HEINÄMAMMAT 2008 ~loppusuoralla~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Hei!

Ensiksi onnittelut kaikille uusille vauvan saaneille!!!

Joku teistä mammoista kyseli loppukuussa lasketun ajan omaavien olotiloja. Mulla la 22. päivä ja vielä ei mitään suurempia supistuksia ole ollut. Silloin tällöin enemmän liikkuessa tulee muutamia kivuttomia harjoitussupistuksia, mutta mulla ainakin esim. paikat vielä täysin kiinni. Ainoa selvempi tuntemus siitä, että jotain ehkä tulee tapahtumaan on, että vauva puskee päätään tuonne alakertaan välillä melko voimakkaasti.

Olikos se anjamarita tehnyt suursiivousta, täällä myös pitäisi ottaa itseään niskasta kiinni ja hieman siivoilla paikkoja. Mies ollut kipeänä ja ei olla kumpikaan jaksettu tehdä mitään kotona. Tänään tai viimeistään sitten huomenna täytyy meidän aktivoitua tuon kodin hoidon suhteen. Pistän kyllä myös miehen hommiin, kun on onnistunut saikullaan moninkertaistamaan kaaoksen määrän.

Sitten omat tuoreet neuvolakuulumiset:
Hemppa 115 (laskenut jonkin verran ja täytyy katsoa nyt, että tulee saatua tarpeeksi rautaa)
paineet ok
turvotusta ei ollut
painoa tullut edellisestä käynnistä reilut puoli kiloa, yhteensä raskauden alusta lukien semmoiset 9,5 kg
sf 31,5, ei enää ole kasvanut kuin puoli senttiä ja täti epäilikin, että vauva laskeutumaan päin
vauvan painosta arveli, että jos menee laskettuun aikaan, niin 3,5 kiloinen olisi tulossa. Normikokoinen vauveli näyttäisi olevan. Mulla maha on sen verran pienikokoinen, että veikkaisin kyllä itsekin, ettei mitään jättiä ole tulossa. Moni ei uskokaan, että mulla la jo tässä kuussa, kun tuo maha tosiaan ei mikään iso ole. Yhdellä kaverilla on la syksyllä ja sillä jo isompi massu kuin mulla, mutta mulla on tuota pituutta sen verran, että vauva kyllä mahtuu hyvin pienemmänkin kummun sisään. (olen melkein 180 cm)

Kaikille mammoille mukavaa helleperjantaita ja tosiaan viikonlopuksihan taas näyttää viilenevän. Tsemppiä myös kaikille, joilla synnytys lähestyy!!!

bryson ja papu 37+4
 
Paljon onnea Marge ja äitee2!!!! :flower: :flower: En tiiä onks mult menny jotaa ohi vai oonko huomannu lukea et Marge on jo synnyttäny??? Laho pää siis täälläkin...

Tänne etelä-kaakkoisrannikolle luvattu sitten tänään sitä hellettä, yhtää ei jaksais. No, myö lähtää poikien kans meren ääreen vilvottelemaa.

Äitylix3: Mullehan tehdää sectio nyt 8.7 aamusella ja oon myös miettiny sitä sterilisaatiota ku siinä toimenpiteen aikana olis ihanne tehdä..vaan unohdinpa puhua siitä lääkärin kanssa viime viikolla! Vielä koko toimenpide kyl arveluttaa et ehkä miä en o sit ihan valmis siihen kuitenkaa :snotty: Ja sit toinen homma on et ku mun kk kierto on lyhyt ni sit pitäis ehkä kuitenki syödä pillereitä päälle, joten oon vähän miettiny et olisko siin sit mitää järkeä... Oon kyl aikasen varma et meille riittää myös nää neljä lasta, eikä mun fysiikka edes kestäis enää yhtää raskautta.

Mut nyt nää perhanan kädet ei enää toimi... Onnea ja tsemppiä Ievaleena jos pääsisit tositoimiin jo tänää!! Onne amyös muillekin ja kuten Krissie sanoi; hyvää synnytystä =)

Jaksamista!

Neleka 38+1
 
Äiteelle isosti onnitteluja potrista pojista!! :flower: :flower:

Aina täällä vain joku poksahtaa kun poissa on..

Äitylix3, minäkin kyselin tuos sterilisaation perään, että josko sen samalla reissulla sit hoitas pois, vaan eivätkä K-S ks:ssa tee sitä synnytysreissulla. Perusteluna taas juurikin päinvastoin kuin sulle on sanottu, eli "vehkeet" on sen verta turvoksissa vielä synnytyksen jälkeen, että jos klipsit laitetaan ne saattaapi sitten löystyä kun turvotukset häviää. Ja jostakin julkaisusta luin, että kun tuubit katkaistaan ja poltetaan niillä ois taipumusta kasvaa takasin.. Keksippä tässä sitten pitävä ehkäisy, kun ei enää ole takoitus lisääntyä, eikä hormonit tai kierukat käy!! Mutta sterilisaation tahdon silti, kyllä meillekin riittää nämä neljä jo!

