*** Heinäkuun Onnenhiput 2011 Marraskuussa***

Voi itku, ihan pahaa tekee tämä mahoton epäonni monella :(

Itsekään en onnesta tässä hypi, odottelen rauhassa seuraavaa ultraa ens viikolla. Voishan sitä yksityiselle mennä, mut mihin se tilannetta heittäis, ei mihinkään. Luotan, että ensi viikolla pieni kohdussa näkyy eikä enää pelkkää raskauspussia. Silti on olo, että lienenkö raskaana, vaikka oireita on. Ties vaikka ostan raskaustestin ja jännitän sen tulosta kuin en ois vielä tehnykään moista...hullua :)

Tänään iski pahoinvointi ekaa kertaa eli ties vaikka olis ne viikot jäljessä. Koiralle laitoin aamulla ruokaa ja se riitti, sain juoksemalla vessaan mennä. Ja voi että voi ihmisten jalat haista, haavahoitoja tehdessä ne varpaat ällöttää ihan kamalasti!!

Sandemar 8+0 (??)
 
Voi ei:'(.Voimia todella niille jotka tarvitsee:hug:.En todella voi edes kuvitella kuinka pahalta teistä tuntuu.

Täällä vietetään eskarista vapaa päivää.tuo Eskarilainen oksensi koko illan:x Yli kolme tuntia oksensi ja itki kun mahaan koski niin paljon:(.nyt itsellä aika kurja ja voimaton olo..tässä odotellessa ketä alkaa seuraavaksi:headwall: Me ollaan kyllä kokoajan kipeitä: /

Eli siis täällä todella kurja olo mutta saattaa johtua tosta taudista,väsyttää ihan todella paljon mutta se "saattaa" johtua siitä että tuo nuorin herää viideltä|O,Eli siis ihan odotusoireista en tiedä:confused:

Toivotaan ettänanna saa hyviä uutisia ultrasta:).(Ja muutkin jotka sinne menossa)..

joo,aika hiljaiseksi noi huonot uutiset vetää..

Mm itu 6+0:heart:
 
Moi,
täälläkin ultrassa käyty ja valitettavasti en voi ilosta hyppiä minäkään. Ruskuaispussi kyllä näkyy, samoin raskaus"materiaalia" joka vastaa viikkoja 6+3, mikä voisi hyvin pitääkin paikkaansa mun kierroilla, mutta sykettä ei saatu nyt näkyviin. Näkyvyys oli aika huono ja vuotoja ei ole ollut, joten uusi aika viikon päähän. Tässä on nyt mahikset 50/50.... Viikon päästä aika tosin on jo naistepolilla, että jos on mennyt kesken niin aletaan heti tyhjentämään...ei kovin huojentava mielikuva :'( Toivon silti, että on niinkun lääkäri sano ja syke ei vain näillä viikoilla aina näy ja toivotaan, että kaikki on oikeasti vielä hyvin! Vitsi kun olisin tiennyt että viikkoja vasta tuo niin en olis mennyt vielä, mutku oli kuitenkin menkkojen mukaan jo yli 7. Eipä auta kun odotella...en kyllä ymmärrä mitä mä teen koko viikon epätietosuudessa... En varmaan ainakaan ihan kauheasti käy täällä. Onnea muille hyviä uutisia saaneille.
 
Voih täällä on huonoja uutisia.. Jaksamista teille! :hug:
Mut on onneks hyviäkin uutisia välillä. :)

Mie soitin tänään elämäni ekaa kertaa neuvolaan! :D Tosin mun oma neuvolan täti oli varattuna, niin toinen täti jätti sille soittopyynnön... Jospa se tänään soittelis.

Mutta ultra mulle varattiin heti, kun on niin epäsäännölliset kuukautiset ollu ettei voi yhtää tietää missä viikoilla mennään. Ultra on siis jo kahden viikon päästä!

Minä pelkään koko ajan että tulee keskenmeno. Ihan koko ajan... Sitten välillä mietin että "no tietenki tulee keskenmeno, ihan vaan sen takia kun on niin toivottu vauva." :(
Mutta toivottavasti kaikki on hyvin!

