HEINÄMAMMAT 2008 ~maaliskuussa~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Huomenia...

Parin tunnin yöunien jälkeen neuvolasta selvitty hengissä! Ihana ihana tuttu täti oli jo palannut töihin, ja läsnä ollut opiskelijakin oli todella mukava. Molemmat oli painon noususta sitä mieltä, että olis saanut tulla vielä reilut 200g lisääkin eikä ois vielä haitannut. Huh. Eli se vara-täti oli viimeks ihan joron jäljillä!

Pissan proteiinit heikolla+, johtuu hiivasta, sokerit nega
Painoa 325g/vko, JEEEE!!! :D Yhteensä tosin nousua jo 11,7kg..
Paineet ok 117/70
Sf 23,5cm, edelleen yläkäyrän yläpuolella..
sydänäänet kuului hienosti, samoten pienen hikka! Syke 150

Sain myös noi Kelan laput vietäväksi, pitänee vaan jossain välissä ehtiä ne viemäänkin ja kysellä taas mistä kannattaa tuo raha laskettaa; viime vuoden työtuloista vaiko ansiosidonnaisesta. Viimeks se taidettiin laskea ansiosidonnaisesta ja hyvät rahat sain.

Kuopus aloitti viimeyönä oksentamisen, joten tässä nyt jännätään onko joku muu seuraavana, vai onnistunko tolupullon ja loputtoman käsien pesemisen avulla välttämään tartunnat.. Alkuyön pyörin levottomien jalkojen ja puutuvien lonkkien kanssa, joten unisaldoksi jäi n.2h.. Väsyttää! |O

Huilimaan mars, ei nyt jaksa mitään ihmeitä...

Räpis+papu rv23 tasan :kieh:
 
Heipsan kaikille pitkästä aikaa

On pitänyt hiukkasen kiirusta, niin ettei ole ehtinyt edes kuulumisia laittaa..
Ultrassa on käyty jo noin kuukausi sitten ja kätilö veikkaili poikaa 70-80% varmuudella.Mutta ei ollut aivan varma, jotakin siellä haarojen välissä kyllä oli, mutta oli sitä niin vähän ja pientä, etten oikein itekkään tiedä mitä se oli :LOL: No kesällä nähdään.

Talo on saatu valmiiksi ja kuun vaihteessa oli muutto takaisin omaan kotiin, 11 kuukauden evakko-asuminen alkoikin kyllä maistumaan jo puulta, omia kattiloitakin oli jo kova ikävä =)
90% tavaroistakin on jo löytänyt paikkansa. Loput 10% toivottavasti jossain vaiheessa.

Tavoistamme poiketen myös koko perhe sairasti viikon ajan kuumetta ja nuhaa, meillä hyvin harvoin ollaan kipeänä, itse olin edellisen kerran kuumeessa noin 10 vuotta sitten. Töissäkin olivat ihmeissään kun olin 3 päivää saikulla.

Viime viikonloppu vietettiin perheen kanssa Ikaalisten kylpylässä ja käytiin lauantai päivä Tampereella ostoksilla. Tulihan sinne matkaa aina yhteen suuntaan noin 600 km, mutta matkat meni yllättävän hyvin. Sain ostettua itselle myös uusia mammavaatteita, täällä kun tarjonta muuten on todella suppeaa. Hieman jänskätti maanantaina nousta neuvolan puntarille, kun tuo ruoka ei mitenkään erityisen kevyttä ollut tuolla reissussa, mutta onneksi painoa ei ollut tullut kuin reilu 200 g/vk lisää. Muutenkin kaikki yhä edelleen hyvin:
sykkeet 140
liikkeet ++ (navan alla ei juurikaan nukuta)
hb 124 (oli noussut ilman lisärautaa)
rr 105/65
pissa puhdas
sf 20 cm
Seuraava aika onkin sitten lääkäri aika 17.4, viikkoja silloin 28+2.
Sain myös Kelan paprut ja ajattelin ne käydä viemässä tänään. Minulle on kyllä aivan sama tuleeko pakkaus 07 vai 08 mallia, mukava se on saada joka tapauksessa.

Meiltä on matkaa synnärille 11 km, joten luulisi ehtivän.. Olen miettinyt sitä pelkokeskustelussa käyntiä, kun nuorimmainen käynnistettiin ja kivut oli todella rajut ja mitään puudutusta ei annettu, sanottiin vain että mene suihkuun ja laske supistusten väli. Niissä ei kyllä ollut mitään taukoa, vaan se oli yhtä tuskaa sen pari tuntia. Itelle jäi siitä sellainen tunne, että minua ei uskottu vaan vähäteltiin niitä kipuja ja se tais olla joku toinen äiti joka kävi sanomassa kätilöille että tulkaa nyt katsomaan tuota kun se vaan huutaa tuolla tuskissaan. Muistan kun kätilö sitten tuli ja jotenkin vähätellen sanoi, että katotaan nyt sitten oletko yhtään edes auennut vielä, ja kun sai ronkittua, niin passittikin suoraaan synnytysaliin. Mies ehti juuri ja juuri paikalle katsomaan kun pienokainen puskettiin maailmaan. No tulipahan sitten kerrottua tuokin. Mutta sitä sektiota olen miettinyt, mutta kun mainitsin asiasta ultrassa niin sekin kyllä tyrmättiin aika vahvasti ja sanottiin että varaa aika pelkokeskusteluun. Mutta en tiedä sitten soitanko vai annanko olla.

