HEINÄMAMMAT 2008 ~loppusuoralla~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Huomenta!

Sain tuossa perheen kotiin pari tuntia sitten, enkä enää saanu unta..Ja tuli nälkä ja kaikkea. En kyllä siihen neljäänkään mennessä hirveän hyvin ollu nukkunu, joten saattaa päivällä väsyttää..Ihanaa kuitenkin, ku perhe on taas kasassa. Jotenki sitä on viimeiset pari viikkoa yksin ollessa eläny niin ittelleen ja vauvalle, ja tuntuu itestäkin nyt, niinku olis "kotiin tullu", ku saa hetkeksi vielä palata normaaliarkeen! :heart:

Onnea taas vauvan saaneille! :heart: Uskomatonta, miten moni meistä (tai teistä, kuinka vaan) on jo poksahtanu, vaikka eletään vasta heinäkuun toista päivää..

No, ei mulla oikeastaan ollu mitään asiaa, aikaa vaan kuluttelen.. :D

Pinuski
 
Huomenta!!!

täälä myös aamusta varhain hereillään,tosin ei omasta tahdosta vaan esikko on ottanu tälläsen ihanan rytmin,et 6 ollaan jo pystys :/

Anjamaritalle suuret tsempit tulevaan synnytykseen :hug:

viiville ja bambiinolleonnea pikku nyyteistä :flower: :heart:

jokohan suomalainen nyt olis pääsy lähtemään?!kovasti jännään sun puolesta!! :D

Täälä ei mitään uutta taivaan alla...blaah... |O mieli olis jo niin valmis synnyttämään,mut muuten ei sit vissiin...ihan järkyttävän kipeitä vihlaisuja eilen illalla sateli tonne alas,ei muuta.Isännyksen kans päätettiin,et la aamupäivänä(eli poitsun päikkäreiden aikaan) tuuletellaan taas lakanoita,jos se sitte vauhdittais hommaa,jos ei muuta niin ainakin kypsyttäis tota kohdunsuuta.Toivossa hyvä elää!

josko sitä siivoilis ja lähtis lenkille,suht kivan näkönen ilma B)

jaksuja taas tasasesti kaikille masuille :hug:

nasuliini &pötkylä 37+3 :heart:
 
Bambiinolle vaaleanpunaisia ja Viiville vaaleansinisiä onnitteluja pikkunyyteistänne! :flower:

Täälläkin herätty jo, koira pirhana alotti taas oravien haukkumisen ja sit nousin komentaan. Olin kattovinani et johan se kahdeksan kello on, ja nousin, avasin aamu tv:n ja täh?? Kello oliki vasta seittemän.. Noh, en viiti enää pyörimään mennä takas sänkyynkään, ei tuu uni enää.

Supistelut loppu kun heitin sohvalle pitkälleni illasta, yön vaan uneksin synnyttäväni! :LOL: Kyllä sitä voikin outoja asioita kaivata, ihan kun sen synnytys nyt niiiiin ihanaa ois...

Anjamaritalle kovasti sitten tsemppiä perätilasynnytykseen! Musta ei ois siihen ollut, pelkään lliiaksi.. :ashamed: Toivotaan että kaikki sujuu hyvin, ja sujuuhan se, hyvissä käsissähän sitä sairaalassa olet! :hug:

Nyt kahvia ja vitamiinit naamaan..

Räpis+NinniElmeri rv 38 eli tasan 2vko la:han
 
Täällähän poksutaan nyt ihan hurjaa vauhtia...
ONNEA KAIKILLE TASAPUOLISESTI
:flower:

Hyvä kun illalla viimeisenä ja aamulla ensimmäisenä pitää tulla katsomaan mikä täällä on tilanne :LOL: Ihana lukea muidenkin oloja, että tietää kaiken tän oireilun olevan normaalia ja asiaan kuuluvaa... Ja toki koko ajan jännittää että kuka poksahtaa seuraavana ja miten synnytys meni jne.

(.) Joku puhui että onko tyyntä myrskyn edellä... täällä on täysin sama fiilis! Koko vkonloppu oli niin hankala, siis supistuksia jatkuvasti ja muutenkin outo olo, ja nyt on ollut taas kuin ei mitään! Pari yötä oon nukkunut super hyvin ja muutenkin on jotenkin rauhallisempi mieli, hassua, mutta kieltämättä ihanaa. Päiviä laskee kyllä, mutta jotenkin sitä on asennoitunut että kasassa ollaan vielä muutama vko.

