*** Heinäkuun Onnenhiput 2011 Marraskuussa***

Ultrassa käyty ja tämä ihminen on niin onnellinen =) Pieni masuasukas löytyi juuri sieltä mistä pitikin ja sykekin näkyi :heart: Laskettuaika aikaistu pari päivää ja on nyt 29.6, mutta jos vaan sopii jäisin tänne heinäkuisiin teidän seuraksi kun täällä olen jo kirjoitellut!!!

Muumi ja pikkuinen 8+6
 
Voi hitsinpimpulat, olipahan jänskä päivä =) Meillä oli siis tänään alkuraskauden ultra ja siellä se pieni rakas ötökkämme vilkutti sydämellä niin vimmatusti :heart:
Viikot olisi nyt sitten 6+4 ja LA 16.7.2011, eli muutamalla päivällä heitti menkkojen mukaan lasketusta..

Olo on ihana, mitä nyt pönttöä saa halailla liki koko ajan...mutta sekään ei tunnu tänään niin pahalta :D

Pongailin ketjusta muutamia, jotka ovat hoitoalalla. Minäkin olen. Nyt tosin pahoinvoinnin takia saikulla muutaman päivän. Työ on raskasta, nosteleen joutuu ja painaviakin tapauksia. Meillä myös muutama ajoittain agressiivisesti käyttäytyvä asukas, joten aina ei voi masun kanssa tilanteisiin mnennä. Työkaverit ovat toppuutelleet minua ja hoitaneet joitakin tilanteita puolestani, ihania ovat :heart:

Niille, joilla pientä vuotoa/tiputtelua ollut, lohdutuksen sana...itselläni toista lasta odottaessa rv 6 ja rv12 epämääräistä vuotoa,kirkasta ja rusehtavaa, mihin ei ikinä löytynyt syytä. Kaikki meni kuitenkin hyvin. Ymmärrän hyvin pelonsekaisen tunteen ja toivon teille kaikille enkeleitä odotuksen ajalle :hug:

Nyt täytyy koitaa mennä naahimaan jotain syötävää, vaikkei mieli teekkään, mutta jos huono olo hieman hellittäisi hetkeksi :)

Nukalii+Ötökkä 6+4 (lapset keksii masunasukille uusia nimiä :D )
 
Pikkunen79 suuret pahoittelut sinne! :hug: Voimia sulle ja miehellesi!

nenna77 Tosi ihmeellisen kuulonen sun mies... Mulle ei tulis kysymykseenkään tuollainen käytös. Jos vaati sua siis valitsemaan vauvan ja hänen välillä! Törkeetä! Ei mulla riittäis kyllä hänelle enää rakkautta ja hellyyttä... Toivottavasti mies tulee järkiinsä ja ymmärtää miten onnellinen on jos hänellä on mahdollisuus saada sinut ja vauva! Älä vähättele itseäsi, ansaitset 100% rakkauden! Kovasti onnea teille suhteen selvittelyyn! :hug:

Meme onnea tuplista! Ihanaa! Mulla on vähän kutina, et mitä jos ois kaks tuolla masussa. Mutta aika pieni mahdollisuus se kai on =)

Mukava kuulla muiden ultrakuulumisia! Onnittelut kaikille hyvistä uutisista, jotka oli käyneet jo ultrassa! Eikö ole mukava saada raskaus jo niin konkreettiseksi. Itsellä reilu viikko ultraan!

Täällä on kans etovaa oloa. En oo oksennellut kuitenkaan. Kokoajan vaan vähän huono-olo. Ja tää väsymys! Oon nukkunut nyt joka päivä päikkärit, vaikken oo moneen vuoteen nukkunut päiväunia! :O Näistä oireista on tullut vähän uskoa, et tää raskaus onnistuu! Ihana fiilis!

Cappuccino ja papunen 6+0 POKS
 
:mad::headwall::mad::headwall::mad::headwall:

Ne niistä kullannupuista! Menin hakemaan pulkalla ettei tarvitsisi kantaa jompaakumpaa kun välillä heittäytyvät laiskoiksi, päiväkodista matkaa kotiin n.100m niinpoika hyppäs pulkkaan ja neiti alko vääntää että se on hänen ja veljen täytyisi tulla pois! ja kun se ei nyt mene niin että neiti saisi määräillä yhtään mitään niin kumosin hänen päätöksensä ja käskin sitten kävellä jollei kyyti veljen kanssa samassa pulkassa miellytä!

