Heinämassut-07 vol.2

  • Viestiketjun aloittaja jenmo
  • Ensimmäinen viesti
Viipi se on oikein! :hug: Ei mitään kpää exiä turhia tunkeilemaan.. itse se sen valinnan teki. Minen näe mitään syytä mikset voisi mennä valmennuksiin sun muihin isäsi kanssa, jos jotain tulee niin suoraan voit sanoa että lapsen isä on keskenkasvuinen ja itsekäs *piip* ja kaikki sen kyllä ymmärtää. Yhtäkaikki, toivon paljon jaksuja ja voimia sulle :heart:
Susta tulee vielä maailman paras äiskä :)

Nyt unohdin kaikki muut nimimerkit, mutta joku kyseli ultrasta.. mulle sanottiin, että kun kontrolliultraan menen, niin rakko sais olla täydempi mitä se oli viime kerralla. Kotoa lähtiessä kun tottakai kävin pisulla :D

Nyt mulla on sitten itsellä ollu hirveä panicen, ku ei niin paljon noita liikkeitä oo tuntunut pariin päivään ku mitä sitä ennen. Mutta jos vähäsen tökkii ja hinkkailee, niin pienesti tuntuu.. joten eiköhän se ole vain jäbä vaihtanut asentoaan tuolla mahan sisäpuolella. Ja kummasti kun apulantaa kuuntelee, alkaa vilske käymään.. taisi oppia tulevalta tädiltään, kun se täällä ollessaan niin paljon tuota apiksen uutta levyä huudatti :p

Mitään sen kummempaa ei tänne.. joka päivä käyn lukemassa muiden kuulumiset, mutta nyt ei itsellä sen ihmeempiä niin ei jostain syystä ole jaksanut näpytellä :whistle:

Ikää kyseli joku, täällä täytettiin vuoden alusta 23v ja jos jäbä nyt syntyisi päivälleen laskettun aikana, niin kahta päivää ennen täyttäisi tuo mies 26v.. tulee kiva synttärilahja jokatapauksessa sille ;)

Vaan nyt lähden jatkamaan menojani.. pitäisi lähteä käymään ilmoittautumassa autokoulun 2vaiheeseen kun syksyyn asti on siihenkin aikaa.. pakko sekin on hoitaa nyt sitten alta pois, ettei mene ihan hukkaan se 1vaiheen käyminen :kieh:

Voikaa hyvin!! :wave:

-Minä ja jäbä 21+6-
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.03.2007 klo 20:09 Allunmamma kirjoitti:
Ja ihan btw, tosiaan voi suositella tuollaisia kietaisumallisia bodeja ottamaan sairaalaan; helpompi pukea pienelle joka ei ole moiseen hommaan tottunut sekä jotenkin ovat mukavempia ajatellen sitä napanuoran tynkää. Näin ainakin itse totesimme esikoisen kohdalla.
Öö, siis otatteko omia vaatteita vaaville mukaan sairaalaan? Muistelen, että meillä ainakin oli enimmäkseen just noita kietaisupaitoja (ehkei kuitenkaan bodeja) tarjolla sairaalan puolesta. Eikö kaikissa sairaaloissa tarjota vaavinvaatteita käyttöön?

Kiinnostuneena
Pauline 22+3
 
No niin, nyt on käyty uudelleen ultrassa. Asiat eivät tainneet olla niin pahasti kuin UÄ-hoitaja antoi ymmärtää. Sydämmen kalkkihippu ei ole vaarallinen ( kuitenkin seurataan tarvittaessa ) ja kaveri on mittojen mukaan 19+6 ( nyt rv 20+2 ) eli vain 3 päivää "alle käyrien".
Ainoa joka tutkitaan ensi viikolla tarkemmin TYKSin äippäpolilla on jalkojen/nilkkojen asento kun kaveri piti jalkoja niin tiukkaan yhdessä ja lääkäri ei saanut niitä kunnolla näkyviin. TYKSissä on kuulemma 3D laitteet joilla saadaan paremmin näkyviin jos kaveri vieläkin pitelee jalkoja tiukasti ristissä.

