+++ HEINÄKUUSSA PLUSSAAVAT, elokuuta suunnittelevat +++

Shiny: sanovat et punaviini auttais kiinnittymiseen. Lisää kohdun verenkiertoa.. =)
sellanen puol lasia päivässä.

tatskattu: ootko tehny raskaustestin??

NoBlood: mammaksin sivuilla oli joku!

).( Lämmöt ehkä vähän nousemaan päin. TOIVOTTAVASTI! Nousis kunnolla ni ei ois epäselvää..
 
En oo tehny nyt testiä muutamaan päivään, kun odottelin tätiä, joka kurkki :snotty: Ja tänäänkään en taida päästä apteekkiin, kun nyt poika on päikyil, oon mutsilla talovahtina ja lemmikin ruokkijana, mies himas nukkumas ku on yöt töissä. Sitte ip tulee kummipoikakin viel tänne leikkii mun ja pojun kaa. Ellen sitte ehdi siinä välissä ennenku kummipoika tuodaan. En vaa viittis tossa kuumuudessa lähtee hölkkää apteekkiin... ainoo vaihtoehto olis, että pyydän kummipojan äitii eli mun kaverii tuomaa mulle (se tietää et yritetään ni ei ois paha pyytää silt). Tulipahan taas ON. :ashamed:
 
tatskattu > Testin paikka olisi minunkin mielestäni. Itselläni on ollut tuhnumenkat kahden lyhyen kierron päätteeksi (23 ja 19 päivää eli oikeasti lyhyet kierrot), mutta silloin kyllä tihuutteli aika jatkuvasti ja välillä hulahti vähän suurempi määrä pikkuhousunsuojaan. Viiden päivän tuhnut oli ehkä saman verran kuin normaalisti vuotaa päivässä. Mulla onkin ohut limakalvo normaaleissakin kierroissa ollut nyt pco:n oireillessa ja sille tyypillisiä on myös nuo kiertohäiriöt. Testasin varmuuden vuoksi molemmilla kerroilla. Raskaana ollessahan voi menkka-aikaan tulla vuotoja. Toivottavasti sulla on sellaisesta kyse eikä kierto- ja/tai vuotohäiriöistä.

NoBlood > Ceridal intiimiöljy taitaa myös olla sellainen, joka ei siittiöitä häiritse. Apteekista saa ja siellä varmasti on tietoa tuo asia varmistaa. :)

Omaan napaan kuuluu kamalaa turvotusta ja kovaa väsymystä. Aamiaista ei olisi tehnyt mieli syödä, mutta jano on jatkuva. Ei jaksaisi oikein tehdä mitään, kun hellekin uuvuttaa. Toivottavasti pari kahvimukillista alkaa pian vaikuttamaan ja epätoivoisimmassa tilanteessa voi mennä viileään suihkuun. :D

Päivitän kohta, kun saan yhden toisen homman tehtyä ensin valmiiksi. :)
 
NoBlood perjantaina ekan kerran laittelin viestiä sinne verkkokauppaan ja vastaukseksi sain, että pitäisi jo jolla perillä. Eilen laitoin uudestaan ja jos tänään nyt ei paketti tule, niin laitan vielä viestiä. Lupasivat verkkokaupasta tehdä sitten katoamisilmoituksen, jos vieläkään ei pakettia löydy.
Tänään ilmeisesti posti ei ole vielä tullut, joten nyt sitten kynsiä pureskellen oottelen sen saapumista.

tatskattu Entä jos tilaat netistä testin. Kun aamupäivästä tilaat, niin huomenna tulee postilaatikkoon (paitsi jos käy niinkuin minulle kävi... siis koskaan aiemmin ei ole ongelmia ollut).

Shiny kaikki sympatiani piinailuusi. Itse olen karvaasti tuntenut nuo fiilikset yli 90 päivän kierroillani... Etenkin pahin oli, kun aloitettiin yritys ja ekat menkat tuli vasta 3kk päästä. Siinä ehdin monta kertaa ajatella olevani raskaana... enkä tosiaan olisi uskonut, vaikka vaikeuksia heti alkuun olikin, että näin pitkää tietä joutuu kulkemaan.

