HEINÄMAMMAT 2008 ~joulukuussa~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Sus soo
Taas se sitten alkoi... eli se tiputteluvuoto. Siis tämä ei voi olla enää totta! Tosi stressaavaa jos joka toinen viikko alkaa olla tällaista. Täytyy hellittää nyt jouluvalmistelujen kanssa ja toivoa että kaveri pysyy mukana. Alun perin suunniteltiin, että kerrotaan vauvauutinen lapsille jouluaattona. Mutta en tiedä uskaltaako kertoa jos vauvaa ei tulekaan. Onneksi töistä on nyt vapaata, joten ei tarvi siellä olla jaloillaan koko aikaa. Missähän vaiheessa sitä voisin alkaa olla iloinen tästä odotuksesta!?! :eek: Sori vuodatus, mutta kun ahdistaa, ärsyttää ja pelottaakin... :( Onko ketään muuta odottajaa, jolla tiputtelua tässä vaiheessa?

Sussoo 10+6
 
Sus soo Millaista se sun tiputteli olikaan? Ihan kirkasta verta vai "vanhaa verta"? Käy ihmeessä lähimällä äitipolilla tarkastuksessa, sinne täysi oikein mennä vuototapauksissa. Näin minulle ainakin sanottiin, kun tiputtelin ruskeaa vuotoa useamman viikon. Ja kävinkin tarkistuksissa pari kertaa. Mun tiputteli rauhoittui joskus viikolla 10-11, mutta eihän sitä tiedä koska alkaa taas. Syyksi veikattiin istukan kasvua.
 
Sus soo:lle kovasti tsemppiä ja voimia! Todennäköisesti vuotosi on harmitonta, älä liikaa stressaa! Maltat vaan ottaa rauhassa, jookos?! :hug:

Ja vautsi Eleanor!! TAAS tuplat! Tän täytyy tosissaan olla jo jonkinsortin tilastollinen ennätys! Onnittelut siis tuplaten! :heart: :heart:

Mullapa ei nyt ihmeempiä ,kunhan tulin kurkkimaan.. :)

Räpätäti+papu rv10+2
 
Sus Soo nyt kun en jaksa selailla taaksepäin, oletko mahd. maininnut mutta onko oletko käynyt ultrassa ja onko sanottu/merkitty nla korttiin mikä on istukkasi sijainti?

Jos sulla vaikka on istukka sen verran alhaalla, lähellä kohdun suuta, se voi tiputella verta ja voi olla sinällään täysin vaaraton.
 
Sus soo
Joo joo, yritän olla stressaamatta liikaa :) Mun pari viikkoa sitten ollut vuoto oli ruskeaa limaista sekä veristä limaista. Kävin viikko sitten yksityisellä ultrassa, johon mennessä vuoto oli jo loppunut. Mitään vuotoa ei silloin havaittu ja kaikki ok muutenkin. Nyt vuoto on vain pelkkää verta, jossa ei mitään riekaleita, limaa tms. (Tosi mielenkiintoista varmaan teidän tietää...) Jos jotain positiivista voi sanoa, on toistaiseksi tiputtelu hieman niukempaa kuin pari viikkoa sitten. Ja sopii olla yltymättä!!

Mun on turha soittaa meidän neuvolaan, sillä ne kommentoivat että se on normaalia. Näin mulle siis sanottiin pari vuotta sitten kun olin tiputellut jo pari viikkoa. Ja keskenhän se meni, kun kävin sen tarkistuttamassa yksityisellä, sillä neuvolaan eivät ottaneet vastaan. Äippäpoli on mulla sen verran kaukana, että en vielä tässä vaiheessa sinne ajele. Mutta jos yltyy tai jatkuu, niin sitten soittelen sinne. Tosin neuvolasta on se vanha täti jäänyt eläkkeelle ja siellä puhaltaa uudet tuulet, joten jospa se suhtautuminenkin olisi erilaista. Joulunpyhinä onneksi ei neuvolassa ole edes ketään töissäkään, niin niiden olisi pakko ottaa mut siellä äippäpolilla vastaan.

Jospa tämä olisi minullakin sitä istukan kasvua! HooWee, kiva tietää että joku muukin on kärvistellyt tämän asian kanssa.

