HEINÄMAMMAT 2008 ~helmikuussa~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Vio-la täällä on sulle kohtalotoveri! Olen kans oksentanu koko alkuraskauden suunnilleen kaiken mitä oon yrittäny syödä. Jouduin oleen sairaalassakin osan ajasta. Nyt on kyl onneks jo alkanu vähän helpottaa. Viime viikolla oksensin enää muutaman kerran. Mulla paino on vielä 5kg miinuksella, mutta parempaan ollaan menossa kun pahimmillaan se oli -7kg.

Hassua, mutta mulle ruoista menee just leipä ja kasvikset, mut ei puuro eikä muukaan lämmin ruoka!

Mä oon menossa PHKS:ään rakenneultraan tän kuun lopussa. Tietäiskö kukaan, joka on käyny siellä, et onko siel tapana kertoa sukupuolta, kun näköjään joka paikassa ei oo?

Wiia ja pallero 16+4
 
Wiia: Kyl ainakin veljen emännälle päitsys kerrottiin kumpia olis tulossa...
Meillä ei edes tuota rakenneultraa päitsys tarjota, joudutaan meneen yksityiselle jos se halutaan... :'(

Tänään viiteen mennessä pitäis päättää jos meinaan ajan varata, mut mietin et onko se nyt tarpeen.

Eilen mies piti kättään taas mun masulla (tästä tullu joka iltainen juttu) ja samaan aikaan kun mä tunsin potkun, ispän naamalle levis outo hymy ja kysyi "oliks toi nyt sit?". On se melekosta...
 
Mä en ookkaan kerennyt pitkään aikaan kirjottelemaan mitään, kun toi 8 kk vintiö pitää kyllä huolen että ei jää liikaa aikaa surffailuun.

Lumi-Marjalle osanotto!

Mulla kaikki mennyt ihan normaalisti raskauden suhteen. Pahoinvoinnin kanssa pääsin vähän helpommalla kun viimeks, ei kestänyt kuin 15 viikolle. Seuraava neuvola on 29.02 ja on jo 4. kerta. Lääkärissä kävin viikolla 12, meillä ei aineskaan ole liian vähän noita neuvoloita, mutta mukavahan siellä on käydä.

Wiia kyseli kerrotaanko PHKS:ssä sukupuolta. Siellä on vissiin aika vaihteleva käytäntö, jotkut lääkärit kertoo, toiset ei. Mulle kerrottiin viimeks mutta lääkäri oli helsingistä sydänspesialisti, meillä on suurentunut riski sydänvikaan niin siksi tuli sieltä. Mulla on ultra perjantaina, kovasti toivon että sais tietää kumpi on!

Tyttö83 rv 18+5
 
Äitylix3: Hauskaa et ollaa synnytty samana päivänä!!! Oon jo aikasemminki kait kertonu et siä olit eka , joka vastas mun viestiin aikoinaan ku tää palsta alotettii. Oon ihan ekakertalainen tällasella palstalla, siks sun vastaus jäi hyvin mieleen =) Sit myö molemmat odotetaa neljänsiä, ollaa suht samanikäsiä ja mulla myös etuseinäistukka ;)

Hyviä vointeja sulle, kuten muillekin mammoille!

Liikkeistä: Miä en vieläkää ole tuntenu niitä, niiden muutaman hennon potkun jälkee pari viikkoa sitten. Alan jo huolestua...Toivottavast alkais pian tuntumaan ku rakenneultrakin on vasta 5.3.

Sukupuolesta: Meille sanotti np-ultrassa et ilmeisest olis poika tulossa, neljäs laatuaan siis =) Aion kuitenki vielä rakenneultrassa varmistaa asian.

Tervetuloa uusille mukaan! Tää mamma lähtee nyt kattoo mitä noi kaks vellosta tuolla alhaalla oikein puuhaa ku kuuluu kauhea meteli....
 
