*** Heinäkuun Onnenhiput 2011 Marraskuussa***

hmph.. millä ihmeellä tuon Lilypie laskuri tsydeemin saa liitettyä profiiliin sillain et se ilmestyy joka viestin loppuun? :O vai saako sitä sillain? :ashamed: mä oon niin huono tälläsissä jutuissa.. :snotty:
 
Mun täytyy ihan kirjottaa, että mä oon jo aika paljo paremmalla mielellä. Tuo 6+3 on itseasiassa juurikin mun viikkoja vastaava nyt kun aloin niitä tarkastella, mähän olin katsonut vaan menkoista ja lisännyt pari päivää pitkän kierron takia. Nyt vaan odotellaan sitten hyviä uutisia :) Ja kyllä mulla ainakin pahoinvointia on, vaikka ei se mitään kerrokaan niin kyllä jotain ainakin on mun kropassa tapahtunut.

Nenna: Kyllähän pelkosectio on mahdollinen, mutta ei yleensä ainoa (eikä ensimmäinen) vaihtoehto. Onko sulla pitkä matka sairaalaan? Joskushan voidaan tuommoisissa tilanteissa myös käynnistää,että olet jo sitten sairaalassa ja ehtisit saada kipulääkkeet jne. Kannattaa pyytää pelkopolille aika neuvolasta niin pääset synnytyspelkoon erikoistuneen ihmisen kanssa keskustelemaan. varmasti asia jotenkin päästään ratkaisemaan :hug:

Kukkis ja tossavainen 6+3
ps. Saatan tän viikon aikana sittenkin olla täällä entistäkin tiuhempaan...:)
 
Halaukset surun kohdanneille :hug:

emilien onnea kihlauksen johdosta :flower:

Ja onnittelut tietysti kaikille jotka ovat saaneet ultrasta positiivisia uutisia :flower: =)

Täällä viime yö oli KAMALA!!! Näin unta että mulla alkoi hirvittävä vuoto, oli siis selvää, että kesken tämä raskaus meni. Heräsin klo 4 ja olin aivan varma että näin oli tapahtunut enkä tietysti saanut enään unta... sitten alkoikin hiipimään paha olo ja oli pakko hipsiä syömään yksi jugurtti. Unta ei sitten enään tullutkaan ja pikkuhiljaa tajusin, että unta se km oli... Koko aamu ja työpäivä menikin sitten "puhallellessa" kuin pahemmassakin krapulassa :|

mulla on nyt opiskelija, niin hänelle jouduin kyllä paljastamaan, että raskaana olen, ettei anna eteenpäin palautetta, että mun ohjaaja oli vaan joka päivä kauhessa krapulassa siellä töissä :)
Koko ajan on nälkä ja koko ajan paha olo, ja viikkoja ei vielä nimeksikään, hirvittää mihin tämä vielä johtaa...

Huomenna tulee siskon perhe kyläilemään ja pitäis sit pystyä tämä asia salassa pitämään... jos oksu lentää, niin siskoni tietää tasantarkasti mistä on kyse :) mutta sittenhän paljastuu, saattaahan se tuosta mahastakin jo alkaa arvailuja heittään :D

No, nyt kaikille hyvää viikonloppuja, eikä enään YHTÄÄN huonoja uutisia, jookos?!?

