HEINÄMAMMAT 2008 ~maaliskuussa~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Meidän 1v6kk poika kauheassa masutaudissa, joten nyt kun pikkuinen nukahti, niin pääsin livahtamaan nettiin =). Aika kamala yö takana, molemmat miehen kanssa pompittu valveilla, toinen siivonnut oksuja ja toinen pessyt poikaa... Tyttö 3v ei edes heränny yöllä ihmettelemään meininkiä, onhan sillä onneks oma huone ja rauha. Toivottavasti ei vk loppuna olla sairaita koko porukka.
Mulla piti olla 4D ultra huomena, mutta näinköhän pääsen...

Horoskooppi:
minä: härkä
mies: vaaka

Tavattiin toisemme kesälomalla 1996 ja seurusteltiin/asuttiin noin 7v yhdessä ennen naimisiinmenoa ja lastenhankintaa. Tulin raskaaksi esikoisestani 29v, noin 2kk häiden jälkeen.

Tämä raskaus edennyt ihan mukavasti, alku pahoinvointeja jos ei ota huomioon... Välillä meinaa jalkakrampit yöaikaan yllättää, aika ikäviä.

Päivänjatkoja kaikille.
Mame ja vilkas masu-bb rv26
 
Mä myös heräilen joinain öinä. En tiiä kitiseekö esikoinen sillon et havahdun siihen vai sitten vaavin pyörimiseen. Ja vessassa pitää käydä myös joinain öinä. Ei onneks joka yö. Eikä kauheen hyvää nukkumisasentoa meinaa löytyä, et senki takia herään. Esikoisen odotusaikana nukuin ihan hyvin enkä joutunu ikinä nousemaan yöllä vessaan. Loppuraskaudessa, kun olin jo äippälomalla, heräilin myös kuuden aikaan aamulla ja nukuin sit päikkärit.
Mutta on kyllä erilainen raskaus tämä.
Hikkaa en oo tuntenu viel kertaakaan!! :eek: Esikko oli tosi kova hikkailemaan mahassa ja myös synnyttyään hikkaili hirveen usein.

Tsemppiä sairastaville! :hug:
Mulla on ollu pari flunssaa tässä raskausaikana ja oonki ollu ihan deed sillon.
Eilen ja toissapäivänä jomotteli tosi paljon alaselkää ja -mahaa. Toivottavasti tänään ei ala jomottelemaan... :/ Maanantaina on sit neuvolalääkäri, ni saa sit tietää onko kaikki kunnossa. =)

Mukavaa päivän jatkoa kaikille! Voikaahan hyvin!

rinkinki ja Iitunen rv26+2
 
Tämä sairaslomalainen nukkuu kuin tukki.. Tänäänki heränny vasta 10:ltä :ashamed: .
tuntuu että viimisen kuukauden aikana oon nukkunu sikeämmin ku pitkiin aikoihin. Masussa on kyllä iltasin aina jonkinmoiset pippalot mutta hereille ei oo asukki mua saanu öisin.
Hikan oon tuntenu pari kertaa, ja se on ollu aina aamulla!

Tänne ei oo mahataudit ja flunssat (vielä) löytäny..mutta tuossa kulman takana ne kyttää sopivaa hetkeä hyökkäykseen :kieh:

Olipas Räpätädillä kertakaikkiaan huonoja uutisia, voimia sinne :hug: .
Ja Ronja78 olen myös sitä mieltä et saikkua vaan jos tuntuu ettei jaksa, on siihen äippälomaan kuitenki vielä pitkä aika kärvistellä.
Ulkopuolinen ei voi sitä tajuta kuinka paljon tän pienen puolesta voi olla huolissaan ja stressata!
Oletteko muuten muut saikulla olleet törmänneet sellaiseen ikävään asiaan kuin itse olen eli olen saanut kuunnella kaikenlaisia enemmän ja vähemmän epäystävällisiä kommentteja siitä kuinka nykyajan raskaana olevat naiset eivät jaksa/viitsi töitä tehdä ja joka pikkuasiasta ollaan valittamassa ja hakemassa saikkua. Itse olen nyt kolmatta viikkoa supisteluiden takia raskaasta siivoustyöstä ja lekuri on sitä mieltä et en sais enää tuohon työhön palata koko odotusaikana.. Sitten kun en kulje tuolla pitkin kyliä valittamassa et voi ku supistelee kipeästi ja kotonakin yritän parhaani mukaan hoitaa kaikki työt niin tuommosta kuulee ihmisten (useimmiten miesten) suusta. Ei pitäis välittää ja itsehän mä oman jaksamiseni parhaiten tiedän mut v*****aa silti!!

