*** Heinäkuun Onnenhiput 2011 Marraskuussa***

A-H
Ensin pahoittelut kaikille huonoja uutisia kohdanneille ja tsemppiä epätietoisille! :hug:

Tervetuloa uusille! :flower:

Mäkin voisin vastailla :)

Ammatiltani oon elektroniikka-asentaja,mut päivääkään en oo oman alan töitä tehny. Siivoushommia tullu tehtyä :)

Asumme omakotitalossa, jonka ostimme toukokuussa ja muutimme kesäkuun puolessa välissä tänne. Neliöitä 72/82 mitä lie tarkottaakaan. 3h keittö, sauna. Pihaa on 2200 neliöö ja pihalta löytyy talousrakennus jossa on autotalli, puuvarasto ja aitta, sit löytyy pihasauna, kasvihuone, työkaluvaja ja iso puuliiteri. Pihasta löytyy myös kasvimaa, omppupuita, pensasmustikkaa, tyrniä yms. Haja-asutusalueella (toisin sanoen maalla :D) asutaan, 30km päässä Jyväskylästä. Miedän perheeseen kuuluu minä, aviomies, tyttäremme ja Mimmi-koira 4,5kk. Rakastan omaa rauhaa, puulämmitystä(takka, leivinuuni ja puuhella), puhdasta ruokaa omasta pihasta kerättynä, luonto on lähellä jne. Elämä tuntuu nyt lähes täydelliseltä, eikä olenkaa velkavankeudelta ;)

Oireina edelleen pahoinvointi ja närästys. Aamuisin oksu lentää ja päivisin saa rennietä mättää naamaan ja välillä oksentaa. Kunnon ruoka ei meinaa upota, tai sitä ei ainakaan pysty ite valmistamaan, kun käryt alkaa oksettaa :x Ja tuo väsymys! Illalla täytyy kasilta jo mennä nukkumaan, vaikka ois parin tunnin päikkärit nukkunu |O

Pelot vaivaa myös edelleen :/ Kai se sit helpottaa, jos ultrassa todetaan, että kaikki on hyvin... Millon lie sekin.

A-H 7+5
 
Moikka,

Täällä uusi heinäkuinen! Laskettu aika 21.7, toinen lapsi olisi tulossa, esikoinen 9kk. Naistenklinikka todettiin keväällä hyväksi, sinne mennään siis tälläkin kertaa jos vain kaikki hyvin sujuu. Kaikkihan on niin tosi alussa vielä.

Oireita ei vielä juurikaan, välillä hiukan äklö olo mutta sen kanssa pärjää. Esikoisen kanssa huonovointisuutta oli vkoilla 6-8 eli aika vähällä pääsin. Ensi vkolla tarkoitus lähteä reissuun, toivottavasti olo ei pahene että saisin nautiskella lomaherkuista.
 
Matkustamisesta sen verran (joku taisi kysellä) että me ollaan juuri lähdössä aasiaan ja selvitin tuon hepatiittirokotteen. Saman selvityksen tein jo ekan raskauden aikana mut silloin vaihdettiinkin kohdetta enkä sitä tarvinnu. Eli raskaana olevalle voidaan antaa gammaglobuliini -rokote A-hepatiittia vastaan. Se on nykyisin kai harvinaisempi, apteekki sen meille ainakin tilasi reseptillä. Sopivuus on tarkastettu 2 rokotelääkäriltä, joten sen aion ottaa itse hyvillä mielin.

Edellisessä raskaudessa reissattiin paljonkin, kaikki sujui tosi hyvin. Lennoilla pitää vaan muistaa juoda tosi paljon ja jaloitella.

Ei muuta kuin reissuun vaan piristymään ja nauttimaan=)
 
Jaksamisia epätietiosille:hug: ja onnea uusille:flower:

Diip Saa nähdä törmätäänkö Naikkarilla:wave: mulla kaikki menny yli niin eiköhän tämäkinainakin viikolla :D.miten sulla nuorempi syntynyt?

painosta Mä olen saanut nyt 2kiloa plussauksesta pois!!.Olis tarkoitus vielä ennen ekaa neuvolaa saada kilo (neuvola on 25.11).Aloitin taas vhh:n ja käynyt lenkillä iltaisin ja kyllä tulee ihan hyötyliikuntaa;)

Moni asuu maalla.Onko ketään muuttanut kaupungista maalle?.Olen sillä ajatuksella leikkiny että muutettaisiin miehen kotikaupunkiin 500km päähän:).Saataisi iso oma talo ja rauhaa,lapsille tilaa:).

Eipä ole kovin paha tuo myyrmäen ultra..Hmm..:cool:

Mm itu 5+6
 
Onpas tullut taas paljon uusi, tervetuloa!

Olen ammatiltani kaupan täti :) ja opiskellut joskus aikoinaan lähihoitajaksi.