MimSe ja salaisuus 6+3
 
Iltaa!
Lämpimät osaanotot keskenmenon kohdanneille! Todella kurjaa ja surullista. :'( Isot :hug: teille.
Voimia epätietoisuudessa eläville. Toivottavasti kaikki hyvin.
Me kerrottiin heti eilen kaikille sukulaisille raskaudesta, kun oltiin niin onnellisia ja tietty lapsillemme. Ja nyt on hirveä pelko pienen puolesta, kun täälläkin niin moni saanut huonoja uutisia. No, eipä se murehtiminen auta asiaa. Toivottavasti pikkuinen jaksaa kyydissä.
Oli kyllä ihanaa, kun kaikki sukulaiset ovat onnellisia meidän puolesta ja anoppini toi jopa tänään valtavan, kauniin kukkakimpun. :heart:
Mites teillä muilla, varsinkin jos kyseessä kolmas tai useampi lapsi, ovat sukulaiset reagoineet?
Jaahas, jos vähän vastailis...
Oireita: tissikipu! :kieh: Siis oikeesti, kuin voi tissit ollakin näin kipeät. Naama kukkii, monet hajut etoo, hieman huono olo, varsinkin iltaisin.
Asutaan: omakotitalossa, noin 150 neliöö on tämä meidän asuinkerros ja sitten vielä samankokoinen kellarikerros ja miehen yrityksen tilat keskikerroksessa. Perheeseemme kuuluu: minä, mieheni, lapsemme, kaksi tyttöä sekä mieheni tytär. Sekä 2 koiraa, 3 kissaa, pari marsua, chinchilla, käärme ja gekko. Eli hoidettavaa riittää. Nämä eläimet on suurin osa ns. pelastustapauksia, eli tulleet meille huonoista oloista ja jäänyt loppuelämäkseen. Eläinsuojelu todella tärkeä asia koko meidän perheelle.
Niisku-Rouva: muistatkos kun yhdessä kuumeiltiin tuolla kolmatta kaipaavissa? Mä myös poltin ennen raskautta, mutta lopetin kun aloimme yrittämään. Eli ymmärrän sua hyvin, vieläkin tekee mieli... Mutta pysytään lujana, eikös! Mä oon ollut molemmat edelliset raskaudet polttamatta ja voin sanoa, että kohta helpottaa! Täältä saat henkistä tukea, jos sitä kaipaat!
Jotain muutakin piti kommentoida, mutta väsy iskee päälle...
Neamma ja masukki 4 +1
 
Viimeksi muokattu:
Terveisiä ravintolaelämästä! Kävin Hiihtokeskuksen kauden avajaisissa ja useamman vuoden siellä työskennelleenä kavereita näin monia. Tarjolla ilmaista viinaa ja minä selvinpäin. Yksi näistä ystävistä tietää raskaudesta. Muutkaan ei tuntuneet kauheasti miettivän mun juomattomuutta. Parhaat bileet just alkamassa ja minä liukenin paikalta. Nyt mökillä peiton alla nauttimassa omasta seurastani.
Närästys on kauhea ja samoin pahoinvointi. Turvotuksesta ei viitsi puhuakkaan. Sama oli kakkosen odotuksessa, raskauden huomasi selvästi jo 3. kuulla.=)

Hellun Martta ja Pähkinä 6+5
 
Huomenta!

Mä olen varsinainen apina! Kirjoitin kauheat litaniat ja sitten suljen selaimen :headwall:

Neamma; ihan tarkkaa muistikuvaa ei ole koska en kirjoitellu monestikkaan siellä kuumeilijoissa :) Kiitos tsemppauksesta :)

Mitä tupakoinnin lopettamiseen tulee niin ei ole yhtään tehnyt mieli! Parempi näin :)

Ja joo kuten varmaan huomaatte klo ajasta olen jo hereillä ja en edes menossa töihin. Heräsin muuten vaan klo 5 ja kun yritin saada unesta kiinni ni tuli nälkä ja pissähätä ja jano... Heh loppuraskauden oireet näin alkumetreillä, mitäs kroppa keksii lopussa :)

Me ei olla kerrottu kun kavereille. Sukulaiset saa tietää sitten kun np-ultra on ohi jotta ei tarvitse pelätä heidän kommenttejaan jos joku tässä alkuraskaudessa sitten menisi huonosti :) Suku on pahin :)

Tai no heidän ajatusmaailmansa sotii mun periaatteita ja mun valitsemaan elämäntyyliä vastaa, etten oikeastaan edes jaksa kohta enää vanhempiani. Heistä on saanut jo pidemmän aikaa sellaisen kuvan että eivät usko minun pärjäävän lasteni kanssa ja äitini on jopa kesällä viimeksi sanonut että yhtään lisää lapsia ei kannata haluta kun et osaa olla edes näiden kahden kanssa. :mad:

Ja mulla on kolme siskoa, mutta kyllä se lapsuus meni siinä mummolassa, tai siis kotona ollaan aina asuttu mutta isovanhempani oli niin lähellä että äitin oli helppo sinne meidät sysätä kun piti mennä asioille tai kauppaan tai töissä käymään tai halusi vähän siivoilla rauhassa ilman lapsia. Ei mun äiti käsitä sitä et mul ei ole mitään paikkaa mihin laittaa lapsoset jos sattuu väsyttämään tai laiskottamaan. Kyllä minun ne itse on hoidettava :)

 
Viimeksi muokattu:
Huomenta!

