Alkuperäinen kirjoittaja Ensikertalainen:
Anjamarita oli ilm. menossa alatiesynnytykseen PT-tilassa. Onko sinulla ensimmäinenn lapsi? Ja kuinka päädyit tähän vaihtoehtoon jos saan udella?
Ensikertalainen;Kyllä tämä on ensimmäinen. En halua sektiota, siinä syy. En kammoa leikkauksia mutta tiedän että leikkaushaavan kanssa vauvan hoitaminen tulisi tosi vaikeaksi minun kohdalla. Jos tilanne olisi toinen en olisi epäroinyt leikkaukseen menemisestä. Mieheni ei aio pitää isyys lomaa, vaan hän käy työssä niin että lähtee aamupäivälla noin klo 10.30 ja tulee yöllä noin klo 23.30. Sektio haavan kanssa ei paljoa muita kotitöitä tehdä kuin hoidetaan vauvaa. Apua ei ole tiedossa itse olen ainoa lapsi ja äitini on vielä työelämässä on pitänyt jo lomansa ja hän asuu yli 400 km päässä meistä. Mieheni perhe ja sukulaiset ovat Turkissa. Olemme muuttaneet nykyiseen asuntoon puoli vuotta sitten enkä tunne edes naapureita.
Tänään
soittivat äippäpolilta että lantiossa on runsaasti tilaa synnyttää perätilassa.
Tietenkään ei voi koskaan tietää jos sitten joutuu sektioon kesken kaiken, mutta mitäpä sitä näin etukäteen murehtimaan.
Neuvola oli tänä aamuna, viimeisen kerran sama neuvolantäti ensiviikolla kuulemma sijainen.
rr ja pissa ok
turvotus+
painoa tullut paljon, johtuu tuosta turvotuksesta. nyt noin 15 kg yhteensä.
Kävin samalla viimeisen kerran lääkärillä, joka teki sisätutkimuksen, mutta ei siellä ollut mitään tiistain jälkeen tapahtunut, kanavaa 2 cm, pehmeä ja kiinni.
Kohdunpohjan korkeus lääkärin mittaamana 38cm, viikkositten th mittasi 36cm.
Sydänäänet 140.
Eilen oli oikea suursiivous pv. Ensin aamupäivällä leikkasin nurmikon ja kitkin kukkapenkit. Iltapäivällä tuli kaveri avuksi ja siivottiin koko asunto, 78m2, oikein kunnolla. Kylläpä oli selässä jomotusta illalla, tuntui että mikään ei auta. Liikkeellä piti olla jos meni pötkölleen ei tullut olemisesta mitään. Otin pari panadolia ja sain sitten nukuttua jotenkin. tänään selkää vain pikkusen jomottanut. Kokeillaan seuraavaksi saunaa, on lämpiämässä. Selkää vain jomottaa oikeita suppareita ei ole tullut.
Tässäpä tätä juttua taas kerrakseen.
Onnea vauvansa saaneille :flower:
anjamarita ja Sara 37+2