No joo.. tulihan tässä sit valitettuaki taas urakalla.. :LOL: Huomenna toivottavasti kivoja kuulumisia neuvolan jälkeen!

Hienoa Ensikertalainen että kaikki oli hyvin tytöllä! Mut niin olin kyl epäillytki et sulle vaan osu joku tunari tekeen eka kerralla sitä tutkimusta! Nyt lähdet sit Pattayalle odotuksesta nauttimaan =)

Qnsilta ja Viljami 23+5
 
Alkuviikolla kävin neuvolassa ja kaikki oli jälleen hyvin, onneksi. Pissa puhdas, verenpainetta 124/68 ja hemoglobiinia raudan syönnin ansiosta peräti 130. Sainkin ohjeeksi syödä rautatabletteja jatkossa vain joka toinen tai kolmas päivä.

Painoa oli tullut kuukauden sisällä huimat kolme kiloa eli koko raskauden aikana yhteensä jo 8,5 kg. Pääsiäisenä tuli syötyä herkkuja niin paljon, että päätin nyt puntarin lukemat nähtyäni ryhtyä vähintäänkin suklaalakkoon. Tosin esikkoa odottaessani painonnousu oli runsaimmillaan juuri näillä viikoilla. Saattoi se kyllä silloinkin johtua liiasta herkuttelusta... Sf-mitta oli 23, ja myös se kulkee samaa kaavaa kuin esikoisenkin raskausaikana eli hieman keskikäyrän yläpuolella.

Vauvan sydämensyke oli nyt 135, tahti on rauhoittunut aiempiin kertoihin verrattuna. Sydänääniä etsittäessä vauva pötki kovasti anturia pakoon ja mylläsi vatsassa oikeen kunnolla. Liikkeitä tuntuu nykyään muutenkin paljon ja ne ovat mukavasti voimistuneet.

Horoskooppigalluppiin: minä olen kauris, mies vaaka ja poika kauris.

Krissie rv 25+1
 
Pitkästä aikaa kirjotan vaikka lukemassa käyn kyllä melkein päivittäin..
Neuvola kuulumisia: paineet hyvät. Hb laskenut 111 vaikka syön rautaa. pitäis varmaan ostaa sitä mehua.. Vauvan syke 140. Liikkeet ++. sf mitta 22. Ja nyt oli tullut ekan kerran painoa lisää. että tästä se sitten lähtee.. :whistle: 2,200 lisää lähtöpainoon. Kelan paperit sain ja lähetteen sokerirasitukseen, hui!

Nukkumisasennon löytyminen on hankalaa! Selällään ei pysty olemaan ku masu painaa jotenki inhottavasti, masullaan ei voi nukkua.. Täytyy sitten vaan vaihtaa kyljeltä toiselle ja sekin jotenkin ottaa selän päälle.

Tsemppiä teille sairastaville! Ja niille joilla lapset kipeenä! Ja jaksamista kaikille muillekin!

Ines 22+5 :wave:
 
Heippa!
joku kyseli liikkeistä;itsekin olen huolestuneena huomannut että liikkeet vähentyneet tai vaimentuneet. Kyllä niitä ihan kiitettävästi on mutta ei niin napakoita potkuja kun vielä viikko pari sitten...en ole kuitenkaan lähtenyt itseäni näyttämään mihinkään.
Toinen asia on yöuni joka todella huonolaatuista....kiva jos jo tässä vaiheessa joutuu levosta luopumaan.Ellei kyseessä ole huono asento, niin vessarumba...ärsyttää! Sit mua vaivaa myös poskiontelot, ilmeisesti siitä syystä, että nenän limakalvot hormooneista turpeat.Yhden kuurin olen jo syönyt, enkä aio toista ottaa.Kyse on ihan hormooneista, eli pitää yrittää kestää.Mutta sekin vaikeuttaa yöunia,kun ei saa nenän kautta kunnolla hengitettyä.
Mutta muuten kaikki ok!Neuvolalääkäri ensi viikolla vasta.
oinas95 25+5
 
Tänään käyty taasen äitipolilla ultrassa ja tuloksia:

A-vauva:raivotarjonta,674g ja erittäin hyvin liikkui sekä sydän sykki hienosti.

