasti!
 
Allunmamma oii.. onnea pikkuisesta miehen alusta :heart:
Riikka ja Mantu, TERVETULOA mukaan =)
Piipero85 :hug: :hug: :hug:
Ninniliina onnea uudesta kodista ja ihanaa että sun työkiireet alkaa helpottaa :) :) :) :flower:
Vauvelihaave Kyllä mä joskus huudossa myynkin , mutta yleensä vaan huutelen itse :) Nyt täytyy kyllä rajoittaa vähän.. meinaan ihan oikeesti jos tällä meidän tytöllä onkin pikku pippeli :) :D

Omaa napaa Eilen oli neuvola, sf-mitta menee yläkäyrillä ja painoa siunaantunut 8-9 kiloa :whistle: :ashamed: . liikkeistä tyllerö sai kolme plussaa, kun ei meinannut antaa sykettä mitata, potkas aina siihen kohtaan missä oli se laite :D Kaikki oli ihan ok.

olen nyt sitten kuitenkin alkanut miettiä niitä tuplarattaiden ostoa.. kun ei oona ole kuin 1v7kk kun tää vauva syntyy ja onhan se kiva päästä vähän liikkumaan.. Kun kuitenkin Venlaakin täytyy kerhoon saatella.. ja Jonia kouluun...

issias meinaa sitten alkaa taas vaivaamaan.. tänään meinas jalat alta mennä.. mutta kun mä en kehtais mennä saikkua taas hakemaan.. kun ei ois enää tän viikon jälkeen kuin 7 viikkoa töitä :ashamed: Miten mä oikeesti jaksan.. ??? vali vali vali taas............ :ashamed:

Heidi ja tylleröinen 21+4 :heart:
 
Kiitos kaikille halauksista, niitä tarvitaan nyt.
Äsvee, se hoitaja joka teki ultran ei sanonut muuta kuin että on yli viikon heitto ( 8 päivää ) ja sen enempää ei suostunut kommentoimaan :/

Äsvee, kyselin liikkeiden tuntumisesta ultraajalta myös. Hän sanoi että alle 22 viikkoa on hyvinkin normaalia että niitä ei tunne joka päivä. Senkin jälkeen joillakin äideillä on vaikeuksia tuntea liikkeitä vaikka lapsi liikkuisi ahkerastikin ( ja jotkut lapset ovat hyvinkin rauhallisia ).

<br><br>
 
esikoinen harmailee
Ensinnäkin tämä tuntui olevan täällä tarpeessa joten:

ISO HALI :hug:

Joillakin oli murheita ja joillakin iloja niin otettiinpas sitten virtuaalinen iso ryhmähali käyttöön... :D

Liikkeistä, meilläpäin liikkeissä ei ole enää mitään epäselvää..ja huomennahan tuo taas viikko vaihtuu..mahakin heiluu välillä todella ahkerasti ja varsinkin yöllä alkaa kunnon jytääminen. Ihan kyllä yö unet häiriintyy, vaikka saisi olla tyytyväinen kun liikkeet tuntuu..Mutta tekeekö teillä muilla sellaista että porautuu mahan etuseinämään ja puskee ja puskee niin että maha on siitä kohalta kiinteä pallo?? Se on aivan kauheeta! Tämä on ilmiselvästi yhtä hirveä luontonen kuin äitisä ja nyt päättänyt tulla jo ulos, reitti vain on väärä.. :D

Tarvikkeista oli puhetta.. olen nyt ihastellut vauvattaren sivuilla sitteriä, leikkikaarta (vai mikä se on) sitten yksiä vaunuja kattellut.. Ja mä haluuuun...

Äitiyspakkausesta puhuitte joskus vuonna pipo ja karvalakki..mä sain viime kerralla neuvolassa kelan laput ja aidon viedä ne piakkoin... minä haluan tuon vuoden 2006 äitiyspakkauksen kun minusta siinä on nättejä vaatteita.

