HEINÄMAMMAT 2008 ~joulukuussa~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Hellurei!

Tsempityksiä jokaiselle joka pelkää tulevaa, kärsii vuotoja tai jännittää ultraa! :hug:

Meilläpä ei sitä np-ultraa kunta kustanna. (kuopukselta sen kävin mutta muiden asioiden vuoksi ajan sain ja samalla sitten tehtiin) Äippäpolilla tehdään siis. Täällä omassa tk:ssa ei ole osaavia ultraajia, vaikka laitteita ehkä jonkinmoisisa olisikin, joten säästävät kun ei sitä kenellekään teetetä. Kateellisena luen teidän juttuja, kun ultrissa käytte, täällä kun me uudelleensynnyttäjät saadaan vain se alkuraskauden ultra. Terkka sitä ihmetteli kun selasi mun tietoja, että miksikös sen olen saanut kun en kuulu riskiryhmään jne. Nyt harmittaa sit kun ei tää terkka mua ainakaan siihen laita vaikka pyytäsi. Ja ymmärsin ne seulonnatkin väärin, ei sitä ultraa sittenkään saa vaikka seulonnat valitsee. :( Höh.

Seksielämästä oli kyselyä jo ajat sitten, voisipa kysyä että niin mikä seksielämä?? Ei vaan jaksa, eikä kiinnosta, ehkä nyt kerran kaks parin viikon aikana.. :ashamed: Mut taas kerran, jos vanhat merkit paikkansa pitää, niin ukko saanee kyytiä vielä niin paljon, että ehtii kyllästyä! ;) Keskimmäisen synnytys kun käynnistyi SEN avulla, niin takuu varmasti pommitan ukkoo loppuajasta jos ei ala tapahtua! :D

Massu, juu näkyy näkyy.. Äippähousuihin oon siirtynyt jo ihan suosiolla, samoin on parit koti-lökäpöksyt kovassa käytössä. Veljelle raskaus paljastuikin jo, kun näki miut kotona lökäpöksyissä.. Tosin iltaisin turvotuksen ansiosta se näyttääkin kyllä kun oisin jo viidennellä kuulla!! Appilin tuossa yks päivä jäi ikäänkuin kesken lauseen tuijottamaan massua, mut jatkoi sitten lausettaan sen kummemmin mitään kyselemättä. En siis yritä enää mitenkään peitellä tarkoituksella, muttei me silti olla sen suuremmin asiaa eteenpäin kerrotukaan. Sittenhän porukka näkee, kun sattuvat huomaamaan! Ja jos joku kysymään tulee, niin vastauksen kyllä saa. =) Tosin kun se ultra edelleen on käymättä, niin pelottaahan se et monellekko joutuu jo kertomaan jos ei kaikki olekaan kunossa.. :| Torstaina ois sekin sitten, pitäis keksiä jotakin lapsenvahti aamulla 8.30 taas.. *huokaa*

Mutta nyt jätetääs tilaa muillekin, ja onnitteluja vielä kaikille joilla on hyviä uutisia ultrassa ollut!! :heart:

Räpätäti+papunen rv täys 10!
 
Perjantaina jouduin käymään lääkärissä ja sitäkautta suoraan ensipuun. Aamulla iski kova maha kipu ja päääsin ultraan varmistamaan et kaikki oli kunnossa. Kovasti potki ja sydän löi :heart: Tulehdus arvot otettiin ja katsottiin et mistä kipu mahtaa johtua.Mitään vuotoa ei ole ollut. Ensin epäilivät kohdun ulkoista raskautta, mut onneksi kaikki tuntui olevan ok. Luultavasti kipu aiheutui vanhan sektioarven ja ja kiinnikkeiden venymisestä.
Sain kipulääkkeitä ja jos ei kivut pahene niin ei tarvi jatkossa olla huolissaan.