B-Vauva: perätarjonta,644g ja vilkas tapaus myös tämä sekä tärkein jotta vatsalaukku löytyi pieneltä =) se oli tärkein uutinen.

istukat on kasvaneet yhteen ja 5kg nostorajoitus jatkuu edelleen.Kohdun kaulaa hyvin jälellä mutta suu on pehmennyt joten rauhallisesti otettava.paineet vähän noussu nyt oli 136/71.

Äitee ja tuplat 24
 
Heippa vaan kaikille tasapuolisesti!

Olipas mukava lukea paljon hyviä ultra- ja neuvolakuulumisia. Ja äitee2:llä oli upea masukuvakin.

Täällä oli ollut galluppia horoskoopeista, minä härkä ja mies kalat.. eli hyvin räiskyvä avioliitto ;) Esikoinen oinas ja saas nähdä tuleeko meidän perheeseen sitten vielä leijona vai rapu.
Tavattiin ravintolassa vähän "vahingossa" 5 min. ennen pilkkua, sitten juteltiin koko yö ja seuravaavana päivänä mentiin jo uimaan koko "uusperhe". Jälkeenpäin ollaan sitä kyllä naureskeltu. Vuosi oli silloin 2003, kihloihin mentiin 2004 kun perustukset uuteen kotiin oli valettu ja naimisiin 2006. Nyt sitten odotellaan ensimmäsitä yhteistä lasta.. ja varmaankin myös viimeistä kun tätä ikää alkaa jo olemaan sen verran ;)

Nukkumisesta alusta asti on saanut ravata ainakin sen 3 kertaa yössä wc:ssä ja eipä tahti ole ainakaan hidastunut... ei kivaa. Nukun yleensä mahallani ja nyt kun siihen ei pysty tuntuu että välillä ei löydä millään hyvää asentoa.. ja tuskin se paranee loppua kohden ;)
Omituisia unia harva se yö ja nyt kun vielä pukkas ihan kamalan flunssan päälle koko perheelle niin voi vaan kysyä että mitkä yöunet ;)
Pitikin niin hehkuttaa että yhtään en oo ollut kipeenä koko raskausaikana... ja täytyy sanoa että pidätyskyky on kovilla aivastuskohtauksien aikana.. täytyy varmaan käydä ostamassa Tenoja :LOL:

Eilen oli neuvola ja kaikki hyvin. Kelan paperitkin sain. Ja painoa olit tullut (kiitos pääsiäisen) 5 viikossa taas 2,9 kg :x
Tätiä vähän nauratti kun kysyin eikö me päästä "valmennuksiin" ollenkaan kun mun mies on ensisynnyttäjä :LOL: Antoi sitten aikamoisen listan, ovat kyllä 8 vuoden aikana kamalan paljon lisänneet näitä luentoja, mutta varmastikin ihan tarpeesta.

Nyd dää duhadenä yrittää lähteä töihin ;)

Paranemisia kaikille sairastaville!

Vilma-Annika rv 23 tasan
 
Täällä myös käyty tällä viikolla neuvolassa. Masu kasvaa komiasti, sanoi neuvolatäti, vaikka kaikki muut valittaa että se on niin pieni. Painoa oli tullut kuukaudessa 3 kg :eek: . Noh, onneksi tuo on vasta eka kk, kun paino on noussut kunnolla. Sf-mittakin oli sen verran noussut, että päästiin keskikäyrälle. Rautaa pitää ruveta syömään, Hb oli 115. Seuraavalla kerralla onkin jo neuvolalääkäri.
Sain kelan paperit ja aioin hakea äippärin alkamaan varhennettuna. Pakkauksen meinaan ottaa.

Galluppiin: Minä olen kauris, mies on härkä, esikko vesimies ja vauvasta tulee varmaankin rapu. Että varsinainen sekamelska perhe, mutta kiva kun on eri aikoihin synttäreitä pitkin vuotta. :)

-Anniel ja vekkuli 24+1
 
Heipparallaa!

Täällä alkaa mahatauti olla ohi mut saatiin sit hirvee räkätauti tilalle! |O Yöt menee valvoessa ja poika yskii jatkuvasti ja ei meinaa saada henkeä ku nenä niin tukossa.. 1v neuvola ois tänään, mut ei varmaan piikkiä laita ku on niin kova flunssa.

