Heinämassut-07 vol.2

  • Viestiketjun aloittaja jenmo
  • Ensimmäinen viesti
Nyt en jaksa lukea kaikkea läpi, anteeksi.. tulin vaan ilmoittamaan että ei olla masun kanssa kadottu sängyn pohjaa pidemmälle.. se noro sitten tuli mullekkin.. :x koko perhe ollaan se nyt sitten sairastettu...

Mutta palaan aktiivisempana lukijana ja kirjoittajana kunhan tää p.erhanan pöpö on nujerrettu \|O :ashamed:

Heidi ja tyllerö 20+6 :heart:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.03.2007 klo 11:21 Jenmo85 kirjoitti:
Mut nyt kun on ollut nimistä puhetta, niin keksikääs Jaden pikkuveljelle nimi!

Mulla tuli ihan ekana mieleen Valo! =)

johantero, meiän vauva piti kättä jalkojen välissä edessä.. konstit niillä on monet! Ei me kyllä sukupuolta oltas haluttu tietääkkään vielä.


Moni varmaan tietääkin tämän nimikoneen mut laitan kuitenki, tulee ihan hyviäki vaihtoehtoja välillä. :)

http://www.perhekerho.net/oppaat/nimi_vauvalle.htm<br><br>
 
Tänään tuli Vauva-lehden maaliskuun numero, mutta eipä näkynyt ainakaan minun kappaleen sivuilla kuvia uudesta äitiyspakkauksesta. Ei niitä ollut myöskään uusimmassa Kelan sanomissa, jota katsoin Kelassa, tänään oli taas vaihteeksi sinne asiaa. Kysyin samalla äitiyspakkauksesta, mutta ei ole kuulema heillekään tullut vielä itselleen edes niitä kuvia, että taitaa tosiaan mennä vielä jonkun aikaa kun ne meille malttamattomille odottajille ne julkaisee :LOL:

Loppujen lopuksi mulla on kyllä mennyt nyt vähän ohi tuo "hössötys"-vimma, johtuen siitä että pelkään vaan koko ajan vauvan puolesta, kun ne sydänäänet eivät olleet normaalit :/
Toivottavasti kaikki olisi kuitenkin hyvin ja toivottavasti tää pelko vaihtuisi pian taas iloitsemiseen. Raskausaika on kuitenkin niin nopeasti ohi ja tahdon nauttia tästä koko ajan täysillä, en usko että seuraavia lapsia odottaessa tosiaan on mahdollisuutta tällaiseen elämään kuin nyt, kun on jo sitten lapsi/a perheessä.

Niin ja sainhan sieltä Kelasta hyviäkin uutisia: tämän päiväinen virkailija sanoi, että mulle voidaan laskea päiväraha vuoden 2006 tuloilla eli sen 6kk:n periaatteen mukaan siten että lasketaan alkuvuoden tuloilla. Olin siis töissä tammikuusta elokuun puoleen väliin saakka ja sitten loppuvuoden sain opintotukea. Eli päiväraha tulis olemaan alkuun melkein 55?, mikä tuntuisi HUOMATTAVASTI paremmalta kuin se minimi 15,20! Toivotaan että nyt sitten tuo pitää paikkaansa ihan oikeasti!

Vauvelihaave & Pikkuinen Rakkaani 20+6
 
Joo, ei tosiaan vauva-lehdessä ollut uudesta pakkauksesta kuvia, vanhasta vaan. Näytti muuten se toppapuku tosi kivalta niissä kuvissa vauvojen päällä vaikka mun mielestä kelan sivuilla näyttää oudolta.

Mie kyllä vähän luulen että vien ne paperit sitten heti kun saan ja kerkeen täytellä enkä jää oottelee uuden pakkauksen kuvia. Tulkoon kumpi vaan pakkaus, kunhan tulee mahd pian ;) Ja kun sukupuolta ei tiedä niin ei väreilläkään oo merkitystä. Onpahan sit jännäämistä että kumpi pakkaus se tulee :)
 
No niin ! Palataanpas tänne kirjoittelemaan, kun nuo vieraat lähtivät.

Tänään kävimme ultrassa ja siellä kaikki hienosti! Vesseli oli tosi touhukas siellä ja heilutteli käsiä ja jalkoja. Jalko väliään se ei suostunut esittelemään vaikka olisi se sukupuoli haluttu tietää...Riittää tosiaan jännitystä siis h-hetkeen saakka.