Rakenneultrasta teillä oli keskustelua..meidän vesselillä oli paino arvio 393g ja viikkoja silloin 20+5

Ja lopuksi tervetuloa uusille! :wave:

Tulikohan siinä kaikki..noh, ainahan tänne pääsee uudestaan..

Ainiin.. Selästä, mulla kanssa rupeaa oikesti nyt reistaamaan..töissö iski niin kova kipu alaselkään ettei meinannut voida liikkua..ja virtaa oisi tehdä kaikkea.. \|O
 
käytiin eilen rakenne ultrassa kaikki on hyvin kova on tyyppi mönkimään. Nyt viikkoja pitäs olla tasan 20 mutta tiedä nyt oikein kun laskettu aika muuttui 6 päivällä no kuhan syntyis siinä välissä. =) Sukupuolikin saatiin tietää.
 
Jajoska
Hei!

Esikoinen harmailee kyllä meidänkin asukki yrittä työntyä vatsanahan läpi. Aikaisemmatkin ovat tehneet samaa, joten kokoa ja voimaa lisää, niin tuntuu todella kivalta... :D Jalkojaankin herrat ovat esitelleet, olisi voinut kenkäkauppaan mennä ja sanoa, että tämän kokoiset.
 
Kamala väsymys ja voimattomuus... On vissiin verenpaineiden ja hemoglobiinin alhaisuudesta johtuvaa. Ikävää kun ei jaksa puuhata vaikka nyt pitäs olla se energinen vaihe raskaudessa :(

Mäkin oon tehnyt innolla kirppislöytöjä, kamalat kasat on jo vaatteita. Pitää kohta varman antaa pankkikortti ukolle ja pyytää sitä antamaan vaan ruokarahan mulle joka päivä etten kaikkia rahoja vauvaan tuhlaa ;) Löysin Baby Björn -rintarepun 4,5 eurolla, sitä voi alkaa sit mies käyttää, itse aion liinailla.

Pitäsköhän munkin käydä noi tavarat jo läpi että tarttenko mä oikeestaan sitä äitiyspakkausta, jos mulla on jo ylenmäärin tavaraa.Parempihan se on kierrättää, mikä pakko mun on niitä uutena itselleni ottaa. Tosi hyväkuntosia vaatteita, esim. Tuttaa löytyy eurolla parilla ja saa itse ne mieleiset väritkin valita :) Ne oppaat tietty kiinnostais...

Mutta voimia kaikille raskautetuille! Kevät tulee ja aurinko lisääntyy, ihanaa :)
 
Huomenta! =)

Ite en varmaan ota äitiyspakkausta ellei siinä sitten ole jotain toooosi upeita vaatteita...
Rahallekin olisi käyttöä, sillä täytyy vähän uusia tuota meidän kestovaippa-arsenaliinia: nyt kun olen yhden kokeilukierroksen esikoisen kanssa tehnyt, niin tiedän paremmin minkälaisia vaippoja haluan vauvalle.

Kiitos onnitteluista! :) hirveesti tekis mieli ostella kaikenlaista uuteen asuntoon ja suunnitella sisustusta, mutta taidan jättää sen kuitenkin myöhemmälle, kun sitten kun siellä asuu niin osaa tarkemmin sanoa, että mitä tarvitsee.

...nyt pakko alkaa tehdä töitä, voikaa paksusti! :wave:
 
Jipii huomenna olisi rakenneultra!

Me ei olla viel osteltu tulevalle juuri mitään, pari vaatetta vain. Ajateltiin et jos ultras selviäis sukupuoli niin alamme käymään varastos olevia vaatteit läpi ja sit vois myydä taikka antaa pois toisen sukupuolen vaatteet ym. Ekana meinasin äitiyspakkauksen ottaa mutta tiedän ettei puoliakaan vaatteit käytetä, ennestään niin mielettömästi vaatetta. Joten taidan sittenkin rahana ottaa.

