:heart: n lämpöiset onnittelut vauvautuneille :flower: :flower: :flower:
Ja kotona ollaan. Minun tuurilla tänään oli paikalla juuri se lääkäri, joka ei millään ala käynnistelemään, hänen mielestään lantioni oli niin hyvä, että vaikka vauva kasvaisikin isoksi niin mahtuu kyllä syntymään. Ja vaikka kuopuksella oli hartiat jumissa synnytyksen aikana ja ilmeisesti pari luutakin siinä murtui, niin ei se mitään kun lapselle ei jäänyt siitä mitään käsivammoja tms. Tarkkaa koko-arviota lääkäri ei loppujen lopuksi uskaltanut sanoa, kun vaavilla oli niin ahtaat paikat, että se saattaa heittää paljonkin, mutta 3,2-3,5 kg ehkä..
Vaikka se lääkäri kuinka minulle perusteli omaa kantaansa siitä, että kuinka se on hyvä jos se vaavi siellä vielä pysyykin ja tulee sitten kun hänestä siltä tuntuu, niin kyllä minä myös toin oman kantani hyvin selväksi. Kysyinkin siltä, että missä kohtaa sitten ajatellaan sen äidin jaksamista, kun jos mennään 2-3 tunnin yöunilla vaikka vielä se 3 viikkoa (mikä helposti mahdollista) niin miten luulee, että jaksan synnyttää, saati kauanko kestää palautuminen synnytyksen jälkeen. Lääkäri siihen sitten että nyt ei voi ottaa sisälle kun kaikki synnytyssalit on täynnä ja huomennakin ne on vielä ihan täynnä (juu niin varmaan
) Viikonloppuisin ei käynnistellä, maanantaille oli jo yksi käynnistys, niin toista ei voi ottaa. Mutta tiistaille löytyi aikaa, on ilmeisesti synnytyssalit saatu tyhjennettyä viikonlopun aikana :kieh: Eli sain käynnistysajan lasketulle päivälle aamulla klo 8.
Minulle jäi sellainen tunne, että sain niskalenkki otteen siitä lääkäristä, kun täällä on ihan yleisesti tiedossa, että hän ei synnytyksiä käynnistele sitten millään. Jospa mieli on hyvä nyt sitten molemmilla. Olen kyllä aivan varma, ettei tämä masupoju tule yhtään aikaisemmin tutustumaan tähän maailmaan, kohdunkaulaakin oli vielä jäljellä 2-2,5 cm, sormelle oli auki. Mutta sitten viimeistään tiistaina saa häädön yksiöstään =)
No tulipa nyt niin omaa napaa että :ashamed:
Jaksuja kaikille kärvistelijöille ja tonneittain kivuliaita suppareita niitä haluaville =)
Ai niin täällä perämeren pohjassa on sitä hellettä, kun joku huuteli senkin perään, onneksi säätiedotuksen mukaan helle laskeutuu suomi neidon alapäähän huomenna
Terkuin: tyytyväisen oloinen AinoEinari