Hyvää alkanutta tätä kuuta! äkkiä se aikaa menee.. Muistan ensimmäisestä raskaudesta, et neuvola välitkin tuntui vuosilta. Nyt tuntuu et siellä saa rampata jatkuvasti, vaikka kertoja on vieläharvemmin :LOL: No siitä tietää ettei ainakaan vaan istuskele kotona kaikkia päiviä. Kyllä tyttö pitää huolen äidin liikunnasta ja ajan käytöstä. Ei siis sen takia usein tänne ehdi mitään kirjoittelemaan. Hyvä kun ehdin joka toinen päivä käydä edes lukemassa teidän juttuja =)
Lumi-marjalle osanottoni ja paljon :hug: En osaa edes kuvitella miltä sinusta tuntuu.. Mutta nyt lapsi pääsee enkelten luo ilman kipuja ja murheita. Sieltä pilvenreunalta teitä seurailee ja suojelee :heart: Paljon voimia teille!!
Sitten vähän omaa napaa!! Pahoinvointi on kokonaan poissa! jee!! Mutta tilalle on kyllä tullut se päänsärky mikä ei meinaa helpottaa ollenkaan.. Mutta kai se tästä. Muuten kaikki arvot on kohdillaan ja liikkeitäkin tuntuu jo joka päivä vähäsen. :heart: kahden viikon päästä olis sit taas neuvola. Pääsee kuuntelemaan sydänääniä. Sekin on aina vaan niin ihmeellistä. Toivotaan ettei hb ole laskenut ihan hirveästi, kun viime raskudessa oli sellainen ongelma, ettei meinannut pysyä lääkkeilläkään kurissa. Oli koko ajan 70-80 ja välillä arvot laski jo alle ton 70.. :| Vähän huimasi välillä ja oli heikko olo.
Myös hieman pelottaa et miten sit alkukesästä käy kun alkaa sitä turvotusta tuleen. Viimeksi oli jo niin paljon et käytin äittini kenkiä, Yhdetkään sandaalit tai ylipäätänsä mitkään kengät ei mennyt jalkaan. Ja tulevaa kesää on povattu kauheaksi hellekesäksi, joten varmaan sit tarvii kulkea kaupassakin paljain varpain, kun niin leveitä kanootteja ei löydy mistään mitkä jalkoihin mahtuu :kieh: :LOL: No se siitä.. Rupean ruoan laitto puuhiin ja jätän muillekin vähän tätä palsta tilaa. Taisin taas innostua, kun niin harvoin käyn kirjoittelemassa!! Hyviä vointeja kaikille!!
Paveli ja asukki 16+1
 
Samoin Neleka oot jäänyt miun muistiin parhaiten. =) Oli vissii miun ekoi kirjoituksii kun sinulle kirjoitin.
Miekää en oo tälläsil palstoil paljoa kirjoitellut. aika kivasti meillä noi mennee.. neljäs lapsi ja synttärit saman päivänä. Mitäköhän vielä löytyy yhtäläisyyksiä :)
Nyt pyykin laittoon ja herättelee sit pikkuista päikkäreiltä ettei nuku iltaan asti.

 
heippa taas...onko kellään hermot kireellä ? eli siis pinna palaa jos asiat ei tapahdu just heti kun pyytää ?? mulla on ollu jo jonkin aikaa..kuulemma ne hormoonit :whistle: :whistle:
mä meinaan mennä siihen 4D ultraan tohon hemoon jahka ajan saan varattuu ...neuvola olis 12.2 oliskohan se jo 4 kerta(ja yksi äänienkuuntelu kerta täs välis)...
masua nipistelee ja jomottaa joka puolelta..onko muilla samaa??
masukki on ollu hiukan vaitonainen tai sitten se mummon kuolema on vienny ajatukset pois liikeistä :'( :'( :'( hänet haudataa 14.2 :'( :'(

