HEINÄMAMMAT 2008 ~maaliskuussa~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
mies tulee tietty mukaan synnytykseen. vaikken halua että se tekee mitään siellä niin en voisi kuvitellakaan ettei olisi samassa huoneessa. viimeksi passitin toiselle sängylle istumaan.

kelan paperit täytetty. Ä-loma alkaa 29.5 ja loppuu 8.4.2009 (esikoinen täyttää 3 edeltävänä päivänä :) ). sen jälkeen sitten hoitovapaalle. palkkaa saan 3 kk ekaa kk ja sen jälkeen saman Ä-rahan kun esikoisen kanssa.

ootteko muut miettineet jo kuinka kauan ootte kotona? mä oon joko 1v 3kk tai 2v. meillä kun saa päiväkotipaikan vaan syksyisin. riippuen sitten lapsen luonteesta ja miehen työtilanteesta.

masu kasvaa kovaa vauhtia. liikkeitä tuntuu ihanihan alhaalla eli taitaa olla perätilassa vielä. kunhan lähtisi kohta kääntymään...!!

nyt lepäämään kun esikoinenkin päikkäreillä...

korvapuusti + pikkupulla rv 26+3

 
Korvapuusti miulla alkaa äippäloma 19.5 ja loppuu 11.6.2009 ja sen jälkeen jään hoitovapaalle ja meinaan olla sen 3v kotona koska maatalon emäntänä tässä hyöritään.

Täälläkin on pientä hankaluutta havaittavissa kenkien laitossa saati jos pitää saada nauhat solmittua,toivottavasti lumet sulaisi äkkiä pois ja pääsisi siirtymään pikku kenkiin...

Äitee ja tuplat 24+4
 
heipä hei kaikille!
enpä oo todellakaan pitkään aikaan kirjottanu.. tais viimeks olla viikolla 12 tai jtn... :ashamed:
mutta lukemassa olen kyllä käynyt ahkerasti!

tänään olin juuri ylimääräisessä ultrassa kontrollissa (kun viimeksi ei näkynyt kunnolla mitään kun niin samea kuva. tais johtuu mun painosta... :kieh: ) ja kaikki oli ok. nyt saatiin tietää jo sukupuoli kun viimeksi sitäkään ei näkyny kun makas mahallaan ja jalat ristissä :LOL:
elikkäs poikaa odotellaan! ja LA on se 18.7 jos joku vaiks viitteis laittaa sin etusivulle kun kerkiää!

mulla neuvola vasta 7.4 ja silloin vasta saan kelapaperit sieltä.. viimeks kun olin niin viikkoja oli 21+3 ja se ei voinu kirjoittaa niitä kun vasta viikolla 22 eteenpäin.. tyypillistä mun tuuria oikein.. kaikki on sujunut hyvin toistaiseksi mitä nyt toi issias vaivaa välillä niin pahasti et joutuu sairaslomalla olemaan. nyttenkin olen mutta huomen pitäis taas jaksaa lähtee töihin kuudeks aamulla.

mutta nyt taidan mennä nukkumaan kun meitin karvapallo (kisu) kiusas mua koko yän ja en saanut oikein nukuttua kunnolla!

sorsa ja jami 24+3
 
täällä alkaa kesäloma 11.5 ja äippälomalla jatketaan 14.6 alkaen :saint:
ensviikko ois talvilomaa, joten töitä jäljellä enää nelisen viikkoa +rapeet päälle :wave:

tänään vein Kelaan kaavakkeen, ja nyt ke täytyy duunissa anoa äippävapaata ja pyytää palkanlaskijaa laittamaan Kelaan omat paprunsa. Mä kun saan palkkaa 72 päivältä.

mua ei ainakaan duunit enää kiinnosta, haluaisin myös vaan olla ja odottaa vauvaa.

juu, täälläkin odotetaan pikkukenkäkelejä. On semmosta ähinää nauhakenkien kanssa !!!

Minttis & Ulpukka 24 TASAN :heart:
 
Hiphei!

Mie en enää kehtaa soittaa tuonne kelalle neljättä kertaa, joten kysyn teiltä. Pitääkö työnantajalta kiikuttaa mitään lappua sinne, jos työt loppuu? Soppari on 15.6 asti ja äippäloma alkaa 5.6.08. Sitä ennen olen lomalla 21 arkipäivää.
Juu ei kiinnosta yhtään työnteko enää.
T: pörrö ja vaava 26+2
 
