HEINÄMAMMAT 2008 ~joulukuussa~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Heippa kaikille!

Jospa minäkin hieman kuulumisia tänne.

Eli minulla menee ihan kohtalaisesti, aamuisin on etova olo, ja ruoka menee alas heikosti. Maanantaina sain hyvin syötyä, mutta kun pesin hampaat tuli kaikki kaaressa ulos. Yaks! Muina aamuina on täytynyt ottaa rauhallisemmin. Nälkä on kuitenkin koko ajan, syön useasti pieniä määriä kerralla, ja Nasuliini, minä myös joudun yölläkin nousemaan syömään jotain pientä. Painoa ei ole kuitenkaan tullut, ehkä kilon verran. (Nyt paino 52kg).

Ensi viikolla pääsen ultraan (toivotaan nyt varmsti pääsen) ja neuvolaan. Mulla on siis naisten polilla papa-koe ja hoitaja lupaili että kurkataan vatsaan. Jos lääkäri meinaa skipata, niin yritän sitä kun mulla on ollut nyt muutamana iltana/yöllä niin kipee alavatsa että olen heräillyt siihen, on melko nopeesti ohimenevä mutta todella kipee. Joudun nostamaan jalat vatsan päälle koukkuun niin helpottaa. Niin nähtäis että varmasti on oikeessa paikassa. Ainiin, ja viime viikonlopulla tuli tuhruista vuotoa parinä päivänä, mutta loppuivat onneksi siihen.

Osa porukasta rakensi taloa.. Me ollaan myös rakennettu viime kesänä/syksynä. Nyt ollaan asuttu alkuvuodesta lähtien, kesä meni pihahommissa ja ensi kesänä jatketaan. Tosi mukavaa puuhaa, voisin jo rakentaa toisen, mutta ollaan niin tyytyväisiä taloon että ei ihan heti muutettais. Ollaan itse suunniteltu ja rakennettu, 160 neliöinen puutalo 1-kerroks. mutta kahdessa tasossa pienellä porrastuksella. Ja nyt on siten aika hankkia taloon lapsi/lapset.. :)

Että tälläistä Lappiin..
 
Kotona taasen ja neuvolassa kävin tänä aamuna...Kaikki oli hyvin,paineet ok.paino oli noussu 1kg verran ja sydänäänetkin saatiin kuulumaan pienen etsinnän jälkeen,np-ultra on jouluviikolla tai joulujen välissä,ens maanantaina pittää soitella ja varailla aikaa kun terkka lupas laittaa lähetteen samantien.

Laskettu aika aikaistui päivällä mutta sitä ei tarvihe muuttaa kun miun todennäköisesti leikataan heinäkuun alkupv riippuen miten pienet kasvaa,alasynnytys ei ole enää miulla mahdollista aikasempien leikkausten takia.

Rakentamisesta oli ollut puhetta ja täällä on yks kesto rakentaja =) ostettiin vuonna 2003 toukokuussa 150v vanha maalaistalo jota ollaan peruskorjattu siitä lähtien,lisäsiipi rakennettiin ja yläkerta on uusi ja edelleen rakenteilla mutta toiveita olis saada sekin valmiiksi huhtikuuhun mennessä koska rakennusaika umpeutuu toukokuussa...

Paha olo on lieventyny ja väsymys pikkasen laantunu mutta muistuttavat itsestään vielä kuitenkin ihan kiitettävästi tasaisin väli ajoin.

Äitee ja Tuplat 9+1
 
Räpätäti kiitos ohjeista :) pitänee tässä vaikka joulun jälkeen paneutua noihin paremmin ja alkaa neulomaan :)

Ei tänne kummempia, ajattelin vain nopee tulla kurkkaamaan että mitä tänne kuuluu... Kohta pitäs töihin lähtee ja taidanpa sielläkin sitten tänään paljastaa tän uutisen, voipi sitten hyvällä omalla tunnolla ottaa töissä vähän rennommin ja uskaltaa pitää ylimääräsiä pikkutaukoja niin et saa syötyä...