vanhimmalle tytölle keroin 4 v et muistaako se iso mummon jota käytiin kattomas viiko sitten...muisti hyvin ...jatkoin et iso mummo on nukunnut pois ja siitä on tullut tähti taivaalle..tyttö kysy multa ai onko se sitten kuollut ? totuudenmukaseti vastasin että on...sitten selitin et teijän mummot ja papat on vielä elossa mutta minun ei enään ole ja kysyin viel tytöltä et halyyko kysyy viel jotain...ei hän halunnut ..ihmeen hyvin otti asian ei ihmetely sen jälkeen mitään ei edes kysynny mitään....lapset käsitelee varmaan noi asiat eritavalla kun aikuiset...nuoremmalle neidille 2 v en ole viel kertonnu kun ei viel osaa ehkä asiaa ymmärtää sileen jahka aika koitaa ni sitten kerron...

mutta nyt kattoo töllöö jaksamisii muillekin :wave: :wave:

bambiino ja pömppis rv 17+6
 
Heippa kaikille...

Sen verran omaan napaan että kävin ylimääräsessä tarkastuksessa tänään ja sain nostelu kiellon kun noi vanhat leikkaus haavat kipeytyy liikaa ja muutama supistuskin on ollu jo...hankaloittaa elämää muuten jonkun verran kun täällä maatalossa toi nostelu on melkein pakollista...

Paino oli noussu 1kg vielä ollaan 3kiloa miinuksella

SF mitta on 21 :eek: musta tulee valas tätä menoa.

Muuten kaikki ole kunnossa...

Syntymä ajoista on ollu puhetta ni mie olen maaliskuussa ja esikko samana päivänä kun mie,kuopus maaliskuun lopulla ja mies lokakuussa joten nää tuplat antaa tähän keskikesään juhlan aihetta.

Paveli miekin odotan kauhulla tota kesää jos se tosiaan on helteinen ni tulee aika vaikeat olot ja pitäis tehä vielä kaikenlaista kesällä ennen vauvojen syntymää,lähinnä noita maahommia...onneks voip kulkea joka paikkaan paljain jaloin kun maalla asutaan.

Miekin käyn tuolla EKKS ultrissa et onhan meitä muutama äiti sitten laappeenrannastakin päin.

Äitee ja tuplat 16+4
 
Heissan! :wave:

Lumi-Marja :hug: :hug: :hug: :'( :'( :'( En osaa muuta sanoa kuin voimia paljon teille!!!!!!! :hug:

Neleka: Miten ihmeessä ne jo np-ultrassa poikaa arvaili? Meille sanottiin (rv12) ettei mitenkään voi vielä tietää kun sekä tytöillä että pojilla on noilla viikoilla semmonen töttörö jalkojen välissä..

(.) täällä on vielä ollut pahoinvointia, mutta ei joka päivä. Välillä on nälkäkin ja jokunen ruokakin on maistunut hyvälle! =) Masukin on jo pikkasen pyöristynyt.. Vaikkei sitä ulkopuoliset kyllä huomaa. Parhaimmalla mielikuvituksellakaan en mitään liikkeitä ole huomannut. :/
On se ihanaa varmasti sitten kun voi tuntea pienen potkuja. :heart:

Pientä jännitystä mulla on aina välillä kaikkea tulevaa kohtaan.. Eteneekö raskaus normaalisti, onko lapsi terve, synnytys, miten me sitten pärjätään vauvan kanssa jne. On tämä vaan niin iso elämänmuutos! Onneksi mies on rauhallisin mielin.