Kyllä nyt helpottaa... Ja toivotaan että ensi viikolla saadaan vielä lisää hyviä uutisia.
 
jenmo
Neuvolakuulumisia Kaikki oli muuten ok, mutta ne sydänäänet edelleen... :'( Terkkari kysyi oikein että saako käydä muutkin th:t kuuntelemaan, että ovatko vastaavaa kuulleet. Ei siellä enää ollut muita töissä kuin lastenneuvolan th, se mun kummitätini, mutta kuuntelivat ja ihmettelivät niitä sitten yhdessä. Toivoin niin että se sivuääni olisi muuttunut normaaliksi, mutta kun ei niin ei. Ja se meidän th sanoi, että jos ihan rehellinen on, niin ei ole vielä ikinä kuullut näillä viikoilla niin epätasaisia ääniä, ja on varmaan sitä työtä tehnyt n. 20 vuotta! Noh, ensi keskiviikkona sitten polille sinne seurantaan. Th sanoi, että todennäköisesti lähettävät meidät sitten tuonne Kuopion yliopistolliseen, jos ovat vielä silloin epätasaiset. Tai sitten mennään käymään yksityisellä.


Vauvelihaave kirjotti tuon edellisen..epäonnistui lainaus.

Täytyy sanoa, että oon todella pahoillani kun teillä noita ongelmia on! :hug:
Tuli vaan mieleen, et mun pikkuveljellä kuului raskausaikana sydämestä sivuääni. Äitiä ultrattiinkin useammin sen takia. Mitään ei selvinnyt, mut sivuääni vaan loppuun saakka kuului. Kuitenkin 12, pian 13 vuotta sitten mulle syntyi täysin terve pikkuveli!!!! Sitä sivuääntä ei voitu selittää millään. Eli aina ei vikaa olekaan, tai se korjaantuu itsestään ennen synnytystä.
Muista myös, et vaikka oiskin vikaa sydämessä, niin suurin osa on kai helposti leikkauksella hoidettavissa. Toivotaan parasta ja paljon voimia sinulle!!!! :hug: :flower:


Viipille mun piti kanssa toivottaa paljon voimia! Voit mennä ihan hyvin yksinkin valmennukseen. Tai otat jonkun ystävän mukaan? Mä tulisin mielelläni, kun en esikoista oottaes täällä asunut ja jäi sairastelujen takia mm.synnytystä käsittelevä osuus kokonaan käymättä! Eli ens kerralla nla:sta kysyn, miten suhtautuvat siihen et uudelleensynnyttäjä haluu valmennukseen. Ja jos pääsen sinne, meen minäkin sinne yksi. Mies voi sit hoitaa esikoista sillä aikaa.

Sori naiset taas pikasesta pyörähdyksestä, mulla on taas migreeni eikä mies oo kotona joten koitan parhaani mukaan pysyä pystyssä ja hoitaa esikoista. Mut myöhemmin kun pää kestää tuun löukemaan kaikkien viestit ja vastailemaan muillekin! Myöhästyneet naistenpäiväonnittelut teille kaikille!

Toivottelee Jenmo&Huli-Poju 20+5
 
Minuu on iskeny joku masennus. Mie senkun olen itkeä vollottanu koko aamun. Tuntuu jotenki niin väärältä olla raskaana, kun miusta tuntuu, etten mie jaksa tuota esikoistakaan hoitaa niin hyvin kun pitäs. Sillä on kyllä puhtaat vaatteet, kuiva vaippa ja ruokaa, mutta mie en jaksa olla sen kanssa, en leikkiä sen kanssa. :/ Se joutuu ihan ite keksimään itelleen tekemisen, useimmiten yksin. Välillä vähän luetaan tai lauletaan, mutta siihen se jää. Ja sitte kun se on vielä oikeesti maailman kultasin olento, tuo äitille nenäliinaa ja halaa ja hoitaa. :heart: Mutta siitäkin tulee vaan huono omatunto, ei noin pienen pitäs joutua äitiä "hoitamaan". :'(

En mie tiiä liittyykö tää siihen, että nyt vihdoin on elämä raiteillaan monen rankan vuoden jälkeen (isä on alkoholisti, äiti sairastu syöpään ja masentu täysin toimintakyvyttömäksi ja lopulta kuoli siihen, mie ite muutin vapaaehtosesti lastenkotiin 16-vuotiaana) vai asuinpaikan totaaliseen vaihdokseen ja siihen, että miulla ei ole yhtään ystävää 800 km:ä lähempänä. Vai kenties niinkin "helppoon" syyhyn kun kilpirauhaseen, äitillä se ei toiminu ollenkaan ja miullakin kerran on arvot ollu vajaatoiminnan rajalla, mutta korjaantuneet vielä. Tosin kahteen vuoteen niitä ei oo katottu ollenkaan. Vai kaikkiin näihin yhdessä...
 
Aiaifi Onnittelut hyvistä ultra kuulumisista :flower: Toivottavasti kaikki on loistavasti myös siinä TYKS:n tutkimuksessa!

