*** Heinäkuun Onnenhiput 2011 Marraskuussa***

Varhaisultraan menen, koska haluan varmuuden siitä, että olen raskaana, asukin koko vastaa viikkoja ja sydän sykkii. Elokuussa sain tietää siitä, että kasvu oli pysähtynyt ja sydän ei sykkinyt, joten tämä kokemus varsinkin lisää haluani varmistukselle. Maksaa minun käytämällä gynellä 80e (omavastuu). Olen menossa 7+6 (9.12.), johon tuntuu olevan ikuisuus!

Anna&Urmas 5+4
 
Voi että kun täällä vaan jatkuu surulliset uutiset :'(

Aiemmin okli puhetta koirista, meiltä löytyy kaksikin kappaletta, pinseri ja russeli. Pinseri on meidän sohvaperuna ja russelin kanssa harrastan aktiivisesti. Haaveissa olisi saada ensi vuonna kolmas koira, mutta katsellaan nyt vielä...

Minä olen myös varannut ajan varhaisultraan viikoille 7+6 ja myöskin ihan oman mielenterveyden takia. Hinta muistaakseni Kela-korvauksen jälkeen n. 80€.

ON sen verran, että lauantain tupareissa jouduin kahdelle paljastamaan raskauden. Onneksi kumpikin olivat sen verran fiksuja, että pyysivät minua sivummalle ennen kuin kysyivät, ei tarvinnut sitten paljastaa kaikille näin pienillä viikoilla...

Täällä odotellaan jo kovasti viikon päästä olevaa ensimmäistä neuvolaa innolla. Millon muilla on neuvola-aikoja varattuna?

HennaN & Roger rv 6+4

P.S. Tickerissä näyttäisi vaihtuvan vuorokausi vähän myöhemmin kuin, meillä joten aamupäivisin tuo näyttää päivän vähemmän kuin iltapäivisin :)
 
Hyvää huomenta!
Noista tenavista muista...
Mulla on aina raskaudessa pinna tooooosi kireenä alkuajalla.
Ja erityisesti meinaa kilahdella ton esikon (ihana murkkuikä) ja nelivuotiaan kanssa.
Esikko ny on silti vielä hyvin helppo tuohon kolmoseen verrattuna..
En tiedä kuuluuko se ikään mutta musta tuntuu että tää poika vastaa neljää muuta.
Kakkonen,poika myös,ei ollut todellakaan näin vaikee tapaus,vaan ajattelin jopa silloin että pojat on helpompia kuin tytöt. Mutta kyllä mä nyt joudun sanani syömään :D
Kolmonen siis todella osaa koetella niin että kaupasta kohta loppuu hiusvärit ku joudun peitteleen harmaitani :D Kaikki pitäs tapahtua siinä silmänräpäyksessä mitä hän haluaa ja jos ei niin auta armias sitä älämölöä. Meillä on jäähypenkki käytössä,mutta arvatkaapas onko siitä apua? Nou!
Neljäs,tää vuosi ja 9kk ikäinen tyttö taas ottaa oppia sen minkä kerkee tältä kolmoselta. Mutta on silti onneksi paaaaaljon helpompi tapaus.
Toivon siis todella että tää kolmonen rauhottuu siihen mennessä kun tämä vitonen syntyy,muuten voin olla aika väsynyt mamma :)

Huomenna vaihtuis taas viikotkin ja oltas taas lähempänä viikoa 12. Siitä nyt tuntuu tulleen mulle sellanen "rajapyykki" että kun siihen selvii niin selvii varmasti loppuun asti...

nenna ja möykky 7+6
 
Tervetuloa taas uusille:flower:.Ja paljon voimia epätietoisille ja niille joita suru kohdannut:hug:

varhaisultrasta En ole ikinä käynyt.Ja ajattelin että nytkään en mene.Mieli tekisi mutta odotan tammikuuhun Nt-ultraan:).

neuvolasta varasin heti plussauksen jälkeen:D Eli viikkoja jotain 4 tai vajaa:D
lähinnä sen takia kun en jaksa siellä ravata niin sain sen samaan kun on nuorimman 1,5vee neuvola+lääkäri:).en oikeen muutenkaan ole niin usein neuvolassa käynyt.ne pakolliset käynnit:)
Ravataan tuolla terveysasemalla muutenkin kokoajan,korvien takia,puheterapiassa ja sitten on eskarilla ravaamiset.

oireita On!!.Väsyttäää|O,Todella huono olo jos ei syö kokoajan jotain pientä,isoja annoksia en pysty edes syömään:x,Kylmä.Ja kai jotain muitakin mtä en nyt tajua:D.

