HEINÄMAMMAT 2008 ~maaliskuussa~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Tiipero
Smilex, Rinkinki ja Ronja78 Nähdään sit aulassa torstaina kahdentoista aikaan! Mulla on myös sama aika! :D

Ei tietoa pitääkö oma levy ottaa mukaan. Luulisi että saadaan sieltä. Mulle ainakin sanottiin siin sähköpostikutsussa että lisätietoa päivästä on tulossa huhtikuun alussa. Kun vaan malttais odottaa...

Mun mies ei varmaankaan oo tulossa mukaan, ni onpas kivaa kun siellä onkin virtuaalituttuja samaan aikaan! =)

 
ompas ihanaa kun teillä on mahdollisuus päästä tuohon 4d ultraan ja samalla ehkä tavata myös livenä.
meillä kun toi maksaa 190e ainakin.
ja lääkärit jotka sen suorittaa eivät ole mun suosikkeja niin taitaa jäädä käymättä.
mut tänään on tarkituskäynti ja ultraus saikulla.
muuten olo ihan hyvä eikä vaivoja tällä hetkellä.
senttu ja lotta 24+2
 
Huomenta!

Nyt ottaa päähän niin monen maailman asiat, että viisainta kun pidän omnana tietonani ja koetan keskittyä muuhun..

Ihana tuo ilmainen ultraus teillä, muistakaahan tervehtiä toisianne sit urakalla! :D Ja palstanimillä tietenkin! Hih! B)

Mullakin se yksi kokemus sektiosta siis, muuten asiat meni suht ok, mut mulla heitti tulehduksen siihen päälle, ja olin 5pv antibioottitipassa joka sit heikensi olotilaa kyllä tehokkaasti.. Samoten ekan päivän päivävuoron hoitaja ei antanu mulle kipupiikkiä, kun "vastahan sä sen sait!".. Iltaan tullut hoitaja kauhistelikin sitten miksei tarjonnut jotakin muuta kipulääkettä siihen asti kunnes piikin olis taas saanut, kärvistelin monta tuntia ilman mitään. :/ Toipuminen verrattuna alatiesynnytyksiin oli hidasta, maitokin nousi vasta 4.päivänä kunnolla. Nousi siis kuitenkin. Että vaikka hiukan pelottaakin, niin altiesynnytystä mä toivon ennemmin.

Mulla aloitettu eilen hiivakuuri. :kieh: Alkoi olla jo kovin tutut kutinat, joten marssin apteekkiin. Ärsyttää jo miten nuukia ne siellä on noita lääkkeitä myymään "vatsakkaalle", ja käsky sainkin vielä soittaa omaan neuvolaan lupa aloittaa kuuri.. No jooh. Ei mulla pitäis olla mitään estettä, joten aloitin sen jo, sitä nopeemmin saa oireet pois.

Nyt unohtui taas nimimerkki jolla miehen kans hiukka kismaa menoista.. Niin tuttua, niin tuttua! Vaikka ei se meillä ole onneks baarissa nyt juossu jatkuvasti, mut eipä sitä kotonakaan näy. On rankamettässä, auttamassa sitä, tätä ja tuota siinä ja tuossa hommassa jne. Ei osaa olla paikoillaan millään, käy pirskatin kärttyiseks jos ei hommiin pääse. Eikä millään sitten voi käsittää miks mä olen sille siitä pahalla päällä, kun sattuneesta syystä väsyn hiukka herkemmin, ja noiden muksujen kans kun on oma jaksamisensa; eivät oo helpoimmasta päästä lapsia. Mutta aikansa kutakin, eikä mennä siihen enempää tai nousee tää ketutuskäyrä entisestään.. :( Sanotaan nyt vaan, et ei aina hyvin mee.

Neleka tais kysästä hääpäivää, meillä se on 20 päivää teidän jälkeen! 22.7. siis meillä kolme vuotta naimisissa, ja ensi kuussa 9vuotta yksissä.

Jahas, hommat odottaa, olis saatava yksi 50-v lahja valmiiksi kun tänään kahvitukset, ja kotitöitähän nyt on aina ja paljon. Muksutkin toistaiseksi leikkii nätisti, joten menoks sano Annie Lennox!

