Heinämassut-07 vol.2

  • Viestiketjun aloittaja jenmo
  • Ensimmäinen viesti
CotHai pikana
Kiitos ja kumarrus "osanotoista" ihanan neuvolatädin osalta :/ Olipas kyllä ihana purkaa tuo ärsytys tänne teidänkin tietoonne :D

Tuolla neuvolassa on vaan se paha, et ainoastaan 2tätiä siellä työskentelee.. ja se mukavempi on ollut meillä tähän asti joka kerta. Liekö se mukavampi sitten muissa jutuissa kiinni tai kipeänä tai jotain, kun tuota nyt joutuu ensi kerrallakin näkemään kun mennään tekee ne raha-paperit ym sinne.

Ainoa asia mistä se täti ei voinut mitään negatiivista sanoa, oli se kun tuo mies ei tosiaan "päästä" mua ikinä yksin neuvolaan.. :p Siihekin sen tädin oli pakko todeta, et kivasti valmistautuu esikoisen tulemiseen.
Vaan siihen ne hyvät jutut sen osalta sitten jäikin :whistle:

Nimistä te jo aloitte kyselemään, mun on pakko sanoa ettei itselläni ole vielä hajuakaan.. toinen nimi on helppo, kun suvussa kulkee sama nimi sekä miehellä että mun veljeksillä mutta siinä onkin sitten kaikki mitä tietää. Kyllä alussa mietin paljonkin eri yhdistelmiä ja ihan varteenotettavia vaihtoehtoja sekä pojalle että tytölle, mutta kun ultrauksessa kuuli sanat "se on poika" niin en muista enää kuin ne kehittelemäni tytön nimet :LOL:

Ja kun taas osui silmään tuo kumman mies haluaisi, niin oma mies ainakin on täysin sitä mieltä ettei sen ole väliä, kunhan lapsi on terve. Sitten se totesi, että jos saa vaikka tytön ja olisi halunnutkin pojan, niin sitä täytyy sitten aina yrittää uudestaan niin kauan että tulee se poika sieltä :D
Mieheni on järjen jättiläinen :LOL:

Parisuhde-aiheeseen on pakko kommentoida sen verran, että minä saan pusuni sun muuni konkreettisten toukka-asioiden jälkeen. Sitten muuten ei oikein mitään romantiikkaa (mitä se olikaan...) meiltä löydy. Sitä mukaa kun mahaa näkyy niin aina vaan on pienemmät "mahdolllisuudet" yhteisiin hellittelyhetkiin ja se kieltämättä ahdistaa ainakin tätä pientä mieltä :ashamed: Mie kun olisin ihan pirun hellyydenkipeänä nyt! Ei enää lohduta oikein edes se, että saa joka ilta hieronnat miehen toimesta jalkoihin ja niskaan/hartioihin.. sänkyyn tullessaan kääntää vaan samantien selän ja alkaa tyyliin kuorsaamaan. Täytynee keskustellä retaleen kanssa asiasta, kun se nyt näiden hormonien kanssa niiiin surettaa, kun on vähän taukoa toisesta.

Vaan nyt tää lähtee nukkumaan, katsotaan pitääkö tänäkin yönä herätä kesken hyvien unien kun toi jäppinen heittelee voltteja ja potkii tuolla :D
Kyllä meillä tulee ammattilais-jalkapalloilija taikka formulakuski, autoa ajaessa käy hirveä älämölö.. taitaa olla pienellä sitä vauhdin hurmaa!

