HEINÄMAMMAT 2008 ~loppusuoralla~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Juu toivon myös että pääsis synnyttää pian. Juon nyt sitä vadelmapuunteetä, jos tästä jotakin apuu on. Kuulema edistäis synnytystä.
Pinna meinaa mennä tiukille ku juilii alapäätä ja mahaa ja supistaa.
Joku jossain just kirjoitti että ensin odotetaan että raskaustesti näyttää plussaa, sitten että keskenmeno riski menee ohi ja sitten että syntyy jne. Sitten odotetaan että sais nukkua joskus kokonaisen yön ja niin edelleen..
 
mulla on nyt uutena oireena sellanen että ku käyn pissalla niin kirraa ja kiristää tuosta navan kohdalta tosi kippeesti :x mahtava juttu.
Tänään alotettiin aamu kunnon supistuksilla jotka alko klo 5 aamulla ja jatku n. puoli 7 asti kunnes lopahtivat. olivat jo ihan kunnollisen tuntosiakin. hoh hoi..kuinkahan monta kertaa se vielä testauttaa ennen kuin päästää tosi toimiin :|

niin joo ja jalat on turvoksissa kuin tukit.. ihan hullua ku ei näy eikä tunnu luun luuta jaloissa. hyvä ku just ja just varpaatkaan osuvat edes maahan. sitten ku kävelee niin niitä kolottaa tuon turvotuksen takia. toivottavasti tätä turvotusta ei tartte kattella montaa päivää :)
pipsa 2pvn päästä laskettu aika
 
Hei!

Ootteko kattonu FST5:ltä ruotsalaista kätilöt-ohjelmaa? Alkaa 18.30 ja aattelin tässä sitä ootellessa teillekin tarjota. Oon ihan huulluna seurannu kaikki synnytysohjelmat tuolta Faktalta, vaikka ne jenkeissä onkin vähän teatteria, kun pitää olla koko suku paikalla ja heti saavat epiduraalin, kun sairaalaan menevät. Mutta tää Ruotsin versio on lähempänä meikäläistä, siinä ne huutaakin pää punaisena, niin kuin minä teen (oonpa purru miestä kämmenselkään ja potkaissu kätilöltä kyljen mustaksi :whistle: ). Mutta jos ei muuta tekemistä, niin vilkaskaapa tuota ohjelmaa, mulla ainaskin alka supisteleen aina myötätunnosta :LOL:

Maggie
 
Kiitos Maggie71! Vaikka olisi kyllä varmaan pitänyt jättää katsomatta... Mä itkin ja porasin koko ohjelman ajan, ja itellä kans just toi epäilys, että tää on iso vauva... Edelliset 3 kg ja himppa alle 4kg, ja toikin täti oli aiemmin 4 kg pusertanu...Olipas hurja synnytys! :eek:
Noh, loppu hyvin kaikki hyvin!
Mulla tosin ei kyllä supistelekaan...
Passepartout 38+2
 
Juu, ei ollu kiva synnytys tällä kertaa...sen verran tulin korjaamaan, että ohjelma onkin siis norjalainen eikä ruotsalainen ja vielä kaks osaa siitä on jäjellä, joten enköhän ehdi katsoa molemmat ennen h-hetkeä ;) Tosin mulla jumahti toinen lonkka tänään ja alapäätä särkee, en tiedä saiko viimeöinen synnytysuni jotain edistystä aikaan...

Maggie taas
 
Piti minunkin sitten tuo ohjelma tiirata =) Kaippa se on jonkinmoista henkistä valmentautumista kun tuntuu, että on melkein tarve katella ja lukee kaikkee synnytykseen liittyvää. Tähän asti kun sen kaiken on vaan sulkenu pois mielestä. Mutta joo, oli kyllä aika hurjan näkönen synnytys! Toivotaan että kenenkään kohdalle ei moista tulis vaan vähän sutjakkaammin sujuisi.

