*** Heinäkuun Onnenhiput 2011 Marraskuussa***

Moikka! :wave:

Jokohan minäkin ilmottautuisin mukaan. Pari viikkoa sitten plussasin ja tänään oli kaivattu ja odotettu varhaisultra, jotenka hyvillä mielin mukaan tulisin.
Olen 23v. ja ihan ensimmäinen raskaus. Oltiin ilman ehkäisyä kesäkuusta asti joten aika nopeasti kävi tuuri. Ja voisin sanoa että tupla-tuuri , sillä tänään kaksi ihanaista sykettä nähty aamusella ultraruudusta! :heart: :heart:
Laskettuaika olisi 9.7.2011

Tämä koko päivä on mennyt vaan ihmetellessä. Hieman ehkä jopa shokissakin. Olo sellainen "yksi tilattu, kaksi tulossa" :) En osaa vielä sisäistää asiaa. Ensimmäiset lapset kyseessä joten kaikki on vielä ihan auki. Ensimmäinen neuvola olisi ensi maanantaina 29.11.2010 ja sieltä lisää infoa kahmin... Nyt vaan netti apuna ja paperiset mitä nyt ultraaja osasi mulle monikkoraskaudesta antaa. Toivotaan vaan kovasti että molempaiset ihanaiset pysyisi mukana tiukasti.

Onko täällä muita kaksosten odottajia?

Voikaahan hyvin, tää lähtee syömään nyt jäätelöä ja koitan jäädyttää nämä ajatukset jotka pyörii tuhatta ja sataa :)

meme-- ja 7+3
 
Pikkunen79:

Mulla on ollut jo muutaman päivän ruskeaa tiputtelua. Tosi niukkaa mutta kuitenkin.

Aika monesta paikasta olen lukenut, että se todennäköisesti on harmitonta ja ohimenevää. Toisaalta taas jossain luki, että nimenomaan jatkuva niukka ruskea vuoto voi olla merkki kohdunulkoisesta raskaudesta... Pelottavaa. Onneksi pääsen huomenna yksityiselle varhaisultraan, niin ainakin tuo asia selviää sitten.

Aloin lukea eilen Anna Wahlgrenin Lapsikirjaa, ja siinä sanotaan: "Pikkuvuotoja voi olla kautta koko raskausajan. Ne ilmaantuvat yleensä silloin kun normaalisti olisi kuukautisten tai munasolun irtoamisen aika." Itseeni tuo periaatteessa pätisi, koska näillä mainhan mulla olisi ovulaatio, jos en olisi raskaana.

Tein tänään mielenrauhan vuoksi vielä yhden viikkonäytöllisen testin, ja se näytti raskaana 3+, niin kuin kuuluukin.

Toivotaan, että meillä molemmilla on kaikki hyvin!

- Liisakaisa ja Myyrä 6+1
 
Voi kurja!!.Taas suruja:'(.Voimia nyt kaikille:hug:

meme onnea miljoonasti tuplista:flower::flower:
Mäkin olen aina halunnut tuplat:).Aina ultraan mennessä elättelen toivoa että olisi kaksi:heart:

Mitä sulla oli/on oireina?.Eihän ne pakolla ole sen kummemmat vaikka olisikin kaksi mutta ajattelin vaan kysyä:)

Täällä pahoinvointi pahentuu iltaa kohden joten kohta jo nukkumaan|O

mm itu 6+4
 
jadal
hei, vieläkö mahtuu mukaan? :)
Meille näyttäisi nyt olevan neljäs lapsi tulossa :) Muutaman päivän olen tätä pinoa käynyt selailemassa, ja moneen otteeseen aloittanut kirjoittamaankin, mutta sitten olen jänistänyt :D
osanottoni kaikille menetyksen kokeneille :hug:

Tällä hetkellä meillä on 7 ja 3 vuotiaat tytöt, ja poika 1v5kk. lisäksi porukkaan kuuluu kultainennoutaja ja saksanpaimenkoira, joten on tässä jo ennestäänkin jonkun verran hulinaa :D