Viipi Niin sitä pitää :hug: Ole vain vahvana, vaikka varmasti rankkaa on tuossa tilanteessa. Onneksi sun vanhemmat asuu lähellä ja tukee ja auttaa sua. Sun pikkuinen tulee vielä olemaan onnellisin lapsi kun hänellä on niin huippu äiti, maailman paras! =)

kesä82 :hug: sinullekin! Kyllä se kuules on niin, että on ihan oikein että olet raskaana ja saat kesällä ihanan ihanan pikkuisen esikoisen kaveriksi =) Niin on ihan varmasti tarkoitettu kun on sillein käynyt. Ja voi miten suloinen lapsi teillä, kun lohduttaa ja auttaa surullista äitiä =)

Harmi, että ystäväsi ovat niin kaukana. Tänne voit aina purkaa huolia ja murheita ja kertoa kun masentaa. Me "kuunnellaan", jospas se edes ihan pikkiriikkisen auttaisi ja helpottaisi oloa :hug:

Ja sitten Jenmo85 OLET KYLLÄ HUIPPU JA IHANA! Kiitos kun jaksat lohduttaa, vaikka teilläkin on ollu vaikeuksia :hug:
Kyllä tuollaiset kokemukset on lohduttavia kuulla! Eilen terkkari sanoi, että arvioisi että noi 1/3 sikiöistä saattaa raskausaikana "kärsiä" jonkinlaisesta sydän viasta, tai siis että seurataan raskausaikana tarkemmin. Ja sitten kuitenkin suurin osa on parantunut syntymään mennessä tai heti syntymän jälkeen kun on kontrolli muutaman viikon päästä. Toivotaan että meidänkin vauvalle käy niin!

Mietin sitä vain, että kun tuo th arvioi sydän asioiden olevan noinkin yleisiä, mutta sitten kuitenkin sanoi ettei ole koskaan ennen kuullut vastaavaa näillä viikoilla, niin on vähän ristiriidassa... Mutta te, joilla jo ennestään lapsia, onko teidän aiemmissa raskauksissa kuulunut vauvan sydämestä jonkinlainen sivuääni?

Ainiin, unohdin eilen sanoa, että TÄMÄ NETTIPALSTAILU ON KIELLETTYÄ!!! :LOL:

Meidän synnäriltä oli oikein kätilö tehnyt soittokierroksen neuvolaan, että odottavilta äideiltä kiellettyjen asioiden listaan pitää lisätä, että ei saa lukea näitä nettipalstoja :D Siis ihan tosissaan oli ollut. Kuulema tulee niin kummallisia kysymyksiä ja väitteitä, että kätilö oli tajunnut että se johtuu siitä, kun nää nettipalstat on niin yleistyneet ja täällä kuulee kaikenlaista kummallista ja sitten alkaa pelätä vain sen takia.

Luulisi nyt kuitenkin, että ihan sallittua tämä lukeminen ja kirjoittelu on, kun ei ota kaikkea ihan niin kirjaimellisesti. Jos joku on ehdottomasti vaikka sitä mieltä ettei hiuksia voi värjätä raskausaikana ollenkaan ja kampaaja kuitenkin sanoo, ettei ole mitään haittaa sikiölle jos kerran pari niin tekee, niin eikös se ole tärkeintä jos on järki mukana kun näitä lueskelee :)
 
No niin nyt on ultrassa käyty. Kaikki hyvin. Mitat heitteli rv 20+0-20+4 välillä, tänään siis rv 19+6. Siellä muuten sanottiin että joskus jopa voi olla 2viikon heitto mitoissa/raskausviikoissa eikä se tarkoita pakolla mitään vaikka "suuri" heitto olisi. Eka kuva mikä näyttöön pamahti oli jalkoväli ja hyvin selvästi näkyi kumpaa odotellaan, saimme mukaan 5 kuvaa joista kaksi näyttää jalkoväliä. Yleensä täällä saa 2 kuvaa joten yllätyin kun saikin useamman.

Vauvelihaave Kyselit ennestään raskaana olevilta sydämen sivuäänistä. Itsel ei yhdenkään raskauden aikana ole sivuääniä kuulunut.

Rv 19+6
 
En jaksa nytkään lukea muiden kuulumisia..monta sivua ootte kirjoittanut. Multa kielletty muutenki tää koneella istuminen nyt kokonaan, pikaisesti tulin vaan mailit kattoo..

Elikäs, selkä on nyt sitten mennyt ihan p.askaks. Ei pysty enää mitään tekemään. Sairaslomalla..Koskee niin älyttömästi :'(

Muuten kaikki ok. Meen nyt takaisin lepäämään.