Parisuhteesta voisin myös kommentoida: meillä on nyt seesteisempi vaihe taas käynnissä, mutta parisuhteessa on ollut niin paljon ongelmia että niistä voisi osan jo lahjottaa pois. Naimisissa ollaan oltu nyt 8 vuotta ja meidän 4, 5, ja osin vielä kuudeskin vuosi meni kyllä melkoisissa taisteluissa ja myllerryksissä, välillä asuttiin eri osotteissakin ja ero oli vireillä,
mutta jostain vielä kumpusi se tahto jatkaa ja olla yhdessä. Nykyään olemmekin sitten melko seesteinen aviopari, pahimmat särmät ovat hioutuneet ja minä ainakin kunnioitan miestäni todella paljon niin lasten isänä kuin aviopuolisonakin. Enää emme taistele niin paljon kuin aikaisemmin ja molemmat ovat oppineeet ymmärtämään perheen merkityksen ihan uudella tavalla, joskus melkein kilpailimme siitä kumpi oli enemmän työmatkoilla ja teki pitempää työpäivää, onneksi se on jäänyt ja tullut jotain paljon tärkeämpää tilalle. Niillä kenellä on vaikeaa parisuhteessa niin sanoisin että meille teki hyvää kun asuttiin eri osotteissa muutama kuukausi, silloin itsellä ainakin avautuivat silmät ja ilmeisesti miehellä myös siihen mistä kaikesta oli luopumassa ja mitä oli menettämässä. Ja kun se päätös oli syntynyt että tahdomme jatkaa yhdessä niin emme vain jatkaneet siitä mihin jäimme vaan keskustelimme paljon ja teimme yhdessä päämääriä mitä tavoittelimme ja myöskin olemme saavuttaneet kaiken mitä halusimme. Toivottavasti en astunut kenenkään parisuhdeterapeutin varpaille tällä sepustuksella.. No se siitä kuitenkin.

Mulla on talvilomaviikko nyt ja kaikki päivät olen kökötellyt sisällä vaan. Jos hakis kuopuksen kävellen eskarista tänään kun on niin hyvä ilmakin.

Oikein hyvää vointia kaikille heinämammoille ja Ihanaa Mukavaa Pääsiäistä.

Mamma & AinoEinari 24+1


 
kävin sit maanantaina ultrassa ja tämän kertainen ultraaja oli sitä mieltä kun ei oo tapahtunut suuria muutoksia kanavassa niin töihin 26.3,jee.uusi tarkistus sit 1.4.
kyllä v......
soitin sit uudelle pomolle,joka on lomalla koko ensiviikon!
siellä sit palveluohjaaja ihmeissään kun ei oo ollu puhetta et voisin tulla töihin ja eikä osannut sanoo mitä tekisin sit tiistaina.
et niin meidän työpaikalla,muthan siirettiin sama päivänä toisen pomon alaiseksi kun jäin tälle viiden viikon sairaslomalle.
kävin kuitenkin hakemassa uudet työhousut ja kyllä on huvittavan näköiset kun ovat niin isot joka kohdasta.
saa nähdä monta päivää pystyy siivoamaan.


kyllä täälläkin on ollu ajatuksia et mitä tuli tehtyä kun 1.3v kiukuttelee ja on viime viikkoina ollu kipeenä.
mieheltäkin kysyin et oisko ruvettu tekee toista(mulle viides)jos nyt ois ajan kohta.
päivän mietti ja sano et ois tehty kiukusta huolimatta.

mun pitäs ruveta siivoamaan taas kerran :kieh:

energiat nollassa :ashamed:

senttu ja lotta 24+4
 
Neuvolakuulumisia täältä...vihdoinki. Olen tässä jo viikon verran lueskellut muiden kuulumisia kateudella :p

Elikkäs: Kohdunkorkeus muhkeat 25,5cm
Hb 131 (ja vielä ilman rautalääkitystä)
RR 125/75
Painoa -400g (-100g/vko) Eli vielä ollaan alle lähtöpainon...
Sydänäänet + (välillä 130-142)
ERITTÄIN vilkas vauva! :heart:

Muuten vointi erinomainen, kunhan ottaa rauhallisesti.
Hormoonit tekee kyllä tepposiansa, alkanut tässä viimesen 2 vkon aikana tekemään. Ne ei mitenkään mukavia tepposia. Yleensä tai normaalissa oloissa en ole lainkaan mustasukkainen ihminen, vaan näin raskaushormoonien vallitessa on näitä piirteitä alkanut tulla esiin. Itse asiassa kun tälläinen "kohtaus" tulee, on mulla NIIN paha olla itsellä. Sitte jälkeenpäin ku taas ajattelee AIVOILLA, niin huomaakin kuinka naurettava sitä on taas ollukkaan...voi rakas mies parka :ashamed: Hyvin se on ainaki vielä jaksanu ottaa nää mun fyyryt, mut hyi mua silti....!! Jotenkin sellainen ylitsevuotavainen hellyydentarve mulla on ollut nyt muutamat päivät...liekö mistä johtuu?? Ja kyllä sitä rakkautta olen osakseni saannutkin, kiitos miehelle siitä!
Onko teille muille tullut nyt johtuen näistä raskaushormooneista mitään yllättäviä piirteitä? Niinkuin minulle?? :saint:

Hyviä vointeja ja hormooneja teille kaikille... :flower:

Piparminttu75 vkot 25+3
 
Onnea kaikille, joilla oli hyviä ultra-uutisista!

Itse vietin aamun äitipolilla, kun vessakäynnin yhteydessä valui verta. Vähänkö säikähdin. Ultrassa kuitenkin onneksi kaikki ok ja kohdunsuu napakka ja kiinni. Kyllä tuo km aina kummittelee taustalla. Nyt olin jo hetken elänyt ilman pelkoja takaraivossa niin sittenkös kävi näin. Mutta onneksi säikähdyksellä selvittiin.

Voikaahan paksusti!

Jemima 21+3
 
Heissan pitkästä? aikaa!

Tervetuloa uusille, onnea synttärisankareille ja onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Oon käyny lueskelemaasa kirjotuksia mut en o ite jaksan kirjottaa ku oikeestaa mittää uutta ei tänne kuulu. Kiikkeitä tunnen muutamia päivässä, välil en ollenkaa. Aika kumma et toi istukka niin vaimentaa ku edellisessäki raskaudes oli etuseinäistukka ja tunsin liikkeet ihan hyvin. Taidan olla vaan sen verran pyöreämpää tekoa nyt :LOL:

Parisuhteesta: Ronjalle ja Pinuskille kovasti voimia ja jaksamista ukkojen kanssa. Miä mietin kans et et kai siä Ronja vaa stressaa niin kovin et on paha olo? Toivotaa et teillä molemmilla tilanteet paranee ja varmaan niin käykin =) Meidän suhde on hyvällä mallilla, niin ku on aina ollu. meillä riidellää tuskin koskaa, tosin rahasta tulee sanomista ja mun mies on kyllä kultakimpale!! leipoo, siivoaa, tekee ruokaa, pesee pyykkiä, leikkii ja ulkoilee lasten kanssa jne. Viimeks eilen sain ihan täysin yllärinä pienen lahjan Pentikiltä!!! Olin monta tuntia koulussa rustaas tehtäviä niin vanhin poika, 10v ja isukki oli päättäny vähän piristää... Poika oli ostanu mulle Fazerin sinistä suklaata ja suklaa pipruja ja mies oli käyny Pentikillä hakees sellasen jalallisen valkosen lampun näkösen kynttiläsysteemin ja siihen vihreitä tuikkuja!!! :heart: Ai että, olin ihan puulla päähän lyöty. Kerran hän tilipäivän jälkee viipy töistä tullessa vähän pidempää ni ihmettelin et mihin se nyt on jääny...Mut hää oli käyny kaupungil ostamas jokaiselle jotain :heart: Pojat sai uudet autot ja miä sain Kalevalan hopeisen kaulakorun! No nii, nyt oon varmaan saanu jotkut huonolle tuulelle et "mitä se kehtaa kirjottaa tollasia" mut tämmönen on mun mies. Onhan meilläkin joskus vaikeaa ja erimielisyyksiä mut suurimmaks osaks aikasen seesteistä. Ja malli miehelle tulee omalta isältään joka myös tekee tasasen paljon kotihommia, leipoo ja muistaa vaimoaan kukilla :flower: 1-v häälahjaks oli mies varannu yllärinä meille matkan Pariisiin...

Täällä ei voi valittaa. Mulle on vaan tullu kauheita pelkoja et mitä jos miehelle tapahtuu jotain?? Miten miä pärjäisin yksin neljän lapsen kanssa? Ihan typerää mut jotenki on tullu kauhukuvia mieleen ja sit sitä et voiks asiat olla näin hyvin? Neljännessä lapsessa täytyy olla jotain "vikaa" ku kaikki muut on terveitä, enhän miä voi saada neljää tervettä lasta..
:'( Eniten pelottaa tosiaan et miehelle käy jotain ja et osaanko miä kertoo oikeast kuinka tärkee ja rakas hän mulle on...