Heti näin alkuun pistän tähän kysymystä liitoskivuista. Harrastan potkunyrkkeilyä, ja tänään treeneissä tuntui ettei lonkat kestä enää yhtään potkimista. Muuten siis otin treenit rauhallisemmin, enkä ottanut lainkaan iskuja vastaan. Nyt mietityttää paheneeko nuo kivut tästä vaan, vai vieläkö sinne kannattaa änkeytyä mukaan ja yrittää. Mielipiteitä?
Jouluun asti olin ajatellut jatkaa, kun tuo peruskurssi silloin loppuu, mutta nyt mietityttää, onko siinä järkeä jos nyt jo alkaa liitoskivut tms. vaivata.

Ja muutenkin raskausajan liikunta on nyt mielenpäälle. Ehdin tässä syksyn aikana rakastua täysin tohon rääkkiin, missä vedetään lähes aina ihan äärirajoille asti, sellainen ei taida olla missään lajissa hyväksi raskausaikana?

jadal rv 4+4
 
Kengumamma :hug: :hug:

Täällä etoo 24/7, mitäs toivoin Oireita isolla O:lla :x

Muuhun perheeseen iski puolestaan vatsatauti. Sormet ja varpaat ristiin, että säästyn siltä...

Ai niin, olen keskivartaloltani aika hoikka ja vauvamasu kurkistelee jo häpykummun takaa. Kokeilen ja katselen, enkä oikein saata uskoa sitä, sillä esikoisesta maha näytti tältä vasta viikolla 13!

Sukkasillaan ja pikku sukka 6+6
 
Kengu Voimia ja osanotto menetyksen keskelle jos näin nyt sitten kävi! :'( :hug:

meme-- Paljon onnea tuplasykkeestä, on jännät tuntemukset varmasti kun löytyikin kaksi matkustajaa! :flower: :heart:

Jadal tervetuloa mukaan :flower: Kait tuo sun harrastus menee ihan sun omien fiilisten pohjalta, ei sinne tosiaan kannata mennä jos se tuntuu paikoissa pahalta. Pitäiskö jättää joku kerta väliin ja kokeilla sit taas jos et heti halua luopua kokonaan, jos kivut vaikka siitä vielä rauhottuis? Vaikea sanoa!

Meilläkin on koira, rodultaan sileäkarvainen noutaja. Tänään pääsin pitkästä aikaa ilman lastenrattaita koiran kans kaksin lenkille kun mies lomailee ja että oli ihanaa mennä ilman että koko ajan miettii että pääseekö tuosta rattailla jne. Pitemmän lenkinkin jaksaa kun ei tarvi niitä sotavaunuja työntää =)

Väsymys ja paleltaminen jatkuu, eipä kummempia mut niissäkin tarpeeksi.
 
Hei vaan kaikille =)
Täältä ilmoittautuisi yksi masua kasvatteleva mamma mukaan. Ikää on 30 vuotta ja 3. lasta odotellaan syntyväksi tulevan vuoden heinäkuussa. Synnytyssairaala tulee olemaan TAYS.

Ensimmäisten viikkojen vatsan/selän jatkuvat jomotukset ovat vaihtuneet 24/7 öklöpöklöoloon :x
Kahdesta vanhemmasta lapsesta pahoinvointi oksenteluineen kesti viikoile 16 ja 17, eli jos samaa rataa mennään, tämä on vasta alkua....

Huomenna olisi varhaisraskauden uä, eli jännitystä on ilmassa enemmän kun olisi väliksi. Mennään yksityiselle, kun en halua odottaa rv 12 asti tietoa, mitä masusta löytyy.