 
Oon tilannutkin... mut se tulee tänään mun omaan himaan... ja mä oon tääl to asti...en tienny tilatessani että oonki täällä... Jos en tänään pääse apteekkiin niin mies saa tuoda sen huomenna mulle yövuoron jälkeen tai tänään ennen työvuoroa (ei se kuitenkaa suostu), se kun on sitä mieltä, että kyllä sen sitte jossain vaiheessa huomaa :headwall:
 
Allie81 No sinulla on siitä onnellinen tilanne, että siellä kotona on se vauva vähän avittamassa vauvakuumetta :) Ehkä sitä muutaman kierron pidempään jaksaa plussaa odotella. Ja voin kyllä uskoa, että asia mietityttääkin. Läheltä kun seurailen päivittäin monien pienten lasten perheiden ja etenkin äitien jaksamista, niin on se kyllä rankkaa kun nukkuminen jää vähäksi ja kuitenkin pitäisi jaksaa kaikki normaalit toimet. Etenkin jos lapsia on enemmän kuin yksi.
Mutta niinkuin sanoit, niin taitaa se olla ihan iloinen asia, jos plussa tulee... vaikka sitä mielessään välillä miettisikin, että voi ei... voi kyllä... :D

(.) Mitään vauvatuntemuksia ei ole eikä oikein menkkatuntemuksiakaan... siis kun aloin epäilemään, että onko se ovis ylipäänsä tapahtunut tässä... Metformiini aiheuttaa tässä hieman pahoinvointia, jonka kanssa saa sitten yrittää elellä, kun nostin annoksen 4 tabl /pv aiemman 3tabl/pv sijaan. Tähän mennessä nuo lääkkeet eivät (ihme kyllä) ole pahoinvointia aiheuttaneet. Vasta nyt kun nostin annoksen yhdellä tabulla.

Painonpudotus täytyisi saada vauhtiin, jos sitä joskus haluaisi päästä sinne IVF:n. Inseminaatio taitaa olla yhtä tyhjän kanssa, eikä sitäkään kai meille yritetä kuin ehkä kerran vielä.

Tässä vaiheessa ei vielä ole kovin piinallista tämä piinailu, kun ei oikein mitään fiiliksiä ole. Yritän kyllä pitää lasini puoliksi täynnä raskautumisen puolesta...
Mikään ei ole niin varmaa, kuin epävarma..

Plussatuulia kovasti kaikille ja mukavaa päivänjatkoa (juu.. luulkaa vaan, että pysyn loppupäivän poissa :D )
 
tatskattu no ompa nyt kyllä kinkkinen tilanne. Tottahan se on, että jossain vaiheessa sen huomaa, että onko raskaana. Mut kyllä se tuloksen odottaminen on sitten turhauttavaa.

Mut pyydä ihmeessä sitä kaveria tuomaan! Sillähän se olis sitten ratkaistu, eikä tarvitsisi huomiseen oottaa :)

Toivottavasti se plussa tulee :)
 
iloksi: Mistä sä muuten tilasit nää kadonneet testit?

Auneli: :hug: ja peukut pystyy seuraavaan kiertoon. ;)

tatskattu: testailemaan... =)

).( Täällä odottavan aika on taas piiiiitkä. Ei oikein tiedä, mitä muuta taas keksis? Muuten toi omanapaisuus merkki on hauska, nyt vast tajusin: moni merkkaa sen näin -> ).( ,vaik kaikki toivois olevan sen näin -> ( . ) :D Taas näitä tuhlaan aikaani aatteita...
 
TUUtikiks > Minä en ole ).( eli täytyy merkata (.) . :D

iloksi > Mulla sama tilanne. Lämmöt on tänään olleet ihan normaalit, joten ovis on joko tulossa tai jää tästä kierrosta pois. Oireet on olleet sen mukaiset, että luulin ovuloivani. Nyt kuitenkin tuntuu siltä, että taitaa tulla turha kierto tästäkin ja vieläpä pitkä. Rinnat on kyllä arat ja nännit herkät, joten ihan kaikkea toivoa en ole heittänyt. Tupakka ei maistu yhtään (ikävä kyllä en edelleenkään ole pystynyt lopettamaan :ashamed: ) ja kahvi maistuu pahalle, joten ovis onkin saattanut tapahtua jo aikaisemmin ja nyt sitten olisi kiinnittymisyritystä. En juurikaan usko limailun ajankohdan vuoksi tähän vaihtoehtoon, mutta pieni mahdollisuus siihen on. Todennäköisintä lienee, että ovis yrittää vielä tulla. Limailu on tosin jo melkein loppunut eli vain pyyhkiessä huomaa, ettei kuivat päivät ole vielä alkaneet. Punaviiniä ostin ihan varmuuden vuoksi. :whistle:

