HEINÄMAMMAT 2008 ~joulukuussa~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Tänään selvisi yksityisellä varhaisultrassa ettei ollut sydänääniä tai muita elonmerkkejä. Kehitys loppunut viikolla 6. Kävin lisäksi äippäpolilla saamassa saman tuloksen. Keskeytynyt keskenmeno. Sain mukaani ne keskenmenomyrkyt kotitehtäväksi kun ei elimistö ole tyhjentynyt itsestään. Toivottavasti loput joululahjat on miellyttävämpiä...

Sumppisuu, poistaisitko minut listalta. Paremmalla onnella ensi vuonna... :'(
 
voi harmi.. koita jaksella siellä!!! :hug: Nuo on inhottavia uutisia.. nyt jännään itse kun eka neuvola on vasta 8.1.08 rv 11, että onkohan sielä mitään..itelläni on ollut keskenmeno ennen ensimmäistä lastani, ja uusi yritys laitettiin heti "käyntiin", ja aika nopeesti tulinkin uudestaan. Tsemppiä hirveesti sinne!!
 
Tämänpäiväisen varhaisultran jälkeen uskallan vasta liittyä palstalle, vaikka olen seurannut keskustelua jo kuukauden päivät. Jotenkin nuo surulliset keskenmenoviestit ja tyhjät masut ovat pelottaneet minuakin kovasti. Pahoittelut sen kokeneille. Itse sain kuitenkin parhaan joululahjan, kun masussa liikkui normaalisti kehittynyt pienen ihmisen alku. Laskettu aika on 21.7, joten ehkäpä minutkin voi lisätä heinämammojen listaan! Mukavaa joulua kaikille!
 
Mairelle pahoittelut ikävistä uutisista :'(

Tänään oli se kauan odotettu np-ultra ja kaikki näyttäisi olevan tuplilla ok! Laskettu aika siirtyi 24.6 (oli 1.7.), mutta en halua siirtyä täältä heiniksistä pois :) Niskaturvotusta oli toisella sikiöllä 1.6 mm ja toisella noin 1.8 mm. Lääkäri joutui toden teolla etsimään sikiöitä oikeisiin asentoihin mittausta varten ja tutkimus tehtiin niin sisä- kuin ulkokautta ja jouduin hyppimään aina välillä jotta sikiöt olisivat liikkuneet. Nyt uskallan sitten ehkä alkaa "ihan oikeasti" odottamaan tuplia. Mahankasvua odotellessa!

HooWee nyt 13+2
 
Kovasti voimia sinulle! Toivottavasti toivut menetyksestäsi pian.Koskaanhan sitä pientä ei unohda,eikä ole tarkoituskaan.Elämä osaa välillä olla epäreilua, mutta me naiset ollaan vahvoja.Hyvää joulua sinulle!Halaus.
 
Maire voi ei mikä joululahja... voimia :hug:

Viime päivät olleet aikamoista hässäkkää...ekukat kipeinä ja tietty just ennen lomaa.. nyt kuitenkin kaikki nelijalkaiset hyvässä hoidossa joten me voidaan hyvillä mielin hypätä aamulla klo 6 koneeseen kohti Teneriffaa joulun viettoon.. jee!!

Kaikille mitä parhainta joulua!! Toivottavasti olette olleet kilttejä ;)

Palailen taas viikon päästä!!

Vilma-Annika 8+4
 
Minäkin nyt liityin tänne =) la 29.7. -08. Eka ultra on 9.1. ja jänskättää ihan hulluna.. Toivottavasti kaikki olis nyt hyvin. Viime syksynä tuli keskenmeno viikolla 7. Nyt menossa rv 8+3.

