HEINÄMAMMAT 2008 ~maaliskuussa~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Kauniita massuja teillä on kertakaikkisesti! Äiteellä ja Ronjalla, ja muidenkin profiileista olen kurkkinunna.. :D Niin tasasen pyöreitä, ihania!

Kuten huomaa, alan nauttimaan itsekin nyt raskaudesta eritavalla kuin tähän asti. Helpotus ja huokaus tuosta ultrasta! Tosin päänvaivaa tuottaa liivien pito, tai lähinnä sopivien löytäminen! Yhdet jo kävin ostamassa, oikeen liivikaupasta (koko sen verran "outo" kun ympärys pieni ja kuppi iso )ja myyjä sai mut ostamaan sporttiliivit, jotka alkuun tuntuikin ihanille päällä.. Vaan seuraavan päivän kun niitä koetin pitää, niin iltapäivästä piti avata liivit ja vaihdoin suosiolla toisiin! Puristi ympärys niin vimmatusti että pahaa teki, ja myyjän mielestä koko oli just eikä melkeen. :kieh: Jotta nyt sitten kehiin mistä saa HYVIÄ liivejä raskausaikaan ilman kaaritukia mutta tukea pitää löytyä silti? Kuppikoko kun on nyt E75, niin ei helppoo oo, pitäs varmaan kokeilla isompaa ympärystä suosiolla.. Ja kun maito nousee näihin vielä niin.. =)

Papu jumpsuttaa välillä niin, että kipeetä ihan tekee! Ihan kuin kaivelis varpaillaan tai jotain.. Ja välillä taas tuntuu, että ottaa takaseinästä vauhtia ja jumpsauttaa massuun pää edellä! Ihana tietää että siellä sitä jumpataan. :heart:

Jeps, aamutoimiin sitten taas, lapsoset on saaneet pian ohjelmatuokionsa päätökseen ja alkaa nälkä kurnimaan massuissa! Kuopuksen synttärijuhlatkin lähestyy, niitä varten leivoskellut jotain jo ja tänään jatkuu!

Räpätäi+papunen rv22+1
 
musikka siis ETEISistukkahan on ihan normaalia, ei ole vaaraa vuodoille tai synnytyksessä. jos istukka KOHDUNSUUN edessä niin joutuu sektioon + verenvuodon riski ja silloin pitää heti sairaalaan jos alkaa vuotamaan. ETEISistukka korkeintaan vaimentaa vauvan liikkeitä.

nelly83 supistukset ovat nyt onneki pysyneet poissa! ma + ti töissä ja alko vähän tuntumaan kyllä kun oli kova kiire ja stressi muttei alkanut supistelemaan eikä tullut kovia menkkakipujakaan niin toivon mukaan se oli nyt siinä! onneksi ei ole pitkiä työputkia kun teen 75%, se voisi jo tietää enemmän supistuksia...

vakuutuksista ootte puhuneet ja me otettiin esikoiselle semmonen 2kk ennen la eli voimassa syntymästä lähiten. sama otetaan nyt toiselle vaikka ei olla kertaakaan käytetty tota esikoisen kun on terve kun pukki koko tyttö! eli 220e menee vuodessa hukkaan mutta en usklataisi olla ilmankaan...

seuraava neuvola viikon päästä ja se lääkärineuvola...

korvapuusti + pikkupulla rv 23+6

nyt ostoksille...

 
Ihania masuja tosiaankin teillä kaikilla ja kiva että ootte viitsineet niitä tänne laittaa meidän muiden iloksi :)

Nyt kun sitten rakenneultra on ohi, niin alkoi se 4D kiinnostamaan niin että varasin ajan femedasta 4.4.. Olen esikoisen aikaan v. 2000 ollut Brunon luona sen aikaisessa ultrassa ja nyt haluan sinne myös maksoi mitä maksoi ;) Laitteet on hiukan niiltä ajoilta kehittyneet ja kun tämä lapsokainen jää tod.näk. meidän viimeiseksi niin jää sitten harmittamaan jos en nyt mee...
Eikö ookin hyviä selityksiä :LOL:

Olin niin tohkeissani kun varasin aikaa sinne etten muistanut edes kysyä hintaa. Onko joku käynyt Femedassa joka osaa kertoa hinnan? Jotain kai saa kelaltakin takaisin vai riippuiko sekin kunnasta?