Päästiin 10m ja alkoi rai-huuto-itku- potku-raivari!!! sinne lensi hanskat ja neiti X asentoon potkimaan lunta, huusi niin kuin sikkaa oltais tapettu, Ensin yritin ainakin 10min rauhotella, sitten yritin "en välitä, kävelen vähän matkaa ja neiti tulee kyllä perässä" ja kilin v*tut juoksi takasin päiväkodinpihalle päin, ja taas lähtöruudussa, koko matka meni siis näin kunnes mun pinna palo huusin ja raivosin vein pojan kotipihalle ja menin "raiveleista" hakemaan neidin! Kyllä käveli ihan nätisti sitten kun äiti oli saanut kaikkien naapurien humion skitsoomisellaan!


Nyt mua vaan itkettää jja itkettää kui toi neiti on noin hankala ja tuntuu kuin se haluisi väkisi saada äitinsä hermoraunion partaalle! Ja nyt kun taas ärähdin tosi tosi rumasti jo olemassa oleville lapsilleni en koe että ansaitsisin tätä uutta tulokasta. :'(
 
Niisku koitaha jaksaa.
Mulla on ittellä välillä ihan tosissaa pitelemistä etten kilahda noille kahdelle pienelle kun ne välillä tappelee iha verispäis keskenää.
Nelkku puree iha kunnolla ku suuttuu kolmoselle ja raapii ja lyö.
Ja kolmonen taas nämä kaikki ihanuudet hänelle opettanut ja nyt saa maistaa omaa lääkettään.
Oikein vaikee on kyllä tää kolmonen ja sehän ajoittain jopa kaupassa tekee tuon X:t :D
Siellä se sitte kaupa lattialla huutaa ku sireeni ja jos teen erhedyksen et lähen käveleen poispäin,se huutaa niin lujaa et siin on kohta joku virkatäti paikalla kattelemassa kasvatusmetodejani. Jos taas en tee mitään,vaan annan huutaa,siin on taas joku täti tuijottomassa et kui toi ny toise raukan antaa nuin huutaa.
Kyllä mäkin olen joutunu ottaa raiveleista kii ja kiikuttaa pojan haluamaani suuntaan ja kyllä,olen potenut joka kerta erittäin huonoa omaatuntoa mutta pakkohans e joku kuri on oltava ja lapsen ymmärrettävä ettei ihan kaikkea voi katsoa läpi sormien. :hug:

Täällä kanssa kauheet itkukohtaukset.
Aina mä oon herkkä ollu,mut eilenkin ku katoin amerikan kadonneet (vai mikä se nimi oli) niin jo alkumetreillä aloin niellä klönttiä kurkusta takas alas...mun oli pakko mennä pois koska kohta olisin kolottanu iha valtoimenaan taas.

Ja hajuaisti...
Mikä sen on tullu!
Mulla on toi pikkukoira tipsu alkanu sohvaan pissaileen (tosi ihanaa ku on kangassohva eli sitä saa alkaa katteleen uutta sohvaa) ja se on sellaste ihanaa kitkerää hajua.
Mut mä haistan sen iha kokoajan vaik tien et haju kyl minimoituu ajan kanssa...
Nyt sit viime yöks ansoitin koiran liekaan yöksi. Kyllä. mulla ei ole sitä koppaa sille niin pistin pitkän löysän hihnan sen nukkumapaikan viereen ja siin oli pääsy siis petiin ja vesikipolle ja ihan hyvin meni yö ja sohvakin oli kuiva aamulla :D

Kiitos vaan kaikille :kiss:
Mä olen ajatellu tosiaan odottaa vielä tonne np-ultraan,ja jos miehen käytös ei senkään jälkeen meinaa muuttua,mä meinaan kyllä sanoo että se on joko kaikki tai ei mitään.
Tottahan mä tiän et pärjään yksinkin,onhan mulla kokemusta siitäkin.
Tää on meidän toka muksu,mut ekahan meni kesken.Mietin,vaikuttaako hänellä sit oikeesti se pelko menetyksestä taas ettei uskalla kiintyy niinku ensimmäiseen kiinty?
Tosin,meillehän tuli se ero pian km:menon jälkeen...ja hän muutti pois tyttärensa kanssa...(hänellä siis 12v tytär,ollu yh 11 vuotta tälle..)