Täytyi välillä poistua koneelta, joten päivitys jäi tekemättä. Taidankin hoitaa sen nyt. :)
 
+++ HEINÄKUUSSA PLUSSAAVAT, elokuuta suunnittelevat +++

tiistai 27.7.2010



KUUMEILEVAT
Shiny.....................kp66/?.......................23v.........1. lapsi.....yk1
wilkat.....................kp43/35...................................3. lapsi.....yk8
An-nie....................kp36/~30................................1. lapsi......yk3
Allie81....................kp35/35-38.............................3.lapsi.......yk3
marika 83...............kp33/35-45.............................1. lapsi......yk6
tatskattu................kp31/29........................24v.....2.lapsi......yk1
NeliApina................kp29/24..................................4. lapsi......yk3
Viulu......................kp27/28-30..............................4.lapsi.......yk1
iloksi......................kp26/?...........................27v.....1. lapsi.....4v+
macy gray..............kp25/19-47(32-34).........30v....2. lapsi.....yk9
Liina87...................kp24/30.........................23v.....1. lapsi....yk2
Mariel85.................kp23/?......................................2. lapsi....yk3
nereida..................kp22/29-30..............................2.lapsi......yk2
BloodyEnd..............kp19/30........................19v.....1. lapsi.....yk32
äizikkä...................kp16/28.........................23v.....3.lapsi......yk4
Minnäi....................kp11/28-31....................31v.....4. lapsi.....yk3
saraji.....................kp11/28-30....................33v.....4. lapsi.....yk5
Manzu....................kp9/34-37...............................3.lapsi......yk8
NoBlood.................kp9/25-28...............................1. lapsi.....yk
valtsukka...............kp8/38~
Vuokko84...............kp6/30....................................2.lapsi...... yk1
TUUtikiks................kp5/28..........................29v.....2. lapsi.....yk3
Hiipu1.....................kp2/27-29...............................................yk2
Nallekarkki.............kp2/28.....................................2. lapsi.....yk2
Auneli....................kp1/28-30.....................27v.....2. lapsi.......yk1
inspire....................................................................1. lapsi
miimi10..................................................................................yk1
Peppi Pitkäkorva........................................27v.......3.lapsi.....yk1
äiti x4......................................................................5.lapsi....yk1
HelinäKeiju10



TAUSTALLA
mahara
Agaetis
Amf
adora
Sanelma
Sone Sinful
Coya
Paha päivä
Marble
very important baby
Nasukka82
Heathy
A-H
pia
Mukiin menevä
viuhpiipore
toiveikas -87
Safiirix
Sarmiina
Taikapeili
MiiJane76



PIINAILIJAT
Allie81..............dpo8
nereida............dpo7
iloksi.................dpo6



PLUSSANNEET
2oo9 joulukuu:
MaybeSomeday :flower: Tellu30 :flower:
2o1o tammikuu:
Riemu :flower: tyyty85 :flower: Lara- :flower: ennie :flower: Hyväsetti :flower: jemppero :flower: Auroora :flower:
2o1o helmikuu:
HayLina :flower: Leli82 :flower: Neila :flower: sutulii :flower: Sintsu78 :flower: Eveny :flower:
2o1o maaliskuu:
RiikkaVaan :flower: piprane ema :flower: Sanelma :flower: Ezziina :flower: Tinker Bell :flower: miya :flower: AaVee :flower:
2o1o huhtikuu:
Unelmahöttö :flower: babar :flower: Neppi :flower:
2o1o toukkokuu:
Piupula :flower: icefairy :flower: Milja Sivupolku :flower: Sophie84 :flower: vauvahaaveilija85 :flower: Onnellinen x5 :flower: onnipellervo :flower:
2o1o kesäkuu:
Auneliini :flower: samara88 :flower:

PLUSSANNEET 2010 heinäkuu:
mimia85................04.07. ....kp27/23-28............2. lapsi.....yk2
Jade-.....................05.07.....kp38/31..................1. lapsi....yk5
ToinenToive...........09.07......kp25/28. .....20v.....2. lapsi.....yk6
Jinda.....................12.07......kp34/~31...............1. lapsi.....yk4
tombatar...............12.07.....kp25/25.................................yk10
Plink......................14.07.....kp27/28-29...22v.....1.lapsi......yk1




HAAMUILIJAT

 
tatskattu > Siirsin sinut listalla loppukiertolaisiin, koska vuoto ei menkoilta vaikuta. Muokkailen sitten sen mukaan miten tilanne varmistuu. Toivottavasti pääset testaamaan plussan. bd Millon olet ajatellut tikuttaa seuraavan kerran?
 
