HEINÄMAMMAT 2008 ~maaliskuussa~

• Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Ihana keli ulkona!!
Tää päivä näyttää meillä alkaneen hyvin. Hyvin nukuttu yö takana ja kiva päivä edessä.
Tänään olis kaverin polttaripäivä. Viedään pulkkamäkeen ja tehdään kaikkee hauskaa. :D
Onneksi kelikin sallii ulkoilupäivän,ettei tarvi kärvistellä vesisateessa.

Mukavaa kevätpäivää kaikille masukoille!!! :heart:

tirpiäinen ja kauno 25+1

Täälläkin upea ilma ulkona. Täytyy kyllä suunnata ulos koko päiväksi. =) Paljon olikin juttua tullut sitten viime kerran.

Passepartout Miten teillä pikkuinen on parantunut? Tosi ikävä juttu. :hug:

Räpätäti Olipa ikävä uutinen. Voimia ja :hug: myös sinne.

Paljon on liikkeellä tuota flunssaa ja mahatautia. Itse olen säästynyt toistaiseksi. Tsemppiä kaikille sairastaville!

Suomalainen Tervetuloa joukkoon! :flower:

Horoskoopeista Meillä toisin päin kuin Bubonalla eli minä neitsyt ja avokki jousimies. ;)

Niin ja Ensikertalainen ihanaa, että ultraus nyt sujui kuten pitääkin. Onnea hyvistä uutisista!

Sitten mimosa78 kyseli niistä syntymättömän vakuutukseen vaikuttavista äidin sairauksista. Aika tarkasti vakuutusyhtiöt selvittää äidin sairaushistorian, mutta en tiedä mihin ns. hyväksymisraja sitten vedetään. Itse odottelen myös päätöstä asiasta. Mulla on nuo "migreeni"tutkimukset vielä kesken, joten en tiedä vaikuttaako se meillä vakuutuksen saamiseen.

Hyviä vointeja mammat ja masut!

Jemima 22 + 6

Mulla on selkä sika kipee. En tiedä onko se iskias vaivaa vai mitä. Nivuset kans sika kipeet, en tiedä onko ne liitos kipua vai mitä.
Särkylääke piti ottaa heti aamusta että edes täällä sisällä voi vähän liikuskella. TYLSÄÄ KU KIPUA ja vielä 14 viikkoa pitäs jaksaa odotella! :headwall:
Se onni on että nuo auringon palvojan ilmat on edessä päin. Toivon mukaan alkaa pian! B)

Tiipero
Ihana, aurinkoinen päivä!

Selkäsärkykään ei näin ihanana päivänä haittaa. Selkäsärky on tosiaan mulla uus jo muutaman päivän vaivannut riesa. Saattaa tosin johtua huonoista työskentelyasennoista ja kun ei oo aikoihin tarvinnut työskennellä seisaaltaan pitkiä päiviä. Onneksi jo puolen tunnin lepo helpottaa.

Suomalainen Voimia kärvistelyyn selkäsäryn kanssa! Raskaushormonit löysyttää nivelsiteitä ristiselässäkin ja kasvava masu voi muuttaa vartalon painopistettä rasittaen selkää. Kysy neuvolasta, jos pääsisit fysioterapeutin juttusille. 14 viikkoa on aika tuskasen pitkä aika kärvistellä!

Nukkumisasento löytyy mulla kohtuu helposti ku oon tottunut nukkumaan lähes kyljellään. Aikaisemmin olen kyllä nukkunut kylki- ja maha-asennon puolivälissä, mutta pieni asennon muutos ei ole pahemmin unta häirinnyt. Eikä masukki potkuillaan saa untani häirittyä. Kiitos sikeän unen -lahjoista!

Potkuista Mustakin tuntuu että potkut on ollut viime päivinä kevyempiä kuin aikaisemmin. Taitaa potkut kohdistua selkään, etuseinäistukkaan tai jonnelkin missä vielä tilaa riittää. Kyllä hän onneksi itsestään ilmoittelee päivän mittaan, ettei oo tarvinnut enempiä huolestua!