Sain muuten itelleki vähän kiristystä ja supistuksen tapasta sen ohjelman aikana aikaseks ja vähän nyt myös sen jälkeen. On kait sitä tämä naisen mielei jotenki outo tässä tilassa, kun oikein toivoo sitä kipeetä olotilaa niin tietäis että jotain tapahtuu! :/

Mutta nyt pikkuhiljaa saunomis puuhiin.

Änkkäpöö jälleen
 
no jopas täällä on tapahtunut, onnea taas kaikille jotka jo nyytin on saanu :flower: :flower:
perässä tullaan, hitaasti mutta kärvistellen :kieh:

omaa valitusta vaan..
vimeyö olin hereillä, ja supoisteli niin jotta..päivällä lähdettiin sitten käymään synnärillä, koska ei helpottanut oloa, ja tulos oli 2 centtiä auki...heko heko, jos tällä tuskan määrällä avautuminen on tuota vauhtia, niin jippii...eli nyt sitten odotellaan taas..vaan..

magia rv 39+5,




 
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaSumppisuu:
Alkuperäinen kirjoittaja maggie71:
Nyt täytys päästää ukkokulta koneelle. Nauraa tuossa mun nettiriippuvuudelle, mutta tää on kuin jännäriä seurais, kun aina on tapahtunu jotain kun sivun aukaisee =)
Joo, mullakin on jäänyt kesädekkarit lukematta, kun täällä on paljon jännempää :D.
Sama juttu tiällä!


Mie en kerenny kattoo sitä Kätilöt ohjelmaa,mut 20.20 pitäs alkaa faktalta kahtomista parin ohjelman verran :) .Siinä saa samalla itellekin henkistä valmennusta tulevaan koitokseen.

Turvotusta löytyy kiitettävästi vaikka juon varmaan lähelle 4 litraa nesteitä päivässä.Jalkaparat on koetuksella :/

Ievaliina taas
 
HPM
Te, joilla niitä jo tulee, niin puhutteko ennakoivista supistuksista vai ihan niistä oikeista...? Sanoivat polilla että kyllä sen sitten huomaa kun ennakoivat vaihtuu synnytyssuppareihin. Kuinka kipeitä ne teillä on?
Itsellä tulee noin 20-30 ennakoivaa päivässä ja alkavat olemaan erittäin ilkeän tuntuisia, tosin en niitä vielä voi kivuliaiksi sanoa. Ensikertalaisena tässä vaan mietiskelen että kauankohan tässä menee kun vaihtuvat kipeiksi... B) Viime viikolla kohdunkaula oli lyhentynyt kahteen senttiin ja suu sormelle auki - sanoivat että sais pikkuhiljaa alkaa tulemaan niitä suppareita.
 
Mä olen kattonut sitä ruotsalaista barnmorskarna sarjaa svt:ltä. En tiedä pystyykö sitä suomen puolelta kattoo netistä. www.svt.se
Jos ei ole nälkä niin sitten närästää ja jos ei närästä niin oksettaa. Ompa se niin kiva olla nainen. :headwall: :headwall:
Välillä napakoita supistuksia mutta välillä taukoa. Saas nähdä miten kauan tälläista kiusaa on.
 
Onnittelut Viiville ja Bambiinolle nyyteistä :flower: :flower:

(.) Kävin neuvolassa tänään ja valitin kun en ole viimeisten parin vuorokauden aikana saanut nukuttua yhteensä kuin noin 7 tuntia, mahaan koskee, ruoka ei maistu ja varmaan johtuu tuosta unenpuutteesta, että mieli on tosi herkkä, ja jos ei itketä niin sitten vituttaa oikein kunnolla ja sitten kohta taas itkettää. Stressaan, joka asiasta ja varsinkin yöaikaan kun muut nukkuu niin asiat alkavat saada valtaisia mittasuhteita.
Muuten oli kaikki ok, paino oli tippunut puoli kiloa, ja sf mitta oli viikossa kasvanut 3 cm. Ollen nyt 36 cm, eli ihan yläkäyrällä mennään. Kiltti neukkatäti laittoi mulle sitten aikaisemmin lupaamansa lähetteen synnärille koko-arvioon, ja varoitteli että luultavasti laittavat vielä kotia kasvamaan. Pyysin häntä laittamaan siihen, että toivon käynnistystä ja etten saa nukuttua, hää lupasikin laittaa ne siihen lähetteeseen. No aikaa ei mennyt kuin puolisen tuntia kun tulin kotia, niin synnäriltä soitettiin, että ottavat minut huomenna kiireellisenä klo 13.30 vastaan. Ilahduttavan nopeaa toimintaa =) Nyt vain kädet kyynärpäitä myöten ristiin, että saisin käynnistyksen huomenna. Kyllä tämä "herkku" rupeaa mulle riittämään vihdoinkin :whistle:

Muuten herkuista, tänään olen syönyt 3 jäätelöä :p (on ollut hieman kuuma ja huono päivä)

Anjamaritalle tsempit tulevaan synnytykseen, olisin itse valinnut samoin.

HPM kyllä täällä ainakin on ihan ennakoivia supistuksia, oikeat supistukset on ainakin mulla niin kipeitä että niitä käsitellään ISOILLA JA PAINAVILLA KIRJAIMILLA, ennakoivat panevat oikeastaan vain puhaltelemaan. Uskosin, että huomaat kyllä sitten kun lähtö tositoimiin on. Mutta eihän se maata kaada vaikka käy synnärillä vauhtia hakemassakin. Itsekin kävin esikoiselta, kun oli monta tuntia supistellut kipeästi, mutta sitten ne loppuivat kun oltiin oltu synnärillä noin 5 h.

Pitiköhän mun muuta kommentoida, no nyt ei ainakaan muistu mieleen.

Tuon unenpuutteen takia (kait) alkaa tuntua siltä kuin ois pönttövika tulossa, jutut menee niin ohi välillä ja ymmärrys on melko heikkoa, ei oikeen jaksa keskittyä mihinkään. :|

Hyvää alkanutta heinäkuuta kaikille ja kiitokset Sumppikselle pinojen väsäilyistä ja päivityksistä.

AinoEinari 39+1
 
Paljon onnea uusille äideille ja vauvoille..ja tietty koko perheelle !

Itelläni kaksi kertaa "säikäyttänyt" että lähtö tuli, mutta sitten helpottanut. Viime yönä viimeeksi piti hereillä pari tuntia. Alavatsaa juimi niin kovaa(kirras, ihanku olis yli tiukat alushousut ollut jalas, vaik ei ollut) vatsakin tyhjeni siinä sivussa..kakkonen tuli ihan liruna ulos. mutta kun synnärin puhelinnumeron löysin niin johan alkoi helpottaa. Unen läpi vielä sitten tunsin pientä supistusta, mut aattelin et lähtö sitten kun en voi enään paikallani olee. Sairaalassa sanoivat ,että pitäisi tulla sinne aikasemmin ku viimeeksi.. vika synnytys kesti kaikkiaan 1.20..ja täältä ajaa sen 20-30 min.. että sillei.. kyl vähän jännitti ja mietitytti koska pitää oikeesti lähteä.
Tässä taas tälläistä vali valii :)
Suomalainen - Toivottavasti siula helpottais ihan piakkoin...ja tietty muillakin jotka päiviä jo kärvistellyt.

38+5
 
Onnittelut ensin kaikille jo nyytin saanneille. Täällä kanssa rehellisesti sanottuna kateellisena luettu vauvauutisia.