Eipä tässä kummempaa kuin paljon tsemppiä kaikille!! B)

Nuusis rv 37+4
 
Kylläpä sitä ihan poksuminen kuuluu, ko vauvat ottaa varaslähtöjä. Onnea! Ei täällä vaan mitään oo tiedossa. Raskausarpi alkaa vaan näyttää jo kammottavalta levitessään vaan lissää ja lissää.

Illalla olis taas vöyhöketerapiaa... saa kyllä tehhä kaikki taikansa tänään. Puoliltapäivin vimppa kerta viikkoon -neuvola. Ens viikolla niitä olis kaks kertaa viikossa.

Nukun ko tukki öisin, päivällä ei saa rauhotuttua sen vertaa, energiaa piisaa. Vatta on ties monettako viikkoa vesikuralla. Ei oo nälkäkään. Ekat turvotukset löytyy nilkoista iltaisin. Kivuttomia kestosuppareita on koko ajan.

Että semmosta.

Mies uhkas jäädä maanantaina lomalle, mie yritän saada sen pysymään töissä vauvaan asti.

Nyt on alkanu meitityttään se, kuinka kauan vauva joutuu itkemään, kunnes meillä äly välähtää, mitä hää tahtoo. =) Ei kyllä varmaan miksikään kirjanorjiksi aleta, luulen.
Vaikka mistäpä tuon tietää. Mies on vähän semmonen, että taitaa puolen vuoden päästä "opettaa" minua vaipanvaihdossa, vaikka mie olen koko ikäni niitä vaihtanu. Insinöörinketale, löytää aina paremman tavan toimia, perusteluineen. Oon yrittänykin sitä alustaa, että meillä molemmilla voi olla sitten ihan yhtä hyviä vauvanhoitotapoja.

Nyt puuhastelemaan mitälie. Kilpikonnatkin pääsi eilen kesälaitumelle säiden puolesta.

T: pörrö ja masuasukas 39+4
 
Huomenia mammat!
Ja hirmusen paljon onnea bambiinolle ja viiville :flower: :hug: .

Jisse:Mie oon kulukenu toukokuusta lähtien kopio-crocsit jalassa,mikään muu kenkä ei mahu.Miun "akuankan-räpylä" jalan muotoon ne soppii ku nakutetut!On miula pussillinen normaali kesäkenkiä jemmassa varastossa,otan sitten joskus ne käyttöön ku mahtuupi jalkaan.Ihan ihteeni kiusaamasta pistin ne piiloon ku ei ne mee jalakaan vaikka mitä yrittäs :ashamed:

Jemima: :wave: ,täällä yks hyvin nälkänen mami!Kaikki kelpaa,mitä enemmän sokeria ja rasvaa ni sen parempi =) .Joku kirjotti suklaasta ja jätskistä,nami!Eilen vetelin korvapuusteja ja kylmää maitoa ja nyt mahassa möyryää!Käytiin ukon kanssa torilla myös vetäsemässä kermalikööri-jäätelötötteröt,ei pahaa ollenkaan.Päivisin saan jotenkuten hillittyä himoni vaan arvatkaapas ku ilta lähenee nii mie muutun herkunsyöntipedoksi.Isäntä vitsaili laittavansa lukot keittiön kaappeihin.Mie vaan yritän selittää jotta tarvihen voimia tulevaan koitokseen :saint: .

Ei syntynnä meijän vaavi ennen laskettua aikaa,sen voin melko varmaks sanoa.Ei nimittäin oo taas minkään sortin tuntemuksia.Eilen ku isännän kanssa ähellettiin ni jonkunverran suppareita se sai aikaseks vaan iltaa kohen tyrehty taas kaikki...
Ilmeisesti tarjoilu pelaa vaavilla niin hyvin jottei pienellä oo kiire minnekkään :) .Mikäs siellä ollessa ku mami vettää herkkuja toisensa perrään :D .

Ei onnistunu oikein miun tukan värjäys,piti tulla kastanjan värinen nii miulla on nyt tummanruskee tukka.Ite asiassa ihan ok, ainakin tällä hetkellä.

Tsemppilöitä kaikille odottajille ja voimia jo vauvautuneille :hug:

Ievaliina ja pikkumies 39+6(huomenna "eräpäivä"...)
 
