*** Heinäkuun Onnenhiput 2011 Marraskuussa***

hirveesti juttua tullut tänne. Muistan esikoisen odotuksesta että olin täällä joka päivä jotain kirjottamassa mut nyt ei enää kerkiä tuota raskautta edes niin ajatella kun on nuo kaksi pientä hoidettavana. Mitään raskausoireita ei ole, joten olen aika skeptinen tämän raskauden onnistumisesta. Molemmissa aikasemmissa raskauksissa on jonkin verran ollut oireita alusta asti, rintojen arkuutta, pääkipua, huimausta, maha nippailuja jne. Mutta nyt ei mitään. Siks ei olekaan yhtään sisäistänyt tätä asiaa että olisi muka raskaana. No mut katellaan nyt muutama viikko eteenpäin jos sieltä jotain tuntemuksia tulisi.

Asumisesta: Me ollaan nyt vuosi asuttu 130m2 omakotitalossa joka itse rakennettiin. Yläkertavaraus on vielä joka varmaan rakennetaan sitten myöhemmin kun lapset kasvaa niin sitten tulee 60-70m2 lisää. Makkareita on kyllä nyt jo 4 mutta yks menee työhuoneena ja haluaisin että kaikilla lapsilla ois omat huoneet ja yläkertaan sais sitten tilavammat makkarit ja oman olohuoneen lapsille.

Koulutukseltani oon lastentarhanopettaja ja luokanopen tutkinnosta puuttuu gradu, jota en varmaan ikinä saa tehtyä. Oman alan työtä en oo kuitenkaan ikinä tehnyt vaan tämä kotiäitiys on vienyt viime vuodet. hieman on suunnitelmissa kyllä yritystoiminnan perustaminen joten voi olla että uranvaihdoskin ois edessä.

Sanle ja möhkylä 5+4
 
Pikkuinen Toivon todella että rnsaampikin alkuraskauden vuoto ja tiputtelu on normaalia. Sillä itselälni sitä on ollut reippastikin. Tulos selvinnee huomenna... Mutta muistan esikoisen aikaankin tuhrutelleeni silloin tällöin ja naistenpolilta sanoivat, että joka kolmas raskaana olevista naisista kärsii jonkinmoisista verisistä, mutta harmittomista vuodoista, eli kovin harvinaista se ei ainakaan ole. Toivotaan parasta!

Ammateista kyseltiin. Itse olen hoitoalalla, avustajana neliraaja halvaantuneelle henkilölle. Tosin teen pelkkiä sijaisuuksia, eli saan itse päättää kuinka pitkään jaksan. Sinänsä huono, sillä "sairasajalta" ei saa palkkaa, mutta mietin, jos saa jonkun lääkärin todistuksen ja taas työpaikalta todistuksen, jossa ilmenee että töitä olisi ollut, voisiko kela maksaa jotain sairasrahaa? Täytynee kysellä neuvolasta kun joskus sinne pääsen...

Koirista Meillä on kaks uroskoiraa, toinen cairnterrieri ja toinen täyssekaroituinen ruskea keskikokoinen rakkauspakkaus :) Todella lapsirakkaita ovat.

Joulusta meillä on vasta olohuoneessa jouluverhot. Ennen joulua pitäisi tehdä vielä pintaremonttia, joten sen vuoksi ei ole pahemin mitään laiteltu. Huomenna tulee kuntotarkastaja jonka jälkeen päästään kunnolla hommiin :)

Liikunnasta liikun niin paljon kuin vain jaksan. Tämänhetkinen olotila on sen verta voimaton, että kaikki mahdollinen energia menee kotitöihin ja esikoiseen, joten varsinainen liikuntaa taitaa pyöriä nyt nollassa :(