Äitiyspakkauksen saaneet Ootte varmaan vielä saaneet 2007 version? Jätin työpaikalle ne Kelan paperit ensin käsittelyyn ja sieltä ne lähetetään sitten kelalle. Saa nähdä kuinka kauan käsittelyt kestää, että kumpi vuosimalli sieltä sitten tulee. Oisin halunnut sen uuden, mutta ku lähisukuun tuleekin syksyllä toiv toinenkin paketti, ni ois ehkä kiva että ne oiski erilaiset..

Äitiysraha Meillä työnantaja maksaa palkkaa ekat 72pvää ja siihen tulee kyllä mukaan kaikki ikä- ja muut henk.koht.lisät. Sain onneksi katkaistua opintovapaan ennen ku oli kerrottava äitiysvapaasta, muuten olis palkkaa saanut vain viideltä viikolta. Oli kyllä huono omatunto moisesta keplottelusta, mutta kun kaikkien pykälien mukaan kuitenkin olen toiminut, niin otan kyllä monesta vuodesta ansaitut äitiysvapaan palkat ilomielin vastaan...

Siinäpä oli taas omaa napaa! Mukavaa päivän jatkoa!
-Tiipero 24+2

Tiipero
Hei taas!
Tuleeko miehenne mukaan synnytykseen? Meillä mies ei haluaisi synnytykseen mukaan sairaalakammoisena. Mutta tulee kyllä mukaan, jos haluan. Tällä hetkellä tuntuu, että eipä sillä niin väliä vaikka yksin synnyttäisinkin. Sovittiin, että katotaan sitten kun on ajankohtaisempaa. Tulee kyllä tutustumiskäynnille synnäriin mukaan!

arinkoista päivää mammoille :wave: :wave:

täällä pömppis potkutelee silleen että masu heiluu välillä kunnolla :whistle: :whistle:

nukkumaasentoa on vaikea löytää...mutta kyljellään kun nukkuu niin saa nukutuksi hyvin
:) :)

en ole vielä hakennu sitä vauvavakuutusta ja kelan paperitkin on vielä tos pöydällä
:ashamed: :ashamed: no kerkeenhän mä ne ensi viikollakin vielä onneksi...

isäntä ottaa vaan päähän :headwall: :headwall: se vaan kerjää jatkuvasti seksiä eikä välitä mun haluista olenkaan kun en halua ihan niin usein kun hän :x :x hyvä kun sain just vanhan hiivan hoidettua niin tutus olevan taas uusi tulossa :/ :/ :/

anteeksi avaus taitaa noi hormoonit jyllätä :ashamed: :ashamed:

bambiino ja pömppis rv 25+4

Moi! Vihdoin minunkin mahani on kasvanut sen verran,ettei tavalliset housut enää mene päälle... Siitä innostuneena shoppailinkin tänään sitten h/m:ltä parit sporttiset keväthousut ja pari paitaa mammaosastolta. On muuten noi h/m:n mammakoot tosi armollisia. Minäkin sovin hyvin M-kokoon myös housuista ja jää vielä varaakin kasvaa ihan kunnolla ainakin mahan kohdalta. Esim. Lindexin mammahousut on lantiolta tosi kapeita. Yleensä kyl ostan housut 40 tai 42 kokoa

Vauvanvaatteitakin oli tullut aivan ihania, mutta pystyin vielä hillitsemään itseni. Kirpparilta olen sen sijaan kerännyt niitä koko kevään pilkkahintaan ja mulla onkin jo melkoinen garderobi kasassa unisex-vaatetta.

Vointi on raskauden paras. Jaksan ohjata jumppia lähes päivittäin 2h kerrallaan ja unen tarvekin on vähentynyt ehkä kahdella tunnilla yössä - kiitos kevään ja alkuraskauden ohituksen. Tsemppiä kaikille ongelmien kanssa painiville.