Räpis kiukuissaan+ papu rv22+5 (?) päivät menny jo sekasi..
 
Ronja78: Pyöriskelet samojen ihmissuhdeongelmien kanssa kuin meikäläinenkin:(
Joka viikonloppu on jotkut kissankinkerit, jonne ukolla on hirveä halu päästä..
Ottaa niin päähän kun sunnuntait menee maatessa kun itse jaksaisi tehdä vaikka mitä. Yhteiset vapaapäivät on meillä muutenkin kortilla kun itse teen vuorotyötä ja on aika paljon viikonloppuja töitä, sitten kun harvoin sattuu vapaa viikonloppu niin ukkoa ei näy mailla eikä halmeilla :kieh:
Oon yrittäny puhua nätisttä, rähjätä, mököttää.. eipä tunnu auttavan. Huonossa omassa tunnossaan sitten viikolla yrittää hyvitellä menojaan, mutta ei tunnu ymmärtävän miltä minusta tuntuu seurata vierestä tollaista juhlimista! Joskus kun olis ihana tehdä yhdessä jotain. Tuntuu että mies ottaa jotakin loppukiriä juhlimisessa, ihan kuin olis pakko nyt mennä pää kolmantena jalkana vielä kun ehtii.
Raivistuttaa niin että meinaa verisuoni katketa päästä..
Ehkäpä osasyy miehen menoihin on se että itse käyn sellaisia myrskyjä läpi, että ei viihdy senkään takia kotona :ashamed:
Meillä tietysti on vähän "helpompi" tilanne kun ei ole lapsia vielä, tämä tuleva on eka, joten toivon vaan kovasti että nuo ukon menot rauhottuu kun vauva syntyy, eikä tahti jatku samanlaisena..
Välillä on tuntunut siltä että kiinnostaako sitä koko raskaus lainkaan kun keskittyy vaan hauskanpitoon ja omiin harrastuksiinsa.. Hyvä tietää että jollakulla muullakin on sama tilanne päällä, että tää voi siis olla "normaalia" miehen käytöstä raskausaikana. (Jos jotain hyvää saan tästä repiä irti)

Toivottavasti saadaan kumpikin taottua ukkojemme päähän järkeä!!

Kaikille mukavaa alkanutta viikkoa!

tannuli 21+3
 
RouvaSumppisuu
Huomenia... :wave: .

Tervetuloa vaan mom44, täällä heinäkuisissa tosiaan taitaa olla poikkeuksellisen paljon tuplaodottajia =) .

Rintsikoista: Oon vielä toistaiseksi pärjännyt vanhoilla, mutta pehmeimmät ja venyvimmät oon saanut ottaa käyttöön. Toivottavasti vanhat imetysliivit vielä ajais asiansa, mulla viimeksi oli sellanen reilu B/pieni C -kuppi ja löysin ihan Lindexistä mukavia liivejä. Nyt ostin kyllä yhden imetystopin tai aluspaitahan se kai oli (johon saa liivinsuojat), viimeksi oli niin tuskaa kun öisin maidot vaan valui rinnoista eikä millään olis halunnut pitää liivejä 24/7, mutta pakko oli jos ei halunnut herätä lätäköstä :LOL: . Liivinsuojuksia kului kyllä ihan tolkuttomasti.

Matka synnärille kestää abaut 30 minuuttia. Eipä ainakaan viimeks tullu kiire, kun salissa sain olla 24 tuntia ennen kuin tyttö suostui syntymään :kieh: .

Sektiosta: muakin mietityttää...kun vauvan kokoa seurataan nyt tarkemmin ja oon päättänyt, että jos ennusteet syntymäpainosta menee reilusti yli 4kg, niin en suostu/pysty alakautta synnyttämään. Esikoinen oli tosiaan 4,4kg ja hilkulla oli, että mahtui tulemaan. Haluaisin tavallaan alakautta synnyttää, mutta toisaalta en pelkää sektiotakaan. Ainoastaan mietityttää toipuminen, mutta eipä se palautuminen tuosta alatiesynnytyksestäkään niin hääppöistä ollut...

