HEINÄMAMMAT 2008 ~kesäkuussa~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Minä en uskalla tästä netin luota lähteä mihinkään.. :eek: Jos liikun supistaa , jos lepään niin supistelee..Poitsun pitäs pysyä vielä vuorokausi ja noin kuus tuntia sisässä että isä kerkeis synnytykseen mukaan. :x
Kävin kakalla tuli yks sydämmen mallinen papana pönttöön. :eek:
On niin epätodellinen olo tila.
Yritin hoputtaa ukkoa että tulis aikaisemmin mutta eivät kerkeä. Kai sitä sitten lähdetään heti reissuun kun vauvan kanssa vaan kykenee, niin paljon "hommia".
Yks lapsista haluais jäädä vielä lomalle mutta ei ole allergialääkkeitä tarpeeks mukana.
Joku toivoi supistuksia voisin ne tämän ja huomisen päivän supistukset jollekkin lahjoittaa. :)
 
aik
Neuvolassa käyty ja kaikki hyvin,
- sf 35 cm
- painoa tullut puolessa toista viikossa +600 g eli yhteensä nyt n. 10 kg.
- verenpaine hieman kohonnut 129/78
- hb 138 (olen ollut ilman rautaa viikon)
- vauvan sykkeet 150
- pissa puhdas

Viikon päästä uudestaan...juupajuu. :p

Hieman hirvittää jaksaako ponnistaa, kun tuo oikea jalka on edelleen osin tunnoton ja selkäkään ei ole ihan kunnossa.

Olen koettanut liikkua niin paljon kuin mahdollista, jotta vauvan olot olisivat sille niin ankeat, että alkaisi erittää hormoonia, mikä käynnistäisi synnytyksen... hehee... toiveajattelua taitaa olla. :LOL:

Onnea uusille äideille! :flower: :flower:

aik 38+2
 
Neuvolakuulumiset täältäkin..

Painoa oli tullut 1,1kg/vko, ja mä kun luulin, ettei sitä enää niin hurjasti tulisi.
Sf-mitta oli kasvanu viime viikosta 2cm, nyt 33cm!
Verenpaine 115/78
Hb 125, kuulemma vois rautaa ottaa vaikka vaan joka toinen päiväkin..Obsidania oon syöny.
Sykkeet 130 ja siitä ylöspäin. Oli vissiin päiväuniaika, kun yhtään potkuakaan ei tullu just silloin.. :D
Pissa puhdas, ja muutenkin kuulemma mallikkaasti etenee.

Varattiin ens viikon lisäksi aika vielä seuraavallekin viikolle. Ilmoitin kyllä, etten ajatellu enää ens viikon jälkeen tulla.. :D :whistle:

Meillä perhe kasassa taas ylihuomenna, ihanaa! Sitä on jo odotettukin.. :ashamed:

Pinuski ja "pikkumasu" 38+4
 
Pikaseen ilmottelen, et poika syntyi 28.6 lauantaina klo2.00. Pituutta löytyy 52cm, painoa 3310g ja päänympärys 34,5cm. Täydet 10 pistettä sai. :heart: Aivan ihana pakkaus. =)
Sairaalassa oltiin kaks tuntia ennen poitsun syntymää. Ponnistus kesti vaan 4min.
Maitoa tulee jo hyvin ja pojan paino oli jo lähtny takas nousuun. =)
Mutta palaan paremmalla ajalla, tänään siis kotiuduttu.
Esikoinen ihailee veikkaa.

Ja onnittelut muillekin vauvan saaneille. :flower:

rinkinki ja poitsu, melkeen 3vrk
 
Onnea onnea uusille äideille :) ihana juttu..jännä että nyt tulee poikia ihan kasaan asti :) kun ekaksi tuli tyttöjä.
Miten sulla suomalainen olo? onko yhtään supparit laantuneet?
täällä joko aukeaa paikat ihan paukkumalla ja päästään tositoimiin tai sitten tämä on vain jotain muuta...
otin päivällä päikkärit ja nukuin tosi huonosti, puolella silmällä, siittä ku heräsin niin alko sattumaan selkään, eli päivälla klo 2 alko tää selkäsärky. Nyt sitten särkee alavatsaanki, munasarjojen kohdalle, sekä liitoskipu löytyy. Supistuksia on myös, mutta kipakoita ei vielä oo tullu ku suurinpiirtein pari kappaletta. Leivoin just tuossa esikon kanssa pitsaa, että jos tulee lähtö yöllä niin saavat syödä isukki ja esikko ennen lähtöä.
toivottavasti tää ei nyt sitten laannu yötä myöten... olo on kyllä jo aika kipeä muttei vielä hallitsemattoman tuskanen.
mutta miepä tuun sitten tarkemmin uudelleen kertomaan olojani :)
niin joo tuo selkäsärky on niin voimakas ettei edes kylmägeeli mikä normaalisti auttaa auta nyt ollenkaan. Toivossa on hyvä elää :) varsinkin kun nyt kahteen päivään ei oo ollu minkäänlaisia oireita...ihan ku en ois raskaana ollu ollenkaan.
pipsa 38+3
 
