HEINÄMAMMAT 2008 ~maaliskuussa~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Moi!

Närästänyt on täälläkin vähän väliä. Ruuan päätteeks ei kyl voi mennä vatsan viereen maate, kun saa ruveta syömään ruokia toiseen kertaan... :$ Apteekissa kävin ja sanoivat että rennieitä on turvallista popsia. Mut voi hitto et ne on sit mun mielestä hirveen makuisia.. :x Oon jopa yhden saanut syötyä... :ashamed:

Täytyypi lähtee tallille.
Titta ja masuasukki 24+3 kait...

Ps. Nyt on tuulihousuongelmakin ratkottu!! Saksittiin äitini kanssa yksistä halvoista tuulihousuista kuminauha pois ja pistettiin ihan resorista koko yläosa. Resori aloitettiin edestä mahan alta ja on niin pitkä että ylettyy mahan yli. Tuli tosi hyvät! Kumpparin ompelin vielä ristiselän kohtaan kun niissä on nyt kasvuvaraa, niin sitä saa sieltä sitten päästettyä tarpeen mukaan.
 
Moi!

Galluppiin: Matkaa synnärille on alle 4km ja osa matkasta on moottoritietä niin eiköhän se tarpeen tullen ajeta melko nopeesti =)

Huomenna ois tarkoitus käydä testailemassa matkarattaita.. Ajateltiin et näin alkuun ostettais matkarattaat ja sit ku vauva on syntynyt niin kateltais et onko kaksostenrattaille tarpeeksi käyttöä. Yhdet tosi hyvät kolmipyöräiset matkarattaat löysin jo netistä; Esikoinen mahtuis myös niihin ja rattaisiin istuimen tilalle saa vaihdettua vauvan turvaistuimen. Ja jos noi rattaat on myös hyvät työntää ym. niin tilataan ne sit Saksasta ku siellä ne on 100e
halvemmat.

Profiilissa ois päivitetty masukuva.
Nyt kahvikupin ääreen...

NiiVe ja pikkuinen 23+4 :heart:
 
Heikka! Ei oo taas hetkeen tullut kirjoiteltua, mutta kun tää menee niin vanhalla kaavalla... painoa tulee liikaakin (+800g/vko) ja Renniestä on taas tullut paras kaveri iltaisin. Painosta sen verran, että tulkoon mitä tulee, herkkuja en jätä! Suklaaholisti! :ashamed: Onneksi mies tukee asiaa ja lohduttaa, että kyllä ne taas sitten häviää... Ja tuo närästys on vain raskausvaiva, ei muutoin koskaan, joten siedetään..
Kelan paperit laitoin heti menemään, kun ne käsiini sain, muutoin vielä häviäisivät jonnekin... Vauvalla pitäisi kaiken olla kunnossa, tasaiset sykeet (140) ja reippaasti liikutaan.
Ja kaikista parasta: isi vei tytöt anoppilaan yökylään, saan olla ihan itsekseni huomisiltaan saakka!!! =) Tätä on odotettu... Hyvää lukemista ja kohtuudella suklaata...
Viikonloppuja kaikille! :wave:
22+5

Synnärille n.25km, mutta taas odotellaan nopeaa toimitusta...
 
Meiltä matkaa Kätilöopistolle 15-20 km, noin vartissa sen ajaa ellei satu pahimpaan ruuhka-aikaan. Viimeksi sinne ajettiin synnyttämään uudenvuodenpäivänä aamukahdeksan tienoilla, joten liikennettä ei ollut nimeksikään. Ei tosin olisi ollut edes kiire, kun lapsi syntyi vasta alkuillasta.

Me varmaan ostetaan Carenan Double Swing-tuplat. Niitä olen käynyt jo pariin otteeseen testaamassa liikkeessä ja hyviltä vaikuttavat. On kai ihan uusi malli. Niissä ei saa työntösuuntaa muutettua, mutta toisaalta vauvan kopan saa laitettua eri päin, kuin taaperon. Taaperolla siis kasvot menosuuntaan. Tosi kevyet ovat ja helppo työntää (isot puhkeamattomat renkaat, kääntyvät etupyörät) ja mun makuun ihan kivan näköisetkin. Leveys muistaakseni 76 cm. Erilliset kuomut on molemmilla ja pieni ns. väliseinä. Vaikutti tosi kätevältä. Ja tietty erikseen säätyvät selkänojat oli. Kuomut on sen verran korkealla, ettei taaperolla ihan hevillä ota pää "kattoon". Tavaratilaakin näkyi olevan reilusti, mikä on mulle aika välttämätön jutska. Hintaa tuplille tulisi yhden kovan kantokopan kera 400-450 e, riippuen mistä ostaa..