Ootteko muuten huomannut että tosi monilla ihmisillä on mielipiteensä siitä että kumpi siellä vatsassa pitäisi olla?? Mua on ruvennut niin paljon ärsyttämään kaikki semmonen että "kyllä sen on oltava tyttö" "olette ihan tytön tyylisiä" "koittakaa te nyt saada poika, kun kaikki on tyttöjä" "toivottavasti tämä on poika" "toivottavasti se nyt sitten on tyttö! Mutta jos se sitten on poika niiiiiin... sitten se on" jne.jne.
Uskomatonta. Ja sitten se kysymys että kumpaa toivotte? Kuka tommoseen kysymykseen haluaa vastata jos tuleva onkin sitten juuri sitä toista sukupuolta.. huh huh.

No juu, hyviä vointeja kaikille!!!! :hug:

Ines rv15+2
 
tuohon edelliseen viestiin vedoten:

me kun miehen vanhemmille kerrottiin raskaudesta (tai tuo meidän likka 4v kertoi) niin reaktio oli heti se, että no poika sen pitää olla, niin on sitten molemmat!!
sitte kuitenki anoppi kysyi, että kumpi on (tarkoitti toiveessa) niin minä sanoin että tyttö ja mies samaan aikaan että poika. Siihenki vielä sit molemmat, anoppi ja appi huusi päälle, että poika sen pitää olla niin on molemmat sit saanu mitä haluaa!!
mä kun voin myöntää sen, että tyttöä toivon. Mutta olen kuitenkin erittäin tyytyväinen vaikka pojankin saisin. Ja itseasiassa melko varma olen että nyt odotan poikaa!!
mutta tuo toisten noin ehdoton reaktio on musta aika kamalaa.
mutta sai miehen sisko täs muutama vuosi sitten kolmannen tytön, niin kyllä tuo anoppi meille myönsi että olis se ollu kiva kun olis jo poika ollu. Mutta se tiedettiin mekin, että poikaa sinne yritettiin, ja siks se vauva tehtiinkin. (aika vanhoilla päivillä vielä ) koska olivat jo aikoinaan toisesta lapsestaan niin pettyneitä kun oli tyttö. eikä se niiden kakkonen olekaan missään arvossa siellä perheessä.
mutta, perhe muutenkin aika erikoinen. ei olla koskaan tultu toimeen heidän kanssa. ja miehellä ja sen siskolla lisäksi ikäeroa melkein 20v..
mutta tuo anoppi siis raivostutti, tämän pitäisi olla poika niin olis sit molemmat. ja siihen kun varmasti ajattelee sitte meidän lasten jäävänkin. tuskin voi kuvitella että enemmänkin vois tulla...
 
liikkeitä en vieläkään tunne ja alan olla todella huolissani :( esikoisen kanssa tunsin 17+2 ja nyt viikkoja jo enemmän... seuraavaan ultraan vielä 2 viikkoa, en haluaisi odottaa :(

neuvola niin mulla kyllä vasta 3 edessäpäin ja sekin n. 3 viikon kuluttua. saa nähä miten paljon painoa on tullut, mitä hb on ja ensi kerralla vissiin katsoo jo sf-mitan. tosin tota vatsaa ei kyllä vieläkään ole...

lomalla olen töistä 1 kk:n ja ihanaa on :) tai tytön kanssa ollaan kotona niin ei se nyt ihan lomaalomaa ole mutta kuitenkin. eilen oli ihan hemmottelupäivä kun aamulla kävin uimassa, sitten kahvilla, sitten kasvohoidossa ja sen jälkeen yksin, rauhassa amarillossa syömässä. ja illalla vielä mammajumpassa. aaah sitä omaa aikaa ;)

hankintoja ei tehdä ennen rakenneultraa että masussa varmasti kaikki ok. sitten alkaa tää mamma shoppailemaan kestovaippoja, vaatteita, seisomlautaa ja mitä kaikkea kivaa sitä keksiikiin ;)

nojoo jospa esikoinen alkaisi pian heräämään... itse nousin aikaisemmin kun mies vahingossa herätti ja päätä jomottaa...