Tässä viesti tulvassa menee paljon ohi mihin piti vastata:).Huhuilen vielä etä mitä te muut syötte?.Mitä tekee mieli,mikä helpottaa pahaan oloon?

Mä olen lähinnä syönyt puuroa,koktailpiirakoita,ruisleipää..Ei oikeen muu maistu: /
jotain kiisseliä varmaan pitäisi tehdä ja jäätelö maistuu:p

Alkaa taas tulemaan enemmän joulu fiilis kun saunassa taas lahja piilo:D.Vkloppuna pitäisi vielä loput lahjat hakea:).Paketoin vasta myöhemmin:).Tänä vuonna on lapsillekkin tulossa hyvä määrä lahjoja!.Aiempina vuosina noi on hukkunut paketteihin kun kaikilta on tullut liikaa.Nyt olen sanonut että vähempi riittää:)

Onkos muut lahjoittanut leluja/paketteja?.Meiltä lähtee taas jotain pientä vaatetta ja lelua:)
Varmaan viedään johonkin joulupataan:)

Mm ja itu 6+4
 
Niin ja lapsista vielä piti sanoa että meilläkin osaa tuo 6v ja 2v6kk tapella!.Toi nuorempi oppi aikaisin puhumaan ja kiusaamaan!..Ja keskimmäinen ja toi 1v6kk painii ja läpsii toisiaan namaan,tönii ym.
Nuorimmaista ei sais komentaa,saa hillittömät raivari:D.Meillä on nurkka käytössä ollut aina.ja se toimii kun oikein käyttää.Esikoisella on adhd ja senkin takia miellä on ollut todella tiukka kuri.

Kyllähän noi yrittää vaikka mitä.Esim.pihalla lähteä karkuun.päätin etten juokse perässä niin lapsetkin tajusi sen ja tietää että joutuvat nurkkaan jos yrittävät häipyä:D
 
Huomenet :)

Itse menen varhaisultraan oman mielenrauhan säilyttämiseksi ja kun tämä masu vaan turpoo ja turpoo niin haluan varmistua montako olis tuloillaan... ei pitäisi olla kuin yksi, mutta ruuan määrästä mitä ahmin ja kun mikään ei tunnu riittävän alkaa mietityttää :) söin eilen illalla n. 20-21 aika tuhdin iltapalan ja JO 2.30 kurnis vatsa niin että en meinannut unta saada :) ja sitten sen takia, että tietäisin kaiken olevan kunnossa ;) Kauan vielä ku puin tätä asiaa niin "luovutan" ja odotan kiltisti np-ultraan ;) heh

ei kai. Neidistä olen käynyt ekan neuvolakäynnin yhteydessä ultrassa koska neuvolassa vaan itkin ja itkin kun pelkäsin että sekin olisi mennyt kesken. (kolme km ennen kuin neiti sai alkunsa ja niistä eka oli kkm, ja kaavintaan asti mentiin rv 12+6) Pojasta menin sen ruskean vuodon ja kipujen takia... ja nyt on kans pakko mennä. Meillä maksaa yksityisellä 120-160€ - kelakorvaus :) Eli kyllä on hintansa silläkin. Kunnalliseen varhaisultraan pääsee jos on vuotoja tai kovia kipuja tai on ylihysteerinen. Mun mielestä ei muuten vaan pääse... ei ainakaan turussa :(

Totuus koittaa kohtapuolin kun menen äidin eteen ekan kerran sen jälkeen kun olen plussannut ja lopettanut tupakoinnin... mahtaakos aavistella jotain :) Toivotaan ettei koska en jaksaisi valehdella :)

Palaillaan :)

 
Niisku-Rouva: Turussa asustelen itsekin ja huomenna menossa varhaisultraan Kunnallissairaalaan. Omien laskujen mukaan viikkoja siis 8+4, mutta voi heittää. En ole ylihysteerinen:p, vaan pääsen epäsäännöllisen kierron takia. Neuvolantäti haluaa varmistaa ajotuksen et sit pääsee esim. Np-ultraan oikeilla viikoilla. Tässä siis oiva vinkki kaikille:whistle:!