Painoa oli 382 g ja reisiluun mitta34,8 mm. Me ei muistettu edes pyytää ultra kuvia mukaan oltiin niin innoissamme. Tuskimpa se lääkäri es otti niitä kuvia meillekin kun ei tarjonnut niitä mukaan.

Tästä kaikesta olimme tosiaan niin onnessamme että menimme ja ostimme vaunut. Eli emmaljungan duo edgekombit sportti rungolla. Täällä oli jotkut synttäri tarjoukset menossa niin saatiin niistä hyvät alennukset. ?Jäihän niille toki vielä hintaa 690?...

Minulla on tuo laskettu aika muuttunut eli uusi olisi 16.7 , jos viitsisit muutella...

Sirkku ja vesseli 20+3
 
Hei!

Satunnainen vierailija täällä, Rv 19 menossa. :)

Kyselisin tällaista, että miten teillä ystävät ovat suhtautuneet raskauteen?
Pidättekö yhteyttä jne.

Minulta tuntuu hävinneen kaikki kaverit jonnekkin.
Itse aktiivisesti yritän pitää yhteyttä ja tapailla mutta kaikkia tuntuu kiinnostavat baareilut yms. enemmän... :'(


 
CotHai greynä
Hellurei ja hellät tunteet :wave:

Tulin tässä pikaseen kysymään, et millasia ne liitoskivut tms mahtaa olla..?
Mulla on tässä lähiaikoina ollut ajoittain ikävää kipua mahan sivuissa, välillä melkeinpä polttelevaa tunnetta :/ Yleensä silleen reippaan kävelyreissun tai muun "rehkimisen" yhteydessä alkaa, mut on ollut ilman mitään fyysistä rasitustakin pientä vihlontaa ja pistelyä.

Joten jos joku ihanuus osaisi sanoa? ;)

Ja iiks, just tultiin miehen kanssa saunasta.. peseytyessäni puristin sitten rintojani (ihan saippuan kanssa, meneepä yksityiskohtaiseksi) :D niin oikein lähti norona valumaan nestettä, kamalaa! :LOL:
Milloinhan tässä alkaa paidat olla etumuksesta läikillä.... :D

-20+6-
 
Iltaa, cothai kyselit liitoskivuista :whistle: jos nyt osaa oikein kuvailla niin tuntuu välillä just sille kun olis pudonnut suoraan pyörän tangolle tai olisi potkaistu (kuvitelutua) jalkoväliin ... siltä minusta ainakin tuntuu :/ mutta on tää sen arvoista =) tiistain rakenne ultraan kurkkaamaan paljastuuko sukupuoli vai ei

enga ja hikka rv20
 
Vierailija Olen valitettavasti huomannut vähän saman ilmiön kuin sinäkin, että kaverit tuntuvat jäävän tässä tilanteessa hieman taka-alalle. Mulla siis ei ystäväpiirissä oikeastaan ole lapsellisia ihmisiä, ja varmaan se vaikuttaa. Oon 22v. ja näköjään täällä päin näin nuoret odottajat ovat harvassa, asutaan pienellä paikkakunnalla.

Tosin ei mulla hirveesti kavereita ole muutenkaan, siis sellaisia joiden kanssa pidettäisiin paljon yhteyttä. Lukion jälkeen kun kaverit lähtivät opiskelemaan kuka minnekin, yhteyden pito pikkuhiljaa jäi ja jäi ja täällä uudella paikkakunnalla en juuri ole saanut ystäviä, sellaisia hyvänpäiväntuttuja vain, joiden kanssa jutellaan kun tavataan, mutta ei siis mitään "sovittuja" tapaamisia. Täällä ei tosiaan asu meidän ikäluokkaa olevia ihmisiä, koska kaikki ovat opiskelemassa kaupungissa. Jos niitä jossain näkee, niin viikonloppuisin baarissa, ja siellähän mä en enää käy :)

Oon tietysti saanut koulusta uusia kavereita, mutta melkeinpä nekin ovat sellaisia, joiden kanssa ei vapaa-aikana tule aikaa kuitenkaan vietettyä. Vielä vähemmän nyt, kun olen raskaana. Kovin monet eivät edes halua juurikaan puhua mistään vauvaan liittyvästä, tai toki kyselevät vointia ja ihastelevat massua, mutta toteavat sitten samaan hengen vetoon, että ei kyllä meille vielä sopisi vauvaa tulla.

Toisaalta asia on niinkin, etten enää edes kaipaa sellaista elämänvaihetta ja baarissa käyntiä ym. mitä vaihetta kaverini elävät nyt. Eli minussa on aivan yhtä paljon "vikaa".