Mä haluaisin myös Räpätädin lailla tietää mistä saisi mukavia, edullisia ja kivannäköisiä rintaliivejä ja nimenomaan D:stä ylöspäin ;) Sama ongelma täälläkin että jossain vaiheessa päivää alkaa puristaa ja ahistaa vaikka kuinka mäkin olen kokeillut urheiluliiveistä lähtien.

Tylsä räntäsade ulkona :/

Vilma-Annika rv tasan 21
 
RouvaSumppisuu
Lista päivitetty =) !

Ihanat masut teillä äitee ja ronja! Itsekin ylpeänä kannan tätä masua ja ihanaa kun tulee kevät niin saa kulkea vähemmissä vaatteissa. Mutta kyllä nytkin ihmiset huomaa tuolla ulkona, että vauvaa tässä odotetaan, sama töissä, potilaat huomauttelee melkein päivittäin pyöristyneestä masusta.

Bubonalle ja Minskulille ja muillekin suppareista kärsineille tsemppiä! Toivottavasti minskuli saat pian sen äippäpoliajan.

Hb oli mulla ennen raskautta suunnilleen 130 ja nyt viimeksi 109. Ajattelin hakea Retaferia apteekista, muistelisin, että se on paljon halvempi kuin tuo Obsidan. Sitä rautajuomaa (en muista nimeä ) neuvolassa suositeltiin, voisihan sitäkin kokeilla.

Sängystä: meillä esikoinen 1v2kk nukkuu pinniksessä enkä voi kuvitellakaan, että hetkeen häntä siirtäisin lastensänkyyn, sen verran levotonta tuo nukkuminen on. Eli todennäköisesti raahataan kesällä mummilasta toinen pinnasänky (josta saa laidan kokonaan alas) ja laitetaan se ihan meidän sängyn viereen. Aluksi ehkä äitiyspakkauksen laatikko verhoiltuna tilaa pienentämään. Esikoinen nukkui siinä laatikossa (joka oli pinniksessä ) ekat 2-3kk, oli jotenkin pienempi ja pesämäisempi kuin iso pinnasänky pelkästään.

(.) Vointi on hyvä, vaikka paljon oon ollut töissä ja kiirusta on pitänyt. B on alkanut venyttelemään? tai touhuamaan jotain muuta kummallista, jolloin mun masu venyy ihan kummallisen muotoiseksi, hassua. Huomenna kohdunsuun kontrolli, se aikaisempi aika peruuntui lääkärin sairastumisen takia.

Sumppis ja B rv. 23+5
 
Huomenia taas!

Noustiinpa tänään masuasukin kanssa aamuviideltä. Tosin herätys oli jo neljän aikaan, kun esikoinen huusi viereisessä huoneessa, mutta itse en saanut enää tuon jälkeen nukuttua..Saattaa illalla peti kutsua yhtäaikaa esikoisen kanssa..

Korvapuusti, mä olen luullut, että eteisistukka (tai istukka etisenä) tarkoittaa just tuota, että istukka on kohdunsuun edessä, jolloin se saattaa haitata alatiesynnytystä jne, ja etuseinäistukka taas olisi tuo, että istukka sijaitsee edessä (eikä esim. takana tai ylhäällä), ja aiheuttaa korkeintaan sen, että liikkeet vaimenee. mutta nyt en ole varma..Tietääkö joku muu, tai millainen käsitys teillä muilla on? (Ja Korvapuusti, jos tietosi oli ihan fakta, niin myönnän mieluusti olevani väärässä.. :LOL: )

Täälläkin kuppikoko kasvaa koko ajan, ja kauhulla odotan sitä maidonnousua..Onneksi vielä tavalliset kaupan rintiskat riittää, saa nähdä miten käy synnytyksen jälkeen..Huvittavaa, kun en kuitenkaan tunne itseäni NIIN isopoviseksi..Mä olen muutenkin huono ostamaan rintsikoita, aina kaupassa ne muka tuntuvat hyvältä, mutta sitten käytössä kiristää tai valuu tai jotain..

Ronja, ihana masukuva muuten!