-20+4-
 
Kuntsikka harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.02.2007 klo 20:31 Jenmo85 kirjoitti:
Heinämassujen07 lasketut ajat ja synnärit:

1.7
Maiksu, 3. lapsi, EKKS
Jennula,2.lapsi

2.7.
Beth, 1. lapsi
Kullervo, 1. lapsi
Leijona-äiti, 3. lapsi
Helena, 4. lapsi, Keski-Suomi
aamu05, 2. lapsi
Lyydia2001, 2.lapsi

3.7.
Shannon1, 1.lapsi
Homssu13, 2. lapsi
tittiäinen, 3.lapsi
pepenmami, 2.lapsi

4.7.
Nanna82, 1. lapsi
miuku, 1. lapsi
Tuulikki, 2.lapsi
MillaMaria, 2.lapsi
Mieh, 3. lapsi
hanna84, 3.lapsi
nasunmami,2.lapsi

5.7.
Parisienne, 2. lapsi
Tigru78, 2. lapsi, K-H KS
Hilla
Emily, 1. lapsi
esikoinen 1.lapsi

6.7.
Amanda, 2. lapsi

7.7.
Oinas, 3. lapsi
Sharity,
ipan oma, 2.lapsi
Milla83, 2.lapsi, OYS

8.7
Julian mami
jajoska,5.lapsi
Kesä82, 2.lapsi, EKKS/LKS (?)

9.7.
justiina66,4.lapsi, TYKS
Gerbera, 3. lapsi, KYS
toistamiseen äidiksi, 2. lapsi, Porvoo
karvatonkoira, 2. lapsi, KYS

10.7.
Hituke, 2. lapsi
Pauline, 2.lapsi
Remutar, 3. lapsi, porvoo

11.7.
Helmi-kana, 4. lapsi, TYKS
hhy, 2.lapsi
pennonen, 2.lapsi K-P KS
Mamma79,2.lapsi


12.7.
Miisa, 1. lapsi, K-S KS
Kisuli83, 3. lapsi, K-S KS
Vilma76, 1. lapsi
yhden lapsen äiti, 2. lapsi
Tammikuu05
Verna, 1.lapsi K-S KS
Sannavee

13.7.
Ponnari, 2. lapsi
Riikuilija, 3.lapsi

14.7.
Kutkutus, 2. lapsi
mamiskuukkeli07, 1.lapsi
mutteri, 4.lapsi
porkkana, 5.lapsi
Vauvelihaave, 1. lapsi, SKS
miuku
CotHai, 1.lapsi

15.7.
Santsu, , 1.lapsi
iipatti
käpylehmä, 3.lapsi, TAYS
Kankaanmamma, 6.lapsi

16.7.
Sammakko, 1.lapsi
kukkaliini, 2.lapsi
jbaby, 1.lapsi
paalina, 2. lapsi, OYS
Mimmuli, 1. lapsi, E-KKS

17.7.
Jemma, 2. lapsi
johantero, 2. lapsi, E-KKS
Viipi, 1.lapsi, OYS

18.7.
Ninniliina, 2. lapsi
Sirkku
Lotta84, 1. lapsi, PKKS
minävain,2.lapsi

19.7.

anika,3.lapsi, KYS
jännääjä, 3.lapsi
hani,2.lapsi
kuntsikka,2.lapsi ,LS

20.7.
unska-75, 1. lapsi
Enga,

21.7.


22.7.
Ina21, 1. lapsi, Helsinki
HassuKarhu, 2. lapsi
Catherine07, 1.lapsi
Allunmamma, 2. lapsi, Uudenmaan sairaala
Fana, 3.lapsi
juniper
tiina84, 1.lapsi, K-HKS
Jenmo85, 2.lapsi, OYS
JoannaH, 1.lapsi, OYS

23.7.
nuuskamuikkunen27, 4.lapsi
rapu-80,1.lapsi,OYS

24.7
Pantteri, 5.lapsi

25.7
Hanna, K-S ks
pikkukakkonen,
myrskyTuuli-73,
Sannis,1.lapsi
piipero85, 2.lapsi, P-KKS

26.7.
Tuleva Äippä, 1. lapsi, PKKS
Minttu
ansqu, 2.lapsi
hapsiainen, L-PKS
mansku, SATK

27.7
hapsiainen, 1.lapsi
ninnu-82,1.lapsi

28.7
hujajakoipi, 3.lapsi, HYS
Miarus, 1.lapsi
tuleva mami
iina73,
marzu, 3.lapsi

29.7
apina, 2.lapsi
Pauzi

30.7
Naksu, 1.lapsi

31.7
Angel, 1.lapsi, TYKS

Ilman laskettua aikaa odottavat:

Ava
tyttötipu
Annikki, 2.lapsi
mammaksi78
Solsken, 1.lapsi
Emppu
 

Huomenet!