Kotona onkin tosi hiljaista, kun mies on pari vkoa kaukana reissussa. No, onpa aikaa siivota, järjestellä paikkoja ja tehdä, mitä huvittaa. Onneks on muutenkin tekemistä kun päivätyön ohella teen noita iltajumppia. Toki odotan kyllä jo kovasti ensi vkon kulumista, että mieheni näkisi kasvaneen vatsani. Vaikka mahani on viikkoihin nähden pieni, niin napa meinaa jo kääntyä väärinpäin. Mites muilla? Viime vkolla muuten vielä jotkut eivät uskoneet, että olen raskaana ja kun sanoin, että synnytän 4 kk:n päästä, niin ne olivat tosi ihmeissään. Toisaalta jotkut jumpparit kysyivät jo tammikuussa, että odotanko vauvaa vai onko minullekin jouluherkut maistuneet... Tosi kohtelias kysymys muuten...

No, tällaista. Miekin odottelen, että saan ensi vkolla neuvolasta Kelan paperit. Aion kyllä viivyttää niitä hetken, sillä havittelen uutta, vuoden 2008 pakkausta. Toki se 2007 pakkauksen vihreä-valkoraidallinen body on yli-ihana, eikä sen vertaista varmasti tule.

Mukavaa vkonloppua! Ai niin, kyllä mieheni tulee synnytykseen. Neuvolassa hän ei ole käynyt, koska itsekin (ja myös hän on) olen sitä mieltä, ettei miehellä ole siellä mitään tekemistä. Korkeintaan kauhistuu painonnousuani... Kahdeksankymppiä lähestyy... Apua! 70 kg:n rajapyykki oli vielä ihan siedettävä, kun olen kuitenkin 176 cm pitkä. Yhteensä painoa on ekasta neuvolakäynnistä tullut 6 kg, mutta ehkä jo ennen sitä lihoin pari kiloa.

Meillä mies tulee mukaan synnytykseen. Itse haluan niin, koska ainakin esikoisen synnytyksessä mies oli tuki ja turva. Ilman olisin ollut ihan hukassa. Miehellä ei onneksi ole mitään sairaalakammoa, eikä esikon synnytyksestäkään tainnut jäädä traumoja, joten haluaa osallistua tähän toiseenkin. Viime synnytyksessä miehestä oli henkisen tuen lisäksi ihan fyysisestikin apua, kun ponnistuvaiheessa kannatteli mun toista koipea kätilön kannatellessa toista. Selväksi olin tehnyt silti etukäteen, ettei sinne haaroväliin tarvii pahemmin tuijotella :whistle: Ei varmaan mikään kaunis näky :x

Napa on jo aikaa sitten kääntynyt ulospäin. Taisi löystyä ekassa raskaudessa niin, että pullahti nyt ulos melkein heti, kun maha aloitti kasvunsa. Välillä napaa kiristää niin, että pelkään sen repeävän :$

Ekassa raskaudessa oli vaikea totutella nukkumaan kyljellään, mutta nyt se jo sujuu. Esikko vielä valvottaa öisin sen verran, että silloin kun nukkumiseen on mahdollisuus, nukun vaikka päälläni. On tässä reilun vuoden aikana kertynyt melkoiset univelat ja varmaan kesällä alkaa taas megavalvomiset, mikäli tulokas on yhtä kova heräilemään kuin esikko.

Mä taisin täyttää ne Kelan paprut ihan miten sattuu. Pitää kai jossain vaiheessa soitella perään, että tuliko kaikki kohdat oikein. Äitiyspakkausta en tällä kertaa ota, mutta muuten olen vaaville hankkinut jo mahdottomasti vaatteita ja kestovaippoja, ja saanut muutaman kassillisen käytettyjäkin vaatteita ystäviltä.

Mukavaa ja vaivatonta viikonlopun jatkoa kaikille!