Ja mieheni on myös tavallaan "ystäväni", koska tykkäämme viettää paljon yhdessä aikaa. Ja varsinkin nyt, kun olemme vielä kahdestaan (esikoista odotamme), koemme tärkeäksi viettää kahdenkeskistä aikaa mahdollisimman paljon, koska vauvan synnyttyä sellaiseen ei ole niin aikaa. Lisäksi vietän vapaa-aikaani sisarusteni (4kpl) ja vanhempieni kanssa, ja käydään sukuloimassa.

Ja luotan siihen, että saamme "samanhenkisiä" lapsellisia ystäviä ja tuttavia sitten, kun lapsi on syntynyt. Tapaamme heitä varmaan esim. harrastuksissa, jos aloitamme vauvamuskarin ja vauvauinnin jossain vaiheessa, niin kuin olemme haaveilleet. Lisäksi täällä on perhekerho, johon ehkä sitten vähän myöhemmin menemme. Ja neuvolakin kai järjestää jonkunlaisen vauvaryhmän täällä.

Toivottavasti sinäkin saat uusia ystäviä, jos eivät vanhat ymmärrä, että voi silti olla ystävä vaikka toisen tilanne muuttuu ja tulee perhettä.

Ehkä se vaan on sitä, että ne, jotka eivät elä ns. samaa vaihetta, niin vieraantuvat automaattisesti toisistaan, vaikka kuinka yritettäisiin pitää yhteyttä. Sille vaan ei voi mitään valitettavasti, että toisia kiinnostaa baarireissut enemmän kuin lapsellisten elämään kuuluvat jutut... Ja sitten on vaikea löytää sellaista yhteistä keskitietä, joka kiinnostaisi molempia.

Oho, tulipahan taas tekstiä, mutta jotenkin tuli avauduttua, kun huomaan jonkun miettivän ja murehtivan samoja asioita.

Ja se on vielä sanottava, että minulle tästä Heinämassujen palstasta on ollut suurta apua ja iloa. Tuntuu hyvältä, kun voi jakaa kokemuksia ja tuntoja muiden samassa tilanteessa elävien kanssa, vaikka täälläkin meitä on niin monen ikäisiä, isoista ja pienistä paikoista, esikoista ja viidettä odottavia, lapsettomuudesta kärsineitä ja ekalla kerralla tärpin saaneita, opiskelijoita ja työssäkäyviä jne. Meillä kaikilla on kuitenkin yhdistävä tekijä että olemme raskaana, ja se menee kaiken edelle.

Toivon todella, että jatkamme tätä ketjutusta myös heinäkuun jälkeen, kun vauvat ovat syntyneet. On mukavaa vaihtaa kuulumisia sitten myös vauva-arjesta, vaikka tuskin aikaa on enää sitten kovin paljon tänne kirjoitella :)

Onnellista odotusta kaikille!

Vauvelihaave & Pikkuinen rv 21 tasan
 
CotHaille pakko sanoa tuosta nesteen tulemisesta, kun mulla on ollut sama "ongelma" jo muutaman viikon :LOL: En tajua miksi, mutta mua se pistää huvittamaan! Onko se edes maitoa mitä niistä tulee, vai mitä lie mönjää?! Kokeneemmat valaiskaa mua pliis :whistle:

Mietin ihan samaa, että alkaako kohta olla paidan etumus märillä läikillä? Ja että pitäiskö marssia kauppaan ostamaan jo liivinsuojia ja alkaa käyttää niitä varmuuden vuoksi. Olispa tosiaan noloa, jos huomaisi jossain yleisellä paikalla, että paita märkänä sitä huidellaan.

Johtuukos tämä nyt hormooneista taas vai mistä ja pitäiskö huolestua vai onko normaalia?