Paha olo on jo kadonnut ja suklaa maistuu :p Aiemmin ei uponnut kuin pizza ja hampurilaiset. Nyt odotan jouluruokia ihan innolla :D Lauantaina saatiin jo maistiaisia,kun pidettiin meillä pikkujoulut. Porukkaa oli n.25hlö. Viimeisillekin tietämättömille selvisi miksi olin limpparilinjalla =)
Nyt alkaa jo massu pyöristyä. Aiemmin oli vain iltaturvotusta,mut nyt jo aamulla on pieni pömppis. Housut ei mahdu kiinni,ja kaikki äippävaattet on liian isoja. Tilasin just hmltä pitkiä paitoja,et ei kaikki huomaa housujen olevan levällään. :D

Keskiviikkona taas ultraan. Olin kerennyt jo varata ultran,niin pääsen nyt kattomaan pikkuista sit uudestaan. Seuraava neuvola siis lääkärineuvola 27.12

tirpiäinen ja kauno 10+6
 
täällä ei kyllä hireesti maha näy... ukko kyllä väittää et maha on kasvanu. painoo kyllä on jo tullu reilun kilon verran.. :eek: mutta jooh, odotan kovasti että masu rupee näkyyn. esikoisesta rupes näkyyn kunnolla siin 15 viikolla muistaakseni. on kyl ollu turvotusta jne.. paha olo ja väsymys alkaa hellittään mutta kyllä ne vielä siellä on. :/

Eliza 7+5
 
Vilma-Annikalle tsemppiä työasioissa.

seksielämästä no kerran plussan jälkeen ja siitä seuras sitä ruskeaa limaista vuotoa jossa vähän punaista joukossa. Sitä kesti melkein viikon, joten ei tule nt mieleenkään ihan heti kokeilla uusiks. Eikä jaksaisikaan. Ei kertakaikkiaan tee edes mieli. Halujakaan ei ole, joten mua ei ainakaan haittaa, vaikka pääsis unohtumaan. Mieskään ei vonkaa, kun pelkäs kans et tulee vähintään km. Väsynyt hänkin pitkistä työpäivistä autonratissa, joten ei häntäkään haluta sen enempää. Takana kuitenkin 1v8kk yritystä raskautua, niin mies vain naureskeli, jotta pupuiltiin pankoon riittävästi, jotta nyt jaksaa olla iliman vaikka miten pitkään :D

massu ei mene housut kiinni ja sellaista pientä pyöristymistä havaittavissa. Mun kohtukin on sellaisessa asennossa, et näkyy aikaisin. Tosin tuo vuosirengas on sellainen makkara kans, et menee varmaan hetki, ennen kuin masu kovettuu siltä kohtaa. Farkut nakkasin varastoon ihan suosiolla, kun kaapeissa muutenkin vähän tilaa. Kuminauhavyötäröisiä lökäreitä tulee pidettyä ja H&M:n yhdet mukavat äippähousut kans käytössä. Niissä on käännettävä resosivyötärö, joten niitä voipi käyttää ihan muutenkin. Tässä vaiheessa osoitttautuneet todella mukaviksi, kun varsinaiset äippähousut isoja ja tavalliset ei mene päälle.

Isomumman hautajaisissa lauantaina pari ihmistä jo kysäis, että onkos meille perheenlisäystä tulossa, kun vähän siihen malliin on masu turovnnut. Enhän minä voinut muuta kuin myöntää asian ja luulivat olevan jo paljon pidemmällä. Se kai kertoo jotain masun koosta. Onhan mulla turvotustakin, joka tekee osansa masun koosta.

Nyt alkas taas niin lujaa väsyttään, et pakko oikaista sohvalle maate. Tulen hulluks tän väsymyksen kans. Tunnen itteni aivan invaliidiks, kun en jaksa tehdä mitään. Parin minuutin imurointi ja olen aivan poikki. sydän hakkaa ja tulee heikko olo. Isommat lapset onneks auttelee minkä viittivät ja jaksavat. Mies yrittää iltaisin parhaansa, mutta pyykkivuori kuitenkin kasvaa kasvamistaan. Pitää oikein pakottaa ittensä sitä madaltaan.

Mut nyt sohva kutsuu.... :wave:

Lumi-Marja ja Helmi-Onni 8+0
 
Mairelle tsemppiä vuotojen kans! Toivottavasti olisivat jo loppunu ja loppu viikon ultrasta tulisi hyviä uutisia =)

Omassa navassa ei mitään uutta. Voin vielä kulkee hätäseen omissa housuissa, mikä on hyvä, koska eilen kokeilin äitiyshousuja ja olivat vielä kyllä turhan isot. Veikkaan kuitenki, että vuodenvaihteeseen mennessä ne on käytössä. Uus lempiruokaki löyty viikonlopun aikana. Porkkanalaatikkoo ja valkosipulipikkelsiä on jo menny melkoset määrät :p Kummasti kyllä oon aina tykänny, mutta nyt tuntuu että sitä pitäis saada koko ajan. Ja herkutki on (valitettavasti) taas alkanu maistumaan ihan normaaliin malliin.