korvapuusti + pikkupulla rv 18+4
 
sininen uni: tokihan tänne vielä mukaan mahtuu!! Kiva vaan, mitä enemmän meitä heinäkuisia täällä on masua kasvattelemassa. Tervetuloa vaan :wave: Tuosta kutinasta... Kannattaa ottaa yhteys neuvolaan, jos se on vaikka sitä hepatoosia(vai mitä nyt ikinä olikaan). tuo masun kutina kyllä vois viitata vähän siihen. Sen enempää en siitä tiedä, kun omalle kohdalle ei ole osunut, mutta olen täällä palstalla jonkun kerran huomannut, että joku siitä puhuu.. googlettamalla varmaan löytyy kanssa lisätietoa..

Mulla on nyt parina aamuna masu ollu tosi kipee. Siis ihan niinku olis vatsalihasliikkeitä tehny yöllä oikein urakalla :/ supistuksiakin on tullut melkeen joka aamu aina muutama.. Onneks on se lääkärineuvola 13.pv, niin täyy sieltä kysellä, että pitääkö huolestua. Onneks ei ihan joka nippailua kerkee ees rekisteröidä, kun tuo 1v1kk poitsu pitää mamman menossa koko päivän :D

Liikkeitä on täällä tuntunut pari kertaa, mutta ei vielä säännöllisesti joka päivä. Mullakin np-ultrassa istukka oli etuseinämässä, joten sekin saattaa liikkeitä vaimentaa ja eihän noita viikkojakaan vielä ees paljon ole. Esikostakin liikkeet tuntu vasta vähän ennen puoltaväliä..

Nyt täytyy kyllä rueta kaivamaan imuria esiin, että päästään päikkäreiden jälkeen pojan kanssa pihalle :wave:

Nelly ja iitu 16+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Äitee2:
Heippa kaikille...

Sen verran omaan napaan että kävin ylimääräsessä tarkastuksessa tänään ja sain nostelu kiellon kun noi vanhat leikkaus haavat kipeytyy liikaa ja muutama supistuskin on ollu jo...hankaloittaa elämää muuten jonkun verran kun täällä maatalossa toi nostelu on melkein pakollista...

Paino oli noussu 1kg vielä ollaan 3kiloa miinuksella

SF mitta on 21 :eek: musta tulee valas tätä menoa.

Miekin käyn tuolla EKKS ultrissa et onhan meitä muutama äiti sitten laappeenrannastakin päin.

Äitee ja tuplat 16+4
Äitee Mulla oli sf-mitta 22 cm viime perjantaina, viikkoja 19+3 eli reilusti enemmän kuin sinulla. Taidetaan molemmat tulla aika isoiksi, sillä yksösodottajalla sf-mitta mun viikoilla on keskimäärin jotain 16 cm =)

Minä rouviinnuin lauantaina ja tänään koitti sitten paluu taas töihin....Häämatkalle ei lähdetty raskauden vuoksi, muuten oltais ehkä mentykin Lappiin tai jonnekin Keski-Eurooppaan. Häät meni oikein hyvin, vieraat viihtyi ja ruoka oli hyvää!

HooWee 20+0 (APUA, puolivälissä jo!)

 
Mikäköhän tankkeri musta sitten tulee, kun nyt viikkoja 18+2 ja sf-mitta 24cm :ashamed:

Onnittelut HooWee rouviintumisesta :flower:

Neuvolassa käyty tänään, hemppa oli vieläkin niin alhainen (hipoo jo anemian rajaa), että nyt on sit määrätty jättiläisrautakuuri, noin hevoselle sopiva ehkä :D Sokeri kiellettiin multa kokonaan, skandaali..milläköhän mä nyt hemmottelen itseäni..?Sairaslomalle olisi jo neuvolasta mua päästänyt, kun nukun niin kovin huonosti öisin, mutta enhän mä nyt vielä jaksa, kun kuitenkin oon ihan työkykyinen.

Bambiino, täällä kans yks helposti kimpaantuva tuleva äiti. Välillä on päiviä, ettei kyllä pinna kestä mitään. Ei. Mitään.



