HEINÄMAMMAT 2008 ~maaliskuussa~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Voihan nenä tuota keliä!Vettä sataa ja niin harmaata...
Tänään on pojan 10-vuotis syntymäpäivät.Suosiolla siirrettiin ensi viikolle,kun meillä on muutto perjantaina ja mökki karmeessa kunnossa.Nurkat pullollaan pahvilaatikoita ja jätesäkkejä.Matot on pesussa ja samaten verhot.Very nice.Motivaatio on hävinnyt kyllä johonkin,en tiiä mihin.
Ihana masu sulla Äitee2.
Nuo supparit on tosi ikäviä ja varsinkin teillä jotka ootte työelämässä tällähetkellä :( .Toivottavasti saatte kunnon levähystauon sairasloman merkeissä.
Voi argh,mitä unia sitä pieni ihminen näkee.Tuli oltua jossain pienessä mökissä romanttisissa tunnelmissa Olli Saarelan kanssa :headwall: .
Ja ei muuten todellakaan ole mitään ihannemies tyyppiäni.Tästä en kyllä muille koskaanikinä kerro.Pannaan hormonien piikkiin!Halut ne näköjään on mullakin(siis pitkästä aikaa halut heräilee...).

Hyvää päivän jatkoa ja olkaa hyvin varovaisia liukkailla keleillä!

Ievaliina ja pikkumies 23+5
 
Moikka mammat!
Ihana masukuva äitee!! *ihan vihreänä kateudesta*

Älä Ievaliina välitä, TODELLA omituisia unia on nähty täälläkin! Edellisyönä joku ufo oli muuntautunut mun ukoksi ja yritti jotain pahuuksia. Oli ihan samallainen, mutta sitten paljastui, kun pistin kissan sen silmien eteen niin silmät muuttui ihan läpinäkyviksi!!! Onneksi "oikea" mies tuli ja pelasti mun sen ufon kynsistä! Että pistäkääpä paremmaksi!!!! :LOL:

Viime yönä en sitten kunnolla saanut nukutuksikaan. Illalla oli yli puolentunnin harjouitussupistus, jonka jäljiltä maha tosi kipeä. Ei löytynyt hyvää asentuoa nukkua, ei sitten millään. Selälleni sain nukahdettua ja hetken päästä heräsin kyljeltäni... Onko muilla ollut niin pitkään maha ihan kivikova? Yriyin maata paikallani ja juoda vettä ja kävellä ja heittää kärrynpyöriä ja... (no ei nyt sentään :whistle: ) Vieläkin tuntuu siltä kuin olisi tehnyt oikeen kovaa vatsalihastreeniä eilen.

Titta ja masuasukki tännään tasan 24. Herranen aika kuinka nuo viikot nyt vilisee silmissä!!!
 
Moikka pitkästä aikaa!

Lueskelemassa olen kyllä käynyt aina välillä mutta kirjoitta en ole jaksanut. Kaikki kirjoitusinto on mennyt graduuni, joka on hiomisvaiheessa. Miten tämä suomen kieli onkaan niin vaikeaa! Monta asiaa oli mitä piti kommentoida mutta nämä aivoni eivät nyt oikein toimi...

Kolme viikkoa mulla meni helmikuusta flunssan kourissa. Tervehdyttyäni olinkin tosi energinen ja innoissani touhottamassa kaikkea. No, sitten alkoi supistella edellisviikolla. Enhän edes tajunnut että se on supistelua. Viime maanantaina olin neuvolassa, jossa kaikki oli muutoin hyvin. Otin nämä tuntemukseni esiin ja neuvolan terkkari sitten totesi, että kyllä ne ovat supisteluja. Antoi sitten ajan tämän viikon keskiviikoksi neuvolalääkärille. No, kun siinä lumisateessa sitten kävelin kotiin, alkoi supistaa niin että ajattelin jäädä lumeen istumaan. Teki ihan kipeää. Niinpä soitin neuvolaan heti kotiin päästyäni ja lääkäriaika siirrettiin viimeviikon torstaille.

