HEINÄMAMMAT 2008 ~kesäkuussa~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Hurjan paljon onnea kaikille vauvan saaneille!! :heart: :heart: :heart:
Ihanaa kun heinämasut alkaa nyt poksahdella todenteolla... antaa itsellekin voimia, kun huomaa että omakin synnytys on oikeasti piakkoin!

Täällä on kaikki mennyt muuten hyvin, mutta jatkuvat supistukset alkaa ottaa päähän... siis se, että koko ajan odottaa koska ne muuttuisi oikeiksi kivuliaiksi suppareiksi! Nyt ne on ihan kivuttomia, mutta tulee voimakkaina ja usein, välillä jopa vartin välein. Toivon todella että nää sais jotain jo aikaiseksi... Ja joo, onhan tässä muutakin ei niin kivaa, missään asennossa ei tunnu että saisi rentouduttua kunnolla :/ On jotenki tosi väsynyt koko ajan kun nukkuminen ei ole entisenlaista.

Sitten siitä mun piti kysyä, että onko teillä tietoa voiko oma kroppa tehdä ns. tyhjennystä ennen synnytystä? Mulla on nimittäin ollut tänään maha aivan sekaisin aamusta asti... kipeä olo ei ole muuten ja ruokakin maistuisi, mutta mikään ei kauaa sisällä pysy. Asia tuli mieleen kun koirat ( ;) ) tekee tyhjennyksen usein ennen synnytystä... mut en nyt suoraan usko ja ajattele että koiran ja ihmisen kroppa toimii samalla lailla :LOL:

Nooh, kyllähän tää olo tästä joku päivä helpottaa ja nyytti saadaan kainaloon! Oli sitten oiretta mitä tahansa ennen sitä...


Paljon jaksamista kaikille masujen kanssa ja vähintäänkin yhtä paljon tsemppiä tuoreille vanhemmille vauvojen kanssa :hug:


Nuusis ja edelleenkin kovin vilkas pikkumies rv 37+1
 
Onnea kaikille vauvautuneille :flower: :flower: :heart: :heart:
Ja koko myöskin koko perheille!!

Kiitos ymmärryksestänne aamuinen valitus anopista...
Vieläkin pistää vihaksi koko ihminen :kieh: :kieh:
Eli ei onneksi ole öisin soitellut, mutta aamun ja illan aikana monta kertaa. Sitten kun jättää vastaamatta niin soittelee miehen puhelimeen perään, että mikä on kun ei vastaa. Esittää huolestunutta että onko mulla kaikki ihan hyvin kun en vastaile hänelle puolen tunnin välein....prkl...

En millään jaksais kuunnella samaa paskaa päivästä toiseen. Joku taisi sanoa että anoppi keksii juttuja lottovoitosta syöpään: aivan samanlaiselta tapaukselta kuulostaa kuin minun ukkelin äiti. Voi luoja sitä tramatiikkaa välillä.
Pakko vielä kuitenkin sanoa että selvinpäin on aivan ihana ihminen mutta humalassa on täysi aasi!!!

No, se siitä.. en myrkytä tätä palstaa nyt enää tällä asialla =)

Kyssäriä vähän tosta suljetusta: Eli kun luen kuukausipalstalta kirjoituksia, niin mitä mun pitää painaa että pääsen ite kirjottamaan jonon jatkeeksi? Voinko laittaa vaan edellisen kirjoittajan tekstistä "vastaa"? En uskaltanu kokeilla mitään kun ajattelin että tämän ihanan päivän kunniaksi räjähtää vielä pian koko kone jos meen omiani painelemaan :LOL: :LOL:

Paljon supistus/lapsivedenlorahdustuulahduksia kaikille kokonaisille ja ihania hetkiä pikkuisensa jo saaneille!!!

tannuli 36+3
 
tannuli: Minun puolesta voit kirjoittaa jonon jatkeeksi ja painaa vastaa. Tää on vaan tietokone! :D Harjoitus tekee mestarin.
Kävin pyörii tuolla sängyssä. Mukamas kamalasti väsytti, mutta kun pääsi sänkyyn rupes kauhee närästäminen ja vessassa juoksu. Suoli rupes tyhjentymään, aivastutti, närästi, supisteli ja vauva rupes levottomaks. Mitenpä siinä nukkua? :eek:
Istutaan sitten tässä vaikka tuntuu että tääkin on tylsää. :(
 
