HEINÄMAMMAT 2008 ~kesäkuussa~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Jisse mulla tulee myös maitoa ja paljon jos ei ole rintaliivejä... kysyin siitä silloin synnärillä ja ennakoivat supistukset sitä aiheuttavat ja muutenkin loppuraskaus.
joillakin sitä tulee enemmän kuin toisilla.
eli jonkin merkki se on vaikkei se ihan vielä synnytystä merkkaakaan, kun mullaki maitoa on tullu jo ainaki sen kukauden reippaanlaisesti.
pipsa taas :)
 
Kiitos Pipsa, kun kerroit etten ole ainua joka paidat märkänä kulkoo.. Ja just aloinkin miettiä, et eilen oli kyl ne muutaman tunnin mojovat supparit ja tosiaan nukkuun mennessä kun vaatteet vaihdoin niin alkoi kyl suhkuaan tuo maito. Tosin kävin kyl suihkussakin, et olisko jotenkin stimuloinut oikein urakalla sitten. :)

Synnärikassia tuossa mietiskelin ja totesin et nythän mulla onkin oiva tilaisuus ostaa uudet tuotteet tuonne toilette laukkuun ja ottaa ne sitten mukaan ;) Hammasharjasta lähtien kun pitäis uusia kaikki, dödökin alkaa oleen ihan lopu. Meikkiä en oikeastaa käytä kun juhlissa ja joskus kun lähden "paremmin" soppaileen ja miksikös en nyt uutta ripsariakin voisi ostaa :p Vanha taitaa ola jo toistavuotta ollut käytöss... Taidan alkaa sekoaan ihan täysin kohta. Mutta ompahan miettimistä kaupassa, et mitä kivaa sinne kassiin oikein eksyykään :saint: Niin ja ideaparkkiin olis nyt tarkoitus lähteä! Meiltä on matkaa sinne noin 10min. Tulee käytyä usein :D

Oletteko käyttäneet tukivyötä? Sain äidiltäni sellaisen mikä on kait lähinnä selkälämmitin, mutta mulla on samaa ainetta oleva polvituki. Ja ajattelin et jos sen laitan kun käveleen lähtee tuonne, Se on sellainen melkein 30cm leveä ja puolitoistametriä pitkä (luulis riittävän tämänkin valaan ympärille). SIninen ja jotenkin hiven joustava. Mulla on myös se valkoinen tukivyö jossa masupussi erikseen, mutta en ole pystynyt sitä käyttään koko raskausaikana, jotenkin painanut väärästä kohtaa aina.

Tuli vielä mieleeni, et ei kukaan ole sattunut [/b]synnyttämään Vammalassa? Kun mulle o sitäkin paikkaa ehdotettu. Asutaan siis Vesilahdella ja on niinku valinta mahdollisuus... Tosin taidan luottaa ehkä enempi tuohon isoon laitokseen, TAYSiin siis...

No mutta jos nyt poistuisin sinne soppaileen, et muutkin pääsee kirjoitteleen...

Jisse jälleen...
 
Onnea vauvautuneille! :heart: Ihanaa! =)
Tukivyötä käytin jossain vaiheessa raskautta, ku alaselkä kipuili ja kipu heijastu jalkaan. Ja mul on just se Anita-tukivyö missä on masupussi.
Maitoa ei tuu, ku pari tippaa jos puristaa. Mut eipä esikoisestakaan tullu ja imetys onnistu silti hyvin. Kun sillon pelkäsin, et ku ei tuu maitoa raskausaikana ni imetyskään ei onnistu... :ashamed:
Hemppa on noussu itestään ja on nyt sellaset 120.

Oma napa:
Kaipa tässä ois toiveita päästä synnyttämään vielä jossain vaiheessa, koska tänään on tullu rusehtavaa vuotoa heti aamusta. Pitäkää nyt peukut pystyssä, et oikeesti jotain tapahtus.
Esikoisen synnytys alko sunnuntaina verenvuodolla joka laantu päivän aikana sekä menkkamaisilla jomotuksilla. Ja maanantai aamuna klo4 heräsin supistukseen ja verta tuli sillonki. Tyttö synty 12h päästä. :heart:

rinkinki ja poitsu 39+3
 
Nyt kyllä tuntuu siltä et maha tippuu. Ärsy tunne. Ja tosi väsy olo. Vissii tunnin välein yöllä juossut veskissä. Mahan sivut tai noi kylet tosi hellänä et oikeesti tuntuu ettei jaksa enään mahaa kannatella ollenkaan. Kävely aikas inhottavaa. Varmaan teitä on joitai :) muitakin jolla aivan samoja tuntemuksia. Pitäis jaksaa touhuilla jotain lastenkin kanssa eikä vaan maata sohvalla. Joten yritän saada itteni pystyyn ja lähteä kaverin pihaan leikkii.
Näin eilen miun terkka tätii joka ollut lomalla nyt pari vikaa kertaa jotka käynyt neuvolassa. Sanoin sille miun painon tippumisesta. Sanoi, että voi olla merkki synnytyksestä. Sais jo syntyä niin palautuis toi normi olo taas. Se on jänskää, kuin heti synnytyksen jälkeen on kuin toinen ihminen, kaikki vaivat ja heikot olot tipo tiessään.(ainakin edellisis käynyt niin)
Nyt pakko lähtee laittaa vaatetta päälle ja viemää lasta leikkii... ja lopettaa tää valittaminen :)

Äippä 38 tasan
 
Onnittelut Piparmintulle täältäkin! :flower: :heart:

Hyvin nukuttu yö ja pienet aamupäiväunetkin jo takana. Nukuin tosiaan viime yönä semmosen 8h, ja pikainen vessassa käynti jossain vaiheessa, minkä jälkeen nukahdin heti. Ja aamupalan jälkeen torkahdin sitten uudestaan, 1,5h nukuin ja nyt pitäis päivä saada käyntiin.. :D Kai sitä kroppa jotenkin ennakoi tulevaa, ja pistää lepäämään, tai ainakin se kuulostais tosi järkevältä.. :LOL:

Maitoa mulla ei oo tullu tässä raskaudessa ollenkaan. Tai yhden kerran aamulla on ollu paita vähän märkänä toisen tissin kohdalta. Eka raskaudessa yöpaita oli märkänä varmaan viimeisen 2 kuukautta. Mutta kai se riittää, että sitä maitoa alkaa tulla sitten synnytyksen jälkeen.. ;) Vai voiko se olla niin, että ekan lapsen kans on maitoa tullu suihkuamalla, mutta toiselle lapselle ei juuri ollenkaan? Siis sitten synnytyksen jälkeen? siinä oliskin uus stressin paikka..Kaikkea sitä pitääkin alkaa miettiä.. :/

Kävin eilen kattomassa Sinkkuelämää-elokuvan..Oli jotenki hassua, ku itteä itketti suunnilleen silloin ku muut nauroi.. :eek: No, syyttäkäämme hormoneja..Oli kyllä tuo 2,5h aika pitkä aika istua tämän mahan kans..

Sanoikos joku, että mahan ympärys on alkanu pienentyä? Mulla se oli maksimissaan 108 cm, nyt jotain 105 vaan.. Muutenkin suhteellisen pienen mahan kanssa olo on niinku ei viimeisillään raskaana olisikaan..mutta mä oonki saanu levätä niin paljon ku vaan oon halunnu, joten kai sekin tekee jotain..Sinänsä kai aika etuoikeutettu uudelleensynnyttäjäksi..

Mutta joo, nyt vissiin pitäis aloittaa tämäkin päivä..Josko lähtis aamupäiväteelle ja sen jälkeen ulkoilemaan..Jaksamista kaikille, kukahan on seuraava lähtijä?! :D (En ainakaan minä.)

Pinuski 38+1
 
onnea piparminttu :flower:

täällä alkaa yläpää kypsyä..taas näin unta,joka on oikeesti aivan ihme juttu.. nukuin tosi huonosti, tunnin välein heräsin, ja hej, minä olen se joka olen tähän mennessä nukkunut kuin tukki...eilen aamusta saakka myös supistellut tasaseen tahtiin, käytiin myös vaunuostoksilla, ja oli yhtä tuskaa kävellä ympäriinsä..limaa ainakin alkanut myös valumaan, samalla myös jotain muuta, eli tuntuu että nuo alapään liitokset on aikasen löysällä......... :D

nyt menossa ostamaan pojalle pyörä, sekä pyörähtämään alessa, josko jotakin mukavaa tarttuis mukaan..

magia rv 39
 
Täällä kans nukutaan ko tukki heti ko nukahdetaan ja nyt takana 2,5 tunnin päikkärit lisäksi. Paino tosiaan tippu Jussi-viikolla 1040g :) Epäilen kyllä, josko oon ollu paastoliekillä, kun liha ja salaatti tuomosen laihtumisen aiheuttaa. Masun ympärys on mullakin enää 113, oli jossain vaiheessa 117. Ja tuo mahantippumisen tunne on ollu.