 
Onneksi olkoon Hoowee rouviintumisesta :flower:

Meille ei kuulu kummempia. Olo on oikein hyvä, niinkuin tähänkin asti ollut. Maha ei oikeestaan oo kasvanu oikeestaan paljoakaan. Liikkeitä en vieläkään tunne kunnolla :| Toivottavasti johtuu siitä et se istukka on vissiin tossa edessä. Neuvolaankaan ei oo käyntiä ku vasta kuukauden kuluttua, joten eiköhän ne liikkeet ala kunnolla tuntuun ennen sitä.

Just kotiuduttiin laskiais tapahtumasta =) Käydään tuon esikoisen kanssa avoimessa päiväkodissa ja sitä kautta päästiin tuonne koko kaupungin päiväkodeille järjestettyyn tapahtumaan. Siellä oli poro ajelu, paistettiin makkaraa, ja oltiin pulkkamäessä. Sit käytiin hakeen kerhokuvat mitkä viimeviikolla tuolla avoimessa otettiin. Aivan ihania kuvia tytöstä tuli :) Niin oli oman itsensä näköinen =)

Tervetuloa mukaan sininen uni :wave:

Nyt taas touhuileen muita juttuja. Hyviä vointeja taas kaikille :wave:

Kojo ja möykkis 17+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ines:
Heissan! :wave:

Lumi-Marja :hug: :hug: :hug: :'( :'( :'( En osaa muuta sanoa kuin voimia paljon teille!!!!!!! :hug:

Neleka: Miten ihmeessä ne jo np-ultrassa poikaa arvaili? Meille sanottiin (rv12) ettei mitenkään voi vielä tietää kun sekä tytöillä että pojilla on noilla viikoilla semmonen töttörö jalkojen välissä..

(.) täällä on vielä ollut pahoinvointia, mutta ei joka päivä. Välillä on nälkäkin ja jokunen ruokakin on maistunut hyvälle! =) Masukin on jo pikkasen pyöristynyt.. Vaikkei sitä ulkopuoliset kyllä huomaa. Parhaimmalla mielikuvituksellakaan en mitään liikkeitä ole huomannut. :/
On se ihanaa varmasti sitten kun voi tuntea pienen potkuja. :heart:

Pientä jännitystä mulla on aina välillä kaikkea tulevaa kohtaan.. Eteneekö raskaus normaalisti, onko lapsi terve, synnytys, miten me sitten pärjätään vauvan kanssa jne. On tämä vaan niin iso elämänmuutos! Onneksi mies on rauhallisin mielin.

Ootteko muuten huomannut että tosi monilla ihmisillä on mielipiteensä siitä että kumpi siellä vatsassa pitäisi olla?? Mua on ruvennut niin paljon ärsyttämään kaikki semmonen että "kyllä sen on oltava tyttö" "olette ihan tytön tyylisiä" "koittakaa te nyt saada poika, kun kaikki on tyttöjä" "toivottavasti tämä on poika" "toivottavasti se nyt sitten on tyttö! Mutta jos se sitten on poika niiiiiin... sitten se on" jne.jne.
Uskomatonta. Ja sitten se kysymys että kumpaa toivotte? Kuka tommoseen kysymykseen haluaa vastata jos tuleva onkin sitten juuri sitä toista sukupuolta.. huh huh.