Lotta rv 21+2
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.03.2007 klo 12:18 Pauline kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.03.2007 klo 20:09 Allunmamma kirjoitti:
Ja ihan btw, tosiaan voi suositella tuollaisia kietaisumallisia bodeja ottamaan sairaalaan; helpompi pukea pienelle joka ei ole moiseen hommaan tottunut sekä jotenkin ovat mukavempia ajatellen sitä napanuoran tynkää. Näin ainakin itse totesimme esikoisen kohdalla.
Öö, siis otatteko omia vaatteita vaaville mukaan sairaalaan? Muistelen, että meillä ainakin oli enimmäkseen just noita kietaisupaitoja (ehkei kuitenkaan bodeja) tarjolla sairaalan puolesta. Eikö kaikissa sairaaloissa tarjota vaavinvaatteita käyttöön?

Kiinnostuneena
Pauline 22+3
Joo, siis oltaishan mekin saatu lainata sairaalasta niitä vaatteita jo esikoiselle, mutta suosittelivat ottamaan omia mukaan. Ja olihan se kivempi kun ei vauvan rinnassa lukenut "Tukholman kaupungin omaisuutta" :LOL: Oli heti sellainen kotoisempi olo, kun oli ihan omat vaatteet pienellä. Ja kotiin lähtiessähän niitä kuitenkin viimeistään tarvitsee... Että otamme omat vaatteet, sekä äidille että pienelle :)

Mari ja sykerö 20+5
 
SIIS ETTE OLE TOSISSANNE :eek: :D Pari päivää pois täältä ja arvon leidit on kirjoitellut sivutolkulla :D :D

Joo allunmamma ja vauvelihaave.. ootte kyllä ihan oikeassa.. jos selkä ei meinaa kestää niin kyllä mä sitä saikua sitten haen... Kiitos järjen takomisesta tähän umpiluuhun..

Äitiyspakkauksesta kyseltiin niin kyllä mä joo sen otan... tosta kolmosesta en ottanut jäi harmittamaan :/ joten nyt taas otan. ;)

ikää kyseltiin iin olen syksyllä 28 vuotias. Ohhoh.. parin vuoden päästä mun ikä alkaa kolmosella.. miten musta tuntuu että mä oon aina 25.. joo joo, oon oon :D :D :D

eilen kävi sitten hassusti :/ Mä kaaduin kahteen kertaan (vauva ok). koko maailma heilui ja mä oksentelin sen heilumisen takia.. kävely puolsi vasempaan ja horjahtelin ihan koko ajan.. Menin sit illalla päivystykseen kun sitä oli jatkunut aamusta asti.. Mä kärsin nyt sitten asentohuimauksesta.. :/ tasapainoelimen nesteet ei pääse liikeelle jonkun "kiteen" takia, ja se aiheuttaa tän huimauksen.. :/ :/ :/ Mutta sain kotihoto-ohjeita.. pitäis maata selällään ja roikottaa päätä alaspäin 10 minuuttia kerrallaan, vähintään kerran päivässä.. kyllähän se auttaa, mutta siinä tulee paha olo.. se kide yritetään saada siten liikkeelle sieltä nesteen edestä.

siinäpä taas tällä erää. Hyvää viikonloppua kaikille :wave: :wave: :wave:

Heidi ja tyllerö 21+6 :heart:
 
Viipi, kesä82, Lotta84, Vauvelihaave ja kaikki muutkin jotka tuntevat sitä tarvitsevansa; IIIIISO VOIMA :hug:

Aiaifi: Ihanaa että saitte hyviä uutisia tässä uudessa ultrassa!
Hunajakoipi: onnea sinullekin ultrakuulumisista.

Mutteri: Hui, kuulostaapa hurjalle tuo tasapainohäiriö! Toivottavasti menee pian ohi.

Haluaisin vastailla teille vähän henkilökohtaisemmin, mutta en vain tänään jaksa... :( Voimat on jotenkin ihan poissa ja itku herkässä. Tää on vaan näitä päiviä :'(

Omaa napaa sen verran tuuletan että tänään oli neuvola. Sf-mitta oli 26 cm, mutta mahan ympärys ei ollut kasvanut. Kohtu kasvaa siis omalla reilulla yläkäyrällään tasaisesti. Painoa on alusta tullut jo 8 kg!! :kieh: Nyt herkut pannaan... Sokerirasitus edessä huhtikuun lopulla. Mietin vaan miten pysty olemaan 12 tuntia kokonaan syömättä ja juomatta. Ei kuulosta kovin fiksulta raskausaikana :/