Torstaina neuvolalääkäri totesi, että kohdunkaula ei ole lyhennyt mutta kohdunsuu on ihan pikkasen auennut. Hän pisti lähetteen äitiyspoliklinikalle, josta nyt odottelen ilmoitusta ajasta. Jos sitä ei keskiviikkoon, eli huomiseen, mennessä kuulu, pitää soitella. Tietenkin jos pahasti alkaa supistella pitää sinne suunnata heti. Sain käskyn välttää kaikkea supistelua aiheuttavaa. En nyt sitten kävele sataa metriä enempää, tekemään kotitöitä tai käy kaupassa ennen kuin on lisätutkimuksia tehty. Makoilen sängyssä kannettavalla kirjoittaen. Toivottavasti selviää jotain ja toivottavasti ei ole kohdunsuu auennut lisää.

Mulla on ongelmana se, että mistä sitä tietää mikä on kivulias ja mikä kivuton supistus. Sattuuko kivuton supistus lainkaan? Mulla on outo kipukynnys. Joissakin asioissa sattuu niin helpolla ja toisissa taas onnistun olemaan tuntematta kipua paljon. Olen saanut kammon siitä kun vuonna 1999 mulla ehti umpisuoli lähes puhjeta, koska en millään uskonut kyse olevan siitä, sillä ei sattunut muka lainkaan tarpeeksi.

Niin, juu... Flunssan keskellä tuli vietettyä 25 vuotissynttäreitä eli ikäni voisi vaihtaa tuonne listaan. Kiitos! . :flower:

Hauskaa viikon jatkoa! :wave:

Minskuli 23+6
 
neuvolassa vierailtu.
Taas oli hemoglobiini laskenu. viimex oli 116 nyt 111. Mitä rautavalmistetta te muut syötte? Oon nyt kuukauden syöny obsidania,mut ei tunnu tehoavan. Neuvolassa kehotettiin vaihtaaan johonkin toiseen merkkiin.
Pissassa oli hiukan ketoaineita,jotka viittaa kuivumiseen. nyt tarvii olla tarkempi ruoka-ajoissa ja juoda paljon.
Supisteluja on ollut,joten käskettiin rauhoittaa vauhtia.
Sf mitta oli 21 ja sydänäänet oli 150.
Seuraava aika on jo kahden viikon päästä ja sit seuraava onkin jo lääkärineuvola

Kelan paperitkin sain,mut tarvii venyttä niiden vienti huhtikuun loppuun et näkee millanen on uusi pakkaus. Muuten ne laittaa tulemaan vanhan. En kyl oo varma otetaanko rahana ja pakkaus.


tirpiäinen ja kauno 22+4

 
heips! Vakuutuksista meillä on esikolla tapiolasta se vakuutus joka on otettu ennen syntymää.. Ja tuolla oikealla yläreunassa pyörii tapiolan mainos jossa mainostetaan tapiolan vakuutusta joka otetaan 3kk ennen lapsen syntymää. =) olemme itse todettu vakuutus hyväksi. Korvaa melkein kaiken. Mutta eipä muuta tänään!! Pärjäilkää ja onnea hyvistäultrakuulumisista!!
 
Heipsan pitkästä aikaa!

Oon kans käyny lueskelemassa viestejä silloin tällöin, mutta en oo kovin saanu aikaiseksi kirjotella. Tosin yhden piiitkän viestin jo kerran väsäsin ja olin ylpeä itsestäni, mutta mutta... palvelu ei sitten juuri sinä päivänä toiminut ja viestini katosi avaruuteen :( Aargh!

Käytiin eilen rakenneultrassa K-SKS:ssä (jonka vois muuten lisätä sinne listaan, jos ehdit päivitellä Rouva Sumppisuu). Eli meille tarjotttiin ilmainen rakenneultra sieltä, kun meillä vanhimmalla sellanen perinnöllinen sairaus. Kaikki rakenteet oli ok ja painoarvio 350g. Kovasti vilkas tyttönen. Sen ultraamisen johdosta mun maha sitten jotenkin pullahti enemmän eteen,kun se tähän asti on ollu vähän semmonen leveänsorttinen. Ja liikket näkyi kans eilen päällepäin. Sanoikin läääkäri istukan olevan takaseinässä, kuten mulla ollu kaikissa raskauksissa.