Pörrö:Pittää vissiin miunkii rueta kokeilee vyöhyketerapiaa, jos siittä apuja oisi.Meillä ihan muuten vaan aina jalkoja hierotaan mut kaivelen kyllä nyt netistä esiin jottain tiettoo nuista pisteistä.Siskonpojan koliikki-itkut loppu ku seinään aikanaan ku hän käytti poikaa vyöhyketerapiassa.Muistaakseni kävi yhteensä viidesti ja jatko sit oppien mukaista hierontaa kotona!
Ievuska taas
 
Nyt pääsee kyllä tältä mammalta itkut pian.. Kädet on ihan tönköt, ja niin kipiät koko kämmenet! :'( Ei taho nyrkkiin taipua ja särkee niin maan perusteellisesti! Liikuttelukin sattuu.. Eipä oo moista turvotusta vielä ollukkaan, olisko eilinen touhuaminen tämän tehny?Yhtäkaikki oltila on hankala, jopa tuskanen. Särkylääkettäkään ei oo tietty koko mökissä, kun buranaa, ja sitähän ei kaiketi sais ottaa? Jaloissa ei oo yhtä paha turvotus onneks, mutta särky sitten kyllä.. Jokohan se minnuu neuvolassa pian armahtais ja laittas näytille polille??? Sitä neuvolaa ootellessa sitten..

Räpis pipinä
 
Turvotuksesta.... täällä paras apu löytyy vedestä! Aamuisin särkee jalkoja ja turvotus todennäköisesti syynä, koska kun juon litran vettä ja odottelen hetken niin jo helpottaa... sama oli iltaiseen turvotukseen ja sitä ei enää ole ollut kun juon joka ilta useamman tuopillisen vettä! Mulle ei siis yksi iso lasi riitä, vaan pitää juoda kunnolla. Oon aina ollut huono juomaan vettä, mehu maistuu paremmin, mutta nyt vesi menee kun pistää kunnolla jäitä sekaan että on takuulla kylmää =) Toivottavasti vedestä ois apua muillekin!! Juokaa siis vaikkei janota eikä tekis mieli... :hug:
 
onnea bambiinolle ja viiville vauvoista!! :flower:

Tänä aamuna tuli suppareita n.10min välein tunnin ajan ja selkä oli tulessa, mutta loppuhan ne pirulaiset taas kun seinään :kieh: No toisaalta ihan hyvä niin, koska lastenhoito ongelma olis tullut jos synnärille olis pitänyt lähteä. Taas vaihteeks huonosti nukuttu yö takana, tää meidän kämppä on ku sauna näillä ilmoilla, joten meikäläinn hikoilee kun rankkisika yöt läpensä. No jos sitä vaikka päikkärit ottais sitten pojan kanssa...

Nyt kaivamaan imuria kaapista ja viikkosiivousta aloittelemaan :wave:

Nelly ja JJ 37+4
 
Neuvolassa käyty jälleen tälle viikolle. Kaikki oli kunnossa, paineet ja pissat ja painot ja sykkeet, eli siis ihan hyvin mennään näillä viikoilla. Rauta oli tippunut hivenen, mutta nuita tabuja on kaapissa et siitä sitten popsimaan taas :)

Niin ja jos en ole muistanut kaikkia erikseen onnitella niin Oikein iso onnen :hug: vaavinsa jo saaneille :flower: :heart:

Ja meille muille jaksamis :hug:

Syömisestä ja nälästä Ainakin minä söisin koko ajan jos vaan uskaltaisin, tai syönhän minä, mutta sitte onkin toooosi tukala olo jos vetää liikaa herkkuja ja ihan ruoasta ja jopa vedestä tulee välillä tosi ähky olo :ashamed:

Minäpä päätin eilen et aloitan suursiivouksen ja etenen yhden huoneen päivä vauhtia ja jos tarve vaatii, niin paripäivää voi mennä kaappien siivouksissa. Aiut harmi vaan kun oon niin hiton turvoksissa ja ei oikein pääse kyykkyyn ja ylösnousukin on hankalaa, mutta jospa tuo ponnistelu auttais jotakin :p Niin et niitä suppareita odotellessa.

