Palstamammojen omituinen käytös kaupassa

vierailija
Sulla ei ole mitään muuta kuin aikaa, mutta rähjäät kaupassa kun joudut jonottamaan? Onko sulla kiire takaisin pelaamaan vai minne?

Mene kirjastoon ja hae pino kirjoja luettavaksi. Loistava tapa viettää aikaa. Lukea voi ulkonakin, puistossa tai rannalla
 
vierailija
Menee itsepalvelukassat ja pikakassat sekaisin. Ennen oli pikakassoja, mutta en ole sellaisia nähnyt enää vuosikausiin. Alkujaan pikakassallakin oli kassaneiti ja ohjeistus, että vain viisi tai kymmenen tuotetta. Nykyään on itsepalvelukassoja, joilla ei ole määrärajoituksia, vaan ainoastaan rajoituksia sen mukaan mitä niistä voi ostaa. Yleensä ei ikärajavalvottuja tuotteita, mutta tämäkään ei ihan aina pidä paikkaansa koska paikalla on myyjä.
 
vierailija
Nojoo täl hetkel 2 pahetta uhkapelit ja tupakka. Uhkapelis vaan se et se tuo jännitystä elämään ku täl hetkel ei oikeen muutakaan oo on sali ja uimala kortti. Mut päivät kaipaa lisää ja pää mihkä keskittyä nyt oon pelannu monta viikkoo joka päivä ja aivot tulee kärsimättömiksi jos ei heti ole actionii tai siis uhkapelii ku siihen uppoutuu ja päällä on tekemistä. Olisko sul mitään ideaa mitä voisi tehdä
Alat youtubesta ja duolingon avulla opetella uutta kieltä. Säästät uhkapelirahoista matkarahat ja lähdette tytön kanssa reissuun sellaiseen maahan, jonka kielen olet opetellut. Espanja olisi helppo ja sillä saisi monta matkakohdetta kasaan, mutta sanoisin silti, että opettelet vietnamin. (y)
 
vierailija
No okei mikä niissä nyt on sitten ero kummassakin piipataan itse ni miksi itsepalvelu kassalla ei ole tarkastusta niinkuin pikakassalla? Mikä näiden ero on et miksi toista käyttämällä voisi viilunkia enempi käyttää?
Pikakassalla on ohjeistus, että vain x-määrä tavaroita. Itsepalvelukassalla on vaan itsepalvelu. Ei meillä ole mitään standardia siitä miten kauppojen pitää kassansa järjestää eli se on ihan kaupan oma asia ohjeistaa se homma. Jos ei ole ohjeistusta, ei ole pikakassaakaan. Eihän satunnainen asiakas voi ilman ohjeita tietää, että tältä kassalta ei saa tupakkatuotteita, tuolta ostetaan veikkauksen hommat ja kutoskassalla saa olla vain 5 tuotetta per asiakas.
 
Menee itsepalvelukassat ja pikakassat sekaisin. Ennen oli pikakassoja, mutta en ole sellaisia nähnyt enää vuosikausiin. Alkujaan pikakassallakin oli kassaneiti ja ohjeistus, että vain viisi tai kymmenen tuotetta. Nykyään on itsepalvelukassoja, joilla ei ole määrärajoituksia, vaan ainoastaan rajoituksia sen mukaan mitä niistä voi ostaa. Yleensä ei ikärajavalvottuja tuotteita, mutta tämäkään ei ihan aina pidä paikkaansa koska paikalla on myyjä.
Kyl niis lukee täälläkin lukee et pikakkasoi ne on. Nyt ei auta kuin palstamamman mennä jonottamaan ihmismyyjän luokse rahvaan sekaan tekee ihan hyvää ettei palstamamma ihan pilvissä lennä 😊
 
Sulla ei ole mitään muuta kuin aikaa, mutta rähjäät kaupassa kun joudut jonottamaan? Onko sulla kiire takaisin pelaamaan vai minne?

Mene kirjastoon ja hae pino kirjoja luettavaksi. Loistava tapa viettää aikaa. Lukea voi ulkonakin, puistossa tai rannalla
Nojoo mut mua vielki harmittaa kun olin lukenut 16 kirjaa yhtä sarjaa ku olin lukenut vikan olin et jee sarjahan jatkuu ni lähdin kirjastoon laiinaa jatkoa ni kävikin ilmi että niit loppui ei ole suomenettu ja pettymys oli kova täytyy kattoo jos löytyisi jotain mielenkiintoista kirjastosta joku päivä. Ootko sä käynny jo tänä kesänä uimassa? Mä pari kertaa järvesdä.
 