No mä nyt päätin olla stressaamatta tätä asiaa KOSKA mä tiän et stressi ei ole hyväksi tähän tilaan .
 
Viimeksi muokattu:
Voiko harjoitussupistuksia tulla vielä 8 viikolla?

Mulla mahassa äsken oli todella outo tunne... Kuin iso kivi ois nakattu kohtuun, alkoi painamaan ja tuntui raskaalta, kesti jonkun minuutin ajan ja meni pois. Noin vartin päästä tuntui uudestaan.
 
Heippa niuku meillä on melkein samat...paitsi että täältä tullaan n. viikko perässä :wave:
Meilläkin perjantaina aika lapsettomuuspuolen ultraan ja vasta sen jälkeen saa ilmottautua neuvolaan jos kaikki ok... Ultrasivatkos muuten sisäkautta siellä?

pikkuiselle:hug:

Jei mukavaa saada tähän pinoon välillä positiivisia ultrauutisiakin

Sarah ja Murunen 7+2
 
Viimeksi muokattu:
Pahoitteluni kaikille joita suru on kohdannut :hug:

Onnea iloisia uutisia saaneille :heart:

Täällä käyty äsken ultrassa pienen ruskean vuodon+selkävihlonnan vuoksi. Löytyi 1,2cm vauveli, jolla kaikki hyvin ja vastasi viikkoja täysin. Vuotoa näkyi vähän, mutta ei pystynyt paikantamaan mistä tulee. Ei ole vaarallista. Myöskään kivuille ei löytynyt syytä, nyt täytyy hieman vain hidastaa tahtia töissä. Ollaan niin onnellisia nyt :heart:

Heinäkuu ja Pikkuinen 7+2
 
Heeeippa kaikki taas :D

Mä tulin kyselemään noista sydänäänistä, ja te ootte näköjään niistä jo jutkaillukkin :)
Mä olin niiiiiin malttamaton, että tilasin ton dopplerin, ja se saapu tänään.. En mä niillä kyllä sydänääniä saanut kuulumaan (en kyllä odottanutkaan) niin ajattelin kysästä, että onko kenelläkään täällä kokemusta noista dopplereista? :) Millon teillä on niillä äänet kuuluneet?
Keskiviikon ultrassa kuitenkin näkyi ne sydämenlyönnit, niin en ole huolissani.. :> Psyykkasin itseäni olla huolestumatta, jos en niitä saisi kuulumaan :LOL:
..ja kyllä se näköjään toimi :D
Ostin tuon Angel sounds koneen.. sitä oltiin jossain kehuttu.. Olin nuuka, ja ostin halvemman version :D

..mutta jos jollakulla olisi omakohtaista kokemusta, olisin kiitollinen :saint:

 
Tuodta dopplerista, siis kotiversiosta. Mulla on se ja esikoisesta kuulu sillä sydänäänet rv 13. Mulla tosin on taakseppäin kallellaan oleva kohtu, mikä hankaloittaa. Mutta noiden teho on aika lailla huonompi kun neuvolan laitteen, joten ei varmaan kovin usein kuulu ainakaan enne rv10. Jos on todella hoikka ja kohtu eteenpäin, niin ehkä sit. Lisäksi toi kuuntelu on vähän taitolaji ja sieltä mahasta kuuluu omat sykkeet ja kohtuvaltimoiden suhinat myös ja monesti vielä helpommin kun vauvan syke.

Tänään oli neuvola. Eipä siellä mitään uutta sinänsä tullu. Nt-ultra ois näillä näkymin 17.12.