täällä myös köpötellään hereillä. Nukkumaan laitoin puoli yhden maissa ja taas ollaan tässä. |O ei tuu uni silmään ei..se kaikkoaa aina ku käy pissalla tähän aikaan ku samalla iskee huono olo ku verensokeri on alhaalla. No niin mammat..se on tämän kuun viiminen päivä. Kerkeeköhän kukaan synnyttämään tämän päivän aikana?
Sitten alkaaki virallisesti meidän kuukausi ja silloin me kaikki poksahdellaan :) jes!!
Tannuli: kirjoita vaan sinne jononjatkoksi elikkäs just niinku suomalainen sano..sieltä se sitten löytyy. :)
Meillä esikko itki edellisyön koko yön niinku taisin selittääkki eilen siitä, illalla sitten nousi kuume 38.5 ja nyt kävi hereillä kanssa ja oli kuuma kuin patteri.. uskon että olen itse nyt jonkinlaisessa käymistilassa, ettei synnytyksen etenemisessä tapahdu mitään ku huoli esikosta on suurempi kuin huoli siittä että koska pääsee vauvautumaan. Tekee toisaalta välillä tosi hyvää panostaa toiseen 6-0 kuin että vahata siinä samalla omaa (.) .. Meillä kävi eilen tuosta naapurista nuo aviomiehen pappa ja mummo ja mie olin törkeä ja sulkeuduin samaan huoneeseen nukkuvan esikon kanssa. Ensiksikin mulla verenpaine nousi ku ne ei koskaan EI KOSKAAN ota kenkiään jalasta ku tulevat, vaikka olisi kuinka rapakeli tai lumisohjo tai vesisade, no matothan siinä sotkeentuu, sitten tää miehen mummo on ihan valtavan utelias..senkö pitäs saada tietää kaikki maailman asiat että pääsisi heti sitten hyppäämään auton rattiin ja kertomaan uusimmat kylän akoille. No onneksi ne eivät olleet kauaa.
No ku siitä ärtymyksestä päästiin niin sitten soittaa anoppi, että hän tulee sinne sitten huomenna töihin... :eek:
että sitä paskan lappuutahan siellä on ja hällä on rahat loppu (lomaili kuukauden poikaystävänsä luona etelässä).. mies sanoi että ykskään kone ei jouda sulle kyllä mihinkään paskan lappuuseen, ja että mitä paskaa meinaat lappaa ku kaikki on jo lapettu.
No sitten meinasi että kyllä kai siellä jotaki hällekki.
Joo onhan meillä hälle tosiaan, mutta normi tilanteessa ruukataan tulla auttelemaan ilman palkkaa :kieh:
avokki sano että siivooppa sitten vaikka pannuhuone ja leikkaa nurmikko jos et muuta keksi.
tänään on luvassa siis verenpaineen kiehumista joka suunnalta, sillä tää anoppihan on just sitä persoonaa joka valittaa ja valittaa valittamisen jälkeenkin omia kipujaan ja sitä että kuinka hän on nyt tehny ja tarvitsee rahaa jne jne jne....
ihan ärsyttää jo valmiiksi.
pipsa :kieh:
 
Yöllä heräsin siihen että ihan kuin olisin yrittäny ponnistaa vauvaa?!? Ihan kuin olisi kuulunut joku paukaus. Mun mielestä ei mitään limatulppaa ole tullut.
Välillä kyllä tuntuu että pitääkö tässä ruveta ittelle pakkaamaan sairaala kassia ennen kuin on niin kipeä ettei pysty..
Huomenna pitäs olla vielä kasassa..Ukko tulee lasten kans lomareissulta huomen iltana ja kaks "virallista" tätiä olis tulossa huomenna käymään kun itse en niitten toimistoon pääse.
Saas nähdä pysyykö poitsu siellä mahassa tai sitten käy että sitten vasta lasketun päivän jälkeen syntyyy.. Mutta kun supistelee vähän niin eihän tässä voi ku odottaa miten tässä käy. Välillä jo tulee sellaisia supistuksia että täytyy "hengitellä"..
Pipsa :hug: Itse olen asunut appi vanhempien naapurissa ja se oli kyllä yhtä helvettiä.
 
aik
Onnea Kojo ja Niive! :flower:

Nuusis: Oliskin niin, että elimistö puhdistaisi itseään, kun lapsi olisi syntymässä. Minulla on ollut jo pari viikkoa vatsa ihan ruikulilla ja heti, kun jotain laittaa suuhunsa, niin täytyy juosta vessaan. Olen ihan rauniona jo! Nälkä tietenkin on kova :/

Kohta neuvolaan!

aik 38+2
 
Onnea onnea onnea Kojo ja Niive! :flower: :flower: Niinhän te sitten nyytit käväsitte hakemassa. =) Voi kun pääsis jo itsekin...