Huomenna neuvola, kauhulla odotan vaakaa... Ja mielenkiinnolla odotan mitä hemppa näyttää ku tuntuu väsyttävän niin paljon nykyää.

Palailen vaik huomenissa, voikaahan hyvin kaikki!

Neleka 22+6
 
Ei minua ainakaan haittaa lainkaan, että Neleka kerroit miehestäsi. Olen iloinen puolestasi, että miehesi on sinulle noin ihana!!
Ei mullakaan mitään pahaa sanottavaa miehestäni ole. Leipoo ja tekee ruokaa minulle ja lapsille. Monesti yllättänyt kahdenkeskeisillä illallisilla... joihin on todellakin valmistautunut. Lasten kanssa jaksaa puuhata tasavertaisesti. Ja kyllä sillekkin imuri on kovin tuttu ja pölyrätti. Itsekkin pitää, että on siistiä, niin ehkä sitä herkemmin sitten tarttuu tuumaan. Kukkia tuo useasti ilman mitään ihmeempää syytä. Töistäkin soittelee kotiin ja kyselee kuulumisia muutamia kertoja päivässä. Silloin kun oli töissä vielä ennen tätä sairaslomaakin, niin soitti mulle töihin ja tiedusteli onko päivä sujunut hyvin. Iltavuorosta monesti tullessani kotiin, oli ruokaa laitettuna valmiiksi. Rakastan miestäni, ja enpä voisi kuvitella elämää ilman häntä :heart:
Elikkäs näin meillä....tosin ne mun omat hormoonit nyt kiukuttelee....niinkuin aikaisemmin kirjottelin :/

Piparminttu 75
 
Tänään oli lääkärikäynti, mutta lääkäri oli eri kuin tavallisesti. Yritin kovasti selittää, etten öisin oikeen nuku ja stressaan ja blaa mutta ei oikein tainnu mennä perille. Kesken ultran "päätin" sitten ruveta pyörtyilemaan ja ehkä taas yksi elämän alemmuustiloista oli olla siinä tutkimustuolilla (mikä sen nimi nyt sit oikeesti onkaan) ilman housuja ja lääkäri sekä kätilö kannatteli mun jalkoja kohti kattoa. On tuo pyörtyily kuulemma normaalia, kun kohtu painaa, mutta en mä kyllä kotona oo pyörtyilly, vaikka oonkin usein selälläni. Noh, kerta se on ensimmäinenkin...Joka tapauksessa vauvoilla kaikki hyvin ja itse olen takaisin töissä. Pahoinvoinnista en maininnu sit mitään enää, mut voi hyvin olla mahdollista, että se tosiaan on vain "päänsisäistä", reagoin muutenkin vatsalla aina kaikkeen.

Vein myös kelan paperit vihdoin kelalle ja utelin pakkauksesta. Ei uskaltanut luvata, että tuleeko tämän vai viime vuoden paketti, mutta arveli uudempaa mallia.

Täälläkin täytetään ensi maanantaina 30 ja samalla on meidän 3-vuotis päivä. Saa nähdä jos tuo yks raaskis siihen mennessä tulla Lapista kotiin...

Onnea munkin puolesta kaikille hyvistä ulrakuulumisista ja syntymäpäivien johdosta. Niin ja kiitos vielä kaikille tuesta mun parisuhdekriisiin, eiköhän tää tästä vielä...Nyt on vaan muutenkin kauheen herkkä kaikille pienillekin vastoinkäymisille, kun ihan "normaaliolotilassakin" on taipumusta pieneen draamakuningattaruuteen...
 
noh niin vihdoinkin mulla neuvolakuulumisia :) kävin tänään ekan kerran neuvolalääkärin luona. ihan turha reissu sinänsä kun terkkari taas sama epäpätevä sijainen eikä lääkärikään ollut paljon hurraamisen arvoinen... olin varmaan 3 min lääkärin luona ja vielä lyhyemmän ajan terkkarin luona :( noh kuitenkin:
pissa ok
verenpaine 116/60
paino + 6,5 kg yhteensä
hb 116 (vielä sinnittelen ilman rautaa)
liikkeet + (tunnen n kerran päivittäin)
sf 23
kohdunsuu kiinni ja 3cm

eli kaikki hyvin. niin ja neuvolapaperit sain. ensi viikolla täytän yhessä työnantajan kanssa kun ne maksaa 3kk palkkaa. pakkausta en ota kun löytyy 2006 mallinen, melkeen käyttämätön.