No juu, hyviä vointeja kaikille!!!! :hug:

Ines rv15+2
 
Voi Blääh!!!! Mulla meni noi lainailut iahn pieleen!!!! Mun piti lainata Inneksen viestistä vaan toi mulle suunnattu pätkä vauvan sukupuolesta...Siis miten se oikee tapahtuu?? Nyt tuli koko Iineksen viesti sinisenä tonne..Sori :ashamed:

Iines: Meille sanoivat että toi vois olla pippeli ja siltä se kyllä kieltämättä näyttikin. Tosin myöhemmin mietin et jos kaveri oli tuolloin 4,9cm ni aikamoinen mela siel jalkojenvälissä heilu! :LOL: En sit tiiä. Kyl ihan poikaa meille taas vartun =) Rakenneultras 5.3 tarkistetaa asia. Nii, täällä on äitipolilla kaks ultralaitetta; toinen vanhempi ja toinen ihan uus. Mulle tehtii ultra tolla uudella laitteella, joka kuulemma on sama jota käyttävät 4-d ultrissa. Tässä tosin ultrattiin vaan sillä perinteisellä mustavalkosella. Sanoivat ettei sillä vanhemmalla laitteella vois nähdä sukupuolta vielä tossa vaiheessa mutta että sillä uudella laitteella pitää jo 20 viikon rakenneultrassa yrittää peittää se alue jos vanhemmat ei halua sitä tietää. Eli aika varmasti kätilö arveli sukupuolen oikein :)

Nyt taasen ruokaa laittamaan...

Voikaahan paksusti!

Neleka 16+5
 
Moi, tulipa tossa mieleen, että mikä se on se juttu, mistä jotkut ihmiset näkee raskauden? Poskesta, jostain nenän vierestä... Eipäkä mulla nenäkään kamalasti punota, ihan normisti pakkasesta johtuen... erikoinen nuha kyllä on.
T: mie ja skeleton 18+3
 
Lumi-Marjalle osanottoni.

Onnea Hoowee!

Terveisiä ultrasta. Viime viikolla aloin vuotamaan ihan kirkasta verta, joka kylläkin muuttui pian ruskeaksi ja tiputtelu jatkuu yhä. Rauhallinen jaksoin olla kokonaisen viikon, mutta eilen oli pakko sitten luovuttaa ja mennä lääkäriin. Sieltä sitten Kättärin päivystykseen (menin vahingossa väärään päivystykseen :ashamed: , mutta ottivat sisälle kun ei ollut ruuhkaa). Siellä sitten tarkasteltiin oikein kolmen lääkärin voimin masua ja tuloksena oli, että toinen istukka vähän vuotaa. Tuli tunne, että olin hyvissä käsissä :) . Se onneksi kompensoi parin viikon takaisen np-ultran kätilön mutinan. Nyt voi taas hetkeksi huokaista helpotuksesta, että molemmat voivat masussa hyvin ja aikamoinen vauhti näyttikin olevan päällä. Sitten kun vielä tuntisi niitä potkuja...

Eleanor, "virallisia viikkoja" 15+2, mutta tämänpäiväisen ultran mukaan 16 =)
 
Lumi-Marjalle osanottoni. :hug:

Eilen olin neuvolassa nyt neljättä kertaa (kun lääkärineuvola lasketaan mukaan). Painoa oli tullut pikkusen lisää, alussa se oli 55.1 kg ja nyt 56,2 kg. Välissä oli vähän laskenut. Verenpaine on aikas alhaalla, 98/60, joten ei ihme hun välillä huimaa. Pikkusen sydämensyke oli siinä 130-140. Kohdunpohjan korkeus oli 15. Eli kaikki oli ok. Rakenneultra onkin sitten parin viikon päästä 18.2. ja seuraava neuvola 3.3.

Muutoin onkin fiilikset maassa. Iski kauhia flunssa. Lauantaina tuli kurkkukipu, sunnuntaina nuha ja maanantaina kauhea yskä. Tänään sitten kävin lääkärissä. Tulehdusta on vasemmassa poskiontelossa ja jossain kurkussa. Antibiootteja sain. Toivottavasti ei tämä vaikuta pikkuseen mitenkään. Kuumetta ei ole, mulle sitä ei kovin helpolla tule. Ei edes kaksi tulehdusta riitä. En ole oikeastaan nyt kolmeen yöhön nukkunut, kun olen niin tukossa ollut. Nyt takaisin lepäämään.