Nukkumisesta: Mulla on alkanut aamuisin oleen hetkiä, että on yhtäkkiä 5-7 aikaan ihan pirteä olo. puolituntia - tunti menee sit valvoessa ennen kun saan unen uudestaan. Samanlaista oli esikoiselta, mut ei kyllä alkanut vielä näin aikaisin.. Ehkä tämä valvominen johtuu sit siitä ku on niin valoisaa jo aikaisin aamulla. Ja nukkumaan mennessä vauva potkii masussa ja kovaa potkiikin , mutta kun nukahdan en enää herää potkuihin..

Aurinkoista Viikonloppua!

NiiVe ja pikkuinen 25+4
 
Bee
Moi!

Pitkästä aikaa laitan tännekkin pari sanaa.. :)

Horoskoopeista ja tapaamisesta: Minä olen vesimies ja mies kaksonen.. Aika tulinen yhdistelmä siis etten sanois! Tavattiin 5 vuotta sitten yksissä mökkibileissä, 2 vuotta sitten mentiin kihloihin ja muutettiin yhteen, samoihin aikoihin alkoi esikoisen yritys. Ei mitään turhan nopeaa toimintaa.. :D Naimisiin olisi tarkoitus mennä, ei vaan olla saatu aikaiseksi. Toisaalta olis kiva mennä ennen vauvan syntymistä, mikä tarkoittaisi käytännössä maistraattia, tai sitten vasta parin vuoden päästä kunnon kirkkohäillä. Katsotaan nyt..

Nukkumisesta: Nykyään nukun tosi hyvin, korkeintaan kerran yössä herään vessaan. Välillä taas on sitten kausia, että pikkuinen jyllää ihan hirveästi ja valvottaa hetken, tai sitten supistelee vessareissun jälkeen.. Lonkkiakin kolottaa välillä, mutta sekään ei ole vielä aiheuttanut häiriötä.

ON: Oon saikulla ainakin viikon verran suppareiden takia. Pahimmillaan niitä tuli kymmeniä päivässä, nyt on tilanne vähän rauhoittunut. Maanantaina käyn lääkärissä kurkkauttamassa kohdunkaulan tilanteen.. Toivottavasti ei ole vaikuttanut sinne asti... :|

Mukavaa viikonloppua kaikille mammoille!!

Bee 22+6, profiilissa on kuva pienestä rakenneultrasta .. :whistle:
 
Eilen tuli KELAsta päätös äippärahoista ja ilmotus, että pakkaus tulee kahen viikon sisällä. =) Ihanaa päästä hypistelemään niitä pikkuruisia ihania vaatteita. :heart:
Kyllä olikin taas nopeeta toimintaa! :eek: Viikko sitten vasta paperit lähetettiin sinne ja nyt jo tuli päätös! Uskomatonta, mutta totta! :D
Jeps, kai se on töitä jatkettava!

rinkinki ja Iitunen rv26+3
 
Heps!

Räkätauti ei meinaa hellittää. Lääkäriin ois aika illalla tänään, mut oon jo mietiny josko perusin sen kuitenkin. Kait tämä tästä helpottaa näin kotikeinoillakin, niin sais joku tarvitsevampi sen ajan sitten. Katsoo nyt..

KELA:n paperit jätin tänään, katsotaan kauanko menee päätökseen. Palkkatodistus pitäs kyllä toimittaa vielä viimevuodelta, kun on paremmat tulot olleet kuin 2006 vuonna. Tai sitten pyydän laskettaa tästä ansiosidonnaisesta, jolla saisin silläkin paremmat rahat kuin tuon -06 verotuksen mukaan.. Pitää nyt miettiä ja toimia nopsasti että pääsevät päätöstä tekeen.

Mikähän tässä lenssussa muuten on, että lisää noita supisteluja? Kiristää äkäseenkin välillä, mut oon yrittäny laskeskella että aika harvakseltaan niitä silti tulee. Alle 10 päivässä kait. Joten en sit hätäile sen suurempia. Nää muut kivut alkaakin sitten ahdistaa, kun väliin repii massua ihan tosissaan.. Kannattimia kait, ja liitoskipujakin tuntuu. Joka kerta kun nousee ylös istumasta niin häpyluuta vihlasee oikeen imelästi, ja kävellessäkin tuntuu.. Kiva kiva. Papu viihtyy jostain syystä alhaalla lantiossa eniten, ja sekös on omiaan lisäämään noita venymisiä ja repimisiä.