Mä jäin yöllä kuulostelemaan unen ja valveen rajamailla, kun tuli muutamia tosi napakoita supistuksia; kivuttomia osin. Sit untakin jo näin, jossa miehelle huusin ett kato nyt, näin se vaan synnytys käynnisty ihan yks kaks keskellä yötä! Eikös se aina?! :D Nyt jäinki sitte miettimään oliko ne supistukset oikeita vai vaan unessa?? Nimittäin vessaankin nousin yhden supistuksen jälkeen, kun se oli niin tuju jo että siihen heräsin, mut ne kaikki sit kun niitä oli tulevinaan niin monta.. Otappa tuosta sitten selvä! Nukuin siis ainakin ilmeisen hyvin! :) Eikä kyllä pahaa tehny, kun niin huonoja öitä on tullu vieteltyä.. Ja vessassa ramppasin kyllä useesti viimeyönäkin mutta uni tuli sitten helposti uudestaan.

Eipä täällä muuta uutta uutisissa. ( . ) senkun paisuu, limoja en oo bongaillu, jos ei tuota vetisen valuvaa valkkaria laske, sitä kun riittää! Kaippa tämäkin joskus on mahan ulkopuolella, eipä nuita ole vielä ikuna mahaankaan jääny!! :D Maitoakin on taas eilen ja tänään tihkutellu, tää onkin ihan uus ilmiö mulle. Kyllä maitoo on riittäny ennekin, muttei yleensä ennen vauvan syntymää ole tullu..

Jahas, jotaki ois varmaan keksittävä tekemistäki tälle päivälle..

Räpis+N-E rv37+5

Vio-lalle kovasti jaksuja jaksella pikkuisen ihmeenne kanssa!! Kyllä se siitä alkaa sujua, se tosiaan on iso mullistus tuo ensimmäisen syntymä... :hug:
 
Voi että, melkein poksahtelu kuuluu, kun noita vauvoja on nyt alkanu ihan urakalla ulostautumaan! :D Suuret onnitteluhalaukset taas vauvan saaneille! :hug: :heart:

Ajattelin pikaisesti tulla ennen puolen päivän neuvolaa vilkaisemaan, että mitä tänne kuuluu, enkä tietenkään voi jättää kommentoimatta..Huoh.. :whistle:

Viola, muistan esikoisen ajalta tuon alkupäivien paniikin. Puhuin äitinikin kanssa tässä jokin aika sitten samasta asiasta, ja tuntuu että tuo on aika yleistä, että ekat päivät kotona tuntuu hankalilta ja pelottavilta. Etenkin jos vauva ei oo semmonen joka vaan nukkua posottais ja heräis välillä syömään..(Meidän esikoinen oli semmonen "helppo", ja silti ne ekat päivät oli pelottavia..) Kyllä se nopeasti helpottaa, ja imetyskin varmasti alkaa pikkuhiljaa sujua paremmin ja paremmin, kunhan sitä harjoittelee..Ja jos nyt joutuu välillä ekstramaitoa antamaan, niin so what.. :) Tsemppiä, ja oli tosi kiva kuulla susta "pitkästä aikaa"! :D

Nyt aamupalalle ja odottelemaan neuvolaa..

Pinuski 38+
 
Täällä kanssa taas yksi huonosti nukkunu. Nukahdin kyllä suht ihmisten aikoihin puolen yön maissa mutta unien tuntimäärän laskemiseen ei tosiaan tarvita edes yhden käden sormia. Vessassa sai ravata tiuhaan, koko yön jomotti alamahaa ja selkää menkkamaisesti ja välillä koitti jonkin supistuksenkin tehdä väliin. Jatkuvaa kipua kuitenkin sinne puol seiskaan, jolloin vähän helpotti. Ehdin siinä sitten nukahtaa vähän kunnes poitsu päätti että tänään olis hyvä taas herätä seiskalta. Taitaapi käydä tänään niin, että kirjottamisesta on turha haaveilla päivällä ja suosiolla otan päikkärit poitsun kans.
Onneks mun pikkuveli on kans täällä tänään, niin siitä on tuolle esikoiselle leikkikaveriks kunhan jaksaa herätä. Sitä odotellessa tämä mamma taitaa lepäillä sohvalla, kattoo Serranoja ja touhuta jotain pientä poitsun kans siinä sivussa. Onneks toinen osaa jo hyvin lekkiä itekseenkin ja riittää kun on vieressä seurana. Tuntuu vaan itestä niin kurjalta kun ei jaksa touhuta toisen kans kunnolla. Maha vaan on yön jäliltä niin kipee, että pakko olla vaakatasossa.