Krissie rv 25+3

Meilläkin mies tulee mukaan synnytykseen.. Oikeastaan ei olla edes mietitty muuta vaihtoehtoa, jotenkin niin selvä meille et mies on siinä tukena ja turvana. Mutta ymmärrän myös niitä joilla mies ei tule mukaan.

Napa täälläkin pullahtanut jo... muistaakseni parisen viikkoa sitten alkoi kääntymään ulospäin.

Omaa napaa: Ihan kauheita liitokipuja ollut! Esikoisen raskaudessa ei ollut edes lopussa näin kipeitä |O |O Toissapäivänä kävelin 7km lenkin ja illan olinkin sitten melko kipeenä. Eilen sit ajattelin kävellä kaupungilta kotiin n.4km, vaikka vähän epäilin et saattaa liitoskivut pahentuu ku olin jo valmiiksi edellisestä päivästä kipeenä. Mut oli niin ihana ilma niin uskottelin itselleni et ehkä pikku kävely ei tee pahaa. Viimeinen 500m oli aivan tuskaa ja koko illan luut lonksu ja paukku, kun kävelin vähänkään kotona ja tänään ollut koko päivän tosi tosi kipeenä! Nyt alkaa pikku hiljaa helpottamaan mut pelottaa kyllä et mitenköhän mä loppuraskaudessa pääsen eteenpäin :eek: Kamalaa, jos ei pysty käveleen..

Veljelle ja sen vaimolle syntyi tänään pikku tyttö :heart: Synnytyksen kokonaiskesto oli 1h 25min!! ... Aivan ihana päästä huomenna kattomaan ja tuoksettelemaan pikkuvauvaa..saa nähdä miten sitä jaksaa heinäkuulle asti oottaa et saa oman vauvan viereen tuhisemaan!

NiiVe ja pikkuinen 25+5

Tiipero
Taas täällä valtaamassa palstatilaa!
Isyyspakkaus ideoita! Lueskelin vanhoja ketjuja ja löyty linkki, jossa keskusteltu ko aiheesta. Joukossa oli paljon ideoita ja joitain toteutuskelpoisiakin...
http://kaksplus.fi/keskustelu/t757310 Nostin sen vähän ylemmäs, ku oli ihan viimeisten joukossa. Kannattaa lukea, jos isyyspakkauksen koostaminen kiinnostaa!

Mies tulee kyllä mukaan synnytykseen. Esikoisen kohdalla jo vitsailtiin et kun on sisälle sen vauvan laittanu niin saa kyllä tulla auttamaan sen uloskin :)
Esikoisen synnytyksessä mies oli aivan korvaamaton. En oikeestikkaan ois selvinny ilman häntä. Käytännössä me synnytettiin tuo tyttö ihan kaksistaan. En oikein tiedä mitä "parempaa" tekemistä kätilöillä oli kun ei niitä siellä salissa ainakaan näkynyt. Muita synnyttäjiäkään ei silloin siellä ollut. Viime hetkellä sit tulivat auttamaan.
Olen jotenkin niin ylpeä miehen toimista sen synnytyksen aikana. Hänestä löytyi aivan uusi puoli :D

Tarvikkeiden hommaamisesta: Aivan erilainen on tää toisen odotus kun ei tartte vauvalle hommata mitään. Viimeksi sitä oli jo tässä vaiheessa niin keskittynyt kaikkien tavaroiden haalimiseen ja suunnitteli vauvan huoneen sisustusta ym. Nyt tarttee vaan suunnitella esikoisen uuden huoneen sisustus kun vauva saa sitten tuon vanhan huoneen sellaisenaan. Jos poika tulee niin sitten siskon luota tuodaan vain vaatelaatikko kun hällä on kaksi poikaa.

Oma napa voi ihan hyvin. Mitää erikoisia tuntemuksia taikka kipuja ei ole ollut. Supistelutkin on hieman rauhoittuneet kun oon levännyt enemmän.