En ole varmaan aikaisemmin muistanut sanoakaan... Tervetuloa uusille odottajille ja tarrasukkia matkaan ihan jokaiselle.

Ihanaa, alkoi viikonloppu. Tänään sain nukkua vähän pidempään, kun olen yksin kotona. Se tulikin tarpeeseen. Yleensä kun herään joka aamu kello kuusi, joko herätyskelloon tai siihen, kun poika huutaa sängystä ÄITIIIII!

Oon muuten jo useampana aamuna huomannut, että kahvi ei maistu enää. Tai maistuu se, mutta ennennäkemättömän pahalle, palaneelle ja mullassa kieritetylle litkulle :x Kahvin sijasta oon alkanut litkiä appelsiinimehua. Ihan kauheeta, jos ei aamulla ole tölkkiä kaapissa odottamassa!

Rentoututtavaa viikonloppua ja positiivista mieltä,

Sukkasillaan ja pikku sukka 6+3

PS. Tänään otan ensimmäisen "masukuvan". Sellaisen, josta näkee lähtötilanteen ja johon voi myöhemmin vertailla ;)
 
Huomenta täältäkin!

Mulla on aivan sama homma kun sulla Sukkasillaan, kahvi on ihan sikapahaa, tänä aamuna join kolme huikkaa ja auta armias jos ei kaapissa oo appelssiinimehua..

Viime raskaudessa kävi samallalailla, kerran huusin miehelle nuppipunasena ku oli juonu MUN mehut prkl!!!

Väsyttää sikana vaik sain nukkuu ihan hyvin, ja ällöttää..mietin kans masukuvia, sellanen lähtötilanne ja parin viikon päästä seuraava kuva ni vois vertailla...

Päivänjatkoja kaikille..

Possu ja pikkusaukko 8+0
 
Tervehdys!

Voi miten surullisia vietejä täällä on saanut lukea, voima :hug: keskenmenon kohdanneille ja epätiedossa oleville. Hieman sitä miettii omaakin tilannetta kun oireet alkaneet vähentymään,rinnat vain iltasella hieman arat ja mahtavatkohan olla enää suurentuneetkaa,lievää etovaa oloa oli aamusta iltaan viikon verran ,nyt sitä ei voi edes sanoa lieväksi :( .

No vielä ollaan siinä toivossa että siellä masussa joku pitelee kynsin ja hampain kiinni ja mä vain kuvittelen nämä oireettomat oireet. Tosin tänne aina tullessani pelottaa ihan suunnattomasti onko joku tippunut taaas pois joukosta ja sit rupee miettimään omaa tilaansa. On tämä alku rankkaa, ja voin vain kuvitella kuinka rankkaa heillä joilla on alla jo keskenmeno(ja).

Joku kyseli unista,täällä nähdään joka yö melko sekojakin unia,toissayönä näin melko raakaakin unta ja heräsin siihen kun pumppu hakkas tuhatta ja sataa,hui kun säikähdin. Unia tosin en näin paljoo näe normaalisti.

mutta tästä taas jatketaan...otettiin eilen kans masukuva,mut se tuli miehen puhelimeen joten en saa sitä tänne kai?...pelkkää turvotustahan tuo on pläskin kera :)

zannuli & ? 8+2
 
Minä myös toivotan tarrasukkia kaikille! Aika paljon surullisia uutisia ollut, mutta tilastollisesti kai niitä tuleekin ekoilla raskausviikoilla paljon :( Itse yritin olla alkuviikot jotenkin ajattelematta koko asiaa, kun jännitti niin hirveästi onko raskaus totta.. Nyt tuntuu, että hieman uskaltaa uskoa.

Mulla myös kahvi jäänyt pois pari viikkoa sitten, hyi yäk miltä se haisee. Juon teetä ja raikkaat tuoremehut uppoaa myös täällä :) Joka toinen haju ällöttää, mm. miehen dödö ja suihkutettava tuoksu on alkanut oksettaa toden teolla, kiva kun itse olen ko. tuoksun hänelle alun perin valinnut! Ei muuta kuin uutta ostamaan...