Mutta nyt taas vääntämään uusia sämpylöitä, kun edellinen satsi on jo tuhottu!

Änkkis ja Toivoilona 9+5
 
Ja piti myöskin kysymäni,eikö kaksosperiytyvyys kulje äidin puolelta?Vai kuinka?Isäni puolella on ollut kaksosia ja pähkäsinkin,onko mahdollista, että taipumus saada kaksosia voisi periytyä sieltä käsin?No,pitänee odotella ultraa loppuvuodella,sittenhän sen näkee.Mukavaa joulunodotusta kaikille!
 
Heip!

Ultassa on nyt käyty :) elävä sikiö vastas viikkoja 10+1.. sydän sykki ja hieman liikkuikin. Niskaturvotusta ei tosin saatu mitattua, joten siihen sain uuden ajan 3.1

On helpottunut olo, kun nyt näki että siellä tosiaan on jotain, kun ei mulla oo mitään oireita juurikaan.. on vaan sitte oireeton raskaus :)

-Anzzu rv 10+1
 
:wave: Hei kaikki! Täällä äitee ja masuasukki ilmoittautuu mukaan heinämammoihin. Laskettuaika on 23.07, joten tänään siis 8+6.

Tuossa lueskelin teidän viestejä ja pakko kommentoida omaa masua. Oma masu pömpöttää jo, aikaisemmin jo kuin edellisellä kerralla. Tosin tämä jatkuva huono olo pistää minut puputtamaan kaikkea ylimääräistä, joten osa tuosta masusta taitaa olla pelkkää lihomista :/ Noh, kohta pahoinnoinvoinnin pitäisi hellittää, ainakin viimeksi kävi niin.

Meillä siis kotona esikoinen, jolla ikää reilu vuoden. Vilskettä siis riittää ensi kesän lopulla.

Hyviä vointeja kaikille!
 
Hei vaan taas!

Vilma-Annikalle temppiä taistoon työnantajaa vastaan! Käsittämätöntä toimintaa... Mairelle onnea, jospa ne vuodot lakkaisivat ja saisit hyviä uutisia sitten joululahjaks =)

Omaa napaa: ei mitää ihmeempiä tänne. Paha-olo on helpottanu (nyt kyllä pakko koputtaa puuta). Sellasta jatkuvaa vellomista tosin vielä on. Ihmettelen suuresti jos tää olo nyt tosiaan on parempaan päin ku kaikist edellisist oon kärsiny oksentelusta ym viikoille 20, 16 ja 12. Joten en siis nuolase vielä ennen ku tipahtaa.. :p

Masu on täällä niin turvoksissa et näyttää ku olisin kuudennella kuulla raskaana! Yhdet H&M:n mammahousut on jo käytössä, sellaset joissa paksu resori.

Mutten ei mitään uutta. Kovasti pojat odottelee lunta ja kyllä sitä itsekin vähän piristyis jos aattona oliski maa valkonen! Pidetään kaikki peukkuja et saatais lumipeite jouluks, eiks joo :)

Rakentamisesta: meillä 20-luvulla vamistunu vanha talo, jota olla remontoitu 2004 lähtien. Kaikki on laitettu uusiks; jopa purut imetty lattista ja seiniä kaadettu. HUH! Onneks alkaa olla jo suht valmista, enää vähän yläkertaa (joka oli kylmää vinttitilaa) jäljellä. Nyt tässä on kaiken kaikkiaan n 170m2, mut kyl tääl tilaa tarvitaanki kohta neljän lapsen kanssa =)

Neuvolasta: Mulla oli se eka neuvola ma 4.12 ni jo perjantaina 8.12 tuli postissa kutsu niskapoimu-ultraan! Eli tosi nopeaa toimintaa. Np-ultra meillä 2.1, jänskättää.

Nyt poistun taka vasemmalle ja menen ruoan laittoon jälleen kerran. Kovasti voimia kaikille pahanolon kanssa kamppaileville ja tervetuloa kaikille uusille!

Neleka ja Tuikku 9+4
 
Heipsistä!
Neuvola-lääkärissä kävin tänään ja kuului jo sikiön sydänäänet, vaikka viikkoja alle 10. Vähän epäilivät, että mahtaako vielä kuulua, mutta kuului kun kuuluikin. Kyllä kummasti helpotti oloa se jumpsutus
:heart:

Hemunen, olen kuulut noista kaksosten periytyvyydestä, että helposti hyppää yhden sukupolven väliin. En tiedä kuin paikkansa pitää. Vähän olen minäkin miettinyt, kun oon niin mahdottoman kokoinen tuo maha jo, että montakohan niitä on. Ja meillä on äidillä veljet, jotka on kaksosia. Ja kun äitini ei ole kaksosia saanut, niin jospa se pompsahtaisi siitä yli.. No, ihan yhden sydänäänet tänään kuului, niin uskon, että yksi siellä vaan köllöttelee, tosin varmuuden saa 4.1. kun on np-ultra.

