HEINÄMAMMAT 2008 ~kesäkuussa~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Täällä myös paukkuu ja rutisee mahassa. ja ku vauva liikkuu niin silloin kurisee suoletki :D. Mulla on olo ihan suoraan sanottuna perseestä :LOL: :LOL: :kieh: . Missään asennossa ei ole hyvä olla ja pissalla saa laukkoa joka 2 minuutin välein. Mulla tiistaina taas neuvola, ärsyttää kyllä sinnekki mennä ku se oma neukkatäti on siellä lomalla ja tää sijainen oli ihan selvästi aivan sekasin päästään.
Niin joo, mulla on pienentyny vatsan ympärys nyt 5cm, pari viikkoa sitten oli vielä 115cm ja nyt enää 110cm, kaippa se pienenee ku vauva laskeutuu.
Isot tsempit Kojolle ja Niivelle :hug:

Oon muuten ihan sairaaaaaan pahalla tuulella :kieh: , kotiporukka pysyttelee varpasillaan ku tämä mamma murahtelee. Oon ollu jo aamusta todella huonolla tuulella, ja sitten vielä ku kävin kaupassa niin kaikki vahtas ku lehmät vierasta navettaa, meinasin kysässä että ettekö ennen oo raskaana olevaa nähny :LOL: :LOL:
voi voi..jos vaikka lähtis käymään suihkussa, tai jotain..
pipsa (pippurinen) 39
 
Kojo ja Niive tsempit teille! :flower: =)

Mä taidan tosissaan päästä lähtemään kohta kans. Koko päivän suppaillu alle 15min välein ja joku nelisen tuntia alle 10min välein. Kipeetä tekee... |O Huhhuijaa vaan!
Ilmottelen, ku on jotain ilmotettavaa. :wave:

rinkinki ja poitsu 39+3
 
En nukkunut montaa tuntia ja heräsin. Niin huono olo jotenkin. Vauva liikkuu mahassa, vähän supistelee, närästää, oksettaa ja väsyttää mutta ei nukuta. :eek:
Käsiäkin särkee ja ihan kuin olisi hartia pistosta. :kieh: Hampaan ien väil jotenkin tulehtunut ja kipeä. :( Kyllä on monta vaivaa johon kolottaa.
En kyllä toivo että vauva syntyy ku ukko ei ole läsnä, mutta sitten kun perhe on koolla en kyllä jaksa odottaa sekunttiakaan enää. :headwall: :headwall: :headwall:
 
rinkinki tsempit, jos vaikka pääsisit itse asiaan!
suomalainen: täällä myös kaikki vaivat löytyy mitä voi yhestä ihmisestä löytyä... suurin kuitenkin vaivoista varmaan on suunnaton veetutus :kieh: hormoonit vissin tosi sekassin :) iso :hug: sulle :)
 
Olipas huono yö..Illalla alkoi tulla tosi tiuhaan kivuttomia supistuksia, ja koko yön sitten jännitin, että josko ne muuttuis joskus kivuliaiksikin. No, ei muuttunu. :kieh: Toisaalta, olishan kiva saada perhe kasaan ennen synnytystä, joten ei tässä nyt mikään kiire ole..Mutta silti..

Mutta eilen oli oikeasti semmonen olo, että kyllä tästä mahasta vielä joskus eroon pääsee, ja mahdollisesti jopa ilman käynnistyksiä. Positiivista sinänsä.. :LOL:

Nyt on olo silti virtaa täynnä. Taidan alkaa siivoilemaan, jospa se edesauttais tätä hommaa vähän. Tai ainakin tulis siistimpää! :LOL:

Tsemppiä kaikille v*tutuksen ja muiden vaivojen kans painiville! :hug: :heart:

Pinuski ja masukki 38+
 
Kojo, Niive ja taitanee olla myös Rinkinki jo tositoimissa, teille kovasti tsemppiä josko ei jo ole ihan valmista kauraa!! Nyt niitä sitten poksahtelee, Heinämahasia, ihan urakalla jo!!

Mie oottelen lapsosia kotiin, ovat yöllä tulleet reissusta. Ikävä on jo mahoton!