Oireina tällä hetkellä on arat rinnat ja mahakipu. Välillä niinku olisin syöny jotai sopimatonta ja ihan kamalat ilmavaivat, mut välillä vihloo alavatsaa menkkamaisesti. Mut aika lievät oireet...

Niin ja oon muuten opiskelija - ihan ekaa ammattia vasta opiskelen, ja näköjään sekin jää vähäksi aikaa hyllylle jos vauva tulee. Onneksi miehellä on kuitenkin ammatti. :)
 
kukkaiskeiju, tasan samassa veneessä ollaan! Tosin mulle lääkäri korosti, että aivan on normaali löydös, ei puhettakaan ollut, että jokin voisi vinossa olla. Laitteet oli musta aika onnettomat, joten en ota ressiä, kyllä se kuva siitä selkenee viikon päästä :)

Laita yv jos haluut myötäeläjää tässä tilanteessa.
 
Vaavimasu Voi surku! Jotenkin harmittaa ihan kamalasti kun tutuksi tulleet nimimerkit joutuu pettymään. Se on ihan isku itsellekkin! :'( Nyt vaan halit kovasti sun lapsia, jotta äiti pysyy järjissään. Sen tajuaa vasta jälkeenpäin, että ne on oikeasti melkoisia elämän ihmeitä nuo lapset! Halauksia vielä! :hug: Oot ihana kun myötäelät myös mun raskaudessa. Lämmittää mieltä nuo kannustukset! :)

kukkaiskeiju Olipa harmi, ettei vielä näkynyt sykettä! Siitä tulee varmasti huoli, mutta noilla viikoilla se voi olla päivistä kiinni, et oisko näkynyt. Raskaus oli kuitenkin kohdussa, niin en olisi sinuna kovin huolissaan! Voi siis ihan hyvin olla totta, että et oo ihan niin pitkällä mitä menkoista laskettuna arvioidaan! Mä uskon, et ens viikolla on kaikki hyvin! :heart: Sandemarilla on varmasti kans! Pidän peukut pystyssä! :)

Mulla taisi just mennä ohi se päivä, kun yksi kemiallinen raskaus tapahtui (elokuussa). Siis jos lasken päiviä plussauksesta siihen et vuoto alkoi! Jei! Eka etappi ohitttu! Viikon päästä ois seuraavakin ohitettu! Ja jos alkuraskauden ultrassa on kaikki hyvin, niin se on jo pitkälle mennyt hyvin =) Taidanpa voittaa pelon ja varailla ultran...

Cappuccino ja papunen 5+2
 
Viimeksi muokattu:
voi ei miten surullisia uutisia, haleja kaikille ja peukut pystyssä täälläkin, että kaikki oiskin hyvin!

ammatista: itse olen terveydenhuoltoalalla, mutta onneksi en "vauva-alalla", mutta olen huomannut normaaleissa lääkärikäynneissä, että minun oletetaan tietävän paljonkin ja ymmärtävän slangia...
kodista: oma rivitaloasunto useammassa kerroksessa, lapsille olisi tilaa

tulin poksumaan!
Anna&Urmas (5+0)

 
Viimeksi muokattu:
Päivää..

Ompa moni tullut mukaan ja taasen moni on tippunutkin tällä välin..
vähän hirvittääkin toi tippuneiden määrä, kumpa nyt kaikki pysyis mukana..

"Ammatilta" oon kaupantäti, ihan mukavaa työtä ja nyt vielä silleen oon töissä et muutamia päiviä viikossa kun poika on vielä kotona..

Asutaan kerrostalossa, kolmiossa..tilaa on 78 neliöö, ihan hyvin siis mahtuu elelemään..haaveissa on joskus maalle muutto, tai ainakin kehäkolmosen ulkopuolelle, maalle, rauhaan ja raikkauteen..

Ihan hirvittävä väsymys, huono-olo ja mahaa repii..eipä oo oikeestaan ollu mitään ruokahimoja, mut kanamuna aiheuttaa niin hirveen ällötyksen et huh!! eikä kahvi maistu enää yhtään. Kai se pitää pikkuhiljaa uskoa et oon raskaana, vaik edelleen joka kerta vessas käydes täytyy paperi tarkistaa..kevyt vainoharhasuus.