Täällä pahoinvointi voimistuu. Viime yönä valvoin pari tuntia oksetuksen takia, aamulla oli niin huono olo että miehen piti tuoda sänkyyn jotain syötävää. Nytkin on huono olo ja päivällä pitäis mennä ohjaamaan ryhmäliikuntaa.. Huhhuh. Onneksi tosiaan toistaiseksi huono olo on helpottanut liikkuessa. On tää aika hirveetä, täytyy yrittää huumorilla mennä eteenpäin :)

Joku kyseli pikkujouluista ja siitä, miten ei jää kiinni alkoholittomuudesta. Riippuu tietysti missä ollaan, mutta monesta paikastahan saa nykyään alkoholitonta siideriä tai voi tilata a-holittomia drinkkejä. Meillä on työpaikan virkistyspäivä eikä suurin osa edes huomannut, etten juonut alkoholia. Kaupastakin saa alkoholitonta siideriä tölkeissä, jotka näyttää ihan tavallisilta siideritölkeiltä :) Meillä on tänään ystävän yllätyskolmekymppiset, ja aion ostaa muutaman tuollaisen siiderin sinne. Osa porukasta tosin jo tietää raskaudesta. Lisäksi ruokalistalla on aika paljon sellaista, mitä en voi syödä (mm. juustotarjotin, salaatti jossa oli vaikka mitä raskaana olevilta kiellettyä...), se voi herättää enemmän ihmetystä kun en mikään nirso ole :) Katsotaan kauanko viihdyn bileissä tän olon kanssa... Yleensä illaksi helpottanut kyllä, mutta nyt tuntuu pahenevan päivä päivältä.

Mulla ei ulkoiluhousuista mene enää nappi kiinni. Tai menis, mutta painaa ikävästi. Niinpä tilasin just netistä tuon Belly Beltin, minkä kanssa voi käyttää omia housuja pidempään. Katsotaan miten toimii, tuollaisia hienouksia ei ollut v. 2004 kun olin edellisen kerran raskaana =)

Mukavaa viikonloppua kaikille, toivottavasti monelle tulee pian hyviä uutisia raskauden suhteen.

Mayinga 8+0 (tai jotain sinne päin)
 
Neamma : Meille kanssa tulossa kolmas, eikä aijota kertoa kenellekkään, ennen kuin kysyvät sitten saavat tietää. Mun äiti oli ensimmäisestä lapsesta ihan järkyttynyt (halus että teen abortin), toinen sille oli ihan ok, mutta ilmoitti silloin että enempää ette sitten tee...nyt suorastaan pelottaa kertoa joten päätin että kun huomaa niin kerron sitten. Jännittää kuinka miehen isä saa tietää kun nähdään 3 kertaa vuodessa, jouluna ja lasten syntymäpäivillä ja ne on kaikki kohta eikä mun maha kerkiä niiksi kasvamaan (kai).

Eilen oli ekaa kertaa juostava vessaa mitään ei kylläkään tullut yökkäilin vaan. Tietysti työkaveri arvas kun juoksin puolipäivää vessassa ja hän nyt sitten tietää. Hormonit kans ihan sekasin, aloin illalla itkemään kun huomasin ettei mies ollut tyhjentänyt tiskikonetta =) musta tulee näin raskaana TODELLA itkuherkkä.

keiju84 ja salamatkustja 7+0
 
Kukkaiskeiju ja Sandemar, kovasti peukkuja seuraaviin ultriin.

Emilien, onnea kihlauksesta :flower:

Nenna, Kukkaiskeijun vinkki pyytää neuvolasta lähete pelkopolille on minustakin hyvä. Puhu siitä heti neuvolassa niin varmasti saat helpotusta oloosi.