Aika jännä muuten, mie eilen tunsin ekaa kertaa ko vauva potki kylkiluihin. Ois ny luullu, että aikaisemmin olis jo potkinu :LOL:

Mie olen ihan epätoivoinen jo noiden itsekäynnistämisjippojen kans. Eilen luin, että rintojen stimulointi kolme kertaa päivässä tunnin ajan on sopiva. Hullu semmosta jaksaa. Nyt kuiten aattelin käydä iltapäiväsaunassa oikein kellon kanssa, jos sitäkin pitää siten tehä oikein olan takaa eikä meidän jokatoispäiväiset vartinpyrähdykset tehoa.

Samoja tuntemuksia mullakin Sinkkuelämästä. Narnian haluaisin lähtä kattomaan, jos joku seuralainen ehottas semmosen ajankohdan, että siellä viittis välillä noussa käveleskelemään keskenkaiken. Takapuolen puutuminen on varsin ikävää.

Masussa on välillä menkkakipua ja vaikkei kohtu olis kovanakaan. Polttoja tulee useamman tunnin välein. Selkä vihoittelee heti, jos olen jaloillani kauan ja samoten nilkoista alaspäin jalat huutaa hoosiannaa. Onnistuin hommaamaan myös tunteen, että molemmissa päkiöissä olis iiiiisot rakot.

semmosta valivalia tänään. Ilma huono, mieli maassa. Kyllä mie alan kohta jo luovuttaan. Tulkoot vauva, jos on tullakseen... sitten joskus. Niinhän ne sanoo, että yleensä syntyy 40+2, tiedä häntä. Enpä rupia sitäkään liian tarkkaan oottaan. Hassulta vaan tuntuu ko laskuri sanoo, että 8 päivää jäljellä ja 10:s kk raskautta menossa.

T: pörrö ja vauva 38+6
 
Mie varmaan lähen tästä kohta synnärille.
Kunnon selkäpoltto supistukset alko tuleen tuossa puol ysin aikaan.
Just lähin kotoa kaverille kyläileen ja autossa tuli eka. 10 minutin välein alko tuleen. Olin pari tuntia kaverilla ja lähettiin sit kotiin. Autossa tiheni 7 minutin välein ja nyt ne tulee jo tosi kipeinä 3-5 minutin välein. Äiti toi pikkuveljen tänne oleen nyt iltapäiväksi ja äiti tulee sit töiden jälkeen esikoista hoitaan.
Ihmettelen kyllä suuresti jos tästä ei vauvaa tule... Mahollisimman pitkään tieten yritän tässä kotona olla kun vielä supistusten välissä pystyy oleen "normaalisti"
Sairaalaan ei onneksi ole ku max 5 minutin matka niin varmasti sinne kerjetään.
Nyt rupeen haaveileen suihkusta tai jotain...

Kojo 38+2
 
PIPARMINTULLE JA PERHEELLE PALJON ONNEA NEITOSEN JOHDOSTA! :flower: :flower: Hyvin on kyllä tosiaan tyttö voittoista ollut heinäkuisissa.

Kojolle kovasti tsemppiä ja toivotaan että nyt loppuun asti pääset! :hug:

Omaan oloon ei mitään uutta. Mahan tippumista ehkä havaittavissa täälläkin ja sen seurauksena istuminen on aika tukalaa. Sinkkuelämää-leffan pystyin kuitenkin hyvin kattomaan pari viikkoo sitten, mitä nyt vähän väliä piti kyyneleitä tirauttaa :D
Maitoa tulee vaan puristamalla, mistä oon kyllä yllättynyt. Esikoiselta kun sitä tuli ihan kunnolla muutaman kuukauden ennen synnytystä. Mutta kyllä nytkin rinnat on sen tuntuset, että en epäile etteikö maitoa kuitenkin sitten tulis kun sitä tarvitaan =)

Jaahas, mutta pitäisköhän sitä lähtee laittamaan pyykit kuivumaan ja uutta pyörimään.