Keäkuussa muutettiin syrjäseudulle (postissa sanottiin näin :)) omakotitaloon. neliöitä on n.95 ja 3 kerrosta, alinta kerrosta ei ole kylläkään laksettu noihin neliöihin. Yläkerrassa 2 makuuhuonetta, joista toinen pitäisi jakaa kahtia. keskikerroksessa keittiö, ruokahuone ja olohuone ja se takka <3 kellarissa sitten sauna, pesutilat ja varastotilaa siellä on myös yksi "ylimääräinen" huone josta olen ajatellut aikuisten makuuhuonetta sitten joskus kun tuo lämmitysjärjestelmä saadaan vaihdettua. Mä niin rakastan tätä omakotitalon elämää kerrostalon ja rivitalon jälkeen.

Mahakuvista, hyvä idea vaikka mulla ei oo mitään "mahaa" lisää tullutkaan varsinkin myöhemmin kiva katsella että millaisiksi kasvetaan :)

Keiju84 ja salamatkustaja 6+5
 
Epätietoisuudessa joutuu nyt moni elämään :hug: jaksuja kaikille!!!

Meitä olikin useita hoitoalan edustajia :)

[/URL][/IMG]

oon ennenkin yrittänyt liittää kuvia, epäonnistuneesti... katotaan joko nyt onnistuu... tai sit alkaa taas muokkaus :D

MimSe
 
Viimeksi muokattu:
Vaavimasu :| Toivottavasti pikkuisella on kaikki ok!

Tein varmistustestin äsken. Testiviiva tuli tikkuun heti ja on selvästi kontrolliviivaa tummempi. Raskaushormonista ei ainakaan ole puutetta, joten päätin lopettaa panikoimisen tähän. Ei voi muuta tehdä kuin odottaa. Joku täällä sanoikin, ettei huolehtiminen auta mitään ja parasta on, kun lakkaa stressaamasta. Olen sammoo mieltä.

Oireet... Tänään taas pientä etovaa oloa aamupalan ja lounaan välillä. Alavatsa tuntuu painavalta. Ei muuta.

Minäkin tahtoisin ottaa vauvamasusta kuvia jossain vaiheessa ja laittaa tänne. Toistaiseksi ei kuitenkaan ole mitään iltaturvotuksia kummempaa. Muistelen, että esikoisesta vatsa alkoi näkyä vasta rv 13.

Ammateista ja kodeista on ollut juttua. Me asutaan ok-talossa, hyvin on tilaa vielä toiselle lapselle. Ammattia en paljasta, sen verran voin sanoa että liittyy hallintoon ja tietopalveluun.

Noh, nyt kyllä meen ja yritän levätä hetken sohvalla, kun mies viihdyttää poikaa. On ihan mahdottomassa iässä tuo meidän jätkä. Ei anna hetkenkään rauhaa, kun koko ajan on oltava leikkimässä, pomppimassa, riehumassa ja rakentamassa torneja, raketteja, autotalleja, taloja, koirankoppeja... Jostain syystä nyt ei itse oikein jaksais keskittyä sellaiseen :)

Sukkasillaan ja pikku sukka 6+1
 
Minä en kohta uskalla tulla tänne kun on niin monta suru-uutista jo ollut :( Tsemppiä ja voimia niitä tarvitseville.

Viikonlopuksi lähen reissuun, jospa aika kuluis vähän nopeammin... Kun pääsis sinne varhaisultraan ja sitten ekaan neuvolaan jne. Nyt on vielä niin kerta kaikkiaan epävarma olo.

Ammatista: olen opettaja. Vähän stressaa se, jos pahoinvointia tulee ja joutuu vaikka luokasta lähtemään kesken tunnin oksentamaan :rolleyes: Sittenhän siitä tietää kohta koko koulu ja pian koko kylä. Mutta siis tosiaan nyt on ollut vasta vähän sellaista etovaa oloa, joka pysyy kurissa, kun syö koko ajan :LOL:

- Liisakaisa ja Myyrä 5+3
 
Mimse, ihan identtiset masut meillä :LOL:

Vaavimasu, toivotaan parasta :hug:

Yöööööks. En oo koko päivänä saanut syötyä mitään ja sekös kostautui.. Vetäsin sitten reippaana tyttönä lihapiirakan, arvatkaa oksettaako nyt :x :LOL:
 
Vähän samanlaiselta tuntuu, kuin Liisakaisasta.
Kirjoituksia lueskellessa silmäni ovat auenneet ja realismi tullut esiin. Niin monilla on huonoja uutisia kerrottavana, että huominen neuvolakäynti on alkanut jo pikkasen jänskättää. Lähipiirissäni kaikki raskaudet ovat menneet hyvin, joten tämä tieto, ettei mikään ole vielä 100% varmaa, palauttaa jalat maan pinnalle. Tottakai sitä toivoo kaiken olevan kunnossa, mutta kuten mainitsin, mitään ei voi vielä pitää itsestään selvyytenä.

Asumismuodoista ja ammateista on ollut puhetta. Liityn kertojien joukkoon. Kerrostalo kaksiossa (57 neliötä) asumme mieheni kanssa (hänen tytär 3 v. asuu puolet kuukaudesta aina meidän kanssa).

Ammatiltani olen koulunkäyntiavustaja ja niitä hommia teen nyt kuudetta vuotta. Kaksi viikkoa olen kohta ollut pois töistä pahoinvoinnin takia ja maanantaina on tarkoitus palata "sorvin ääreen".