Pihallakin olis nätti ilma, onneksi muksut sai olla mummun kanssa ulkona sen aikaa kun neuvolassa kävin ;)

Mutta taidan jatkaa siivous urakkaa, sitä kun eilen tosiaan jo aloittelin :xmas: Vedin kaiki lattialle eteisen kaapeista!!!

Jisse ja Juulis rv 38+1
 
Onnea uusille pienille vauvoille :flower: :hug: :heart: !

Täällä vain vahvistuu tunne, että kaikki muut synnyttää etuajassa, mutta miks mulla menee aina viimeseen asti! No eipä tässä pidä valitella.

Yökuulumiset pitkästä aikaa positiivisia eli nukuin kuin tukki puoli kahdestatoista kuuteen, ei edes vessaan tarttenu nousta. Aamukahvit naamaan ja uudestaan sänkyyn ja unet jatkui vielä kahdeksaan. Silti tuntui, että vielä väsyttäis. Näin muuten ekan synnytysunen tässä raskaudessa ja luulen, että taisin yöllä oikeasti tuntea repimiatä tuolla kohdunsuulla, kun tänään alkaa sattua heti kun seison vähänkin. =) Jospa se tästä lähtis!

Limatulpasta on kovasti puhuttu. Mulla ei oo koskaan näkyny ei kuulunu moista klönttiä ;) , joten ei se tosiaan kaikilta tuu.

Mites Suomalainen jakselee? Jo on pitkissä kantimissa tuo sinun synnytys. Mutta hiljaa hyvä tulee.. :hug:

Anjamaritalle kans tsemppi :hug: perätilasynnytykseen. Se menee varmasti hyvin. Mä meen aina synnytyksessä paniikkiin muutenkin, oten siksi koin viisaammak, että jos tämä Eppuliina olis ollu väärin päin, oisin valinnu sektion. Siis mun kohdalla kokemus ei oo tuonu varmuutta :LOL: , päinvastoin, vaikka syynytykset on joka kerta nopeutunu, niin kivunsietokyky on huonontunu :eek: auts! Paniikki iskee taas varmasti! Mulla se pahin kipu tuntuu vähän ennen ponnistusvaihetta kyljissä ja lonkissa, eikä hellitä kuin spinaalilla/epiduraalilla, mutta viimeksi eivät suostuneet antamaan, kun oli henkilökuntaa niin vähän ja olin ainut uudelleensynnyttäjä sillä hetkellä. Joten todella toivon, että synnytys tapahtuu suvantohetkenä, jolloin joku joutaa verenpaineitani seuraamaan.

Nyt täytys päästää ukkokulta koneelle. Nauraa tuossa mun nettiriippuvuudelle, mutta tää on kuin jännäriä seurais, kun aina on tapahtunu jotain kun sivun aukaisee =)

:wave: Maggie ja Eppuliina
 
Neuvolassa käyty, joo.

Kaikki ok, paino jälleen tippunu. Sf-mitta pysy samana ko viimeksi. Räpläs ja sano, että yli kolmen kilon menee, mutta eikai siitä kovin iso tuu. Tiedä sitten. Ens viikolla saan ajan äitipolille, jos vauva ei osoita syntymisen merkkejä. Vielä sai pikkasen liikautettua hänen päätä, mutta kuopassa on kuulema.

Meinasin itkeätirauttaakin siellä, kun ei enää hermo kestäis tätä oman odottamista. Vauvoja rääky enempi ja vähempi siinä odotusaulassakin.

Jospa nyt sitten isän ja äidin kanssa veneajelu piristäis vähäsen ja aamupalaakin vois harkita suuhun tunkea.
 
RouvaSumppisuu
Alkuperäinen kirjoittaja maggie71:
Nyt täytys päästää ukkokulta koneelle. Nauraa tuossa mun nettiriippuvuudelle, mutta tää on kuin jännäriä seurais, kun aina on tapahtunu jotain kun sivun aukaisee =)
Joo, mullakin on jäänyt kesädekkarit lukematta, kun täällä on paljon jännempää :D.
 
Huomentapäivää kaikille!