Gataa & Hasselnut 11+0
 
Heipä hei vaan kaikille ja uusia nimiäkin löytyi, joten onnea ja tervetuloa :wave:

Täs oli muutama päivä sellaista ruskehtavaa vuotoa ja nyt alkaa olla loppu. Tais tykätä huonoo paikat ekasta pupuilusta plussan jälkeen. Ei kyllä tohdi edes toista kertaa kokeilla. Eipä sillä, ei paljon kyllä huvita muutenkaan, kun on niin väsy ja muutenkin kurja olo.

Huomenna on isomumman hautajaiset ja sain huomata, että eipä mene kiinni paremmat housut ja hameita en juuri omista. Kesämekkoa ei tulis mieleenkään sinne laittaa. Taitaapi pitää tästä lähtee viel tänään vaatekauppaan.

Ensiikolla sokerirasitus ja lääkärineuvola. Sai lääkäri ajan jo nyt siksi, että katotaan astmalääkkeet kuntoon ja tuo mun rytmihäiriö on toinen tarkkailun kohde. Saan laukata neuvolassa ja lääkärissä hieman useammin kuin normaalisti pitäisi. Eka neuvolahan oli jo 6+0 viikolla.

Tuo sokerirasitus etoo jo valmiiks. Edellis iltana vielä pojan joulujuhla ja syömiset jää syömättä viidestä eteenpäin. Kahvia on tarjolla, mutta sitä en pysty juomaan. En vaikka en olis raskaanakaan. Ei sovi mun mahalle. Siitä tulee sellainen kiva 15 tunnin paasto. Yöks.

Väsy ja krapulaolo jatkuu. Päivä kerrallaan täs mennään. Hyvää viikonloppua kaikille.

7+4
 
Sus soo
ULTRAKUULUMISIA!

Eli ultrassa kävin ja tosi jännittävää oli. Viime viikonlopun vuoto oli jotain muuta kuin keskenmenon oireita. Pieni kaveri siellä kohdussa asusti ja pienen pieni sydänkin sykki :heart: Arvatkaa onko helpottunut olo!! Itkuhan siitä sitten tuli, kun autoon pääsin istumaan ja miehelle soittamaan. Nyt saan aloittaa jouluvalmistelut kun tiedän että kaikki on hyvin toistaiseksi.

Niin, ja tervetuloa taas uusille nimille tänne heinäkuisiin! :wave:

t. Sussoo 9+6
 
Sus soo: Olen iloinen puolestanne :wave: . Mukavaa joulun odotusta teille ja kaikille muillekin heinäkuisille, ja onnen hetkiä odotukseen kaikille!

Itsellä edelleen paha olo, mutta vaikka pönttöä joudun välillä halaamaan, oksennan pelkkää tyhjää silmät punaisina. No, ihan hyvä näin! :D

Miten teillä muilla, herkistääkö soneran vauva-pitoiset mainokset? Monesti on tullut tippa linssiin itsellä!

Terveisin Kultatiuku ja Kirppu rv 10+2
 
minä jatkan täällä teidän kanssanne massu kasvatusta. LA:ksi eilisen tutkimuksen perusteella tuli kuitenkin 10.7 eli olen hedelmöittynyt jotenkin juuri samaan aikaan kun viimesen pillerin olen ottanut syyskuussa :saint:
kaikki oli hyvin ja 2 viikon päästä pääsen uuteenkin ultraan vielä. Tuli ekaa kertaa todellinen olo kun vauvan näki potkimassa ja pyörimässä massussa, sydän tykyttäen.
Saatiin tosi selkeitä kuvia joista ihan nenän nypykkäkin erottuu :heart:
sukupuolestakaan ei tainnut jäädä meille epäselvää... :LOL:

iltaisin väsyttä yhä mutta muuten olen edelleen lähes oireeton. Supistuksia on alkanut tulemaan päivittäin ja vatsa on välistä sekaisin. Selkävikani ilmoittelee olemassaolostaan mutta en ottanut lääkäriltä vielä sairaslomaa. Työ on sen verran raskas että sairaslomaa tulee takuulla vietettyä jonkin verran :|

Hyvää viimeistä kokonaista viikkoa ennen jouluaattoa... :xmas:

-Smilex ja tuhisija 10+2
 
Vilma-Annika, luin juttusi irtiosanomisestasi tuolta elomassujen puolelta. Työnantajasi toiminta oli laitonta. Irtisanomisella ei ole mitään mahdollisuuksia pysyä voimassa, mikäli jaksat lähteä oikeusteitse asiaa oikaisemaan. Se on sitten eriasia, kuinka palkitsevaa kyseisen työnantajan palvelukseen olisi jäädä. Homma kuulostaa kaiken kaikkiaan käsittämättömältä.
 