(.) Hermona oottelen huomista, mut haluan uskoa et kun ei kerran mitään vuotoa tms. ole ollut niin kaikki on kunnossa kunnes toisin todistetaan..

Voimia kaikille:heart:

Sinadrius + beibi 8+4
 
Heippa te kaikki :)
Kaipa mä tähänkin pinoon hyppään purkamaan tunteitani, kun teitä on täällä niin paljon enemmän! Saapi enemmän kokemuksia :)
Eli siis toinen lapsi olisi tulossa, LA 28.7 ja sairaala K-SKS ja olikohan niitä muita tietoja, joita halajatte? :)
Pienen pieni pelko takamuksessa vaan varjostaa tätä alkua, sillä vuoto alkoi sunnuntaina, pientä rusehtavaa ja vaaleanpunaista valkkaria, välillä ihan runsaastikin, mutta pikkuhiljaa väheten. Pääsin neuvolaan hcg seurantaan, eli loppuviikosta sitten selviää, nouseeko hormooni normaaliin tahtiin...
Eli siis stressiä on, mutta olen yrittänyt ajatella, että niin kauan, kunnes vuoto ei ole kovin isoa, ja kipuja ei ole, ei ole hätää... Mieltäni siis saatan purkaa usein :D

Oireista Niitä löytyy jos mihin tahtiin, ehkä suurimmat ovat pahoinvointi (eilen oksensin kaksi kertaa ), rintojen arkuus (Etenkin illalla tuntuu, ettei tohdi pitää paitaa päällä ), ja väsymys. Voisin nukkua kellon ympäri ja illalla viimeistään kymmeneltä olen jo taju kankaalla...

Asumisesta Oli jossain jotain puhetta, me asumme omakotitalossa (asuintilaa reilu 80 neliötä ) jossa kaksi makuuhuonetta, takkahuone, olohuone, keittiö ja eteinen. Uusi talo on kiikarissa, jossa pihatilaa olisi enemmän, mutta ensin pitäisi saada tämä entinen myytyä. On tässäkin tonttia 3000 neliötä, mutta suurin osa siitä nousee kalliota ja metsää myöten talon takapihalle, joten miehen autoharrastuksille tilaa on ihan liian vähän!

Varhaisultrasta jos tästä viikosta selvitään puhtain paperein aion perjataina yrittää varata aikaa 3.12 perjataille. Laskureiden mukaan sydämen pitäisi silloin jo lyödä, joten olisi ihana saada se viimeinen varmistus ennen pikkujouluja :)

 
Viimeksi muokattu:
Moikka.

Sinadrius: Niin eli neuvolantäti haluaa varmistuksen ja sinä myös, mutta jos tietää kierron ja ei ole mitään, esim en minä päässyt vaikka vuosin ja oli kipuja. Itse kävin sitten yksityisellä kun ei neuvolassa "huolittu" pääsin mä rv 7 ekan kerran neuvolaan jotta voitaisiin keskustella vuodoista ja kivuista, ei sillanen mitään auta, nähdä se pitää että tietää kaiken olevan kunnossa. SILTI mulla oli maailman ihanimmat neuvolantädit molemmissa raskauksissa joten en syytä heitä, varoja on vaan pienennetty ja ihan muuten vaan ei pääse sinne varhaisultraan ellei tarvitse tarkastaa jotain oleellista :)

Nyt asutaa Liedossa ja en tiedä miten täällä noi jutut menee?!?!? jostain luin ettei olisi ollenkaan kunnan tarjottavissa tuota np-ultraa:confused: menis niinko ostopalveluna turkuun?!?! täytyy kysellä tarkemmin neuvolasta kun sinne asti pääsen :)

 
Niisku-Rouva, saako kysellä missä päin Lietoa asustelette? Mekin ollaan muutettu vasta nyt syksyllä Lietoon, eikä ole kyllä mitään hajua noista kunnan tarjoamista ultrista. Mulla on kyllä jo viikon päästä ensimmäinen neuvola, joten siellä se sitten varmaan selviää...
 