Jospa se CotHai on vaikkapa sen merkki, että imetys onnistuu hyvin, kun nyt jo alkaa maitoa tihkua? :D
 
jenmo
Vauvelihaave ja Vierailija niinhän se tuppaa olemaan, että ne lapsettomat ikisinkut ja muut bilehileet tahtoo jäädä elämässä hieman taka-alalle, kun perhettä perustetaan. Ei mullakaan esikkoa oottaes ollu montaakaan mamma-tuttua, sit onneks naapurissa asu aivan ihana kolmen pojan äiti, jonka kans siis ootettiinki yhtäaikaa. Hänen kanssaan kahvitellessa aika kului, asuttiin kans pikkupitäjässä sillon. Ouluun takas muutettiin vasta 1.8., kun tääl on enemmän sukua ja apua lähellä jos satun väsymään kahden pienen kanssa.... Täällä mulla on 5-kuisten kaksosten äiti kaverina, ja sit muutaman sadan kilsan päässä on vielä yks tuttavaperhe, joilla Jadea 3kk vanhempi tyttö ja jotka oottaa nyt kanssa vauvaa =) Nää on ne parhaat ystävät sen ex-naapurin lisäksi, ja tiiviistipidetään yhteyttäkin. Itseasiassa tänään tulee noi viimeks mainitut tyttönsä kanssa meille pariksi yöksi. Hyvä et muutaman kerran vuodessa nähään, kun asutaan eri puolil Suomea :/ Mut sit lisäks on Heinämassut, ja niinku Vauvelihaave ehdotti, niin voitais tietenkin pitää yhteyttä vielä vauvojen syntymän jälkeenkin! Oho, tulipas pitkä teksti itelläkin vaik pikasesti piti vastata... :ashamed:

Nyt en sit muistakaan muita kelle ois pitäny vastailla... Vauvelihaaveelle vielä; toivotaan et teiän pikkusen sydän on ihan kunnossa!!! :hug:

Päivitän nuo pyydetyt jutut, mut sit voi olla et tuun uudestaan vasta maanantaina, kun meille tulee ne vieraat tossa iltapäivällä. Hyvää viikonloppua ja koittakaa rentoutua vauveleiden kanssa!!!

Jenmo&Huli-Poju 19+6
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.03.2007 klo 00:45 Vauvelihaave kirjoitti:
CotHaille pakko sanoa tuosta nesteen tulemisesta, kun mulla on ollut sama "ongelma" jo muutaman viikon :LOL: En tajua miksi, mutta mua se pistää huvittamaan! Onko se edes maitoa mitä niistä tulee, vai mitä lie mönjää?! Kokeneemmat valaiskaa mua pliis :whistle:

Mietin ihan samaa, että alkaako kohta olla paidan etumus märillä läikillä? Ja että pitäiskö marssia kauppaan ostamaan jo liivinsuojia ja alkaa käyttää niitä varmuuden vuoksi. Olispa tosiaan noloa, jos huomaisi jossain yleisellä paikalla, että paita märkänä sitä huidellaan.

Johtuukos tämä nyt hormooneista taas vai mistä ja pitäiskö huolestua vai onko normaalia?

Jospa se CotHai on vaikkapa sen merkki, että imetys onnistuu hyvin, kun nyt jo alkaa maitoa tihkua? :D
Satuin lukemaan tämän ja ihan pakko vastata. Kyllä se jonkinsortin maitoa on mitä valuu, esimaitoa tai jotain ja mulla raskauksissani tuota maitoa on tullut paljon ja alkanut paljon ennen kuin teillä. Saunassa etenkin, mutta myös pitkin päivää ja yön aikana oli sänky monesti kastunut. Kyllä suosittelen liivinsuojuksia käyttää =) JA AIVAN NORMAALI ASIA!!!!!!!!
 
Ilmottautuu vahvuuteen :wave:

CotHai kuulostaa ihan liitoskivuilta, suosittelen käyttämään tukivyötä. Niitä saa vauvaliikkeistä.
Mullakin on alkanu vuotaa rinnat, aamulla on yöpaidassa pieniä läikkiä.
Samoin oli ekassa raskaudessa. kohta saapi ostella liivinsuojuksia.

Täällä voidaan hyvin ja paksusti. kiloja tullu 4-5kg, tulevana perjantaina ois neuvola.

Mulla on kova pesänrakennusvima päällä, johtuu osittaintästä keväästä.
vahasin parketin toissa iltana j anyt suunnittelen uusia verhoja!
jospa se kohta helpottaa.