Niin juu, Onnea paljon HooWee. :flower:

Minskuli ja Pikkunen 18+6
 
Voi hyvänen aika!

Mie oon kirjottanu sunnuntaina itelleni viikoiksi 17+3... Mullahan on tänään 18+5. :LOL: Eikä tuo ollu vaan kirjotusmoka, ihan olin siinä uskossa. Aattelinkin, että tää 17+ viikko kestää aika kauan... :LOL: Huomasin vasta ku yhellä tutulla on viikko myöhemmin la ja se oli viikolla 17+3, aloin miettiä, että miten niin... No, ainakin pääsin harppauksella eteenpäin.

äitylix3: Kiitos tsempityksistä! Ehkä tää vielä menee ohi ennen ens heinäkuuta...

Wiia: Voi sulla on ollu varmaan vielä rankempaa! :hug: Onneks on parempaan suuntaan menossa. Mullakin oli pari hyvää viikkoa tuossa viikoilla 12-14, sen jälkeen on taas ollu lähes jokapäiväistä tuo posliinin halailu. Jännä juttu miten nuo ruuat mitä voi syyä on niin yksilöllisiä. Mie oon nyt jättäny kaikki salaatit pois ja oksuilu on vähentyny. Mun maha ei yksinkertasesti sulata raakoja vihanneksia, edes salaatinlehtiä. :x Onneks pari hedelmää (banaanit ja mandariinit), piltit ja sosekeitot pysyy sisällä, niin saa vitamiineja. Eilen kävin ostaan kaikkia turvaruokia itelle, ostin 10 viiliä, 6 pilttiä, kilon klementtiinejä, perunoita ja 4 litraa jaffa lighttia... :LOL: Mutta eipä tarvinu eilen oksentaa ku en syöny muuta. Voimia sinne pahoinvoinnin keskelle ja toivottavasti se edelleen helpottaa.

HooWee onnittelut ja tervetuloa rouvassäätyyn! :flower:

Viola ja Pingu 18+5
 
En ole varmaan pariin kuukauteen ottanut osaa keskusteluun... Lukemassa olen silti käynyt. Raskaus on todella käynyt voimille ja väsymys jatkuu edelleen. Thaimaan lomakin meni mönkään väsymyksen ja passiivisuuden vuoksi, höh.
Sumppis: Mun LA 5.7.2008, viitsitkö lisätä listaan, kiitos.
Potkut onneksi tuntuu jo eli ei tarvi koko ajan huolehtia babyn hyvinvoinnista. Välillä on ollut niin hysteerinen pelko...Masu on aika pömppis, ollut jo varmaan viikolta 10. Ilmaa tietty enimmäkseen =)
Torstaina neuvola ja sitten rakenneultra 18.2.
Sannis + Nasu 18+3
 
onnea Hoowee :flower:
tervetuloa sininen uni :heart:

minä sit kävin eilen neuvolassa kun en tunne vielä noita liikkeitä.
kaikki oli masussa hyvin ,neuvolassa oli ultra ja vaavi siellä pötkötti poikittain ja se istukkka on siinä ihan mahan päällä.
sit vielä kuunneltiin sydän äänet ja ne jyskytti kovasti.
tulipa hyvä mieli =)
nyt kun olen ollu toista viikkoo sairaslomalla on painokin päässyt nousemaan n.kilon.
mut ei huolta tyttöö tässä vaiheessa 06,olin 10 kilo painavampi :ashamed:
maanataina pitäs töihin lähtee ja siellä kilot karisee.
illall kun saunottiin tuli o toista kertaa mulle kaamea olo et piti jonkin aikaa olla pitkällään,oksetti ja huimas.
vaikka minä olenkin kotona on vieläkin väsynyt pitkin päivää.

senttu ja lassilotta 18+4
 

Yhteistyössä