Joku aika sitten oli puhetta tuosta valkovuodosta. Mulla kaikissa tyttöraskauksissa ollu tosi voimakasta. Ei puhettakaan, että ilman pikkuhousunsuojia vois olla. Ja sitten kaikkien näitten raskauksien myötä, täytyy myöntää, että myös tuo virtsanpidätyskyky on hieman niin ja näin...aivastaessa lirahtaa :LOL:

Nyt täytyy lähteä välipalan laittoon, mutta oikein mukavaa kevään alkua ja pääsiäisen odotusta teille kaikille :heart:

Maggie ja Eppuliina 20+4
 
Juu, eli terkkuja rakenneultrasta! :wave: Kaikki oli kunnossa! =) :heart:
Pieni siellä olla kölli, niin söpö! :heart:
Syke 160. Koko pituus n.20cm ja painoarvio 350g. =)
Kätilö sanoi tosiaan että kyllä ihme on jos ei olekkaan poika eli uskallaudun nyt
sinisten ostosten pariin..

Hyvää vointia kaikille!
Ines rv20+3
 
Minskuli Minulla ainakaan kivuttomat supistelut eivät todellakaan kipuile ollenkaan. Tänäänkin lenkillä tuli vain hieman hassu olo ja kun sitten kokeilin masua niin se oli aivan kivikova. Se tuntuu vähän siltä, kun esimerkiksi auton kyydissä jännittää vatsalihaksiaan huomaamattaan (siis jos jännittää esim huonon kelin takia tai satut istumaan ralliautossa ;) ). Eli niiden kivuliaiden pitäisi sitten tuntua kipuna heikosta todella kovaan.
Toivottavasti ne meisivät lepäämisellä ohi, eikä muutoksia kohdunsuulla enää tapahtuisi!!
Ja Onnea neljännesvuosisadan johdosta! :flower:

Titta
 
Tervehdys!

Neuvola takana. Painoa oli tullut 500g/viikko, enää olen miinuksella 300g! :D Hb oli tippunut 110, joten rautaa tässä aletaan syömään. Obsidania söin esikoisen aikana, ja samaa ajattelin alkaa nytkin syödä. Tosin esikoisen aikana hb ei noiden myötä muuttunut suuntaan eikä toiseen, ihan sama söikö niitä yhden vai kaksi päivässä.. Mutta katsotaan. Vauvan sykkeet 150..

Onko kaikilla muilla jo mitattu sf-mitta? Meillä se kuulemma mitataaan vasta rv 26 alkaen..Tänäänkin olisi ollut maha oikein hyvin näkyvissä (terkan mukaan), mutta kuulemma ensi kerralla sitten..Ei kai sillä sinänsä väliä, mietin vain..

Ei muuta tällä kertaa..hyviä vointeja kaikille. Ja Minskulille sen verran, että ei minulla ainakaan nuo kivuttomat supistukset kipuile OLLENKAAN..Mutta toivotaan, että tilanne helpottaa, maltahan levätä.. :hug:

Pinuski ja masu 22+5
 
Sus soo
Hei kaikille heinämammoille!
Ei ole kauheesti innostanut käydä täällä palstalla lukemassa teidän kuulumisia, mutta nyt uskallauduin. Siitä onkin nyt sitten jotain 10 viikkoa meikäläisen km:sta. Mutta elämä hymyilee ja odotellaan josko meillekin tuotaisiin vielä pieni nyytti
Puuhastellaan rauhassa ilman stressiä, joten eikö se siitä =)

Oikein hyvää odotusta teille kaikille ja erittäin mukavaa pääsiäisen aikaa!


terkuin Sussoo
 
Nonii...

Tänään käväsin siellä terveyskeskuksessa ja loppuviikon olen nyt sitten vuodelevossa. Ensin kyllä piti saada langaton netti toimintakuntoon...
Paikat oli onneks kiinni ja kaulaakin oli normaalisti, saipahan lääkärisetä esimerkin mun suppareista kun veti polvilleen kesken huoneeseen kävelyn.
Onneks kaikki on hyvin, taitaa nuo johtua vaan liiasta seisomisesta ja kävelystä.