Täällä myös yksi pahoinvoinnin uhri ilmoittautuu :x
Oon kyllä sillon tällön käynyt lukemassa juttujanne, mutta tietokoneen äärellä tulee usein niin paha olo, että kirjoittelut on jääny.

Mulla tosiaan on tota oksentelua ja pahoinvointia jatkunut nyt tauotta 3viikkoa. Eilen pääsin sairaalasta, jossa olin 2 päivää tankattavana, kun olin päässyt kuivumaan ja painokin oli tippunut peräti 6kg, vaikka olen melko hoikka muutenkin. Jäätelö on ainoa, mikä pysyy sisällä ja sipsejä yritän syödä suolatasapainon ylläpitämiseksi. Sairaslomalla oon ollu tän koko ajan ja se jatkuu nyt ainakin loppiaiseen asti.

Yks hyvä puoli tässä on ollu, nimittäin oon tähän mennessä saanut jo 2 ultraa ilmaiseksi! Ja mikä parasta lapsukainen näyttää voivan oikein mainiosti :heart: Sydän sykkii ja kokokin vastaa täysin viikkoja!

Nyt vain odotellaan milloin tämä paha olo alkais helpottamaan. Ja tsemppiä muillekkin pahoinvoiville, koitetaan kärvistellä ;)

Wiia ja pallero 9+2
 
Moikka kaikille!

En olekaan ehtinyt käydä kirjoittelemassa tässä muuton sekamelskassa. Siis korjaillaan vanhaa 1870-luvulla rakennettua hirsitaloa ja minä lapsineni muutan siis sinne uuden mieheni luokse...
Täällä pahaa oloa edelleen on ajoittain, ja välillä jo pelottaakin onko kaikki kunnossa, kun tulee päiviä ettei olekaan huono olo.
Nopeasti lueskelin ketjua, ihan kaikkea en ehtinyt, mutta silmäni osuivat kestoiluun. Meillä ollaan kestoiltu kakkosen kanssa ahkerasti ja kasa kestoja odotteleekin uutta tulokasta. Olen käyttänyt ihan kaikkea mahdollista ja omistankin lahes kaiken mallisia ja laatuisia vaippoja... Harsoilla ja kuorilla tai villureilla mentiin alkukuukaudet, sitten siirryttiin taskuihin ja aio ja välillä villureilla. Et ihan sekakäyttöä olen kokeillut.

Mutta pakko rientää pakkauspuuhiin ja kokoukseen!!!

Jisse ja Juulis (9+6?)
 
EAK
Hei pitkästä aikaa! Oletteko jo miettineet miten/milloin käytätte kesälomanne? Miten niistä parhaiten hyötyisi. Voiko esimerkiski ensi kesäksi tässä koko ajan kertyviä lomia pitää vasta äitiysloman jälkeen? Tai kannattaisiko/voiko kesälomat ottaa rahana? Jotenkin tuntuisi hullulta jäädä yksin kesälomalle ennen äitiyslomaa kun mieskin pitää lomansa tietenkin vasta vauvan synnyttyä.
 
Mukava kuulla iloisia ultrauutisia täällä =) Munki pitää vähän väliä tutkailla pikkusen kuvia ja ihmetellä miten taas uusi ihmisen alku siellä masussa kellii :heart: Tuntuu, että vasta nyt sen on alkanu jotenki tajuamaan.