).( Kävin sitten siellä labrassa ja sain hämmästyksekseni kuulla, että tuloksen tietää vasta huomenna, koska näyte lähetetään toiseen sairaalaan :O Ennen hcg tulokset olen saanut kuulla samana iltapäivänä, kun aamulla on käynyt näytteen antamassa... No ei kai se yhden päivän odottelu vielä mitään tee :D

 
Hei taas ja tervetuloa uudet! :wave:

Oma napaa on nyt tämä viesti, anteeksi. Onneksi kuitenkin hyviä uutisia tähän pinoon :) Eli tänään käytiin varhaisultrassa yksityisellä ja sieltähän löytyi 6 mm alkio ja syke :heart: Vastasi viikkoja 6+3, eli sen perusteella LA olisi 17.7., päivää aiemmin kuin menkoista laskettuna. (Tosin se täti kyllä laski muutenkin mulle viikot 6+3, ehkä en sitten itse osaa laskea, en tiedä. Mutta antaa nyt olla listassa tuon 18.7. siihen nt-ultraan asti.)

Alkio oli siis aivan oikeassa paikassa keskellä kohtua. Mun oikeassa munasarjassa näkyi kaksi n. 3 cm kystaa :confused: Tällaisista kokemuksia? Se ultraaja sanoi, että ne ovat aivan harmittomia ja luultavasti kutistuvat itsekseen. Jos puhkeavat, voivat aiheuttaa hetkellistä kipua. Toinen näytti siltä, että on ehkä puhjennutkin, ja tiputteluvuoto, josta aiemmin kirjoitin, voi johtua siitä. Tiputtelu voi myös johtua kohdunkaulan kanavasta: sinne kasvaa uusia pieniä verisuonia ja niistä joku on voinut vuotaa.

Oli siis helpottava ja rauhoittava käynti :) Varmaan nyt sitten uskalletaan kertoa vanhemmille ja ehkä joillekin kavereillekin, jos kysyvät.

Muumi82: tsemppiä ultraan!

- Liisakaisa ja Myyrä 6+3 :heart:
 
Kristen:kö se oli kuka kysyi dopplerista? Työn puolesta siis itseäni dopplailin, kotidopplereista ei hajua...

Ja en kyllä itse koskaan kuuntele sydänääniä ennen rv 8+, mutta kyllä jo 9+ kuuntelen jos vanhemmat haluaa, varoittelen vaan etukäteen, että ei välttämättä kuuluu ja siitä ei kannata huolestua ja kaikki ei sit haluakaan, et ees yritetään.

Taas kovin kovin pikaisesti työn lomasta...

MimSe ja salaisuus 7+1
 
Moikka!

Jaksamista kaikille huonoja uutisia saaneille ja epätietoisuudessa eläville :hug:

Ja onnea iloisista uutisista =)

Ensimmäien neuvolakäynti takana. Eihän siellä kamalasti viisastunut, mutta kun sai jutella ammattilaisen kanssa, niin ehkä pelko himan lieveni. Sydänääniä ei kuunneltu, koska terkka epäili, etteivät kuulu vielä, ja siitäkös minulle sitten lisää huolta olisi tullut. Ultraan olisi vielä aikaa se kolme viikkoa, eli pitkästi.... mutta sinne odotellaan

Oloista sen verran, että väsymys on ihan kamala. Palasin juuri maanantaina töihin ja olen jo muutaman tunnin jälkeen ihan poikki. Ja sitten kun kotona odottaa pieni termiitti jolla virtaa riittää, huoh! Eikä nukkumisesta tule mitään. Koko ajan pyörin ja heräilen tai en saa unta lainkaan. Sama vaivasi esikoisen kanssa läpi koko raskauden. Oikeen pelottaa, että kuinka sitä jaksaa.
Ällötys nostaa päätään kasvavassa määrin, varsinkin iltaisin. Ja mielihalut vaihtelee päivittäin. Eilen ei tehnyt mieli mitään muuta ,kun jogurttia ja tänään maistuu vain näkkäri ja juusto. Pääsääntöisesti tekisi mieli vain texmex ruokaa, jota olenkin syönyt melkoisesti.
Ja turvotus, se on jotain ihan käsittämätöntä. Näytän aamusta siltä, kun näytin esikon kannsa viikolla 20 ja illalla vielä isommalta. Töissä ensimmäinen asiakas rohkeni kysäistä, että onkos perheenlisäystä tulossa.
Saa nähdä kuinka onnistuu salassa pitää vielä ultraan asti...