Krissie rv 23+2
 
Tiipero
Moikka!
Painoarvioita Minkälaisia painoarvioita ootte ultrissa saaneet? Mulla oli rv21+6 n.415g

Sairaalamatka Meillä on n.5km, mutta pahaan ruuhkaaikaa matkaan menee helposti puolikin tuntia...

Rintsikkaongelmaa löytyy täälläkin... Mitenköhän aikaisin uskaltaisi niitä imetysliivejä ostaa? Nyt on varmaan vielä vähän aikaista kun ei tiedä miten paljon tästäkin vielä turpoavat. Kauheesti kasvuvaraa ei oikein voi ostaa, kun sitten eivät enee tue riittävästi... Onneks on vielä yhdet sopivat...

Neuvola Meillä on tähän mennessä ollut vasta 2xnla ja yhden kerran lääkäri ja niskaturvotus- ja rakenneultrat. Mennyt kivasti lomittain et 3-4 vkon välein on aina ollut jotakin... Ens viikolla on 3. neuvola, jolloin saadaan kelan paperit.

Perhevalmennusta meillä on 3 kertaa ennen synnytystä ja 3 kertaa synnytyksen jälkeen ja lisäksi synnytyssairaalaan tutustuminen. Heinä- ja elokuussa synnyttäville on oma ryhmä.

On kylää tosi ihanaa kun nyt on alkanut ihan kunnolla potkut tuntumaan! :) Vilkkainta aikaa on iltapäivästä iltaan. Iskut tuntuu tosiaan ihan alavatsalla tai sitten ihan ylhäällä, istukka kun on tuossa edessä.

Istukan paikasta on ollut puhetta. Kun kätilö kertoi, ett istukka on edessä, jatkoi vielä että on kuitenkin riittävän korkealla...

Turvakaukaloista Joko on hankittuna? Oltais saatu tutuilta hyväkuntoinen, mut on jo kohta 10v vanha... Ei varmaan uskalleta ottaa, kun on kuultu että moviosat alkaisi hapertua viidessä vuodessa! Otteko kuullut samaa?

Oltiin siinä kontrolliultraäänessä sen 2-suonisen napanuoran takia. Ei löytnyt vieläkään mitään muuta poikkeavaa, joten seuraava yksi ultra vielä 1kk ennen laskettua aikaa. Tarkistetaan että vaavi on kasvanut hyvin :) Kyllä on helpottunut olo!

- Tiipero 22+1
 
Räpätäti: Mulle tää on jo kolmas sektio, ainoastaa esikoisen oon synnyttäny alateitse. Oon lyhyt, alle 160cm ja mulla on suppilomainen lantio, siis kapenee alaspäin. Esikoinen painoi 3450g mut jouduttiin lopulta pitkän ponnistuksen jälkeen "repimään" imukupilla ulos ja poika tulikin kasvotarjonnassa selälleen sieltä pihalle. Olin pitkään TOSI kipeä, en pystyny istumaan,kävelemänn, käymään edes vessassa ja alapää oli ihan musta, turvonnut ja revennyt pyllynreikään asti. Siispä loput on päätetty yhdessä lääkärin kanssa leikata. Tosin vielä toisesta lääkäri sanoi josko yritetään alateitse mutta tehtyään alatietutkimuksen totesi että eiköhän tilata tuo sektioaika, tuntui vauva niin suurelta. Tässä mun tarina. Osaksi myös synnytyspelkoa ensimmäisen johdosta. Mutta rtg-kuvat kertoo että mulla ns Spiinaväli vähän liian kapea,josko siitä johtuis et poikakin tulu väärässä tarjonnassa ulos. Koska teillä muuten hääpäivä? Ku olit kirjottan aikasemmin et teil tulee 3 vuotta heinäkuussa, niin meilläkin! Meidät vihittiin täällä kotona pienimmän kastetilaisuuden yhteydessä 2.7.2005 :flower:

Hankinnoista: Mitää en ole vielä ostanut, en edes yhenyhtä vaatetta vauvelille. odottelen tota 4d-ultraa jotta saa varmuuden sukupuolesta. poikien vaatteita meillä on vinot pinot mut jos se onkin tyttö (mitä en kyllä usko) niin sit saa varautua ostohysteriaan :LOL: Imetystyynykin löytyy ja sitä oon käyttäny aina ja paljon! Suosittelen kaikille, etenkin isorintaisille. Miä oon osannu imettää aina parhaiten makuulleen mut imetystyynyn kanssa onnistuu myös istualleen. Saa itse olla ihan rentona ku ei tarvi kannatella vauvaa. Synnytysosastoilla voi kokeilla tuota värkkiä jos ei tuttu ole. Mulla iankin toiminut hienosti, ilman en enää olis!