Neuvolakuulumisia:
Rv 36+6
Painoa oli tullut 0,8 kg (kahdessa viikossa ), yht. nyt 9,8 kg.
Sf mitta 31,5
Paineet 112/70
Hb 123 (syön edelleen rautalääkkeitä )
Pissa ok

Lisäksi minulla oli tänään viimeinen lääkärineuvola. Ultra oli rikki, mutta käsikopelolla lääkäri meinasi että vauva on keskivertoinen tai pienempi. Sitten kun vielä pyysin kokeilemaan tarjonnan, niin yllätys yllätys, lääkäri epäili pään olevan edelleen ylhäällä. Ja me kun ollaan terveydenhoitajan kanssa luultu jo viikoilta 31 että tyttö olisi oikein päin. Lääkärikin halusi vielä varmistaa asian ultralla, ja sovittiin iltapäiväksi uusi aika toiseen terveyskeskukseen. Päivän itse mietittyäni, ajattelin että kyllä se on oikein päin. Kaverikin kävi ja kertoi että hänen esikoisesta oli sanottu samaa, mutta ultrassa luultu pää oli varmistunut luisevaksi pyllyksi. ja sitten vielä tyttärelle tuli hikka, joka nyt ja aina tähän asti on tuntunut alhaalla sai minut varmemmaksi että vauva on RT..
..mutta ultrassa tosiaan tytön tilaksi paljastui edelleen PT, ja nyt ollaan hieman ulapalla. Ensi viikolle lähete LKS äippäpolille arviointiin voidaanko alkaa yrittämään kääntöä. Ja mulla jännittää. Mä siis olen muutenkin synnytyspelkoinen, käynyt Sypellä ja nyt ehkä pitääkin alkaa miettimään PT -synnytys alateitse / sektio vaihtoehtoja. Huh huh! Kyllä mä luulen että sektio tulee kyseeseen mun tilanteessa jos kääntöä ei voida yrittää / onnistu. Eipäs mennyt tämä loppuraskauskaan jännityksettä (jos muistatte meillä niskaturvoke 5,0, suhde 1/5 )!!

Oliko täällä ketään jolla vielä kääntö edessä, tai menossa sektioon PT:n takia.
Anjamarita oli ilm. menossa alatiesynnytykseen PT-tilassa. Onko sinulla ensimmäinenn lapsi? Ja kuinka päädyit tähän vaihtoehtoon jos saan udella?

Että sellainen jännäripäivä meilläpäin!

RV 36+6
 
AinoEinari: Pitelen peukkuja pystyssä, että käynnistäisivät sinulla synnytyksen jo huomenna! Ihana kun sait ajan noin nopsaan, ettei tarvi monta päivää odotella.

omia neuvolakuulumisia:
Pissa: puhdas
Hb: 119 (noussut Obsidanilla, huomaa olostakin)
RR: 110/65
syke: + , vauva liikuskeli niin että vaihteli kovasti syke ja ilmeisesti ei oikein tykännyt mun makuuasennostakaan, joten heilui kuin heinäntekijä... :LOL:
Sf: laskenut 32--->31

Pari viikkoa sitten lääkäri arveli käsikopelolla vauvaa isoksi, joten tänään sitten terkka laittoi myös minulle lähetteen äitipolille kokoarvioon. Saa nähdä, kauan menee minulla ennenkuin kutsu tulee.

Kahtena päivänä oon hulluna juossut alennusmyynneissä, ja löytänytkin muutaman kivan kesäpaidan. Ainut huono puoli, ettei supistuksen supistusta ole nyt saanut aikaiseksi tämä ramppaaminen. Annas olla sitten kun en tee mitään, niin johan supistelee... Elikkäs, viesti on ilmeisen selvä. Laiskottelen koko loppu raskauden ja annan supistusten tulla..

Nyt nukkumaan!