Ja sain itkeä sitten edessä olevaa synnytystä, kun se on alkanut niin kamalasti pelottamaan. Sektio siis kaikkien merkkien mukaanedessä, mutta se ei enää tunnu sen paremmalta vaihtoehdolta kuin alatiesynnytys.
Eikö joku voisi keksiä jonkun kolmannen tavan? :ashamed: Äitipoli vasta rv. 36, siellä sitten pitää ottaa esiin tuo edellinen synnytys ja pyytää kunnon perehdytystä siihen mitä, missä ja milloin kun sektion aika koittaa. Onneksi tämä pelko tuli esille vasta nyt, kun olen jo raskaana. Muuten olisi varmasti ollut riski, että ilman terapiaa ei olisi meidän esikoinen pikkuveljeä saanut...

Anteeksi vuodatus, luulen että pysyttelen taka-alalla täällä kunnes on taas parempi olla. Käyt tietysti teidän uutisia lukemassa, mutta en taida jaksaa paljoa kirjoitella itse.

:hug: :hug: kaikille heinämassuille siihen asti!

Mari ja sykerö 20+5 (edelleen)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.03.2007 klo 16:44 Allunmamma kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.03.2007 klo 12:18 Pauline kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.03.2007 klo 20:09 Allunmamma kirjoitti:
Ja ihan btw, tosiaan voi suositella tuollaisia kietaisumallisia bodeja ottamaan sairaalaan; helpompi pukea pienelle joka ei ole moiseen hommaan tottunut sekä jotenkin ovat mukavempia ajatellen sitä napanuoran tynkää. Näin ainakin itse totesimme esikoisen kohdalla.
Öö, siis otatteko omia vaatteita vaaville mukaan sairaalaan? Muistelen, että meillä ainakin oli enimmäkseen just noita kietaisupaitoja (ehkei kuitenkaan bodeja) tarjolla sairaalan puolesta. Eikö kaikissa sairaaloissa tarjota vaavinvaatteita käyttöön?

Kiinnostuneena
Pauline 22+3
Joo, siis oltaishan mekin saatu lainata sairaalasta niitä vaatteita jo esikoiselle, mutta suosittelivat ottamaan omia mukaan. Ja olihan se kivempi kun ei vauvan rinnassa lukenut "Tukholman kaupungin omaisuutta" :LOL: Oli heti sellainen kotoisempi olo, kun oli ihan omat vaatteet pienellä. Ja kotiin lähtiessähän niitä kuitenkin viimeistään tarvitsee... Että otamme omat vaatteet, sekä äidille että pienelle :)

Mari ja sykerö 20+5
Makuasia varmaan tämäkin... Ehkä voi olla sitten Ruotsissa yleisempää noin. Onhan ne äitien sairaalavaattet aika karuja, mutta kun sitä sotkua sattuneesta syystä siinä alussa tulee aika lailla, niin kiva ettei tarvi omia vaatteita sotkea. Vauvanvaatteet kyllä K-HKS:ssa on hyviä ja nättejä. Kääks, nyt muistukin mieleen ne ihanat sairaalan verkkoalkkarit... :eek: Ja jättisiteet... Ehkä parempi kuitenkin, kun jättää vielä ton synnytyksen miettimisen! :)

Pauline 22+3
 
Lotta84 :hug: Toivotaan että nuo selkäongelmat olisivat pian taakse jäänyttä elämää, ja ettei ainakaan koko loppu kevättä/kesää synnytykseen asti tarviisi kärsiä, vaikka ennuste varmaan se, että pahenee vaan kun masu kasvaa ja paino siirtyy eteenpäin...

Mulla on ollu tosi kipee tuo alaselkä viikkotolkulla, mutta tämän viikon on onneksi ollut parempi. Mua on auttanu se, kun olen laittanut aina nukkumaan mennessä mikrossa lämmitetyn kaurapussin selän alle. Toinen on hieronta (silloin kun mies on jaksanu) ja sit ihan venyttely/voimistelu ja varsinkin vartalon taivuttaminen eteenpäin. Kylmägeeliä myös meinasin kokeilla, noita mobilateja ym. kun ei saa käyttää raskausaikana, mutta kylmägeeli olisi kuulema sallittu. Sitä nyt en kuitenkaan vielä koittanut, kun tosiaan nyt ollut parempi olla.