Änkkäpöö ja Toivoilona 37+2
 
Kojolle tsemppiä! :hug:
Eilen illalla tais vauvan pää kiinnittyä tuonne alas. Rinnat rupes tikkuilee ja tihkuu maitoa. Supistelee mutta kivuttomia saas nähdä pysyykö vauva tiistai iltaan saakka vatsassa. Mies tulis silloin lasten kans kotiin. Vähän jännitystä elämässä. :)
Ptiäs käydä ruoka kaupassa, sitä ennen pitäs tankata auto. Vähän ärsyttävä lähteä "liikenteeseen" kun on "epämääräinen olo".
No, jospa se tästä.
 
Päivää kaikille!

Esikko päikkäreillä, joten jos vaikka pari riviä raapustas...

katariina: mulla on hemppa mitattu viimeks pari vko sitten ja sillon se oli 123. Mulla autto tosi hyvin tohon hemppaan, kun otin rautalääkkeen yöllä vessassa käynnin yhteydessä appelssiinimehun kanssa. Mulla ei myöskään tehokuuri auttanut ennen kun tosiaan rupesin yöllä niitä nappeja popsimaan. Hampaat ei tietty tykkää kauheen hyvää, kun keskellä yötä mehuja litkii, mutta ehkä ne nyt kestää vielä muutaman viikon..

Täälläkään ei maitoa tule, kun puristamalla, mikä toisaalta ihan kiva vielä tässävaiheessa. Esikon odotusaikana sama juttu ja kyllä sitä maitoa riitti sitten synnytyksen jälkeen. Kunnes sitten muutaman viikon jälkeen alko hiipumaan..

Kojolle tsemppiä!!! kuullostaa tosi lupaavalta! Taitaa sulla olla nyytti vielä tämän päivän puolella sylissä.

Täälläkin nukuttu viime yö suht hyvin. Mullahan siis ongelmana noissa öissä on ollut kipeet kyljet. En tiedä mistä johtuu, mutta tuntuu, että vauvan iltajumpan jälkeen mulla on koko yön niin kipeet kyljet, että kyljellään nukkuminen on aika vaikeeta. Selälläkään ei oo enää hyvä olla, kun sitten alkaa herkästi suppailemaan. Eilen illalla nappasin panadolin ennen nukkumaan menoa ja sen ansiosta sain nukuttua paria esikon itkukohtausta (meillä tehdään kulmahampaita) ja kolmea vessareissua lukuun ottamatta todella hyvin. Taitaa tosta panadolista tulla mun paras kaveri tähän loppuraskauteen :whistle:

Täälläkin yläpää alkaa olemaan aikas kypsä. Jotenkin tän mahan kanssa tuo esikon hoitaminen ei ole kauheen mielekästä ja tuntuu ettei kotoa voi mihinkään pidemmälle liikkua kun heti saa kauheet liitoskivut alapäähän. Ilmatkin kun on vielä näin sateisia, niin päivät on niiiiiiiiin pitkiä :headwall: No maks 5vko enää (joo ei kuulosta kovin lohduttavalta :ashamed: )

Joku muuten kyseli noista sykkeiden laskemisesta ennen synntystä..Meillä esikon kohdalla sykkeet oli "matalalla" kahdella vikalla neukkakäynnillä. Eli Miikalla kun sykkeet oli aina 135-150 luokkaa, niin kahdella vikalla neukka reissulla sykkeet oli 124(rv 40+2) ja 120(rv41+1). Ja poikahan meillä synty rv41+3.

Jaaha, taidampa lopetella, ennen kun taas on romaani kasassa... :wave:

Nelly ja JJ 36+6
 
Ensimmäinen yö takana täällä kotona, ja täytyy kyllä sanoa että vähän kuitenki jännitti miten se sujuu...kuinka herkkiä nämä isommat siskot ovat heräämään vauvan itkuun jos oikeen innostuu huutamaan. Mutta ihan hyvin sen puolesta meni.
Huonosti nukuin, vauva halusi imeä rintaa todella useasti. Maitoa kyllä tulee, mutta eihän tuo ole voinnut vielä kunnolla nousta, kun vasta nyt hetki sitten tuli kellon puolesta neidille ikää 2 vrk. Isolla vauvalla iso nälkä, ja mun tisseistä ei raukalle tullut tarpeeksi murkinaa :heart: :p Saahan sitä silloin vähän itkeäkkin...Nyt kyllä alkaa tuntumaan siltä, että imuterveiset vauvalta mun aivolohkoille alkaa mennä perille, kun sitä maitoa kerääntyy nyt ihan innolla....saas nähdä milloin siinä uidaan yön jälkeen...