Ja tsemppiä kaikille pahanolon kans taisteleville! Täällä on olo alkanu jo normalisoitumaan. Iltasin on vielä vähän öklöö oloo, mutta se pysyy pois kun syö. Mandariineja menee täälläkin reilusti! :p Ja muutakin ruokaa kyllä, ei sen puoleen... Väsymys painaa vielä, mutta eiköhän sekin parin viikon päästä helpota. Esikoiselta ainaki kummasti virkostuin siinä viikolla 12-13.
Viime torstaina oli eka neuvola, mutta eipä siellä papereiden täyttöö kummempaa. Paineet oli ok ja hemppaki vielä yli 130. Se on mulla aina ollu korkee ja esikoiseltaki tais laskee vaan sinne 120:een. Painoo oli tullu jo reilu pari kiloo, kiitos turvotusen ja syömisen. Ja kun liikkua ei pahemmin jaksa tällä hetkellä. Täytyy koittaa tsempata sitten kun väsy helpottaa. Lääkärineuvola on sitten tammikuun alussa ja rakenneultra 15.2.

Meillä kans aletaan tulevan vauvelin kanssa käyttää kestoja heti alusta. Esikoiselta alotin kestojen käytön n.6kk iässä ja tuntuu, että en osaa kertiksiä enää käyttääkään. Esikoisella aloin käyttämään taiteltavia pötkövaippoja ja kuoria (pul) ja nyt isompana taskujakin. Luulen että aika samalla systeemillä mennään vauvan kans sitten. Jotkut hahtuvat on todennäkösesti pakko kuitenki neuloo :D Esikoiselle tein kans tässä joku vikko siten yhdet yövaipan päälle. Eivät oo tosin vielä ollu käytössä kun en oo saanu pestyä ja lanoliinitettua niitä :ashamed: Ja mun on kyllä pakko yhtyä siihen mielipiteeseen, että kestoillessa hajuhaittoja on vähemmän. Ja meillä vaipat säilytetään ihan ilman vettä ja kannettomassa sankossa, eikä haise. Mutta kukin vaipattaa tyylillään, enkä tuomitse kertiksiäkään käyttäviä, jos jollekin sellainen olo tuli! Nämä vaipat vaan saa niin innostumaan :ashamed: :LOL:

Mutta eipäs tässä tällä kertaa tämän kummempia. Jos vaikka lähtis sämpylätaikinan tekoon, kun niitä niin alko tekemään mieli :D

Hyviä vointeja kaikille ja mukaa joulun odotusta, vaikka se fiilis vähän onki hakusessa ilman kinoksia! =)

Änkkäpöö ja Toivoilona 9+3 (vissiinki)
 
Säihke Irtisanomisilmoituksessa ei tietenkään mistään raskaudesta puhuta vaan syyksi on tottakai laitettu taloudellinen tilanne... mutta työsuhteeni on vakituinen ja melkein 2 vuotta talossa olleena tiedän että se ei ole syy. Ja vaikka olisikin niin sitäkään ei syyksi voi ihan puun takaa heittää vaan ensin neuvotellaan, ilmoitetaan tilanteesta ja ja mietitään lomautuksia eikä heti irtisanomisia.
Ja koko ajan muutenkin olen saanut kokea nahoissani esim. jos olen esikoisen takia pois. Viimeksi pomo soitti kotiin ja haukkui.. Arvaa oliko itku herkässä kun poika oli muutenkin ollut jo 1,5 vkoa kuumeessa ja kokeissa oli juostu kun syytä ei oltu saatu selville.... ja sitten vielä saa haukut :kieh:
Mutta kyllähän ton asenteen saattaa arvata kun mies on yli 40 v. aikamiespoika pekko..

Joopajoo, nyt on kuitenkin lakimiehellä käyty joka katsoo tämän myös laittomaksi ja ensi viikolla saa työnantaja postia... katsotaan sitten mitä tapahtuu. Kyllä mä tiedän että töitä löytyy ennen äitiyslomaa ja tästäkin selvitään nyt kun alkujärkytyksestä on selvitty ;)
 
Varmastikaan ei puhuta raskaudesta, mutta taloudelliset syyt irtisanomisperusteena edellyttävät, että teillä ovat työtehtävät oleellisesti ja pysyvästi vähentyneet, työnantajan taloudellinen tilanne on todistettavasti heikentynyt (sen on oltava heikentynyt sinun 2 vuoden talossa olosi aikana, mikäli tilanne on sama nyt kuin 2 vuotta sitten, se ei ole peruste), mikäli työnantaja on palkannut uusia työntekijöitä tai jatkanut määräaikaisia työsuhteita, ei taloudellisia syitä käsittääkseni voi käyttää jne.