Poju paineli unille ja iteki pitäis, ei tuu muuten elämästä mitään ja sit illalla voi alottaa pilkkimisen jo taas kasin aikaan...Jes, eka neuvola tiistaina, sit yks etappi saavutettu, siitä sitten ultraa oottelee..

Tekis mieli syödä kolmen viikon edestä ja mennä talviunille, menis aika nopeempaa..ja huomenna saa poksua jepajee!

Possu ja pikkusaukko 7+6
 
Hei
Täällä on paljon kekusteltu.. =)
Voinissa ei mitään uutta, tosin törkiät kivut välillä kohdussa.. ei huonoa oloa, mitään.. olis edes joku niin tuntuisi paremmalle..

Asumisesta; meillä on tälläinen pieni ok-talo, 3-4h k, sauna. pihaa löytyy, rinnettä tosin.. mettääkin on. naapureita nimeksikään ja hiljaista.

nytse taitaa olla kiire,
Kengu&tirri 6+0
 
Kukkaiskeijulle :hug:. Toivottavasti ensi viikolla sieltä kuitenki pieni löytyisi.

Ultrassa käyty ja syke näkyi nyt vaikka vatsan päältä tehtiin. Nyt on menossa 6+4 ja La siis siirtyi 12.7. Huoh mikä helpotus... Olen ilmeisesti tehny tosi varhasen plussan ja ovis ollut myöhemmin kuin kuvittelin. Mutta nyt täytyy alkaa ruokaa pienokaisille laittamaan. Palaan lukemaan loput kuulumiset kunhan tässä aikaa löytyy :).

Nanna 6+4
 
Pahoittelu kaikille huonoja uutisia saaneille ja voimia myös epävarmuudessa eläville. :hug:

Pahoinvointi on raastavaa. KAikki hajut ja pelkkä ajatus ruuanlaitosta saa yökkäämään ja kiire onkin tullut vessaan moneen kertaan. Tissit on kuin tiiliskivet (kuten mieheni sanoo).

Vielä pitäis viikko odotella ennen eka neuvola käyntiä. Jännittää!

HellunMartta ja pähkinä


 
"huomenet"!

mulla alkoi eilen ihan hirvaa alamahakipu oikealla puolella....menin lääkäriin,joka passitti mut sairaalaan.epäiltiin kohdun ulkopuolista...

No,sairaalassa sit tutkittiin ja ultrattiin.lääkäri säikäytti mut eka kun käsin tutki mahan päältä,että enhän kaksosia odota.....no,sitä olen pelännyt itekkin kun vatsa on tosi iso.(olen siro rakenteinen muuten)
ultrassa sitte selvis,että raskaus on kohdussa oikein,vastaa täysin viikkoja (7+2) ja syke näkyi selvästi.alamahakipu johtuu siitä,että tällä hetkellä istukka näyttäs muotoutuvan alhaalle(kohdunsuulle),sitä tarkastellaan seuraavassa ultrassa sitten.

nyt jotenki alan pikkuhiljaa hyväksyä ajatuksen että pikku viitonen on tulossa..:) onneksi rask.aika on pitkä ja ehdin ajatukseen tottua.(varmaan myöhemmin kiroan,kun rask.aika on niin pitkä!!!!!!!!;)niin,ja tosiaan yksi sikiö mahassa!onneksi.
täälä kyselty ammattia ja asumismuotoa...

Ammatilta olen koulunkäynninohjaaja.nyt mulla on oma henk.koht avustettava.

Asutaan maalla isossa omakotitalossa.mies rakentaa taloja työkseen ja varmaanki uusi rakennetaan taas jossain vaiheessa meillekkin.

nyt voisin syödä jotain,ennen ku lähen esikoista hakeen koulusta.tämän viikon olen ollut tiistaista asti kotona,kun pienemmät tytöt kipeinä,ja itsellä myös kova flunssa.

hyvät vk.loput!!!!!minä aion shoppailla koko huomisen ylhäisessä yksinäisyydessä:)
 
Voimia ja iso halaus kaikille niille joiden matkassa on ollut murheita!
Täällä olo on sellainen että vois mennä talviunille. Mies kiltisti totesikin, ettei ole ihan varma olenko edes kävellessäni hereillä :whistle:
Ihan sama kuinka paljon nukkuu, väsymys on siti aivan järjetöntä... Etovaa oloa on ollut iltaisin ennen nukkumaan menoa ja vähän aamuisin, ja päivällä sitten närästää. Ja kokoajan on nälkä, mutta mitään ei tee mieli syödä... : /
Ammatikseni työskentelen eläinten kanssa, sekä niihin liittyvissä opetustehtävissä.