Hirviästi olette taas tekstiä saaneet aikaan :D kun olisi vielä aikaa lueskella antaumuksella :/

Pahaa oloa aamusta iltaan ja syödä pitää koko ajan!!! Maustamaton jugurtti ja viili nyt in, muutaman tunnin välein vähintään syötävä... ja ruuaksi tacolastuja, lihan, kurkun, tomaatin ja quacamolen kera ;)

Ja ylläri pylläri... päätin tänään päiväni ratoksi ja viikkojen poksumisen kunniaksi (7+0) kuunnella dopplerilla sydän äänet ja aikani pyöriteltyäni, sieltä kuului syke!!! :O
Mulla on kyllä eteenpäin kallistunut kohtu, että johtuisiko siitä... viikot kyllä nimittäin pitävät hyvin tarkasti paikkansa... Mutta iloinen tietysti kuuluvista sykkeistä olen :) :heart:

MimSe ja salaisuus 7+0 *poks*
 
MimSe Mikä dopleri sulla on? Kun mäkin olen suunnitellut, mutten ole uskaltanut vielä mitään tilailla :D

Tosta syömisestä, munkin on syötävä jatkuvasti ja ihan hirvittää, miten paljon se lihottaa : / En millään haluais olla samanlainen sotanorsu kuin esikoisesta, mutta tätä tahtia se ylittyy helpostikin. Syötävä on vähän väliä, jos meinaa olla oksentamatta ja pärjätä ton esikon kanssa, sitten kun tää olo on kauttaaltaan huono, ei tuo liikunta ja touhuaminen juuri innosta :(
Hyviä vinkkejä asian suhteen otetaan vastaan :)

Niijuu, ja ikää on 22v.

 
Viimeksi muokattu:
Kengumamma, eikä :'( Voimia koko perheelle :hug:

HennaN: menetkö liedon terveyskeskuksen neuvolaan? Missä päin lietoa asustelet? En ole varma noista ultrista kun päivät päästään selailen eri keskusteluja ja jossain lukee toista ja jossain ihan muuta :) Sä voit kysellä kaiken ja sit kertoilla ni mun ei tarvitse sit enää kysellä voin keskittyä muihin asioihin ;)

Omanapa, alkaa kohta tympimään! olen menossa yöksi töihin ja sitä ennen käyn yhdessä palaverissa ja kappas kun ei päiväuniakaan pysty nukkumaan ja silti on jatkuvasti väsynyt! :headwall: 2h mä makasin sohvalla silmät kiinni ja yritin nukkua, mut sit tuli pissa hätä, nälkä, vilu ja puhelin sois :stick: puin jopa toppahousut jalkaan eikä auttanut yhtään:| onko muilla näin järkyttävää vilun tunnetta :(
 
:-( Onko muilla ollu tiputtelu tms. veristä vuotoa? Mulla on ollu tänään, kirkasta verta tulee aina vessassa käydessä paperiin.. Ei oo muissa raskauksissa ollu tämmöstä..
Soitin neuvolaan, siellä sanottiin ettei kannata vielä hätäillä.. Pelottaa :(
 
Kaikille huonoja uutisia saaneille ja epävarmuudessa eläjille paljon jaksamista! :hug: Kyllä nyt onkin monia joita koetellaan.

Täällä on ihan ylitsepääsemätön väsymys ja ällötys lähes jatkuvana seurana. Ei jaksaisi oikein tehdä mitään. Toisaalta toki hyvä, että oireita on. Huomenna eka neuvola!

Epävarma olo edelleen vallalla. Ei aivan vieläkään usko että on raskaana. Toki myös pelko meilessä lähes koko ajan, vielä kun voi tapahtua mitä vaan. Alkaa mietityttää se lähenevä nt-ultra. Me kun ollaan siellä kerran huonoja uutisia saatu ilman mitään ennakkovaroitusta.

Täällä vaihtelee hirveesti mitä voi syödä. Ruisleipää ja jogurttia syön. Ja päivästä riippuen aina joku lämmin ruokakin maistuu. Nyt ajattelin lähteä tekemään tonnikalapastaa. Fazerin parhaat -karkkeihin tuli viikonloppuna kauhee himo. :LOL:

Barbapörrö ja sintti 8+jotain (huomenna noi viralliset viikot selviää neuvolassa)
 

Yhteistyössä