JoannaH, meillä olisi sekä tytölle, että pojalle nimi valmiina. Nyt ei vaan sitä tytön nimeä päästä käyttämään, ehkä sit joskus :whistle: Eli pojan nimeksi tulee Werneri :heart: Toiset nimet on vähän hakusessa vielä, mut vahvoilla on nyt Vili Augusti :heart:

Cothai, sulla on ollut erityisen ikävä neukkarikäynti! Toivottavasti saat pian sen entisen kivan tädin takaisin!!

Mulla olis huomenna heti aamusta neukkari. Onneksi mies on huomisen kotosalla, niin saan rauhassa itsekseni käydä! Ei tuon pikkuvipeltäjän kanssa kahdestaan käyminen onnistuisi... kerkeäisi joka kaapin tutkia :D

Nyt lähdetään Juliuksen kanssa ulos!

Mukavaa, ihanan leutoa päivää kaikille!!

T. Gerbera ja PikkuWerneri rv 21+3 :heart:
 
jenmo
Huomenta! Päivitin Kuntsikan, Marzun ja Ninniliinan jutut tuohon etusivun listaan.

Nimistä Onko muut huomanneet samaa? Tytöille on äärettömän paljon kauniita ja vielä kauniimpia vaihtoehtoja, mutta pojille tuntuu olevan mukavan kuulosia nimiä paljon vähemmän :eek: Vai onko tää vaan mun ja mun miehen mielikuvituksen puutetta? :whistle:

Jadea oottaes oli molemmille kaks nimeä valmiina, mut loppujen lopuks piti neiti nähä eka ja nimestä tulikin sit ihan eri. Jadelle varattu pojan nimi ois käyttämättä, mut jotenki tuntus hassulta se antaa, jotenka siitäkin ainakin menee etunimi vaihtoon ja toista nimeä voidaan mahdollisesti käyttää kun aika koittaa. Mulla tällä kertaa pikapyrähdys, kun mies lähtee asioille niin pitää Jaden kans alkaa touhuamaan.

Ninniliinalle vielä onnittelut ultrakuulumisista, ja toivotaan että vointis kohoaa eikä kivut viittaa mihinkään kummempaan! :hug:

JoannaH Hyvä että passaa olla la:n tuo 22.pvä. Ja koitetaan tosiaan tähtäillä sit yhtäaikaa sinne OYS:iin =)

Jenmo&Huli-Poju 19+4 (rakenne uä:n mukaan 5)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.03.2007 klo 09:43 Jenmo85 kirjoitti:
JoannaH Hyvä että passaa olla la:n tuo 22.pvä. Ja koitetaan tosiaan tähtäillä sit yhtäaikaa sinne OYS:iin =)
Joo kyllä se käy kun sen mukaan minä oon laskenu ne päivätkin... ku samoissa meen sun kanssa.

Pitäs lähteä sinne työkkäriin... argh!! Ei yhtään huvita... pakko kai mulla on sanoa että mulla olis harjottelupaikka tiedossa mutta en kyllä aio lähteä sinne sillä pelkällä ylläpitokorvauksella. Minä oon niin monet työharjottelut käyny ettei riitä motivaatio niihin yhtään ellei saa minkäänlaista palkkaa.

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.03.2007 klo 09:43 Jenmo85 kirjoitti:
Nimistä Onko muut huomanneet samaa? Tytöille on äärettömän paljon kauniita ja vielä kauniimpia vaihtoehtoja, mutta pojille tuntuu olevan mukavan kuulosia nimiä paljon vähemmän :eek: Vai onko tää vaan mun ja mun miehen mielikuvituksen puutetta? :whistle:

Jadea oottaes oli molemmille kaks nimeä valmiina, mut loppujen lopuks piti neiti nähä eka ja nimestä tulikin sit ihan eri. Jadelle varattu pojan nimi ois käyttämättä, mut jotenki tuntus hassulta se antaa, jotenka siitäkin ainakin menee etunimi vaihtoon ja toista nimeä voidaan mahdollisesti käyttää kun aika koittaa.
Tytölle löytyis kyllä vaikka kuin monta ihanaa nimeä! :) Sitte seki, että kun monet nimet vääntyy meiän murteessa hölmösti, esim. Joakim=Joakimi, Minea=Minnea. Sitte ne ei enää kuulosta siltä mitä ajatteli... Siinä menee monta hyvää nimeä pois listasta.