Anoppi se osas ilahduttaa mua heti aamusta soittamalla mukamas niitä näitä, ja sit kuitenkin se pääasia et "Mikäs sulla on olotila??? Tuntuuko yhtään siltä että..." NO KUN EI TUNNU!!! :kieh: Minnuu alkaa risoa, varsinkin nyt sitten kun yks sun toinen alkaa latelemaan millon tässä pitäs alkaa jakautumaan!! |O Yks sanoo että kunhan sitte tällä viikolla kun sopis hänen suunnitelmiin, anoppi toivos että viim.tänään hyvinki itsekkäistä syistä myös, appiukko käski viimeyöks jo laitokselle (on kyllästyny oottamiseen kait) , yks tokas et 2.7. toinen 7.7., viides päivä ei saa synnyttää ettei satu samalle päivälle kun kaverin tyttö... |O |O |O Eiköhän se mukula sieltä tule sitten kun itse tulee, hittoako minä voin siihen vaikuttaa?!?! Taidan lakata vastaamasta puhelimeen ihan suosiolla, siinäpähän sitten kaikki kärvistelee et nytkö se lähti kun ei vastaa! :kieh: :LOL:

Räpis the nakkisormi hermoraunio kera NinniElmerin rv38+2
 
Onnittelut Äiteelle poitsukoista!! :flower: :flower:

Täällä taas onneksi vähän parempi yö takana. Supistuksen supistusta ei tullu koko eilisen päivän aikana ja yölläki tartti herätä vaan pari kertaa vessaan. Nyt alotinkin sitten pyykinpesu urakan heti aamusta ja pitänee tästä sitten lähtee poitsun kans uloskin kun näyttää niin ihana aurinkoinen ilma olevan.
Oma olotila vaan ei helteitä juuri kaipaa. Turvotus on ihan kamalaa ja eilen oli sitten pakko käydä ostamassa sellaset crocks-jäljitelmä lonttoset, kun yksinkertasesti ei mitkään muut mene jalkaan. Ja minä kun niin vannoin että sellasia en kyllä hommaa, mutta pakkohan sitä jotkut kengät on olla!

Jokohan se ievaliina on nyyttiä hakemassa kun ei ole tälle päivää vielä täällä näkynyt??? Entäs suomalaisen tilanne???

Mulla iski eilen illalla kans kamala synnytys jännitys päälle. Tai lähinnä pelkään sitä, että omat voimat loppuu totaalisesti tai tulee jotain ongelmia. Mutta kun turhaahan noita on etukäteen miettiä, kun ei voi tietää mitä tuleman pitää. Turhaan vaan panikoi ja kuluttaa voimavarojaan ennen h-hetkeä. Pitänee koittaa sysätä moiset ajatukset mielestä ja ajatella vaan positiivisia ja voimia antavia ajatuksia =)

Räpätäti tuo toisten ahisteleminen on kyllä tympeetä! Luuleeko ne oikeesti että niille ei ilmotettais tai ajatteleeko ne, että hoputtamalla asia etenis jotenkin nopeemmin :eek: Minä oon onneks tällä kertaa säästyny suuremmilta kyselyiltä. Johtuen ehkä siitä, että nyt kun äitiä näkee joka päivä niin sen ei tartte soittaa montaa kertaa päivässä että "joko nyt". Muutkin onneks ymmärtää ihan hienovarasesti vaan kyselle, että onko mitään tuntemuksia. Saa nähdä sitten muuttuuko tilanne kun la lähestyy!

Mutta on kait se kaiveltava pyykit koneesta ja raahauduttava tuonne pihalle.

Änkkäpöö ja Toivoilona 38+2
 
Huomenta!

Mitä parhain yö takana. Just ja just heräsin kerran pissalle, niin että melkeeen reisillä jo valu ko kipasin reippaasti. Sitten ihan äskettäin heräsin. Nukun vissiin liikaa ko pää on kipeä herätessä, mutta paranee aika pian.

Ei suppareita ei mitään. Eilen tosiaan ei voinu pissallakaan istua irvistämättä, olipa jännää. Nyt pitäs viikonloppu kärvistellä ja sitten ottaa terapiaspurtti alkuviikosta. Mies ei anna mulle sitä mukavinta s:ää :( Eilen oli tekosyynä se, että ei se kuitenkaan synnytystä käynnistä. Kylhän mieki siihen uskon, mutta voihan sitä muutenkin puuahstella.

Ekat äippärahat on putkahtanu tilille ja eikun aleen....

