+++ HEINÄKUUSSA PLUSSAAVAT, elokuuta suunnittelevat +++

Heippa! Kiitos kaikille kannustavista vastauksista! :) Kuulin juuri että ovistesti saattaa näyttää plussaa lähestyvien menkkojenkin takia :( Vielä en ole r-testiä uskaltanut tehdä. Ajattelin että sen voisi ehkä huomen aamulla tehdä. Jotenkin vältän testin tekemistä, minusta tuntuu että nega tulee. Minun olisi parempi mennä gynelle, jos menkat alkavat ensi viikolla, sillä tämä on nyt 2 tai 3 kierto jossa ovulaatiosta saakka jatkuu menkkakivut ja tisut särkee. Mietin hormonaalisia ongelmia? Anteeksi pessimistisyys, olen siihen taipuvainen itseni kohdalla :D äääh, onneksi tämä palsta on niin ihana ja te kaikki olette niin ihania!
 
TUUtikiks Kiitos sinulle lämpimistä ajatuksistasi :) :flower:
En muista, että olenko taustoja kauheesti edes selvittänyt, mutta siis tavallaan selittämätön lapsettomuus meitä vaivaa. Minulla on monirakkulaiset munasarjat enkä ovuloi ilman lääkkeitä, mutta lääkkeillä taidan kuitenkin useimmiten ovuloida. Ainakin menkat tulevat sitten oletetun ovulaation jälkeen. Ilman lääkkeitä kiertoni ovat n. 65 päivää.
Miehellä siittiöt ovat aika huonolaatuisia ja niitä on vähän, joten se varmasti on yksi syy miksi ei auta vaikka itse ovuloisin. Miehen spermatutkimuksista on kuitenkin aina saatu vaihtelevia tuloksia, jonka vuoksi pitävät inseminaatioo vielä vaihtoehtona meille.

Eli aika ylioptimistinen olen ollut, kun olen ajatellut luomuna voivan tärpätä. Viimeksi inssissä oli kypsä munasolu ja sen inseminaation lisäksi varmisteltiin vielä kotona monena päivänä, muttei sitä tärppiä tullut.

Omassa tuttavapiirissä sattui juuri tapaus, että ystävä, jolla kaksi koeputkilasta, tuli luomuna raskaaksi, vaikka sen piti olla täysin mahdotonta pahan endon vuoksi. Nyt hän on raskauden puolessa välissä.

Se vaan on niin lujasti tuonne sieluun kirjoitettu, että sitä ihmettä meille ei tapahdu. Ja joskus oikein suututtaa, että sitä edes viitsii uskotella itselleen, että niin voisi käydä.
Kaikesta järjen äänestä huolimatta sitä huomaa vaan toivovansa. Uskovansa ja toivovansa ja aina... joka ikinen kerta... pettyvänsä toiveissaan. Eikä mitään ole maailmassa sellaista, jota voisi tehdä ja muuttaa asia. Ei mitään.

Mutta tämä on minun elämäni. Se on otettava vastaan sellaisena kuin se tulee. Ja luotan siihen, että jonain päivänä kyllästyn toivomaan ja pettymään. Sinä päivänä vapaudun tästä kahleesta ja pääsen jatkamaan elämääni, keskittyen sitten johonkin muuhun, kuin siihen omaan lapseen.
Ainahan voi hankkia lisää koiria ja olla se omituinen ihminen, joka kutsuu itseään koirien äidiksi ja puhuu koiristaan siinä missä muut lapsistaan.. niin kauan, ettei kukaan enää jaksaisi kuulla yhtäkään juttua niistä mamman pienistä karvaisista kullannupuista... :p


Nojoo, menipäs tämä nyt tälläseksi. Liian raskashenkiseksi...

Kiitos sinulle TUUtikiks kannustavasta tarinasta :) Voihan se olla.. että joskus meillekin... jokin onni suodaan :)
 
An-nie: Onnea! :flower:

iloksi: :hug:

Raskauskeijun liuska ovistestit on aika huonoja.. Ainakin mulla.. 2 kertaa olen todistetusti ovuloinut ku olen tikuttanu niillä eikä ne antaneet selvää tulosta. Ekalla kerralla melkein yhtä vahva viiva oli ovis+ koska tulin raskaaksikin.. ja toisella kertaa tässä kuussa varmistelin CBn digillä niin liuska ei taaskaan ollut yhtä vahva, mutta digi näytti plussaa.. Ja sit taas viime kuussa sain vahvan plussan eli yhtä vahvat viivat liuskaan niin ovulaatiota ei ilmeisestti tapahtunut.. (lämmöt ei noussu ja kierto venyi.. ) Että sellasia kokemuksia! Mammaksin liuskatestiin olen 1 saanut + ja raskaaksi tulin.. ja silloin oli yhtä vahvat viivat selvästi..
 