Oikein hyviä oloja kaikille :wave:

Kojo ja möykkis 25+4

Täällä lentsu otti ja paheni :kieh: ja nyt antibioottikuuri menossa ja lisää saikkua. Keskiviikkona vasta duuniin. Kuolema meinasi jo tämän mamman korjata. Oli niin karmea olo. Nyt vähän alkaa helpottaa, huoh.

Meillä vielä mietitään tuota synnytykseen mukaan tulemista. Vaikkakin tulee sektio, niin mun mieheni ei kestä veren näkemistä ollenkaan. Pyörtyy reppana :/ vähäinenkin määrä tekee sen. Joten täytyy neuvotella vielä asiasta kotona ja kysellä miten voitaisiin salissa toimia, ettei hän joudu näkemään mitään sellaista, jota ei halua. Lupasi tosin tsempata itseään ja ottaa asian asiana. Tahtoo kuitenkin olla mukana esikoisensa syntymässä.

Minttis & Ulpukka 23+6

Ps. Muistakaahan kääntää kelloja ;)

huomenta vaan kaikille !

onkohan mitään kivaa runosivua josta voi sitten löytää semosen runon kun vauva on syntynnyt joka lähetetään sukulaisille ja tuttaville? koitin tota positiivaria mutta ei siel ollu mitään kivaa :/ :/
nyt pukemaan jotain pääle ettei kekuloi koko päivää noi lapsoset ja ite yökkäris :ashamed: :ashamed:

bambiino ja pömppis rv 25+5

:attn: Onko täällä muita joilla muisti pätkii? :attn: Mä unohtelen tosi paljon asioita mitkä "normaalitilassa" ihan varmasti muistaisin .. Aika yleistä, että joku kertoo mulle jonkun asian ja myöhemmin, kun taas puhuu siitä asiasta oon ihan että; mikäs toi juttu nyt on ku en oo ennen kuullutkaan! :D
Eilen syötyäni yritin laittaa likaisia astioita jääkaappiin, mies siinä katseli ja naureskeli ihmeissään... Äsken huomasin, et illalla syötettyäni pojalle puuron olin unohtanut siivota kaikki sotkut ..Oli sit puuro oikeen kunnolla jumittunut lattiaan ja syöttötuoliin .. Tosi kiva jynssätä niitä heti herättyäni. :LOL:

morjens!

Mies väittää että laittaa minut taksiin, kun tulee synnytykseen lähtö ja väittää myös, ettei vaippoja tule vaihtamaan. Tiedän kuiten, että tulee tekemään molemmat ilman pahempia suostutteluja. Tajuaa kuiten kuinka ainutlaatuisisa juttuja nuokin on :)

Eilen olin hakemassa leffaa ja ruokaa autolla, kun yhtäkkiä iski kummallinen vatsakipu. Vatsa oli kipeä vielä aamullakin. Tai siis hellä. Voiko vieläkin olla kohdun kasvukipuja? Vatsaan sattuu myös joskus navan alle jalkojen väliin vihlovasti. Kummallisia tuntemuksia kyllä. Vaava oli erityisesti eilen tosi pinnassa potkimassa, epäilin jo nähneeni/tunteneeni takapuolen kuperkeikkojen aikana.

Mittailin tuossa viime viikolla niitä sokereita neljänä päivänä. Ilmeisesti pitää soitella neuvolaan, kun kahtena vikana päivänä ilta sokerit tunnin jälkeen oli yli seittemää.

Selässä mullakin on tuntunut ajoittain jotain. Kankkuun joku tuikkaa välillä neulan ja kipu säteilee polveen asti. Joku päivä menneellä viikolla kirosin ko kotona ei oo yhtään baarijakkaraa, muka niin vaivalloiselta tuntu normituolilta nousta. Mies laittaa nykyisin koiralle remmin kaulaan, ettei mun tarvii kumarrella. Omien kenkien laitto on järkyttävää ähkimistä jo.