Eilen tuli postissa perhevalmennusohjelma joka alkaisi 1.4 ja sitä olis 5 kertaa(1kerta/viikko) ja sitten 3 vai 4 kertaa lapsen synnyttyä. Eli aikas monta kertaa mun mielestä...

Noita Obsidaneja ehtisin syömään muutaman päivän, mutta ne ei ilmeisesti sopinu mulle kun mahan veti niin kuralle kuin voi vetää... Sain istua päivät vessassa.

Nyt tellua kattelemaan...
 
no niin nyt muistin sitten tulla kertomaan eilisiä neuvola kommenteja :whistle: :whistle:
painoa on nyt tullut nyt lähtöpaino 68.5 kg ja nyt se on sitten 72.2kg..sf mitta on 21 ja paineet 124/86.. hemppaa ei otettu olenkaan joten en tiedä paljon veriarvot on no ehkä ensi kerralla sitten...kelan paperit sain ja sen lapun joka menee sitten sairaalaan ja sitten sen lapukeen jossa on tietoa sokerirasituksesta aika pitäs tilata rv 26 viikolle samoihin aikoihin kun on 2 lääkäri käyntikin....mutta nyt laittaa tätä pikku neitii nukkumaan kun kuppaa ylhäällä vaan eikä nuku.. :wave: :wave:
seuraava neuvola on 2.4 ja samalla on sitten se lääkärikin..

bambiino ja pömppis rv 23+0
 
nyt oikein hävettää, kun en oo täällä hetkeen käyny. :ashamed:
kaikki väsymykset on jääny taakse, ja voisin painaa vaikka minkälaista päivää ilman tunninkaan lepoa. ihan kuin esikoisen aikana.. sillon näin vaan oli ihan koko raskauden ajan..
mies täs yks päivä tuumasi, että joo, nyt oot entiselläs ku siivosin, leivoin ym.. :)
esikon aikana ku siivous hulluus oli päällä koko raskuaden ajan..

tänään oli kauan odotettu rakenne ultra. ja sukupuoli selvisi. Poika olisi tulossa. Totesin siinä sitten vaan, että sen piti olla tyttö, niin tuumas ultraaja, että mihin sä nää tästä imeytät, että ei kyllä erehtyä voi. :) joten kaipa sitä voi varmana pitää, että poika sieltä tulee.. :)
 
Sussoo Ihanaa kuulla että olet positiivisella mielellä menossa kohti kevättä ja ajatukset muutoinkin on tulevaisuudessa! Kaikkea hyvää teille!

Täällä Oulussa ainakin mitattiin sf-mitta viimeksi kun kävin neuvolassa (olisikohan viikkoja ollu n.19?)
(.) tänään pissanäytteiden tulokset..Joku täällä suositteli käymään testissä, enkä itsekään tiennyt että pissa tulehdus saattaisi olla oireeton...asia vaivasi niin että menin varmuudeksi testeihin.
kuitenkin taisin löytää syyn viikonlopun supistuksille, nimittäin eilen join kupin kahvia ja heti mahassa alkoi myllertää ja supistelemaan! Eli nyt kahvilakkoon!

Vauvavakuutuksesta on täällä puhuttu. Me olemme sen aikoneet myöskin ottaa. Kovasti meille on suositeltu Tapiolaa, on kuulemma mukisematta korvannut kaikki korvavaivoista lähtien. Ja laskuja voi kerätä vaikka vuoden ajalta ja lähettää vakuutusyhtiöön kerralla ja näistä menee vain yksi omavastuu, eli omavastuu ei ole sairauskohtainen.

Jee! loppuviikoksi talvilomalle (tulee muuten tarpeeseen, kun kesälomaakaan ei ollut) !!!
Voikaahan isosti!

Adrian ja Kuuno 21+5
 
Mimosa78: Kävin kuule ihan Tapiolan toimistossa kysymässä virkailijalta noista vakuutuksista. :LOL: Sen saa ottaa 3 kk aiemmin, mutta se vaikuttaa vasta 2kk iästä alkaen. Se oli minun pointti. Ja niin mie asian käsitin.