Krissie: Mäkin bongasin nuo Carenan Doubleswingin tuplat ja ne ainakin vaikuttaa tosi näppäriltä, täytyis vaan päästä kokeilemaan. Huhtikuun lopulla varmaan mennään vasta vaunukaupoille, sormet syyhyten sitä odottelen. Täältä kuitenkin on reilu matka Vantaalle, niin ei viitsi vaan käydä huvikseen kokoajan katselemassa (vaikka mieli tekiskin :p ). Mistä löysit edullisimmat Carenat, etkös säkin siellä suunnalla käynyt katselemassa?

Sumppis, jonka on pakko tehdäkin jotain täällä kotona vapaapäivänä...rv. 24+1

 
Kiitos kaikille tsempeistä ja ihanaa sekä ikävää kuulla, etten oo ainoo, joka painii samojen ongelmien kanssa. Mä toivon erittäin hartaasti, että ne ketaleet rauhoittuis viimeistään sitten, kun vauvat on ulkona maailmassa eikä sama meno jatku. Tannuli Täälläkin odotellaan ensimmäisiä eli ei ole muita hoidettavia kotona kuin minä =) Ja olis kyllä niiin mukavaa joskus tehdä jotain kivaa yhdessä, muutakin kuin lötköttää sohvalla, mutta ei. Aina on tosiaan jotain ohjelmaa ja tottahan mä pääsisin mukaan, mutta meepä sinne katsomaan kymmenta humalaista miestä...eh, ei kiitos.

Ai niin, matkaa synnärille on meiltä vaan muutama kilometri, tosin ruuhka-aikana siihen matkaan saa helposti kulumaan puoli tuntia.

Tiipero Mukavaa nähdä, mäkään en mitä luultavammin ota miestä mukaan, kun 1)se on tyhmä eikä ansaitse sitä :kieh: ja 2) ajattelin silti tehdä sille lierolle :ashamed: isyyspakkauksen ja jos sen tallenteen saisi, niin laittaisin sen sitten sinne mukaan...

Ronja (samoin kiukuissaan) 24+1
 
anjamarita mä olen myös tulossa silloin pe 18.4 klo 9.15. Mieskin olis tulossa mukaan. Eli siellä sitten törmätään!

Täällä on hääpäivistä ollut juttua. Meillä ehtii kesäkuussa tulla 2. hääpäivä, yhdessäoloa 5 v.

Synnärille matkaa n. 25 km ja vartissa sen taittaa jos ei ruuhkaa.

Kaikilla tuntuu olevan omat "ongelmansa" parisuhteen kanssa... täällä vähän päinvastainen pulma kun miestä ei meinaa saada kotoa sitten ei mihinkään.. joo jonkun mielestä voi kuulostaa kummalliselta miksen ole tyytyväinen... ja oonhan mä siihen tyytyväinen ettei baarissa juokse mut, mä ite oon niin "eläväinen" että ihan pelkkä kotona nyhjääminen välillä rasittaa. Ehkä tilanne muuttuu kun saa käden kuntoon ja sairasloma loppuu vihdoin toukokuussa. Musta olis välillä suorastaan ihana olla edes muutama tunti ihan yksin ;)
Kyllähän mekin ollaan eletty ihan erilaista elämää muutama vuosi sitten ja nyt tuntuu kyllä suorastaan ihmeelliseltä että edes valitan moisesta... pitäisköhän joskus olla tyytyväinen johonkin ja pitää suu kiinni :x

Nyt pitäis alkaa keksiä jotain kivaa pojan 8 v. synttäreille. Viime vuonna pidettiin Linnanmäen SeaLifessä ja vähän liian tyyriiks tuli.
Hyviä ideoita vastaanotetaan mielellään!!

Pääsiäisen jälkeen olis tarkoitus alkaa tosissaan kartoittamaan tätä vaunutarjontaa. Edelleen ykkösenä ne Quinnyn Freestylet ja jos nyt jostain kolkasta löytyis muitakin värejä kun musta niin kiva olis. Muuten sitten tilataan ne sieltä saksasta.

Voikaahan kaikki hyvin! Ja uusille tervetuloa tänne vaan mukaan!