Ja taas tervetuloa uusille mukaan. Ja mairelle toivotaan, että kaikki on vuodoista huolimatta hyvin!!

t-06 9+5
 
huomenna eka neuvola klo 13.
Terkka kehoitti varaamaan omalääkärille ajan kun neuvolalääkärin ajat on pitkälle ens vuoteen jo varattu. Mulla kun tuota supistelu oireilua nyt on päivittäin :/ ja töitä kuitenkin pitäs pystyy/jaksaa tekemään.

mahan kasvusta niin kyllä ihan hirveesti on kasvanut. se on toinen syy miksi vielä lääkärin pitäis tsekata. painoa on mulle tullut pari kiloa mutta mitään turvotusta ei ole. ihan iso vauvamassu mikä aiheuttaa ihmettelyä. profiilissa kuva viimeviikolta...

seksistä niin juu
:whistle: mulle raskausajat on olleet oikeeta kulta aikaa, aktiviteetti huipussaan ja eipä tämäkään raskaus poikkea sen suhteen mitenkään. halut on kovat :D
 
Moikka!

Onnittelut kaikille, joilla ultrassa kuulunut sydän äänet! Ja tervetuloa mukaan kaikki uudet!

Massun koosta: Ei oikeestaan näy vielä ollenkaan. Ehkä iltaisin pikkuriikkisen turvotusta, mut omat farkut menee päälle jopa paremmin kuin ennen raskautta. Johtunee varmaan siitä, ku pahoinvoinnin takia on muutaman kilon tippunut paino.

Neuvolasta: Ensimäinen neuvola oli kun viikkoja oli rv 8+1. Lääkäri ja np-ultra oli 7.12 viikkoja silloin piti olla 10+2, mutta muuttuikin ultrassa 9+4.

Tuon np-ultran kanssa kävi hyvä tuuri, kun tammikuussa muutetaan Ouluun ja siellä on tietääkseni vain rakenneultra. Raskausviikkoja ehti täällä Kajaanissa onneksi kertyä tarpeeksi, että pääsin käymään tuolla np-ultrassa :)

Olo ei oo vieläkään helpottunut ja luulen että tätä oksentelua jatkuu aina sinne asti kunnes vauva syntyy. Pitää vaan yrittää jaksaa sopeutua tuohon pahoinvointiin..

Viikon päästä jo jouluaatto! Kylläpäs aika meneekin nopeasti. Tulis vaan tuota lunta enemmän niin ois talvisemman näköistä!

NiiVe ja pikkuinen rv11 tasan :heart:

*Muoks*
SmileX Ihana vauvamaha sulla jo! Monesko viikko sulla nyt menossa?
 
Minäkin olen ollut vain taka-alalla ja lueskellut näitä juttuja.
Mulla välillä pistävää kipua alavatsassa ja nyt rupesin miettimään kun joku sanoi että vanha leikkaushaava aiheuttaisi sen... Voisikohan se olla se? No huomen aamulla varaan jokatapauksessa aikaa lääkärille niin...
Meille ei ole tullut vielä ensimmäistä aikaa ultraa mutta toivottavasti tulee pian. Tammikuulle se nyt jokatapauksessa menee.
Mä varmaan joudun pitämään kesäloman ennen äitiyslomaa nimittäin mulla on selkä niin huonossa kunnossa jotta tuskin voin olla loppuun asti töissä. Saati vielä kun työni on 95%:sesti fyysistä.

Wilma 10+2
 
Sus soo
Maire! Mullahan oli sitä tihkuttelua/vuotoa vähän yli viikko sitten. Kipuja ei ollut. Aikaisemman km:n aikana ihan sama juttu. Minäkin ehdin jo itkeä itkuni, joten ilo oli ylimmillään kun perjantaina ultrassa kuulin iloisia uutisia. Tsemppiä sulle!