Kaksi aiempaa lasta ovat ns. tekemisen tulosta ja tämä murunen päätti tulla ihan ns.luomuna :heart:

Ketjussa on aiemmin juteltu koirista, meiltäkin sellainen löytyy, pian vuoden täyttävä cockeritypy:)

Kiva kuulla muidenkin raskauden etenemisestä, meillä edellisestä kerrasta jo yli 5 vuotta, joten olo on kuin ensikertalaisella:D

Nukalii&Muru 6+6
 
Kommentoin tuota liikunta-asiaa, sillä olen raskausajan liikuntaa nyt kovasti opiskellut, himourheilija kun olen :)

Yleinen ohje on, että alkupuoliskon voi liikkua kuten aikaisemminkin omia tuntemuksia kuunnellen, eli jos ei tunnu hyvältä, keventää tai vaihtaa lajia (poikkeuksena oli mm. kamppailulajit, joissa voi siis tulla iskuja vatsan alueelle). Sykerajoituksia ei alkuraskaudessa ole. 20. raskausviikon jälkeen on suositus, ettei liikkuisi yli 150 sykkeillä 15 minuuttia kauempaa. Tässä oli perusteena, että noiden viikkojen jälkeen myös sikiön syke nousee suhteessa tietyn määrän ja hapensaanti/istukan toiminta heikkenee. Ja tietysti hypyt ym. kannattaa loppua kohden jättää pois :) Mutta jadal, sinuna kävisin vielä kokeilemassa ja jos lonkat edelleen pistää hanttiin, voisitko harkita jotain muuta lajia missä saisi sykkeen ylös ja saman mahtavan fiiliksen? :)

Itse olen aivan koukussa treenaamiseen, ja nytkin saan siitä helpotusta pahaan oloon. Käyn lenkillä, mutta juoksen mukavuusalueella eli en ole nyt juossut kauhean kovia lenkkejä. Crossingissa olen tehnyt vauhtikestävyysharjoituksiakin, eli antanut sykkeiden nousta ylös kun ei ole tuntunut pahalta. Ja urheilun jälkeen on aina paljon parempi olo :)

Muuten täällä onkin sit vähän koko ajan oksettava olo, väsyttää, PALELEE kuten näköjään muitakin... Ei ole mahtava olo ei. Mut päivä kerrallaan mennään :)

Tervetuloa kaikille uusille! Ja halaus kaikille, joilla vastoinkäymisiä...

Mayinga 8+4 (tai jotain siihen suuntaan)
 
Kiitos kiitos kaikille! :heart:

MM kyselit oireista... Mulla on on/off pahoinvointia nyt kahden viikon ajan ollut sekä vihlaisuja alamahalla. Menkkamaista juilintaa myöskin selässä varsinkin öisin. Mutta ne ei omalla mittakaavalla ole pahoja.

Nukaliille onnea luomuraskaudesta! =)

Olen osittain ihastuneena ja osittain kauhulla lukenut juttuja kaksosraskauksista... Komplikaatioita saattaa tulla jo varhain ja suurinosa syntyy keskosina. Mutta ihania juttuja myös tulee vastaan mm. tuplailoista sun muista. Mulla oikeasti vaan päässä pyörii kauhukuvat keskosuudesta, koliikeista ja yks mikä jo nyt noussut pintaan: Imetys! Huoh... Kyllä aika näyttää, älä nainen hermoile. Jos tämä raskaus saataisiin menemään normaalisti niin murehditaan sitten vasta muista.
Kovasti jo nyt odottaa mahan kasvua. Iltaturvotusta on, sen verran että verkkareissa pitää olla. farkut ei enään iltaisin istu puristamatta.
Meillä on työpaikan pikkujoulut lauantaina. Huips. Pitänee koittaa jollain tapaa vielä kuitenkin salata tämä asia....

Ainiin, mulla synnytyssairaalana LKS. :)

Meme ja pikkutirrit 7+3
 
Iltaa vaan kaikille:wave:
ja tervetuloa uusille!

Melkoisen rankka työpäivä takana ja hermot olleet koetuksella oikein kunnolla. Eikös ne äidin tunnetilat ala jo kohta puoliin välittymään myös tuohon matkakumppaniin? En tiiä mitä ilokaasupulloa sitä kantais mukana, että olis suurimman osan aikaa hyvällä tuulella....