Esikoinen on ollu isänsä kanssa viikon reissussa ja mie oon ollu leskenä. Oon nauttinu omasta ajasta ja levänny.

eipä tänne kuulu muuta, oitan kirjoitella ja lueskella useammin.

tigru 23+5
 
Vauvelihaave eiköhän se ihan kuulu asiaan esimaidot sun muut.. kyllähän tuo itseäkin huvitti varsinkin eilen siellä saunassa, huvittaa edelleen, kun miettii mistä kaikista paikoista sitä voi naisihminen vuotaakaan :LOL: Sekin mulla tuli mieleen, kun kärsin yhdessä vaiheessa ihan kamalasta rintojen kutinasta ja kuivumisesta, ja neuvolassa (se mukavempi täti) silloin halusi vilkaista nänninnäppylöitä ettei oo tulehdusvaaraa, niin johan se naureskeli sitten että kyllä näillä nystyröillä hyvin imetellään sitten kun sen aika tulee.. kai sitten niin, kun jo nyt saa hanat aukeamaan :D

Ja Tigrukos se nyt sanoi niistä liitoskivuista ja tukivöistä.. kauan ne liitoskivut mahdollisesti kestää, ja mitä se tukivyö auttaa siihen? Mitä jos ei sitten käytäkään tukivyötä ollenkaan? Kyselyikä iskee :D En ajatellut, että ne liitoskivut näin pahoja vois olla.. ku välillä tekee niin kipeää, ettei voi ku mennä kyljelleen makaamaan ku sattuu liikaa olla pystyssä :(

Eilen illalla oli taas niitä legendaarisia hetkiä, kun olin menossa nukkumaan niin mahassa alkoi hirveet pippalot taas :p Totesin sitten miehelle, että nyt tulee ens yönä painajaisia ku aloin kuvittelemaan sitä mahan mellastusta alien-leffojen alieniksi joka pulahtaa mun mahan läpi kesken yön :D Mies siinä sitten ihan paineessa rupesi lohduttamaan, ettei siellä mikään alieni asusta, kun minä naureskelin niitä muljahduksia.
Täällä nuo liikkeet on olleet jo jonkin aikaa ihan jokapäiväisiä ja tuttuja tuntemuksia. Ihana :heart:

Vaan nyt jatkan matkaani, jotain mun piti vielä sanoa mutta unehtui.. joten lähden nyt lompsimaan tuonne kaupungille ja palaan asiaan taas myöhemmin :wave:

-21 tasan-
 
Vauvelihaave siis eipä :eek: muutaman päivän pois palstalta ja jään taas kaikesta paitsi.. siis miten ne äänet eivät olleet normaalit????? :( Kuunneltiinko sii sihan neuvolassa?

Vierailija silloin kun odotin esikoistamme, niin kyllä- kaikki lapsettomat bilettäjät häcis mun elämästä -heidän tahdostaan.. musta kun ei ollut enää pitämään hauskaa heidän tavallaan niin eihän mua enää tarvittu :D Mutta hyvä niin koska nykyään mulla on sitäkin ihanampia "lapsellisia" YSTÄVIÄ :heart: aik aaikaansa kutakin.. nyt on kummasti nekin lapsettomat alkaneet yhteyksiä ottamaan kenen elämään en siloin mahtunut kun heillä ei vielä ollut lapsia ;) Eli on niitä vanhoja ystävyyssuhteita herännyt henkiinkin..

Oma olo alkaa olee ihan ok.. en oo enää oksennellut.. Meidän nuorin vielä ripuloi mutta josko tää tästä...

heidi ja tyllerö 21 tasan :heart:
 
Heippa! Täältä töistä taas pikana kurkitaan! Porukalla sauna-ilta Huh Huh!

Mulla olis pitäny olla töitä maaliskuun loppuun asti, mutta näköjään on vielä huhtikuu ja ehdotti työnanantaja, että jos jaksaa olla nii vielä toukokuu! :eek:
Sovittiin että huhtikuun puolen välin paikkeilla katotaan miten jaksaa!
Jos tuntuu että ei jaksa, niin sit aloitan äitiysloman varhennettuna 9.5!
Hoitotyössä olen mutta onneksi kaikki kävelevät omilla jaloillaan, ettei tarvitse nostella! Mutta tää on jatkuva iltatyö sen puolee raskasta! Ja muutenkin välillä henkisesti raskasta! Työaika yleensä 12-20 \|O

Nyt olis mahdollisuus päästä tähän paikalle ihan vakkariks, tulee kohtapuoleen hakuun! Ottaisivat minut koska olen täällä paljon ollut. Esteenä ei olisi edes äitiysloma, mutta ajattelin olla kotona siihen asti kun pikkunen täyttää sen 3 v. joutuisivat kuitenkin ottamaan sijaisen siksi aikaa!
Mä oon miettiny pääni puhki että haenko tätä paikkaa vai en!
Toisaalta vakkaripaikkoja ei nykyisin ihan noin vaan saa, mutta toisaalta tää on aina ilta ja viikonlopputyötä! Oikeesti tuntuu että ei jaksais aina olla 20 asti illalla töissä!
Kotia ku menee niin käy suihkussa ja otta hieman palasta ja sit melkeen jo nukkumaan!
Ja aamulla kerkee just laittaa ruuan ja sit takas töihin! Lasta ei ehi näkemään juuri ollenkaan, se tässä eniten haittaa! :\|
Kyllähän hoito-alalla töitä riittää vaikkei vakkari oliskaan! Mutta tää on hankalaa miettiä!
Että semmosta tänne tänään!