Ootan innolla että pääsis kertomaan kaikille kun haluttais vaan koko ajan hehkuttaa, mutta päätin nyt oottaa tämän kriittisimmän ajan ohi ja kertoa sitten :D

Mutta hyvät on fiilikset! Ja hyvää joulua kaikille tasapuolisesti =)
 
Hei kaikille! Olen vähän pihalla palstan tapahtumista kun en ole hetkeen päässyt lueskelemaan. Iso :hug: kaikille, joilla on ollut huonoja uutisia.

ON: Mä sain joulurauhan tiistaina kun kävin yksityisellä ultrassa. Viikot oli mun omien laskujen mukaan silloin 8+2 ja saman tuloksen sai gynekin kun pientä ötökkääni mittaili. Sykekin kuulemma oli hyvä, tosin mun oli aika hankala sitä ruudulta nähdä. sain kuvan kotiin mukaan ja kyllä sitä on tullut jo monta kertaa tuijoteltua. Uskomatonta että tuolla mahassa oikeasti kasvaa uusi ihminen!!

Keskiviikkona oli sitten neuvola ja sielläkin yritettiin sykettä kuunnella. Terkka sanoi kuulevansa ne viikolla 9 ja siksi koitettiin. Niiden laskujen mukaan kun oisin viikon pidemmällä viimeisistä kuukautisista laskien. On se muuten vähän hassua että ne ei muuta sitä vaikka kerroin että kiertoni on 32pv ja käytin ovistikkuja. Muutetaan sitten vasta np ultran jälkeen. Onnistuin olemaan hermostumatta siitä ettei ääniä kuulunut, koska olin sen edellisenä iltana nähnyt ja tiedän itse että viikkoja on vähemmän. Seuraavassa neuvolassa 7.1 pitäisi sitten kuulua varmasti.

Onko täällä muita, jotka valmistelee joulua ruokineen itse vai pääsettekö valmiiseen pöytään? Oltiin sovittu jo aikoja sitten että joulua juhlitaan tänä vuonna meillä kun muut on tuollaisia vuorotyöläisiä. Olen yrittänyt tosissaan tehdä kauppalistaa ja miettiä ruokia, jälkkäreitä yms. mutta se on ihan älyttömän vaikeaa kun mitään ei tee mieli!! Kaikki ruokaan liittyvä ällöttää mua klo 14.00 jälkeen ja illan elän satunnaisilla voileivillä. Oksennettua tulee kuitenkin harvoin. Yritä nyt siinä sitten ajatella jotain kinkun kastiketta kun yökkäilyttää koko ajan. :LOL:

Nyt väistyn viemästä palstatilaa ja lueskelen noita väliin jääneitä sivuja, oikein hyvää joulunaikaa kaikille!

Viola 8+5
 
Hih :) onneksi ite pääsee tulevaan mummolaan viettämään joulun niin ei tarvi nuita jouluruokia stressata :D

Sain viime jouluna tarpeekseni ku yritin miettiä että mitä kaikkea pitää olla :) vaikeaa tämä joulunaika.
 
joulu tulla jolkottaa....ja lapset innoissaan käy hiukan ylikierroksilla.
Täällä laiska ihminen..eioo tehnyt sitten oikeestaan mitään joulun eteen. Tuleekohan kiirus :)
Tänään pitäisi kinkku ja laatikot hakee ja lahjat ostella viikonlopun aikaan. Pientä purtavaa meinattiin kotia joulupäiväksi hakea. Onneksi aatoksi päästään valmiiseen pöytään mummolaan. Jeeee :) ei tarvi ite laitella.
Hui, ku ei jaksais alkaa ettii vaatetta koko konkkaronkalle ja lähteä kinkku kauppaan. Nää ammut vähän huteria miulla. Välistä joutuu loikoilee sohvalla jalat pystyssä enneku saa taas jatkettua aamu juttui. Kyllä nää vielä näin menee , mutta kun eskari aamuina kiirusta pukkaa niin silloin tietty miulaki pahaa ja huteraa oloa. Yäk.
Eka ultra vasta 2.1. siihen saakka jännityksessä saa olla. Neuvolassa ei toissa viikolla vielä edes yritetty kuunnella ääniä, joten en pikkuisesta oo mitään kuullut. :(
Iso :hug: Mairella ja kaikille muille sitä tarvitseville !!