Mitään uutta ei tässä ( . ), ympärys eilen mitattuna 109cm. Ei tullu sillon enää mitattua ennenkö tipahti, niin en tiiä onko kutistunu vai kasvanu vielä...

Räpis+N-E rv37+3
 
Jaa tämä mamma kuuhailee taas täällä palstalla :LOL: ...
tuossa äsken tiskailin imuroin ja laitoin pyykkiä pesuun ja jo alko supistelemaan, elikkäs jos haluan paikkoja kypsyttää pitäis kai pitää tänään taas puuha päivä... :)
pinuski mulla myös iski tämän raskauden aikana jonkinasteinen pesuaine allergia, kutisi mahaa ihan hirmusesti, mutta ku vaihdoin huuhteluaineen erisaniin ja laitan sitä omien vaatteiden pesuun mahd. vähän niin jo loppu kutina.. toisaalta kutina saattaa johtua myös siittä ku vatsa on jo näillä viikoilla pinkeä ja iso niin äkempää iho siinä kuivaakin.
En olisi sinuna huolissaan, rasvaa vatsa vain hyvin ja pidä tämä päivä päällä sellasta paitaa joka on vähän normia löysempi massun kohdalta niin eiköhän se siittä kutinat lopu. :)
 
piparmintulle ONNEA tytöstä! :flower: jaksamista vauva-arkeen!

monella vaikuttaa olevan H-hetki ovella parhaillaan... TSEMPPIÄ kaikille tuleviin synnytyksiin!!

täällä mietitään että mahdetaanko kuitenkin saada synnyttää omassa synnärissä... aukee 14.7 taas eli jos menee 10 päivää yli... mutta toivon mukaan nyt kuitenkin EI koska sen verran kypsä olo ollu jo pidempään, tähän odotukseen siis...

sykkeiden alenemisesta ennen synnytystä niin esikoisen kanssa oli samana päivänä kun synnytys lähti käyntiin (yöllä) 120-125 vaikka norm koko ajan 135-145 eli täällä pitää paikkansa. viimeksi nlassa oli 140 eli ei ole vielä ainakaan laskeneet... seuraava neuvola vasta la niin saa nähä mitä silloin...

molemmat kylppärit pesty ja puunattu ja toinen koneellinen pyykkiä päällä. ruokaakin jo tehty... supistuksia, haha, ei ainuttakaan ;)

nyt surffailemaan kunnes esikoinen + mies tulee puistosta kotiin syömään... iltapäivällä mennään eläimiä maatilalle kattomaan, kaupunkilaisia kun ollaan ;)

korvapuusti + pikkupulla rv 39+1
 
Huomenia!
Tsempitykset täältä Kojolle,Niivelle ja rinkinkille :hug: .

Jisse kyseli tukivyöstä.Mie oon käyttäny maaliskuusta asti,koko hereillä oloajan tuota siskolta saamaa tukivyötä.Miulla on kahessa kohtaa selkärangassa skolioosi(mitäpä vaivoja miulta ei löytys...),ja voi elämä sitä tuskaa selässä jos yhenkin päivän on ollut käyttämättä tukivyötä.Miulla on myös törky huono ryhti :ashamed: .
Talvella oli lisäks se hiihtovamma josta sain mojovat issiaskivut pitkäks aikaa.
Vatsanympäryksen mittasin eilen,107 cm.
Maitoa tihkuttelee hyvin vähän.