Musta olis tullu Jani jos olisin ollu poika. Se nimi siirtyi sitten mun pikkuveljelle. =)
 

Jenmo85, meillä oli taas aikasemmin vaikeuksia keksiä tytölle nimeä, pojille keksittiin vaiks mitä kivoja. Mut tällä kertaa keksittiin tytölle sellainen harvinainen nimi, että väestörekisterin mukaan sellainen on vaan yhdellä muulla käytössä! Toinen ja kolmas nimi olisi myös olleet vähän harvinaisempia.

Ulkona pikkuisen kanssa jo käytiin, tuuli aika tavalla ja lunta satelee vaakasuoraan, niin ei kamalan kivaa ollut. Mut iltapäivällä uusi yritys =)
 
CotHaille täältäkin :hug: , toivottavasti sie pian pääset takas omalle tätilles.

Nimistä oli kyselyä. Kyllähän tuohon esitietolomakkeeseen piti jotkut nimet sitä hätäkastetta varten laittaa, mutta tuskin niistä kumpikaan tulee käyttöön. Meillä tehdään varmaan samalla lailla kun tuon esikoisen kanssa, päätetään vasta vähän ennen ristiäisiä kalenterin kanssa, että minkä nimiseltä/näköseltä lapsi vaikuttaa. ;)

Miulle tuli "kriisi"... :eek: ;) Mie luin vanhasta (11/2005) Vauva-lehdestä raskausdiabeteksesta. Miullahan oli BMI 28 ennen raskautta ja täällä pohjosessa se tietää kotiseurannan alottamista aika varhain (täällä ei kait noita rasituksia enää edes juuri tehdä). No arvot oli tosi hyviä näiden (tiukkojenkin) rajojen mukaan, paasto alle 4,5 ja aterian jälkeen 6,7, eli mie sain "armahduksen". Nyt niitä sokereita katotaan vaan sillon tällön neuvolassa.

Mutta kun tuossa jutussa sanottiin, että jos on raskausdiabetes ja vielä ylipainoa, ei sais esim. juoda aamulla tuoremehua, ei syödä leipää ja muutenki aamupalan pitäs olla tosi pieni, kun se verensokeri helposti aamulla pomppaa... Ja miehän syön just noin, kunnon kinkkuvoileipä appelsiinimehun kera, kiitos! Samoin siinä oli, että hedelmiä ei pitäs syödä kauheesti, yksi kerrallaan korkeintaan pari päivässä, niissäkin kun on sitä sokeria niin paljo. No, hedelmillähän mie olen tähän asti tuon suklaanhimon pitäny edes jotenkuten kurissa. :/

Että piti taas ihan kaivaa se mittari esiin ja mittailla, mutta tänäki aamuna paasto oli 3,9! Että kait sitä voi huoletta syödä "normaalisti", kuhan nyt vähän kattoo, ettei suklaalevyä ja pullapitkoa samana päivänä. ;)
 
Se on sitten jo maaliskuu =)

Meillä on kans tytölle nimi valmiina ollut jo pitkään, pojalle ei tälläkään kertaa tuntunu löytyvän sopivaa, mutta ultran mukaan sitä ei tarvi keksiikkään :whistle: . Esikon nimen päätin jo lukiossa, eli "muutama" vuosi ennen raskautta :D

Onko muilla muuten tällä hetkellä tutillisia lapsia? Meiän neiti syöpi vielä tuttia, mutta ennen kesää kai siitä on hankkiuduttava eroon. Mietin vaan, että milloin sen operaation sais tehtyä...ja normaaliin sänkyynkin se pitäs pikku hiljaa siirtää nukkumaan...huoh...