Barbapörrö ja sintti 8+
 
Pikkunen79 Osanotto suruusi suureen ja voimia :hug: :'(


Onnea hyviä ultrakuulumisia saaneille, ihanaa! :flower:

doppler Hankittiin tännekin esikon odotusaikana, tosin taisin tilata sen aika myöhään, tai olla rv 13-14 kun eka kerran kuuntelin ja kuultiin syke. Se on tosiaan vähän hankala laite kun mahasta kuuluu ihan kaikki äänet :) Monesti sai etsimällä etsiä sykettä vaikka viimesiä kertoja kuunneltiin joskus 20+ viikoilla itsekkin vauvaa ennenkuin potki jo niin ahkerasti ettei enää huolestuttanut jatkuvasti. Nyt se on kiertänyt lainassa sukulaisnaisilla, täytyykin pyytää takasin :)

Niisku-Rouva Älä nyt enää pode omaatuntoa huonoa, sun kuvailema tilanne on ollut tosi hermoja raastava, itse olisin saanut kans hepulin ja toiminut aika samanlaisesti jos yhtään lohduttaa näin arveluttava lohdutus =) Parhaasi yrität mutta ei sitä tykitystä kylmin hermoin kestä kukaan jatkuvalla syötöllä. Ensi kerralla paremmin! :hug:

Jadal samoilla viikoilla ollaan ja väsymys kiusaa itseänikin. Turvotusta en halua itelleni myöntää, mut ystävä katseli mua ja sanoi et jos ei tietäs niin luulis et olen jo paljon pidemmällä! Mitähän tuohon nyt sit sanois: /


Jasmin, rv 4+5
 
Pikkunen: :Hug: voimia!

Enää huominen pitäis malttaa... Ihana tietysti kuulla teidän hyiä ultrakuulumisia, mutta tietyllä tavalla oma uskoni, että kaikki on varmasti hyvin meinaa vähän horjua kun joillain oli tosi hienosti näkynyt äänet päivälleen samalla viikolla kun mulla ei viimeks näkynyt...:( Mutta siis tietenkin onnea teille silti, ja voihan mullakin perjantaina näkyä :) toivon toivon ja rukoilen...mun ja tämän raskauden puolesta saa muutkin rukoilla jos "rukoilijaihmisiä" olette, kiitos.

Nyt nukkumaan.
kukkis ja tossavainen 7+1
 
A-H
Iso :hug: kaikille huonoja uutisia saaneille!

Tervetuloa taas uusille! :flower:

Kyllähän se on Niisku ihan normaalia, että hermot menee joskus. Itellä vaan yks lapsi ja kyllä senkin kanssa hermot menee, kun heittäytyy hankalaks :/

PLAAAHja PUUUH, menee ihan totaalisesti hermo tähän oksenteluun! Nyt sitä ei oo vaan aamuisin, vaan ihan koko päivän mittaan tulee tasasesti. Ihan sama oikeestaan, että mitä syö, kun tulee ulos kuitenkin. Aamuisin puuro onneksi pysyy sisällä ja vitamiinit, mutta mikään muu ei. En tiedä onko pahempaa tuo närästys ja nesteen nouseminen kurkkuun, vai oksentaminen. Renniestä ei mitään apua, aivan kamala polte ja kun närästys alkaa, niin kohta jo lentää oksennus. Kyllähän tuo pahoinvointi onneksi sit jossain vaiheessa helpottaa, mut närästyksestä ei voi tietää. Pitäs nyt tarkkaan sit kattoa, mitä suuhunsa laittaa, ettei millään pahenna närästystä.

Syömisestä joku kyseli. Sisällä pysyy siis aamupuuro ja vitamiinit... Oon yrittäny kaikkea kylmää ja raikasta syödä, kun lämmin ruoka tökkii tosissaan ja liharuuat tulee aika nopeasti syömisen jälkeen ulos. Sama oli viime raskaudessa. Hedelmäsalaattia tekee mieli, se on niin ihanan makeaa ja raikasta :) Päärynöitä ja omenoita menee kanssa, pitää vaan pureskellä kunnolla, kun saattavat siis ulos tulla :(

Eka neuvola ois sit ens keskiviikkona. Tuskin siellä yhtään viisaammaks tulee. Varmaan paino otetaan ja sellasta. Ihan kiva kyllä tietää oma painonsa, kun ei meillä ole vaakaa :D

Varmaan piti paljon muutakin kirjotella, mutta en taas muista mitä :D Väsymys ja hormoonit näköjään tehny taas tehtävänsä tän muistin suhteen.

A-H 8+2
 
Viimeksi muokattu:
Ensiksi pahoitteluni kaikille surun kohdanneille :hug:

Tekstiä tulee niin hirmu vauhdilla, etten millään muista mistä täällä on puhuttu. Asumisesta ainakin: rivitalo kolmiossa asustellaan, 90 neliöä käytössä. Työskentelen toimistohommissa. Vähän on ilmassa huonoa omaatuntoa työnantajaa kohtaan, kun ehdin olla kaksi kuukautta töissä ja olen raskaana. Mutta jokaisen on tehtävä itsekkäät päätöksensä omaksi parhaaksi.