parisuhteesta niin yhessä ollaan oltu 7v. kihloissa 3½. naimisiin ei kiirettä, ei vaikuta mitenkään meidän suhteeseen. katotaan mennäänkö edes naimisiin. niin paljon muutakin tekemistä ;) hyvin meillä menee. yhteistä aikaa todella vähän. suurempia kriisejä ei kuitenkaan ole ollut. kyllä me yhessä loppuun saakka :heart: varsinkin lapsi / lapset (tuleva) lujittaneet suhdettamme, vaikka se oli luja aikaisemminkin.

matka synnärille olisi n 6km mutta sain tietää että menee sijaispulan takia kiinni kesäksi :( eli lähimpään nyt 50km ja siellä saa olla 24h... se on siis naistenklinikka. toinen vaihtoehto tammisaari mutta sinne 2 tunnin ajomatka ja minne esikoinen menisi?! eli ei kivaa ei kivaa :(

noh niin hakemaan esikoinen päiväkodista nyt...

korvapuusti + pikkupulla rv 24+5
 
RouvaSumppisuu
Lista päivitetty, olipas vallan poikavoittoisia uutisia tälläkertaa
, seuraavaksi tulee varmaan sitten tyttöryöppy =) .

Parisuhteesta ja ihanista raskaushormoneistakin: Meillä menee kivasti parisuhteen osalta, tosin tuntuu, että tää mun läheisyydenkaipuu ja ehkä jopa -riippuvuus nyt raskauden myötä on korostunut ihan liikaa. Jotenkin sitä loukkaantuu niin pienistä ja olemattomista asioista ja haluasin, että mies huomioisi mut ja vauvan myös ihan joka käänteessä. Ja sitä kyllä tekeekin, muttamuttamutta...taitaa olla ne hormooooonit, jotka mun päätä sekoittaa. Mutta ei tuo mies missään riennoissa juokse, hoitaa kotia, esikoista ja koiraa kiitettävästi (itse kun olen enemmän kotona, niin mun mielestä mulle kuuluukin suurin osa kotihommista) ja kuuntelee, jos mun mieltä jokin painaa. Eli kaikki hyvin tällä rintamalla (synnytyksenjälkeistä hormonikaaosta odotellessa, viimeksi olin niin itkuherkkä ja oikeesti outo, että oksat pois...) :whistle: .

Ajattelin jo näin hyvissä ajoin toivotella kaikille hyvät ja makoisat pääsiäiset!!!

Mulla alkaa tänään taas ihanat yövuorot, joten täytyypä niihin latautua...

Sumppis ja B rv. 24+3
 
Neleka kiva oli lukea eikä yhtään ärsyttänyt ,kun kerroit ihanasta miehestäsi.
Täälläkään ei mitään valittamista ukosta.
Neuvolassa käyty taas. Rauta kuurille jouduin. Oli pikkasen taas laskenut arvot. 114 näytti nyt.
Painoa tullut taas ,mutta ei kuulemma paljoa :) +320/viikko. Onkohan nyt noin 6kg yhteensä tullut.
Kohdunpohjan kork. oli kivat 24. Ihme jos vaatteet pieneksi jäänyt :)
Sain laput toimitettavaksi kelalle. saas nähdä milloin vien...pakkausta en kuitenkaan ota.
Nyt kuorimaan pottuja...ei yhtään kivaa puuhaa, Plääh.

Äippä 23+5
 
Sumppis Meille näyttäis tämän päivän ultran mukaan tulevan nyt tyttö ja poika:)

ja Neleka sekä muut, ei muakaan häirinny yhtään lukea ihanista miehistä (pitää vielä täsmentää, kun oon ollut niin "omanapainen". Tosi kivaa lukea, että hyvin menee :)
 
terveisii hammaslääkäristä :wave: :wave: olipas koetelemus mutta selvisin hengis (se kammo meinaan ) reikiä ei ollut mutta hammaskivee kylläkin jota sitten raaputeltiin pois ja sain viel ajankin sitävarten erikseen että meen poistataa sitä....sitten se hammaslääkäri puhu jotain mun takahampaista ( kun ei tiiä onko viisaudenhampaat vai ei kun kouluaikana on poistettu jotain )että olis jotain vialla ja sano että raskauden jälkeen mentävä rötkeniin mutta ei osannu sanoa että mitä siel näkys (sitten pelkäsin viel enepi)
vauva potkutelee tasaseen tahtiin ja tänään huomasin et alavatsaa supistelee välillä....valkovuotoo on ollu tääläkin ja hiiva iski viikolla piti hakee lääke apteekista ja nyt sekin vaiva on poissa =) synnärille meiltä on matkaa varmaan joku 6kilsaa mutta ajaliseti ei kyllä aja kauaan....