Onnea Mame ja Rinkinki pikkuprinssien johdosta! :hug: :flower: :heart:

Täällä leikattu kans nurmikkoa tänään ja kitketty kukkapenkistä rikkaruohoja! Esikoinen, kohta 14v, lähti tänään stadiin hengailemaan serkkutytön luokse ja palailee vasta torstaina. Ekaa kertaa yksin junalla ja mamma liikuttui kyyneliin asti :'( Perille on kuulemma päässyt. Mulla vaan on täällä vähän rankenkempaa, kun tarttee nyt itte nostella ja viihdyttää kuopusta ja samalla selvitellä poikien erimielisyyksiä. Sattuu miehellekin sopivasti ylitöitä tälle viikolle. Noh, jos tästä pääsis sitten nopeemmin synnyttämään, kun oikein rehkii ;) Eka olis kyllä kiva nukkua edes yks yö vaihteeks kunnolla.

Pipsalle peukkuja, että pääset tositoimiin!

Maggie ja Eppuliina
 
pipsa 27 Kyllä vaan supistaa...Mutta nää ei ole niin kipeitä..Kyllä aion käydä kylvyssä ja kai se kassi pitää pakata..Yritän kyllä psyykata että ei vielä, mutta eipä sitä taideta vaan itse päättää...Nilkoissa sellainen ovela olo...Välillä selän puolella ja reidessä kivat supistukset. Toivon mukaan mä tajuun ajoissa kummingin täältä kotoo lähtee.. :x
 
Ekana hurjan suuret Onnittelut vauvan saaneille (nimet jo unohtuu kun niin urakalla syntyy :) )
Sitten... suomalainen millaselta siula tuntuu supistukset ja missä kohtaa? Miula ei koskaan oikeestaan ollut ja nyt tänään outo olo alavatsalla ja yhes vaihees myös selässä. Nyt alakerta tosi hellänä, kävely tosi ärsyy sekä istumaan käyminen.
Soitin äippäpolille silloin, kun pahimmillaan oli ja kehoitti tulee jos ei ohi mee tai alkaa uusiksi..silloin sellainen kesto olo tila päällä..en sit tiedä mitä on. Voisin vaik luulla et ilmaa kiertää masus tai suolis ja se sattuu. Kauheeta ku ei tunnista.
Makoilun jälkeen olo helpottu mutta sitten noin tunnin päästä antoi pientä merkkii noin 10-15min välein, mut sekin sit helpotti. Nyt vaan tuolla alapäässä outo tunne..ihanku painettakin.
Kauheeta ku vaikee selittää tai kirjoittaa ,ku en mikään kirjoitus ihminen oo muutenkaan. Yrittäkää sit selkoo saada :LOL:
Aamul oli poli aika. Vauvan painoarvio nyt n.3400. Kuulemma keski käyräl mennään. Ja pää paikoilaan. (empä tajunnut kysyy et mitä tarkasti tarkoitti..lähtökuopissako ?)
Kyllä J Ä N N I T T Ä Ä !!!!!!!!!!!!!!!!!

äippä38+3
 
jatkuu :)
Tietty eihän noi supparit kaikilla tunnu samalta tai samas kohtii ees. Mie en koskaan tuntenut niitä kun vasta tositoimissa ja nuorimmaiselta ainoastaan silloinki. Muilta koskenut vaan selkään.
Pisti jännittää eniten silloin, ku kätilö sanoi puhelimes ku soitin et - jos lähet tulee niin soita jos mahdollista matkalta et voidaan laittaa synnytyshuone valmiiksi...HUI, silloin alkoi jänskättää enempi.