Nyt päivällä mennytkin tosi hienosti, nukkuu paljon ja ei vaadi olla sylissä koko aikaa. Isot siskot olleet todella mukavasti syliapuna mulle ja kyllä se on hienoa nähdä kuinka tärkeätä tämä on niillekkin päästä osalliseksi tähän kaikkeen. Nyt sitten pesukone pauhaa pyykkiä ja oli ihanaa päästä taas pistelemään paikkoja muutenkin kuntoon kun The Maha ei ole enää edessä :LOL: :LOL: Miten sitä oli muka niin unohtanu, mitä on ollu elää ilman edessä törröttävää masua joka ei anna perix sitten milliäkään. Itse synnärilläkin oli kyllä tosi tylsää...en ole koskaan oikeen tykänny siellä makoilla kun sen pakollisen ja sitten vaan kotio. Jotenkin jokainen haluaa olla niin omissa oloissaan siellä, ja tietysti se on ihan ymmärrettävää kun ajatukset vain vauvassa jne, mut ehkä mä oon sitten vaan NIIN puheliasta sorttia, että kärsin kun ei ole ketään höpötyskaveria :LOL: Sänky ei ole oma, ja lakanoiden alla rapisee muovit...viereisessä huoneessa itki tosi kovasti samana iltana syntynyt poika joka piti kyllä meidänkin loosin hereillä pitkin yötä....mutta elämäähän tämä, en todellakaan valita :heart:

Kaikinpuolin ihana kokemus taas tämä syntymä, vaikkakin kivulias. Mutta kukapa siltä täysin välttyy :eek:

Nyt taasen pyykin ripustukseen

Oikein paljon vauvantuoksuisia terveisiä täältä meiltä...kukahan on seuraava puoliintuja??

Piparminttu ja vallaton vauva 2 vrk :heart:
 
RouvaSumppisuu
:flower: Onnittelut Piparmintulle prinsessasta!!! :flower: Varsin tehokkaasti toimittu =) , innolla odotan synnytyskertomustasi, kerkisivätkö käynnistää vai lähtikö ihan itsellään syntymään?

Kojolle onnea matkaan, pian on vauva sylissä sielläkin :heart:. Ja Rinkinkille d =) b, hyvät merkit sielläkin ilmassa.

Wemi lisätty listalle, tervetuloa vaan viimemetreille mukaan =) .

Kaikille käynnistykseen menijöille paljon tsemiä ja positiivista mieltä, pian on teidänkin kärvistelyt takanapäin ja pääsette vauvantuoksua nuuskimaan :heart: .

( . ) Ei uutta. Jotenkin vaan niin jännää aikaa tää loppuraskaus, kihelmöivää suorastaan. Yritän nauttia näistä viimeisistä päivistä/viikoista (!), kyllä se vauva sieltä tulee kun on valmis tulemaan :heart: .

Sumppis ja pikku-B rv. 38+5
 
Onko muillakin alkanu maha pitämään kovempaa ääntä? Suolet lurpsii. Ja välillä kun hengittää niin uloshengittäessä paukahtelee suolenmutka samaan tahtiin :)

Taas tuli otettua yli parin tunnin päikkärit. Mikäköhän näin väsyttää.

Tsemppiä muille!
 
Onnea Piparminttu :flower: :hug: .
En oo vielä lähteny mihinkään.
Ja ei tää näytä edistyvän mihinkäänpäin.Supistukset on hävinny teille tietymättömille :| .Mie oisin niin valamis jo synnyttämmään.Ihan sama mistä reijästä pikkunen putkahtas kuhan ruppeis tapahtummaan!
Kummasti ruppee piätä kiristää ku puol sukua soittaa rimputtaa et joko joko? :headwall: Taas tyyliin kumminkaimanserkuntäditkin yllättäen ottaavat yhteyttä vaikka ei muuten tekemisissä juuri ollakkaan...
Tässäpä nyt enempiä tälläkertaa.