Asumisesta on ollut puhetta. Asustellaan kerrostalossa 68m2 kolmiossa, mutta isompaa etsitään. Meitä asustelee tässä minä, mieheni, poika ja koira (rottweiler narttu).

Jahas, poika alkaa olla valmis tapaus päiväunille. Taidampa veäytyä itsekkin viltin kanssa sohvan nurkkaan ja tuiskua tuijotellen yritää vaipua pienille unille.

Hyviä vointeja kaikille.

soleriinin ja sala-asukas 8+3
 
Voi miten mä olinkaan unohtanu miten raskaus pistää tunteet koeteukselle.
Tämä aamu on mennyt muistellessa nuorimman isää,joka teki itsemurhan tytön ollessa 5vk ikäinen.
Tuleepa tässä mietittyä sitäkin,miten kovin voimaton sitä on isojen kysymysten äärellä.
Ja sitä,kuinka oikeesti jaksan tän raskauden yksin,ja vauvan synnyttyä ihan yhtä yksin.
En jaksa ymmärtää exäni ajatusmaailmaa siitä,kuinka hän voi laittaa mut valitsemaan lapsen ja hänen väliltään.
Ja kun tein valinnan,hän silti on joka päivä luonani.Meillä on hellyyttä ja rakkautakin,mutta kuten hän sanoi,me emme seurustele.
Hän ei katso olevansa valmis jatkamaan meidän suhdetta,vielä.
Mutta minäkin sanoin etten odota ikuisesti häntä.
Hän sanoi ettei halua olla missään tekemisissä minun tai lapsen kanssa,mutta miksi hän sitten on tässä joka päivä?
Musta tuntuu tosi tosi hyväksikäytetyltä...
Tai sitten hän odottaa että mulla menee taas kesken ja hän saa minut taas "kokonaan" itselleen...
Mutta mä ajattelin,että kun np-ultra on ohi ja vauva on edelleen mukana,minä teen päätöksen hänen puolestaan.
Koska tää on ihan tajuttoman rassaava "suhde".
Ollaan ja silti ei olla.
Ollaan sinkkuja muka...
Kenellekään ei saisi kertoa että me "hengaillaan" niiku hän asian ilmaisi.. ;(
ihan niiku se häpeis mua...
Mitä sitten kun vatsa on mahdoton peittää ja kuljetaan kaupoissakin yhdessä,kaikkihan tietty ajattelee heti että kas,tuossapa pari jolle on tulossa vauva...ja silti ei olla pari.
Kun menin ekaan neuvolaan,hän kielsi antamasta itsestään tietoja isänä...Mutta ne tiedothan oli siellä jo..
Ehkä mä sitten np-ultran jälkeen sanon että lähti lätkimään...
Huoh....
 
Juu, vuoto on lisääntyny eilisestä,kirkasta verta ja pienen pieniä hyytymiä..ei mitään tiputtelua enää.. Olen toivoni menettänyt. Kävin rask.hormonikokeessa, huomenaamuna ultra, kun selviis nyt järjissään siihen asti:'( no,jos kesken on mennyt niin mitä sit käytännössä tehdään??
 