Minua henkilökohtaisesti korpeaa todella pahasti tällaiset tapaukset. Toivon, siis sinulle paljon onnea työnhaussa ja järjellisiä esimiehiä! Pahemmaksi tuskin voi mennä =)
 
Kiitos!
Juu uusi työntekijä palkattiin viime heinäkuussa ja siitä asti on ollut hakusessa jos hyvä löytyy vielä ainakin yksi lisää... ja taloudellinen tilanne ei ole huonommaksi mennyt eivätkä työtehtävät vähentyneet minun aikanani... päinvastoin.
Ja muutamaa viikkoa ennen tehtiin suunnitelmia pitkälle ensi vuoteen johon minä vahvasti kuuluin.. sitten kerroin raskaudesta muutamalle työntekijälle ja pyysin olemaan puhumatta ennen vuoden vaihdetta esimiehelle....pam ja seuraavalla viikolla pamahtaa irtisanomisilmoitus... taisi niille todella tulla paniikki kertoa ennen kuin itse ehdin ;)
Vaikka lakimies sanoi ettei se vaikuta asiaan..
 
huomenia!!!oltiin taas tiputtu toiselle sivulle... :/ laitetaan joulukiireiden piikkiin ;)

Ensi alkuun Vilma-Annikahyvä ku veit asian eteenpäin.Mulla vähän samanlaista juttua meneillään,tosin meillä ei työnantaja reagoinu millään tavalla lakimiehen kirjeisiin,joten oon päättäny viedä asian käräjille asti.Lakimies on kokoajan sanonu,et mulla ei oo mitään hävittävää,joten loppuun asti asian vien.Tsemppiä sulle :hug:

Tosin monilla oli ihania ultra kuulumisia :heart: onneksi pikkuisilla kaikki hyvin masussa...Näitä lisää!!! =)

EakKesäloma päivät saa ottaa rahana.Mä pidin esikolta viikon verran lomia ennen äippä lomaa ja loput otin rahana.Verottaja vaan nappaa suuren osan omiin taskuihin :/

Lumi-Marjaen oo koskaan sokerirasitukses ollu,mut kaikkien kuulo puheiden perusteella hirmuisesti tsemppiä siihen :hug: kamalan pitkä aika pitää kyllä olla syömättä,ja sitte vielä jotain sokeri litkua,kai sitä vähemmästäki tulee huono olo??!!mut vauvan parhaaksi siinäkin toimitaan,eikös? :)

Wiiano sulla on sitte oikee kunnon pahoinvointia...toivotaan et loppuu pian,ei varmaan hääviä olla sairaalas tankattavana...Yritä nyt syödä mitä tahansa mieli tekee...ja vaikkei niin tekiskään mieli ;) Jaksuja paljon :hug:

Omaa ).( eilen käytiin koko perheen voimin joulu ostoksilla ja olipas kivaa...heh,no ei ollenkaa! |O mentiin prismaan ja jouduin mennä juoksu jalkaa vessaan,sielä hirmu jonot,no pystyin odottamaan vuoroa ja ku olin saanu aikani syleiltyä pönttöä,ja tulin vessasta nenää niistäen pois,nii joku IHANA vanha nainen sanoi,et "kaikenlaisia huumeen käyttäjiä täälä on tukkimas vessoja"??????? |O |O |O no en kyllä jääny selittelemään arvon rouvalle mitään...
pahaolo tuntuu vaan voimistuvan päivä päivältä,ei kiva...ja väsy on ihan armoton...mut eikö se tästä...

Lunta osotellessa :xmas:

Nasuliini ja nemo rv9 :heart:
 
Mulla oli kanssa ultra tällä viikolla ja siellähän se pieni sydän sykki :heart: Ihana fiilis nähdä että kaikki ok vaikka mullakin vähän vuotoa tuli viikko sitten. Nyt alkaa olla sellainen olo, että olen oikeasti raskaana. Pahoinvointi tietysti muistuttaa siitä myös, alkoi viikko sitten ja päivittäin on saanut pönttöä halailla.
Poppeli tasan 8
 
Pelkään pahinta.