Eleanorille tuplaonnittelut! Aivan upeeta!!

Kuulumisiin... terkuin Sussoo
 
RouvaSumppisuu
Tervetuloa uusille ja onnittelut ultrasta/neuvolasta hienoja uutisia saaneille :flower: ! Eleanor taisi tosiaan kasvattaa pinomme tuplaodottajien määrän jo viiteen :D !

Sus soolle tsemppiä noiden vuotojen kanssa...marssit vaan sinne äippäpolille, jos vuoto ei ala laantua, niin saat itsellesi joulurauhan.

Selailin pinoa samalla kun päivittelin listaa ja vaikka mitä piti kommentoida, mutta nyt kun näen vaan tän viimeisen sivun, niin en yhtään muista mitä piti kirjoittaa :headwall: .

Ainakin joulunvietosta oli juttua: vietämme aaton anoppilassa, ihan hyvin tullaan juttuun. Ja joulupäivänäkin menemme sinne syömään, joten en viitsi hirveesti tehdä/hankkia jouluruokia tänne kotiin. Mun omat vanhemmat lähtee ulkomaille jouluksi. Lahjat on jo ostettu ja paketoitu, jouluverhot on ikkunoissa ja kuusi sisällä. Huomenna olisi tarkoitus tehdä vielä kunnon siivous, tosin koiraperheessä näillä keleillä viimeistään illalla on taas ihanat hiekat ja karvat nurkissa.

ronja: tosi hyvät kuvat teidän vilkkaasta ja rauhallisesta :heart: .

(.) Eilen kävin np-ultrassa ja kaikki hyvin. Pää-perämitta oli muistaakseni 48,5mm ja niskaturvotusta 0,8mm. Profiilissa on pikkuisesta kuva.

Rauhallista joulua ja ihania asioita vuodelle 2008 kaikille tuleville heinämammoille!

Sumppis ja Lillis rv. 11+6
 
Maire Olen pahoillani puolestanne :hug:

Eleanor Onnea tuplista :flower: meitä taitaa jo ollakkin täällä viisi tuplaodottajaa...

Ronja Hyvät kuvat tein vilkkaasta ja rauhallisesta :heart: :heart: miun pitäis viel viikko odottaa et pääsen taas pieniä kurkkiin ultran kautta.

Joulunvietosta oli ollut puhetta ni myö ollaan ekaa kertaa ihan oman perheen kesken ja odotan sitä innolla kun ei tarvihe ketään passata ja tein just niitä ruokia mitä me syödään ja tiedän et ne kanssa menee...

Kaikille teille oikein hyvää ja rauhallista joulunaikaa :xmas:

Äitee ja tuplat 10+1
 
Maire olen pahoillani menetyksestänne :hug: :hug:

Eleanor onnea tupla odotuksesta :heart: :heart:

nyt (*) np ultras käyty tänään ja sielä vauvva köllötteli ei paljoo jaksannu liikutella iteensä oli nukumas sai tökkii ja painaa masun päältä ennen kun oikas itensä..lääkäri sano et kohtu on taaksepäin kalellaan joten äänet ei kuulu (ei kuunellu) tutkimus tehtiin ala kautta ja myös masun päältä jotta saatais jotain mittoja..joudun menee uudelleen 8.1.08 kun kuvassa ei näkynny virtsarakkoo ja mitä muuta ne nyt kattoo(en muista sitä toista) lääkäri sano et yleensä niilä on ne mutta vauva on kuvassa vielä niin pieni ettei ne näy...ja noi joulun pyhät sotkee tos niin sen takia he ovat antaneet ajan nyt...niskaturvotusta ei ollut siltä osin kaikki kunnossa ja sain kuvan mukaani pikkuisesta :heart: la ei muutunnut kun oli vaan paripäivää heittoo menkoihin nähden ni ei ruvennu sitä muutelee eli pysyy 8.7.08...