:wave:
 
\|O \|O \|O EI saikkua, mutta LÄÄKKEITÄ!!!!
Siis ihan oikeasti: eikö yleensä ensin määrätä lepoa ja sitten lääkkeitä????
Kohdunsuun tilanne oli ok ja saikkua en saa siitä syystä (eli pitää siis odottaa, että huomataan sen taas auenneen liian aikasin...???)
Ja muutenkin lääkärin kanta oli, että kun saikusta kysyin, hän sanoi, että töihin vaan: "ethän sinä sieltä kuitenkaan pois ole kesken päivän joutunut lähtemään joka päivä?" Että sitten kun joudun, niin sitten olen saikkukypsä vasta??? Lääkkeistä sanoi, että luultavasti saat syödä niitä loppuun asti.

VOI TANAKELE :headwall: lopputulos: söin yhden lääkkeen ja se aiheutti aivan törkeän vuorokauden kestävän migreenin, enkä meinannut pystyssä pysyä. En tasan tarkkaan syö niitä lääkkeitä. Eli kun en pääse supistusten takia saikulle, joutuisin kuitenkin olemaan poissa migreenin takia + että pojan hoitaminen olisi aika hankalaa...

Kiukuttaa! :( Yleensä haluasin luottaa lääkäreiden mielipiteeseen, mutta nyt kyllä taidan käydä kysäisemässä toisenkin mielipiteen tähän asiaan...


CotHaille vastailen vielä liitoskivuista... Ikävä kyllä niitä on aina ihan loppuun asti ja voi olla synnytyksen jälkeenkin kun luut palautuu ennalleen :x Se on sellasta luista, vihlovaa kipua, tuntuu tosiaan ihan alapäässä ja mulla ainakin viimeks iski sellasia sähköiskumaisia kipuja reisiin ja takapuoleenkin usein kun meni istuun tai nousi istumasta :x :$ Ei:niitä ei ole ikävä, pois ne minusta vielä vähän aikaa, jooko.
Mulla ei auttanu tukivyö niihin, mutta muuten se on kyllä tosi hyvä kapistus, jota ilman mun selkä olisi ollut ja olisi nytkin ihan rikki.


Ninniliina ja Tiitiäinen rv 20+3
 
Ninniliina siis MTÄÄH???? :eek: sua supistaa, mutta et saanut saikkua vaan lääkkeitä??????????????????????? :eek: :eek: :eek: Kun mä olin sen 3 viikkoa saikulla supistusten takia niin mulle nimenomaan sanottiin että ensin koitetaan lepoa, se on parempi vaihtoehto kuin lääkkeet.. onpas kummaa.... ja toi migreeni, se ei ole ollenkaan kivaa :( :hug: :hug: mull amyös sitä vaivaa, ja se on peritynyt meidän pojallekkin. Joni on vasta 7 vuotias ja sillä todettiin vuosi sitten lapssuus ajan migreeni.
Kovasti sulle voimia :hug: :hug: :hug: Tekis mieli päästää muutama ärräpää sun puolestas :( :(

Omaa napaa sen verran, että meidän tylleröinen mönkijäinen on sitten melkoinen mönkijäinen.. :heart: potkut tuntuu jo masun päällekkin..
arvatkaas mitä tossä mun vieressä on ??? :D iso kasa 50-56 senttisiä vauvan vaatteita!!! äsken hain ullakolta.. ajattelin jos pesis niitä ja silittelis valmiiksi.. mun on meinaan PAKKO!! Mä en meinaan sisäistä vieläkään että 4kk päästä meillä on vauva.. en ole ehtinyt ajattelemaan edelleenkään.. No mutta 8 viikkoa.. sitten valmistun ja työt loppuu.. sit mulla on 2 kk aikaa miettiä, ihanaa :)

Ja toivottavasti tää tylleröinen on sit kans tylleröinen.. kyllä sen verran olen hurahtanut huuto.netistä huutelemaan pieniä trintsessan vaatteita.. mies justiinsa sanoi että voi poika parkaa jos onkin siis poika.. on vaaleanpunaista hörhelöä oikeen olan takaa :D