Vilma-Annika 21+3
 
täällä 24vkoa täynnä lauantaina!Eli seitsemäs kuukausi alkaa, kauhian nopeasti aika loppujen lopuksi menee,eikä mitään hankintoja vielä tehty.Minäkin laitoin sähköpostia tuohon 3d ultraan,kun eivät vastanneet puhelimeen.Mutta saa nähdä pääseekö enää mukaan.

Minusta tuntuu, että tämä raskaus ja vauvan saapumien on useimmille miehille aika shokki, ja varmasti sellaista paniikinomaista viuhtomista viime metreillä esiintyy. Toisaalta olen huomannut, että raskaaan oleva nainen on aivan eri aaltopituudella kun muut ihmiset, isä mukaanlukien.Nainen keskittyy vaan ihmettelemään sisällään kasvavaa elämää, eli katse siirttyy omaan napaan.Sitä on herkempi, ja haluaa ympärilleen rauhaa. Tulee myös halu suojata vauvaa ulkoapäin tulevalta "paheelliselta" elämältä. Minä en esimerkiksi siedä ollenkaan humalaisia ihmisiä ympärilläni (vaikka en ole koskaan sylkenyt lasiin).Jopa tupakoivat ihmiset saavat karvat nousemaan pystyyn.

Silti annan kyllä mieheni mennä niinkuin ennenkin mutta olen pyytänyt kauniisti häntä huomoimaan myös minua.Sen hän onneksi tajunnut tehdä ja viekin minua usein ulos syömään romanttisia illallisia, ostaa kukkia ja suklaata. Löpertelee ja laulaa vauvalle.Kertoo kuinka kaunis olen jne jne.Miehet ja naiset vaan on erilaisia näissä asioissa. Miehelle sitä vauvaa ei ole ennekuin se on oikeesti läsnä.Naiselle vauva on olemassa jo siitä kun raskaustesti näyttää positiivista.

Uskon, että miesten mieli ja tahti muuttuu kun vauva saapuu kotiin.Kuitenkin on tärkeä muistaa että on olemssa myös elämä vauvan "ulkopuolella".Ainakin haluan itse pitää kiinni siitä, että imetysrumban jälkeen pääsen yksin tai mieheni kanssa säännöllisesti tuulettuman.Se tekee hyvä ihan kenelle tahansa.

Positiivisia ajatuksia kaikille heinämammoille, stressi ei tee vauvalle hyvää.
oinas95 24+2
 
Hei unohtui kysäistä teiltä että.. Millä viikoilla ne ns. valmennukset on? Meillä ei ole ollut mitään puhetta neuvolassa edes.
On niin pitkä aika edellisestä synnytyksestä että olis ihan kiva käydä kuulemassa tämän päivän juttuja.. ja itse asiassa mies taitaa olla se joka niitä vielä enempi odottaa ja kyselee ;)
 
Heps... Mä laitoin kanssa mailia mallipotilasultrasta... Saas vaan nähdä et jos sinne mahtuu niin millä täältä korvesta sinne lähden. :/
Satuin muuten just noille viikoille mitä ne ettii, sillä viikolla mulla tulee 30 täyteen :LOL:

Viimeviikon olin saikulla, ja huomenna olis taas neuvolalääkäri joka kattoo tilanteen uudelleen, saas nähdä menenkö töihin vielä hetkeen.

meillä noi valmennukset alkaa raskausviikolla 27 ja niitä on 5 + tutustuminen synnärille ja sitten 3 synnytyksen jälkeen...

Ainiin, meillä on matkaa synnärille joku 70km, eli tunnin verran aikaa menee, osa onneksi isompaa tietä, kun alkupätkä on hiekkatietä :D