An-nie onnea :flower:
Omaan napaan.....ihan selvät ovis oireet lämmön nousuineen ja alavatsa kramppaillee molemmilta puolilta, selkeät limailut on myös....tänä viikonloppuna heilutellaan peittoja ahkerasti!! :D
 
Onnea An-nie!!
Tsempitykset myös testailuun nereida! Mullei ainakaa enne menkkoja oo ovistestit reagoinut mitenkään, vaan sillon ku plussa pärähti.
Saraji, samoissa mennää..mutta täällei mitää selkeitä "oireita" oviksesta oo. Kauhiasti en kyllä aatellu bongaillakaa enkä etsiskellä, mut tietäähän tuon miten sen vapaa-ajan hyödyntää tänä vkl ;)
 
Täällä on nykyään niin vilkasta, että kaiken lukeminen ja kommentoiminen alkaa olla hankalaa =) Mutta onnea An-Nie :flower: Ja Nereida, testituloksia innolla odotellassa :D

Itsellä taitaa ehkä olla vasta ovis. Se venyy ja venyy, nyt menossa kp 36. Tänään tuli hieman punaista valkovuodossa, epäilisin että vois olla ovulaatiovuotoa. Ekaa kertaa mulla, katsotaan nouseeko ne lämmöt vihdoin. Jos kierto venyy vielä niin ensi viikolla soittelen jo neuvolaan.
 
Onnea An-nie :flower: :heart:
iloksi :hug: kirjoitit niin surullisesti mutta kauniisti. Jäin todella miettimään kirjoitustasi. Minulla on lähisuvussa ja kaveripiirissä lapsettomuudesta kärsiviä ja kärsineitä. Itse jäin vanhempieni ainokaiseksi, he eivät jostain syystä saaneet minun jälkeeni lapsia. Minua tehtiin neljä vuotta.
 
En kerennyt päivällä ollenkaan koneelle ja nyt pitäisi mennä nukkumaan. Kommentoin siis vain lyhyesti ja päivitän herättyäni listan. :)

Moni on maininnut, että on vaikea kommentoida aktiivista pinoa. Tähän on vinkki. Lainatkaa jonkun teksti klikkaamalla Lainaa tekstiruudun alareunasta. Sitten pyyhitte turhat pois tai vaikka ihan puhtaasti ja kirjoitatte oman tekstinne. Koska vastausruutu on erillinen, voitte välillä käydä kurkkaamassa mitä muut olivatkaan kirjoittaneet :) Itselläni on selaimena Mozilla. En tiedä toimiiko samoin muilla selaimilla. Olen myös huomannut sen, että joskus julkaisuvaiheessa joku menee vikaan ja teksti katoaa. Uudestaan voi yrittää suurta vaivaa näkemättä, jos maalaa ja kopioi tekstinsä ennen kirjoituksen lähetystä. Tarvitsee vain liittää tekstikenttään ja yrittää julkaisua uudelleen. :) Aina tätä ei muista, mutta vähentää kirosanoja. :whistle:

Hyvää yötä! Palaan palstalle aamupäivän aikana ainakin listan päivityksen osalta. :)
 
Tein äsken tosi haalean plussan! :) "menkat", jotka alkoivat dpo 9, kovan vatsakivun ryydittäminä, olivatkin ilmeiseti vain kiinnittymisvuotoa. Olen niin iloinen!! Toivottavasti kaikki hyvin, vaikka vuotoa tulikin. Sitä tuli tosin vain kerran. Olen tänään lähdössä polttareihin, joten eilen ostetut siiderit saavat jäädä kaappiin!
 
macy gray: Ne oli ekat menkat keskeytyksen jälkeen ja odotettavissa oli niukat tai runsaat. Eikä mulla ole mitään raskausoireita ja negan sain viikko sit niin uutta ovista tässä odotellaan... toivottavasti tulee ja toivottavasti mies on maisemissa silloin (lähtee reissuun juuri niihin aikoihin).
 