T: pörrö ja vauva, jonka eräpäivä on huomenna
 
Edelleen kotona...Yöllä supistukset tyrehty,no sain nukuttua.Illalla iski kova piänsärky ja keuhkot ol ihan tukossa rää`stä.
Nyt taas aamulla supisteluja on tullu mut ei mitenkään säännöllisesti ja ilmeisesti vessassa käydessä irtos osa limatulpastakin.
Äiti tuossa soitteli,isä-parka ol valavonu melkein koko yön,oli puhe et jos yöllä tulee lähtö nii isä tulee meille pojan ja koiruliinin vahix.Isä oli jo käyny äitiäkin tökkii et soiko puhelin?
Isukki on lähes 80 vee puolkuuro ukkeli,hyvässä fyysisessä kunnossa kuitenkin.Äiti nauro et oottaa tätä vauvaa enemmään ku omia lapsia aikanaan.No tämä on isälle varmaan viimeinen lapsenlapsi jos en nyt innostu enempää lisääntymään.Siskot on sen verran iäkkäämpiä jotteivät hyö ennee lapsia ruppee tekemään(44v ja 39v).

Sunnuntaix lupas 11 astetta tänne meillepäin! :( ,pittää varmaan sairaalakassiin lisätä vauvalle toppapuku ja itelle toppatakki.Outo kesä en voi muuta sanoa :/

Voimia kaikille :hug:
Ja toivottavasti suomalaisella on kaikki hyvin!

Kypsä-Ievaliina ja "ei kiire mihinkään" pikkumies 40+1
 
Laskettuaika oli ja meni ja täällä vielä odotellaan. Eilen illalla oli jo lupaavia merkkejä masussa, mutta niin vain ovat pirhanat yön aikana kadonneet. Olo on muuten ihan ok, ei turvotuksia tms. mutta selkä alkaa olla aika loppu. Vähän väliä yrittää mennä jalat alta ja liikkelle lähtö on hankalaa. Koko ajan, kun tasaisesti olis jalkojen päällä, niin pärjää paremmin, mutta heti kun pidempään istuu, niin ei meinaa liikkelle lähtö onnistua.

Aika moni heinäkuinen on kuitenkin jo vauvansa saanut maailmaan ponnistaa. Onnittelut kaikille tasapuolisesti! :flower:

Mä oon siivonnut tässä nyt pari viikkoa lähes taukoamatta ja nyt päätinkin, että viikonlopun otan ihan rennosti ja kerään voimia, kun ei tuolla jatkuvalla riehumisella kuitenkaan mitään vaikutusta tunnu olevan.

Voimia kaikille loppusuoraan! Eiköhän me nuo vauvelit tämän kuun aikana maailmaan saada.

meidänmurut rv 40+2
 

AURINKOISTA AAMUPÄIVÄÄ!!!

Tämä mamma kävi pyörähtämässä yhden yön reissun Savonlinnassa!
Autossa tuli taas istuttua melkein 700km.Sairalakamat oli varmuudeksi mukana,mutta turhaan!Ei mitään synnytykseen liittyviä merkkejä!!Vieläkään en tiedä,miltä esim.supistukset tuntuvat?!Eli ei tullut meidän rinssistä savolaista! :LOL:
Nyt pitäisi pestä pyykkiä,kun huomenna on taas lähtö yöreissuun...
Raskauden alussa ajattelin,että loppuvaiheessa en liiku kun lähikauppaan.No,nyt sitä sitten mennään kun viimeistä päivää. =) Ja mikäs tässä mennessä,kun olo on suht hyvä rannekanavaoireyhtymää lukuunottamatta.

Keskiviikkona kävin neuvolassa:verenpaine oli mulle vähän koholla,118/81,yleensä tosi alhainen.
SF vaan kasvaa(36)vaikka rinssi on kuulemma jo kiinnittynytkin!Pikkasen tässä oikeasti mietityttää,että minkä kokoinen kaveri sieltä tulee?
Sykkeetkin oli vaan 120,mutta TH:n mielestä masussa oltiin aamupäiväunilla! :)
Muuten kaikki ok ja sain taas ajan ensi viiikoksi.

Räpätäti:Ootko varma ettei sullakin ole tätä RANNEKANAVAOIREYHTYMÄÄ???
Mä popsin myös lääkärin määräyksestä Panadolia urakalla,mutta lopetin viikko sitten,kun huomasin ettei se auta mihinkään!

ISOT ONNITTELUT KAIKILLE KÄÄRÖNSÄ SAANNEILLE MAMMOILLE!!!
:flower: :heart: :flower: :heart: :flower: :heart:
Aika poikavoittoisia uusimmat uutiset(viivi,Julia orvokki,katariina,äitee)!!!

Mukavaa viikonloppua ja supistuksia kaikille tasapuolisesti! B)

T:bella&rinssi 39+1 :heart:
 
KUKA TUNNUSTAA VARASTANEENSA MUN SUPPARIT???? |O

Siis ihan oikeesti. Mä oon kaks päivää heilunu imurin, rätin ja mopin kanssa ja tuloksena tasan kaksi pientä ja kivutonta supistusta (ja helvetillinen lonkkasärky) :eek: Ei tässä muuten mitään, mutta kun tässä on monta viikkoa suppaillu ja välillä ihan niin et selkääkin jo poltellut, mutta nyt ei kahtena viime päivänä mitään, vaikka tosiaan oon siivonnut kun hullu :( No toisaalta, saishan tuo vielä viikon sisuksissa pysyäkkin, kun äitillä ja miehellä on tosiaan se viikko vielä loman alkuun...