Keiju, tosi ikävästi äitisi on suhtautunut. Kun kerroin omalle äidilleni tästä kuutosesta, hänen ensimmäinen reaktio oli "voi hyvä jumala". Minä tietenki suutuin ja katkaisin puhelun sanoen, no niinpä tietenki. Soitin sitte kohta uudestaan ja puhuttiin äidin kanssa ja hän sitte sanoi tottuneensa ajatukseen. Oli luullut, että minut sterilisoitiin viime synnytyksessä :LOL:

Omat synnytykset on menneet niin, että pojista olen kerennyt saada epiduraalin, mutta kahdesta tytöstä en. Kolmas tytär eli viimeinen oli suunniteltu sectio. Se oli kyllä jotenki sellainen kokemus, mitä en haluaisi kokea enää. Oli kamalaa, kun yhtäkkiä leikkauspöydällä huomasin, etten pysty liikuttaa jalkoja ollenkaan. Siinä meinasi iskeä ahtaanpaikankammo, jonka sain onneksi pois keskittymällä ajattelemaan kaikkea muuta kuin liikkumattomuuttani. Sitten toipuminen sectiosta oli ärsyttävää kun haavaa sai varoa ja varoa. Minulle tuli vielä haavatulehduskin ja sain antibioottikuurin. Eli nyt jos vain ikinä mahdollista, yritän normaalia synnytystä. Nelonen meillä painoi syntyessään 4600g ja hän loukkasi synnytyksessä kätensä. Viitonen sitten arvioitiin ultrassa noin 5kiloiseksi, joten sen takia leikattiin. Yllätys oli suuri, kun hän painoikin vain 4060g. Niin voi ultra mennä pieleen.

Ammateista ja asumisesta. Taloushallinnon alalla työskentelen. Nyt hoitovapaan aikana olen suorittanut tradenomiopintoja ja tarkoitus valmistua ens keväänä. Omakotitalossa asutaan, ei lemmikeitä enää kun ykkösellä on koira-allergia niin muutama vuosi sitten menehtyneen koiramme tilalle emme ole uutta ottaneet.

Mutta nyt, mukavaa lauantaita ja viikonloppua jokaiselle.

Sinderella ja Murunen 4+6

 
Viimeksi muokattu:
Huomenta!!!

Tosi paljon tullut lisää huonoja uutisia :( Suuret halit kaikille huonoja uutisia saaneille ja epätietoisuudessa oleville!!!

Uusiakin oli tullut joten TERVETULOA kaikille uusille :heart:

Asumisesta ja ammatista: Asutaan omakotitalossa (n. 130/170 neliötä) 4 h+k+takkahuone+ 2wc+s+ph sekä autotalli, varasto ja liiteri. Taajamassa talo sijaitsee pienellä paikkakunnalla! Tykätään asua tässä hirveesti, yli seitsemän vuotta ollaan jo asuttu. Remppaa tehdään pikku hiljaa ja sitä mukaan kun on "ylimääräistä"!! Talossa asustaa minä, mies, 2 lasta, kissa ja 2 koiraa. Omaa pihaa riittävästi, saa laittaa kukkapenkkejä ja puskia :) Itse olen virallisesti hoitovapaalla, mutta työskentelen postilla jonkun verran. Saa hieman ylimääräistä rahaa, niin pystyy olemaan kotona lasten kanssa :)

Oireet on hävinneet aivan kokonaan, ei mitään jäljellä :( Hieman alkaa pelottamaan onko mahassa enää mitään elämää. Pahinta just on se kun menee ultraan jossa todetaan ettei täällä ole mitään. Että miksei se sitten voi vuotaa pois jos on keskenmennyt!?! Ois jotenkin paljon helpompaa. En millään nimittäin haluaisi uusintaa keväästä, jolloin ensin jouduin lääkkeelliseen tyhjennykseen, joka kuitenkin "epäonnistui". En siis tyhjentynyt kunnolla. loppu kesästä "pääsin" sitten kaavintaan, mutta turhan pitkään kesti tämä touhu : /

masukuvaa en nyt taida tänne laittaa, kun ei siinä oikein mitään ihmeellista muutosta ole, läskiä vaan :)

Nyt lasten kanssa koiria lenkittämään ja jos sitten veis ne uimaan :)

Muumi ja pikkuinen 8+1
 
Lauantai huomenet kaikille! :wave:
Mulla alkaa kone täällä kaatuileen.Toto korjaili sitä viime yönä täällä viiteen asti aamulla ja nyt toimii taas ainakin jotenkuten.
Toivon tosissaan ettei tää nyt kaadu ja hajoo koska tää palsta on oikeestaan ainoo paikka missä voin tän raskauden tuntoja päästellä julki joten sit oon kyllä ihan masis jos konekkin nyt alkaa minuu hylkii :(
Ihan heti en kyl uutta konettakaan pysty ostamaan.