Mie edelleen pähkäileen tavalliset ja kaksostenrattaiden välillä. Hitsi kun ei tiedä kummat olisi järkevämmät. Miettii et kakkonen olisi vasta 1v10kk kun vauva syntyy. Ei kakkonen pitkiä matkoi kuitenkaan jaksa kävellä, entä miten edes sen ikäinen malttaa sisarlaudas seisoa? Meillä kun ennestään olisi hyvät yhdistelmät ja sisarlauta ja sit olisi myös pelkälteen kakkoselle brion ponyt et sit vois miehen kanssa erikseen lapsia rattais työnnellä. Johan on vaikeaa keksiä mikä olisi paras ratkaisu!

Rv 19+5
 
Shannon1
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.03.2007 klo 21:07 kesä82 kirjoitti:
Ihan vihjeenä, varsinkin pitkän jutun jälkeen kannattaa teksti kopioida hiireen (siis "maalaa" kaiken, klikkaa maalatun päällä tuota oikean puoleista hiiren nappia ja sieltä sitte copy/kopioi), jos teksti katoaa tai tulee tuo virhe, ni kaikki löytyy sieltä (eli taas tyhjän tekstikentän päällä klikkaa tuota oikeaa nappia ja sieltä sitte paste/liitä). :)
:wave: Joo, olen huomannut myös kannattavaksi toiminnoksi! =)

Eilen varasin ajan 4D ultraan. se on vasta 24.4. En tiiä kuinka oiken jaksan odottaa. Silloin mulla alkaa viikko 30 ja täti sanoi että viikolle 33 voi sen tehdä. Haluttiin se mahd. myöhään.
Töölön mehiläiseen mennään ja hinta 195?+ toimistomaksu 10.50?+cd 5?. (Kaiken lisäksi kun soitin ja varasin aikaa mua yhdistettiin NELJÄÄN eri paikkaan ja puhelullekkin tuli kestoa ja hintaa kun yksi ei tiennyt jotain asiaa ja toisella oli tietokone niin kaukana ettei yltänyt puhelimen johdon kanssa sinne koneelle niin mun piti soittaa sit siihen puhelinnumeroon joka oli lähempänä konetta.. yms yms.. siis mitä palvelua, prkl: / )

Hinnasta vielä et mulla on hyvä kun kuulun työpaikan sairaskassaan niin ropsahtaa 70% alennusta ja omavastuuksi jää vaan siis 30%. Ei muuten olisi mentykkään.. Jotain etua tostakin työpaikasta vaikka muuten onkin ihan p.aska lafka:D Ei niinkuin kiinnostaisi enään yhtään olla, ei yhtään. Toukokuun alusta jään siis pois, eka kesälomalle ja siitä sit äippikselle..

Ei oo muutes potkuja nyt tuntunut pariin päivään selkeinä, jotain pientä ehkä ollut.. on jo ikävä niitä!:) Mutta pitää mennä nyt ottaa rennosti jos se vaikka innostuisi ilmoitelee itsestään..Mutta hyviä vointeja kaikille!!:)

Shannon1 23+2<br><br>
 
tigru
Hyvää naistenpäivää!

Pikaissesti lukaisinkuulumisia (töissä)

CotHai moni jo hyvin vastas sun kysymyksiin. Tukivyö kannattelee sun mahaa ja tukee selkää, silloin maha eipääse "roikkuu". Se on mua autta paljon. Jos en sitä päivällä pidä siin illalla on supistuksia.
Yöllä ion hyvä käuttää tyynyjä mahan alla ja selän tukena.
Mulla kivut kesti pari viikkoa. Ensin oli toinen taive kipee viikon ja sit soinen, ei ollu kivaa.

NIINILIINA olipa sulla outo lääkäri

MINTTU onnea pikku prinsessasta

KESÄ82 juu noi paino arvot on viitteellisiä j ayksilöllisiä meillä oli painoarvia 415g viimeviikolla.

Lotta84 suosittelen sullekin tukivyön käyttöä

ALLUNMAMMA onnea prinssistä

ANNABELLA täällä toinenjoka synnyttää hämeenlinnassa
:wave:

mut nyt on palattava töihin

moikkis
 

Yhteistyössä