NightWalker 7+5
 
huih, näyttääpäs se muuten todellakin turvonneelta!!! Oikein tuolta yhäältä asti, huh... En kyllä jännitä tossa vatsaa yhtään, jos jännitän niin sit se häviää vielä kokonaan pois :D Seli seli...
ja viikkoja siis kuvittelisin olevan n 6+6 ja toista odotan. Ekasta maha pullahti vasta 16 viikolla... Mutta tämän masun kannan kyllä hymyssä suin!
 
Viimeksi muokattu:
sanderman ja minse Olen toukokuussa samaa ammattia kun te :D

asumisesta asutaan 60 neliön kaksiossa ja asutaan tässä näillä näkymin muutama vuosi. Sitten kun vauva kasvaa ja rahaa tulee, niin oman hankinta ajankohtainen.

Hitto, kun vedin tänään liukkaallaa nurin, toivottavasti maha kaveriin ei sattunut.

keiju ja nyytterö 6+6
 
Halauksia kaikille suru-uutisia saaneille ja niille, jotka elävät epätietoisuudessa... Itselläni oli hyvin varhainen keskenmeno syyskuussa, ja silloin oli olo todella tyhjä ja surkea jonkin aikaa :(

Täältä tulee nyt sitten iloisia uutisia, nimittäin käytiin tänään ultrassa ja siellähän oli pieni ihmisenalku, jonka sydän sykki vimmatusti =) Pituutta oli hurjat 13,7 mm ja viikkoja siis ultran mukaan 7+5. Jännitin ihan hirveästi tuota ultraa, meinasin saada paniikkikohtauksen siinä maatessa! Nyt olo on iloinen, huojentunut ja liikuttunut. Huomenna varaan sitten neuvola-ajan, en uskaltanut sitä vielä tehdä.

Täällä on paljon oireita, huonoa oloa varsinkin aamulla ja aamupäivällä ja muutenkin, jos unohtaa syödä. Vatsaa mulla ei kyllä lainkaan ole, turvotusta vain vähän. Urheillessa edelleen helpottaa pahoinvointi, ja harmittikin kun tänään en ehtinyt mitään tehdä. Huomenna salille :) Hajuaisti on niin tarkka, että monessa paikassa on hankala olla kun oksennusrefleksi tulee tosi helposti esim. tupakanhajusta tai ihmisten pahanhajuisista hengityksistä :D Oma vartalorasva meni vaihtoon kun alkoi ällöttää... Samaten kahvi on jäänyt pois.

Mitäs täällä oli kyselty.. Me asutaan vajaa 80 -neliöisessä kerrostalokolmiossa, jota rakastan yli kaiken.. Eiköhän tässä muutama vuosi mahduta olemaan, sit pitäis miettiä yhtä huonetta enemmän. Toivon, että saisimme sen näistä samoista taloista, koska talonyhtiö on aivan huippu. Työstä, työskentelen liikunta-alalla ja olen kuntoklubin vastaava. Rakastan työtäni ja liikunta on mulla verissä :)

Niin ja mahasta en nyt laita kuvaa, koska mulla ei sellaista vielä ole :)
 
Voih, kun tullut jo ikäviä uutisia:hug:

Itse varasin jo varhaisultran 7+2, jotta varmistan, ettei ole tuulimunaraskaus. Kesäkuussa tosiaan oli sellainen ja sitä ennen en sellaista tai muutenkaan keskenmenoja osannut edes pelätä, kun kaikki raskaudet -00, -03 ja -06 sujuneet ihan priimasti. Noh, tulihan sekin koettua ja toivottavasti parempi tuuri tällä kertaa.

"Ammatiltani" olen kotiäiti:D Takana erinnäisiä opintoja ennenkuin hurahdin tähän "lapselliseen elämään":heart: Viihdyn superhyvin kotona ja järjestely toimii meillä tosi hyvin. Mies on reissuhommissa ja toooosi paljon pois kotoa, niin sentään on äiti aina saatavilla:)
Omakotitalossa asumme vähän syrjemmässä ja tilaa on sopivat 110 neliötä tyttötriolle ja meille vanhemmille. Kyllä se nelonen tänne mahtuu loistavasti!!

Yötä Hyvät Leidit!!
 
Kyllä minä taidan siirtyä tuonne keskenmenon jälkeen kuumeileviin takaisin... Ei tässä enää nole toivoa...
Jos tällä kertaa pidettäis kokonainen kuukausi väliä ja sitten alettais uudestaan yrittään kun on yhdet menkat tullu normisti..
Tsempitykset kaikille muille ja varsinkin sinulle Cappuccino!!! Tiedän että sinulla on ollut tätä samaa!!!
 
Tarhapöllö ja vaavimasu :hug:.

Ja onnea kaikille hyviä uutisia saaneille!

Tänään ultra jännittää ja pelottaa että asioiden selviäminen venyy taas. Minullaki on useampi alkuraskauden km takana ennen noita lapsia joten toiveet on kyllä aika pieniä enää.
 

Yhteistyössä