Vaunuista Meillä toimii edelleen nuo 2003 ostetut ABC-vaunut, jotka edulliset. Niissä paksut ilmakumipyörät ja kantokoppa erikseen kovalla pohjalla jonka saa irrotettua. Saa vaihtaa työntöaisan suunnan, säätää työntökorkeutta jne. On olleet hyvät! Eikä maksaneet ku 299? muistaakseni.

Omaa (.) ei mitää uutta. Liikkeitä tunnen silloin töllöin, eilen en esim ku vasta nukkumaan käydessä pari työtäisyä! Joko vauva on tosi rauhallinen tai sit toi istukka vielä vaimentaa liikkeitä... Väsyttää nykyään aika lailla, mietinkin et olisko hemppa laskenut. no, sen saa tietää ens viikol neuvolassa. Herkut maistuu täälläkin! Eilen ostin lähi siwasta tuoreen patongin ku oli niin nälkä. Söin koko patongin yksin!!! Pandan täytelakua menee n pussi päivässä plus kaikkea kakkuja ym. vois vaan syödä... No, ens viikon neuvola näyttää taas vaakalukemat..

Joku kyseli raudasta: miä oon aina syöny Matrifolin -nimistä rautaa. Ekan purkin oon saanu neuvolasta mukaan. Ei ole kovin kallis ja mulla ainaki pelannu hyvin. Vielä en o tässä raskaudessa rautaa tarvinnu ( Hb 135) mut saa nyt nähä ens viikol sit.

Voikaahan hyvin kaikki! Mulla tuluki nyt niin pitkät pätkät tekstiä et pitää vähän jättää tilaa muilleki
=)

Neleka 22+1
 
Tiipero
Neleka! Pisti silmään tuo lakujuttu. Mullakin on jatkuva lakuhimo, jota vastaan taistelen... En oo uskaltanut syödä, ku neuvolan lapuissa sanotaan ettei "lakritsia ja salmiakkia saisi syödä kuin alle 50g/päivä ja säännöllistä käyttöä ei suositella. sisältävät glykyrritsiiniä, joka aiheuttaa turvotusta ja voi nostaa verenpainetta. Ennenaikaisen synnytyksen vaara". Tuskastuneena olen tyytynyt vain lakupatukoihin... Tuntuu hassulta et lakua ja salmiakkia ei saissyödä, jos verenpaine on kuitenkin ok... mut niin lukee nlan lapuissa...
-Tiipero lakuhimon kourissa
 
Tiipero mä oon ainakin syönyt lakua ja salmiakkia ihan surutta molemmissa raskauksissa, mutta mulla ei oo kyllä koskaan ollut verenpaineiden kanssa mitään ongelmia. Esikoisen kohdalla lopussa iski kauhee himo maksamakkaraan ja neuvolatäti antoi sillon mulle luvan syödä myös sitä, vaikka se periaatteessa on kiellettyjen listalla. Täti tuumas sillon, että kunhan et pötköä päivässä vedä, niin huoletta voit syödä :p

Mun pitäis pakata, kun tänään pitäis anoppilaan lähtee viikonlopuks. ei vaan hotsittais yhtään :ashamed:

Nelly ja JJ 21+6
 
Tiipero
nelly83 Maksa ohjeistus mulle annettiin näin: "maksaruokia tulee välttää. Maksamakkaraa/-pasteijaa max200g/vko, kerta-annos enintään 100g, jos syö päivittäin niin max30g/pvä (30g=n.2viipaletta/2rkl). Runsas A-vitam määrä lisää keskenmenon ja sikiövaurioiden riskiä."
Mukavaa anoppilareissua! :)
 
Nyt pelkkää omaa napaa eli 3 neuvolakäynti takana.