Kauheasti teillä on kaikkia oireita. Eikö kukaan muu ole lähes oireeton kuin minä? Mulla ei ole juurikaan mitään, joskus nipistelee vatsasta, mutta ei edes päivittäin. Ihan samanlainen olin ekassa raskaudessa, ja siitä syystä kävinkin varhaisultrassa. Nyt ajatuksenani oli jättää se väliin, mutta katsotaan nyt miten maltan. Toki olen onnekas tässä suhteessa, kun ruoka maistuu paremmin kuin hyvin. Väsymystä on ilmassa ehkä hiukan.

Mekin laitettiin tyttären kanssa ekat jouluvalot sisälle eilen. Minä järjestelin ja tytär levitti laatikossa olevia joulukoristeita pitkin lattioita. Jätettiin kuitenkin suurinosa pukeista odottamaan vielä joulukuuta.

Nyt olisi varmaan syytä siirtyä töiden pariin!

Iris ja myy 5+2 (taas jouduin laskurilla laskemaan päivät, ei pysy mun päässä ei)
 
Halauksia Pikkuinen :hug:

(.) Ekassa neuvolassa käyty. JOtenkin tuli haikee olo, kun merkittiin 2. raskaudeks, ekahan meni kesken... Otin influenssarokotteen, KTL suosittaa enkä itsekään ole mikään rokotushysteerinen. NP-ultra 3.1., sinne tuntuu olevan ikuisuus, joten taidan mennä sinne varhaisultraan 10.12., kun on aikakin varattu.

Oireista: Muutaman päivän ollut ankara uupumus, mitään ei jaksais tehdä ja töiden jälkeen haluais heti päikkäreille...Zzz... Kalaöljykapselien maku on alkanut tulla suuhun, koskaan ennen ei ole ollut tätä haittaa. Eilen illalla alko jo ekasta raskaudesta tuttu pissahätä. Kamala hätä, mutta mitään ei tuu pönttöön ja muutaman (kymmenen) minuutin päästä sama. Onneks ei ole vielä alkanut herättämään öisin! Kylmä on ollut jo kaksi viikkoa, siihen ei meinaa auttaa mitkään vaatteet tai peitot. Aamuyöstä kylmä tuskanhiki :(

Anna&Urmas 5+6
 
HuomentaPäivää! :D

Neuvolassa käyty ja JEE Mun Nt-ultra olisi jouluviikolla!.Jotenkin olin laskenut että olisi vasta tammikuussa:)
Ei ole niin pitkä aika odottaa:).Muuten ei mitään kummenpia.Seuraavan neuvolan otin vasta tammikuun loppuun jolloin viikkoja 16.:).

Olot on samat.Huonoa oloa,väsymystä ja nyt tullut tissi kipuja:).ihan hyvillä mielillä odotan sihen ekaan ultraan:).Vaikka siihenkin tuntuu olevan ikuisuus:).

[BA-H[/B] Oli joku parempi lääke kun Rennie...joku F:llä alkava:D.Eikö ollut hirveesti apua,hitto en millään muista muuta kun että tosiaan alkaa f :D.
On ihan outoa kun kaikista tytöistä mua on alkanut närästämään jo ennen plussaa mutta nyt ei vieläkään:confused:.

Mullakin taas unohtui mitä piti kirjoittaa.Jos lähtis "syömään".Jos joku edes maistuisi:)

niin ja influenssa rokotetta en ottanut.Me ei olla otettu kun kaikki pakolliset.Ei edes sika piikkejä.

Mm itu 6+6 Neuvolan mukaan 7+3:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Sitä ei olla sit enää raskaana, epätietoisuudessa ei tarvitse enää olla.