Missäs neuvolassa Oululaiset [/b] muuten käytte? Me siirryttin sinne tuiran uuteen neuvolaan, täti pysyi onneksi samana =)

paalina +pottu
 
Jenmo Mun laskettuaika on siirtynyt 8.7. ja sairaala on VAS tai jos se sattuu olemaan kiinni niin TAYS

Noi nimi asiat vaivaavat täälläkin. Meillä olisi kasa hyviä nimiä pojalle, mutta tytölle ei olla vielä keksitty sopivaa. Mutta toisaalta...

!!!Huuhaa varoitus!!! ...Mä kävin viime viikolla energiahoidossa ja siinä tää hoitaja kysyi, et haluanko kuulla tulevasta lapsesta, että mitä hän näkee. No uteliaana tietenkin halusin. Lapsi syntyy terveenä suunnilleen laskettuna aikana ja synnytys on "rutiininomainen". Lapsi on sitä sukupuolta mitä luulenkin ja syntyy auringon noustessa. Lapsi valitsee itse syntyessään nimensä ja kun näen hänet ensi kerran, minua katsovat vanhat tutut silmät! :D

En ole mikään hömppään hurahtanut, mutta toisaalta pidän mielen avoimena kaikenlaisille asioille. Heinäkuussa sitten toivottavasti nähdään, pitikö mikään paikkaansa! Raskaus kuulemma sujuu hyvin, selkä alkaa vaivaamaan jossain vainheessa :(

Parisienne ja kaveri 21+4<br><br>
 
Nyt on siis rakenneultrassa käyty ja kaikki ok, paitsi sydämen rakenteet ei näkynyt vielä kunnolla, joten kahden viikon päästä uudelleen. Mutta nyt ihmetyttää todellakin, että FL oli 32. Eikös se ole reisiluu? Luulis, että sen pitäis olla paljon pidempi.... BM on tietääkseni lakimitta ja se oli 49 eli tietääkseni normaali. Mutta tuo FL kummastutaa... millasia mittoja muut olette saaneet rakenneultrassa?
 
paalina, minä käyn Myllyojalla neuvolassa. Kiva neuvolantäti ainaki ollu tähän asti mulla. :)

Kävin työkkärissä, pikkusen oli IHANA virkailija! Siellä oli tehty remonttia ja sitä mukaa oli huoneet ja myös virkailijat vaihtunu. Se heti katto koneelta olisko mulle sopivaa palkkatukipaikkaa (mitä se edellinen virkailija ei ikinä tehnyt, ei koskaan katottu avoimia työpaikkoja). Sieltä saatiin heti kolme mielenkiintoista tulostettua. Yks kiinnostaa TODELLA paljon ja pitää sinne tässä ruveta soittelemaan. Hyvä päivä! :)


Lisäys.. niin, tietenki joudun jonkun toisen kanssa nyt "taistelemaan" paikasta. Maanantaina selviää tarkemmin, pitää soittaa uudestaan. :headwall: tyypillistä tuuriani.<br><br>
 
Paalina, mä käyn tuolla Koskelan neuvolassa ja on mulla aivan ihana täti. Ens viikon on meijän neuvola kiinni, joten ens viikolla mä oon Tuiran neuvolassa, mutta mulla ei oo sinne aikaa. Jos vaan joku hätä tulee, niin sinne pitää soittaa.
 
Rakenneultramitat

BPD 47,1mm (eli tästä sanoi että b-mitta ja tarkoittaa pään kokoa)
AC 154,5mm
FL 32,1mm
Humerus (Jeanty) 29,6mm

FL/AC 20.8

Mitäs nää mitat sit tarkottaa? Mie en tiiä.. sanoihan se mulle mutta eipä enää muista kun kun b-mitan ku sen se laittaa neuvolakorttiin ylös.