Neuvolassa tuli tänään käytyä..
paino: 71,0 +0,788kg/vko Yhteensä alkupainosta noussut hurjan kilon
rr: 122/75
pissa puhdas
sf tippunut sentillä ollen nyt 30
rt
sykkeet 150

Vauva siis laskeutunut ja pää on kiinnittynyt. Neukkatäti oli sitä mieltä, että ei ainakaan yhtä pitkään mahassa pysy, kun esikoinen, joka syntyi 41+3. Valittelin neuvolassa myös, kun nyt kaksi päivää on ollut sellanen fiilis, että jotain lorahtelee koko ajan pöksyyn, mutta en tiedä onko se vettä vai todella vetistä valkkaria. Neukkatäti käski ottaa pikkuhousunsuojan pois ja tutkimaan "eritettä" vähän tarkemmin ja jos epäilyttää, niin näytille jorviin. Tuntuu vaan niin tyhmältä, kun jo toinen lapsi kyseessä, eikä edes tiedä millasta lapsivesi on :ashamed:

Täällä taas oli tosi mielenkiintonen viime yö. Menin klo.23 nukkumaan ja nukuin kun tukki aina tonne neljään asti. Sit kävin vessassa ja pyörin sängyssä kuuteen. Sit nukahdin taas tunniksi kunnes sitten miehen herätyskello soi seiskalta. No yllättäen nyt sit väsyttää :headwall: No täytyy varmaan tänään mennä esikon kanssa päikkäreille..

Täällä eteläsuomessa on joo tänään aika lämmin päivä.... hiki lentää ja ulos ei paljon tee mieli. No onneks huomena alkaa viilenemään.

Margelle vielä onnea potrasta pojasta :flower: :heart: Ja nyt jätän palstatilaa vähän muillekkin :wave:

Nelly ja JJ 37+6
 
Ihan alkuun, ONNEA KAIKILLE VAUVAN JO SAANEILLE! :flower:


En ole aikoihin täällä käynyt kirjoittelemassa, silloin tällöin olen kuulumisianne lukenut, mutta jotenkin oma pää on niin sekaisin että ei ole jaksanut omia kuulumisiaan kertoa.
Me kävimme reilu viikko sitten ultrassa, sen jälkeen on mieltä ja ajatuksia vallannut pelko.
Saimme vauvan painoarvion, joka oli jo silloin melkein 4 kiloa :eek: tuo oli siis rv. 38.
Nyt menossa rv. 39+2, seuraava käynti sairaalalla laskettuna päivänä ensi viikolla.

Silloin tekevät taas painoarvion vauvasta ja saa sitten nähdä jäänkö sinne käynnistettäväksi/leikattavaksi.
Esikoinen oli kooltaan niin pieni (alle 3 kiloa) että tämän vauvelin hurja koko pelottaa. Alakautta haluaisin synnyttää, mutta koska olen itsekin niin pirun pieni ja esikoisenkin pungertaminen maailmaan tuntui vaikealta, mietin kuinkahan minun käy tätä synnyttäessä. tosin voihan se olla että eivät anna alakautta synnyttää jos on vielä kovin kasvanut...

Varsinkin kun olen lukenut kaikki kauhutarinat kuinka pahasti jotkut ovat synnyttäessä revenneet ja kuinka siitä on jäänyt lopunikäiset vaivat, voin sanoa että pelottaa.

no, sittenhän se nähdään kuinka käy...

Onnea tulevaan koitokseen teille jotka vielä olette yhdessä läjässä.
 
Ai niin Margelle onnea pojanpalleron johdosta :hug: :flower: !

Räpätäti: :wave: ,tiällä ihan sama homma.Kokoajan puhelin soi,appiukkokin on nyt jo viikon ajan soittanu joka päivä,hyvä jos yleensä kerran kuussa...Tekis mieli karjuu suoraan puhelimeen et "EI VIELÄ!"Hyvin asiallisesti kuitenkin koitan jutella...

Pörrö:Kyllä meillä eilen ainakin tuli toimintaa melkein saman tien ku hommelit lopeteltiin.Neuvolassakin tätille suoraan sanoin tästä.Täti sano et monta synnytystä on käynnistetty luonnonmenetelmin ;) ,ainut vaan et määrältään se kertasatsi on niin pieni jotta maksimitehon siitä sais jos ukko suurinpiirtein päivän puskis ku härkä :LOL: .
Meijän ukko ois kyllä turhanki innokas noihin puuhiin,mie en vaan nyt niin hirveesti nauti siitä tässä tilassa.Enkä kyllä oo varmasti missään muodossa seksikkään näkönenkään :| .No onneks ukolla vissiin mielikuvitus sitten pelaa hyvin.En keksi muutakaan selitystä.