Äippäpolilla käyty aamusta, oli varsin nopea käynti, ei keretty olla sisällä kuin 45 min. yhteensä. Yleensä on menny 2-3h. Vernepaine oli koholla, 132/93, sitä seuraillaan nyt sitte neuvolassa pari kertaa viikossa, ja käynnistellään, jos vielä nousee.
Kaulaa jäljellä 2,5cm, mutta paikat oli auki sentin! Sentään jotain edistystä tapahtunu kuukaudessa. Painoarvio oli tällä hetkellä 3,6kg, eli ei mikään pieni Poju oo tulossa, jos arvio pitää paikkansa. Tosin LA on jo ylihuomenna, että toivottavasti ei enää tuosta kauheasti kasva.
14.7. on yliaikakontrolli (10 päivää yli lasketun ajan), jos ei sitä ennen oo alkanu luonto ajaan poitsua pihalle päin.. :D
Nyt siis aletaan saunoa,siivoilla, ja piehtaroida lakanoissa oikein kunnolla!

Pihalla on tosi hieno ilma, poitsun kävin siellä kärryttelees päikkäreille, eikä supistuksen supistusta tullu, höh!

Täällä kans nälkä tuntuu olevan koko ajan, ja mieli tekis kaikkea hyvää ruokaa.. Nam nam!
Ja ei tästä auta kuin mennä tekeen leipiä tai jotain muuta syötävää, kurnii niin armottomasti mahassa.. :p

Paljon onnea vauvautuneille, melkein jo unohdin.. :flower:

Ja supistuksia, johonkin johtavia varsinkin, kaikille niitä haluaville, nimim. mukaan lukien..

Terkuin Toukomamma ja Poju 39+5 (Uskomatonta, mutta totta, LA on PIAN!!)
 
Pikakirjoittelut taas..Ei ookkaan enää aikaa hengata täällä koko päivää, kauheita vieroitusoireita.. :LOL:

Tuosta turvotuksesta..Mulla menee vettä oikeasti varmaan 4litraa päivässä, ellei enemmänkin. Ja oon kans huomannu, että jos sormukset ei lähde sormista, niin parin lasillisen jälkeen alkaa jo nopeasti helpottaa. Tosin mun turvotus on ollu sen verran vähäistä, että ekat plussat neuvolakorttiin tuli vasta nyt viime käynnillä, nekin silleen +/-. Mutta jos toi vesimäärä ei pitäis sitä turvotusta kurissa, niin ei sitten varmaan mikään.. :whistle:

Nyt poistun taas..Joksikin aikaa..

Pinuski 38+6 (määränpää lähenee..)

ps. Ai niin, naapurin vanhempi rouva kehui mun mahaa kauniin pyöreäksi. Ihanaa kuultavaa etenkin hetkellä, jolla tuntee ittensä lähinnä norsuksi.. :LOL:
 
Joku kysyi mun oloa. No, se on niin perseestä ja syvältä! :kieh:
Supistelee koko ajan, välillä ankarammin ja kovemmin mutta ei niin että tuntuis että nyt sairaalaan. Suoli toimii ja kun välillä istuu niin tuntuu että ei uskalla edes äkistää ettei sieltä vauva tule.
Johan on muksu tiukassa.
Täälläkin sellainen nälkä että ihan mahdotonta. Syön paljon enemmän mitä aikaisemmin.
Tytär 14-vuotias jännittää ihan selvästi mun synnytystä. Eilen oli kipeempiä supistuksia silloin hoputti isäänsä että hae nyt se auto oven eteen ja vie äiti sairaalaan.
Uskomatonta, että näin kauan pitää kärvistellä että ei mitään tapahdu. Ei mulla aikaisemmin näin ole supistanut.
Ukko ihmetteli että kun yöllä ei tullut lähtö vaikka sain niitä luonnon käynnistys tippojakin.
 
OIKEIN PALJON ONNEA VAUVAN SAANEILLE! :flower: :flower: Teitä olikin tullut taas ihan urakalla tässä parin päivän aikana =)

Minä oon pari viime päivää ollu niin väsyny ja kiukkunen, että en oo jaksanu/viittiny kirjotellakaan. Eilen oli hermot niin piukeella, että esikoiselle ärähtelin vähän turhanki herkästi ja tuntu että pienestäki asiasta tulee itku. Tämä päivä tosin tuntuu jatkavan ihan samaa rataa, mutta eihän täältä nyt kovin kauaa kuitenkaan voi pois pysyä! :D

Jospa meilläkin olisi vaan tyyntä myrskyn edellä, kun ei taas pariin päivään ole tullut yhtään kunnon supistusta. Toiviskin tuntuu olevan jotenkin rauhallisempi kun aikasemmin. Liikkuu kyllä ihan hyvin, mutta jotenkin erilailla, ei enää niin tujakasti ja terhakkaasti heiluttele itteesä. Jospa tilanahtaus kohta ajais sen sieltä ulos!