Pikakassalla on ohjeistus, että vain x-määrä tavaroita. Itsepalvelukassalla on vaan itsepalvelu. Ei meillä ole mitään standardia siitä miten kauppojen pitää kassansa järjestää eli se on ihan kaupan oma asia ohjeistaa se homma. Jos ei ole ohjeistusta, ei ole pikakassaakaan. Eihän satunnainen asiakas voi ilman ohjeita tietää, että tältä kassalta ei saa tupakkatuotteita, tuolta ostetaan veikkauksen hommat ja kutoskassalla saa olla vain 5 tuotetta per asiakas.
Ja sit toinen juttu, että ala pelata pelejä, jotka eivät vie rahaa. Ota selvää bridgen pelaamisesta tai shakista ja panosta niihin.
Hmm ku niis ei voita mitään ja saa palkintoa mäpäs oonki pikkupoikana pelannu shakkia suomen mestarin kaa ja eka peli päättyi tasan😉😊 mut joo just eilen illal mietin shakkia ja en sitä taida jaksaa pelaa ku siinä on pitkiä miettimis taukoi ja peli ei etene nopiasti. Pelaatko sä bridgee voiko sitä yksin pelaa? Mä tartteisin pyörän ni se olis jeba.
 
Edistykselliset palstamammat käyttää ruokaostoksilla skanneria.
"Ostosten skannaaminen käsiskannerilla helpottaa erityisesti paljon kerralla ostavia asiakkaita. Vastaavanlaiset palvelut ovat todella suosittuja esimerkiksi Ruotsissa, Norjassa ja Virossa. Näissä maissa paikoin jopa puolet asiakkaista skannaa ostokset jo niitä kerätessään. "
Joo ja miten noissa skannereissa se maksu tapahtuu?
 
Kassalla, missä tynnyrissä elät???

Asun vantaalla, olen käynyt sadoissa kaupoissa, mutta kertakaan en ole missään hokannut olevan "pikakassaa"

Tee-se-itse kassoille voi roudaa kamaa ihan miten paljon vaan eikä se automaatti ala mitään piippaa.
Emmä oo perehtynyt kauppoihin luulin et siin skannerissa voi suoraan maksaa. Kyl niis lukee pikakassa mut ne on jotenki huonosti piilos näin täällä. Pitää ottaa silmä käteen et näkee ne kyltit ei se sen kummempaa ole 😊
 
vierailija
Emmä oo perehtynyt kauppoihin luulin et siin skannerissa voi suoraan maksaa. Kyl niis lukee pikakassa mut ne on jotenki huonosti piilos näin täällä. Pitää ottaa silmä käteen et näkee ne kyltit ei se sen kummempaa ole
Maailmalla on jo paljonkin kauppoja, missä skannatut ostokset myös menee automaagisesti joko appin kautta tahi luottokortilta. Kävin jokin aika sitten usassa. Kamat sai heitellä kärreihin, joka ne samointein skannasi. Sitten vaan sai tuupata kärrit ulos ja lapata ostokset kontiin.

Paitsi, kun meillä oli 4 pulloa jack dania, niin portilla piippasi, vikkelään tuli joku duunari zekkaa, ettei olla lapsia, totesi, että ei ja se siitä.
 
vierailija
Sulla ei ole mitään muuta kuin aikaa, mutta rähjäät kaupassa kun joudut jonottamaan? Onko sulla kiire takaisin pelaamaan vai minne?

Mene kirjastoon ja hae pino kirjoja luettavaksi. Loistava tapa viettää aikaa. Lukea voi ulkonakin, puistossa tai rannalla
Ei tämän rähinäpalsran lukijat ja kirjoittajat käy kirjastoissa ja lue kirjoja.
He vain kyyläävät kirjoituksiani. Bongaus pelastaa heidän tylsän päivän. Kun looetin kauppareissuistani kirjoittamisen, tämä palsta on nykyään täynnä ruokakauppa-asiointiin liittyviä ketjuja.
 

Yhteistyössä