Nuusis minä oon kyllä kuullu, että joillakin olis ennen synnytystä ollut jonkinmoista tyhjennystä. Mulla vaan on maha ollu melkein koko raskauden ajan sellanen, että pari kolme päivää on ihan kovalla ja sitten menee aivan sekasi. Nyt loppu ajasta tulee supistuksiakin aina kun alkaa myllertämään, mutta siihen vessassa käyntiin ne valitettavasti sitten loppuukin. Mutta kaipa siis omatoiminen tyhjennyskin on mahdollista =)

Mutta nyt sinne sohvalle kun alkaa masussa tuntumaan tosi ikävälle tämä istuminen.

Paljon jaksamisia ihan kaikille! :hug:

Änkkäpöö ja Toivoilona 37+5
 
Paljon onnea Minttu, Kojo, Niive ja anniheidihelena pienistä ja vähän suuremmista kääröistä!!! :flower: :flower: :flower: Tietysti onnea myös kaikille tuoreille isille ja koko perheelle!! :heart:

Nuusis: Mulla on käynyt kahdessa synnytyksessä, jotka itsestään käynnistyneet, niin että oon tyhjentyny täysin. Vähän väliä on supistusten lomassa tarvinnu käydä veskis ku maha ihan löysällä... No, eipähän ole tarvinnu peräruisketta :) En kyl tiedä annetaanko niitä edes enää?

Vio-la: Kuulostaa niin tutulle tuo kertomuksessi kun muistelen omaa esikoisaikaani!! Se voi olla just tollasta mut lohdutuksen sanana, se helpottaa. Kun alat tuntea vauvaa paremmin ja luottaa omiin kykyhihi osata hoitaa tuota pientä ihmistä. ja ajattele niin, että vierashan tuo pieni tavallaan on. Menee aikaa ennen kuin uuteen ihmiseen tutustuu. Jos vaan voit, niin älä stressaa imetyksen suhteen! Jos ei onnistu ja tuntuu et vauva jää nälkäiseksi, niin anna lisämaitoa ilman huonoa omaatuntoa! Mulla ei imetys onnistunut millään ensimmäisen kanssa, se oli kamalaa, tuli vielä rintatulehdus ym vaikeudet. Pulloa on siis meidän esikoinen saanut ja hyvin kasvanut, terve poika. Ei mitään allergioita tms. Kuuntele omaa sydäntäsi ja jos tuntuu hankalalta niin älä ole liian ankara itsellesi! Hyvä myös muistaa että nuo herkyydet ja tunteet kuuluu asiaan. Muistan itse myös kuinka vaan itketti eikä oikein edes tajunnut miksi. Samanlaista herkkyyttä oon kokenu kaikkien kanssa, hormoonit ne vaan jyllää ennen kuin siitä tasoittuu. Kovasti voimia ja jaksamista! Muista pyytää apua jos siltä tuntuu.

Tällä kertaa ei muuta pysty ku sormet ei enää pelaa... Koitetaan vielä jaksaa vähän aikaa yhdessä koossa, joohan. Huomenna onkin sitten virallisesti heinäkuu =)

Neleka 37+4
 
Huomenet!
Paljon onnea Kojolle,Niivelle ja anniheidihelenalle suloisista kääröistä :flower: :hug: .

Illalla rupesi jo vähän supistelemaankin,siivoilin taas päivän.Oikein keksimällä keksin touhuamista.Ukko jo kahto minnuu ku kaistapiätä...

Nuusis:
Kun selvisin mahataudista niin sen jälkeen suoli on toiminut tosi hyvin.Iteasiassa neuvolantäti puhui justiin siitä miten suolisto tyhjentää itsensä kyllä yleensä ennen synnytystä.Eli voi mennä maha ihan ripulille.Joten päätelmäsi osui ihan oikeaan :) .
Esikkoa tehessä 10 vee sit miulle laitettiin peräruiske :/ ,siinä sit pöntöllä pakersin ku isäntä piti piuholoista ja antureista kiinni(jotka oli kiinnitetty vauvan piähän).Tosi romanttista ja mieleenpainuvaa...