Nyt pitää mennä kuopukselle seuraneidiksi, tahtoo äipän kainaloon pötköttämään. :)

Räpätäti+papu rv24+2
 
Meillä myös neuvola takana tältä aamulta. Hb oli laskenut (roimasti), nyt siis 108, ja eikun syömään rautalääkkeitä. Ja tästä lähtien joudun seuraamaan sokereita, koska lähiperheessäni on diabetestä. Täytyy toivoo että pysyy sokerit kurissa. Syke vauvalla 152, ja kohdunpohjan korkeus 22.

Sain myöskin Kelan paperit. tässä yritän niitä samalla täytellä. Te jotka oletta jo täyttäneet, mmitä tarkoittaa kohdassa 5 olemme sopineet puolison kanssa vanh.rahan käytttämisestä
vanhempainraha koko kaudelta
vanhempainraha ajalta ...
Siis aion pitää vapaan kokokaan itse, laitanko tuon koko kaudelta??

Rv 23+1
 
Ja vielä kysymyksiä Kelan paperista.. Minäkin haluan että etuus lasketaan edeltävistä työtuloista. Hakemuksella ei kysytä asiasta, mihin ilmoitan että haluan että lasketaan niistä. Ja toimitetaanko sinne nyt palkkatodistus, vai sitten joskus??
 
Neuvolassa taas käyty.
Pissa ok
syke 130-140
sf 23
verenpaineet 100/62
Hemoglobiinia ei mitattu,kun tarvis hakea jokin muu rauta,kun obsidan ei tehoa.

Seuraava aika on jo taas vajaan kahden viikon päästä ja on sit lääkärineuvola.

Potkuja tuntuu reilusti,mut ei valvota. Supistaa välillä. Väsyttää niin et joka päivä oon päikkärit esikoisen kanssa nukkunut. No nukun nyt kun vielä voin... =)

Horoskooppigalluppi:
Itse oon vaaka. Mies kauris. Esikoinen leijona.

tirpiäinen ja kauno vko26 alkaa tänään
 
Ensikertalainen Mulle sanottiin, että sen palkkatodistuksen voi toimittaa sitten perästä päin, kun on viimeisen palkan saanut. Tosin se tuntuu vähän oudolta; aivan kuin Kela tekis mitään päätöstä rahoista kahdessa viikossa edellyttäen, että oon töissä äitiysloman alkuun asti, joka on 30.5. (meillä palkkapäivä 15.4.). Sitäpaitsi luulisi, ettei sillä ole merkitystä, kun saan kuitenkin kuukausipalkkaa, joka siis on aina sama. Ja vastaus toiseen kysymykseen on, että ruksi tulee kohtaan "koko kaudelta", ainakin niin kelasta mua valistettiin...

Nukkumisesta Ei nukuta täällä, ehkä yö/viikko on sellainen, jolloin nukun illasta aamuun kohtalaisen hyvin, muuten heräilen kolmen-neljän aikaan, valvon pirteänä pari tuntia ja nukahdan vasta sitten uudestaan vain herätäkseni tunnin päästä erittäin väsyneenä töihin.

Aurinkoista viikonloppua kaikille!
 
ronja78 - Mä taas haluan viivyttää palkkatodistusken antoa, koska olen saanut palkankorotukset joulukuussa että tammikuussa, niin saisin sillä paremmalla, koska eikös siinä katsota 6 kk. Otetaanko siinä pelkkä peruspalkka + henk.kohtaiset lisät ja 6 kk aikana maksetut lomarahat jne. vai pelkkä peruspalkka? Koska mulla on esim. joulukuussa maksettu tes myötä tulleita kertakorvauksia? Meillä siis palkka maks. ekat 105 pv, ilmeisesti joutuu työnantaja toimittamaan palkkatodistusken joka tapauksessa.

Antaako ne siis sulle jonkin ns. välipäätöksen vai kokonaan päätöksen vasta sitten kun kaikki paperit sisällä?
 
HEISSAN!
Mä oon uus täällä.Mulla alkaa viikko 26 huomenna. Olo on jo tarpeeks tukala. En ymmärrä miten mä kestän/selviän vielä 14 viikkoa!!! :headwall:
Selkä on tohjo jo nyt! Liikkua ei kunnolla pysty ja , jos vähänkin liikkuu niin vatsa on kivi kova. En tiedä mitä nää supistukset oikein meinaa!
AURINKOISTA ODOTUSTA KAIKILLE!
 
suomalainen Tervetuloa joukkoon!