Onkos kukaan teistä useammalla kierroksella olevista joutunut jäämään töistä pois aiemmin eli esim. erityisäitiysrahalle...vai mikä se nyt on... Ja onkohan sille mahdollista päästä sen vuoksi, että työssä on väkivallan uhka? Kaikki mun löytämät syyt liitty vaarallisiin aineisiin, tupakkaan tms. Työn takia en aio ottaa kyllä minkäänlaista riskiä...

Sarah ja Murunen 7+1
 
Sarah85; itse olen hoitoalla ja joudun työssäni nostelemaan minimissään päivän aikana 3 eri ihmistä jos käy hyvä tuuri ja joskus nostettavia kertyy se 6 ja nekin yhden päivän aikan tarvii kolme kertaa nostoja tilanteen mukaan. : / Olen miettinyt ja pähkäillyt tähän ratkaisua, Koskakohan mahtaisin päästä äippälomalle ilman että tarveis ensin jäädä saikkarille :confused:
 
Edelliseen lisäys, en taida saada koska olen sijaisena joten teen töitä silloin kun joku muu on sairaana tai lomilla... joten työnantajan ei ole mikään pakko pitää minua töissä jos en kerran pysty töitäkään tekemään... typerää... kai se sitten on saikkarin kautta ä-lomalle ajattelin kuitenkin vielä ottaa sen varhaistetun... 50päivää ennen LA alkais ä-loma :whistle:
 
Tervehdys kaikille tasapuolisesti

Täällä on niin aktiivista porukkaa, ettei meikä meinaa pysyä perässä =)

Asumisesta ootte ainakin puhellu, meillä on omakotitalo. Asustellaan taajama-alueen ulkopuolelle mutta kaikki palvelut on kuitenkin max 5km päässä. Lemmikeitä meillä ei ole.

Oireita mulla ei juurikaan ole. Esikoista odottaessa oli sama juttu, alkuun ei vaan oikein ollut ruokahalua, väsytti ja paleli. Nyt on vielä ollu ruokahalu tallessa, tosin tänään aamuteestä jäi puolet juomatta kun maistu olevinaan niin oudolta. Muutenkin mulla meni tuo esikon odotusaika niin hienosti kaikin puolin, olisi aivan ihanaa jos nytkin menisi samalla tavalla, mutta aika näyttää miten käy.

Neuvola-aikaa en ole vielä varannut, mutta ajattelin että jos ensi viikolla soittelisin. Kovasti mieli tekisi varhaisultraankin, mutta ehkä jätän sen kuitenkin.

Osannanotto kaikille surun kohdanneille :hug:

Joulua on senverran laitettuna, että ulkokuusessa on valot. Ensiviikolla tarkoitus laittaa keittiöön jouluverhot ja vähän jouluvaloja. Olen kyllä jouluihmisiä, tykkään höösätä :saint: Ja tänä vuonna tietenkin ihan erimielellä sitä joulua odottaa ja laittaa, onhan se kuitenkin tuo pienen miehen ensimmäinen joulu. Pojalla tänään ikää 9kk :heart:

Lohikäärme Justus ja pikkukakkonen 5+3
 
Hyvää Huomenta kaikille! =)

Onnea Memelle kaksosista! =)

Pakkanen paukkuu ja mittari näyttää -27 astetta. :kieh: Muutenkin paleltumassa koko ajan niin kauhean kiva kun pakkanen vielä kirii ja minä palellun kokonaan. Kotonakaan ei saa koko päivää olla vaan pitää lähteä käymään kylillä asioita hoitamassa. Muutenkin tuntuu ettei nämä kivitalot lämpene ollenkaaan.
Pahoinvointi on aivan hirveä ja nyt sitten on se väsymys iskenyt oikein kunnolla.
Ylihuomenna on ensimmäinen neuvola, jännittää. Onneksi mies on lähdössä mukaan. <3

Eilen tehtiin laskelmia paljonko tarvittais asuntolainaa ja mikä olisi kuukausierän suuruus mistä selvittäis ilman normaalielämästä luopumista. Laskettiin sen mukaan että jos minäkin useamman vuoden pysyn kotosalla ennen työelämään palaamista. Nyt pitäis saada aikataulu järkättyä niin että ehdittäis yhtä taloa katsomaan yhdessä. Ennen kesäkuuta olis pakko jotain löytää tai sitten on edessä mökille muutto. :rolleyes: Mökki vaihtoehtoja on kuiten kolme ja kaikissa nykyaikaiset mukavuudet, että ei paniikki pääse iskemään. Tuo mökki asuminen kuiten olisi väliaikainen ratkaisu, eikä sen vuoksi huokuta.