TUUtikiks kotitesti.fi :stä tilasin testit. Ei ole koskaan aiemmin ollut ko. kaupan kanssa mitään ongelmia, mutten koskaan ole ennen näin isoa tilausta tehnyt. Pitkään harkitsin, että viitsinkö tosiaan ostaa melkein 70e satsin ja lopulta päädyin ostamaan. Nyt harmittaa ja raskaasti. Ennen en ole edes ajatellut hankkia digitestejä(ovis-) ja sen kerran kun niihin raaskin sijoittaa, niin ne katoavat matkalla. Ja taitaa oolla turha toivo saada rahoja takas, kun verkkopankissa maksoin :(

macy gray minä en ole mittaillut lämpöjä, kun en ole niihin oikein jaksanut koskaan perehtyä... siis että mitä ne lämmönnousut ja laskut kertovat. Tai noh, yhdessä vaiheessa koitin mittailla aamulämpöjä, mutta tein 3-vuorotyötä ja kroppa oli muutenkin sekaisin.
Nyt kun tuo työ on säännöllisempää niin voisin vaikka ottaakin sen lämpöjen mittailun. Tuntuu vaan, että menee sitten taas liian totiseksi tämä.
Olen nimittäin tehnyt kovan työn siinä, että en päästä itseäni liikaa "innostumaan" asiasta. Jossain tuossa 2v paikkeilla minulla oli aikamoinen kriisi tämän lapsettomuuden kanssa. Ja nyt on pidettävä huoli, ettei se kova työ ole mennyt hukkaan, mitä pääni kanssa olen tässä tehnyt.

Nyt kyllä olen huomattavasti aktivoitunut täällä palstoilla käymään ja se on oikeastaan minulla se, mikä tilannetta pahentaa. Jossain vaiheessa se on sitten vain repäistävä itsensä irti, jos alkaa tuntumaan, että on liian rankkaa seurata vielä täällä netissäkin vierestä muiden raskautumista.

Että sellaista tällä kertaa... :)
 
Hellurei!
Täällä tappavan tasaista, kierron puoliväli alkaa olemaa ja isompia ressejä yms bongailuja en aatellu harrastaa. Kahtellaan rauhassa mitä tulee. Nyt otin kuiten itteeni niskasta kiinni ja olen paljon lueskellut tuosta vähähiilarisesta dietistä/ruokavaliosta ja sitä ajattelinkin kokeilla. Paino pompannu ihan järettömäksi ku vertaa siihen mihin aikoinani laihduttamalla pääsin :ashamed:
Pakko tarttua siihen ettei ihan mahottomaksi pääse. vai eipä toi laihdutus ainakaa haitaksi ole tärppäämisen suhteen ;)
Ja tuleepan muutakin ajateltavaa sekä projektia.

Tatskatulla menee jännäksi, testiä vaa kehii heti ku saat käsiis!

iloksi, tosi harmillista että testit on mennyt hukkaan. Toivonmukaan saat joko testit taikka rahat takaisin. Itekkin tuolla olen shoppaillut ja aina on tullu hyvin paketit perille.

Ja uuteen kiertoon lähtijöille, kovat tsempit ja toivot uuteen yritykseen :heart:

Ja tokkiisa MG tervetuloa lomalta takaisin!
 
Ihan sellaista omaa napaa vain, että olen turvoksissa... Vatsaankin on sattunut. Menkkoihin vielä viikko (jos ne ovat oppikirjan mukaiset), joten vähän outoa. Nyt minua vasta alkoi jännittää tämä piinailu! Mitä jos???
 