Mutta hauskaa päivän jatkoa, voikaa hyvin heinämammat! :hug:

Pinuski ja Oula (vaikkei kyllä tiedetä kumpi siellä on..) 23 viikkoa tasan
 
Huomenta :) Mä just vasta heräilen, poitsu nukkuu vielä. Meillä tää rytmi vähän myöhäinen ku ei oo kiirettä töihin tms. Valvoin kyllä aamuyöllä tunteroisen, ku pikkuinen alkoi potkimaan tuolla masussa eikä meinannut millään rauhottua..

Ihanat masut Äiteellä ja Ronjalla!

Täällä myös kuppikoko kasvaa hurjaa vauhtia, pitäis taas lähteä metsästämään uusia rintsikoita.. On vaan niin vaikee löytää oikeen hyviä |O Onneksi on jotain isompia ja hyvä kuntoisia jäljellä esikoisen raskausajalta niin niitä voi nyt väliaikaisesti käytellä ennen kuin ehdin shoppaileen uusia.

Vakuutusta me ei olla vielä ehditty miettiä.. Mut jos otetaan niin luultavasti pohjolasta, ku siellä meidän muutkin vakuutukset. Ois se kyllä todella kätsy sit jos vauva sairastelee niin sais suoraan yksityisellä viedä eikä tarvis jonotella terveyskeskukseen.

Poika taitaa heräillä ku siihen malliin kiljuu tuolla :)

Ensiviikon neuvolaa odotellessa...

NiiVe ja pikkuinen 23+3
 
pinuski84 ehei MÄ olin väärässä! siis mä luulin että etuseinäistukka lyhennettiin eteisistukka :ashamed: noloa :ashamed: eli ei mulla SEMMOSTA ole! vaan ETUSEINÄistukka! onneksi! muutenhan toi sektiota tarkottaisi (jos ei nousisi ittestään). pyydän anteeksi myös musikalta :ashamed:

nyt sinne kauppoihin kiertää lastenvaatteita ym shoppailemaan :)

korvapuusti + pikkupulla rv 23+6

ps. miten pitkä matka teillä synnärisairaalaanne?!
 
Heippa kaikille!!

Mulla siis tosiaan on tässäraskaudessa etuseinämäistukka ja se vähän vaimentaa vauvan liikkeitä. Kätilöltä kun kysyin, niin siitä ei muuta haittaa ole. Mutta siis jos olisi eteisistukka, niin se sitten olis jotenkin huonompi juttu(en kyllä sitten tiedä miten)

Neuvolassa tuli aamulla käytyä...

paino 66,2 (taas oli kilon tippinut viime käynnistä, enkä tod.tiedä mistä johtuu :| )
rr127/66
pissa puhdas
hb 119 (noussut pari pykälää viime käynnistä :) )
sf 17
vaavin sykkeet 148 :heart:

Muuten kaikki ok, mutta tuo paino ei tosiaan tahdo nyt millään lähteä ylöspäin, mikä on todella ihme kun kuitenkin syön ihan normisti ja oksentanut(paitsi sen oksutaudin takia) en oo enää pitkään aikaan. Yks kyllä tietysti on varmaan se, että oon ollut kipeenä (oksutauti ja kuume/flunssa) välissä 1,5vko terveenä ja nyt alkaa flunssan oireita pukkaamaan taas

kelan paperitkin sain ja maanantain jälkeen saan laittaa ne postiin(lauantaina kun vasta tulee se 154pv täyteen). Voi kyllä olla että viivyttelen sitä postittamista vielä, kun en osaa päättää otanko pakkauksen vai rahaa :/

Seuraava neuvola onkin jo 9.4 ja se onkin taas lääkärineuvola.

Nyt ei ehdi muuta raapustaa, kun poika roikkuu lahkeessa kiinni :wave:

Nelly ja JJ 21+5
 
Tohon synnytyssairaalan etäisyys galluppiin vielä.. Eli meiltä matkaa synnärille n.10km. Voi olla, että loppuajasta(lähinnä siis la:n jälkeen kun veikkaan että ennen ei ainakaan synny) mennään mun vanhemmille ja niiltä on pari kilsaa lyhkäsempi matka sinne...
 