Niin ja ultran mukaan vastas koko siis viikkoja 20+1<br><br>
 

Paalina, meillä tutti on enä yökäytössä, eikä silleenkään enää kauan. Poika tulee nyt 1v3kk. Tutti jätettiin päikkäreiltä pois 1 v synttäriviikolla ja tosi hyvin meni! Samoiten nyt maanantaina siirrettiin jatkettavaan sänkyyn nukkumaan ja sekin on sujunut oikein erinomaisesti!
Suosittelen aloittamaan ennen mainitut jutut toooooodella hyvissä ajoin ennen vauvan syntymä! Tutin kerkiää unohtaa ja ei koe, että vauva on vienyt hänen sänkynsä!

Vetäisinpä tuossa pikkumiehen kanssa päikkärit. Hyvää teki! En edes muista, koska viimeksi olisin nukkunut päivällä.

Nyt odotellaan iltaa, isukki tulee kotiin reissun päältä! On tosin vkl messuilla töissä, mut onneksi omassa kaupungissa, niin nähdään edes vähäsen!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.03.2007 klo 13:28 Lotta84 kirjoitti:
Rakenneultramitat

BPD 47,1mm (eli tästä sanoi että b-mitta ja tarkoittaa pään kokoa)
AC 154,5mm
FL 32,1mm
Humerus (Jeanty) 29,6mm

FL/AC 20.8

Mitäs nää mitat sit tarkottaa? Mie en tiiä.. sanoihan se mulle mutta eipä enää muista kun kun b-mitan ku sen se laittaa neuvolakorttiin ylös.

Niin ja ultran mukaan vastas koko siis viikkoja 20+1
Meille ei sanonut mitään mittoja.. Sikiön pituuden vain ku kysyin sitä. Ei puhunut painosta eikä mitään. Sanoi aina vaan kun katseli että tämä on ok ja tämä mitta hyvä jne, että kaikki oli niinkuin pitääkin. Enkä kortistakaan löytänyt paljon mitään merkintöjä.
 
kakkonen
Heippa!
Mä oon kanssa miettinyt tosta tutista vieroittamista, mutta meidän kaksvuotias on niin rakastunut siihen et en taida pystyä.....hän tosin syö sitä vain unilla mutta kyllä se on hänelle niin tärkeä.....Jotenkin oon ajatellut et kun toinen tulee niin se tutti luo hänelle kuitenkin sellaista turvallisuuden tunnetta kun on edelleen jotain "omaa". Mä ajattelin et jos sit koittais vierottaa sitä siitä kun hän ymmärtää jo että sen vaikka "orava vei". Mutta nyt jos alkais vierottelee niin hän ois varmaan ihan sekaisin. Ehkä olisi sitten tarvinnut vieroittaa jo aiemmin mutta enpä oo raatsinut....
Pikku kakkonen voi hyvin, mutta ajattelin kysäistä että onko muilla suuret ruokahalut? Siis vaikka mä syön lounaalla ihan kunnon annoksen niin valehtelematta kauhee nälkä tunnin puolentoista päästä....ei koko aikaa viitsis syödäkään...Jos vaan jaksatte niin laittakaa vähän jotain esimerkkiä syömisistänne miten teillä menee. Ja niin viikkoja on 19+6 =)
 
Tuttiaiheeseen. Mulla ei omia lapsia vielä oo kun vasta tulossa, mutta ite oon kuulemma itse leikannut saksilla tutin poikki kun on kuulemma ruvennut maistumaan pahalta. Vanhemmalta pikkuveljeltä heitettiin (tai äiti oli heittävinään) kalaretkellä tutti lampeen kalanpoikasille! :heart: Toinen pikkuveli antoi tutin Joulupukille. Eli meillä kaikilla tutin syönti lähtenyt kivuttomasti itsestään ajan kanssa. Kellään ei kerinny hampaat vinksahtaa. :D

kakkonen, joo on ruvennu ruoka maistumaan paremmin! :p mitään outoja himoja mulle ei oo oikeastaan koko aikana vielä tullut. Eli syön terveellisesti, mutta esim hedelmiä ja marjoja menee paljo enemmän ku ennen ku niitä vaan haluttaa syödä niin paljon! <br><br>
 