Heidi ja tylleröinen 21+1 :heart:

ja voi miten ihanaa kun aurinko paistaa ja kevät tekee tuloaan B) justiinsa kävin lenkillä, oli ihanaa... mä oon nyt vaan niin tyytyväinen kaikkeen.. :D :D :D
 
Liitoskipuja tai jotain vastaavaa visiin täälläkin. Tuonne häpyluun taa ottaa aika ilkeesti kun esim. aamulla lähtee liikkeelle... Vähän semmonen lihaskivun tuntonen, muttei kuitenkaan ihan. Ja närästys :x se on miulla kaverina jokaisen lämpimän ruuan jälkeen. Mie ostinkin ihan suosiolla säästöpakkauksen Rennietä, kun ei sitä jäätelöäkään vissiin viiti ihan joka väliin syödä. :whistle:

Miulla on (nyt jo) kastemekko-onglema. Miehen sukua on kastettu ties monenteen polveen samassa mekossa. Tai ei nyt samassa, on se kerran tehty uusiksi vanhan mallin mukaan, mutta kumminkin. Esikoinen kastettiin tässä kanssa.

Mutta... Miulle on aikoinaan tehty ihan ikioma mekko, siinä olen kölliny vaan mie. Ja nyt mie haluisinkin käyttää sitä. Eikös se kuulosta ihan reilulta, että kun esikoinen kastettiin tuossa perintömekossa, ni tämä voisi käyttää tuota miulle tehtyä? Vai onko se "tyhmää", että on eri mekoissa? Ja se kasteliinakin, siinä miun mekossa on tietysti omansa, mutta tuon perintömekon kanssa kulkeneessa on jo miehen isän, miehen ja hänen kahden veljen ja Pikkiksen nimikirjaimet, eikö ois sitte jotenki "loogista" käyttää sitä, eikä tuota miun... :/
 
kakkonen
Musta sä ihan hyvin voit käyttää sitä omaa kastemekkoasi. Saat sen sitten vaikka antaa tälle seuraavalle lapsellesi kun hän kasvaa isoksi. Että hän saa sitten taas kastaa omia lapsiaan siinä. Mulla vähän sama ongelma, esikoinen kastettiin kanssa miehen suvun "perintökastemekolla", mikä musta nyt on vähän harmi kun jos ois ite ostanut oman niin ois sen sitten saanut omalle lapselle antaa....Mutta kait tää seuraavakin sitten siinä samassa, ei viitti uutta alkaa ostelee, mut jos ois omasta takaa ni en miettis.

Muuten täällä voidaan hyvin, ihanat ovat ilmat olleet ja niistä nauttien. Kyllä ihan eri tavalla odottaa kesää kun saa kesävauvan. Jotenkin tää luonnon eloon herääminenkin on niin erityistä tänä vuonna

=) kevätterveisin kakkonen+nuppu 20+2
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.03.2007 klo 13:02 Mutteri kirjoitti:
arvatkaas mitä tossa mun vieressä on ??? :D iso kasa 50-56 senttisiä vauvan vaatteita!!! äsken hain ullakolta.. ajattelin jos pesis niitä ja silittelis valmiiksi.. mun on meinaan PAKKO!! Mä en meinaan sisäistä vieläkään että 4kk päästä meillä on vauva..
Siis mitäääh! 4 KUUKAUTTA??!!?? Enää... :eek: Mä oon ihan pihalla ajantajuni kanssa! Vaan oonpa miekin jo käyny esikon vanhat pienimmät läpi ja on tuolla muutama uusikin vaatekappale uutta tulokasta odottamassa :D Pesemään asti en oo vielä päässy kuitenkaan, yritän täällä hillitä itteäni :whistle:

Anteeks jo etukäteen kun tulee tosi omanapainen viesti, mutta en oo pariin päivään päässy lukemaan kuulumisia, ja nyt äkkiä lukasin kaikki VIISI (pahus kun ootte nopeita kirjottamaan ;) ) sivua läpi, ja hyvin vähän tähän hätään muistan... :ashamed:

Meilläkin tuli lauantaina se maagiset 20 viikkoa täyteen :)
Ja ostettiin muuten matkarattaatkin, kun tuli niin hyvä tarjous vastaan. Gracon Quattro tour deluxet, koska meillä on Gracon turvakaukalo ja sen saa sitten kätevästi kiinni noihin rattaisiin. Olivat muutenkin ihan kätevän tuntuiset ja jämäkät vaikka matkarattaat ovatkin. Ennestään kuitenkin on Emmaljungat ja sitten yhdet kevyemmät Maclarenit. Nuo vanhat emmat vaan tulee olemaan käytössä täällä metsässä ja nuo uudet olis tarkotus pitää autossa mukana.