Tällei asiasta vähän sivuuttaen niin kaveri käy yksityisellä lapsettomuushoidoissa ja hänelle oli sanottu, että vaikka kuukautiset tulisi säännöllisesti ja ovulaatiokin niin naisella on 4kertaa vuodessa mahdollisuus tulla raskaaksi. Vaikka luulisi, että jokainen kerta olisi mahdollinen niin vain 4 kertaa se on mahdollista. Joillakin se voi tietenkin olla se eka.
 
Kovasti onnea plussanneille :hug: :flower:

Oma kierto jäi 26 päivään, IKINÄ ei ole ollut alle 28 päivää... No uuteen koitokseen!!! Nyt siis kp5/28-30. Kunpa vain tuo mies olisi maisemissa ovisaikoihin, jotta pääsee hyödyntämään...

Nyt tullut itselleni kovin epätyypillisiä ajatuksia viime viikkoina. Eli ikää minulta löytyy 35 vuotta ja lapsia ennestään kolme. Nyt murehdin jatkuvasti tuota omaa ikääni. Ikäkriisiä???? En jotenkin siis yleisesti elämässä vaan nimenomaan "lapsensaanti-ikää". Ikinä ei ole ollut ikä minulle mikään "juttu" ja ystävissäni useita nelikymppisiä ensikertalaisia, nyt jostain syystä mietin ihan liikaa tätä ikäasiaa... Miten teillä muilla???
 
Huomenna vois alkaa sitte uus pino uudella nimellä... elokuusa plussaavat, syyskuuta suunnittelevat :heart: itse ajattelin plussata ens kuussa :D Nyt meen avaa pakettiani, kun tultiin kotiin ja poika nukkuu. Pääsen hiplaa ovistestejä ja kirjotelen niihin sitte niit kp lukuja niinku muutki oli tehny, ku kuvii kattelen =)
 
Meillä on siivouspäivä, joten ehdin vasta nyt pikavisiitille koneen ääreen. Hienoa, että saatiin plussauutisia. =) Päivitän listan kohta ja palaan kommentoimaan sitten myöhemmin.

Allie81 > Onnea ja vauvaliimaa! :flower: Laitan sinut haamuilijoihin, mutta siirrän halutessasi plussanneisiin. :)
 
+++ HEINÄKUUSSA PLUSSAAVAT, elokuuta suunnittelevat +++

lauantai 31.7.2010



KUUMEILEVAT
wilkat.....................kp47/35...................................3. lapsi.....yk8
marika 83...............kp37/35-45.............................1. lapsi......yk6
iloksi......................kp30/?...........................27v.....1. lapsi.....4v+
macy gray..............kp29/19-47(32-34).........30v....2. lapsi.....yk9
Liina87...................kp28/30.........................23v.....1. lapsi....yk2
Mariel85.................kp27/?......................................2. lapsi....yk3
nereida..................kp26/29-30..............................2.lapsi......yk2
BloodyEnd..............kp23/30........................19v.....1. lapsi.....yk32
äizikkä...................kp20/28.........................23v.....3.lapsi......yk4
Minnäi....................kp15/28-31....................31v.....4. lapsi.....yk3
saraji.....................kp15/28-30....................33v.....4. lapsi.....yk5
Manzu....................kp13/34-37...............................3.lapsi......yk8
NoBlood.................kp13/25-28...............................1. lapsi.....yk
valtsukka...............kp12/38~
Vuokko84...............kp10/30....................................2.lapsi...... yk1
TUUtikiks................kp9/28..........................29v.....2. lapsi.....yk3
Hiipu1.....................kp6/27-29...............................................yk2
Nallekarkki.............kp6/28.....................................2. lapsi.....yk2
Viulu......................kp5/28-30................................4.lapsi.......yk2
Auneli....................kp5/28-30.....................27v.....2. lapsi.......yk1
NeliApina................kp5/27....................................4. lapsi......yk4
tatskattu................kp4/29-31.....................24v.....2.lapsi......yk2
Peppi Pitkäkorva........................................27v.......3.lapsi
äiti x4......................................................................5.lapsi
inspire....................................................................1. lapsi
miimi10
HelinäKeiju10