tannuli:Miun äetillä on vähän samaa vikaa.Suututtaa ku se saattaa iltapuoleen soitella ihan tuulesta temmattuja juttuja.Nytkii on kolmena iltana peräkkäin maistissa soitellu jostain telkkarin harmonikka-kilpailuista...Argh!Äeti tuppaa iltasin tissuttelemaan brandyä kolotuksiinsa iltamyssyks.Ei oo kyllä niin paha tapaus ku siun anoppi.Lähinnä ärsyttävä ku ei jaksa niittä samoja juttuja kuunnella.Isä-parka joutuu väkisin...

suomalainen:Koitahan kestee huomiseen asti kasassa niin saat perheesi kotiin
:hug: .En näkyy taija saaha ku jalakani kippeeks tällä höyryymisellä.Muutama suppari illalla tuli ja sitä limaa mut siinäpä taas kaikki.Nukkumaan ku rupeen nii tuntuu häviävän ne vähätki tuntemukset,mitä nyt pikkumies välillä paukuttaa masussa.Tännään jos kävis ison lenkin kävelemässä,jos ei muuta niin ainakin sais raitista ilmaa ja kunnon kohotusta.

Voimia kaikille ja hyviä vointeja :hug: .

Ievaliina ja pikkumies 39+4
 
Onnea kaikille vauvansa jo saaneille!!! Nitä olikin nyt niin paljon, etten jaksa kaikkia eritellä.

Itsellä pitkästä aikaa hyvin nukuttu yö takana ja ulkonakin niin kivan näkönen ilma, että taidetaan lähteä poitsun kanssa pihalle ennen päkkäreitä :wave:

Nelly ja JJ 37+2
 
Meille syntyy vauva suunnitellulla sektiolla keskiviikkona 2.7. ellei itse päätä syntyä ennen sitä :heart: .

Onnea kaikille vauvan jo saaneille. Vointi on ollut sitä ja tätä viime päivät, että tietokone on saanut pölyttyä ihan rauhassa, siksi en nyt sitten teidän kuulumisista ole perillä.

Nyt alan pakkautua sairaalareissua varten, reilun tunnin päästä on preoperatiivinen käynti verikokeineen.

Kultatiuku ja Nuppu rv38+5
 
RouvaSumppisuu
:flower: Onnea anniheidihelena potrasta pojasta! :flower: Josko tää meidänkin poju ottais oppia näistä muutamasta muusta ja alkais jo ulkoistaa itseään :kieh: .

Neuvolassa tänään kaikki hyvin, paineet, sokrut, sykkeet yms. Sf -mitta oli tosin vielä kasvusuunnassa, nyt 34cm. Mutta painoa oli tullut vaan 200g/vko, niin ei kai se vauvakaan voi olla ottanut mitään kasvupyrähdystä, ei toivottavasti ainakaan. Pää on alhaalla, mutta ei ihan täysin kiinnittynyt kuitenkaan. Ei kai tässä auta muu kuin odotella ja ihmetellä vielä viimeiset tovit tätä masua...se on meinaan kohta historiaa :D !

Väsään tässä vielä uuden pinon HEINÄKUULLE :D :D :D . Uskomatonta mutta totta...

Sumppis ja pikku-B rv. 39+1
 
RouvaSumppisuu
Eli uusi heinäkuun ja ehkä elokuun alunkin pino avattu, http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091170

Se on nyt kuulkaas meidän kuukausi käsillä, loppusuora häämöttää!

Sumppis
 
Siis, jos pysyin kärryillä, on viikonlopun aikana syntynyt vauveleita ainaskin Mintulle, Kojolle, Niiveelle ja Anniheidihelenalle! :hug: :flower: :heart: Hurjasti onnea teille kaikille ja koko perheille!

Täällä myös valvottu kaksi yötä. Ei oikeastaan mitään vaivoja oo yöllä ollu, niinku aikaisemmin, mutta ei vaan tuu uni silmään :headwall: Oon kateellinen teille jotka voitte istua koneella yöllä, mutta meidän tietokonesydeemit on yläkerran aulassa ja naputus kuuluu ihan joka huoneeseen. Pari päivää oli muutenkin lähes oireetonta, mutta sitten pukkas taas hiiva, ties monennenko kerran :( . Ja nyt tänään on taas suppaillu enemmän. Ja kalvot nipsuu ja paukkuu joka potkusta, että saa oikeen kuulostella, millon lorahtaa! Mulla on hieman ristiriitaisetkin tunnelmat näistä loppumetreistä, kun tiedän, että tää on viimeinen raskaus, enkä enää pääse kokemaan tätä ihmettä. Tosin toisaalta just siks, kun on ollu niin rankkoja nää kaks viimeistä raskautta, voin varmuudella sanoo, että nyt riittää!!! Ja alkaa nuo seinätkin pullistella viiden lapsen kanssa....puhumattakaan hermoista :headwall: Oon tosi herkillä ollu viime viikot, lapsiraukat ;)

Mutta jatketaan siellä heinäkuun pinolla! Tsemppiä meille kaikille!!!