Eli miljoona asiaa mielessä.

Hellun martta ja Pähkinä

 
Pikkuinen, toivottavasti tuo tiputtelu on ihan harmitonta. Itsellä ei ikinä ole ollut tuollaista, mutta oon kyllä kuullu, että alussa voi tiputella. Sanottiinko neuvolasta, millon pitäis tulla näytille?

Meme, onnea kaksosista :)

Muillekin uusille tervetuloa :wave:

Sinderella ja Murunen 5+3

 
Pikkuinen itsellänikään ei ole kokemusta, mutta tiedän että siskollani oli tiputteluvuotoa raskausviikoille 20 asti. Tiputteluja tuli yleensä siinä kohdin missä olis pitänyt kuukautisten olla ja se on normaalia. Oletko käynyt ultrassa? Jos mielenrauhan haluat niin varaa aika. Kallista lystiä mutta ainakin omasta mielestä vaivan arvoista.

Joku tuolla kyselikin aiemmin ultrista, itse kävin yksityisellä lääkärillä ja maksoi 110e. Tuosta hinnasta ei Kelan vähennyksiä lähtenyt sillä kävin siellä "muuten vaan". Jos olisin käynyt kipujen tms epäilyjen vuoksi niin sitä olisi lähtenyt se pari kymppiä pois.

Millä alalla työskenteleviä täällä on? En tiedä, oletteko jo asiasta puhuneet... : /
Itse olen erityislasten- ja nuorten ohjaaja. Tällähetkellä työskentelen pienten lasten ryhmissä.
Olen nyt viime viikon ajan saanut kamalia itkupillityskohtauksia, liikutuksesta, siitä ajatuksesta että musta tulee äiti! Kun katselee noita ihania lapsia niin joutuu todella tunteiden valtaan...
Työkavereille en ole kertonut vielä, vakka muutaman kanssa läheisiä ollaan. Ehkä parin viikon päästä. Ellen kärähdä nyt tulevana lauantaina niissä pikkujouluissa... Vinkkejä kehiin!!

Jaa, taidan pakata evästä mukaan ja suuntaan töihin :) Tänään ei vielä ole ehtinyt pahaolo iskemään.

Vointeja!

Meme ja pikkutirrit 7+4 :heart: :heart:
 
Hyvää huomenta ja tervetuloa uusille :wave:
Memelle onnittelut tuplista :heart:
Täällä on kauhee lumipyry,alkoi jo eilen illalla.
Ku menin nukkumaan,kattopellit piti sen aikasta meteliä että ajattelin niiden irtoovan o_O

Voinnit on ok,mulla ei tuu se paha olo heti aamusta vaan oikeestaan vasta päivällä ja sit toinen illalla.
Tänään taas uusi viikko pyörähti käyntiin :)

Mä ostin eilen ekat joulutorttuaineet..kai se jouluinto kohta sit käynnistyy...
Ainoo joulukoriste mikä mulla on,on nuorimman joulukuuseen laitettava iso vaaleenpunanen pallo missä lukee babys first Christmas :)
Pitäsköhän hommata vähän lisää :D
No joulukuusta meille ei kyllä tule,koska jos ei koirat sitä kaada (toinen koirista säikkyy ihan kaikkea niin se varmaa sais sydärin jos toisin puun sisälle,tai sit se söis sen,tykkää järsii polttopuutkin iha hammastikuiks :D ) niin sitten ainakin tuo nuorimmainen vetäis sen päällensä. katostaan sit ens jouluna sitä puuta :)

Toi kolmosen virta on jotain aivan tajutonta o_O
Nytkin se menee ku duracell pupu pitkin taloo koiran kanssa,ei se väsy koskaan,saati et istuis 5min aloillaan ja hiljaa...kääk!!