Tiipero
Pörrö Jos työnantaja maksaa sulle palkkaa 5.-15.6., niin työnantaja saa Kelalta takas jonku summan. Se että maksaako työnantaja sulle äitiysvapaan ajalta palkkaa riippuu työehtosopimuksesta. jos et tessin mukaan ole oikeutettu palkkaa en usko että kelalle tarvii kiikuttaa mitään lappusia. Mutta kyllä sun kannattaa sinne kelaan soittaa!
Mä saan palkkaa sen 72pvää, joten jätin kelan paprut työnantajalle ja ne laittaa jonkun lisäselvityksen mukaan mun palkasta ja toimittavat sitten itse ne paprut kelaan.
Niin ala jo työpaikkakohtaisia juttuja... Toivottavasti tosta epämääräisestä sepostuksesta sai jotain tolkkua...
-Tiipero
 
Just tultii Hesasta kotia ku aamulla oltii Felicitas klinikalla ultrassa. Kaikki näytti olevan hyvin ja sukupuolikin nyt loppujen lopuksi selvisi eli meille odotetaan kolmen pojan jälkeen TYTTÖÄ!!!! :heart: Voi maailma! En voi kyl vieläkään uskoa sitä todeksi ennen ku näen omin silmin :LOL: Eihän se nytkään ihan varmaa ole mut Tpio sen kolmeen eri otteeseen katsasti eri kulmista ja siltä se vaan näytti. Huh huijaa, en olis uskonu. Joten viitsitko Rouva Sumppisuu vaihtaa tonne etusivun listalle mun kohdalle tytön :heart:

Painoarvio jo näillä viikoilla oli huimat 808g! Huh! Ja muutenkin ultra näytti et sikiö olis 6pv edellä. Lopullinen painoarvio mittojen mukaan olis 3.6-3.7 kg eli suht normaalinkokoinen. Ite oon ollu 3650g =)

Eipä tällä kertaa muuta. Tervetuloa vaan suomalainen!

Meillä isä tulossa mukaan synnytykseen, on ollut mukana yhdessä alatiesynnytyksessä ja kahdessa sektiossa, nyt siis kolams sektio tulossa.

Kelan paperit sain viime kerralla neuvolasta mukaan mut en ole vielä täytelly. Mietin josko kuitenki ottais pakkauksen ku viimeks otettii rahat...Tosin meil menee kaikki uusiks, joten ei se raha pahaa tee =)

Nyt en muista mistä muusta on kirjoteltu, on polla uutisesta viel vähän sekasin :)

Aurinkoista päivänjatkoa ja hyviä vointeja vaan kaikille!

Neleka & tyty 24+4

P.s. Meillä ainakin pitää paikkansa et tyttö vie äidin kauneuden. Niin on erilainen tää raskaus ollu valkovuotoineen, finneineen, suonikohjuineen ja lisäks oon levinny ku ladon ovi! :LOL:
 
Jo oli sekavaa ja hyppivää tekstiä... ja noita kirjotusvirheitä piisaa myös :ashamed: Piti viel kertoa et olin vähän pettyny tohon ultraan tällä kertaa. Mun mielest se oli tosi nopeast ohi. Ei saatu ku yks kasvokuva ku piti käsiä kasvojen edessä koko ajan ja lisäks etuseinäistukka häiritsi kovin. Mut pääasia et lääkäri sai katottua kaiken oleellisen :heart:
 
heipsistä!

ylimääräinen nla-lääkärireissu tehtyä. vähän tässä sekavin mielin, ku sain tietää viime viikon TYKS:in reissun tuloksia. eli löytyi joku B-ryhmän streptokokki (GBS), Streptococcus agalactie. Riskitekijöinä tällä on muun muassa keskosuus, ennenaikainen lapsivedenmeno ja vastasyntyneellä riski saada jotain infektioita. Synnytyksen yhteydessä mä saan jotain antibioottia, jottei tarttuis vauvaan. jos jollain on kokemuksia/tietoa tästä niin mielellään otan tietoa vastaan!

mutta tää ei kuulemma selitä mun supistuksia. viime yönä taas yli tunnin putkeen tuli 2-10 min välein supistuksia. onneksi siitä laantuivat taas ja olin nukahtanut. ja onneksi ei ole ainakaan vielä saanut mitään aikaseksi kohdunsuulla. lääkäri tarkasti tänään tilanteen jo kolmannen kerran viikon sisällä. nyt sitten seuraava nla-lääkäri aika on 21.4. mutta jos tilanne tästä rauhottuu, niin sen ajan saa vaihtaa pelkäksi neuvola-ajaksi. johan mulle näitä keskiraskauden tutkimuksia on tehty!

ja sitä valkuaistakin oli pissassa edelleen, tosin ei vieläkään mitään suuria määriä. verenpaine sentään mulle normaalitasolla 128/83 ja sf-mittakin oli 24 kun viikko sitten oli vielä 19.5. tosin onhan sekin vähän mittaajasta kiinni. nyt mittas lääkäri ja viikko sitten neukkatäti.