kaikille oikein hyvää ja rauhalista joulua :xmas: :xmas:

bambiino ja masukki rv 11+0 (11+3)
 
mairelle :hug:
tupla onnittelut eleanora :flower:
meidän perhe kärvistelee taudin kourissa vieläkin :snotty:
toissa yönä käytinn neljän kerran lääkärissä 1v kanssa ja uudet lääkkeet korvatulehdukseen.
mulla flunssa ja pojalla 10v ja miehellä keuhkoputkentulehdus.
toissapäivänä ja eilen käytiin lahjaostoksilla,vielä tänään pitäs mennä.
minä olen aina viettänyt lasten syntymän jälkeen joulua kotona,niinkuin nytkin teemme.
kinkun paistan ja karjalanpaistin teen itse,laatikot itse.
joulupäivänä ehkä anoppilaan syömään.
aika paljon heittoja tuossa milloin tehdään tuota np-ultraa kenellekkin
mulla tulee viikkoja 12+5 aika monella on tehty aikaisemmin.
ehkä nää pyhät sotkee.
meillä pojille kerrottu ja miehen vanhemmille vauva uutinen.
mieskin oli eilen kertonut töissä,kun meidän pitää luopua työsuhdeautosta ja vaihtaa tila autoon.
pakko tehdä se nyt kun se on mahdollista,(miehen ylenemisen takia saa mahdolliuuden tähän)
kyllä meilläkin ahdasta tulee varmaan olee 4lapsen kanssa asunnossa vaan ei auta ku ei oo varaa asua isommassa.

mut kaikille rauhallista joulua
:xmas:

senttu ja lassilotta rv 12+
 
Sus soo
Jouluasioista on ollu täällä puhetta. Mä olen siivonnu taloa koko viikon. Epäilen, että tää meidän kaveri on vain allerginen siivoukselle, jonka vuoksi alkaa tuo tiputtelu... :D Nyt ei taas onneksi mitään, joten ehkä pystyn vähän hengähtääkin joulun ajaksi. Meillä on isomman puoleinen talo (10h+k+s+3 wc), joten sen vuoksi suurempien siivousten teko venyy aina viikon mittaisiksi... Tänään pitäisi käydä ruokaostoksilla. Ja on sitä vielä pari lahjaakin ostamatta, tosin onneksi jo tiedetään mitä käydään hakemassa. Joulupukkikin saatiin tilattua tontun kera meille käymään aattona. Ensi yönä aion laittaa kinkun paistumaan, joten eiköhän se joulu tästä vähitellen tule. Nyt voisinkin hakea joulukoristeita ja alkaa tyttöjen kanssa koristelemaan taloa tontuilla ja muulla rekvisiitalla.

Oikein hyvää ja makoisaa joulua kaikille!

t. Sussoo + kaveri 11+0
 
eleanor onnittelut tuplista! mikä ihana joululahja :)

sussoo toivon mukaan tiputtelu pysyy kokonaan poissa! tommonen on stressaavaa kun aina pakko ajatella pahinta! missä päin muuten asutte kun varaa ton kokoseen taloon? oon aivan kade ;) montako neliötä?

HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE TULEVILLA HEINÄMAMMOILLE! NAUTTIKAA JA ILOITKAA TULEVASTA! :flower:

korvapuusti + pikkupulla rv 12 (11)
 
eleanorille tulpaonnea :)

Mulla ruskea limavuoto loppunut, vaikka alkoi uudelleen. Selvisi mikä tihuutteli ja se ei ollut onneksi kohdun sisältä, vaan ihan ulkopuolista limakalvoärsytystä. Lääkärineuvolassa todettiin kohdun oevan viikoihin nähden liian iso ja sain lähetteen äitipolille. Aika varmaan alkuvuodesta. Lääkäri ei löytänyt sydänääniä, mutta jotain istukkakohinaksi kutsumaansa suhinaa kahdelta puolelta. Lähetteeseen laittoi "tarkistetaan viikot ja sikiöiden lukumäärä".

Pelottaa kyllä, että kaikki ei ole ok. En jaksa oikein uskoa, että tuplat olis tuossa, vaikka niitä suvussa onkin. Jokin muu kai vialla. Kohdun pohja on pari senttiä navan alapuolella, vaikka viikkoja neuvolassa oli 8+3. Masusta tullut vähässä aikaa näkyvä selvä vauvamasu.