Paino: +0,5 kg lähtöpainoon (Kysyin sitten itse onko liian vähän. Sain vastaukseksi, että nyt se paino alkaa varmaan nousemaan).

Verenpaine: 121/74
Sf-mitta: 17.5
Hb: 122
syke:150-160
mutta: pissassa oli hieman valkuaista, jonka vuoksi kävin sekä VTI että hiivatestissä. Joskohan löytyisi niille suppareille selitys.

Rentouttavaa viikonloppua kaikille.

Jemima 20+5
 
Minäkin nyt vapaalla ollessani vielä muutaman rivin laitan... Salmiakkia ja lakua sekä muita herkkuja menee paljohkosti... Eikä oo omaa verenpainetta edes ne nostaneet. Ja toi maksamakkara-suositus on onneksi muuttunut hiljattain, vielä 2006 oli kiellettyjen listalla... Välillä oli kova himo, kun esikoinen söi ja ite katto vierestä. Nyt sitten saanut nauttia kohtuudella.
Meillä ollut käytössä ns. halpisvaunumerkki Emma Bestar, ja menee hyvin vielä seuraavallekin. Ei ole suurempia kulumisia havaittu. Tosin olen miettinyt, josko jostain käytetyt kaksostenrattaat vuodeksi hankkisi, kun tuo kesällä 2-v ei varmaan vielä jokapaikkaan seisomalaudalla jaksa. Kokemuksia?
 
Tiipero
Moi taas! Naistenklinikalla äippäpolin seinällä oli oheinen ilmoitus. Itse olen jo ilmoittutunut! Jos asustelette lähellä Helsinkiä... Ilmoittauduin keskiviikkona ja tilaa vielä oli...

GE Healthcare
GE Healthcare Finland Oy
Kuvantavat laitteet puh. 010 394 11
Postiosoite: fax. 010 394 8221
PL 330, 00031 GE Y-tunnus 1897064-6
Käyntiosoite: www.gehealthcare.fi
HYVÄ ODOTTAVA ÄITI
GE Healthcare järjestää 3/4D ultraäänikuvantamisen koulutustapahtuman ajalla 16.-18.4 2008. Erikoislääkäreille suunnatun koulutuksen tarkoituksena on perehdyttää osallistujat 3/4D ultraäänitutkimuksen eri tekniikoihin.
Tarvitsemme koulutukseen mallipotilaita. Jos olet raskaana viikoilla 21-30 ja kiinnostunut tulemaan mallipotilaaksi, otathan yhteyttä (mukaan pääsee ilmoittautumisjärjestyksessä):
GE Healthcare, Katja Penttonen 050 384 3844 tai katja.penttonen@ge.com
Paikka: GE Healthcare, Customer Visit Center
Kuortaneenkatu 2 (Vallila), 00510 Helsinki
Tutkimusaikoja jaetaan seuraavasti (tutkimus kestää noin puoli tuntia):
16.4 keskiviikko klo 16.45- 18.15
17.4 torstai klo 11.30-13.00
klo 14.30-15.30
klo 16.00-17.00
18.4 perjantai klo 11.15-12.45
Osallistujilla on mahdollista saada DVD-tallenne mukaansa tehdystä tutkimuksesta (kuvantamisolosuhteiden niin salliessa). Lounas/kahvitarjoilu.
Yhteistyöterveisin
GE Healthcare
 
Heippa,viidennessä neuvolassa käyty ja tässä tuloksia:
Painoa:543g/viikko (yhteensä tullu koko aikana 6kg)
Paineet:120/68
HB:101 (hoitsu pelotteli jo joutumista rautatippaan sairaalaan jos vielä laskee)
Pissi : puhdas
SF mitta:25cm
Sykkeet:150-160 väillä
Liikkeet:+

Joten kaikki on hyvin paitsi toi hb sais ruveta pikkuhiljaa nouseen ennen kuin tippuu alle 100.

Matkaa sairaalaan on 35km

Neleka Huomasin että sullekkin on tulossa kolmas sektio?
Miullakin on tulossa kolmas sektio,kummallakin aikasemalla kerralla on tullut niin paha myrkytys jotta jouduttu lopuksi tekeen hätäsektio ja nyt tulee suunniteltu sektio jos sinne asti päästää.

