*** Heinäkuun Onnenhiput 2011 Marraskuussa***

Minäkin vielä omanapajuttua hiukan.

En oo vielä varannu neuvola-aikaa, kun oon aatellu, että ei se mitään auta kauhean aikaisin sinne mennä :) Elelen tässä nyt luottaen vaan siihen, että kaikki on ok, (kunnes toisin todistetaan) ja fiilis on positiivinen huolimatta epävarmuuden tunteista, joita välillä käväisee, vähemmän joka päivä, kun olo on nyt niin raskaanaolevainen kuin vain voi olla :) Oon edellisessä raskaudessa käyny neuvolassa hyvinkin aikaisin, mutta muistan vain aikaisen käynnin olleen lievä pettymys, kun sydänääniä koitettiin kuunnella, eikä niitä vielä kuulunut ja muuta ei sitten juuri tehtykään. Eipä kai siinä varhaisultrassakaan juuri muuta katsota, kuin että sydän lyö ja alkio on siellä, missä sen kuuluukin olla? No voipi olla että ensi viikolla jo olenkin eri mieltä ja soittelen taas neuvolaan ja varailen aikaa :D :D

Ihmeellinen juttu on se, että kun kävin vaa'alla, huomasin että paino on pudonnut melkein kolme kiloa siitä kun viimeksi oon käyny kyseisen laitteen päällä seisomassa. Näin on käyny vain keskimmäisen (pojan) kohdalla. Siinä raskaudessa ei painoa muutenkaan tullut niin kovin paljoa. Tytöistä paino on noussut jo sen 5 kiloa ekaan neuvolaan mennessä :O ja koko raskausaikana reilu 20 kiloa. Voiskohan tämä nyt tarkoittaa, että ois poika tulossa?? Oon kyl jättäny sipsit ja karkit ym. vastaavat väliin =)

Elli ja "Terho" 5+5
 
Elli- Joo, eipä siinä varhaisultrassa muuta katsoka, kuin että alkio on oikeassa paikassa ja lyökä sydän. Mutta se sydämen lyönti on minulle niin tärkeä! Tätäkin niin kauan jo toivottu ja alun vuodot vielä säikyttelemässä, että käyn joka ikisen vaihtoehdon läpi, jotta saan hermoni kuriin :)
Ja eipä siinä ekassa neuvolassakaan varmaan kun vaan alku haastattelut, mutta mulla oli pointtina se, että haluaisin saada sen RD-ruokavalio ohjeistuksen kun huonon olon takia joudun vähän väliä syömään... En kuitenkaan haluaisi lihoa kovin hirveästi, varsinkaan näin alkuunsa...
 
No niin, tämä tarinani loppuu tähän. Kävin ultrassa, lääkäri sanoi, että ei ole kohtu kokonaan vielä tyhjentynyt. Hyvin hyvin hidas syke vielä näkyi.. Koko vastasi näitä viikkoja joten keskenmeno on alkanut kai ihan näinä päivinä.. Verenvuoto ja kipu on lisääntynyt. Ensi viikolla uusi ultra jossa tarkistetaan onko kohtu tyhjentynyt.
Sitä vain kuvitteli että kun on saanut 3 lasta eikä koskaan ole km:ja ollut niin eihän sellaista voi tapahtua, mutta... Olo kuitenkin helpottunut kun nyt sai varmuuden asiaan eikä tarvitse pelätä enää.
Toivon kaikille onnea ja jaksamista ja enkeleitä loppuraskauteen :wave:
 
oi miten huonoja uutisia täällä taas oli :'(
kuinka monta meistä vielä joutuukaan listan jättämään...

Täällä voidaan pahoin.
Siis pahoinvoinnit nyt sit kunnolla alkanut.Aamuin illoin.
kahvi taitaa nyt jäädä ja appelsiinimehu vie sen paikan.
Minäkin,sellanen kahvikissa ja ikinä en oo joutunut siitä luopuun.
No,pitää kokeilla jos aamun sais käyntiin sit tee kupposella :)



Nenna ja Möykky
 
Viimeksi muokattu:
Voi että, kovasti voimia kaikille jotka ovat tippuneet kyydistä :hug:

Minä varasin tänään alkuraskauden ultran ja sain (taas) nuivaa asiakaspalvelua. En tajua miten siellä aina onkin niin nyrpeitä asiakaspalvelijoita vastaamassa puhelimeen. Nyt alkoi tämä tinkaamaan että enkö voi odottaa nt-ultraan. Eiköhän se ole minun oma asia mihin rahani hassaan, jos haluan nyt saada varmistuksen enkä odottaa luultavastikin vuoden vaihteen yli. Saman tyylistä palvelua on tuolta saanut aiemmin. Harmi että se on tämän paikkakunnan ainut yksityinen, muuten kävisin muualla. No, joka tapauksessa sain ajan varattua 3.12.