Jaha mutta nyt täytynee mennä,nelonen heräs juuri :heart:
Jaksuja mammat!!! :wave:



Nenna ja Möykky 8+0 :)
 
Huomenta!

Vedettiin pojan kans jatkounet, ihanaa että sitäkin KERRANKIN väsytti vielä vähän lisää..herättiin siis jo kuudelta ja syötiin aamupalat ja puettiin mut sit alko pojan silmät lupsaa samaa tahtia ku äitin ni mentiin sänkyyn pörröttelee viekutusten ja siinä unta palloon tunnin verran. ah, ihan pirteenä..

Etovuus alkaa helpottaa ja tissit kipeentyy koko ajan enemmän..

Eilen oli eka neuvola, nyt oon siis taas odottajien kirjoissa, äitiyskortti täytettynä..ei suostunu sydänääniä kuuntelee, ei kuulemma kuulu ennen viikkoa 12..joopajoo, tais terveydenhoitajaa vaan pelottaa ettei saa kuuluviin ja mä saisin jonkun hermoromahduksen.. Olo tästä raskaudesta on jo aika varma, jos ultrassa tulee huonoja uutisia, niin sit tulee ,sille ei voi sitten mitään.

Np-ultra olis joskus joulukuun puolvälissä suurinpiirtein, ei muuta ku odottelua taas vaan..tulis jo se kirje naistenklinikalta..

Pitäs tonne myrskyyn lähtee, tänään teen mozarella, pesto, tomaatti pitsaa namanam.. ja eilen söin popkorneja siirapin kanssa. Mies oli hilpeenä ja nauro mulle. Mut ne oli tosi hyviä!

nyt kaupoille!

Possu ja pikkusaukko 8+4
 
=)
Onnea meme tuplista :)
Hassu juttu, mut joka kerta ku oon ite menny ultraan ekaa kertaa, ni aina oon toivonu, et siel ois kaksi =) Sit pettyny ku ei ookaan, höperö olen...

Vuodoista. Mul oli edellisessä raskaudessa ekan kolmen kuukauden aikana aina välillä pientä ruskehtavaa vuotoa, juurikin siinä menkkojen kohtaan. Kaikki oli kumminkin ihan ok. Supisteluja oli myöskin ihan koko raskauden ajan ja vauvan ennusteltiin tulevan etuajassa ainakin kuukauden, kun paikatkin oli jo hyvin auki viikolla 34. (lisäksi vauvan piti olla tosi pieni ultran mukaan...sanottiin että alle 3,5 kg painaa, vaikka pysyis laskettuun aikaan asti). No kymmenen päivää meni yli ja tytteli painoi 4410 =)

Tosi omituista musta, että mä oon tuntenu nyt jo pieniä supistuksia!!:O Tulee ihan elävästi mieleen. Kauheeta että nyt jo. Ja se kohtuhan on nyt vielä ihan minisen kokoinenkin:whistle:mutta just sen verran kramppaa, että supistukseksi tuntee. Pelottavaa oikeastaan.

Elli ja "Terho" 5+4
 
Memelle onnittelut tuplaonnesta!!! Ammatteja ollaan kerrottu tuolla jonkin verran aiemmin. Eiköhän täällä ollut vähän joka alan edustajia, mutta suhteessa vaikutti musta siltä, että hoitoalanihmisiä oli aika monta! Itse olen kätilö.

pikkuinen: Toivottavasti on vain turhaa huolta tuo tiputtelu, monilla kun sitä esiintyy alkuraskaudessa kuitenkin!