HankinnoistaMeillä rupee kaikki oleen hankittuna,sängyt,sitterit,kaukalot,vaatteita on aikamoinen kasa ja tänään sain kelan paprut jotka täytän ja vien ensi viikolla kun pitää selvittää ton kuopuksen hoitotuki juttuja samalla.Vaunut on varattuna yhessä nettikaupassa ja ne tilataan ellei tässä kylältä löytyneet vaunut vastaa kuvausta joka niistä saatiin,mennään pääsiäisviikolla kattomaan niitä ja sitten tehään päätös.

Neuvola tarkastuksista ollu puhetta ni miulla nää on sillain että kuukauden välein on neuvola ja kuukauden välein äitipoli aika,rytmitys on menny hyvin ja pääsen kahden viikoin välein tarkistuksiin =)

( . ) oma olo on aika hyvä,keksin hyvän konstin noihin liitoskipuihin kun huomasin jotta mitä enemmän kävelen portaita ni sen lievempänä ne pysyy ja närästykseen auttaa miulla kun noudatan sappipotilaan ruokavaliota,miulta on sappi poistettu ni sekin kuulemma lisää närästystä jonkun verran mutta nyt menee rennietä paljon vähemmän.

Vauvat on touhukkaita ja etenkin kun käy pitkälleen ni alkaa sellainen meno jotta siinä on äiteellä kyljet hellänä.

Mukavaa viikonloppua kaikille :flower:

Äitee ja tuplat 22+1
 
neleka kuullostipa hirveältä sun eka synnytys :( miten lähdit sitten siitä toipumaan?! ei varmasti ollu helppoa :( mä just pelkään repeemistä, varsinkin tonne toiseen reikään saakka. esikoisen kanssa onneksi tehtiin episiotomia niin en revennyt. ja toi parantu tosi hyvin itestään, samana iltana vielä istuin ja seuraavana päivänä ihan kivasti. tietty vessassa käynti ei mukavinta mutta senhän ymmärtää jokainen... mä toivon että vauva kääntyy oikeaan suntaan ja oikeaan tarjontaan ettei sektiota tarvita. esikoisen kanssa sen kestäisi mutta kun kotona toinen pieni niin toipumiselle ei samalla tavalla aikaa. esikoinen syntyi hienosti alakautta vaikka aika pieni olin (167cm / 52 kg ennen raskautta) mutta lantio ihan norm. ja mun sisko meinasi kuolla sektioon niin sekin vähän pelottaa, vaikka ite oon hoitoalalla ja leikkauksissakin ite ollu. huoh, nyt sohvalle suklaata syömään ja kivempia miettimään :)

korvapuusti + pikkupulla rv 24

 
Neleka! tuttu ja kamala tunne tuo sinun synnytys. Tosin muuten olisin ensisynnyttäjänä synnyttänyt kahdessa tunnissa, jollei olisi jämähtänyt kiinni. Jälki oireet aivan kamalat, synnytys ei mitään noihin verrattuna.
Olen itse 158cm ja painan hieman yli 50kg. Meidän suvun naisilla äipän puolelta perinnöllistä pienet/ahtaat lantiot. joten tämän synnytyksen teen sektiolla. Poikakin oli syntyessään 48cm ja 2740g. Lapsen syntymä painoksi arvioitiin viimeksi 3300-3500g. mitenkähän hankalaa olisi ollut synnyttää ton kokoinen

Millaisia kokemuksia sektiosta???

Eipä tässä muuuta. Mukavia viikonloppuja!
 
EAK
Kiitos Tiipero vinkistä!!! Lähetin äsken juttusi huomattuasi heti sähköpostia ja ilmottauduin mukaan. Toivottavasti on vielä tilaa. En kehdannut sentää soittaa tähän aikaan perjantai-iltana...

Tänään meillä oli toinen neuvolatäti-käyntimme. Ei ollu mitään ihmeellistä. Kaikki hyvin. Saatiin kela-paprut, mut viivytellään niiden kanssa mieheni toivomuksesta. No onhan se ihan hauskaa saada uusi pakkaus mitä ei oo koskaan kellään kaverilla vielä vellanut..

21+6
 
Hei taas!


Matkaa synnytyssairaalaan meillä on noin 10km, eli aika lähellä sairaalaa asutaan.