Tsemppiä kaikille heiniksille viimeisille viikoille/päiville!!

tannuli
 
Hoh, hoijaa..Neuvolassa se kätilö on koko ajan puhunut että mene sinne Danderyydiin synnyttämään. No, itse kun en tiedä tätä Tukholman politiikkaa niin sitten ajattelin että no ok. No sit ku soitin sinne yks ilta niin ne meinas että mun pitäs mennä Karolinskaan ja sitten ottivat Danderyydiin. No nyt soitin että onko siellä vapaata, niin ei kuulema löydy henkilökuntaa että pitäs soittaa sinne Karolinskaan. Hoh, hoijaa. Kätilö aikaisemmin neuvolassa sanoi että sitten jos Danderyydiin ei mahu ne saa ettiä mulle toisen paikan ja nyt sitten pitäs soittaa Karolinskaan.
No, katotaan mihin nää supparit äityy tuleeko lähtö ja minne ja milloin.
Yks puhuu toista ja toinen toisenlaista. Onneks muutan takas suomeen!!!!! Joku asia ok ja toinen asia sitten ihan perseestä! :kieh:

Tää on niin ärsyttävää tää loppu suora! Kun supistaa ja välillä kipeesti eikä tiedä tuleeko lähtö vai ei.
Pissaaminen jo teki kipeetä niin kai tuo kanava on ruvennut jo aukeemaan että jotakin ne supparit on tehny. Supparit tulee yhdeksän minuutin välein että mennäkkö nukkumaan vaiko ei ja pystyykö edes.
Sanoinkin ukolle että ei sitten enää vauvakuumetta kiitos! :kieh:
 
aik
Auttakaahan hyvät naiset.

Lapsi on alkanut painaa alaspäin, niin että olen saanut näin loppuajaksi ihanan peräpukamayllärin! Ääks. Onko kellään samaa vaivaa ja miten olette helpottaneet oloanne?

Sitten tuntuu, että vauvan liikkeet ovat vähentyneet. Onko muilla samanlaista???

Onnea vauvan saaneille! :flower:

Suomalaiselle paljon sympatiahaleja täältä :hug: samoin ensikertalaiselle paljon paljon voimia. Kyllä kaikki järjestyy.

t-06: onko sinulla jo merkkejä tulevasta synnytyksestä?

aik 38+5
 
Aik! Tiedätkö, just eilen mäkin huomasin tuon saman (toooosi ihanan)yllärin! Hyvä ettei itku tullu..Ja koska vaiva on niin uus, niin en tiedä mikä siihen auttais. Mutta ainakin näin aamusta ei tunnu niin pahalta, joten ilmeisesti lepo ja veden juominen auttaa tähänkin "turvotukseen".. :x Ja just eilen ku kirjoittelin, että turvotuksen puolesta kaikki ihan hyvin mun kohdalla.. :eek: Tuntuu, että tää oli nyt se orsi, joka katkaisi kamelin selän.. :headwall: Että voishan tuo alkaa tuolta jo ulostautumaan..

Juurikaan mitään tuntemuksia ei oo. Ennakoivia supistuksia, niitä lähes kivttomia on välillä, ja iltaisin tuntuu muka vähän selän puolellakin, mutta ei paria enempää..Joten ei tässä mihinkään olla ihan just lähdössä.

Ja nämä yöt..Ihanaa, ku herää tälleen viiden jälkeen, ja sitten ku esikoinen (vaikka onki ihanaa että se on taas kotona) herää tuossa parin tunnin sisällä, niin ite alkais just uudelleen väsähtää..No, kohta tämä kärvistely toivottavasti loppuu..

Aamuiset tsemppi :hug: kaikille muillekin kärvistelijöille..

Pinuski 39 tasan.
 
aik
Minullakaan ei ole kipeitä supistuksia, mutta pinna alkaa olla melko kireä. Yritän kohta meditoida tuon vauvan ulos, jos ei muuta! :LOL:

Ajattelin mennä apteekkiin tänään, jos siellä olisi raskaana oleville jotain omaa lääkettä peräpukamiin. Minulla ne kirvelevät hieman ja huomasin eilen, että tunnin parin istuminen "laukaisi" ne ihan selvästi. Maata ei silti tekisi mieli vaan liikkua niin paljon kuin jaksaa...hermot hermot...

Niin minä myös väsähdän parin tunnin aamukukkumisen jälkeen.

aik 38+
 
Huomenta täältäkin!