Änkkäpöö:Miun jalkojen pelastus on ollu justiin nuo crocs jäljitelmät joita oon pitäny toukokuun puolestavälistä asti ja miekii vannoin kautta kiven ja kannon et moisia en ikuna jalakaani laita!Pakko ol syyvä sanansa ku mitkään muut jalkineet ei mahu yksinkertasesti.Miula on punaset ja hopeiset(pojalle ostin siniset joita myös salaa lainaan...).
Kummasti nekin piristyy(siis lonttoset) ku niihin saa laitettua koristeita.Anoppi anto vinonpinon jos jonkii näköstä kukkasta ja piäkalloa,seki ku hurahti 60v. moisiin kenkiin!

Eilen illalla purkautu sit isännän päivän jännitys.Kiukkus ja huus ja mie karjuin takas,liekö vaavi säikähtänä ja arveli pysyä vielä turvallisessa pesäkolossaan hiukan pitempään...

Ievaliina taasen
 
RouvaSumppisuu
:flower: :flower: :flower: Onnittelut taas lukuisille vauvaantuneille!!! :flower: :flower: :flower:

Jokojokojoko -kyselyihin oon minäkin niin lopen kyllästynyt. Tajuisivat jo, että kyllä ME sitten ilmoittelemme, kun sen aika on. Mulla rupee olemaan niin pinna kans kireellä, hampaitten välistä aina jotain ärähtelen kyselijöille :LOL:, kai ne kohta tajuaa olla hiljaa tai puhella vaikka säästä :whistle: ...

Synnytysjännitystä oli monella ilmassa, niin täälläkin. Tai sellaista epäuskoisuutta, että ihan AIKUISTEN oikeesti kohta pitäis olla pukkaamassa vauvaa ulos -HUI :eek: . Ja täällä kotona musta on tullut ihan armoton kontrollifriikki, kaikki pitää olla niin maan valmista vauvaa varten ja mitäs nyt vielä puuttuu ja paniikki iskee jne, stressaan ihan ihmeellisiä asioita.

Nellykö se tuossa edellä kyseli, että kuka varasti supparit...No, se taisin olla minä :ashamed: :LOL: . Viime yönä valvoskelin muutaman tunnin ja kipeitä suppareita tuli vartin välein, lisäksi vatsa tyhjeni vauhdilla. Mutta jossain välissä olin nukahtanut ja nyt taas ihan normiolo. Täytyy vissiin taas lämmittää sauna illalla, jos sillä saatais taas muutama suppari aikaan. Ne muut ässät ei muhun kyllä tehoa.

Tsempitykset kaikille viimemetreillä taisteleville!!!

Sumppis ja pikku-B rv. 39+5
 
Anzzulle isosti pinkkejä onnitteluja!! :flower: Taas oli yks "poksahus" vaikkei ollu poissa kun tunnin verran.. :D

Bella-74, on miulta se joskus tutkittukin tuo hermopinne, sillon ei kokeista käynyt ilmi että ois ainakaan ranteessa tai kyynärtaipeessa. Siis tehtiin se sähköisku-tutkimus, neuloja sinne ja tänne.. :$ En kauheesti tykänny! Fysioterapeutti oli sitä mieltä, että hermot oli pinteessä jo hartioista asti, eikä se koe näyttäny siksi mitään. Vuosia oon rampannu käsieni kanssa lääkärillä, ja aina kun lääkäri vaihtuu (usein) niin tutkimukset alkaa alusta.. Jotaki häikkää niissä on, mut selvyyteen ei taida ikänä päästä!

Jopas oli kamalata käydä koiran kanssa lenkki heittämässä, niin kuuma on jo tuolla pihalla.. Koiran pirulainen vetäs meidän digilämpömittarin naamariinsa kevättalvella, joten tarkkaa lukemaa en osaa sanoa. Turvotus pahenee sitä mukaa kun elohopea mittarissa nousee.. :kieh: Ja tiettty kun ois aikaa ja rauha vaikka tutkailla kestovaippajuttuja tai tehdä jotaki järkevää, niin ei kykene kun kädet turpoo täsä koneella varsinki palloks.. Pohkeetkin alkaa jo paisua, pakko sitä Panadoliaki on ottaa että vie ees vähän pahinta kipua pois. Jalat nimittäin särkee niin julmetusti että.. :kieh: :'(

Ievuska pirskatti, kylla siun ois pitäny jo synnärille päästä!! On se kumma etteivät ota sinua sisälle ja päästä jo pälkähästä, kauheata ajatella että päivätolkulla pitäs kärvistellä kipeitä supisteluita..
Ja meillä taas ei isäntä näyttäs olevan kovinkaan innostunu tuohon käynnistelyn avitukseen. Eilenki ois ollu rauha ja hiljasuus, ei ykskään lapsista kotona, ja mies se alako unilleen kun minä oikasin sänkyy! Hö.. Vaan enhän mä saiskaan nyt synnärille lähtee kun ei oo sopiva päivämäärä...