Verenpainetta en oo tänään vielä kerenny mitata,eilen oli 133/96,alapaine koholla...
Huomenna ois 7:mäs hääpäivä,saa nähä mitä keksitään.Ihan kernaasti voisin viettää sen synnärilläkin,mikäpä oisi mukavampi lahja :) .
Mie taijan oikeesti lastata rinkan täyteen kiviä ja lähtee pitkin kyliä heiluu.Ei tää miun napero taija syntyy ikuna.Yks ainoa kivuton suppari on tullu tänään.
Seksi ei kiinnosta pätkän häivääkään :ashamed: ,ukko raukka ellää puutteessa...
Käytiinpä tästä asiasta ihan kunnon riitelykin,sain sanottua(tiuskastua) et se sattuu,ei tunnu kivalle yhtään.Olo ei todellakaan oo seksikkäimmästä päästä.Onneks tajus ku tarpeex selitin et tää ei nyt johu siusta ollenkaan ja on ohimenevää.Kaippa sitä 16:sta vuodessa oppii toista tuntemaan siten ,että ei vejä hernettä nenään ihan kaikesta.Eli ei meillä vissiin seksillä tätä synnytystä käynnistellä.Saunoa en voi ku siittä tullee karmee piänsärky ja kämppäkin on siivottu katosta lattiaan.Siinäpä ne ässät.
Eilen illalla karjuin koiralle(miula ol pitkä oranssi mekko) ni poika tokas et "äiti on ku vihanen appelsiini...",kuvastaa hyvin tätä olotilaa ja muotoa...Koiran käytös on muuttunu tosi oudoksi,on levoton,kokoajan pitäs piästä pihalle tyttökoirien hajuja lipomaan.Ei usko yhtikäsmitään,on ns.kiimasta vauhko.Ja mie oon sit helisemässä!

Joku kyseli aiemmin aikasempien lasten syntymäpainosta,meijän poju paino 3765g ja ol 52cm pitkä,synty tasan rv 40.Kohdun kasvu män yläkäyrillä koko raskauven ajan.Nyt on oltu keskikäyrillä ja niinhän nuo sanoovat et tulisi pienempi ja sirompi vauva kuin velipoika aikanaan.Neuvolan täti kyllä käsikopelolla koettaessaan sano et ihan hyvän kokonen vaavi kuitenkin.

Maha:eek:n myös kutiseva,eilen oikein säikähin ku ensin raavin kaksinkäsin masua ja sit erehyin kahtomaan peilistä.Mielettömät punaset juovat ilmesty heti!Masu on tosi pinkee ja kiiltää kuin kekkosen kalju aikanaan.Eli kiiltävä pallero punaisin juovin...

Näin tässä vanhaa koulukaveria kaupassa eilen.En oo parriin vuoteen nähnytkään.Hän tokas et "oot sit kesäpelejä pelannu ku oot rantapallon nielassu!"Aika hauskasti keksitty!

No nyt mie lähen keksii jottain tekemistä(kuhan mittaan eka sen verenpaineen),meen vaikka äetin luokse siivoo tai myllää pihamaata niin jospa ruppeis tulemaan ees jottain tapahtumia...Toivossa on hyvä ellää!

Ievaliina ja pikkumies 39+2
 
Heipsistä!

En varmaankaan osannut kirjautua teidän yhteisöön!! Mainitsinkin asiasta viime kerralla. Tarvitsisin apua, enkä jaksa selailla taakse päin, laiskako...

En ole oikein ehtinyt kirjoittelemaan, kun esikko ollut kipeenä paljon, ja viimeisiä hampaita pukkaa juuri. aika rankkaa on ollut. Öisin pystyisin nukkumaan, jos esikko vain antaisi. Nyt kaksi yötä mennyt hyvin.

Nyt on itselläni ollut paljon pahoinvointia, pissatulehdus, valkuaista, turvotusta ekaa kertaa, päänsärky,pyörryttämistä, närästys, ja supistuksia. Siksikään en ole jaksanut käydä täällä

Muuten kaikki meneepi suht hyvin.
Pikkuhiljaa olen alkanut valmistautumaan uuteen tulokkaaseen, eli pessyt vaatteita, ja laittanut kaappiin.

Kysymyksiä!

Onko monet jo saaneet vauvan? millä rv?

mukavaa viikonloppua!