Moikka Minniäi minulla on meneillään painonpudotus (kohta viikko taynnä JEE) ja ajattelin sitä kautta saada sitten vähän ajatuksia muualle tästä raskautumisasiasta. Ja onhan se sitten tosiaan hoitoja ajatellen parempi, jos sitä painoa saa pois. Sitä kun on minulla ihan riittämiin tuota ylimääräistä.
Hiilihydraatteja olen minäkin karsinut, mutta kuitenkin pyrkinyt eleleen normaalisti, esim. jos kylässä tarjotaan ruokaa, niin syön mitä on tarjolla.
Omassa ruokavaliossa pyrin pitämään nopeat hiilarit mahdollisimman vähissä (paitsi se jäätelö- se jäätelö :/ :p)

Testien kohtalo on tosiaan vielä epäselvä.. vielä tänään aion käydä postista kysymässä, että löytyiskö sieltä jostain. Verkkokaupasta eivät tee muuta kuin katoamisilmoituksen, jos lähetys ei ole tullut perille. Tuskin sieltä mitään korvauksia saa... mistään.

Jos testit eivät postista löydy (kuten kuulemma viimeviikolla oli löytynyt kadonnut paketti postin toimipisteestä), niin sitten en kyllä milloinkaan enää tilaa kerralla isompaa määrää... kalliiksi tuli ne halvat testit ja tarjoukset. En ole katkera, mutta kuitenkin...

 
Allie81 uuuu... kuulostaa jännittävältä :) Tsemppiä nyt ! :D

Minä en löydä hyvällä tahdollakaan mitään merkkiäkään mistään, vaikka kuinka koitan itseäni kuulostella. Viimekierrossa sentään oli merkkejä, kun sain raskaushormonia inssin jälkeen. Nyt ei mitään...
 
iloksi > Mulla on ollut tapana mittailla lämpöjä enimmäkseen sen mukaan tuntuuko aiheelliselta. Hetken aikaa mittailin säännöllisesti tietääkseni vähän suuntaa kierron pituudesta, mutta kauaa en sellaista jaksanut. (Tarkkailu stressaa ja stressaaminen ei tilannettani ainakaan helpota, joten olen koittanut elää mahdollisimman normaalisti enemmälti miettimättä mitä kehossani tapahtuu) Yleensä alkaa paleltaa lämmön ollessa normaalia alempi tai korkeammalla. Jos bongaan molemmat muutokset, niin tiedän oviksen tapahtuneen. Mulla ainakin dippaa lämpö ennen ovista ja sen jälkeen kohoaa normaalia korkeammalle. Varmaan tosin nämä helteet sekoittavat lämpöjä, joten en uskalla luottaa ihan täysin.

Kokemus on myös melkein varmasta kemiallisesta, jolloin lämmöt pysyivät normaalina. Raskausoireet olivat niin vahvat ja menkat tavallisista poikkeavat, että olen vakuuttunut kyseessä olleen kemiallinen. Hormonitasoni nousee hitaasti enkä testaa joka päivä, joten testiin en kahta viivaa saanut. Sitä en muista oliko joku hailakka haamunen, mutta ainakin testit olivat herkkyydeltään 25 eikä niitä herkkiä.

Nyt näyttää lämmöt olevan normaalia selkeästi korkeammalla, joten ehkä viimeisin dippi oli se ovikseen viittaava. :D Tai sitten mittarini toimii miten sattuu. :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja iloksi:
macy gray toivottavasti se olis nyt sit se ovis... eli ei muuta ku hommiin :) Tsemppiä :)
Kiitos! =) Nyt ei tosin ehdi enää hommiin, koska mies on reissuhommissa. Mutta ennakkoon on kyllä hyödynnetty tehokkaasti. :D Toivottavasti se riittää ja kiinnittyminen onnistuu tällä kertaa. Vuosi tulee täyteen piakoin eikä hoidot oikein innosta vaikka olenkin niihin jo asennoitunut. Painoa olen saanut tippumaan aika mukavasti, joten jospa sillä alkaisi olla myönteistä vaikutusta. :)
 
macy gray ah, ai niin olikin. Se oli sinun mies, joka lähti reissuun. Noh, tosiaan toivottavasti se nyt tärppäisi :) vaikka "vuosipäivän kunniaksi".


Itsellä on tänään ollut paha mieli kadonneiden testien takia. Joo, rahaahan se vaan on(n. 65e), mut kyllä ei huvita tilata uutta satsia. Ihan periaatteesta, kun kerran olen tavarasta jo maksanut, niin.... Ihan kaikista eniten harmittaa, että jäi sitten se ovis löytymättä, kun ne helv. etin testit eivät tulleet.
 

Yhteistyössä