Maha on mulla varsinkin iltaisin kuin pallo. Töissä olen saanut vielä piiloteltua tuota kumpua, joka varmasti paljastuu lapsille töihin palatessa ensi vuoden puolella. Tänään laitoin ekaa kertaa kotona ylle leveällä resorivyötäröllä varustetut odotusajan collegehousuni. Olen jo viikon kulkenut kotona iltaisin housun vetskari ja napit auki...

SmileX kysäisin asiaa jo joskus aikaisemminkin. Eli oletko saanut vauvan maaliskuussa 2006? Tuo sun nimimerkki on jostakin niin tuttu.

Nyt houkuttelemaan lapsia iltapalalle ja yöunille vähitellen. Pitäisi päästä lahjojen pakentointihommiin kun lapset on untenmailla.

t. Sussoo 10+2
 
NiiVe Tervetuloa Ouluun! =) Minnekäs päin ootte muuttamassa? Täällä tosiaan saa vaan rakenneultran, mutta muuttuu nyt vuodenvaihteessa varhaisultraks. Niillä joilla on tammikuun alussa viikkoja enintään 9+ saa uuden systeemin ultran, mutta ite menen vielä vanhalla eli rakenneultra odottaa helmikuussa.

SmileX Sulla tosiaan on jo kiva näkönen vauvamasu :heart: Itelläki kyllä on iltasin kunnon pömppis, mutta johtuu siis vaan turvotuksesta, kun aamulla vielä melko littana. Tai siis niin littana kun näillä makkaroilla voi olla. Selälleen maatessa kuitenki hyvin tuntee jo kasvaneen kohdun kun kaikki ylimääränen valahtaa edestä sivuille :LOL: Vaikka ei sitä ylimäärästä nyt ihan kilo kaupalla oo, mutta vähän kuitenki.

Mutta nyt iltapalalle ja sitten kattoon Äideistä parhain (että varmasti itkettää tällekin päivää!)

Änkkis ja Toivoilona 9+5 edelleen
 
Kiitos kaikille tsemppaajille =)

Täällä on ollut pari päivää niin etova olo että oksat pois..
Eilinen aamu alkoi sillä että kävelin eteiseen missä vastaan tuli läjä vetelää koirankakkaa...osa lattialla...osa ovessa... ja osa isännän lenkkarissa :whistle:
Mun ei yleensä tee heikkoa mitkään elukoiden jätökset...mutta nyt tuli kiire vessaan halailemaan pönttöä..
Viime yö meni samanmoisissa merkeissä sekä oksennuksia että kakkoja siivotessa ja yökkäillessä... en tiedä minkä vatsapöpön koiruus on pihalta saanut.. ja hölmöläinen ei osaa herättää meitä yöllä että pääsis pihalle..
Kävin kaupassa ja tuntui että kaikki ihmisetkin haisivat omituiselle ;) ;) ;)
Miten tää etoilu nyt alkaa.... arghh ja reissuun pitäis lähteä perjantaina... täytyy varmaan ottaa oksupusseja rullallinen mukaan..

Np-ultra vasta 14.1... kauheen pitkä aika. Neuvolan täti kyllä lupas kuunnella ennen sitä sydänääniä jos haluan... varmaan siellä piipahdan jahka reissusta kotiudutaan.

Mahan koosta eipä juurikaan vielä näy... illalla kyllä turvottaa ihan kauheesti eikä mikään ihme kun tässä duphlacin voimalla yritetään saada vatsa toimimaan... syötyä tulee ihan liikaa. Onneks jää jouluruuat tänä vuonna väliin!

Täällä tuntuu oevan kovasti rakentajia :) Me ollaan rakennettu talo -04 ja vieläkin on kaikenlaista keskenerästä... piha on kamalan vaiheessa ja olin taas tänä syksynä tosi onnellinen kun maa jäätyi... sai hetkeksi huokaista ja olla miettimättä mihin pitäis istuttaa mikäkin... vaikka siitä hommasta tykkäänkin. Ens kesänä pitäis maalata talo toiseen kertaan ja tällä kertaa tämä mamma saa siitä ehkä vapautuksen...vaikka sielujen silmissä näen itseni kuitenkin jossain kohtaa sutimassa :whistle:

Kaikille oikein hyvää tiistaita!

toivottaa Vilma-Annika 8+2
 
Kivan näkönen massukka on jo SmileX , itelläni oli tosi iso maha ekalla ja poika paino 4060g kun synty, ja veikkaan että tällä toisella tulee olemaan yhtä iso, ellei isompi maha, yritän kyllä olla syömättä herkkuja ja sokeria, koska nyt jo pelottaa että tulee 5kg vauva..ja ekaakin sain ponnistaa melkeen tunnin.. Mutta pääasiahan on että on terve vauva!!!
 
huomenia!!!