Olot ok.
Kahvia oon aina juonu ihan mahottomasti,ja edelleen se maittaa.
Ei ehkä enää ihan niin paljon ku aijemmin mutta ei se haju tahi maku mua vielä ällötäkkään.
Mut hajuaisti on kyl sellanen et jos joku tosi epämiellyttävä haju tulee eteen niin on kyllä oksussa pitelemistä.
Lisäks nyt kun on tää lunssaepidemia meillä,niin toto kun miehekkäästi vetää limaa kurkustaan ulos,tiettekö,sillai ku miehet tekee,niin kyllä saa pidättää oksoa oikee tosissaan. Se on aina ällöttäny mua mutta nyt eritoten! Hyi!

Mä odotan niin maanantain ultraa...voi apua..toiv siellä pieni sydän sykki <3

Miten se aika kultaakin muistot?
Mä en enää muista minkälaiset ne vatsakivut on mitkä alkuraskauteen kuuluu,ja nyt kun niitä on niin oon huolissani kokoajan.
Semmosia vihlasuja,viiltämistä,nivuskipuja ja painavaa tunnetta ajoittain..kokoajan pelkään että menkat alkaa :(
Mutta kai se kuulu tähän,kuuluhan?

Tissit aristaa edelleen,peseytyminen on jopa vaikeeta...Mut koko se vaan kasvaa :D

Mä kans toivon ettei tähän ketjuun enempää tulis huonoja uutisia,nyt tarrasukkia vaan kaikille oikeen kovasti mukaan!!!!!!

Nenna ja Möykky 7+3
 
Huomenta |O

Paljon tarraisia sukkia myös täältä ja voimia tähän epätietoisuuden kestämiseen itse kullekin :)

Mulla ei enää palele, mutta nyt tiedän mitä sillä ällötyksellä tarkoitetaan... Eilis aamun jälkeen ei ole oikein maistunut mikään eikä tehnyt mitään mieli. Janottaa tosin aika usein. Kahviakaan en oikein oo voinu juoda koko aikana, mutta eilen oli pakko vetää änskällä töissä yks kuppi ku pomo istu pöydän toisella puolella ja anoppilassa toisen kerran ettei epäilykset herää. Anoppi on semmonen ihana hössö, niin sille ei voi paljastaa ennenku on ihan varma kyytiläisestä.

Tuosta kertomisesta muutenki... Musta on ihan kamalaa, että toiset on saanu noin kamalia kommentteja läheisiltään raskaudesta ja tulevasta lapsesta. Ihan kaikki sympatiat kyllä sinne :hug: Meillä toki eriasia varmaan siksi, että suurin osa tietää tämän olleen vuosien prosessi, joka toivottavasti päättyy nyt hyvin.

Harrastuksistakin täällä oli vissiin jossain vaiheessa puhetta... Mulla on kuntokeskuksen jäsenyys, mutta ennen ultraa en uskalla siellä käydä. Sitte tykkään tehä käsillä kaikenlaista: askarrella, kutoa jne. Tänään pitäis leipoa tilaustyönä pari kakkua huomiselle, mutta toi ällötys ja makuaistin terästyminen kyllä hankaloittaa hommaa vähän :LOL:

 
Viimeksi muokattu:
Tää kurkkis uutena tällä puolen.. :wave: Heippa vaan kaikille!

:hug: kaikille suru uutisen kohdanneille... :(

Ja paljon tarrasukkia ym kaikille täällä oleville.. :heart: :)

Täällä etovaa oloa pitkin päivää, vielä ei ole tarvinnut oksentaa.. :x Ja tunne et menkat alkaa, varsinkin tänää aamulla oli.. jomotti ihan urakalla, mut nyt menny ohi..
Paremmalla ajalla luen pinon läpi, esikoinen tahtoo päikkäreille.. :)

TB, tytteli ja pikkuinen muru 4+5?!?
 