äityli 10+ (vai 11+ ?? )
 
me ollaan tähän asti joka ikinen joulu oltu syömässä mun vanhemmilla. Toki olen laittanut pikkuruiset laatikot kotonakin mutta siis minimaalista. Kinkkua usein olen saanut vanhemmiltani, he kun aina ostavat ison, n. 15kg:n kinkun!
Tänä vuonna traditioon tulee muutos. Olemme oman perheen kesken kotona!

Eilen tein porkkana ja perunalaatikot valmiiksi pakkaseen. sitten aattona vaan paistetaan ja suoraan uunista lämpiminä nostetaan pöytään.
Kinkku haetaan ja lanttulaatikko valmiina, se kun ei suurinta herkkua meille kenelekään ole.

minä odotan jo vesikielellä... :p

rv 11+1
 
Heipsan!!!

Pikaseen tulin pari riviä heittään.elikkäs vointi muuttunu huomattavasti paremmaksi,luojan kiitos :) ei väsytäkkään enää samaan tyyliin ja nyt pystyy jo syömäänki jotain.Onneksi ku on jouluki tulos ja kaikkia herkkuja :p

Me päästään isännyksen äitille valmiiseen pöytään,Jee!!!

Mairelle voimia :hug: ja paljon jaksuja...Harmi,että kävi noin :'(

JOululahjat oikeestaan osteltu.tänään vielä yhden haen nii se olis siinä.Kamalan vaikee keksiä mitä kellekki ostaa! :/

Piparin tuoksuista joulua joka kotiin ja muistakaahan rentoutua tämän kaiken kiireen ja tohinan keskellä :hug: :xmas:
 
Mairelle suuret :hug: ! :'( Pitikin moinen uutinen tulla vielä näin lähellä joulua.. Kurjaa. :(

Mä onneton lähden jouluostoksille vasta huomenna!! Ikinä ei oo näin viimetinkaan jäänyt, mut kertahan se ensimmäinenkin.. Yksin lähden, mies jää jälkikasvun kanssa kotiin. Ruuat ostin pääasiassa eilen valmiiksi, on muuten jääkaappi piukkana tavaraa! Mä oon laittanu jouruuat meille aina itse, lähes niin kauan kuin oon omillani asunut. Äidin luo mennään sitten kahvittelemaan ja iltaa viettämään, ja siellä käy pukki. Illaksi vielä kotiin oman perheen kesken.

Mukavampaa joulua ja etomatonta oloa jokaisella Heinämassulle!! :xmas:

Räpätäti+papu rv10+2
 
mairelle pahoitteluni ja voimia! tiedän minkä käyt läpi! en toivo sitä kenellekään :hug:

täällä vointi ihan ok. ruokaa ei juuri tee mieli, lähinnä maistuu appelsiinit, kaurapuuro ja salmiakki :) olen myös ottanu itteeni niskasta sen verran kiinni että n. 2 kertaa viikossa teen sauvakävelylenkin. haluan olla yhtä hyvässä kunnossa tämän raskauden aikana kun ekan, että synnytys + toipuminen sujuu hyvin ja nopeasti. yhtä hyvään kuntoon en pääse mutta toivon mukaan ainakin parempaan kun nyt!

joulun vietosta niin ekan kerran ollaan vaan kotona. miehen sisko perheineen tulee aamulla joulupuuroa syömään ja miehen vanhemmat iltapäivällä ruokaa syömään. onneksi sain miehen ylipuhuttua että oltaisiin tänä vuonna vaan kolmistaan kotona! ja ensi vuonna myöskin, sillä pienen vauvan kanssa en mihinkään lähde ;)

nyt salmiakin syöntiin ;)

kestovaipoista oli aikaisemmin puhetta ja vauvan kanssa kestoillaan kuten esikoisenkin kanssa. siitä on tullut yks lempiharrastuksistani :)

korvapuusti ja pikkupulla rv 11+6 (10+6)
 