~Bubona ja Pikkuinen 24+3~
 
RouvaSumppisuu: Edullisimmat Double Swingit taisi löytyä netistä www.vaunula.fi. Hnta 299e + kantokoppa 79e, postikulut kai noin 25 e. Sinne laitoin meiliäkin ja kuulemma saavat jossain vaiheessa noita vaunuja myös uusilla väreillä eli vihreänä ja ruskeana. Carenan nettisivuilta ne ruskeat jo bongasin ja näyttivät hyviltä. Vantaalla noita taitaa vaan myydä PikkuHurmuri täällä Tikkurilassa ja Vauvatalo Johanna Petikossa. Molemmissa käytiin katsomassa ja hinta kopan kera taisi olla 420-450e. Mä nyt sitten kuitenkin tilasin meille Phil & Teds -merkkiset sisarusrattaat Briteistä. Niissä lapset on tavallaan hieman päällekkäin eli rattaat ovat vain 63 cm leveät, muttei silti pituudeltaankaan mitkään hyökkäysvaunut. Niitä testailin aiemmin PikkuHurmurissa ja vaikuttivat tosi näppäriltä. Tavaratilaa oli vähän, mutta niihn sai tilattua semmoset sivulaukut. Suomesta en olisi millään raaskinut hankkia, koska lisävarusteineen hintaa olisi tullut yli 900 e :eek: Briteistä tilattuna nämä sisarusrattaat, yksi kantokoppa, sivulaukut ja tuplasadesuoja tulevat maksamaan postikuluineen n. 600 euroa. Mun lompakolle tuokin hinta olisi liikaa, mutta onneksi mies suostui sen pulittamaan. Nuo rattaat saa muuten muutettua myös yksösten rattaiksi eli käyvät vielä sittenkin, kun isompi ei enää "kärryjä" tarvitse.

On teillä kyllä jaksamista, joiden miehet juoksee noin tiheään baarissa ja omissa menoissaan. Mulla menisi kyllä hermot tai ainakin ottaisi rankasti päähän. Sympatiahalit teille! Meillä mies onneksi tajuaa rajoittaa baarireissut noin kertaan kuukaudessa ja silloinkin tulee yleensä jo puolen yön aikaan kotiin ihan siedettävässä kunnossa. Siten että seuraava päivä ei mene krapulassa makaamiseen. Kerran kuukaudessa on musta ihan kohtuullista, joten tyytyväinen olen tähän tilanteeseen. Etenkin kun ennen esikon syntymää ravattiin joka viikonloppu yhdessä baareissa ja kavereiden luona iltaa istumassa. Kun tulin silloin raskaaksi, tajusi mies onneksi ilman isompia sanomisia vähentää rientojaan ja sillä tiellä edelleen ollaan. Mutta jos jotain negatiivista sanon, niin eipä tuo ukko kyllä mikään romanttinen tapaus ole, kaiken maailman huomionosoituksista ja hellittelyistä saan yleensä vaan haaveilla :whistle: Siihen on kyllä jo tottunut ja pitänyt sopeutua, koska yhteistä taivalta on takana jo yli yhdeksän vuotta.

Mukavaa alkanutta viikkoa!

Krissie rv 23+5
 
Myös minulla aika pe 18.4 klo 11.15.
Olen myös ihmetellyt tuota valmennus-juttua kun siitä ei ole ollut mitään puhetta. Olen menossa suunniteltuun sektioon se on varmaan se syy miksei siitä ole ollut puhetta. Siinä mielessä tylsä juttu kun en tunne ketään odottavaa mammaa...olisin tahtonut sellaiseen mennä. Tietenkin hengitysharjoituksista ei oo niin väliksi :)
 
Ihanaa!! Varattiin lauantaina matka Dubaihin.. Marraskuussa vasta lähdetään, mut nyt on ainakin minkä avulla jaksaa syksynkin :) Vauva otetaan mukaan ja esikoinen jää hoitoon mummolaan.. Mitenköhän sen raskii jättää ku ei oo ainakaan vielä ollut äidistä erossa yhtään yötä....mut onneksi tässä on vielä reilu 7kk aikaa niin ehtii "harjoitella". Varattiin sama hotellikin missä oltiin reilu 2vuotta sitten häälomalla. Se on lapsiystävällinen hotelli ja huoneen saa silleen et parveke on suoraan altaille. jos vaavi nukkuu partsilla voi itse samalla löhötä uima-altailla.

Eli niinku just tossa kirjoittelin nii meillä hääpäivästä on reilu 2vuotta. 18.2 tuli 2vuotta täyteen..

Täällä mies myös menisi aina kun vaan pääsee.. enemmänkin jääkiekkoa ois menossa pelaamaan vaikka joka ilta kavereiden kans, mut ollaan sovittu et 2kertaa/vk saa riittää et mäkin pääsen urheileen/tulettuun joskus. Ollaanki nyt alettu käymään yhdessä kuntosalilla kerran tai pari viikossa niin saadaan vähän kahden keskistä aikaa ja mieli pysyy virkeenä..