Tuosta epävarmuudesta olette puhuneet. Mulla ainakin ekan raskauden aikana se epävarmuus hävisi kun alkoi tuntemaan liikkeet. Tiesi ihan konkreettisesti että kyllä siellä kyytiläinen on. Sitten tietysti tuli muut murheet mieleen, miten synnytys menee jne. :LOL: Itsekin olen vielä aika äimänä tästä, vaikka toivottu toki tämä lapsi onkin.

Mä en ole mikään hoikka, mutta selvästi on vatsa jo pullahtanut häpyluun yläpuolelta. Sektioarpikin on ihan erilailla näkyvillä nyt. Mitenhän rumasti se sitten loppuvaiheessa irvistääkään..Viime raskaudessa mulla tuli vain yksi raskausarpi. Rasvasin vatsaa aika uutterasti kyllä ja aion nytkin tehdä samaa.
Väsymys on ollut melkoista. Melkein joka päivä on pitänyt pienet torkut ottaa kun mies on tullut töistä ja hän ollut pojan kanssa. Eilen olin aivan rättipoikki kun tein lumityöt kahteen kertaan ja käytiin kahdesti vielä lenkilläkin. En muista milloin olisin nukkunut niin sikeästi :)
Noniin, nyt tekemään vähän siivoushommia kun poika vielä nukkuu.

merimaaria + muru 6+3 (kait..)
 
Voi kurjuus mitä uutisia täällä on toisille tullut :( Pahoitteluni.

Kristen, katsoitko jostain laskurista tuon päivän, jolloin alkion sydän alkaa lyödä? Nimittäin olen lukenut, että se ei vielä silloin näy ultrassa, vaan menee joitakin päiviä, että ultra löytää sykkeen (vaikka sydän olisi voinut jo alkaa lyömäänkin). Lisäksi, voiko hedelmöittymisajankohtaa tietää täysin tarkasti, vaikka ovulaation tietäisikin? Mietiskelen vaan siksi, kun aika usein täällä lukee siitä, että ollaan menty ensimmäiseen ultraan liian varhain, näkymä epäselvä ja joudutaan odottelemaan epätietoisuudessa ja ahdistuksen vallassa uusintaultraa :(

Joku kyseli oireista.. Mullakaan ei ihan alussa (rv 4-6) ollut pahemmin oireita, rinnat oli kipeät.. Nyt niitä on sitten vaikka muille jakaa. Ja huono olo, voi hyvää päivää.. Eilen illalla olin aivan oksennuksen partaalla ja makoilin koko illan, menin nukkumaankin kahdeksalta. Jos haen jotain positiivista tästä pahoinvoinnista, niin enpä ehdi stressata onko kaikki hyvin, kun energia menee siihen että selviää aamusta iltaan töissä ja muuten :)

Muutenkin olen nyt jotenkin rauhoittunut. En jaksa enää koko ajan pähkäillä ja miettiä mikä voi mennä pieleen ja onkohan kaikki edelleen hyvin.. Kun en kuitenkaan siihen itse voi vaikuttaa, asiat menee kuten menee :) Viikko sitten ultrassa kaikki oli hyvin, ja niskapoimu-ultra olis 13.12., sitten näkee taas tilanteen. Uskon ja toivon, että kaikki menee hyvin :heart: Ja jos ei mene, siitäkin selvitään. En tiedä mistä tämän mielenrauha tuli... Mutta tuntuu hyvältä.

Mayinga 8+6
 
Tervehdys!

:| kyllä pahaa tekee lukea surun kohdanneiden viestejä, voimia teille :hug:

Täällä pahaolo nostanut jälleen päätäään,jeeee kerkesin jo säikähtää.Harvoin sitä huonovointisuutta toivoo,mut nyt toivoin toki ei sen tarttis jatkua kuin nämä herkät viikot!! Väsymys on hurjaa,voisin vain nukkua. Iltasella mennään jo 21.00 nukkumaan jos päikkäreitä ei alla. Reilun parin viikon päästä ensimmäinen ultra =) niiiiin malttamatooon!!

Jeei listalta löysin JS:aan aikovan odottajan,terve soleriini ja melkein samoihin aikoihin on laskettukkin :)

zannuli & ? 9+0 poks poks
 
Hei taas kaikille tutuille ja uusille tutuille :)

Pahoinvointi on ollut päivittäistä jo muutaman viikon, ja töissä tulee hankalia tilanteita kun alkaa tekee pahaa... Siinä sitten vaan vähin äänin kyökälle veskiin :$ Mutta toisaalta on hienoa että on oireita, tietää ainakin että joku on matkassa!