hauskaa pääsisäistä kaikille :wave: :wave:

bambiino ja pömppis rv 24+1
 
Heippa!
Ihanaa, ettei kaikilla oo paskoja miehiä. ;) Meillä kai jatketaan samaan malliin. Aattelin ottaa Oinaan neuvosta vaarin ja yritän olla turhia ressailematta äijän touhuista. Pidän huolen itestäni vaan. Ja onneks on toi esikoinen piristämässä (ja kiristämässä hermoja...)
Niin joo, parisuhteesta :eek:llaan oltu yhessä 8 vuotta ja 13.8 vieteään kolme vuotis hääpäivää.
Siitä raudasta piti kysellä... Te jotka käytätte sitä jotain juomaa, niin miten sitä otetaan? Kuinka paljo päivässä ja miltä se maistuu? Mä oon nyt taas kahtena päivänä ottanu Obsidan-tabletin ja närästys ylty ihan kauheeks.
Ronjalle sen verran, että mulla on parilla kaverilla tullu ihan oikee pahoinvointi loppuraskaudessa taas mukaan. Mutta voihan se olla myös henkisestä voinnista kiinni. :hug:

rinkinki ja Iitu rv25+1
 
Neuvola kuulumiset:
Kohdunkorkeus 20,5cm
Hb 134
RR ja pissa ok
Painoa tullut viime kerrasta oikein kunnolla, nyt kokonais saldo 3.7 kg lähtöpainoon lisää.
Sydänäänet 140 ja liikkeet ++

Kelan paperit sain vietäväksi kelaan.

Täällä kirkkonummella pääsi jonojen ohi heti hammaslääkäriin. Ja ne reissut on jo hoidettu.

Synnärille matkaa 27 km.

Parisuhde menee päin peetä. Ukko narsistinen p...., jota ei kiinnosta muu kuin kavereiden kanssa juokseminen ja kotona ollessa internetissä surffailu. Saattaapi olla että laitetaan kantapäät vastakkain ja lähdetään eri suuntiin. Naimisissa ollaan keretty olemaan reilu 5 vuotta. Hääpv 6.11.

Opinnot olisivat viittä vaille valmiit, vielä 12 hikistä opintopistettä puuttuu AMK tutkinnosta. On ollut aika raskas 3 vuotta opiskella työn ohella. Toivottavasti saan jostain energiaa lopputyön loppu rutistukseen. Alkaa olla motivaatio täysin 0.

Äitiyspakkausta en ota kun serkku jolla on 7 kk tyttö lupasi minulle kaiken mitä ei enää tartte. Kuulemma kaikki mitä pakkauksessa on ja paljon muuta kuten itkuhälyttimet, hoitopöydän jne... Muutenkin olen saanut vaikka mitä ystäviltä, vaatteitakin on jo varmaan kymmenkunta muovikassillista 50 - 80 senttisiä. Vaunut ja turvaistuin vain aiheuttaa päänvaivaa, mitkä kannattais hankkia?

ainiin ja minkäänlaista valkovuotoa ei minulla ole ollut vaikka tyttöä 100% odotan.

HYVÄÄ PÄÄSIÄISTÄ HEINÄMAMMOILLE!!!

anjamarita ja Sara 22+1
 
Eilen kävin neuvolassa:

Hb 120, oli siis noussut viimekertaisesta ilman raudan syöntiä
RR 123/56
Painoa tullut lähtöpainoon +5kg, nyt painan 61kg.
Kohdunkorkeus 22cm. (kuukaudessa kasvanut 2,5cm)
Syke 132 :heart:

Mulla väsymys tullut takaisin ja sitä on nyt kestänyt viikon ajan, mutta se ei sit varmaankaan johtunut hbsta ku oli noussut. Ja paineetkin ok, niin ehä jotain hormooniperäistä väsymystä tms. Toiv. menee ohi yhtä yllättäen ku tulikin :D

Kelan paperit sain ja Kelalle ne tänään jo veinkin. Teki saman tien päätöksen tosta äitiysavustuksesta, jonka otan rahana ni se sit näkyy mun tilillä jo ens vk! :) Ihanaa, pääsee vaaville tekeen hankintoja :D

Nyt nukkumaan!

NiiVe ja pikkuinen 24+2
 
Heti aluksi kaikki sympatiat teille Ronja78, anjamarita ja muut mulkvistin ukon kanssa painiskelevat.. Voi että ku sitä osais jotenki olla stressaamatta! Ei tosiaan ollu tarkotus alottaa heti valituksella mut mut.. muuten parisuhteessa ei mitään "vikoja"; naimisissa oltu 1,5 v ja yhteensä yhdessä vajaa 3 v. Lapsi on meille toivottu mut ukon juomakäytöksessä nyt raskauden aikana ois tosiaan toivomisen varaa.. niin lupaili maat ja taivaat esim. et sit ku tuun raskaaksi niin myös hällä jää kaljottelut ja rööki. No, jos mahdollista niin ne tuntuu vaan lisääntyneen. Myöntää kyl itekki et tulee kallistettua kuppia mut sanoo mm. et mikä siinä nyt on niin kauheeta ku ei kuiten juokse vieraissa..! No joo..mulla taas vähän tunteet pinnassa ku tässä yön tunteina naputtelen eli mennäänpä vähän positiivisempiin ja jatketaan tästä aiheesta toiste!