Onnea kaikille 4 ultraan menijöille! Kiva kuulla sit kuulumiset sieltä!

NiiVe ja pikkuinen 24 tasan
 
Moikka! :wave:

Perjantaina olin äitiyspolilla tutkittavana niistä supisteluista johtuen. Muutoksia kohdunkaulassa ja kohdunsuulla ei onneksi ollut tapahtunut. Ottivat kaikenlaisia näytteitä ja tänään kävin vielä pissanäytteen antamassa neuvolassa, joskos olisi joku tulehdus. Lupasivat soittaa siinä tapauksessa, että niissä jotain ilmenee. En sitten tiedä kuinka kauan niissä menee, koska en huomannut kysyä. Olin niin onnellisissa fiiliksissä, kun oli juuri ultralla kurkattu meidän Pikkuista. Siellä hänellä näytti kaikki olevan hyvin. Paino arvio oli 740g. Viikkoja silloin perjantaina oli siis 24+2. Nyt olen voinut paremmin ja olen jopa pystynyt olemaan pitkiä aikoja jalkeilla. Tosin mitään raskasta en pysty tekemään.

Tänään tuli lappu postista, että äitiyspakkaus on saapunut sinne. Nopeaa toimintaa, sillä vein hakemuksen kelaan edellisviikon torstaina.

Synnärille on meiltä autolla matkaa noin 2km. Kävellen olisi vähemmän, ehkä kilometrin verran, mutta tuskinpa sitä lähden siinä vaihessa käppäilemään.

Hääpäivistä kun oli puhe, niin meillä tulee heinäkuun 17. päivä neljä vuotta. Miten se aika oikein menee niin nopeasti!

minskuli rv 24+5
 
Tiipero
Heippis!
Ronja78 & isyyspakkaus Onpas hauska idea! Saiskos vähän udella lisää, jos vaikka itsekin innostuisi koostamaan moisen yllätyksen? Mitä muuta olet ajatellut pakkaukseen laittaa? Jotain äidin hemmotteluun liittyvää sen ehdottomasti täytyy myös sisältää :D ! Kylvettämiseen liittyviä juttuja tulee äitiyspkkauksessakin jo aika paljon... Mitähän se isä oikein tarvitsisi??

Parisuhdekoukerot Tsemppiä kaikille, joilla vähän tai enemmänkin takkuaa :hug: ! Meillä on kummalisesti kaikki kääntynyt raskautumisen jälkeen paremmaksi. Aikaisemmin mulla oli taipumusta sellaisiin raivokkaisiin tavarat lentää -kohtauksiin. Mutta nyt tuntuu että mieleni on paljon tasaisempi enkä juurikaan mistään hermosti. Kerran heitin vauvalehden seinään, kun joku mitätön otti päähän. Onneksi mies sitten heti ymmärsi tulla juttelemaan, kun aiemmin ei juuri raivokohtauksia noteerannut (ja se ärsytti vieläkin enemmän :headwall: ). Kaipa nää raskaushormonit sopii mulle paremmin kuin e-pillerit =)!

Pörrö & "meteli" Alkuraskaudesta kyselin nlan tädiltä vastaavaa. Kunhan nurmikko alkaa kasvaa, istun ruohonleikkurin päällä ehkä jopa 8h putkeen ja meteli on sellainen että ittelläni kuulosuojaimet ja silti pää tulee kipeäksi. Neuvolan täti meinasi että lapsivesi ja vatsanpeitteet vaimentavat ääniä niin paljon ettei "minun melusta" ole ainakaan haitaa. On kyllä vähän erilaista melua kuin sinun tapauksessa! Kysyisin nlan tädiltä!

Perhevalmennus Vilma-Anika ja Jane70 kyseli ainakin perhevalmennuksesta. Meillä ( Helsingissä ) on eka valmennuskerta rv24 ja seuraavat rv33 ja 34 ja tosiaan heinä-ja elokuussa synnyttäville on oma ryhmä ja seuraavat 3kertaa on syyskuun alusta alkaen. Jane70: kysele ihmeessä neuvolasta sitä perhevalmennusta! Onhan se paljon muutakin kuin sitä hengittelyä! Me keskustellaan ekalla kerralla mm.siitä että mitä halutaan käydä läpi valmennuskerroilla. Onhan se perheeksi tuleminen paljon muutakin kuin pelkkä synnytys!