Allunmamma Iso :hug: sinulle myös, ja kiitti lohtu halista!
Pura vain ihmeessä tänne sydäntäsi äläkä jää taka-alalle. Mietin tuota sun tekstiä lukiessa, että vaikka muakin tuo synnytys pelottaa ja paljon, niin mä ensisynnyttäjänä olen varmasti kuitenkin siitä erilaisessa asemassa, kun en tiedä mitä pelätä. Toisaalta osin siksi varmaan pelkäänkin, kun en tiedä mitä tuleman pitää ja millaista se VOI olla. Toisaalta hyvä, toisaalta huono! Ja kun tätä synnytyspelkoani oon miettinyt, pohtinut ja tutkiskellut, niin oon tullu siihen tulokseen, että eniten pelkään just sitä mieletöntä K-I-P-U-A ja toipumista jälkeenpäin... Kauhulla jo mietin että "mitäs jos tulee pahat repeämät" jne. jne... :eek:

Neuvolassa muuten mainitsin nyt ekan kerran tuosta synnytyspelko asiasta, niin th ei ottanut millään tavalla kantaa. Ei edes ehdottanut, että siitä voitaisiin keskustella tai mitään... :/ Noh, onhan tässä vielä aikaa ja ehkä ajatteli, että kyllä se siitä viimeistään valmennuksen alettua tai jotain.

Mutteri :hug: Eipä tässä osaa oikein muuta :/ Surku miten taas yhdelle ja samalle kasautuu kaikenlaista murhetta! Kaikkea sitä voikin olla, en ole ikinä ennen edes kuullut tuollaisesta raskauden aikaisesta tasapaino jututsta :whistle:

Mutta hyvä että lupasit hakeutua sairaslomalle, kun voimat ei tunnu enää riittävän =)

Hunajakoipi Tällä kertaa tää sivusto ei näytä sun profiilissa uutta kuvaa, vaan masukuvan. Sen sijaan Allunmamman profiilissa näkyy nyt pikkuinen poika =)

Vauvelihaave & Pikkuinen tasan 22
 
jenmo
Moi kaikki! Tulee vähän oltua koneella nykyään, kun ei pää tykkää. Ja sit menee suurin aika siihen et saa teidän muiden tekstit luettua.
Jos nyt kuitenkin koitan vastailla niille kelle muistan.

Vauvelihaave kiva, jos kokemuksesta oli apua! Teillähän on hyvä mahdollisuus, et sivuäänen aiheuttaja korjaantuu jo ennen pikkuruisen syntymää :) Ja mä mielelläni aina jaan kokemuksia, jos niistä nyt jotain apua on. Sitä paitsi meillähän menee nyt tosi hyvin! Ainut negatiivinen asia on mun migreeni, ja siihenkin kuitenkin on lääkkeet. Eli hyvin täällä jaksellaan! =)

Mutteri ei kyllä kovin mukavalta kuulosta nuo huimaukset! Koskaan en ollut kuullutkaan tuommosesta :/ Aina vaan sulle saa sanoa samaa, et koita nyt vaan levähtää yms. Ja muista roikottaa päätä alaspäin! Onko sulla mitään kontrollia tuon asian tiimoilta??? Koitahan parannella siellä! :hug:

Allunmamma paha mennä mitään sanomaan, kun ei kokemusta oo sektiosta. Mut sen sanon, et jos ja kun koet ettei alatiesynnytys oo sulle enää se paras mahdollinen, niin sektio on varmasti ihan yhtä hyvä tapa synnyttää! Ja turvallistakin se on! Älä liikaa pelkää ja huoli etukäteen (helpommin sanottu kuin tehty). Ite synnytin Jaden alateitse, ja melkonen kokemus oli (3pvän käynnistelyt,lopulta synty rv42+4 lääkärin jo sanottua et tänään leikataan ellei ala tapahtua). Omat pelkonsa siitä jäi, mut ei mitään noin mittavaa kun sulla. Ei siis vie yöunia tai haittaa odotusta. Mut otahan asia neuvolassa puheeksi. Ootko pelkopolilla käynyt jo? Anteeks ku en muista :ashamed: Tsemppiä ja kyllä se synnytys hyvin menee!!!! Tässä on vielä onneks aikaa jutella ja hakea tietoa sektiosta yms.

Lotta84 tosi ikävä kuulla et selkä on noin kipeä! Ite kans täällä pää- ja niskakipuisena lähetän sulle kaikki sympatiat!! :hug: Onko sulla mitään kipulääkettä jota voisit käyttää? Mitäs sulle lääkärissä tuosta on sanottu? Pikasta paranemista sulle!!!