Kukkaiskeiju :) Kiva kun on tuttujakin.. :hug: aivan epätodellinen olo on kyl.. menkat ei ollu ees myöhässä ku jo värillisen viivan sain.. ja pitihän sitä varmistua tekemällä pari testiä lisää.. :D (tuolla pikkukakkosta toivovissa on kuvaa... )
 
Tervetuloa taas uusille!.Onnea :flower:

meillä tosiaan tietää miehen vanhemmat jotka "luuli ettei me enää tehdä".Miehen veljet jotka luuli samoin :D.Mun Äiti oli ihan shokissa (sulatteli asiaa 6 tuntia).jaja..muutama ystävä jotka tietää niin oli innoissaan:).Moni kuitenkin tietää että halusin vielä ainakin muutaman lapsen:heart:
Mutta tämä on kuullemma viimeinen.Mies ei halua enempää ja kyllä minäkin onnellinen olen jos tämä saadaa maailmaan asti,onhan niitä sitten 5 halittavaa:).Mutta silti on luopumisen tuska:'(
Viimeinen odotus,viimeinen vauva..No joo,ei varmaan väissä hormooneissa kannata alkaa miettimään:)

minäkään en muista että olisi ollut tälläisiä vatsakipuja,ihan kun menkat alkaisi:(
oireita On lähinnä kiukkuisuus,itkuisuus,syöminen hankalaa kun etoo eikä oikein tiedä mitä tekee mieli: /

kukkaiskeiju mä en tiedä miten ne tulee neuvolassa laskemaan mulle lasketunajan/viikot.Mulla on todella epäsäännöllinen kierto.Nyt tiedän vaan tarkaan koska ovis oli ja neuvola terkka jo sanoi että silti lasketaan menkkojen mukaan.Kyllä mä luulen että siellä on sulla kaikki hyvin:hug:

nenna-77 Onko sulle sanottu että ens kerralla nopeesti sairaalaan tai jtn?.Olen vaan huomannut että ei pakolla mene niin kun "ennustettu".Esim.yhdellä ystävällä kaksi ekaa syntynyt 4-7 tuntiin ja yli mennyt 41+.kolmas sillä syntyi kotiin vkolla 37.ja nopeesti.Neljäs meni yli 41+jotain ja kesti jotain 4 tuntia.
Mutta kannattaa tosiaan puhua peloistaan.hyvin on vielä aikaa käydä läpi:).ootko saanut kaikista synnytyksistä ne paperit missä selitetään kunnolla synnytyksen kulku?.Jos et niin kannattaa pyytää,jos niistä selviäis jotain?:)

Niitä unia olen nähnyt ihan älytömiä.Viime yönä oli yläasteen matematiikan tunnilla:LOL:
Tehtiin jotain todella hankalia laskuja mistä en tajunnut mitään:).joka yö näkee monta älytöntä unta.Tarvis varmaan kirjoittaa ylös:)

Mulla on ihan hirveä muutto kuume!!.Olen selaillut Etuovesta vaikka mitä ihania taloja.Vielä on vaan miettimis asteella mihin muuttaa.Täällä meillä on apuna mun äiti.Käy meillä kerran kuussa tai harvemmin.Että ei paljon apua mekään saada.mutta sekin on kullan arvoista:)

Jep,eipä tässä muuta.vointeja kaikille eikä toivottavasti lisää pettymyksiä tai suruja!:)

Mm itu 6+1
 
Hei, saanen astua joukkoonne ihanaan! On sitä jo odotettukin että tänne puolelle pääsee :) Eli olen plussannut 22.10 ja laskettu aika olisi 1.7. Ikää 24v ja esikoinen siellä vatsassa on aluillaan <3
Oireita on paha olo ja väsymys.. mikään ei tahdo pysyä sisällä. Mutta mitä pienistä, kunhan pikkuinen voi hyvin koko ajan niin kaikki hyvin.

unelmista totta vihdoin! Nyt rv8
 
Uutena täällä huhuilen :wave:
En ole lukenut tätä teidän ketjua läpi, jokusen viestin sieltä täältä. Ehkä mä jossain vaiheessa koitan lukasta paremmin =)

Täällä olis siis yks kenellä LA 24.7. , pikkukakkosta odotellaan ja jos onnellisti päästään kesään niin synnytyspaikkana SatKS. Itselläni on ikää 30v.
Esikoinen on noin 9kk ikäinen poika, eli ikäeroksi tulisi 1v5kk suunnilleen =)
 

Yhteistyössä