tulipa taas pelkästään omaa napaa :ashamed:

t-06 25+2
 
Terveisiä risteilyltä! :wave:
Äitin ja siskolikkojen kanssa käytiin laivalla pyörähtämässä, tosi kova meno... ;) Mutta oli kiva irtaantuminen arjesta! Kukaan ei huutanut äitiä...
Tytön poski onneksi parani hienosti, pieni arpi jää, kattotaan mitä Kelo-cote (?) saa korjattua ja vaaleneehan se siitä.
Mutta ettei menis liian hyvin, sai nyt sitten parvorokon. En joo usko enää itekään!!! :( Huomenna sitten itellä verikokeen otto, vaikka todennäköisesti olen jo sairastanut lapsena. Onneksi kakkonen pysynyt terveenä... (koputtaa puuta).
Varokaahan huomenna aprillaajia! Ja jotain horoskoopeista: Ite kaksonen
Mies kauris Esikoinen leijona Kakkonen rapu. Oikea tahtojen taistelukenttä! :LOL:
 
Neleka Paljon vaan onnea..Toivottavasti ultra näytti oikein ja saatte pikku prinsessan. JEE =)
Nyt ei enempii kerkiä kirjoittaa.. Palaan astialle. Oli pakko nelekalle laittaa onnittelut.
Ainiin...tänään oli sok.rasitus ja huomen saan tulokset.. Jäinkö doupingista kii :)

Äippä 25?
 
Neleka Paljon vaan onnea..Toivottavasti ultra näytti oikein ja saatte pikku prinsessan. JEE =)
Nyt ei enempii kerkiä kirjoittaa.. Palaan astialle. Oli pakko nelekalle laittaa onnittelut.
Ainiin...tänään oli sok.rasitus ja huomen saan tulokset.. Jäinkö doupingista kii :)

Äippä 25?
 
Onnea tyttö- ja poikauutisista. Olisipa itsekin kiva tietää, mikä siellä mahassa muhii, mutta meillä julkinen sektori ei kustanna rakenneultraa ja siksi mennään ihan pimennossa vkolta 13 vkolle 34.

Liikkeistä Miekin olen tässä jo kohta pari vkoa tuntenut liikkeet. Mutta mitään voimakkaita ne ei tosiaan ole. Tänään masuvauva on varmaan vaan nukkunut, muuten liike on ollut kyllä viimeisen vkon jokapäiväistä... Eiköhän se taas illalla herää, kun itse menen lepäämään. Odottelen innolla niitä kovia potkuja, mistä te muut jo kerrotte. En tiedä, jos noi kymmeniä vuosia ahertamani vatsalihakset suojaavat potkuja tai ainakin se rasvakerros. Joku puhui joskus jostain istukkatyypistäkin, mikä vaimentaisi liikkeiden tuntemista.

Kesäloma Yleensä open lomat on ihanat, mutta nyt jään kyllä paitsioon. Opejen lomat ei siis siirry ja vaikka olen ahertanut taas koko vuoden, niin kesäloma jää nyt ikäänkuin pitämättä, koska äitiysloma on pakko aloittaa viim. 30 pv ennen synnytystä eli heti pian kesäloman alun jälkeen.... Tylsää, kun menee sinne elokuun puoleenväliin saakka äitiyslomapäiviä ikään kuin turhaan, kun ois lomaa muutenkin. No, vauvan ajoitus ei ole niin helppoa ja olen ylipäätänsä ikionnellinen, että odotan vauvaa. Lomien menetys on siinä rinnalla ihan mitätöntä.

Virtanen, tasan 24 :)
 
RouvaSumppisuu
Alkuperäinen kirjoittaja t-06:
heipsistä!

ylimääräinen nla-lääkärireissu tehtyä. vähän tässä sekavin mielin, ku sain tietää viime viikon TYKS:in reissun tuloksia. eli löytyi joku B-ryhmän streptokokki (GBS), Streptococcus agalactie. Riskitekijöinä tällä on muun muassa keskosuus, ennenaikainen lapsivedenmeno ja vastasyntyneellä riski saada jotain infektioita. Synnytyksen yhteydessä mä saan jotain antibioottia, jottei tarttuis vauvaan. jos jollain on kokemuksia/tietoa tästä niin mielellään otan tietoa vastaan!
Nopsasti sulle vastailen...eli mulla on molemmissa raskauksissa ollut streptokokki-B positiivinen. Tässäkin tosiaan jo kaksi (!) kertaa olleet näytteet positiiviset ja antibioottikuurit oon syönyt. Kai säkin sait kuurin päälle, mulla ainakin supparit laantui tän toisen kuurin jälkeen. Penisilliiniä molemmat, toinen kuuri vaan tujumpaa. Toi pöpö on monella ihan oireettomana, toisilla voi tosiaan noita suppareita aiheuttaa. Mulla ei oo saanut mitään aikaiseksi kohdunsuulla, esikoinen syntyi rv. 40+5 alakautta eikä kärsinyt mistään infektioista.