Eilen vika ultra, jossa näkyi raskauspussi, ei alkiota. Lähete lääkkeelliseen keskeytykseen, jonne en mennyt nyt aamulla, kuten oli sovittu, sillä kohtu tyhjeni eilen itsestään. Sisältönä ei ollut alkiota, napakka parisenttinen punaisenmusta pallo hyytymien kanssa sieltä poistui. Siitä jo tiedän, että kunnossa ei kaikki ollut, edellisessä km:ssa pussissa näkyi alkio eikä saalis ollut tuollainen kummallinen tuotos...pahoittelut herkimmille, aikamoista painajaista se oli. Nyt uusin tuulin eteenpäin ja paljon tsemppiä teille, joilla raskaus jatkuu edelleen!

Kaikki kovia kokeneet voivat laittaa yv:iä, ollaan vahvoja ja selvitään tästäkin!!
 
Sandemar voi ei :'( Olen todella pahoillani! Voimia ja jaksamista :hug:

Omaa napaa: Taas on koko aamun ollu ihan yökky olo :x yh.
Ja mä sainkin eilen kuulumaan kolmannella yrityksellä ne sydänäänet :D :heart: Oli kyllä ihan älytön etsiminen.. Kaksi kertaa kokeilin sohvalla, ja ei onnistunut, niin ajattelin luovuttaa. Sitten kuitenkin juuri ennen kun menimme nukkumaan, päätin yrittää vielä viimeisesn kerran, ja ne löytyivätkin samantien! :saint: Taisi olla tuossa sängyllä sitten parempi asento tai jotain.. Tänäänkin niitä kuuntelin, kun halusin olla varma, että kyseessä on tosiaan pikkuisen sydänäänet, eikä minun omani. Laskin pulssin, ja vähän päälle 150 se siellä hakkasi :D ..eli kyllä ne pikkuisen äänet ovat :heart: Oli kyllä todella vaikeaa etsiä, mutta lopulta löytyi.. Tosi alhaalla se vielä on. Sai ihan häpyluun vierestä kuunnella :O

 
:hug: Sandemar... ihan sanattomaksi meen tällasten asioiden kanssa. Ei oo omaa kokemusta, niin en osaa kuvitellakaan kuinka rankkoja nuo kokemuket on. Mutta voimia kovasti ja uutta yritystä sitten vaan taas, kun sen aika koittaa.
Muillekin vastaavaa kokeneille pahoitteluni ja jaksamisia:flower:
 
Sandemar :hug: olen pahoillani.

Pahoitteluni kaikille muillekkin jotka ovat huonoja uutisia saaneet...

Olen käynyt täällä päivittäin lukemassa teidän kuulumisia, mutta en ole ehtinyt kommentoida sen kummemin mihinkään. Hirveetä aikaa ollut viimeset kaksi viikkoa kun molemmilla lapsilla flunssa ja korva- ja silmätulehdukset. Eikä meinaa antibiootit tehota. Kuopus sai jo toisen kuurin putkeen. Varasinki erikoislääkärille ajan huomiselle josko alettais putkia suunnittelemaan hällekki. Täytyy kyllä sanoa että on tullu vakuutukset hyvin käytettyä ja varmasti otetaan kyllä tälle nuorimmallekkin vastaava. Kaippa se hälläki korvakierre alkaa kun on näillä vanhemmillaki ollu.

Asunnoista oli ollut puhetta. Me ollaan nyt vuosi asuttu omakotitalossa neliöitä en kyllä muista olleskaan just nyt. Oisko jotain 120 luokkaa. Hyvin ollaan mahduttu tänne neljä ihmistä ja yksi koira. Ja eiköhän tilaa nuorimmaiselle tulokkaallekki löydy :D.

Eka neuvola minulla on vasta ensi kuussa! Laskeskelin että silloin mennään jo 11+0. Aika myöhään, mutta kaippa sen sitten noin voi tehdä. Muistaakseni viikolla 8 on ollu aiemmista ensimmäinen aika.

Nanna 7+3
 
Anteeksi nyt vaan pikaisesti omaa napaa... Soittelin neuvolaan hcg seurannasta ja maanantaina tuo arvo oli ollut jotain 300, keskiviikkona päälle 800, eli hienosti nousee, eikä tässä vaiheessa ole mitään hätää :) :heart:
Ekan neuvolankin sain jo 16.12 ja ihan uhallanikin aion käydä varhaisultrassa 3.12 (varasin ajan), sillä ovulaatio on tarkasti tiedossa, ja sen mukaan laskettuna sydän alkaa lyödä 2.12

Sandemar suuren suuret pahoittelut!! :hug:

 

Yhteistyössä