Ilmeisesti kuitenkin otetaan tuo Ifin vakuutus, kerta muutkin vakuutukset on jo sieltä.

Eilen oli taas inhottava kauppareissu, 4 vai 5 sellainen. Töissä lähdin Lidlistä ruok
aa hakemaan. Puolet jäi ostamatta, kun siinä kärryyn lappamis vaiheessa iski suppari. Lisäks kässööri vaan ootteli sormiaan naputelleen, että mie saisin kaikki 7 pussillista ruokaa lapettua pussiin tai kärryyn. Onneksi mulla oli yks asukas mukana, joka lappas tavaraa kärryistä hihnalle sentään.

Eilen illalla oli hassua leikkiä masulla. Pullistaa sitä mahdl. pulleaksi ja katella, ko napa menee rullalle. Normisti mulla on supersyvä napa. Nyt jo tuntus, että taitaa syvyys kadota kokonaan. Lisäks masu meni jännästi tylpän pyramidin muotoiseksi. Ja epäilin jo vauvalla hikkaakin.

Muutapa ei. Tänään taas 16 h yövuoro, meinaan siivota läävän 24 mennessä ja nukkua posottaa puuron keittoon asti. Mie tarvin unta. Huomenna on vain 12 h yö, niin voi vaikka valvoakin. 7 päivää vapaata edessä.

pörrö ja vaava 23+4
 
Sussoolle paljon terveisiä täältäkin! Oli mukava kuulla kuulumisia ja toivottelen ihanaa kevättä sinne päin!

Tulin pikaisesti kertomaan, että kun viikonloppuna valitin niistä valkuaisista, niin väärä hälytys näyttää olleen. Eli toinen näyte oli puhdas ja antibiootteja ei sitten tarvittukaan =) Toki tilannetta seuraillaan, mutta nyt näyttää kaikki olevan ok.

Vauvavakuutuksesta sen verran, että meillä suurin osa vakuutuksista Tapiolassa, sieltä ehkä kysellään tarjousta. Katsotaan nyt mihin sitten päädytään.

Meillä rakenneultra (yksityisellä, kun kunta ei tarjoa) muutaman päivän päästä, sitä odotellaan täällä innolla. Eli viimeistään sitten käyn kuulumisisa päivittämässä!

Kaikille heinämammoille mukavaa keskiviikon jatkoa!

bryson ja papu 21+2
 
Minulle tuli juuri tänään tarjous tapiolan vakuutuksesta. Kun soitin ja pyysin tarjousta, niin kyselin oikein tarkkaan ja ymmärsin että jos vakuutuksen ottaa 3 kk ennen se on voimassa heti syntymästä, mutta jos vakuutuksen ottaa syntymän jälkeen sen saa vasta 2 kk iässä.

(.) Pe alkoi supistelemaan tosi kipeesti ja olen nyt saippiksella tämän viikon loppuun. Supistukset loppuivat kyllä heti kun maltoin pari päivää lepäillä. Kävin äippäpolilla silloin pe iltana ja kaikki oli kohdussa ok, mutta antoivat kuitenkin parin viikon päähän kontrolliajan. Sellaista se on tämä hoitsun elämä että nostelemisia ei aina voi välttää työssä.

anjamarita + Sara 21+1
 
Eli 20+0 täynnä! B) alle puolet jäljellä! huh huh, ja kyl aika menny nopsaa. Kyl tuo tuntuu jostain syystä siltä että nyt on kaikki raskaana.. pikkusiskokin ilmoitti odottavansa vauvaa ja syyskuussa LA, sanoin vain että jos sekin odottaa kaksosia laitan kirjallisen selvitys pyynnön mitä kaupunki on laittanu juomaveteen.. :LOL: ultrassa kävi ja yksi sieltä löytyi.
Kun kaverinikin odottaa kaksosia, vielä sama laskettu aika! . Kätilö jo piruili synnytysvalmennuksessa että ollaan taidettu olla samoissa bileissa.. höh. :/ On tää aikamoista.. :D
 