Sumppis

 
Sumppis kiitos vastauksestasi! olen tässä netistä etsinyt tietoa ja jotain löytänytkin. en saanut mitään kuuria nyt, vaan kuulemma vasta synnytyksen yhteydessä annetaan antibioottia. ja tällasen pätkän jostain löysin: GBS-kantajiksi todetuille äideille ei suositella annettavaksi antibiootteja pelkän kantajuuden perusteella ennen synnytyksen käynnistymistä, sillä ennen synnytystä annettu antibioottihoito ei ehkäise vastasyntyneen GBS-tartuntaa. Mikäli GBS todetaan äidin virtsanäytteestä, infektio hoidetaan toteamishetkellä.

en kyllä ymmärrä mikä ero sillä on millä keinolla se todetaan. mä tajusin, että mulla se todettiin pumpulipuikolla otetulla näytteellä emättimestä. no, toivotaan, että kävis niin onnellisesti et kaikki menis hyvin! sitä vaan pelkää ettei vauva sais tartuntaa ja kuolis tai jotain muuta vammaa mitä kaikkea se voi aiheuttaa.

t-06 25+2

 
Pika heipat, ku vihdoin kone päästää mut tänne odotus-puolelle! Ärsyttävää, ku tökkii.
Neuvolalääkärissä kävin tänään ja siellä ultrattiin. Vauva oli ihan norm. kokonen ja raivotarjonnassa. Vartalo on vasemmalla ja jalat oikeella. Samassa asennossa viihtyy missä esikoinenkin aikoinaan.
Hemppa taas laskenu 110, mut en ala syömään rautaa, ku se närästää niin kauheesti.
Painoo tullu taas 650g/vko eli yhteensä jo 13kg... :ashamed:
Paineet ok, pissassa proteiini yhellä plussalla.
Kohdun ulkosuu auki. Muuten paikat pehmeet, mutta kiinni. Ja 3cm kaulaa. Jos supistukset muuttuu kipeeks tai jotain, ni sit lääkäriin uudestaan.
Hikan tunsin vauvalla eilen ekaa kertaa! :D Hauskan tuntustahan se jumpsutus on.
Mies tulee mukaan synnytykseen, niinku oli esikoisen synnytyksessäkin.
Nyt lähen suihkuun ja nukkumaan! :wave:

rinkinki ja Iitunen 26+6
 
vastailempa minäkin galluppeihin =)

eli minä ja mies tapasimme muutamia vuosia sitten epäromanttisesti baarissa,tampereen ale pubissa. sen illan jälkeen ei ollakaan oltu erossa. kaikki tapahtui tosi nopeesti,mentiin kihloihin 4kk tapaamisen jälkeen ja sillon samoihin aikoihin sai meidän yhteinen poika alkunsa. naimisiinkin mentiin 1vuosi tapaamisesta.

horoskoopilta mies on härkä,minä ja molemmat lapset on kaksosia. saa nähdä syntyykö tämä kolmaskin kaksosen aikaan,jos tulisi hieman aikasemmin.

supisteluja on ollut aikalailla,kipeitäkin. viimeviikolla olin tarkastuksessa eikä mitään hälyyttävää kuitenkaan ollut tapahtunut. ensviikolla on uusi tarkastus.

liitoskipujakin on jo ilmaantunut,ja varsinkin iltasella ne tuppaa olemaan pahimmat,miksiköhän kun vain istun tässä koneella..

sokerirasitus,toinen sellainen,on edessä huhtikuun lopulla,toivottavasti nää mun uudet terveelliset ruokatottumuksen olis auttanut eikä sitä olisi tässä raskaudessa.
oon todellakin syönyt terveellisesti,välillä on pizzanhimoja ja syönkin sitä,mutta jostain syystä nyt himoitsen vain terveellistä ruokaa,vatsa menee liiasta rasvasta sekaisin.

meillä oli tuo painoarvio viikolla 22 390g joka oli lääkärinkin mielestä tosi vähän. mutta masussa ollessaan on nää kaksi edellistäkin olleet hyvin pieniä,silti syntyessään painoa ollut päälle kolmekiloa.
masu ei oo hetkeen kasvanutkaan,sf mitta on ollut sama 17 viikolta asti. tästä pitää muistaa keskustella neuvolassa,vaikka varmasti terkka siihen kiinnittää nyt huomiookin.
miten muilla on kasvanut sf? edellisissä kohtu kasvoi tasaisesti ja nyt olen jo 5cm miinuksella edellisestä. luulisi että kolmas raskausmasu puskisi erittäin nopeesti kunnolla esiin. painoa on kertynyt 4kg joista jo lähti pois 2kg,oli ilmeisesti hetkellistä turvotusta.

nt ja masukki rv 25
 

Yhteistyössä