Rauhallista joulua kaikille ja musitakaa levätä välillä.
Lumi-Marja ja Helmi-Onni 8+5
 
Tiistaina 18.12 (rv9+0) oli eka neuvola, täyteltiin paperit ja otettiin verikokeet. seuraava aika neuvolaan ja samalla on myös lääkäri annettiin viiden viikon päähän 24.1. Tilasin lapsivesipunktioon ajan se on sitten helmikuun ekapv eli rv 15+3, silloin myös ultra ennen punktiota. Mitenkähän sinne asti jaksaa odotella jotta tietää että kaikki ok? Aika paljon jännittää kun olen käynyt siellä ultrassa rv 7+0 jolloin näkyi se 6mm "möykky" ja seuraava kerta vasta rv 15. No odottavan aika on pitkä.
Jouluja =)

anjamarita 9+4
 
Mairelle :hug: ja paljon voimia ja jaksamisia! Niin ikävää kun näitä uutisia piti vielä tulla :'(

Eleanorille suuret tuplaonnittelut! :heart:

Jaahas, mitähän sitä muuta... Omassa olossa ei suurempaa muutosta. Paitsi että ei sitten tarvinnukaan odottaa vuoden vaihteeseen, että saan ottaa äippähousut käyttöön! Viime keskiviikkona vedin ne jo ekaa kertaa päälle. Sen verran masu pulpahti, että omat housut alko tuntumaan tukalilta. Ite vauvamasu ei oo kyllä vielä kovinkaan iso, mutta ne peitteet siinä päällä kasvattaa kummasti :LOL: Ruoka maistuu hyvin, kuten koko ajan ja vesikielellä jo odotan joulun herkkuja :p

Joulun viettoon tultiin torstaina minun vanhempien luo, kuten joka joulu. Täällä sitten yhdessä ollaan laiteltu ja osteltu ruokia. Huomenna tehdään viimeset siivoukset ja laitetaan kuusi. Saas nähdä miten poitsu antaa sen olla :whistle:

Asumisesta kans ollu puhetta. Meilläkin alkaa tila loppua ja isompi ehdottomasti saatava. Asutaan nimittäin kaksiossa ja ilman tätä uutta tulokastakin alkais jo tehdä tiukkaa sinne mahtuminen. Ja sitten tietty se, että asutaan nyt kolmannessa kerroksessa eikä hissiä ole, joten kahden lapsen kans sinne kulkeminen voi olla suht työlästä. Joten kova metsästys käynnissä!

Mutta nyt pitää mennä vielä iltapalalle ja kohta kait sitä sitten jo sippaaki. Viime aikoina oon ollu ihan poikki jo ennen kymmentä |O

En oo varma miten ehdin tässä joulun tohinassa kirjottelemaan, joten OIKEIN HYVÄÄ JA ILOISTA JOULUA KAIKILLE HEINÄMASUILLE! =)

toivottelee Änkkis ja toivoilona 10+3 (ihan huomaamatta tullu kymppiviikko täyteen!)
 
Sus soo
Korvapuusti: Meillä on 260 neliötä. Miehen sukutilalla asutaan eli ihan maalla ja kehäkolmosesta kaukana. Ei tarvi vuokria maksella, kun on ihan oma tupa.

Lumi-Marja: kerroitko vuodoista neuvolassa? Ja ihanko ottivat asiaksi sitä tutkia!? Voi olispa meilläkin neuvolassa noin hienosti asiat. Varmasti stressaavaa nyt odotella sitä äippäpoliaikaa. Tiedän just miltä nuo vuodot ja epätietoisuus tuntuu! Tsemppiä!!!

Omaa napaa: Arvatkaa mitä... nyt kun tuo tiputtelu on taas hävinnyt, tuli mulle iskiasvaiva. Eli välillä hirvee "sähköisku" nappaa kankusta vasemman jalan pohkeeseen asti. Mulla oli samaa tuon kakkosen raskaudessa, jonka vuoksi en loppuraskaudessa pystynyt enää kävelemäänkään kunnolla. Silloin oli joku lantion nikama vinksallaan, joka painoi hermoon. Luultavasti mä olen nyt tänään vaan tehnyt jotain vähän väärässä asennossa ja sen vuoksi hermoa särkee. Kun mulla ei sitä pahoinvointia ole ollut, niin sitten näitä muita vaivoja riittää :/ :)

Eipä taas muuta tällä kertaa.

t. Sussoo
 
Rauhallista joulunaikaa! :heart: :heart: :heart:

Me lähdemme kohta ajelemaan kohti rannikkoa, olemme menossa vanhemmilleni jouluksi. Takaisin kotiudumme joulupäivänä.