Painunpa taas taka-alalle marisemaan olojani... :ashamed:

Räpis hermona ja turvoksissa
 
Tonneittain onnea ANZZU pikkuprinsessan johdosta :heart: .
Aamulla olo oli taas kuin ei ois ees raskaana, ja lähettiin esikon kanssa navetalle heti aamusta. Ja hahaa..ku käveltiin ja touhuttiin niin johan alko tuntua. tuntu etten pellon laijalta pääse olleskaan ku supistaa niin valtavasti.
Nyt sitten ollaan pesty pyykkiä ja oon keinunu keinustuolissa. Menkkamainen jomotus tuli takas selkään..se sama mikä vaivas koko eilisen päivän, ja joka katos sitten yöksi.. :/
ja niin myös sattuu taas tosi kipeästi alavatsaan koko ajan. Huh..oikeestaan kipeempi olo on nyt ku eilen.
Ai niin joo. Mulla on loppunu sitten se liman tulo kokonaan ?!?!?!? :eek: eiköhän siellä oo sitten mitään enää mitä tulla. Ku sitä sen 7 päivää tiputti välillä vähemmä ja sitten taas enemmän.. vai onko mulla koko aukeemisprosessi nyt jotenki jäissä :( :| ja siksi ei mitään tuu .
tänään ois kyllä vaavin hyvä päivä syntyä tai viimeistään huomenna :whistle: . Toivossa on hyvä elää ;)


mitens SUMPPIKSEN olot ja menkkajomotukset voivat tänään??
 
Nyt kärvähti sitten hermopäätteet tosissaan!! :kieh: :kieh: :kieh:

Tää nk. ystävä soitti mulle, et oothan vielä kokonaisena. Joo oon, eikä tunnu miltään. Tää sit lässyttää näitä kliseitä ettei se sinne jää ja kyllä se sieltä pian syntyy, vaikkei oo yhtään sen tyylinen ihminen, ja mä sille sitten vitsinä et hyvähän se ettei nyt oo syntymässä ettei tuu sen teidän tytön kans samalle päivälle.. Tää ihan vakavissaan sitten, että sitä hän oikeestaan kyselikin, et onhan sen vauvan saatava ihan oma päivänsä! :eek: Mä oletin et se vitsinä sen heitti, ja tää tosissaan sitä pelkää!! Voi #¤%&(/¤#"!#&/(!!!!! :kieh: :kieh: jos sattuu soitteleen vielä ni en kyllä enää vastaa!

Räpis kiehuen
 
neuvolakuulumisia rv 40+0

RR, pissa ok
paino + 800g / viikossa (yhteensä 13kg)
ei turvotuksia
sf 32 (+0,5cm)
sykkeet 150
ei ole laskeutunut (kuten ei yleensä toissynnyttäjällä)

rytmihäiriöitten (äidin) takia lähetettiin Ä-polille missä vietettiin seuraavat 2h. siellä käyrässä 30 min (eka sykkeet 160-170 luokkaa, sitten nukahti ja sen jälkeen hieno norm käyrä). lääkäri kokeili vatsaa, sano että alle 3kg mutta ultra sanoi että 3500g. kuulemma pää norm (rv 40) mutta jalat vastaa vasta rv 36... mitä päätellä siitä, kääpiökö tulossa?? toisessa ultrassahan jalkoja ei näkyny ollenkaan. hienosti voi vauva + istukka + napanuora. sisätutkimuksessa 1cm auki, kanavaa jäljellä 2cm. ei supistuksia. eivät voi käynnistää sydäntilanteen takia koska pääkaupunkiseudun synnärit täynnä (nyt ohjataan jo hyvinkäälle ja kotkaan) vaan rv 42+ sitten omassa synnärissä jos sinne saakka mennään.

eli seuraava neuvola ensi ti rv 40+4.

muuten vielä aika masis kun vauvaa ei kuulu ja varsinkin kun ihmiset ei tajua olla kysymättä jokos on syntymässä... en kai mä tässä olisi jo olisi, huoh :(

korvapuusti + "pikku"pulla 40+0 (99cm masu)

ONNITTELUT VAUVANSA SAANNEILLE!! :flower: :flower:
 
Onnittelut taas kaikille uusille vauvan saaneille! :flower:

Täällä alkaa kanssa huoli painamaan synnytyksestä ja erityisesti siitä kuinka vauvan kanssa pärjätään kotosalla. Kaikenlaiset ajatukset pyörii mielessä, kuten mitä jos imetys ei sujukaan tai vauveli ei nuku ollenkaan? No kai tämä on vaan jotain valmistautumista tulevaan.