Illalla alkoi yhtäkkiä "menkkakivut" ja vihlonta vatsassa jotka vetivät vaakatasoon. Sitten alkoi tihkuttelu joka välillä on kadonnut kokonaan, välillä muuttunut verisiksi tipoiksi vessakäynnin aikana ja siteeseen saakka. Kivut loppuivat jo eilen ja vuoto ollut kaikenkaikkiaan minimaalista, mutta jänskättää tosissaan miksi tämä tästä muuttuu. Km-itkut on kaikenvaralta yöllä itketty eli jos kaikki ok on se vain iloinen yllätys. Loppuviikosta aika varhaisultraan ellei ennen sitä tarvitse mennä päivystykseen.

Maire (rv n. 7+3)
 
RouvaSumppisuu
:attn: Vielä on monta, joilla ei ole laskettua aikaa, joten nyt kun ultrassa/neuvolassa alkaa ajat varmentumaan, niin ilmoitelkaahan niin saan lisättyä. Samoin synnärit puuttuu monelta, joten jos haluatte ne mukaan listalle niin mainitkaapa. :attn:

Täälläkin on tosiaan joulu/työkiireitä ollut ihan riittämiin...lisäksi läppäri tilttas tässä yks ilta enkä ole jaksanut raahautua tänne isolle koneelle. Laiska mikä laiska. Joku mainitsi nuo yövuorot ja minäkin olin kyllä sippi muutaman yön jälkeen, saa nähdä kuinka pitkään niitä jaksaa tehdä.

Kesälomasta: ajattelin jättää säästöön. Äippäloma kun alkaa kesäkuun alussa, niin ei työantaja voi muin mielestä vaatia kesälomaa pidettäväksi toukokuussa...ja sitten joskus äippä/hoitovapaan loputtua saa olla kuukauden enemmän kotona.

Vauvamasusta: näkyy jo. Ihan selvä kumpu tossa alavatsalla ja selinmakuulla tuntee, kuinka kohtu on pyöristynyt =) . Täytyis ottaa kuvia joskus niin vois tännekin laittaa. Laittakaapa muutkin!

Onnittelut kaikille ihania uutisia ultrasta saaneille :flower: ! Ens viikolla varmaan monella tuo np -ultra, niin mullakin. Jännittää ja vähän pelottaakin...

mairelle tsempit noiden vuotojen ja kipujen kanssa, toivottavasti varhaisultrassa saisit ihanan joululahjan!

Sumppis ja Lillis rv. 11+0
 
Jep, huomenna mullakin np-ultra! Ihanaa päästä vauvaa kattomaan taas. :heart:
Maha näkyy myös mulla. Ainakin itse huomaan ja mieskin huomaa. Kuva on jo otettu, mutta en oo jaksanu viel siirtää koneelle...
Nyt saunomaan! :wave:
 
Olin viime vikon ti ultrassa silloin la ajaksi arvioitiin 24.7.08. Kyllä se lääkäri kertoi sen sydämenkin sykkivän vaikka en minä siitä mitään erottanut. Ensi tiistaina eka neuvola. Olen ollut tässä pari viikkoa netti pimennossa kun muutettiin ja uuteen kotiin ei yhteys avautunut heti.

anjamarita rv 8+3
 
Vauvamasusta Taisin viime viikolla hehkuttaa että masu on pullahtanut näkyviin. No, otan sanani takaisin sillä tuntuu että maha nyt pienentynyt. Taisi olla vaan turvotutusta :/ Kohtu kyllä tuntuu kovana kohtana tuossa navan alapuolella, mutta ei erotu mitenkään selkeästi kun sitä omaa mahaläskiä löytyy just sillä kohtaa. Torstaina meillä np-ultra ja pelottaa nyt jo ihan kamalasti että ultraaja sanoo että kohdusta ei löydy mitään...

HooWee 12+0
 

Yhteistyössä