Onko teillä ollut vaikeuksia nukkua mahallaan? Itse ihmettelen kun jo näin pienillä viikoilla rinnat aristaa ja maha jomottaa sen verran ettei mahalla viihdy kauaa. Mitä lie vielä tulossa!

Ihanaa joulun ja vauvan odotusaikaa :heart:
 
Hei taas kaikille tutuille ja uusille tutuille :)

Pahoinvointi on ollut päivittäistä jo muutaman viikon, ja töissä tulee hankalia tilanteita kun alkaa tekee pahaa... Siinä sitten vaan vähin äänin kyökälle veskiin :$ Mutta toisaalta on hienoa että on oireita, tietää ainakin että joku on matkassa!

Onko teillä ollut vaikeuksia nukkua mahallaan? Itse ihmettelen kun jo näin pienillä viikoilla rinnat aristaa ja maha jomottaa sen verran ettei mahalla viihdy kauaa. Mitä lie vielä tulossa!

Ihanaa joulun ja vauvan odotusaikaa :heart:

t: tuleva äiskä ja pikkuinen 8+6
 
Moikka!!

Pahoittelut sandemar ja pikkunen :hug:. Jaksamisia teille!!!

Hyviä uutisia oli tullut monille :heart:

Täällä ollaan oltu niin onnen kukkuloilla ja helpottuneet fiilikset eilisen jäljiltä :) Vihdoinkin antaa itselleen luvan alkaa nauttimaan tästä raskaudesta, kun on nähty että siellä mahassa elämää on. Vaikka kaikkeahan voi viellä sattua, mutta niihin ei murehtimalla pysty vaikuttamaan.
Ensi viikolla menen verikokeisiin ja sitten jään odottamaan aikaa np-ultraan, joka onkin minulle ihan uusi kokemus koska koskaan aiemmin en ole päässyt katselemaan masuasukasta oikein kunnon ultrasta. Meillä täällä paikallisessa neuvolassa on sellainen vanha ultra, missä kuva ei ole mikään maailman paras :whistle:

Päivät on mennyt jotenkin hirveellä hulinalla, ettei ole kerinnyt paljon koneella käymään. Mistä tätä aikaa sais lisää päivään. Varsinkin nää miehen iltavuoroviikot on jotenkin kaaoottisia!!!

Huomenna pääsen katsomaan pientä vajaan viikon ikäistä vauvaa, tulevaa kummipoikaani. Ihanaa päästä nuuskuttelemaan vauvantuoksuja :)

Niisku-rouva ja muutkin joilla ollut lasten kanssa hieman hankalaa, niin kovasti voimia!! Eiköhän kaikilla ole noita hetkiä kun menee lapsiin totaalihermo. Itsellä ainakin ja sitten jälkikäteen kaduttaa kun tulee lapsille huudettua :( Mutta onneksi osaa kuitenkin katua ja pyytää sitten lapsilta anteeksi omaa käytöstään. Kauheempaa siis olisi jos ei edes tajuaisi katua sitä omaa "huonoa" käytöstään!!!

Mutta nyt laittamaan lapset nukkumaan.

Muumi ja pikkuinen 9+0
 
Voi ei pikkuinen :'( Jaksamista!

Onnea hyvän uutisen saaneille!!!:flower:

Sit pikainen oma napa... Eli huomenna aamulla mulla ultra klo 9.30. Kyllä muuten jännittää! Toisaalta aivot sanoo, että varmaan kaikki on ihan hyvin, mutta kummasti kummittelee viime viikko vielä mielessä ja meinaan sortua ajattelemaan sitä pahinta. Mä tuun ilmottelemaan kun kotiudun tuolta reissulta, saa nähdä! Yritän kyllä pitää kynsin ja hampain kiinni tästä pinosta, toivotaan, että myös pieni tekee samoin mun kohdallani :)

kukkis ja tossavainen 7+2
 
Jaksamista huonoja uutisia saaneille!! :'(

Täällä nyt kolmeen päivään oo saattanu kahvia laittaa suuhun missään vuorokauden ajas, ja sen kyllä huomaa tästä hirveestä päänsärystä.. Tottunu aamun alottaa aina kahdella kupilla kahvia niin nyt vaan pyörittelen kädes saattamatta maistaa... Haiseekin niin kuvottavalle olevinaan!!
 
Surullisia tuulia, voimia menettäneille :hug:

Kukkaiskeijulle Kaikki onnentoivotukset ja tsempit matkaan!!!

merimaaria Ihme asiakaspalvelua teidän yksityisellä! :rolleyes:

Pinja82 Tervetuloa!


Omaan napaan ei mitään uutta ihmeellistä, ensi viikolla ajattelin neuvolaa ruveta varaileen.

Jasmin & rv 4+6
 
Iltoja.