Limatulpasta ja muistakaan limoista ei oo täällä oikein tietookaan, mutta eipä ollu esikoiseltakaan. Valkovuotoo vähän joka muodossa sen sijaan kyllä riittää!

Neuvola oli taas tänään ja kaikki ok. Vauvelin sykkeet huiteli vielä siellä 150 tietämillä, mutta oli laskeutunut jo kuoppiinsa kun terkka ei enää saanu oikein päästä kiinni ja sf-mittakin oli pienentyny sentillä, oli nyt 33. Paino mulla tippu tässä viikon aikana, kun kotona kävin vaa'alla, mutta eilen pukkas sellaset turvotukset, että se nousi samoihin kun viikko sitten. Jalat on kyllä melkoset pökkelöt ja sormet kunnon makkarat :/ Paineet oli 118/78 ja pissa puhdas, joten ei huolta niitten kans. Ajan sain taas viikon päähän, mutta kovasti toivotaan ettei sitä enää tarttis. Ja sitten terkka muistutti, että nyt kun on sairaalaan hieman pitempi matka kun edellisellä kerralla (sillon n.3km, nyt n.170km) niin lähtee sairaalaan ajoissa. Sano, että jos parin tunnin ajan tulee säännöllisiä ja kunnolla napakoita supistuksia n.10min välein, niin sitten hypätä autoon tai tilata ambulanssi jos tuntuu ettei kykene istumaan. Sitä ei siis auta kärvistellä kotona niin pitkään kun mahdollista! Ja mielumminhan sitä vaikka kääntyy sitten matkalta takasi kun jättää lähtemisen liian myöhäseen. Niin, ja toteshan se täti vielä, että on aika kypsän näkönen ja hyvän kokonen maha :D

En muuten muistanukaan miten tympeetä tässä loppuajasta on käydä pissalla, kun tuntuu ettei millään saa kaikkee tulemaan! Aina kun vähän muuttaa asentoo ja oottaa hetken, niin lirahtaa lisää. Onko kukaan muu huomannu samaa??

Pinuski olipas kivasti sanottu naapurin tädiltä, tuollaset kehut kyllä kummasti piristää mieltä =)

Mutta koitetaanhan mammat vielä jaksaa vähän aikaa! Kyllä se meidän kaikkien vuoro vielä tulee =) Kovasti supistus puhureita lähettelen kaikille niitä kaipaaville :whistle: :whistle:
Ja anjamaritalle kovasti tsemppiä perätilasynnytykseen!

Änkkäpöö ja Toivoilona 38+0 (lähenee, lähenee!!)

Niin, ja sumppikselle taasen iso kiitos uudesta pinosta!
 
suomalaiselle tsemppiä ja toivotaan että pian pääsisit hommiin! Tuskasta ja tympeetä varmasti kun antaa vaan odottaa ja odottaa. Onneks se mies nyt kuitenkin ehti kotiin ja pääsee mukaan =)

Tuosta syömisestä vielä, että mulla taas on nälän kans menny ihan toiseen suuntaan. Tuntuu että minkään vertaa ei pysty syömään ja päivittäinen ruoka määrä onki viimesen parin viikon aikana pienentyny huomattavasti. Mikä ei tieten näillä kilomäärillä ollenkaan haittaa. Näkkäriä tosin vetelen ihan urakalla, useempi paketti menee viikossa :p

Änkkäpöö taasen...
 
Neuvolassa käyty..
Tätipä ei oikein osannu neuvoa antaa näihin kipuihin, käski ottaa maksiannokset panadolia ihan surutta vaan ja koettaa synnyttää mahdollisimman pian! Heh heh..
Noin muuten kaikki ok, paineet hyvät, pissa puhdas, painokin laskusuunnassa!! Ihme.. Kohdunpohja tipahtanu, ja NinniElmeri asettunut vihdoin pää suoraan alaspäin, eli lähtökuopissaan siellä (ei kiinnittyneenä kuitenkaan) . Sykkeet vauvalla nyt kaks kertaa olleet alempana kuin aiemmin, tosin eipä nyt jumpannu ollenkaan vaan rauhassa kölli. (Kelläs se tiesikään lähtöä tuo sykkeiden tippuminen?!? ) Supistaessa tuntuu alavatsalla/alapäässä ikävä paineen tunne, sanoi että kyllä se nyt on lähdön edellä ja paikat siinä kypsyy. Ajan sain viikon päähän taas, mutta perään toivotuksen ettei enää näissä merkeissä tavata, vaan hän sais kotikäynnille tulla! Sitäpä toivon ja hartaasti minäkin!!