Vakuutuksen otin ifiltä. Vaikken tyytyväinen olekaan, ei vaan jaksanu muuttaa kaikkia vakuutuksia toiseen paikkaan. Kelan paprut on palautettu ja oon jo kaks kertaa soittanu perään ja muutellu juttuja :D Töistä jään pois viimeistään 13.5, siinä on 21 lomapäivää ennen äippäloman alkua. Rahapolitiikasta ei oo hajuakaan.

Aurinkoista sunnuntaita kaikille! T: pörrö ja vaava 26+1

Tiipero
Vauvarunoja

Bambiino: täs ois kans muutama linkki
http://kaksplus.fi/keskustelu/t434878
http://www.geocities.com/lorukirja/runoja.htm
http://www.muistokirja.net/vauva.html
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=116&conference=691&posting=22000000001373220

Moikka pitkästä aikaa!

Viimeiset rutistukset töissä onpi takana (JEEEE!!!!) enkä ole sitten jaksanut täälläkään juur käydä, toisinaan jonkun jutun lukemssa. En kyllä olisi jaksanut yksin enää töissä olla, vaan viimeiset viikot sain tehdä toisen lomittajan kanssa. Eikä tarvinnut pelätä yksinään vaikeiden tapausten kanssa. Yksi lehmä kyllä viimeisellä viikolla pääsi vähän potkasemaan, mutta ei osunut onneksi pahasti.

Nyt sitten vietän kesälomaa ja sitten suoraan lomilta äippälomalle. Täytyy kyllä myöntää, että aika oudolta tuntuu, ettei ainakaan vuoteen tarttis mennä navettaan.. Mutta täysin rinnoin täytyy tästä kyllä nauttia!

Horoskooppigalluppiin minä olen härkä ja mieheni on vaaka. Taisi löytyä toinen samanlainenkin pariyhdistelmä. Ja vaikka kaikista horoskooppikirjoista olen lukenut, ettei moisen pitäisi onnistua, on meidän suhde ollut mielestäni aina tosi hyvä. Tavattiin yhteisen tutun kautta baarissa kesällä 03. Oltiin sitten hänen luonaan jatkoilla ja krapulassa aamulla juteltiin tosi pitkät pätkät elämästä ja maailman menosta. Siis ilman mitään sutinaa. Se sitten jäi kaivelemaan ja hommasin puhelinnumeron. Kahden viikon päästä ukko kutsui mut mukaan lappiin kesälomareissulle ja minä hullu lähdin lähes ventovieraan mukaan toiseen päähän suomea. Mutta enpä ole katuntu päivääkään! :heart:

Sairaalaan ukkoseni on innolla lähdössä mukaan. Vaikka olisin kyllä ymmärtänyt, jos hän ei olisi sinne mukaan halunnutkaan. Olen itse hiukan verikammoinen eikä minua kyllä saisi mukaan toisen synnyttämistä katsomaan tai kätilöt saisi alkaa elvyttämään mua kesken kaiken.. :LOL:

(.) Täällä taas on liikeet alkaneet olemaan todella paljon suurempia ja ihan voi tuntea missä menee peppu ja mihin painaa kova pää ja sitten tehdään kuperkeikkoja ja pää onkin toisaalla ja potkitaankin toiseen kylkeen. Välillä oikeen sattuu tonne oikeeseen kylkeen kun potkunyrkkeilyharkat taas alkaa. Ja aina sillon kun ajan autoa ja tarttis keskittyä johonkin muuhun kuin omaan napaan.. :$ Selkäkivut on täälläkin arkipäivää ja iltaisin onnun välillä vasenta jalkaa kun vihloo selästä niin että taju meinaa mennä. Luulisin että ne tästä helpottaa kun sai nua työt jättää ja tiistaina pääsen fysioterapeutillekin. Tosin hiukan myöhässä, jos ajattelee että siitä olisi ollut jotain hyötyä töiden suhteen... :|

Mutta aurinkoisia päiviä kaikille mammoille! =)

Titta ja masuasukki 26+5

Tiipero mie luulin saaneeni uudet pakkaukset kelalta mutta kuulemma noi on vuoden 2007 paketit,oli vaan kuva vaihtunu kelan sivuilla ni oletin pakettien vaihtuneen,ovat kyllä ihania vaatteita ja olen ihan tyytyväinen noihin.