Unohdin tuossa viimeks mainita et tosiaan rakenneultran mukaan on poika tulossa! Saatiin pari hyvinki paljon samantyylistä kuvaa ku Rouva Sumppisuulla oli B:sta. Kätilö sano et 99,9% varmuudella poika ku eivät kuulemma saa sanoa 100%.. :LOL:
Mulle molemmat sukupuolet oli yhtä toivottuja ku esikoinen tulossa mut mies kyllä selkeästi ilmaisi yrittävänsä "tehdä" pojan ku hällä ennestään tyttö (5 v.) Kyllä sitä oltiinki yhtä hymyä ultrassa ku poika innostu oikein esitteleen varustustaan!

Seuraava neuvola on vasta 28.3 mut jouduin sokereita mittaileen ku sf-mitta oli 19,5 viikolla 19+2 :whistle: Poitsun painoarvio rv 21+6 oli 480 g. Kätilö ei kyl kommentoinu mitään negatiivista mut vaikutti aika isolta mun mielestä!? Onhan mulle kyllä painoa tullu enemmän ku ois tarvis..alun 55 kg:sta oon päässy jo rikkoon 62 kg (pituutta 162). Ehkä mun oikeasti pitäis alkaa vähän kyttäileen syömisiä mut ku en omasta mielestäni syö edes epäterveellisesti.. ;) Suppareiden takia nyt tässä saikulla siivoustyöstä, on olleet välillä aika kivuliaita ja nyt kohdunkaula on "seurannassa". Vielä on onneks pysyny tiiviisti kiinni ja ukko hokeeki että et saa ressata ku sulla sit supistelee..niinpä..!

Jaa-a, että paljonko tulee matkaa synnärille..taidanpa viedä kirkkaasti voiton tässä "kisassa" nimittäin yli 400 km!!! Meitä näin kaukaa synnyttämään tulevia kehotetaankin (jos vaan mahdollista) siirtyyn lasketun ajan lähestyessä odoteleen h-hetkeä edes muutama sata kilsaa lähemmäs. Kaikilla se ei toki onnistu ja kyllä syntyy ambulanssissaki paljon vaaveja meidän suunnalla!!

Kyllä pitää munki painuu pehkuihin nyt! Hirveän omanapaista tekstiä mut kyllä tää tästä ku tutuiksi tullaan..

Qnsilta ja Viljami rv 22+5
 
Huomenia..

Voi Qnsilta, tosiaankin vedit nyt pohjat tuossa sairaalamatkassa.. :D Ja mua kun pelotti, kun matkaa oli esikoisen aikana reilu 40km..Vaikka olis siinä maratonissa ehtiny kyllä autossa muutaman sata kilometriä istuakin, eikä olisi ollut hätäkään.. :whistle:

Näin taas pitkästä aikaa vauvaunen. Olin synnyttäny ja päässy kotiin vauvan kans, mutta vauvalla ei tuntunu olevan ollenkaan nälkä. Maito oli just noussu rintoihin, ja sitä maitoa sitten suihkus ihan valtoimenaan, ja lypsin sitä pois ihan tuskissani. Kauhea painajainen.. :| No joo, mutta ihan oikeasti, miten te jo synnyttäneet ootte selvinny niiden ekojen viikkojen maitovirrasta? Mulla ainakin tuntui, ettei mitkään suojat auttanu, ainoa oli maidonkerääjä, joka sekin saattoi täyttyä nopeasti, kun toisesta tissistä imetti..Tyhmä asia stressata etukäteen, mutta kun olishan kesällä ihan kiva koko perheelläkin reissata tai olla ihmisten ilmoilla, ja on aika kurjaa, jos paidan rinnukset on sitten heti märkänä.. :eek:

Mutta hyvää pääsiäistä kaikille, täältä taitaa väki huveta tänään aika reippaasti, kun muutenkin on aika hiljaista ollut (tai sitten mä olen täällä liian usein.. :whistle: )

Pinuski ja masu 24 tasan..
 
Huomenia!

Ja heti etten unohda, tervetuloa taas uusille, ketä nyt olikaan.. Ainakin Qnsilta!! Ja hui tosiaan tuota sun synnärimatkaasi!!! :eek: Toivotan kyllä kovasti, että pääset ajoissa lähemmäs sairaalaa (sukulaisia tai tuttavia?) eikä tarvitsis ambulanssiin synnyttää!