Heinäkuu on mätäkuu!? Eilen ku lueskelin noita juttuja sektiohaavoista, niin mieleen tuli että sattuupas nyt sitten mukavasti synnytys mätäkuulle. Mitenköhön helposti normaalisti sektio tai alatiesynnytys haavaat tulehtuu? Sellaista murhetta ei kyllä kaipaisi siihen tilanteeseen. Eipä siinä varmaan auta kuin riittävät haavasuihkutukset puhtaalla vedellä!? Ja sekin vielä että tulee sitten synnytettyä parhaimpaan loma-aikaan kun kaikki vakkarikätilöt on lomalla ja sairaalaa pyörittää kesäsijaiset... :eek: !

Kelan paperit Aattelitteko viivytellä vai ottaa 2007 äitiyspakkauksen? Mä taidan viivytellä. Muuten pakkaus on kiva, mutta makuupussi sais olla vähän kivempi :p . En oikein pidä tuosta beige-v.sin yhdistelmästä ja sitä makuu pussia varmaan tulee käytettyä sitten syksymmällä aika paljon...

Palstariippuvuus! :eek: Huomaan todellakin olevani jo niin koukuttunut tähän palstailuun. aamulla lehden lukemisestakaan ei meinää tulla mitään ku koko ajan pitäis käydä kurkkaamassa että oisko joku uusi kirjoitus lukematta :LOL: Onneksi meitä on täällä niin monia, että aika tiuhaan usia kirjoituksia löytyy...

Nyt saa romaanini loppua! Mukavaa päivän jatkoa!

-Tiipero rv22+4
 
Tiipero
Ai niin..
Se pitikin vielä kysyä, että millä viikolla teillä on ollut toinen neuvolaLÄÄKÄRI? Mulla oli eka lääkäri vkolla 12 ja toisesta ei tietoa. Motakohan lääkärikäyntiä tulee, jos kaikki sujuu odotetusti? Siis kunnallisella puolella.
 
RouvaSumppisuu
Innostuin tuosta masukuvapinosta niin, että nappasin omasta kummustanikin:



Tiipero, neuvolalääkäri on täällä siinä rv. 28 ja sitten vielä rv. 36.

t. Sumppis ja B rv. 24+1
 
Tiipero: Mäkin oon miettiny et millonhan on seuraava lääkäri käynti. Mulla eka oli jo viikolla 9. Eikä neuvolassa oo puhuttu seuraavasta kerrasta. Pitää kai huomenna sit kysellä ku neuvolaan meen. Ei niitä lääkäri käyntejä kovin montaa ole, jos kaikki sujuu normaalisti, mut mullakin jo viime kerrasta aikaa 15vk!

*Muoks*
Oi, Ihana masu Sumppisuulla!
 
Tiipero
Kiitos Sumppis!
Ompas tosiaan hieno masu! Ekakertalaisena jään tosiaan toiseks koko vertailussa... No, toisaalta mun on yritettävä pitää masua piilossa vielä tällä viikolla työsuhdeasioiden takia... Vaikeeta tulee kyllä olemaan ja siksi olenkin yrittänyt selvittää asioita sähköpostitse tähän asti, mutta allekirjoitukset papereihin on laitettava paikan päällä... Mutta jotain faktaa haluan ennen näyttäytymistäni sähköpostitse.
 
Tiipero isyyspakkaukseen ajattelin ainakin laittaa muutaman hauskan vauvanvaatteen (tilailin netistä, löytyi hyvin sellaisia, jotka liittyy tulevaan isään) sit ajattelin ostaa jonkun huumoripainotteisen vauvanhoito-oppaan (mieluiten joku sarjakuvaversio, niin isällä kestää kärsivällisyys lukeakin se:) ), sit pari sikaria ja ehkä viskipullon(tosin tota alkoholia on kulunu muutenki tarpeeks, ett katotaan nyt sit tota vielä...) korvatulpat ja totta kai jotain, millä hemmotella mua :LOL: Muuta en oo vielä keksiny, mutta onhan tässä vielä aikaa pähkäillä. Ehdotuksia otetaan toki vastaan:)

Lääkärikäynneistä oon vähän huono vastailemaan, kun tuplia odottaessa niitä on useampi, nyt oon käyny tammikuusta lähtien kerran kuussa.