Ensikertalainen Apua, olipas vaikeita kysymyksiä:) Eli joo, 6kk ajalta katsotaan, noista lisistä en oikein osaa sanoa, mutta olisikohan niin, että palkkatodistuksessa näkyy kaikki, mitä sulle on puolenvuoden aikana maksettu, lisineen kaikkineen (en vanno, että asia on näin.) Kelalta sain kuitenkin vielä työnantajalle täytettäväksi lomakkeen nimeltä "Ilmoitus Työnantajan Maksamasta Palkasta" ja siinä on kyllä kohta, mihin merkitään koko se euromäärä (eli myös lisät), mitä puolen vuoden ajalta on maksettu ja lomarahoille on erillinen sarake vielä.

Päätös jäi kelalle odottelemaan lisätietoja eli juuri sitä palkkatodistusta, en sitten tiedä, tekeekö ne mitään välipäätöstä tässä välillä (toivottavasti, niin ei tarvitse ehkä koko kesää olla sitten ihan "tuloton") Toivottavasti tästä oli edes jotain apua. Itse täyttelin papereita sekä työnantajan että kelan työntekijän kanssa, että varmasti tulisivat oikein...

 
Oiih... mies kävi äsken postista hakemassa äippäpaketin, ja kyllä on kaikki nii sulosii (paitti se ruokalappu)... Avokkiki ihastu "armeijan vihreisii" pöksyihin, ovat kuulemma kaverin kanssa jo sopineet että sellaiset päähän varpajaisia vietettäessä (kaveri sai juuri 3960g/50cm pojan viime viikonloppuna).

Mä haen tota äippärahaa 6kk:n tulojen mukaan (oon kuitenki ollu töissä kun aikaisemmin työttömänä 0 tuella)...

Täällä oli jossai vaiheessa kyselyä siitä miten tavattiin: min nykyinen avokki soitti mein yhteisen kaverin yllyttämänä mun kotipuhelimee ja kosi mun pikkusiskoo (silloin 5v) :p
Olin silloin toisen kans joten kohteliaasti puhelimen saatuani kieltäydyin kosinnasta. Mutta muutaman viikon päästä juhannuksena uteliaisuus vei voiton ja liftasin avokkini ovelle... Nyt juhannuksena tulee 6v yhdessä ja syksyllä 5vuotta kihloissa. Naimisiin mennään, jos mennään... Ota ukosta ny selvää...

Horoskoopeista: Avokki on Neitsyt ja minä Jousimies (ei hyvä yhdistelmä ollenkaa)

(.) Aamuyöllä heräsin taas kun koko maha oli ihan piukeeja sattu niin kamalasti, meinasin jo soittaa avokille et tulee viemää mut terveyskeskukseen, mut sit se meni melkein tunnin kärvistelyllä ohi, tälläistä siis jokusia kertoja päivässä (tosin lyhyt kestoisempia).
Tiistaina olis taas lääkärineuvola jossa katotaan taas voinko jo palata töihin. Toivon kyllä että saikku jatkuu, ahdistaa koko ajatus töihin menosta (noloa)...
Maha paisuu niin vauhdilla että kaikki paidat alkaa olemaan napapaitoja mun päällä. Täytyy kai lähtee paitakaupoille.
Pikkuinen potkii ja liikkuu mahassa niin hirveästi ettei meinaa liikkumisesta, saati sitten nukkumisesta tulla mitään...

~Bubona ja pikkuinen 26+0~
 
Katsoin juuri kelan sivuilta omia tietojani, ja ilokseni huomasin, että äitiysavustus on myönnetty 26.3. =) Nyt siis jään odottamaan, milloin saamme hakea äitiyspakkauksen postista, kahden viikon sisällähän sen nyt pitäisi tulla. :D

Viime viikonloppuna kasasimme poikien vanhan pinnasängyn meidän sängyn viereen, ja siihen kaivelin kaikki pienimmät vauvanvaatteet (50-75cm) odottamaan pesua. Vaatteita ja muita vauvavarustuksia kertyi puoli pinnasängyllistä. Kyllä oli ihana hypistellä niitä vaatteita. Kumman paljon niistä muistui mieleen tiettyjä hetkiä poikien vauva-ajoilta. Melkein voi aistia sen hetken, mihin muisto liittyi. :)