Sandemar ja pikkuinen sanattomaksi vetää, :'( voimia teille molemmille :hug:

Pikainen oma napa. tänään oli taas näitä ei niin hauskoja työpäiviä 7-21 |O Onneksi mies oli lämmittänyt saunan vaikka kolmesti tänään ärähdin hänelle kun hän soitti ja kysyi kuulumisia ja vointeja :ashamed:

Huomenna on fysioterapia, ei taida täti olla innoissaan kun olen laiminlyönyt harjoitusohjelman viimiseltä 2 viikolta. en ole plussauksen jälkeen uskaltanut mitään selkä tai vatsalihaksia tehdä... jotenkin se vatsalihastreeni saa mussa aikaan tunteen että yritän likistää sitä vauvaa jo ulos eikä se kipukaan kivalta tunnu... siis lihaskipu kun olen tottumaton niin sit särkee mut sit pelkään et se liittyy vauvaan ja sit vaan päätin lopettaa anteeks nyt vaan moisen hölynpölyn! Onhan liikunta tärkeetä mut kuka 2 lapsen äiti kolmivuoron ja 2 eri työpaikan välissä kerkee liikkumaan kun tarvii lapset ja mieskin huomioida... kävelyllä käyn ja uintia ajattelin alkaa taas harrastaa...

Nyt täytyy mennä nukkumaan alkaa väsy painaa ja aikanen herätys aamulla + pahaolo iskee kun olen väsynyt... :x

HYVÄÄ YÖTÄ KAIKILLE :wave:

 
Voi itku kun on tähän ketjuun tullut paljon suru-uutisia. En minä kyllä viime odotuksessa muistanut näin monen joutuvan jättämään odotuksen kesken :'(

Joku kyseli aikaisemmin viikolla 8 tulevista suppareista. Itsellä on harkkasupparit alkaneet puolen välin kieppeillä, kai. Kysy neuvolasta, onko vaarallista ja vaatiiko jo tässä vaiheessa lepoa. Toivotaan, että ei.

Mutta nytpä ei muuta. Pikanaputtelu tällä kertaa.

Sinderella ja Murunen 5+4

 
Huomenta.

Sandemar ja Pikkuinen :hug:

Kukkaiskeiju, tsemppiä ultraan! Tulehan heti kertomaan meille uutiset :heart:

Tervetuloa uudet =)

(.) Olo on ihan ok. Pahaa oloa on ajoittain varsinkin jos unohtaa syödä. Väsyttääkin, mutta ei enää ihan niin kovaa kuin 4-6 viikoilla. Kahvia olen pystynyt toistaiseksi juomaan, esikoisen kohdalla se jäi näillä viikoilla pois. Katsotaan kuinka nyt käy. Olo on toissapäiväisen ultran jälkeen ihanan rauhallinen ja huojentunut. Mitä vain voi tietysti vieläkin sattua, mutta hyvälle tämä kuitenkin vaikuttaa =)

Nyt töihin!

Heinäkuu ja Pikkuinen 7+4
 
Minäkin voisin tänne teidän kans änkeytyä :)

Eilen olin menossa np-ultraan, jossa selvis että mentiinkin vasta viikolla 8+0, eikä 12+1 niinkö luultiin :/ Eli la muuttu kuukaudella eteenpäin ja on nyt 7.7.11 Sydän kumminki löi ja kaikki oli hyvin. Mulla on varmaan vaan vielä shokki päällä, ja oon eilisen illan vaan itkeny ja yön nukuin tosi huonosti. Oon kuvitelllu kaikkea mahdollista, mutta pitäs yrittää takoa itelle että tuo on paljon enemmän järkeenkäypä aika ja kerta sydän löi niin kaikki on hyvin. Onneks sitten se oikea np-ultra on heti joulun jälkeen ja on vielä neuvolaki ennen sitä. Onneksi tämä joulunalus aika menee aina niin hurahtaen ohi :)

Niin ja tosiaan esikoista tässä odotellaan :)

merlina ja toukka 8+1
 
jadal
joku noista supparesita kyseli. Mä ainakin muistan, että jo viikolla 10 olen kakkosesta tuntenut kivuttomia supistuksia. Ja ihan normaalisti sujui raskaus.

Mun äiti arvastikin jo että olen raskaana, kun kerroin lopettaneeni polttamisen. Tietää tästä myös siskoni, ja kaksi kaveria. Muille en aiokaan vielä pitkään aikaan kertoa.

Milään ei ei jaksaisi odottaa, että viikot muuttuisi kaksinumeroisiksi. Musta jotenkin tuntuu, että vasta sitten oon kunnolla raskaana, aika typerää :D

tänään tasan 5 viikkoa täynnä :)
 

Yhteistyössä