Täällä on näköjään kuopus tervehtynyt jo hyvin. Eilen oksensi vielä aamulla, ja kerran iltapäivällä, mut jaksoi jo touhuta siltikin. Sipsejä söi ja jaffaa upposi. Nyt aamusta jaksoi syödä jopa mannapuuroa, joten hyvin toipuu. Ja vauhtia löytyy taas entiseen malliin. Nyt kauhulla odotan sitten kuka on seuraava, vai onko kukaan?! Tolulla pitää suihkia vessa ja keittiön kahvat ja hanat tänään vielä..

Ja viimeyönä saatiinkin taas nukuttua hyvin, joten eipä tässä hätäpäivää enää taida olla! Kunhan vaan mun kädet ja jalat lakkais puutumasta.. :kieh:

Räpätäti+papu rv23+1
 
Huomenta!

Neuvolassa käyty. Paino oli noussu ekaa kertaa, mutta vain 290g /vko. Hemppa senkus laskee vaikka vaihtelevasti olen Obsidania popsinu. Sf-mitta kulki alarajan alapuolella, nyt mitattiin ekan kerran 16,5 cm.Paineet ok ja pissa puhdas. Syke 140, liikkeet ++ ja paasto 4,6. Sain ylipainon takia vs-mittarin kotiin, kolmen päivän mittausta varten. Nyt alan täyttään kelan papruja :p Jee!
Terkalla oli opiskelija siinä matkassa eikä haitannu yhtään, oli oikein kiva tyär ja osas jo paljon.

T: pörrö ja vaava 24+5
 
Oletta moni puhuneet sikiön painoarviosta (mm. Gnsilta), siis missä ja miten se tehdään? Mulle ei ole koskaan mainittu edes kyseistä asiasta. Rakenneultrassa kävimmä viime viikolla, no se oli kyllä sellainen haista paska homma. Lapselta ei löytynyt mahalaukkua, munuaiset epävarmat ja vissin kaikki muukin. Ja ultran teki lääkäri (paikka siis Rovaniemi). Ensi viikolla mennään uudellee, mutta stressiä en asiasta ottanut, koska tuntui ettei lääkäri osannut hommaansa. ensi kerralla aion pyytää erin lääkärin.

Rv 22+0
 
Hei taas!

Eli tunti sit tulin neuvolasta ja kaikki hyvin! Ei ole Hb laskenut vaik sitä epäilin ku väsyttää... Eli tässä "tuloksia":

Pissa puhdas
Hb 136 (ilman rautaa!)
Paineet 104/70 eli aika matalat
sf-mitta 18cm
Sydänäänet 140 luokkaa
Painoa +600g/vk, HUH. Mulla tullut jo noin 10 kiloa...

Ihmettelen kuin mul noin pieni toi sf mitta ku maha on järkyttävän iso!!! Mulla toi mitta tosiaan pienempi ku esikoisesta!! Täl kertaa oli kyl sijainen, joten voihan olla et on mittaajasta kiinni. Ens kerral ku menen ni hyppäki tietty yläkäyrälle ku nyt mennää vähän alakäyrän yläpuolella.

Täällä ens kerral onki lääkäri, eli se viikolla 28 ja mulla tuo päivä on 23.4. Sitä ennen pääsee kyl kurkkaa masuun siellä 4d ultrassa, vielä reilu viikko odottamista... Minuu häiritsee nyt tosi paljon ku en tiiä kumpi tuolla masuss köllii vaik eis en loppupelissä ole väliä. Mut nyt haluun kuitenki tietää ku ensin sanotaan et poika, sit tyttö ja sit et ei tiedetä... :whistle:

Täl kertaa ei muuta, kohta hakee kakkosta kerhosta. Voikaahan hyvin kaikki! :heart:

Neleka 23 tasan =)
 
Mulle tuli mieleen et syön tota Multivitan raskausmonivitamiinia 2 päivässä niin jospa se on vaikuttanu siihen et mulla Hb ei ole laskenut. Työ joilla matala Hb niin kannattaa kokeilla josko vitskut auttais =) Niissä myös d-vitamiini, kalkki ym. tykötarpeet.
 
Mie olen syöny alusta asti lisänä Ladyvita Plussaa. Söin kuites Obsidania kauan jo ennen raskauttakin ja sittenhän se laskikin lisäksi siksi, ko oli se pakollinen 3kk tauko raskauden alkuvaiheessa. Paitsi, että aina ja iänikuisesti, mie en muista ottaa pillereitä säännöllisesti. En mie muista pestä hampaitakaan, saati syödä. Pitäs allakkaan alkaa rasteja vetämään, että joku rutiini tulis. Mtta sitäkin olen kokeillu, eikä sitä kauaa jaksa.
 
Neleka Mie syön noita Multivitan raskausvitamiinejä 1pv ja rautaa 2päivässä ja silti mun HB laskee...mut nyt aloitin sen nestemäisen josko se kohta rupeis nousee ylöskin päin.

Mukavaa pääsiäistä kaikille heinämammoille.

Äitee ja tuplat rv 23
 

Yhteistyössä