Ostettiin eilen Brion-tupla yhdistelmät ja maksettiin vaan 150e noi on 2v vanhat ja ihan kuin uudet ei kulumia missään eikä myöskään löysyyttä joten kannatti odottaa ja kysellä ni löyty edulliset ja vieläpä naapurikylältä...olen aika onnellinen noista :D

Mies tulee sektioon mukaan jos suunniteltuun sektioon asti päästään,esikko ja kuopus on hätäsektiolla syntyneet ni mies ei ole päässyt niihin mukaan mutta nyt olisi tulossa.

Äitee ja tuplat 24+3

Huomenta kaikille!!

Ihanaa kun jo maaliskuu vetelee viimeisiään ja huomenna vaihtuu jo huhtikuu! Kyllä aika rientää!

Meillä myös mies lähtee mukaan synnytykseen. Kysyin, haluaako lähteä mukaan ja vastasi onneksi että haluaa lähteä synnytykseen. Niin ajattelinkin, mutta olisin kieltämättä ollut vähän loukkaantunut jos olisi sanonut ettei halua.

Selkäkipuja on täälläkin :( maha alkaa olla jo tiellä kyykistellessäkin. Kenkien sitominen tuottaa täälläkin jo vähän ongelmia.. Onneksi kohta alkaa kesäkenkäkelit:) Saa työntää jalat sandaaleihin, eikä tartte kyykistellä nauhoja sitomaan. Kunhan noi kinokset nyt sulaisi ensin pois...:)

Täällä mahataudista selvitty, huh. Koko "loma" meni sitä potiessa ja tänään sitten aion töissä katsoa esimiehen kanssa, saisinko nuo säästyneet lomapäivät pidettyä vaikka ensi viikolla.

Onko kenelläkään alkanut olla töissä motivaatio-ongelmia?
Musta tuntuu että nyt alkaa työnteko todella tökkimään. Ei jaksaisi keskittyä muuhun kuin raskaana olemiseen.
Aika puolella teholla sitä on töissä painanu viimeiset muutaman viikon. Saattaa tietysti johtua selkäsäryistäkin, jotka vähän verottaa yöunia ja sitten ei jaksakaan touhuta samalla tavalla kuin ennen.
No, jospa sitä pääsis ensi viikolla ihan oikealle lomalle ja pysyisi nyt terveenä!!

tannuli 23+3

Hei kaikki!

Olen ollut pitkän aikaa nettipimennossa, kun jostain syystä yhteydet sen ison lumimyräkän jäljltä ovat olleet mitä sattuu. Paljon tullut tänne tekstiä, katsotaan, mitä muistan kommentoida :D

Äitee oli josaanut äitiyspakkauksen, varmasti mukavaa hypistellä niitä ihanuuksia ja vielä kaksin verroin!! Mäkin kävin kelaan jättämässä omat paperini, piti mennä ihan paikan päälle, kun halusin varmistaa, että kaikki oli oikein täytetty. Saas nähdä, kumpi pakkaus sieltä tulee, tuo 2007 on ainakin tosi kiva eli ei haittaa vaikka sekin postissa kotiin tulisi.

Osa mammoista on ollut kieänä, kaikille teille paranemisia!!!

Tiipero, meillä mies on tulossa synnytykseen mukaan. Ei olla vielä hirmuisesti tuosta synnytyksestä keskusteltu, mutta sen verran kuitenkin, että tiedän miehen mukaan kovasti haluavan. Kumma homma muuten, että miten se synnytys jotenkin tuntuu vielä itsellä niin kaukaiselta ajatukselta, eihän siihen nyt enää niin montaa kuukautta kuitenkaan ole. Ehkä, kun nää muut kiireet hellitää, sitä voi paremmin keskittyä myös siihen.