Ievaliina ja pikkumies 39+1
 

PÖRRÖ: Täällä on myös nukuttu pari päivää oikein urakalla! |O
Tuntuu ettei jaksa tehdä mitään,kun koko ajan väsyttää...Kai se kroppa valmistautuu jo pikku hiljaa tulevaan koitokseen...eli täytyy nyt levätä,kun siihen on vielä mahdollisuus! =)

T:bella&rinssi 38+1 :heart:
 
neuvola kuulumisia:
Painoa tullut 1050g/vko!!! nyt yhteensä 12.7kg
turvotus +
pissa ja rr ok
Kohdnpohja 36, yli yläkäyrän
vauvan pulssi 135 ja liikket ++
tarjontaan viisto, että johonkin suuntaan pyörinyt mutta ei kuitenkaan vielä oikein rt kunnolla

Laittoi nyt lähetteen sinne äitiyspolille ja sieltä jo soittivat ja antoivat ajan ensi maanatai-aamuksi. Siellä kuulemma kätilö ultraa ja jos rt kaikki ok. jos viisto tai joku muu varataan aika lääkärille.

neuvolaan taas ensiviikoksi to aika ensin th ja sitten lääkäri joka tutkii alapään jutut.

Eilen olin päiväristeilyllä Tallinnassa, olisikohan tuo turvotus peruja sieltä kun aamulla lähdin kuuden jälkeen kotoa ja illalla yhdeksän jälkeen kotiuduin. Koko päivä käveltiin ja istuttiin joissain kahviloissa kun alkoi väsyttää. Tänään sitten on päiväunet maistunut.

Onnea vauvan saaneille :flower: :flower:
Tsemppiä vielä odottaville =)


anjamarita ja Sara 36+3
 
Suuret onnittelut Piparmintulle prinsessasta!!! :flower: :flower: Todella tyttövoittoista tämä alku tosiaan mutta vielä onki kesäkuu, jos vaik poikia syntyis sit heinäkuussa urakalla =) Toivon kuitenki et tää meidän vauva on tyttö vai mitä ihmettä miä sit teen noilla pinkeillä vaatteilla joita on jo iiiiso kasa??? :LOL:

Tsemppiä myös Kojolle! Kuulosti ihan siltä et sulla voi olla nyytti sylissä jo tänään, ihanaa. Olispa täälläkin. Tsemppiä myös Rinkinki, taidat olla sinäkin pian vuorossa =)

meiilä vielä 11 päivää odotettavaa ja odottavan aika on piiiitkä. Vauvanhakureissulle lähdetään siis 8.7.08, klo 7.15 pitää olla sairaalassa. Hui! Jännittää...

Mutta nyt ruokaa laittamaa, blääh. Yhtää ei jaksais... Voimia vaan kaikille!!

Neleka 37+1
 
Täällä supistukset kovenee jatkuvasti..
Toissapäiväisestä lääkäri käynnistä lähtien supistellut tosi kipeesti, mutta melko epäsäännöllisesti.. Eilen illalla irtos limatulppa ja nyt supistukset jo säännöllisiä ja koko ajan kipeämpiä..

Poika vietiin jo mummulle ja papalle hoitoon Oulaisiin (200km tuli matkaa) ja sen aikana supistukset oli todella kipeitä. Käväistiin samalla sit ouluisissa sairaalassa näytillä niin 3cm oli auki ja kanava poistunut (Toissapäivänä kanavaa oli vielä 2,5cm). Siellä sairaalassa supistukset sit heikkeni niin saatiin lupa lähtee ajamaan kotiin.

Nyt sit odotellaan mitä tapahtuu ja tapahtuuko mitään.. Vaikka onkin 3cm auki niin vaikka menis lapsivedet niin ei kuulema vaaraa et napanuora tms pääsis luiskahtamaan ulos ku vauvan pää niin hyvin alhaalla ja "tukkona" :D

Yritin tos äsken nukkuu päikkäreitä mut ei paljon saa nukuttua ku n.5minsan välein supistelee.. Miehellä alkais kaheksalta työt et ois kiva jos sitä ennen supistukset loppuis tai sit kovenis ja tihenis sen verran et vois lähtee sairaalaan.. Ettei tarvi sit yöllä yksin kipuilla supistusten kans..

Onnea vauvautuneille :flower: :flower:

Niive ja pikkuinen 38+4
 
aik
Hei taas pitkästä aikaa !

Ihan ekana isot onnittelut jo vauvan saaneille :flower: :flower: :flower:

Me olimme viikon verran mökillä ja hyvin meni aika. Supistelut on ihan olemattomia. Yöt menee valvoen ja kuten pörrölläkin maha pitää vaikka minkälaista ääntä!

ensi viikolla sitten neuvolaan maanantaina.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

aik 37+6
 

Yhteistyössä