Kengumamma: voi ei...:hug:
Jaksamista muillekin huonon uutisen saaneille ja epävarmuudessa eläville.
Koirista: meillä on belgianpaimenkoira groenendael uros. Aivan upea vahtikoira, joka hyvin sietää lasten kovatkin halaukset. Sitten meillä on australianpaimenkoiran ja samojedin sekoituspentu. Ihana karvaturri, kiltti ja fiksu, todella tottelevainen.
Varhaisultraan kai minäkin menen... Katson nyt ensin pääsenkö neuvolan kautta vai yksityiselle. Neuvola on 7.12. Mulla on kauhea pelko ettei kaikki ole hyvin... :| Ihme kipuja alavatsalla, joita ei ole ollut edellisissä raskauksissa... muutenkin tuntuu oudolta... koko ajan pelkään ja murehdin että kesken menee...:'(
Tälläistä tällä kertaa... omaa napaa...:ashamed:
Neamma ja masukki 4+6
 
Viimeksi muokattu:
Pikkunen79 voimia :hug:

Nenna77: Ei voi olla totta :headwall: Raskausajan pitäisi olla molemmille iloinen ja kaunis odotus aika :) Eikö "miehesi" ymmärrä että sisälläsi kasvaa myös hänen lapsensa ? Osaapas olla törkeä ihan itku tuli. Paljon jaksamista sinulle :hug:

Onnea kaikille jotka ovat saaneet hyviä uutisia :flower:

Omanapa. Yövuorot on nyt ihan vihoviimisii mitä tässä tilassa ja näin alussa pystyn tekemään. Ja siellä ollaan yksin ja yksin nostetaan, huoh! Noh onneksi sain syödä koko yön ni ei ollut aamulla mitenkään nälkä ja pääsin heti nukkumaan :)

Nyt kun heräsin tuli ekan kerran sillanen paha huimaus, että piti oikeen sänkyyn jäädä hetkeksi :) Nyt alkaa hiukan toi huono olo kurkkimaan EKAN kerran... mars syömään :D

 
Huomenta!!! :) Uni maittaa!! Onko muilla yhtä inhottavia tuntemuksia kun mulla, varsinkin iltaisin... On ihan törkeen kuuma iho joka puolelta, mutta silti aivan sairaan kylmä!! Ei voi mennä peitonalle ku iho kuuma... Yöt on ollu nyt aika tuskaa!! Johtuu kai lämmön noususta, melkein asteen kohonnu lämmöt, vähän niinku olis muka kuumetta! Mut raskaudesta täysin johtuvaa, eli ei mitään flunssan oireita!
 
soleriini, mulla on ihan sama ongelma nukkumisen kanssa! Ja oli myös ensimmäisessä raskaudessa, muistan sen vaikka siitä on aikaa jo yli 6 vuotta. Luin jostain, että raskausaikana toisilla laskee melatoniinin tuotanto, ja sehän siis heikentää nukkumista. Mulla alkoi muutenkin esikoisen korvatulehduskierteestä omat pahat univaikeudet, joiden kanssa vieläkin välillä kamppailen.. Ja nyt heräilen kymmenen kertaa yössä, en saa unta uudestaan, pyörin ja hyörin.. Nytkin mennään töissä n. 4 h yöunilla : / Ei kiva! Mikäköhän auttais, ei kai mikään...

Nenna77, anteeksi, mutta kuulostaa ihan kamalalta toi tilanne. Todella loukkaavaa, nöyryyttävää ja ihmisarvoa alentavaa sua kohtaan. :hug:

Jep, takaisin töihin...
 
jadal
pahoittelen omanapaisuutta, mutta väsyttää niin, ettei muista mitä piti kirjoittaa ja kenelle.