Täällä myös seurataan kateellisena kun muut saavat nyyttejä =) Tahtois jo niin kovasti myös... ai miten niin malttamaton ;)

aik Täällä myös havaittu alapäässä ikäviä muutoksia... mulla ei pukamia mutta suonikohjuja..ei kiva. Mutta eiköhän nää ongelmat sitten synnytyksen jälkeen helpota... toivotan ainakin.

Pinuski84 Täällä herätään myös ennen kukonlaulua ja tietenkin kun esikoinenkin on kesälomareissulla ja mä saisin vaan nukkua niin eihän sitä silloin nukuta :/

Tannuli Mä sain myös lähetteen äitipolille ison koon takia vaikka sf-käyrien mukaan mennään ihan keskikäyrää. Esikoinen tosin oli yli 4 kg joten ehkä ihan hyvä tässä vaiheessa mittailla, yliaikaiseksi en ainakaan suostu odottamaan jos on nyt jo reilu 3 kg :x

( . ) Täällä vaivaa iltaisin ihan kamala närästys, ihan sama mitä syö tai syökö ollenkaan.... kurkku ja nielu ihan tulessa kun yrittää nukkua... ja sitten pakottaa lonkkia... ja se kaikista pahin vaiva on ettei jaksa enää lähteä alennusmyynteihin :LOL: :LOL: Eilen yritin kovasti ja lopputuloksena oli vaan ihan kammo särky ja paine nivusissa tunnin kävelystä... että kyllä tässä nyt on vaan säästettävä rahat tällä kertaa ;)

Kaikille jo synnyttämään lähteneille täältä tsempit ja onnea kaikille jo vauvan saaneille... eihän tässä enää pysy edes mukana :flower: :flower:

Ja kiitokset Sumppikselle joka jaksaa vielä päivitellä vaikka sullakin se päivä on jo lähellä, vai jokohan sinäkin oot tositoimiin päässyt ??

Haleja ja tsemppejä kaikille!

Vilma-Annika 36+4
 
Eilisillasta tuli käytyä siellä vyöhyketerapiassa, sitten olikin makeita tuntemuksia koko illan :D Supisteli, vihlo yms.

Tuttu oli saanu limatulpan irtoamaan kolmen päivän peräkkäisellä terapialla ja synnytyksen jälkeen istukka ei meinannu syntyä, mutta joku kätilö oli osannu terapiaa ja niin oli sitten vältytty leikkaukselta.

Miekin taidan ottaa tuollaisen spurtin ens viikolla, jos ei tämä ala ulostautumaan ennemmin.

Muutenkin oli niiiiiin mukavaa, kun terapeutti paineli myös mielialapisteitä. Nyt on olo uusi, rento ja rauhallinen.

Jalat vaan tuntuu pakottavilta, johtuukohan eilisestä veneilystä vai venyttelynpuutteesta. Sikis oon heränny jo puol viis kukkumaan.

Tänään tuntuskin sitten olevan mahottomasti tekemistä, muka paniikkia, jotta ehtis ennen vauvaa tehä kaikenmoista. Illalla odottaa palkintona sauna, seksiä ja se kätilö-ohjelma FST:ltä.

Huomenna tulee ekat äippärahat, jo tässä on penniä venyteltykin viime kuu, jospas sitten niitä imetysliivejä kahtelemaan, ainoa tähellinen asia mikä uupuu. Eilen sain ostettua hammastahnankin sairaalakassiin :)