Vilma-Annika itse kävin eilen Brunon luona ja olen kyllä sitä mieltä että oli se sen arvoista... :) Saatiin tosiaan se dvd mukaan sekä 16 aivan uskomattoman suloista kuvaa, makso 160,94e kelakorvauksen jälkeen... Napanuora oli kovin naaman edessä kokoajan mutta kyllä sieltä silti ihan mukavia kuvia tuli :heart: Joko ujo tai itseppäinen lapsi tulossa ku ei millään halunnut taaskaan aluks olla kuvattavana... Ai niin ja nyt sit varmistu että tyttöhän sieltä on tulossa :heart: Painoarvioksikin saatiin huimat 646g :)

Viimeviikolla oli neuvola
Hb 128 (syön obsidania)
paino +800/vko ekasta neuvolasta tullut nyt yhteensä 3kg700g, mut uskon et lähtöpainosta ennen raskautta on tullut kyl enemmän
RR 111/69
kohdunpohjan korkeus n.20
syke 150-160

Vakuutuksista oli puhetta, me ollaan ottamassa Pohjolasta se vakuutus ku kaikki muutkin on siellä, pitäs vaan saada se paperi täytettyä ku aika menee niin nopee ja kohtahan sitä on enää 3kk laskettuunaikaan... hurjaa :)

Täällä oksentelu on viimeinkin näyttänyt kaikonneen *koputtaa puuta*, ehkäpä sitä nyt pääsee kunnolla nautiskelemaan masun kasvatuksesta...

gataa & HN 23+5

ai niin profiilissa on yks eilinen kuva meitin rinsessasta :heart:
 
Vakuutuksista vielä minäkin..
Eli IFllä voi ottaa vauvavakuutuksen ennen lapsen syntymää, tässä ei ole sairaskulujen varalta, ja voimassa vain vauvan syntymään asti, tai tästä eteenpäin jos esim. 3 kk:n kuluessa huomataan joku synnynnäinen vamma tmv. Voi saada esim. 10 000 euron kertakorvauksen (korvaamaan esim. menettettyä työtuloa), ja lisäksi tapaturmavakuutuksen. Mutta tämän jälk. on otettava lapsivakuutus joka voimassa 2 kk eteenpäin, tässä sairas- ja tapaturmakulut niillä ehdoilla kun valitset. Omavastuuu pienimmillään 100e / vakuutuskausi + 10%.

Tapiolassa munkin mielestä että otettava 3 kk ennen syntymään (kuten melkein kaikilla yhtiöillä), mutta vakuutus on voimassa heti lapsen syntymästä. sama käytäntö Pohjantähdessä, mutta kattavuus oli parempi, kuten edellä mainitsin, niin kaikki allergiatuotteet, puheterapiat jne. Meillä omavastuu otettiin 50e. Fennia alkoi muistaakseni myös syntymästä, mutta kattavuus oli hieman huonompi. Me ainakin otimme Pohjantähdestä, ja kun lapsi hieman varttuu ja jos suurempia sairauksia ei tule, siirrämme takaisin IFille koska siellä korvasusysteemi on todellakin ehdottoman paras. Netistä ilmoitus, ja rahat tilillä alle viikossa, eikä välttis kuitteja tarvitse lähetellä.
 
Ronja ja gataa, voih mitä masukuvia ja "masunsisäisiä" kuvia!! =)

Tissiliiviongelma on päällä täälläkin, kun tuntuu että kaikki painaa palleaan, siis kaarituelliset ja -tuettomat. Urheiluliivejä pidän eniten, mutta kyllä nekin voisi olla vielä mukavempia..

Matkaa sairaalaan tulee meillä joku vähän vajaa 60km. Semmonen kolme varttia menee ajaessa, kun kuitenkin hyvät tiet.

(.) meikäläinen ei sitten näemmä saa enää nukkuakaan! öisin on sellainen potkunyrkkeilyottelu menossa ja aina siinä kolmen maissa niin että herätetään ukkokin kesken parhaimpien unien (sen kun pitäisi kuudelta jaksaa nousta töihin :ashamed: )... No ensi viikolla pitäisi itsekin herätä taas...