Oikein suuret onnittelut vauvan saaneille!!
 
mimosa 78 Sinne yhteisöön oli vähän hankala mennä. :headwall:
Piti se hotmail ensin luoda ja sitten mennä sinne yhteisöön ja hyväksyntä tuli sähköpostiin sitten. Mulla mun murrosikäinen tyttö auttoi. :saint:
Toivon mukaan osaat. Tuolla jossain alussa oli joku linkki miten sinne pääsi mutta en kyllä muista missä kohti. :( :wave: Tsemppiä!
 
tervehdys pitkästä aikaa, olen käynyt lueskelemassa teidän juttuja mut en ite mitään juttuja saanut kirjoitettua.. :ashamed:

:flower: onnea kaikille vauvautuneille!!!! voi kumpa ei ois enää näin pitkä aika ooteltavana, ihan vauvan tuska jo iskee välillä..

supistelee ja jotain limaa irtoo mut siinä se.. eilen leikkasin nurmikkoo ja leivoin ja ei mitään muutaku muutama hullu supistus..
tänään ihan törkee väsy..
torstaina vasta äippäpolille synnytystapa arvioon tai mikäpä käynti lie, oon niin täynnä tuota ristiin puhumista et tuntuu välillä et pakkaan perheen ja mahan autoon ja lähen inarin shellin takapihalle karkuun lekureiden mielipiteitä/päätöksiä..

hermo on hiukkasen tiukentunu ja tuntuu et tarviis aikaa olla itestään, olo ku ois vähä kääntyny sisään päin ei jaksas enää viihyttää ketään ei viesraita ei omaa sakkia.. |O |O

ihan huomaamatta sitä liittyi vali vali kerhoon :$

liukastuin tuossa juhannusviikolla ja olinkin sitten viikon päivät lähinnä vaakatasossa sain synnäriltä ohjeet tulla näytille jos en pärjää kivun kans tai alkaa kova vuoto ( liukastumisiltana tuli vähä verta)
napsin panadolia ja päivä päivältä kivut väheni ja nyt liukastuminen muisto vaan..

mulla ei ole varsinaista kutinaa mahassa on vaan tuossa navan yläpuolella välillä ihan kauhee pistävä kipu helpottaa ku heittäytyy pitkälleen..



mut nyt taijan vääntäytyä pitkälleen isäntä lähti poikien kans ulkoilee ni on hilijasta vähä aikaa...


=) mari ja pikku poika rv 35+5
 
http://groups.msn.com/heinamammat2008/
Oli se osoite tuonne suljettuun. Löytyykö sulta mimosa valmiiksi hotmail/messenger tunnukset? Voin tuolta jostain kaivaa kyllä sen sivustonkin missä saa tehtyä nykyisestä (ihan mikä tahansa) sähköostiosoitteesta profiilin jolla pääsee täyttämään hakemusta. uskoisin että tuonne sivustolle kun yrittää niin se neuvoo, ainakin jotain :p

täällä aamulla ja päivällä tuli taas kivuliaampia suppareita, mutta ei sitten kuitenkaan sairaalaan lähtöön asti päästy vaan lähettiin shoppaileen isännän kanssa. Anoppi eilen ilmoitti että kun hänellä loma alkaa niin tulee meille tekemään suursiivousta (ei kuulostanu mun mielestä hyvältä idealta ollenkaan) ja jollekkin niiden tutulle pitäis käydä viemässä rotinat kun pikkuinen tyttövauva syntynyt melkein tähän meitin naapuriin...
 
Hei pitkästä aikaa täältäkin!

Hirmu paljon onnea vauvansa saaneille! :flower: :heart:
Ihanan jännittävää että täällä poksahdellaan jo "urakalla"! Oon ollut melkein kaks viikkoa nettipimennossa ku ensin juhannusviikko meni mökillä ja oltiin tietty unohdettu kone seinään niin ukkonenhan siihen oli pamauttanu. Nyt on siis kone huollossa ja oli pakko lähteä kaverin luokse istuun nettiin ku arvasin et täällä on jo vauvautumis-uutisia! Pikaseen selasin mut nyt pitää alkaa kunnolla lukeen!
Niin se on parin päivän päästä virallisesti meidän kuukausi B)

Onneksi ei käyny pahemmin tuossa liukastumisessa MAR-I!