Me siis käytiin siinä 4D-ultrassa 19.3. ja vauvalla näytti olevan kaikki hyvin. Viikkoja sinä päivänä oli se 24+0 ja painoa meidän murulle arvioitiin 600g. Kovasti tykkäsi ihailla käsiään, ne oli koko 1,5 tuntia kasvoilla. Myös jalkaterät oli välillä suussa. Posket oli jo suloisen pyöreät kun ne vielä neljä viikkoa aiemmin oli hyvinkin kaposet. Ihania kasvokuvia ultrasta onnistuttiin saamaan mukaan niin paperilla kuin dvd:llä, ja sukupuolikin arvioitiin samaksi kuin rakenneultran arvaus oli. Jääköön se nyt kuitenkin edelleen salaisuudeksi. Viime yönä viimeksi näin unen, jossa jonkun muun vauva oli puettu tiettyyn sukupuoleen viittaaviin vaatteisiin, mutta paljastuikin, että oli kuitenkin sitä toista sukupuolta kuin mitä vaatteet antoivat ymmärtää. Nää on kai niitä sekoja unia..... ;)

Synnytystavaksi ultrassa vahvistui se sektio, mutta senhän kyllä tiesin jo ennestään melko varmasti olevan edessä. Ja voin sanoa, että en ole synnytystapaani pettynyt, vaikka joku voisi ollakin. Kuitenkin kolmas sektio edessä minullakin, kuten monella muullakin teistä. Uskaltaisin kyllä synnyttää alakauttakin, mutta yläaukeama on siihen aivan liian ahdas.

Pikkuinen potkii pontevasti lähes joka päivä. Joku päivä silloin tällöin on tosin selvästi hiljaisempi, mutta olen ajatellut, että vauva tarvitsee kasvaakseen myös niitä huilipäiviä.

Oma vointi vaihtelee päivästä toiseen, mutta töissä olen ajatellut jaksaa vielä tulevan viikon käydä. Sitten olisi viikko vapaata ja vielä viikko töitä. Miehen kanssa ollaan vähän sovittu siihen malliin, että jäisin kotiin sitten, sillä kun se huono päivä milloin iskee päälle, töissä olo on melkoista tuskaa. Ja se ratti on ihan kiinni mahassa :kieh: , joten turhia riskejä emme halua ottaa.

Siinäpä sitä tekstiä nyt sitten tulikin viikon tauon jälkeen :D .

Kultatiuku ja perätilassa viihtyvä Nuppu rv 25+3
 
Mie hain tänään äippä paketit postista ja kylläpäs on ihania vaatteita =) oli pakko käydä kumpikin paketti läpi vaikka samat vaatteet oli.

Miulla on oikeastaan todella hyvä olo tällä hetkellä,mihinkään ei koske ja muutenkin elämä soljuu mukavasti eteenpäin.Liitoskipuja oli aikasemmin mutta kun huomasin jotta liike auttaa ni olen ruvennut venyttelemään ohjeiden mukaan eikä liitoskivut ole enää vaivanneet.

Vauvat melskaa koko ajan ja hyvin erottaa kummankin liikkeet kun toinen potkii alas ja toinen ylös.

Äitee ja tuplat 24+1
 
täällä lentsu vaan jyllää, siirtyi kurkkukivusta nuhaksi ja nyt painaa uhkaavasti kurkunpäässä keuhkoja kohti. Karmea olo. Päässä painetta ja särkyä. Ja mikä ihana viskiääni :LOL: ulpu parka luulee varmaan olevansa isänsä masussa :LOL:

Kelan paprut odottaa tuossa, että ehtisimme isännän kanssa ne katsoa läpi ja postittaa. Milloinkas ne viimeistään pitikään ???

Oih, olen ihan kateellinen, kun olette jo äippäpakkaukset saaneet :heart:
kohta, ihan kohta minäkin pääsen niitä ihanuuksia hypeltämään.
Eilen kävin kaupassa, enkä voinut mitenkään olla ostamatta maailman suloisimpia pikkusukkia :heart: isäntäkin hymyili ja katseli niitä kotona. Ja kaupantätikin kassalla ihasteli niiden kokoa...

ulpu potkii kovasti, nyt liikkeet tuntuu jo kaikissa asennoissa. Seisoessakin, jota ei aiemmin ole ollut.

Minttis ja ulpukka 23+5

 

Yhteistyössä