Vuosilomista minä sain keskusteltua itselleni kaikki vuosilomat ennen äitiysloman alkua, vaikka normaalin käytännön mukaan niitä aei olisi voinut pitääkään. Alotan lomailun jo 1.4 ja lopetan 11.5 (normaali lomakausi alkaa vasta 1.5.). Siitä sitten jään pari viikkoa varhennetulle äippälomalle. Mikäli työnantaja maksaa äipäloman ensimmäisiltä kuukausilta palkkaa, ei se samaan aikaan voi maksaa vuosilomaa. Lisäksi kela sitten ottaa huomioon vuosiloman saannin kesken vanhempain- tai äitiyslomakautta, jolloin sekään ei välttämättä maksa siltä ajalta päivärahoja. Kannataa ottaa kaikki todella tarkkan selvää ennen kuin pistää mitään lukkoon!

sateisin terveisin
titta ja masuasukki 24+2
 
Heippistä!

Neuvolassa käyty ja kelan paperit tosiaan saatu mukaan, eikun täytteleen ja postitteleen :hug: Odotan innolla äippäpakkausta!!! Näin sen avokin siskolla ja en kyllä odottele olisiko seuraava parempi, oli niin mun makuuni tuokin, että otan heti kun vaan saan!!! :LOL:
Niin ja muuten neuvolassa kaikki kunnossa, paitti pissassa oli bakteeriä ihan hitusen, joten nyt täytyy pissa näytteitä toimitella terkkariin... Hemppakin oli 142, joten ei ole raudalle tarvista, paineet alhaiset 110/62, ja sydän meni noin 150... Painoo on kertynyt vähän liikaakin jo.... melki 10kg tullut jo lisää :kieh: mä oon sellainen herkkuahteri, et ei meinaa nahoissa pysyä....

Meille otetaan pohjolasta se vakuutus ja astuu voimaan heti, jo siis ennen syntymää ja tietty sen jälkeen heti.

Niin ja matkaa olis sairaalaan sellaiset 45km, eli puolisen tuntia, riippuen ruuhkista....

No mutta taidetaan aloittaa välipalan mutustelu :whistle: joten kaikille hauskaa päivänjatkoa!

Jisse ja Juulis rv22
 
Ihana masu Ronjalla! =) ja miten suloinen kuva Gataa! Ite en malttais odottaa tota 4d-ultraa joka siis meillä Felicitas klinikalla 31.3. Se on muuten hitusen edullisempi eli jää maksamaan 149? korvausten jälkeen.

Liiveistä: tarttis täällä myös käydä shoppailemassa. Parit äitiysalkkarit ostin Lindexiltä ja siinä samalla silmäilin myös liivejä. Mun mielest siel oli aika kiva valikoima t-paitaliivejä, sporttisia, tavallisia kaarituilla ja ilman, joten enköhän sinne suuntaa joku päivä. Mies huomauttelee aina et "rouva, teil pursuaa tavarat ulos liiveistä!!" :LOL: Ja tosiaan ei pysy tavarat sisällä. Oon lyhyt, alle 160cm ja kuppikoko on nyt 75D eli kantamista riittää :LOL:

Matkasta sairaalaan: meillä linnuntietä n 500m mut jos autol menee ni jotain 800-900m veikkaisin =) Edellistä odottaessa asuttii niin lähellä ku 100m sairaalasta mut ku supparit alko niin rajuina et autol oli mentävä sekin matka ku pystyny kävelee...Mulla oli viel samaks aamuks sovittu sektio mut yöllä klo12 alko supistelut ja klo2 lähdettii. klo 5 sitten päivystysleikkaukseen ku olin 5cm auki. Sovittu sektio olis ollu klo 8 aamul mut ei poika malttanu enää odottaa. Sen puoleen muuten tosi hyvä et muuttavat lasketunajan nykyää!! Mulla silloin näytti 4d-ultra et LA Olis ollu 10pv aiaksemmin mut ei muutettu. Jo np-ultra näytti aikasempaa aikaa mut ei...Niinpä lähti tuo synnytys käyntiin. Mut loppu hyvin kaikki hyvin =)

Tuli nyt pientä synnytyskertomustakin...Voikaahan hyvin mammat ja masut! Palaillaa taas =)