Maggie ja Eppuliina 36+3
 

CIAO!!!

Arvatkaapa kenen kotona alkoi tänään kahden viikon kattoremppa???Jepjep.
Ekat 7 tuntia oon nyt kuunnellut kamalaa ryskettä ja oon jo aivan kypsä tohon meteliin!
Päikkäreistä voi vaan haaveilla...Ulos ei voi mennä istuskelemaan,kun voi sataa katonpalasia niskaan...jne.Upeeta,mahtavaa! :kieh:
Kattorempastakin on puhuttu tosi kauan,mutta sen toteutus jäi taas yllättäen viime tippaan...Mies ei taida käsittää,että rinssi saattaa syntyä hetkenä minä hyvänsä ja vauvan kanssa ei oo mukavaa asustella"rakennustyömaalla"! :(
Ei mulla kyllä ole minkäänlaisia oireita siitä,että rinssi haluisi ulos.Ei yhtäkään supistusta tai muutakaan...Kateellisena täällä luen teidän juttuja ja toivon että kropassa alkaisi tapahtua jotain. :) Toisaalta voi sitten tulla äkkilähtökin synnärille...sitä kun ei tiedä...

Aurinkoista viikkoa kaikille!
Huomenna alkaa sitten virallisesti"MEIDÄN OMA KUUKAUSI"!!! :flower:

T:bella&rinssi 38+4 :heart:
 
:flower: Onnea kovasti kaikille nyytin jo saaneille! :flower: Mutta perassa tullaan niin etta rytisee kohta :D

Puhetta ollut tuosta tyhjenemisesta ennen synnytysta. Itsella esikoisen syntyman alussa menin vessaan kakkoselle ja siina tulikin sellainen lasti ettei varmasti jaanyt mitaan suolen mutkaan :kieh: Samassa tuli limatulppa ja oli kylla mielestani aika iso klontti sekin.
Oma (.) vain paisuu. Hankalaa olla kun minnekaan ei taivu ja kaikessa tiella ja painaa ... No ei ois ku yx viikko viela kestettavaa. jalat on muodottomat polkyt niin turvoksissa etten saa kohta enaa edes crockseja jalkaan. nekin kiristaa ja puristaa. Kadet on kanssa turvoksissa ja puutuvat jatkuvasti etta sita rannekanava-juttua taallakin. Verenpaineet hyppii villisti, minkaan maan laake ei tunnu auttavan paria paivaa kauempaa. Huomenna olisi taas laakari. Yhtaan uutta laaketta en suostu enaa kokeilemaan, kaikista on tullut rytmihairioita ja siita sitten stressaan entista enemman. Mahtaa olla niin terveellista pumpulle syoda laakkeita jotka ei paineita laske ja sotkevat siina samalla rytminkin. Taman viimeisen viikon kai kestaa vaikka paallaan seisoen.
Kumpa vaan sais nukuttua kunnolla. Yksi lisaa siis unettomien kerhoon :wave: Silloinkin harvoin kun muuten uni tulisi niin sitten rakko juoksuttaa vessassa koko yon. Paikkareita yritan sitten ottaa aina sen mukaan miten tuon 3-vuotiaan kanssa voi. Se kun ei enaa joka paiva nukukaan paikkareita.
Hermot kirealla taallakin lasten kanssa, napsahdan nykyaan kauhean herkasti ja sitten tuntuu pahalta etta kaikkien pikkujuttujen takia karjun kuin joku pirttihirmu :ashamed:
Mies onneksi ottaa asiat rennosti ja on auttanut lasten kanssa, laittanut ruokaa ja siivoillutkin. Se on ihan kuin eri mies eika sita stressaa mikaan. Kehottaa vaan minua lepaamaan ja ottamaan iisisti. Passaa tammosta kiukkusta akkaa joka vaan sohvan pohjalla lojuu. Karsivallinen ja hyvan tuulinen se jaksaa olla ja helpottaa kaikkien oloa kovasti =)

musikka ja pumpero 37

 

Yhteistyössä