Toivottavasti saatte viettää joulua ilman ahdistavia vuotoja, sopivalla määrällä oireita mutta ei kuitenkaan liiallisella pahoinvoinnilla. Niin että olen raskaana -olo säilyy mutta joulupöydästä pääsee kuitenkin nauttimaan. Vaikka meillä se tänä jouluna onkin hieman vajavaisempi.:kieh: (Tekee ihan hirveästi mieli homejuustoja...)


SatuKa 11+6
 
Lämpöistä ja iloista joulua kaikille heinämasukoille :heart:

me siskon kanssa ajateltiin virittäytyä tunnelmaan katsomalla pitkästä aikaa beethoven (lapsuuden "joululeffa"), torttuja ja glögiä maistellen!
Huomista odotellessa että pääsee laatikoiden kimppuun... :p

Gatsu ja Elvi 9+3
 
Rauhallista joulunaikaa Heinämammoille!


Mä täällä muuttolaatikoiden keskellä yritän viel viimeisiä kamoja pakkailla. Ei oikeen tunnu vielä et huomenna on jo jouluaatto, mut eiköhän joulufiiliskin tule sit ku huomenna aamulla päästän anoppilaan.

Eleanorille tuplaonnittelut :heart: :heart:

NiiVe ja pikkuinen 11+6
 
Riisipuuro alkaa olla pian valmista, hautuu vielä muutaman minuutin, sitten pääsee syömään! Eilen illalla tein jo "sekameteli"-kiisselin. Sisko tulee miehensä kanssa meille saunomaan puoliltapäivin ja sitten myöhemmin päivällä menään mun vanhempien luo syömään. Nyt on onneksi kaikki kiireet ja tohinat pois, saa alkaa ottaa rauhallisesti ja nauttia ruuista ja suklaasta! =)
Ensi PEna meillä on niskapoimu-ultra heti aamulla, sitä odotellessa ja suklaata syödessä, toivottelen kaikille hyviä oloja nautinnollista Joulua! :xmas:
 
huomenta kaikille heinämammoille =)
onpa kiva herätä tänä aamuna kun toi kaamea flunssa alkaa hellittää.
eilen olin vielä kipeä ja aamusta valmistelin jo jouluateriaa ja välillä lepäsin.
miehen vanhemmat ja kaks veljeä tulivat syömään meille.
ruuan jälkeen katsottiin sit lahjat.
pikku neiti 1v pelkäsi ukkin ja mummin tuomaa keinu hevosta joka hirnuu.
kahvin ja jälkiruuan jälkeen vieraat lähti ja minä,mies ja neiti mentiin iltapäiväunille.
vanhin tyttöni oli siivoamassa keittiötä kun heräsin =)
jouluaatto meni tosi rauhallisesti.
omaa napaa,mulla tota pahoinvointia vielä riittää :(
ei koskaan tiedä pitääkö syödä vaiko olla syömättä :whistle:

mut mukavia joulun jatkoja teille kaikille :xmas:

senttu ja lassilotta rv 12+3 :heart:
 
Heissan! Tämä mamma on ihan paniikissa, sillä söin jouluna pariin otteeseen lämminsavusiikaa ja tänään sitten kuin että savukalaakaan ei saisi syödä listeriavaaran vuoksi. Enemmän surffattuani netissä, selvisi että rajoitus koskee kylmäsavukalaa. Ota nyt sitten siitäkin selvää, että mikä on vaarallista ja mikä ei. Se kala mitä söin oli valmistettu lauantaina ja söin sitä siis ma ja ti, eli vaikka oliskin lämminsavukalaa niin se oli ollut jo jokusen päivän säilytyksessä eikä ollut siis täysin tuore. Huomenna soitan joka tapauksessa neuvolaan, vaikka tiedän etukäteen mitä siellä sanotaan. Saan varmasti tällä panikoinnilla aiheutettua itselleni listerioosin oireet...

HooWee 14+1
 

Yhteistyössä