Neleka 22 tasan
 
täällä porskutetaan eteenpäin tasaista tahtia.Vatsa kasvaa ja potkuja satelee. Olen huomannut, että aamuyö on sellaista aika aktiivista aikaa, toivottavatsi ei ennakoi tulevaa....Toinen uusi asia on karmea närästys. En ole ikinä moisesta kärsinyt aikasemmin ja nyt polttaa joka suupalan jälkeen niin vietävästi.Onko kellään muulla? Mitä siihen voisi ottaa?Saako esim Rennietä syödä huoletta?Mulla on neuvola tosi harvoin huomasin juuri, viimeeksi oli 25.2 ja seuraava vasta 3.4.Onko ihan normaalia?Vaikuttaa siltä että muut käyvät paljon useammin.
oinas95 23+5
 
Voi vitsit Neleka, sulla on melkolailla samanlainen sektiokokoemus kun mullakin! Aamuksi oli sovittu sektio, oisin päässyt leikkuriin n. klo 9. aikaan. Illalla mentiin kuitenkin laitokselle tulipalokiireellä, kun supisteli ja sit meni lapsivedet, ja olinkin jo 7cm auki! Leikattiin 23. jälkeen illalla, tytölle tuli tosiaan kiirus! :D Miksi sulla sektioon päädyttiin? Mulla tytöllä oli perätila ja vähän lapsivettä, eikä ois syntynytkään kyllä, kun ei laskenut kanavaan ollenkaan vaikka synnytys oli noin hyvin käynnissä.

Mä sitten menin tilaamaan liivit Amautin nettikaupasta! Koko piti tarkistaa, ja eipä ihme et ne sporttiliivit puristi kun ympärys on lian pieni! Pitää ostaa niihin sit se jatkopala taakse, niin voi käyttää. Tuossa vielä linkki sinne kauppaan..

http://www.amauti.fi/cat/

Ja nämä liivit sieltä ostin, valkoisena kylläkin.
http://www.amauti.fi/cat/product_details.php?p=183

Mutta nyt pitää leipoa taas, ne kuopuksen pileet lähestyy..

Räpis+papu taas

*muoks vielä* Synnärille matkaa n. 45km, menee mieheltä ajaessa alle puolessa tunnissa kun tarvis on ja yöaikaan sattuu lähtö tulemaan! :D
 
Meiltä on matkaa sairaalaan joku 25-30km, ei paha matka. Valtatietä ja moottoritietä on aika paljon, Matkan kesto jollei ruuhkaa 25min. muuten vain hieman pidempi aika.

Rintaliivejä en ole vielä hommanut uusia, vanhat sopivat vielä.

koko viikon ollut kamala väsymys, mitään ei jaksaisi. Ulkoiluun olen pakottanut itseni.
Aamu ja koko päivä ollut kaamea. vatsa tosi pipi, kun poika tömähti vatsani päälle, painaa n. 11kg. Poika on aina hyvän tyylinen, niin eiköhän tänään kitise joka asiasta ja mikään leikki ei kiinnosta. ANTEEKSI Valitus!!!
Pitäisi soitella ultra aika, jospa sen saisi ensi viikoksi.
Olen alkanut syömään ihan hirveästi, tuntuu kuin koko ajan vain söisin, tai olen kaapilla.

P.s millä viikolla sai hakea äippäpakkausta6++???
Viime vuotinen aikast hieno, joten toivoisin saavani sen.

rv 20
 
Meillä matkaa sairaalaan 5 km. Eilen just vietin siellä ensiavussa 8h. Töistä käytin kuumepotilasta ja lopulta ottivat sitten osastolle. Sen jälkeen yökköhommia jatkaman töihin...väsytti aikalailla.

Rintsikat on alkanu kutittaan ja jotkut painaa ikävästi.

Äippäpakkauksen saa hakea 154 pvää kestäneen raskauden jälkeen.

T: pörrö ja vaava 23+5
 
Kertokaapas, onko kenelläkään muulla ylävatsalla paineluarkuutta? Itseäni tuo on vaivannut jo pari viikkoa oikean kylkikaaren alla, enkä muuta selitystä siihen keksi, kuin että kohtu painaa suolistoa. Kohtu on itseasiassa lähes jatkuvasti enemmän oikealle kallellaan. Pitkällään ollessa kohdun pohja tuntuu jo lähes kylkiluiden kohdalla. Närästystä en juurikaan ole havainnut olevan, eli kyse ei nyt ole siitä.

Että mites teidän muiden ylävatsat jakselee?