Hölmö kysymys kalkkitableteista...
Syöttekö niitä? Ja jos syötte, niin mitä eroa mahtaa olla ihan "tavallisilla" kalkkitableteilla ja raskauskalkkitabletteilla? Oon syönyt jälkimmäisiä, mutta ne on nyt loppu. Ajattelin vaan, että kai noita ihan "tavallisiakin" voi syödä..? Ei niissä ainakaan mitään mainintaa ole, etteivät sopisi raskaana oleville, mutta toisaalta, ei perusmonivitamiineissakaan ole, mutta siltikään niitä ei kuulemma saisi syödä...

Ronja 23+3
 
Rakenneultrasta terveisia.
Maanantaina oli rakenneultra ja kaikki nayttaisi olevan hyvin vauvan osalta =). Mutta sitten loytyi myos eteisistukka :/ . Sita on seurattava ylimaaraisilla ultrilla, kuulemma useimmiten istukka nousee kohdunkaulan tielta. Sellaiset ohjeet sain etta jos nakyy tippaakaan vertaa niin heti sairaalaan. Mitaan vuotoja minulla ei onneksi ole ollut koko aikana.
Seuraava ultra onkin sitten huhtikuun alussa ja se kasvunseurantaa kun tuli veriseuloissa halytys alhaisen papp-a:n takia. Nyt vauva nayttaisi kasvavan odotetusti ja vastasi mitoiltaan viikkoja.
Pikkuinen on ihastunut makoilemaan poikittain masussa ja potkuja on tuntunutkin jo monta viikkoa vasemmalla puolella. Siella se kovasti sohi vastaan mutta antautui sitten nayttamaan paikkansa etta saatiin kaikki mitat otettua. Nayttipa lopuksi jalkovalinsakin ihan ujostelematta eika mitaan roikottimia tai killuttimia ;) loytynyt, etta nailla nakymin meille odotellaan tyttoa :heart: :) . Ihan uusi asia meille kun talo on taynna poikien tavaraa.

Tuohon jokin aika olleeseen sukupuoli-galluppiin voisin vastailla...
-pahoinvointi alkoi heti ja oli jatkuvaa (rv15 asti) ja ponttoakin joutui halailemaan
-hajuaisti terava ja kaikki voimakkaat hajut etovat
-suolaista ei tee yhtaan mieli, eikan lihaa tai juustoa (vaikka olenkin yleensa em ystava)
mutta suklaa kylla maistuu :p ihan himoksi asti
-maha on enemmankin edessa
-iho on kamala, naama ihan laikukas mutta ei finneja. Tukka on yks takunpesa eika mistaan
kiillosta ole tietoakaan
-sykkeet n 160
Poikia odottaessa minulla ei ollut minkaanlaista pahoinvointia ja kaikki ruoka kelpasi eika hajut tehneet pahaa. Hiukset olivat hienot ja kiiltavat. mutta kuten aiemminkin, minulla on kauhea himo haistella hometta! Sellainen perunakellarin haju... mmmm... voi kun paasisin Suomeen kotitalon kellariin nuuskimaan!!! kakkosen kanssa turvauduin ostamaan varta vasten pussin multaa johon tein pienen nenanmentavan reian ja nuuskiin sydammeni kyllyydesta :LOL: - ihan tosi - ja mieli teki syodakin sita!
Valkkarista on ollut puhetta. Taallakin oli aluksi paljon mutta uskon sen johtuneen hiivasta, mika tosin on nyt (kop,kop,kop) talttunut. Hiiva on vaivannut joka raskaudessa.

Perunakellareita kaivaten,
musikka ja pumpero 21+2

 
Minäkin lukasemassa taas pikaseen kuulumisia ja katsastamassa vauvamassuja. ne on niin ihania :heart:
Tarttis päivittää omaakin profiilia taas kohta kun jaksais.

Vaunuja oli useammat jo hommanneet tai ainakin tiedossa millaiset meinaa hankkia. Meille ei vielä olla niitä hankittu mutta Emmaljungat ne tulee olemaan.
Pinnasänky ostettiin :) Ja vaatteita olen shoppaillut huutiksesta ahkerasti!