Mairelle :hug:

Eilen sitten menin kuin meninkin alkuraskauden ultraan ja oltiin miehen kanssa varautuneita kaikkiin mahdollisiin tuloksiin. Tätä ei kuitenkaan osattu odottaa: masusta löytyi kaksi sykkivää sydäntä :heart: . Lääkäri merkitsi lasketuksi ajaksi 29.7.2007 (synnyttämään mennään Kätilöopistolle).

Olo on helpottunut, mutta samalla tuli uusia huolia. Miten ihmeessä me saadaan kaksi vauvaa mahtumaan meidän pieneen asuntoomme? Onneksi nyt on puolitoista viikkoa lomaa töistä, niin voi sulatella rauhassa tätä uutista. Viime yönä ei kyllä meinannut tulla uni silmään =) .

Joulahjat ostettu eikä jouluruoista tarvitse stressata, kun aattona ja joulupäivänä istahdetaan molempien vanhempien valmiisiin joulupöytiin. Katsotaan sitten, minkälainen on joulurauha ensi vuonna esikois(t)en kanssa...

Hyvää joulua kaikille!

Eleanor ja töpsykät (ultran mukaan rv 9+0)
 
Kävin tänään neuvolassa kuunteleen sydänäänet kun silloin tiistain neuvola käynnillä eivät silloin kuuluneet.
Nyt ne äänet sit kuulu :heart:
Jossain piilossa kaukana tais vauva olla kun niin kaukaa kuuluivat ettei kone saanut syketiheyttä laskettua, mu kyllä se siellö kuuku junosuttavan :D
Eilen tuli kirje np-ultraan joka on sit 27.12 heti aamusta. Aivan alko jo jännittään =)

Oikein hyvää joulua kaikille :xmas: Me lähetään joulun viettoon :wave:

Kojo ja möykkis 11+2
 
Sitten omia uutisia....

Oltiin tänään vielä viime hetkellä ultrassa, ja kaksihan niitä sielä masussa tosiaan oli. Toinen oli supervilkas (tulee selvästi isäänsä) ja toinen taas sitten oli rauhassa paikoillaan ja lähti vasta tökkimisen jälkeen liikkeelle (tulee kai sitten muhun)

Oli se kyllä liikuttava kokemus, nyt jotenkin enemmän sisäistää sen, että raskaana todella ollaan. Hassua.

Koon puolesta viikkoja tuli yksi lisää, toinen vastas viikkoja 12+2 ja toinen 12+1, kun kierron puolesta mentäis viikoissa 11+2

Tässä vielä linkit kuviin,
Vilkkaampi http://www.aijaa.com/v.php?i=1355966.jpg
ja se rauhallisempi http://www.aijaa.com/v.php?i=1355984.jpg

Jouluja vietetään ainakin tänä vuonna niin, että mies lähtee omaan kotiin itä-suomeen ja minä omaan pohjanmaalle...ens vuonna onkin sitten jo erimeininki...

Eleanor78 Meilläkin muuten sama ongelma, asunto on pikkasen liikapieni, mutta asuttava on tässä ainakin vuosi kaksosten syntymän jälkeen, että saadaan maaginen 2 vuotta täyteen (omistusasunto). Ja onneks olkoon kaksosista:)
 
Eleanor Onnittelut tuplauutisista! Olisitkohan jo viides tuplamamma heiniksissä!??!??! Uskomatonta!

Ronja Hienot kuvat teillä tuplista! Meillä oli eilen np-ultra ja lääkäri teki tosissaan työtä että sai tehtyä mittaukset. Meillä laskettu aika siirtyi myös viikolla eteenpäin.

HooWee 13+3
 

Yhteistyössä