Mulla laskettuaika 20.7 ja supistuksista ei ole oikeastaan vielä tietoakaan. Jotain harjoitussuppareita on välillä, mutta ei mitään sen kummempaa. Olen jo varautunut siihen, että yli menee, mutta eihän sitä koskaan tiedä. Neuvolassa arvioitiin kooksi 3,5 kg ja se tarkentuu ensi viikolla kun on aika äippäpolille. Toivottavasti ei menisi yli neljän kilon. Neuvolatäti vaan varoitteli, että viimeisinä viikkoina paino nousee yleensä vauvalla n. 200 g viikossa, mutta jos äiti oikein syöpöttelee paino voi nousta 350 grammaakin. Kuulostaa aika hurjalta! Onneksi tuorekurkku ei hirveästi lihota, kun se on oikeastaan ainut mihin on iskenyt himo.

neitikevät 37+5
 
Heipat ja kiitos kovasti onnitteluista kaikille! Sekä suuren suuret onnittelut kaikille vauvansa jo saaneille ja hirveesti jaksamista vielä odottaville.
Poitsu on oikeen tyytyväinen tapaus, syö ja nukkuu. Toisin ku siskonsa oli. Ihan outoa, että vauva voikin olla tyytyväinen eikä karju kokoaikaa pää punasena. =) Tuttikin kelpaa poitsulle, tytölle ei kelvannut sillon.

Vähän synnytyskertomusta:
Rv39+3 (27.6) aamulla (klo8 nousin) alkoi verituhrua tulemaan ja kivuttomia supistuksiahan oli tullu jo pidemmän aikaa ei-säännöllisesti. Puolen päivän aikaan alkoi supparit jo vähän tuntumaan ja niitä tuli 15min välein. Voimistuivat koko ajan, mutta eivät tuntuneet selässä vaan alavatsalla, niin en oikeen uskonut niitä synnytyssuppareiksi. Kävin vielä kaupungilla ajelemassa ja hoitamassa asioita.
Klo18-19 alkoi supistukset tekemään jo tosissaan kipeetä ja väli lyheni alle 10min. Esikoinen laitettiin varmuudeks yökylään mummille ja papalle. Kävin vielä saunomassa yheksän aikaan ja kymmeneltä soitin sairaalaan (Hyvinkäälle) että mahtuuko, jos tässä nyt synnyttämään pääsis. Hiljasta kuulema oli, oltiinkin sitte ainoot sinä yönä synnyttämässä. Edelleenkään ei tuntunut selässä. Klo 23 olin jo aika tuskanen, mutta sanoin miehelle, että kärvistelen kyllä kahteentoista ettei jouduta maksamaan "turhasta" päivästä. :D Klo23.50 lähettiin kotoota ja klo0.00 oltiin sairaalassa.
Olin 6cm auki ja laitettiin sit käyrälle n.40 minuutiksi. Supparit tuli välillä minuutin kahen välein ja oli kipeitä. Sitte n.klo1 menin ammeeseen mikä oli ihan jees. En ollut siellä kuitenkaan kun puolisen tuntia, kun supistukset alko oleen niin kovia, et halusin spinaalin. No, lääkärillä oli muut hommat kesken joten ei kerenny tulemaan. Klo1.35 olin auki 7cm, supparin aikana 8-9cm ja sitä reunaa vähän jäljellä. Sillon puhkastiin kalvot ja laitettiin kohdunkaulanpuudute, mistä ei ollut mitään hyötyä. Ilokaasua vedin hulluna, mutta ei se enää kalvojen puhkasun jälkeen auttanut, ku alko jo ponnistuttamaan. Klo1.56 aloin ponnistamaan, kätilö painoi reunaa samalla ja klo2.00 syntyi poitsu maailmaan. Ja päivä oli siis 28.6, rv39+4. Aivan ihana fiilis oli kyllä sen jälkeen.
Kätilö oli aivan ihana ja tsemppasi hyvin ja neuvoi miten ponnistetaan.
Kolme tikkiä laitettiin pikku nirhaumiin ja olo on ollut hyvä.
Mutta sellanen fiilis jäi, ettei enää ikinä!!! :x Ehkä jos ois saanu sen spinaalin, ni ei ois ollu niin helvetin kauheeta. Onneks meni kuitenki niin nopeesti loppujen lopuks.

Maito on noussu hyvin ja eilen kävi neuvolaterkkari punnitsemassa poitsun. Paino on jo yli syntymäpainon, nyt 3390g.

Esikko on ottanu veikan hyvin vastaan ja auttaa hoitamaan kovasti. Tänään käytiin ekaa kertaa puistossa, kun on niin hyvä ilma. On tossa pukemisessa vaan opettelu, ettei laita liian vähän päälle.