Kelan paperit on täytetty ja odottelee mua kotona, ett ehtisin kelalle ne viedä (haluun viedä ne henk.koht. ett saan selvyyden, ettei mitään varmasti puutu ja ett kaikki kohdat on varmasti oikein täytetty...)

Palstariippuvuutta täälläkin, varsinkin työaikaan, kun en kertakaikkiaan vaan jaksa keskittyä enää töihin, kun vauvajuttuihin vaan :ashamed:
 
nonnih! nyt on rakenne ultrassa käyty! Sukupuolet ei selvinny ku toiselle oli semmonen kuvakulma et ei saanu selvää ja toisella oli napanuora jalkojen välissä. mut 4vkn päästä uusi yritys! Vauvat oli hyvän kokoisia ja kaikki oli siellä missä pitääkin. painoarviot oli A 386g ja B 391g.
Eliza ja tuplat 20+5
 
Heipparallaa!!

Täällä ihan täpinöissäni oottelen ku aamulla miehen sisko on lähteny synnyttämään ja vieläkään ei oo mitään kuulunu... Syntyispä jo ni pääsis pikkusta kattomaan :) tenttiin pitäs lukee mut eihän sitä mihinkään pysty keskittymään, varsinkin kun toi masuasukki häiriköi ihan kokoajan, taitaapi arvailla et serkku on syntymässä :) 11 aikoihin tuli sairaalasta soitto et 6cm oli auennu ja epiduraali annettu mut sen jälkeen ei mitään... Mies joutu lähtee töihin mut onneks appivanhemmat tulee hakee mut mukaan jos tänään viel pääsee kattomaan :)

Viikonloppu meni vauvanvaatteita pestessä... Etittiin äidin kanssa koko viikonloppu kellarista mun ja mun siskojen vanhoja vaatteita ja pestiin sit niitä... Eipä tartte sit ite ostella oikeestaan yhtään ellen sit välttämättä haluu... Niin paljon niitä löyty :)

Isyyspakkauksesta oli puhetta, mäkin ajattelin sellasen väsätä miehelle synttärilahjaks toukokuussa :) Ehdotuksia mitä sinne laittaa otetaan täälläkin vastaan... Tänään taas toi puhu että pitää ostaa kofeiinipillereitä sille sit ku vauva syntyy jos joutuu paljon valvoo ja aamul menee töihin joten niitä nyt ainakin sinne sit varmaanki laitan....

Gataa & Hasselnut 24+2
 
Pika heipat!
Lääkäreitä meillä päin on kolme raskausaikana. Eka oli n.rv11, toka on nyt rv27 ja sit on vissiin n.rv35 vika. Näin oli esikoisen aikaankin.
Parisuhdejuttuihin kovasti tsemppiä! Meillä oli kans ihan hirveetä esikon odotusaikana. Mies ravas ryyppäämässä harva se viikonloppu ja siitä sit tapeltiin paljo. Rauhottu kyllä ennen laskettua-aikaa ja vauva-aikana ei käyny myöskään enää usein.
Nyt meillä taas kriisi menossa... :'( Lähiaikoina taas lähteny mopo käsistä äijällä ja puhuu toista ja tekee toista. Oonki tässä eilen ja tänään ihan tosissaan miettiny, et taidan hakea kämppää ja jättää äijän miettimään tekosiaan. |O
Nythän ois hyvä aika, ku ollaan kämppä myyty. Tosin sen takia myytiin, et ostetaan talo, mut eihän viel oo liian myöhästä siitä perääntyä. Katotaan nyt mitä tuleman pitää. Meillä kun ei äijä tajua ees tehneensä mitään väärää vaan kaikki on mun syytä. Äh, en jaksa.

Nähdään tosiaan siellä ultrassa sitten. Oon ihan innoissani, ku pääsee sinne.

rinkinki ja Iitu rv24+6
 

Yhteistyössä