Liikuntaneuvoista piti kiittää, vielä mä yritän pysyä treeneissä, vaikka vähän hölmöltä tuntuukin, kun joutuu selitttelemään, ettei voi ottaa iskuja vastaan. Mutta parempi sekin kuin ei mitään :) sitten jotain muuta tilalle :)

Nenna77 ja pikkunen :hug:

Mutta siis sitä piti tulla tänne ihmettelemään, kuinka aikaisin nää oireet oiken alkaa :O
Yli viikko sitten jo kiinnitin siihen huomion, ettei turvotus laske kunnolla, vaikka aloin karppaamaan, ja vessassa sai jo puolitoista viikkoa sitten ravata yhtenään.
Iltaisin on vaivannut ihmeen kova väsymys, ja nyt on eilen ja tänään väsyttänyt päivälläkin, varsinkin tänään, nytkin voisin nukahtaa pystyyn. Eikä viikkoja ole edes viittä kasassa!
nyt siis viikkoja huimat 4+5
 
Liisakaisa iihania uutisia :heart:

jadal Me mennään aika samassa, ja mulla on kanssa tuo turvotus ihan kamalaa, vaikka vessassa saa ravata jatkuvasti, hieman pelottaa, että joku alkaa epäillä jo ennen alusta päästyämme, kun tuo maha on tuollainen pallo :ashamed:

Pikkuinen :( :hug: Paljon jaksamista!

nenna77 :hug:

Mä olen niin surkea lohduttamaan ketään :( Mutta muistakaa, että ajatuksissa elän surussanne ja vastoinkäymisissänne mukana täydestä sydämestä
 
Täällä kanssa myötäeletään, vaikka tuo edellinen viestini olikin omanapahehkutusta...

Pikkunen79 :'(

Nenna77: Sulla on kyllä kohtuuttoman rankkaa. Voimia! Anteeksi vain kielenkäyttöni, mutta minusta moinen ääliömies ei ansaitse tippaakaan hellyyttä ennen kuin ymmärtää oman vastuunsa.
 
nenna77 :hug: Kurjia asioita kerroit, tuli ihan huono mieli sun puolestasi. Itse pääsin vastaavanlaisesta miehestä eroon neljä vuotta sitten. Se oli juurikin kuvailemaasi on/offia ihan koko ajan. Paitsi tilanteeni oli ehkä helpompi, koska en ollut raskaana. Ymmärrän hyvin miten pohjalla sun mieles välillä tuon asian kanssa käy. Jos hän oikeasti on tuollainen... ööö... sanoisinko kusipää ( :D ) niin helpompaa olisi jatkaa ilman häntä. Eipähän sulle huonoa mieltä enään aikaan saisi. Vaikka tajuan senkin että raskaana ollessa sitä mieluusti pitäisi jonkun rinnallaan... vaikeita asioita. Jaksamisia!

pikkuinen :hug: Sanaton olen. Todella. Rauhassa surra saa, ja nousta uuteen koitokseen kun siltä tuntuu. :heart:

Liisakaisalla hyviä uutisia :) Hienoo!

Ihan ensimmäisen kerran kävin tänään lounasbreikillä oksentamassa. Vieläkin äklöolo ja koitan limukkaa juoda... tunnin päästä alkais vielä ohjaajien kokoontuminen, saa nähä pitääkö jäädä pois tän takia...
 
Huh,pakko sanoi että on todella nöyrä olo että on saanut näinkin "pitkälle" mennä ilman vuotoja..Vaikka se onkin ihan todennäköistä että joillain menee kesken niin silti tuntuu todella pahalta:'(
Sitä vaan kuvittelee että itse menisi vessaan ja kaikki yhtääkkiä olisikin siinä:(
Voimia kovasti..

nennallakin inhottava tilanne!.Tää on teidän eka yhteinen?.jos se mies ei vielä ihan tajua koko hommaa?.Ei nyt tunnu ihan olevan ehdoton EI toi vauva kun teillä pyörii:confused:
Toi on kyllä perseestä että pitää salailla.Alat nyt huutelemaan kylillä että seukkaatte ja ootat teidän rakkauden hedelmää:D Katotaan miten ukko reagoi:D.Anteeksi,vakava asia mutta olen vaan tottunut että osan asioista kun ajattelee huumorilla niin ei niin sekoa:).kovasti voimia nyt sinulle ja koita nauttia odotuksesta:hug:

Mulla sama ongelma kun mayingalla!.Uni ogelmat alkoi kun keskimmäinen syntyi.Nukkui ekat 3kk kun unelma. 3kk->1.v heräs parin tunnin välein joka yö.Odotin vielä silloin tota nuorinta|O
Nuorin syntyi kun keskimmäinen oli 1v 12pv(meni yli viikolla).Nuorin sitten huusi 2vkon ikäisestä johonkin 3kk? asti joka ilta 4-6tuntia!.Vaihdettiin soija maitoon niin helpotti.Ei siis ole vieläkään mikään nukkuja.Heräillyt on aina 2-6krt yöhön.koko viime talven heräsi klo.5.00!
Ja nyt on 1v6kk ja nukkuu 20.30-05.00/5.30|O ja päikyt 1h..
Muutenkin tosi temperamenttinen ja itkunen.

Korvatulehduksia meillä on ollut kaikilla paljon.Kahella on putket ja nuorin saa varmaan kohta.

Liikkua varmaan munkin pitäisi.Lenkillä olen käynyt.Ei vaanj otenkin jaksa arjen lisäksi lähteä mihinkään jumppaan:rolleyes:

kiitos monille jotka vastannut koira kyselyyni:).me tosiaan mietitään noita rotuja:).Joku aika iso haluttaisi,varmaan joku sekarotuinen:).
mietityttää vaan ton esikoisen allergiat.Meillä on ollut belgianpaimenkoira,sille ei ollut allerginen.

Joo..Olot on kauheat!.iltaa kohden pahenee:x,Turvotus on laskenut,ilmavaivat loppunut(luojan kiitos:D),kiukuttelu vaihtunut kikatteluun:LOL:..Ja tosiaan se vähäinen ällötys vaihtunut kokoajan pahaan oloon..

Muula toi karppaaminen jäänyt.Ei yhtään tee mieli mitään karppiruokaa:x.Vaikka on niitäkin vaihtoehtoja paljon mutta silti.Harmi vaan se on ainut tapa saada kiloja pois(mulla toiminut).
ja sainkin tossa viikko-pari sitte muutaman kilon mutta sitten iski pahat olo ja jäi taas..
huomenna olisi neuvola Saa nähdä tuleeko sanomista painosta.Onneksi se on pääosin nuorimmaisen lääkäri:).Mut silti ihan kiva saada taas neuvola kortti ym:)

Joo..Plaaplaa..En nyt tiedä tuliko mitään järkevää:D.Paha olo taas pahenee,ei tee hyvää tuijjottaa tätä ruutua:)

Voikaa hyvin:) Mm itu 6+5
 
Moikka moi!

Oon parisen viikkoa jo teidän juttuja lueskellut ja nyt jos liittyisi joukon jatkoksi :)
Eli meille olisi kolmas murunen syntymässä heinäkuussa, jos/kun kaikki hyvin menee =) Nyt olis viikkoja menkkojen mukaan tasan 6 ja la 20.7.11 sairaalana sks. Neuvolaa varailin tänään, en voinut noin vaan ajanvarauksesta varata vaan täällä ilmeisesti käytäntönä että varaan suoraan omalta terkalta. Joka siis soittaa huomenna :) Varhaisultraan haluaisin mennä, koska olen kummallakin edellisellä kerralla käynyt, niin jotenkin tuntuu että "pakko" mennä nytkin. Viime raskaudessa oli pientä tiputtelua siinä 6-9vko, kaikki siis meni hyvin :) Hinnat vaan tuntuu nousseen hirveesti parissa vuodessa! Muistelen edellis kerroilla itselle jääneen maksettavaks n.60e ja nyt sen n.120e! :O

Pahoitteut kaikille menetykset kokeineille :hug: Ja Onnea ja tarrasukkia kaikille heinäkuisille! :heart:

Bianca 6+0
 
Pikkuinen, sanaton olen myös minä. Jaksamista kovasti tämän menetyksen aiheuttamaan suruun :hug:

Nenna, minä tein ratkaisevan päätöksen aikoinaan odottaessani ykköstä. Näytin silloiselle avokilleni ulko-ovea enkä päivääkään ole katunut tätä päätöstä. Jäätyäni yksin odottamaan ja sitten yh:ksi vauvan synnyttyä sain valtavasti tukea ystäviltäni ja perheeltäni. Tein tuon vaikean päätöksen, koska avokillani oli teerenpeliä erään toisen naisen kanssa ja minä en tietenkään siihen suostunut. Tuo lapsesi isän käytös sinua kohtaan kuulostaa ihan kamalalta etkä missään nimessä sinä eikä vauveli ole tuollaista ansainnut. Rohkeutta sinulle tehdä varmasti vaikeakin päätös, jos miehesi mielipide eikä käytös muutu. Yh:na kyllä selviytyy. On olemassa esimerkiksi yksin-ja yhteishuoltajien yhdistys, josta saa apua ja tukea :hug:
 
Moikka! Tämä vois liittyä joukkoon!
Elikkäs
Niuku................25..........OYS............ja eka

rv 8+3 meneillään. ens maanantaina neuvolassa eka käynti. sitä ennen käyty oyssin lapsettomuuspuolella. 2 kertaa jo ultrattu ja syänäänet kuuluu <3 l.a 3.7 11
 
neuvolassa käytynä. Meillä on ultra neuvolassa ja taas katsottiin syke ultralla. :). Perinteiset liput ja laput on täytettynä ja aika tuli jo niskapoimu ultraankin. Ihmeellisenä päivänä,23.12. verikokeet on 13.12. Siinä on suunnitelmaa hetkeksi, kunhan kaikki vaan menisi hyvin.

:hug: huonja uutisia saaneille. Se on tosi surullista. Jotenkin kuitenkin mietin että jos on keskenmennäkseen, niin menisi sitten pikku viikoilla, ennen tuota maagista 12 viikkoa. Oli elämäni kauhein paikka synnyttää menehtynyt vauva 19+4 viikolla. Silloin oli jo tuudittautunut että asiat menee hyvin ja tuplavaunutkin oltiin jo valittu. Kova pudotus ja elämäni syvimpään monttuun:'(
 
Viimeksi muokattu:
Iltoja.

Kohta hakemaan kullannuppuja päiväkodista, mutta nyt vielä kun rauhaisaa ajattelin kirjoitella :)

Tänään alko se etominen/yökkäily hyi kamala! Tai onhan se nyt helpottavaa että kroppa reagoi tähän samalla tavalla kuin aikaisempiinkin :D

Mua itkettää ihan kaikki siis aivan kaikki tai sit olen kiukkunen ku per**le :confused: lähinnä pelkään juurikin sitä km tai kkm tai sitten ihan viimitteeks sitä kohtukuolemaa...Pelkään että joudun kokemaan noista jotain kun on jo kaksi tervettä lasta ja raskaudet menneet hyvin ni kui nyt sit taas jännittääkin näin paljon :( silti kerron jatkuvasti tutuille ja työkavereille raskaudestani :O ne sanat vaan tulee suusta ja jälkeenpäin mietin oliko pakko mennä sanomaan tollekkin toi asia kun tää on vasta niin alussa... Kyllä se on niin että elämä ei ole tehty helpoksi :)

Nyt mulla on omituinen pistely alavatsalla!?!?! onko muilla? tuntuu kuin nuppineulalla pisteltäisiin... hmm, ei kai se vaarallista ole :)

Sitten mua vaivaa ilmeisesti hiivatulehdus :headwall: mikä olisi raskaana sallittava hoito? alkaa tympimään tää kutina:ashamed:

 

Yhteistyössä