rinkinki ja poitsu 7vrk
 
Siis mä olen nukkunut kuin tukki koko aamu päivän ja osan päivästä. Aikaisemmat nukkumiset ollut huonoa niitten suppareitten kans ku on ollut kipeitä suppareita ja on pitänyt puhista.
Nytkin se maha menee kovaksi, mutta ei kipeitä tuikkivia supistuksia enää. Täytyy vaan ajatella positiivisesta että tyyntä myrskyn edellä... :kieh: :kieh:
Näin viime yönä painajais unta että mahaan kerty kamalasti lapsivettä ja maha valui polviin saakka. Sit joku sanoi että lapsivettä kun kertyy liikaa niin lapsi menehtyy. Mistähän tollanen uni tuli. No, tämä vauva onneksi liikkuu.
No, helpottavaa kuulla toi Hesan tilanne. Jos, se sitten näissä suurkaupungeissa on normaalia kesä aikoihin.
Aikaisemmin ei tälläista ongelmaa ole ollut. Kättärillä olen nää kaks ekaa synnyttänyt ja ton nuorikon Porvossa ku asutttiin silloin landella.
Ievuskalle kerron että tein sellaisen löydön tuolta laatikosta: 92-luvulta saadun Rantakylän autokoulun parkki kiekon uuden veroisena. =)
 
Onnea anzzulle :heart: :flower:

Vai on pääkaupunkiseudun synnärit täynnä.... No täytyy sitte tosiaan pitää jalat ristissä, ettei ainakaan tänään lähtis tulemaan, kun taksilla joutus tänään tuon matkan taittamaan ja vois tulla vähän kalliiks matka espoosta esim.kotkaan :whistle:
 
heip :wave: ja terveisiä elokuisten pinosta :)

käyn täällä vähän kattelemassa teidän kuulumisia, kun teillä on jo kova vauhti päällä :) osaa sitten esikoisen odottaja vähän ennakoida tositilannetta :ashamed: enkä kyl taida olla ainoa elokuinen, joka täällä vaklaa samasta syystä... ;)
lämpimiä onnitteluja kaikille, jotka ovat jo pikkuisensa saaneet ja muille sitä samaa kuin meidänkin ketjussa, että jaksamista ja voimia!!!

korvapuusti :eek: apuaa! ensinnäkin todella pahoitteluni, ettet pääse käynnistykseen, vaikka olisi tarvetta, mutta tottakai oman navan takia tässä kauhistelen: vai voivat pääkaupunkiseudunkin synnärit olla noin tukossa?? hyvä tietää, niin osaamme miehen kanssa varautua henkisesti siihen, ettei välttämättä oma sairaala voikaan ottaa vastaan :/
vaan sinulle toivon henk. koht. nyt hyvää vointia ja sitä, etteivät rytmihäiriöt liikaa häiritsisi loppuodotusta. :hug:
 
Onnea taas vauvoille, äideille & perheille! :flower: :flower:

Tyhmä kysymys: kauankohan kestää synnytyksen alkaminen siitä kun alapäässä tilanne on se että on 1.5cm auki, pehmeä eikä kanavaa ole jäljellä? (siis tämä tilanne oli jo keskiviikkona)
Limaa (ällöä, paksua) tullut aamusta lähtien..
Ei pahemmin ole supistellut, tänään oikeastaan ekan kerran tuntunut kipeinä. Ei silti edelleenkään säännöllisinä..
Tosin lääkäri kyllä sanoi että kaksosten kohdalla ei voi synnytyksen käynnistymisessäkään verrata yksössynnytykseen, mutta luulis kuitenkin näin mualaisjärjellä että tuli sieltä yksi tai kaksi että se synnytys käynnistyy samoin joko suppareilla tai vesien menolla..

Vai on täällä pääkaupunkiseudulla ruuhkaa.. Toivottavasti tää ei nyt sitten käynnistyis vielä, mehän varataan sitten se legioona meidän synnytykseen vielä.. (kaksi-kolme kätilöa + lääkärit ym) :LOL:
Toivottavasti ovat varautuneet siihen........

No joo, ehkä tää ei silti vielä tarkoita mitään... Sais kai pojat vielä tosin kasvatella itseään..

Jaksamisia kaikille!

Lähden kuulostelemaan miten käy.. Istuminen ei ole hyvä asento..

mom44 rv 36+2
 
Hohhoi.. Luulin jo, ettei tulsii niin kuuma päivä, mutta tuli kuitenkin..

Onnittelut taas vauvan saaneille! :flower: :heart:

On se kuitenki mukava lukea, ettei kaikki täällä oo synnyttäny ennen laskettua aikaa..Tähän asti on tuntunu, että kaikki heinävauvat syntyy viimeistään 39+jotain..Mutta tsemppiä kaikille jo lasketun ajan ylittäneille.. :hug:

Itellä on tänään ollu vähän semmonen olo, että herran jestas, eihän tässä nyt enää kauaa tarvi kärvistellä, että mitäs sitä nyt turhaa hosumaan ja stressaamaan..Mutta tuo olotila menee nopeasti ohi, ja sitten taas kirotaan ja itketään turvotusten, yövalvomisten ja noiden peräongelmien kans.. :x

Pitäis mennä esikkoa herättelemään ja kai lähteä Ranualle kattelemaan eläimiä. Jospa vaikka sieltä tuli äkkilähtö..Joopa joo, turha toivo.. :kieh:

Pinuski 39+1
 

Yhteistyössä