Hunajakoivelle vielä onnittelu hyvistä ultrakuulumisista! Ihana kuva näkyi profiilissa pikkusesta :heart:

Meiän Jade-neiti rikkoi digikameran viime viikolla, joten täällä ei hetkeen oo masukuviakaan saanu otettua... Ei siinä muuten mitään, mut ku se kamera oli mun miehen isän, ei meidän. Sit saman vkon aikana rikkoi tietokoneesta langattoman hiiren. Kukapa muukaan kuin miehen isä joutui avustamaan rahallisesti et saatiin uus hiiri :ashamed:

Mut minkäs mä sille voin et kela vei TAAS mieheltä työttömyysrahan! En jaksa enää ees aatella raha-asioita, ja typerää taas alkaa ravata sossussa sen takia ku kela haluaa olla hankala. Me ei valitettavasti eletä pelkällä kotihoidontuella, lapsilisällä ja asumistuella vaik kuinka haluttas. Varsinkaa ku Jaden sairaalalasku oli pelkiltään yli 200?.
Puhumattakaan muista laskuista (useempi käyntikerta päivystykses, 22?/kpl, sähkölasku 70?, vesilasku 60? yms.....).

Mut jospa tää valitus riittäis tältä erää. Hyvä vointia Heinämassuille!!!!

Jenmo&ÖisinKovastiÄitiäValvottava Huli-Poju 20+6.
 
Hunajakoipi Joo nyt tosiaan nakyy se kuva jo =) Sillon yöllä vaan ei jostain syystä näkynyt...

Jenmo85 Tsemppiä vaan tuon Kelan kanssa, se tosiaan on sellainen laitos että punaista pistää näkemään aina välillä :kieh:

Mäkin oon taas menettänyt sen kanssa hermot, kun vein 16.2. yhen paperin jonka käsittelyssä piti mennä korkeintaan 2-3 päivää, mutta päätöstä ei ole tullut vieläkään! Se siis piti käsitellä tuossa paikallistoimistossa johon lapun vein henkilökohtaisesti, ja virkailija oikein kehui, että nyt ei ole minkäänlaista ruuhkaa niin pystytään toimimaan nopeasti. Pari viikkoa sitten kävin asiaa tiedustelemassa kun ei mitään ollut kuulunut, ja selvisikin, että lappu oli lähetetty Jyväskylään ja siellä ON ruuhkaa, että käsittely voi kestää vaikka 2kk! En ymmärrä en, että miksi pitää tehdä asiat niin hankalaksi ihan tekemällä :/

Mutta toivottavasti sitten nämä äitiyspakkaus ja -raha-asiat onnistuu hyvin, ettei tule niissä kenellekään paha mieli =)
 
Laverne82
Täällä yksi heinämamma, joka on vain lueskellut juttujanne ottamatta osaa.

Mutta nyt ajattelin tuolle Allunmammalle laittaa, että olen toinen, jolla erittäin suurella todennäköisyydellä on nyt toinen sektiosynnytys edessä. Esikoiseni syntyi suunnitellulla sektiolla -05 ja sektiosta jäi kaikinpuolin hyvät kokemukset. Itse asiassa paranin sektiosta huomattavasti nopeammin kuin alakautta synnyttänyt ystäväni! Sektio oli kokemuksena jännittävä, mutta se oli nopeasti ohi: muutamassa minuutissa oli vauva ulkona ja sitten vain oli haavan sulkeminen. Koko leikkaus kesti alle tunnin ja olin tajuissani puudutettuna. Totta kai ensimmäisinä päivinä olin kipeä, mutta itse aloitin harrastukseni ratsastuksen alle kolme viikkoa leikkausesta, eli paranin tosi nopeasti! Haava on siisti, ongelmaton ja huomaamaton. Vaikka koko alkuraskauteni on ollut erittäin vaikea, ei sektiohaava ole aiheuttanut pienintäkään ongelmaa.

Toivottavasti vähän pelkoa lievitti. Synnytys on sektiokin, vaikka moni sitä vähättelee. Itseä ei ainakaan haittaa, vaikka en alakautta ole synnyttänytkään, enkä todennäköisesti ikinä tule synnyttämäänkään. Minulla on siis sektiosta vain positiiviset kokemukset. Kyllä kaikki hyvin menee !
 