).( Perjantain ultra lähestyy kovaa vauhtia! Toivottavasti tällä kertaa nyt sitten jo sykekin näkyisi ja pääsisin jatkamaan onnellista oloani :) Ihmeen nopeasti tämä viikko on tässä hurahtanut, varmaan helpotti tuo kun jotenkin pääsin siitä huolesta yli ja uskon, että kaikki on hyvin. Ehkä ratkaseva ajatus oli, että jos en olis käynyt ultrassa niin mulla ei olis epäilystäkään etteikö kaikki olis hyvin ja nuo mun viikot oli viimeks kuitenkin semmoset, ettei niillä viikoilla edes suositella ultraa just kun ei niin monella näy vielä. Tän siitä saa kun on epäsäännöllinen kierto :)
palellen ja yökötysten kera perjantaita odotellen...
kukkis ja tossavainen 7+1
 
Noista sykkeiden kuunteluista... Meillä on neuvolassa kuunneltu tosi aikasin, kun muistan ihan selvästi viime kerralta, et eka neuvolakäynnilläkin kuunneltiin, ihan kokeeksi, mut ei kuulunu ja sanokin terkka, et ei useinkaan viel saa kuuluun niin aikasin. (mistä tietty kauhee huoli itelle).
No toka neuvolakäynnille on sit korttiin merkattu syke +. Ja viikot on olleet silloin 9+5. Tuohon aikaiseen sykkeen kuulumiseen kuulemma vaikuttaa aika paljon tavara vatsan päällä :confused:, jos siis paksu rasvakerros, niin ei kuulu niin herkästi. Mulla ei oo vatsassa ollu mitään ylimäärästä silloin, nyt on pikkuisen lämmikettä kertyny =)
Mutta vuoren varmasti on kyllä aiemmin joka kerta kuunneltu ku viikolla 12!!! Käynkin hakeen muutkin nlakortit ja katon....
.. kappas keskimmäisestä onkin kuunneltu tosi myöhään vasta, mut 9+4 esikoisesta.
Meillä katsotaan omassa neuvolassa ultralla joka lääkärikäynnin yhteydessä, eli yleensä neljä kertaa raskauden aikana ihan yleisestikin. Viimeks mulla jäi se varhaisultra välistä, kun oli kesäaikaa ja lääkärit lomilla, ois täytyny sit jotenkin vaikeesti asia hoitaa... kävin sit vasta siinä np-ultrassa eka kerran sillä kertaa. Niin ja tota keskimmäistä odottaessa asuttiinkin eri paikkakunnalla tässä välissä, niin siitä johtuen ei ollu raskausen aikana sit ku kaks ultraa ja tosiaan nuo sydänäänetkin kuunneltiin myöhemmin.
Että sellaienn selostus, saakohan moisesta mitään selvää?? :D
 
Tervetuloa kaikille uusille!!!

Tänään olisi sitten se eka ultra. Jännittää aika lailla :D

viimeksi valittelin ettei ole mitään oloja, mutta viikon tauon jälkeen pahoinvointi palasi toissa päivänä. Alkaa iltapäivisin ja kestää iltaan jopa yöhön asti. Appelsiinimehua tekee mieli vaikka normaalisti juon tosi vähän mehuja, vettä vaan yleensä. Jano on tosi usein!!!

Joulua odotan todella paljon. Ulkovalot oon jo laittanut ja sisälläkin on makkareissa ikkunavalot, jos viikonlopun aikana laittais loput valot. Jäälyhtyjä rupesin tekemään, kun nyt on kivat pakkaset.

Liikkumisesta: Yritän itse ainakin liikkua mahdollisimman pitkään ja mullakin auttaa liikunta huonoonoloon. Tietenkin sitä pitää sitten liikkua omien tuntemustusten ja jaksamisen mukaan :)

Koiria meillä on kaksi, molemmat cairnterrierejä ja uroksia. enempää ei haluta ainakaan näitten lisäksi, kun välillä tuntuu että jää nämäkin ilman aikaa ja oikein kunnon hoitoa. Toki ruuat ja kaksi lenkkiä saavat joka päivä, mutta semmonen ylimääräinen paijaus ja huomio jää vähemmälle :(

Muumi ja pikkuinen 8+4
 

Yhteistyössä