Rintsikoista sen verran että mulla tuppaa myös olemaan ongelmana, ettei vanhat liivit mahdu enää.. Muutaman kerran käyny nolosti, kun kaupassa singonnu liivit auki. Ikävä tunne, kun ei ole kehdannu alkaa niitä siinä takasin kiinnittämään. Täytyy siis pikaseen päästä alusvaateostoksille:)

Neuvolakuulumisia
Tänään neuvolassa taas käyty ja myös Kelan paperit sain mukaan.
hb 124
RR 105/71
pissa puhdas
sf 17cm
syke 140
painoa tullut 560g/viikko

Mukavia kuulumisia siis neuvolasta:)

Nyt mukavaa viikonloppua kaikille!
Itse pakerran töiden parissa ja odotan talvilomaa kuin kuuta nousevaa... vielä viikko..
 
Sitten vielä mietin, että kuinkas on tuon vauvan kuulemisen kanssa. Mies tosiaan harrastaa bändihommia, niin saanko olla reeneissä matkassa ja entä miten keikat pienessä kuppilassa?

Jännästi on nyt kyllä koko maha kippeenä. Ihanko olis supistanu koko yön.
 
pörrö mä kans haluaisin vinkkejä jos niitä on levottomiin jalkoihin. rautaa ( obsidan ) ja magnesiumia ( emgesan )myös syön kyseiseen vaivaan, mutta eipä ole auttanut. esikoista odottaessa oli vaiva vielä pahempana kuin nyt. sillon nousin yöllä ylös sängystä kävelemään ympäri kämppää. se saattoi auttaa ehkä minuutiksi ja toinen mitä tein niin kävin suihkuttelemassa jalkoja lämpimällä vedellä. se toi myös minuutiksi apua, mutta eihän siinä ajassa ehdi kuin sänkyyn takasin niin taas sama edessä!

Matkaa synnytyssairaalaan meiltä on n. 35km.

Sain kela-paperitkin lähetettyä, kun vaan sain ensin päätettyä, että otan nyt rahana, kun on kaikki esikoiselta tallessa. onko moni muu päättänyt olla ottamatta pakkausta?

t-06 23 tasan
 
Matka synnytyssairaalaan meillä n. 22km, ihan hyvää tietä ja ei pitäis olla pahempia ruuhkia oikeen koskaan. Aikaa menee n. 25min. Kovasti vaan jännittää koko pirun synnyttäminen vaikka jo näinki monta jo takana. On se aina erilainen ja niin helvatun kivulias :eek: Mulla nyt mahdollisesti voi tulla se leikkaus eteen tuosta istukasta johtuen, kun on siellä kohdunsuulla. Ihan uteliaisuuttani haluisinki kysyä teiltä joilla sektioita takana, et miten sen palautumisen ja parantumisen kanssa oikeen on? Olitteko kovin kipeitä sen jälkeen haavastanne ja nousiko maito ihan normaalisti rintoihin...kun jotkut pelottelee, ettei se nousis samalla tavalla ku normi alatiesynnytyksessä?? Ja tietty kaikkee muutaki pelotettu, et on kipee TOSI kauan jne jne jne...

Neuvola kuulumisia ei meillä ole kuin vasta ensi vkolla, joten niihin en voi vastata. Hb pysyny tosi hyvänä ainakin vielä, taisi olla viimesimmässä nlas 136....lähtö kun oli 146. Raskaus MultiTabs:ia olen syönnyt silloin kuin sitä muistan kaappista ottaa suuhuni :whistle:

RouvaSumppisuu kun seuraavan kerran päivittelet listaa, niin nyt olis ikämittariin saatu taas vuosi lisää :p

Piparminttu ja NeitiX 25vkoa tasan :heart:
 
Matka sairaalaan on meillä noin 20km, eli ajallisesti liikenteestä riippuen 20-30min. Ihan ok matka siis, enkä ole koskaan osannut pelätä ettei sairaalaan ehtisi.

Salmiakkia ja lakuja on täälläkin mennyt aina reilusti yli suositusten. Tuollaisesta 50g tulee vain kiukkuseksi :D Eikä tuo ole vaikuttanut verenpaineisiin mitenkään.

Oma olo on mainio. Pääosin voin kun en raskaana olisikaan.. =)
Maha ei ole vielä tiellä ja kaikki touhuuminen sen osalta onnistuu vielä hyvin. Rappuset vähän hengästyttää, mutta muuten jaksan hyvin vielä pienet "urheilusuorituksetkin".
Välillä on kyllä sellainen turvonnut olo, mutta se kuulunee tähän olotilaan..eikä sitä ehkä helpota mässäily.. :p

Mukavaa viikonloppua!!!

Popo 24+0 :heart:
 

Yhteistyössä