Jos tässä nyt yhtään samaa rataa mennään kun aikasemmissa raskauksissa, niin pitäs tästä viimestään alkuviikosta päästä nyyttiä hakemaan, toivossa on hyvä elää ja sitä rataa.. Toisaalta ei pitäis liikaa tuijotella noita entisiä rv:ja, kun ei nää raskaudet ole muutenkaan menneet samalla kaavalla. Ja sekin on niin totta, että nää toisten synnytykset saa tunteen ettei tästä ikänä ite pääse mihkään!!

Suomalaiselle vielä voimahalit, ja isot, ja toivottelut sinne synnärin suuntaan ja äkkiä sieltä!! Ei tuollasia kipuja kukaan kauaa kestä, oot ihan jo riittämiin kärsiny!! :hug:

Ja nyt painun kamun luo kaffelle, ei jaksa täällä mökissä sisälläkään kökkiä sadepäivä ja kaikkea...

Räpis taas kerran... :ashamed:
 
Paljon onnea Bambiino ja Viivi pienistä nyyteistä!!!! :flower: :flower:

EAK: en ehtin aikasemmas viestis laittaa et toivottavast teidän vauval kaikki hyvin sydänäänistä huolimatta!

Suomalainen: Ikävää kärvistellä noin mut onneks sait miehen kotiin ennen synnytystä! Kyllä se sieltä pian tulee, kovasti vaan voimia ja tsemppiä!

Räpis: Mulla myös kädet ihan turvoksissa ja puuduksissa sekä kipeät! Yöllä herään monta kertaa ku niitä särkee niin pirusti ja on ihan puutuneet...Blääh. Onneks ei ole enää kauaa mut ei kyl auta asiaan tää hellekään! Täällä etelärannikolla on yli +25 ja painostavan kuuma. Koitetaan jaksaa vielä vähän, jookos!?

Anjamarita: Kovasti tsemppiäperätilasynnytykseen! Mulla takana kaks sectiota, joten jos kuitenkin siihen joudut niin mulla ainoastaa positiivista sanottavaa siitä. Toivotaan vaan et tää kolmas sectio sujuu myös yhtä hyvin tai lähinnä se paraneminen. Luulen kyl et helle ei tee hyvää hautovalle haavalle... :'( Kyllä miäki alateitse mieluummin synnyttäisin jos tietäisin sen varmasti turvalliseks mun tapauksessa.

Omaa napaa: Tänää oli siis viimeinen neuvola! Voi että tuo aika menee nopeaan. Neuvolassa kaikki hyvin, paitsi se sama sijainen oli siellä taas... Mut
pissa puhdas
paineet 122/70 muistaakseni...
Hb 129
Sf 33cm eli laskenut sentillä
Painoa -500g

Ens tiistaina koittaa sitten meidän h-hetket! =)

Palataan taas, jaksuja kaikille! Kädet ei tunne enää mitää ei....

Neleka 37+6
 
Onnea Viivi ja Bambiino!!! :flower: :flower:

Suomalainen Toivotaan, että lähtö synnyttämään tulisi pian. Kuullostaa niin hankalalta tuo sinun olotila. :hug:

Anjamarita Harmi ettei Saran kääntäminen onnistunut, mutta tsemppiä myös täältä perätilasynnytykseen.

( . ) Puhuinkin aiemmin siitä mun jatkuvasta nälästä...Painoa tullut siis viikossa 1,2 kg :ashamed: Ja turvotusta ei ole,jotta ihan syömisellä tuo hankittu. Täytyy nyt ottaa itseään niskasta kiinni.

Muuten neuvolassa kaikki ok. Sf-mitta edelleen yläkäyrillä, mutta painoarvio kuitenkin ihan "normaali". Ja ei siis mitään merkkejä siitä, että vauva syntyisi lähiaikoina (kohdunsuu kiinni ja kiinteä ).
 

Yhteistyössä