Neuvolakuulumisia sen verran että Kaikki ok, sf 21cm. Lisäksi kävin painoarviossa ja kokoarvioiksi saimme tasan 500g (rv 22+4). Ihan hyvänkokoinen standardi pampula siis :D Sukupuolesta ei meillä varmaa tietoa.

Parisuhde voi ihan kivasti, ei raskaus ole oikeastaan muutoin muuttanut kuin syventänyt sitä jotenkin. Entistä enemmän on tullut "perhe-olo" ja tuntuu hyvältä kun molempien lapset hyväksyvät ja innolla odottavat uutta vauvaa, ekaa (ja vikaa) yhteistämme.

Voikaahan hyvin hyppivine masuinenne :heart:
vauhtia riittää ja masu iahn heiluu jo!

SmileX ja rv 22+6 (LA siis 10.7)
 
Jibaa... Tänään olin saanut kelasta myöntävän päätöksen... Muutaman viikon sisään pitäisi äippäpaketin kolahtaa postiin ja sitten pääsenkin hypistelemään kaikkea sitä ihanaa mitä se sisältää...Äippäloma alkais sitten 29.5...

~Bubona ja Pikkuinen 23+5~
 
Äitiyslomasta ja kesälomasta...

Mitenkäs on, kun en ehdi mitenkään kesälomaa pitämään ennen äitiyslomaa eli otan sen sitten rahana...Meillä työnantaja maksaa 3kk:lta äitiyslomasta palkan ja Kelan äippärahan välisen erotuksen ja työnantaja merkitsi nyt Kelalle ja palkkakonttorille vietäviin papereihin, että mun kesäloma alkais lokakuun alusta ja maksettais noi rahat silloin. Miksi? Miks en vois saada niitä heti kesäkuussa, kun alkaa mammalomakin? Tietääkö kukaan vastausta tälle..? Mä kun ajattelin niillä rahoilla hankkivani vauvajuttuja, mutta enhän mä nyt sit voi, kun ne rahat saa sitten vasta..joskus.. Pitää nyt huomenna vielä työnantajalta kysyä, että miksi lokakuu, mutta ajattelin vaan, jos joku jo etukäteen tietäisi selitystä tälle....
 
Kävin neuvolassa tänään.
Painoa ei ollu tullut,samana pysynyt.
Kohdunpohjankorkeus oli 20.
Pikkuinen muksautteli mukavasti ,kun sydänääniä kuunneltiin.
Verenpaine oli koholla,neuvolantäti arveli sen johtuvan stressistä ja seuraava käynti onkin kahden viikon kuluttua.Maanantaina pitää käydä labrassa kilpirauhaskokeessa,samalla siellä katsotaan hemogobiini ja leukosyytit,kun on noita outoja jumputuksia ,pahoinvointia ja muita ihme oireita.Nekin toisaalta voi olla psykosomaattisia,eli stressin poikimia...
Piristin itseäni käymällä tänään Joensuu-cityssä kirpputorilla ja löysinkin hellyttävän suomi-bodyn,hinta 2 euroa :heart: .
No,seuraavat päivät tulee olemaan vieläkin vauhikkaampia muuton takia,mutta kunhan se on ohi niin tämä mamma meinaa ottaa TODELLA RENNOSTI!(neuvolan määräys).
Miulle on ainakin sattunut aivan ihana neuvolantäti :flower: ja tosi outoa ,kun hän on aivan samanlainen hiustenväriä ja -leikkuuta myöten kuin 10 vuotta sitten esikoista odottaessa ollut nvolantäti, vaikka on aivan eri ihminen.Molemmilla siis lyhyt punainen tukka.Ja todella empaattisia.Supisteluja on ollut,muttei ihme tällä riehumisella(äskenkin salaa mieheltä raahasin jätesäkillisen roskia roskakatokseen,hyi miuta).Ja nyt iltapalalle!
Hyviä vointeja mammoille ja mammojen masuille!

Ievaliina ja pikkuinen 23+6
 

Yhteistyössä