Kakkonen, minäkin ensin epäröin, kun arvelin, että siitä tulee vaan itkua ja hammasten kiristystä, mut yllätys oli suuri, kun poika ei ollut tuttia lainkaan vailla päikkäreille mennessä! Eli voi käydä niinkin, että homma luonnistuu ilman itkua. Teillä on tietysti lapsella jo ikää sen verran, että tosissaan osaa sitä tuttia vaatiakin eri tavalla. Esikoiselta jäi tutti aikoinaan niin pois (kertarysäyksellä), että kun tiputteli tutit tahallaan patterin väliin, niin sinne ne myös sitten jätettiin :D Yöllä oli sitten pukki käynyt hakemassa tutit tonttuvauvoille :D

Minä ajattelin sen niin, että jos isommalta lapselta vieroitetaan tutti sitten pois, kun vauva on jo talossa, niin isompi lapsi ei sitten välttämättä ymmärrä, että miksi se vauva sitten tuttia syödä.

Mut nää on tosissaan vaan mun omia ajatuksia asiasta, jokainen tekee omalla tavallaan, enkä ketään tuomitse tms. Nää on vaikeita asioita miettiä!
 
JoannaH, mulle se tulosti sieltä koneelta nuo kaikki mitat siihen kuvan kanssa samalle paperille.

Syömisistä..... mulla on koko ajan nälkä...yritän syödä terveellisesti mutta välillä tulee lipsumisia. Nyt paino noussut ehkä vähän liikaa oman vaa'an mukaan ja yritän pysyä nyt irti kaikista herkuista ettei 2 viikon päästä neuvolantädin tarvii pudota tuolilta noitten lukemien kanssa. :whistle:

Sokerirasituksesta oli puhetta... Mullakin se edessä. Ei kivaa..

Mulla on hirvee ahdistus ja stressi päällä noitten koulujuttujen takia... Äskenkin kun yritin lukea niin sain vaan hirveen itkukohtauksen. En tiiä mitä oikeen tekisin näiden opiskelun kanssa. yksinkertasesti ei vaan jaksa ja kiinnosta.. ei osaa keskittyä, ei aivot toimi.. Tuntuu että vaikka kuinka yrittää niin ei saa mitään aikaiseksi. Hommat kasaantuu, ja stressi kasvaa päivä päivältä. Jos pitää yhden vapaapäivän niin saa kärsiä siitä sitten jatkossa. Ja se vapaapäiväkään ei tunnu vapaalta, koska koko ajan on mielessä tekemättömät hommat. Tuntuu että pää leviää ihan just kohta....................


Lotta 20+1
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.03.2007 klo 14:48 Gerbera kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.03.2007 klo 14:39 Lotta84 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.03.2007 klo 14:39 Gerbera kirjoitti:
Lotta, mitä alaa sinä opiskelet?
Oikeustieteitä ja siis hallintotieteiden maisteri tavoitetutkintona.

Onko sulla minkä verran opiskeluvuosia jäljellä? Jaksuja!!
Mulla ois tän kevään jälkeen vuosi jäljellä. Sitä ennen kyllä aion kunnon mammaloman pitää.. ootan jo innolla että voin välillä tehä jotain muuta. Onhan tää kuitenkin yhtä koulua ollu elämä tähän asti..peruskoulun jälkeen suoraan lukioon ja lukiosta suoraan yliopistoon ja nyt siis 4.vuosi menossa. Välivuosi on aivan paikallaan jo...

Päätin just että pidän nyt oikeesti loppupäivän vapaata.. en tee mitään koulujuttuja... Menköön tentti huomenna miten huonosti vaan, saahan se joskus uusittua. Vauva kuitenkin tärkeempi, pelottaa että mitä tällä stressaamisellani saan vielä aikaan. Sitten viikon päästä ois seuraava tentti..jos sitä rupeis lukee sitten huomenna.

Nyt lähen kyllä lenkille
 

Yhteistyössä