SmileXsulla ihana vauvamasu,tosi selkästi jo näkyy :D

ittellä ei masusta vielä tietoakaan...kaikki vaatteet menee ihan normisti päälle ja sitä rataa...

Pahaolo on ihan järkyttävää...eilen ilalla huimas ihan mielettömästi ja korvis surras oksentamas kävin varmaan viis kertaa.Pystys en pysyny,et isännys on joutunu taluttaan mua vessaan ja sieltä sänkyyn.Nukahdin jo 8 illalla ja aamulla heräsin samaan kamalaan oloon |O |O mikään ruoka ei maistu,kaikki hajut ällöttää,jos ajattelen jouluruokaa juoksen vessaan...vähän jo itteä huolestuttaa... :/ mut toivotaan nyt kumminki et menee parin viikon päästä ohitte.Miten täs mitään joulusiivoja jaksaa väsätä,ku hyvä ku jaksaa poitsua kattoa ja hoidella??? :eek:

tulipas vali vali-viestiä...huomenna positiivisempaa,mä lupaan =)

Hirmuisesti jaksuja kaikille heinämasuille :hug:
 
On tosiaan ihana massu Smilex :heart:

Mulla ei kyllä varmaan näy mitään vielä, tai on mulla maha, mutta taitaa olla ihan syömisen ja vähäisen liikkumisen tulosta :ashamed:

Koska muuten työnantajalle pitää viimeistään kertoa raskaudesta...? Mulla oli äsken kehityskeskustelu töissä ja juteltiin kaikenlaista ensi kesästä ja mä vaan kirkkain silmin kuuntelin ja nyökyttelin enkä saanut suutani avattua. Johtunee siitä, että mun viime aikaiset myyntitulokset on niin huonot, kun on ollu huono olo, ettei oo työt vähempää enää voineet kiinnostaa, niin en halunnut antaa syytä potkasta mua pihalle näiden myyntitulosten varjolla....
 
Jess, tai no joo ei ois pitäny soittaa. Soitin äippäpolille kysyäkseni mikä ihmeen ilmoittautumisaika ja sain selville että menen sinne 27.12 passiin ja ne ultraa heti kello 10 tai myöhemmin :D
Nyt ootan että viikko vierähtäs supervauhtia. Toisaalta hassua, että tuntuu myös siltä, että joka viikko tapahtuu jotain "kivaa". Vasta viime viikolla kuultiin sydänäänet. Se vain jäi vielä utelematta, että onko tuo nyt sitten se np-ultra, kun kerta silloin on viikkoja 12.

Sitten 7.tammikuuta olen lähdössä oman äidin matkaan Iirikseen Itäkeskuksen kupeeseen viikoksi. Missäköhän minun kantsis niinä viitenä iltana siellä seikkailla? Luulis, että samaa kamaa siellä on ko täälläkin, eikä viittis koko lentokonetta täyttää vauvatavaralla. Lähinnä aattelin mammafarkkuja tms. etsiä. Semmoset olis kiva olla erilaiset ku muilla, täällä Rovaniemellä. Ideoita liikkeistä? Enpä muuten muista viime käynniltä, mutta onko siinä Helsingin rautatieasema-Forum-Stockmann akselilla tarpeeksi meille tarkoitettuja putiikkeja? Toipilasäiteetäni ei viittis ihan näännyksiin kävelytellä.

Semmosta tänä aamuna =) pörrö ja pömppä 11
 
Änkkäpöö: Kiitos! On tätä muuttoa jo odotettukin.. :) Ollaan miehen kanssa molemmat lapsuus asuttu Oulussa ja nyt pari vuotta reissattu ympäri Suomea miehen koulun ja työn vuoksi. Mahtavaa päästä taas tutuille seuduille asumaan!
Mäkin sit pääsen varmaan rakenneultraan, siis ainakin viikkojen perusteella. Varasin tammikuun alkuun neuvola-ajan niin eiköhän se siellä sit selviä.

Nyt pitää suunnistaa kaupungille ostamaan miehelle joululahja. Onneksi oon jo katsellut valmiiksi niin nyt on helppo vaan käydä se hakemassa kaupasta :)

Hyvää Tiistai päivän jatkoa kaikille Heinämammoille!!

NiiVe ja pikkuinen 11+1
 

Yhteistyössä