:D Mun täytyy oikeesti varmaan alkaa enemmän kertomaan kivojakin juttuja tänne.. kun tulee vaan aina teille rutistua jokainen kolotus, niin nyt teillä on sellainen kuva, että mä oon oikeen epätoivon ja murheiden perikuva :D :D eheiii tytöt, teille on vaan niin kiva kertoa aina että mikä on vikana... täältä kun saa hyvän tsempin ja tuen vähän kaikkeen. Kiitos siitä. :flower: :flower:

Siitä asentohuimauksesta... se ei ole pelkästään raskauden aikainen juttu. Mulla oli vuonna 2000 ihan samaa, mutta ei näin pahana.. Mä tulen sen kanssa toimeen, mutta jostain syystä nyt on vaan aika pahana tämä.. en voi yhtään kallistaa päätä vasemmalle, alkaa heti oksettaa ja pyörryttää ja huimaamaan.. ja olen mä pitkin seiniä mennyt kun oon ollut vasemmalle kallellaan.. Ei tätä sen tarkemmin seurailla, neuvolassa vaan. Nyt on pahin helpottanut kun oon päätäni roikotellut, mutta ohi toi ei vielä ole mennyt..
Mä en enää kehtaa sairaslomia otella.. enää ois 7 viikkoa töitä... jos toi selkä ei ala enempää vaivata, niin menen vaikka päälläni sesiten tän 7 viikkoa.. tai sit kun 4 viikon päästä on se lekuri, niin katsoo sit mikä tilanne...

Mulla alkaa koulukin näyttää jo niin hyvältä, että itku meinaa helpotuksesta päästä.. mä olen kohta valmis!!!!!! :) :) :) Kyllä on hikeä ja kyyneleitä vuodatettu noissa töissä mitä olen sen eteen tehnyt.. Mutta pian sekin on ohi..


olikos se vauvelihaave (???) kun puhui tuolla että itku on herkässä??? Täällä toinen herkkis
:wave: :wave: :wave: :wave: Mä en tajua, pillitän nykyään tosi helposti. on päiviä jolloin tuntuu että seinät kaatuu päälle, mutta on päiviä jolloin voisin pussata koko maailmaa :D :'( :D :'( Mutta kai se kuuluu tähän asiaan :hug: :hug: itketää njooko yhdessä?? Ja nauretaan kans... :hug:

eipä nyt muuta.. lähdetään kohta syömään mun vanhempien luo ja sit illalla menen lenkille yhden ystäväni kanssa. .Mukava päivä tulossa.. aurinkokin paistaa... ihanaa :heart:

Miettikää!!!!!!!!!! Raskauden viimeinen kolmannes strattaa ihan justiinsa... :eek: :D :D eipä oo montaa viikkoa :)

Heidi ja tyllerö 22+1 :heart:
 
Heipä hei taas ja kiitos kaikille haleista. :hug:

Nyt on taas paremipi elämä, tais se perjantain purkaus olla sitä, kun mies oli viikon työreissussa ja Pikkis nukkunu monta yötä tosi huonosti. ;)

Mie en kyllä vieläkään tajua, että meille on muka tulossa joku vauva. :eek: Ja miehen kanssa edelleen "väännetään" siitä pakkauksesta, ehkä miun täytyy vaan pitää tiukka puhuttelu, että vaikkei se vauva niitä kaikkia tavaroita tarvis, ni miun mielenterveys tarvii! :D

Mie vatkaan ja vatkaan niitten tuplarattaitten kanssa... Alun perin mie olin haaveillu ihan Emmaljungan kunnon menopeleistä, mutta kyllä se jo järki sanoo, ettei niille ole hintansa vertaa käyttöä. Mut kaupunkireissuja aatellen mie oon ruvennu miettimään jotain matkaratastyyppistä ratkasua, vähän kevyempää, mutta silti kahdelle eri ikäselle soveltuvaa ja myös lumessa kulkevaa. Vaan saas nähdä, ehtiihän nuo hankkia sittenki, jos näyttää, että niille tarve tulee.

Myö ollaan Pikkiksen kanssa lähdössä ens viikonloppuna Helsinkiin vanhoja kavereita moikkaamaan, kertokaas nyt mitä mie hössöttäsin sieltä tälle tulokkaalle! ;)

Vähän jänskättää, että mitenhän meillä sujuu lentokentällä ja julkisissa, mie ja maha, rattaat, rinkka ja 2-vuotias... :whistle:

Kesis, Pikku rv 23 ja Pikkis kohta 2 vuotta
 
Tulin sit pikaiseen täällä pyörähtämään. Tää mamma on ollu sängyn pohjalla pari päivää kun tuli sit se vatsatauti mullekin... Muu perhe on siitä vielä säästyny mut katotaan... :x :x :x

En kerinny kaikkia viestejä lueskelemaan, mut joku oli kysyny iästä...
Ite oon 30 v odottaja ja vauvan syntymän jälkeen täytellään sit taas vuosia.

Mut nyt mä painun vesipullon kanssa sängyn pohjalle... (Onneks rupee pikkuhiljaa halpottamaan...)

Mä ja nirppu 20+1
 

Yhteistyössä