Omaa napaa sen verran et viime ti oli synnytystapa-arvio ja painoarvioksi pojasta saatiin silloin 2,4 kg. Oli mun mielestä aika vähän, viikkoja 36+3. Lääkäri kyllä ennusti syntymäpainoksi sellasta 3,2 kg joka ois kuulemma just mun "kropalle" sopivan kokonen vauva mut itellä alko huolettaan tuo pienuus. Mitä mieltä ootte?! Kaikki oli kyllä "muuten" ok.. Mulla on tunne et yli mennään ja reilusti; pystyn edelleen touhuaan ihan normaalisti niin kotihommat ku muutki..Edes sekstailusta ei supistuksen supistusta!! :kieh:

Hyviä viimeisiä odotusviikkoja mammat! =)

Qnsilta ja Wiljami 37+0
 
onnee vaavin saaneille! :flower: liittysin sihen msn yhteisöön, toivottavasti osasin kun toi enklanninkielen taito unohtus tonne kouluun tai jonneki :LOL: mut toivottavast siel nyt olen sitte onnistuneesti...

tää oliki vaan tällänen pikavisiitti, joten viikonloppuja! MOI! :hug:

eelu ja kuuku 38+2
 
Heippulista!!!

Vaavin kokoon en uskalla mennä sanoon muuta, ku et kaippa ne geenit jotenkin vaikuttaa ainakin. Mutta kolmikiloinen on mun mielestä jo ihan hyvissä mitoissa :heart:

Täällä ollut ihana päivä, aurinko paistellut, muttei liikaa B) Käväsin vanhempieni kanssa soppailureissulla, ja sain vain selän kipeäksi, ei siis suppaile vaan on kipee. :ashamed: Toki toivoisin et se muuttuis suppis kivuiksi, mut liika kävelykin on joskus aiheuttanut juuri tätä ärsyttävää selkäsärkyä.

Niin innolla odottelen omaa vaaviani kainaloon ja samalla aina kun netille ehdin käyn kurkkaan olisko kukaan muu jo saanut oman nyyttinsä :heart: Taitaa ainakin muutama jo olla vaavin hakusessa :p

Oon mietiskellyt tuossa tuota painon nousu juttua, ja tuntuu et olen ainut jolla on tullut yli 20kg lisää :x ups!?!?! No, ei ole eka kerta et paino noussut näin, se on tullut jo kaksi kertaa aiemminkin ja jossain vaiheessa melle sanottiinkin, et se on mun kroppa joka ei vain oikein pysy mukana raskausaikana. :whistle:

No mutta hyvät sunnuntait huomiselle, kohta se kuu tosiaan vaihtuu!!!

Jisse ja Juulis rv37+4
 
Suloinen poikavauva syntyi ilostuttamaan meidän elämäämme 28.6.2008 klo 03.12. Painoa oli kertynyt 38+2 viikossa 3365 g ja pituutta 50 cm.

Taistelu oli rankka ja pitkä, mutta hengissä selvittiin.

Poika ja äiti voivat hyvin.

Mintun puolesta,
onnellisen väsynyt uusi isä.

ps. Minttu tulee kyllä kertomaan tarinansa ihan itse kotiuduttuaan tiistaina.
 
Mukavaa lauantai-iltaa kaikille!!

Onnea kaikille vauvan jo saaneille!!

Vauvan painoarvioista oli puhetta. Meillä esikoisesta heitti arvio vähän reilu 300g ja kakkosesta osui täysin oikeaan (arviot annettu syntymäpäivinä). Tästä vauvasta arvioita on annettu enemmän, mutta se totuus antaa nyt odotuttaa itseään vielä =) Jotenkin itsestäni tämä vauva tuntuu pienemmältä, mutta arviot ovat ihan samaa luokkaa kun edellisistäkin.

Neuvolassa kävin viikolla ja kaikki oli hyvin.
Sf-mitta 35cm, vauvan syke 135, painoa 100g/vko ja verenpaine ja pissa ok.
Ensi viikolle taas uusi aika.

Fyysisesti olo on kaikinpuolin mitä mainion, mutta pää alkaa olemaan aika kypsä jo. Huomaan olevani aika huonolla tuulella ja pakko käydä tuulettamassa pääkoppaa yksin lenkillä yms..Varsinkin iltapäivisin tuntuu että on mehut vähissä.
No, eipä tässä enään kauaa ole odotettavaa ja sitten pääsee valittamaan erinlaista väsymystä.. :D

Popo 39+0 :heart:
 

Yhteistyössä