Tauditkin alkaa onneksi hellittää otettaan tästä perheestä! :snotty: Tuntuu että oisin yskiny kurkkuni verille tän parin päivän aikana, nyt saa jo hengitettyäkin...

Nimistä päästiin sitten yksimielisyyteen :) Toinen ja kolmas nimi olikin jo valmiina sekä tytölle että pojalle, nyt on sitten etunimetkin. Tuli vaan sitten ihan vahingossa uniikki nimet keksittyä... Ei oo kumpaistakaan nimeä suomessa eikä ruotsissa kenelläkään vielä. Suonette siis anteeksi jos en ihan tässä niitä sitten paljasta :D ;) Nyt vaan toivotaan että uusi tulokas on sitten nimensä näköinen ja oloinen. No, on meillä parit "vara"nimet...

Ystävistä sen verran, että me saatiin meidän silloisen ystävä ja tuttavapiirin eka vauva. Eipä noita paljon tuttuja ollutkaan, paras ystävämme puolisoineen ja sitten työkaverit. Ei kukaan suoranaisesti kaikonnut, mutta ainakaan noihin työkavereiden rientoihin ei paljon tullut kutsuja ennen eikä jälkeen esikoisen syntymän. Olettivat kai että en kuitenkaan pääse... Reiluuden nimissä, kysyivät kyllä aina silloin tällöin, mutta tuli silti siinä suhteessa hieman ulkopuolinen olo, vaikka muuten oltiinkin hyviä kavereita.
Nyt onneksi tunnen muitakin lapsellisia ja onpa täällä nykyisessä asuinpaikassa ystäviä jotka odottelevat kesävauvoja melkein samoilla viikoilla (terkkuja sinne elomassujen pinoon! :wave: )
Mutta täytyy sanoa, että oli ajoittain aika orpo olo esikoista odottaessa. Heti perään alkoi sitten muillekin vauvoja putkahdella, mutta on se rankkaa olla edelläkävijä :D

Ensimaidosta: Mulla alkoi myös näihin aikoihin esikoista odottaessa tulla ensimaitoa. Ihan on siis normaalia :) Ja sen verran voin sanoa että olisin useemman lapsen sillä maitomäärällä ruokkinu mitä sitten imetysaikana tuli! Jos tälläkin kertaa tuota maitoa piisaa, niin meinaan luovuttaa sitä sairaalalle. Tässä raskaudessa ei ole sitten vielä maitoa herunut. Mulla kävi niin, että maitoa tuli rinnoista puristamalla muutama tippa siihen asti kunnes tulin uudelleen raskaaksi. Ja nyt ei sitten millään. Hassua sinäänsä, että meni nyt niinkuin ihan väärinpäin :) Vaan eiköhän se siitä taas lähde, viimestään kun vauva syntyy.

En nyt muuta muista enkä ennätä, pitää näköjään useammin yrittää keretä tänne. Ei tuu sitten tällaisia romaanejakaan kirjoteltua... :whistle:

Niin, ja TERVETULOA UUSILLE!! :flower: :wave:

Mari ja sykerö 20+1<br><br>
 
Mutteri joo-o: olin itekin ihan :eek: kun lääkäri iski sen reseptin kouraan. Niin mäkin olen aina aatellu, että ensin lepo ja jos ei auta niin sitten lääkkeet. Mutta kun tosiaan siitä saikusta kysyin, niin hän vastasi kysymällä, että "oletko sitten joutunut usein lähtemään töistä kesken pois?" No en... enkä ihan helpolla lähde kun se on pikkasen paha saada ketään kesken iltavuoron tuuraamaan. Että kyllä mun tarvii olla tosi kipeä, ennenkun lähden pois: yleensä kun on kuitenkin vaan tunnista tai parista kiinni.

Nimistä vielä, että pojan nimi uupuu kun taas tytön nimi "jäi käyttämättä" viimeksi niin se on jo varastossa. Että ei hajuakaan...

vois olla aika mennä nukkumaan :whistle:
Ninniliina & Tiitiäinen rv 20+5
 

Yhteistyössä