Kultatiuku ja Nuppu rv 23+1

Ps. Verensokerit oli taas tänään alle neljän koko työpäivän ajan, vaikka miten söin ja olo oli todella huono. Ja jo viikon on verenpainekin ollut normaalia korkeampi ja syke jo aamusta noin 110, että jippia jee..... :/ Töissä pitäisi vielä jaksaa kolme seuraavaa viikkoa putkeen, sitten olisi viikon tauko.....
 
Iltoja ja johan tänne oli tullut tekstiä. Kivaa- =)

Jäin hihittämään Ievaliinan ja titta-83 unille. :LOL: Minultakaan ei ole mitattu vielä tuota sf-mittaa. Itse syön ihan tavallista kalkkia ja perusmonivitamiinia (ilman a-vitamiinia), ronja78 kyseli niistä. Synnärille on matkaa vajaat 4 kilometriä.
Ei muuta kuin hyvät yöt täältä kaikille.
 
Ultrassa käyty....ja sukupuolta ei saatu selville. Tai siis täti olisi kyllä mielellään kertonut, mutta mies ei halunnut tietää. :ashamed:
Kaikki oli hyvin ja muutamalle vaivallenikin löytyi selitys. Vauvan mitat olivat 404 g ja 16,7 cm. Ihana vauveli siellä potkiskeli minkä kerkisi koko ultrauksen ajan. Vauva sijaitsi ultratessa alhaalla lonkkieni välissä, joten ultraus oli hieman hankalaa. Kerroin tunteneeni viikon ajan ikävää alavatsan painetta ja ultraaja olisi sitä mieltä että ei mikään ihme, jos vauva useastikkin tykkää ihan "pohjamudissa" kölliä.
Istukka myös sijaitsi alhaalla edessä, mutta ei siis ole kumminkaan eteisistukka. Tarkat ohjeet tuli silti, että jos tippaakaan verta näkyy, niin heti ultraan katsomaan että kaikki on kunnossa.
Hassua sinänsä, minultahan ei kuulunut sydänäänet kuin vasta rv 15+5 ja arvasinkin että istukka varmasti sijaitsee edessä vaimentamassa, mutta kun liikkeet rupesivat selvästi tuntumaan jo rv 17, niin ihmettelin, että minne istukka nyt karkasi. Liikkeet tuntuivat kohdun ylä- ja alaosassa. Elämän suuria mysteereitä....! :)

Eilen illalla alkoi hurja potkusarjojen harjoittelu masussa. Telkkaria katsellessamme vauva mylläsi ja etsi itselleen parempaa asentoa 10 min ja isi pääsi tuntemaan kaikki potkut. Todella terävästi tuntuu jo kaikki liikkeet läpi, tuntuu jo välillä oikeen pahalta, kun vauva lonkkien väliä monottaa, entäs sitten rv 35 jälkeen..... :whistle:

Nyt ei muuta tällä kertaa, aamupalalle ja virpomavitsojen koristeluun. Hyvää palmusunnuntaita kaikille jo vähän ennakkoon!

Muoks. Ainiin masukuva löytyy nyt myös minulta profiilista!

-Anniel ja vekkuli 22+1
 
Huomenta vaan...
Ihania masukuvia teillä mammat!
Täällä ollut jotenkin laiskaa tää kirjoittelu. Johtuu varmaan tästä koneesta joka väliaikainen(toivottavasti ei montaa kk. ) vanha ja hidas. Ärsyy tän kanssa toimia kun saa odotella ja odotella.
Koneiden hinnat kun ei ihan hurjan halpoi, joten saa varmaan hiukan vielä odotella koska uuden saisi. Onhan noita hankintoja muitakin tai olisi :)
Galluppiiii.. Sairaala matka noin 40km. Ajaessa menee noin 25-35 min..
Jännittää ihan sikana tuleva lähtö sairalaan. Kuinka kerkeen. Jos menee yhtä nopsaa kun viime synnytys. Sanoi silloin, että seuraavaksi tultava aikasemmin. Viimeeksi jo matkalla noin puolessa välissä tuli tunne että ponnistuttais.. Hui :)
Se olis taas viikonloppu edessä. Viikot menee kyllä tosi nopeasti.
Virpomavitsoja joutuu tehtailee tänään tai huomenna viimeistään. Voi sitä sotkua...

Äippä 23 tasan
 

Yhteistyössä