TAUSTALLA
mahara
Agaetis
Amf
adora
Sanelma
Sone Sinful
Coya
Paha päivä
Marble
very important baby
Nasukka82
Heathy
A-H
pia
Mukiin menevä
viuhpiipore
toiveikas -87
Safiirix
Sarmiina
Taikapeili
MiiJane76
Shiny



PIINAILIJAT
nereida............dpo11
iloksi.................dpo10
äizikkä..............dpo6
macy gray........dpo4?
Mariel85...........dpo4





PLUSSANNEET
2oo9 joulukuu:
MaybeSomeday :flower: Tellu30 :flower:
2o1o tammikuu:
Riemu :flower: tyyty85 :flower: Lara- :flower: ennie :flower: Hyväsetti :flower: jemppero :flower: Auroora :flower:
2o1o helmikuu:
HayLina :flower: Leli82 :flower: Neila :flower: sutulii :flower: Sintsu78 :flower: Eveny :flower:
2o1o maaliskuu:
RiikkaVaan :flower: piprane ema :flower: Sanelma :flower: Ezziina :flower: Tinker Bell :flower: miya :flower: AaVee :flower:
2o1o huhtikuu:
Unelmahöttö :flower: babar :flower: Neppi :flower:
2o1o toukkokuu:
Piupula :flower: icefairy :flower: Milja Sivupolku :flower: Sophie84 :flower: vauvahaaveilija85 :flower: Onnellinen x5 :flower: onnipellervo :flower:
2o1o kesäkuu:
Auneliini :flower: samara88 :flower:

PLUSSANNEET 2010 heinäkuu:
mimia85................04.07. ....kp27/23-28............2. lapsi.....yk2
Jade-.....................05.07.....kp38/31..................1. lapsi....yk5
ToinenToive...........09.07......kp25/28. .....20v.....2. lapsi.....yk6
Jinda.....................12.07......kp34/~31...............1. lapsi.....yk4
tombatar...............12.07.....kp25/25.................................yk10
Plink......................14.07.....kp27/28-29...22v.....1.lapsi......yk1
An-nie.................................................................1. lapsi......yk3




HAAMUILIJAT
Allie81..................30.7. .....kp38/35-38................3.lapsi.......yk3

 
An-nie > Onnea ja vauvaliimaa! :flower: Minä päivänä plussasit? Voisin korjata listalle oikeat tiedot: :)

äizikkä > Aikaisemmassa kirjoituksessa mainitsit dpo:n ja sen mukaan nyt olisi dpo4. Tänään kuitenkin mainitsit olevan dpo6. Milloin sulla oli ovis eli kumpi pitää paikkansa?
 
Allie81: OnneA! Ihanaa et sait vielä plussan! Vau!

Voi vitsi, mun piti kommentoida jotain viksua taas listalta, mut unohtu. Yllätys!

).( Mun hyvin alkanut kuntoilu/laihdutuskuuri tuhoutui tän päivän herkutteluun. :( Jostain luin, et foolihappoa olisi hyvä syödä säännöllisesti ja riittävästi jopa vuoden ennen raskautumista. :ashamed: Täällä ollaan vedetty eineksiä ja ties mitä son**a suuhun, vihreä on ollu vähissä vaik hedelmät on kyl maistunu helteillä. Eipä kukaan oo täydellinen. Ihmeellisiä jomotuksia on havaittavissa munasarjoissa.
 
Hirmuisesti onnea kaikille plussanneille! :) Ja kaikille joille täti tuli kylään niin onnea uuteen yritykseen. =)

).( Itse olen tässä nyt kesälomalla jotenka jäänyt kirjoittaminen. Aina välissä olen käynyt lukemassa pikaisesti mitä teille muille kuuluu. Meille tosiaan tuli tässä kuussa taas se täti kyläilemään kuten tuossa aiemmin sen jo kerroinkin ja tätin vierailu kesti hurjat kaksi päivää kun yleensä ollut 4-5päivää. Jännä, että oli noin lyhyt vierailu kuten oli myös viime kierrossakin. Tuntuis, että pillereiden lopettamisen jälkeen olis vuotopäivät pidentynyt mutta toisin kävi. Nyt on siis yk2 meneillään. Toisaalta odotan kovasti, että aika kuluisi nopeaan ja olis oviksen aika, että päästäisiin taas yrittämään mutta toisaalta taas haluan nauttia vielä tästä kesälomasta... :)
 

Yhteistyössä