Nyt kahvinkeittoon....->

T: pörrö ja vauva 39+5
 
:headwall: Täällä mä vielä. Uskomatonta! Supistaa välillä neljänkin minuutin välein vaikka puol tuntia mutta sitten pam, supistukset pois puoli tuntia. Sitten taas tulee viidentoista minuutin välein supistuksia ja sit välillä taukoa. Supistukset välillä ihan kipeitä ja välillä helpompia. Kestää ja häviää. Koko ajan on sitten lähtö valmiina ja sitten yhtä äkkiä ihan rauha maassa.
Jos tää tämmöistä on niin saavat neuvolassa kattoa tänään mikä on tilanne. Kyllähän ne kohta saa ruveta käynnistelemään, eihän tämmöisestä on off tilanteessa voi montaa päivää olla.
Luin tuolta tarinaa kesäkuun puolelta että yhellä jus supisteli ja sit vauva oli virhe asennossa eikä sen takia syntynyt kun sektiolla. Onkohan sitten tääkin vauveli jotenkin hullusti siellä..
Nyt aamu kahvien jälkeen uudestaan unten maille.
 
täällä yhdessä kasassa edelleen, kaikki hienosti. Oon vaan jotenkin niin kietoutunut itseeni, etten ole jaksanut edes kirjoittaa tänne. Lukenut olen kovasti kuitenkin =)

Meillä on nyt siis sektio 14.7 eli enää 10 päivää !!!! sitten ulpukka sylissä, ei käsitä vielä ei mitenkään... pelkopolikäynnit oli positiivisia kokemuksia !

Pienen pojan kokoarvio on nyt tällä hetkellä n. 3,5 kg. Veikkaavat nelikiloista kaverista. Me ollaan naureskeltu, että meille tulee semmonen söpö michelinukko :LOL:

Vali vali : Turvottaa kovasti, jalat kipeät ja liikkuminen jo aika onnetonta. Hyvä että pyyhkimään ylettää vessassa :ashamed: painoa tullut n. 25 kg, joten APUVA !!!

Terkuin, Minttis & Ulpukka 37+3

Ps. Julia Orvokki sai eilen pojan !!! Kaikki voivat hienosti :heart:
 
No niin, oikein hyvää huomenta!!!!

Olikin aikasmoinen yö :headwall: Masu oli sekaisin ja just piti sitä ihan kamalaa suolistomölinää, kuului varmasti naapuriin asti :LOL: Supisteli tai sattui, en oikeesti enää tiennyt kumpaa teki :eek:
No nyt on se on mennyt jo hivenen ohi, toivotaan nyt et pääsis piinasta pian ohi. Ahdistavan tuntuista kun tuo masu roikkuu tuolla jalkojen välissä ja pitkiä matkoja ei siis ole toivoakaan enää kävellä :(

Lämmin :hug: kaikille kärvistelijöille!!!

En nyt muista kuka kirjoitti, et ensin odotetaan plussaa, sitten sitä keskenmenoriskin pienenemistä jne jne.... Niin et tällaistahan tää elämä kait on? Kyllä ihan oikeesti miettii usein miten jaksaa kun on kohta kolme alle viisi vuotiasta hoidettvana. Mutta eiköhän ne lapsukaiset tuo sitä rakkauttakin ja paljon :heart:

Nyt alkaakin olla jo synnytys tosi mietteissä koko ajan, vaikka on jo kokenut kaksi, niin aina sitä jännittää ihan älyttöästi miten siitä suoriutuu ;)

Toinen mitä olen alkanut ajttteleen on ristiäiset, niistä on tainnut ola puhetta jossain aikaiseminkin, mutta meillä on tarkoitus pitää siis ristiäiset ja tyttären 2v synttärit samalla kerralla. Tänne kun ei ihan heti saa koko sukua perättäisinä päivinä...
Hiruinen pohtiminen mitä sitä laittaa sitten pöytään. Olikos jollain jotain linkkivinkkejä tai ideoita noin 30 hengen kestitsemiselle?
Yksi "hyvä" puoli on, jos tämä tulokas on se tyttö, jota ultra kertoi, niin on sitten tyttöjen juhlat, eli vaaleanpunaisella päävärillä selvitään :D

Jahas taas tuli romaani, joten taidan antaa uillekin tilaa ja poistua taka-alalle...

Jisse ja Juulis rv38+2 ( laskettu lähenee :wave: )
 

Yhteistyössä