Ä.. taas
 
Mun supparit tuntuu välillä ala selässä sellaisena jomotuksena, nilkoissa ja reisissä sillee jännästi. Mahassa ei oikein kipua vaan kivi kova maha. Vähän niin kuin aaltoileva lämmin pistely kipu nilkasta reisiin.. Ja mun mielestä täällä sisällä on viileetä ja mulla on HIKI!
Nää supistukset tulee tosi tiheesti mutta ku nää ei ole silla lailla kipeitä niin oon epävarma.
Ukko soitti niin kyllä mä itkee tirautin sille... :'( ( Mä tahdon mennä aina paniikkiin sitten ku se synnytys käynnistyy. Jopsa mä nyt kolmannen synnytksen jälkeen ja kolmevitosena olisin vähän fiksumpi.) :ashamed: :snotty: |O :headwall:
 
:flower: :flower: :flower: Sydämmelliset onnittelut kaikille jotka ovat nyytin kainaloonsa saaneet :heart: :heart: :heart:

Pipsalle tsemppi :hug: , taitaa olla lähtö edessä =)

Tältä rintamalta ei vieläkään mitään uutta, se on ainakin varma, että tämä pienokainen syntyy heinäkuussa :)

Ei nyt muuta kuin hyvää loppukuuta kaikille. =)

AinoEinari 38+6
 
tänään taysissa kontrollissa. lapsivettä edelleen vähän,mutta ei tarpeeksi vähän jotta käynnistettäis. kohdunsuuta ei lääkäri suostunut jostainsyystä katsomaan. varaan siis huomenna ajan neuvolalääkärille jotta sen kohdunsuun tilanteen saan tietää. se on mulle tärkee tieto synnytyspelonkin kannalta,haluun olla ajoissa sairaalassa. edelliselläkerralla aukesin viimeset 5cm 15minuutissa eli sen ajan kun meiltä kestää ajaa yöllä taysiin.
vauvan painoarvio oli nyt 2900g.
seuraava kontrolli on 14.7 eli päivää ennen laskettu ja sillon käynnistävät jos en aikasemmin ole päässyt synnyttään. toivon että lähtö tulisi mahdollisimman pian. unettomuus vaivaa tosi pahana ja pitäis jaksaa viä synnyttääkkin.

onnea kaikille jotka jo vauvan saaneet!

nättitähti ja masukki 37+6
 
Oikein paljon onnea kaikille vaavan saaneille upeille naisille! :flower: =) :flower: !

Täällähän saa harvasen päivä lukea syntyneistä naperoista =) Täällä oma vointi melko hyvä, tosin niinkuin luin muidenkin kohdalla niin ei tuon unen kanssa ole kylläkään kehumista. Supistelee paljon (kivuttomia vielä) ja välillä meinaa taju lähteä noiden nivuskipujen takia :x

Uskon vakaasti ettei tällä pikku herralla ole haluja tulla vielä pitkään aikaan pois...(höh) ja aikaa menee ennekuin saan itsekin ilmoitella vaavin syntymisestä näillä sivuilla :ashamed: Uskon, että menee LA asti ellei ylikin. Eli vielä pitäisi ainakin pari viikkoa sinnitellä! Onpahan aikaa valmistautua oikein kunnolla Rusinan tuloa varten =)

Avokki jo kyseli aamulla millos lähdetään sairaalaan :LOL: hyvä nähdä, että hänkin odottaa jo pikkaista kotiin tulevaksi :D

Torstaina neuvolaan jälleen, kirjoitellaan kuulumisia tarkemmin vielä silloin :wave:

Haleja kaikille!

Brigantia & Rusina (RV 38+0)
 
Onpas täällä hiljaista...onko kaikki synnyttämässä?? :p

Mutta minäpä kirjoittelen hieman kuulumisia neuvolakäynniltä tänään.
Elikkä hieman faktatietoja:

RR:129/82
Hb: ei mitattu tällä kertaa
Turvotukset= +/-
Pissa= -
Paino= - 600g/ vko (miekin yllätyin...)
Sf= 33,5
Syke= 130
Liikkeet=++
Rusina on kiinnittynyt! =)

Eli kaikki ihan buenosti ja nyt vain odotellaan! Terkkari sanoi, ettei lapsivettä ole paljo yhtään enää. Vahva tunne kuitenkin on, että menee yliaikaiseksi, mutta mikäs tässä on odotellessa. Nautitaan vielä viimeisistä hetkistä masuasukin kanssa ja kohta sitten saakin pienen pojan syliin :heart: !

Eipä tässä oikeastaan muuta kummallisempaa, ihmettelen vain missä kaikki ovat... :|
Täällä on joukkokato...

Haleja kaikille!

Brigantia & Rusina (rv 38+2)
 

Yhteistyössä