NiiVe, mulla muisti pätkii myös ja lujaa! Nytkin piti kirjoittaa lapulle ylös, että mitä kommentoida :D Muuten varmaan puolet olisi jäänyt kirjoittamatta. Nyt kun olen viimeistelemässä graduani, niin saa kyllä tarkkaan katsoa, mitä sitä oikein kirjoittelee, ettei nyt ihan puuta heinää pelkästään.

Tannuli, mulla noita selkäkipuja esiintyy silloin tällöin. Parhaiten tän raskauden vaikutukset huomaan silloin, kun nousen lattialta ylös. On jotenkin vaikeutunut tuo nouseminen, vaikka maha ei vielä mikään mieletön olekaan. Mitäköhän sitten muutaman kuukauden päästä...

Muuten täällä kaikki ok. Vauva potkii ahkerasti ja seuraava neuvola on reilun viikon päästä. Muistaakseni kyseessä oli lääkärineuvola. Sitä odotellessa!

Mukavaa viikon alkua!!!

bryson ja papu 24 tasan

RouvaSumppisuu
Huomenta kaikille =) !

Täällä vkl on mennyt töissä puurtaessa, pari iltaa olisi vielä niin sitten onkin melkein viikko vapaata...ihanaa. Varsinkin kun on luvattu ihania kevätpäiviä, niin pääsen pikkuhiljaa upottamaan sormet pihamultaan.

Meillä mies tulee kyllä mukaan synnytykseen. En vaan yhtään osaa edes kuvitella, etteikö tulisi. Ja esikoisen synnytyksessä olisin kyllä ollut ihan hukassa ilman tuota miestä, kesti kuitenkin niin kauan jne. Oli oikeesti mulle tosi iso tuki ja turva :heart: . Ja tosiaan, kolmisen kuukautta enää synnytykseen :eek: !

Täällä vointi on yhä edelleen hyvä ja jopa suht energinen. Pikku-B jyllää masussa armottomasti ja sääliä tuntematta...taitaa tulla jalkapalloilija meidän pojasta :D . Perjantaina on sokerirasitus ja luulen kyllä, että arvot litkun juomisen jälkeen on liian korkeet :/ . Jos vähänkin syön isomman annoksen lounaalla/päivällisellä, niin helposti arvot on siinä 7-8 pintaan. Mutta pieniä annoksia olen yleensä syönyt ja terveellisesti, niin en jaksa vielä asiaa sen kummemmin stressata. Ja painoa on tullut vaan 3 kiloa.

Väsään jossain vaiheessa taas uuden pinon, sillä huomennahan on tosiaan jo huhtikuu! Apua, minne nää päivät menee...

Sumppis ja pikku-B rv. 26+1

pikaisesti tulin ilmoittamaan, että hengissä ollaan. Meillä kone vähän rikki ja tökkää heti jos pidempää tekstiä alkaa raapustamaan, joten siksi jäänyt kirjoittelut vähemmälle..

Meillä mies myös tulossa synnytykseen. voi kyllä olla, että taas karkaa ponnistusvaiheessa käytävään. Viimeks se lähti, kun ponnistusvaihe alko, kun sen rupes tekee niin pahaa katsoo mun kärsimystä. Joutu raukka sieltä käytävästäkin lähtemään pihalle asti, kun mun huuto kuulu sieltä salista sinne käytävään asti :ashamed: No enemmän siitä mulle apua siinä avautumisvaiheessa onkin..

Kelan paprut odottaa vieläkin täyttämistä, kun ei osaa päättää ottaako rahaa vai pakkauksen. No on tässä nyt vielä reilu kk aikaa miettiä.

Nyt meen taas, ennen kun tää kone viskasee mut netistä pihalle ja hävittää jo kirjoitetun tekstin.. :wave:

Nely ja JJ 24+2???

Yhteistyössä