Ja maalla asutetaan isohkoa omakotitaloa, josta tällä hetkellä asuinkäytössä noin 200 neliötä. Ja meitä asuu täällä siis kaksi aikuista, sekä kaksi lasta, sekä sekalainen seurakunta tassullisia otuksia ja lisäksi muutama kaviollinen otus tuolla pihan puolella.

Ensi viikon alussa pitäisi varata ekan ultran aikaa, neuvolassa meinasi että soita ajoissa niin pääset ennen joulua. Ja sekös (toivottavasti) hauskaa olisi!

Daffodil ja "werneri" 7+2
 
Heissan!

Vaikka eri raskauksia ei voi verrata niin silti muistuttaisin teitä, että pienillä viikoilla voi ultranäkymät olla ihan päivistä kiinni. Esikosta ei 6+0 näkynyt ultrassa mitään viikkoihin vastaavaa, ruskuaispussi löyty. Jäätiin odottamaan pariksi viikkoa, jonka jälkeen uusi ultra. Tuolloin oli menkkojen mukaan 8+6, ultrassa näkyi 8+4 vastaava alkio. Eli parilla päivällä heitti. Mulla tosin oli vuotojakin, eli toiveikkaana ei ultraan menty lainkaan. Älkää heittäkö kirvestä kaivoon, älä sinä kukkaiskeiju ainakaan, ei tuo kuulosta pahalle vielä :hug:

Voi armoton väsymys. Ihan sama vaikka nukkuis miten paljon kun koko ajan on kuin zombi...

Heinäkuu ja Pikkuinen 6+4
 
Hei kaikki! :) Kamala kun te kirjoitatte paljon! :D

Paljon voimia huonoja uutisia saaneille :'( :hug:
Toivottavasti ei tulisi enempää huonoja uutisia..

Me sitten miehen kanssa kihlauduttiin eilen =) ja on siitä naimisiin menostakin puhuttu.. Jospa sitten, kun/jos pikkuinen syntyy :)

Kamala huoli on täälläkin, vaikka keskiviikkona näkyi, että kaikki on hyvin.. Silti pelottaa. Ensimmäinen raskaus vasta, ja kun lääkäri uhkaili, ettei ilman hoitoja näin kävisi. Pelottaa, että jos meneekin kesken, niin miten siitä sitten selviää, ja tulenko edes enää raskaaksi. Tarvii vaan yrittää pitää lippu korkeella, ja pää pystyssä.

Joku puhui unista täällä :) Mä olen ainakin nähnyt kamalasti unia! Painajaisia kyllä enimmikseen.. kai se pelko tuolta takaraivosta esiin tulee sitten unissakin :headwall:

Tänään oli taas aamulla aivan kamala olo :x Onneksi se meni ohi satsumalla, vitamiineilla ja vaalealla leivällä :D

Te olette asunnoistakin puhuneet.. Me asumme 70m2 kerrostalo kolmiossa miehen kanssa kahdestaan. Ei sitä tilaa liikaa ole, mutta ihan tarpeeksi :D Keväällä joudumme kyllä vaihtamaan paikkakuntaa miehen töiden perässä, joten saapas sitten nähdä millaisen asunnon sieltä löydämme :) Omakotitalo olisi haaveissa, mutta siihen nyt ei vielä ole varaa.. : / Ehkä sitten jossain vaiheessa :)

Eipäs tässä kai sitten muuta tällä kertaa tule mieleen..

Iloista odotusta kaikille! :hug:

-Emilien ja pikkuinen 8+3-
 
Koskahan tuo tissikipu poistuu!! On ollut oviksesta eli 23.10 lähtien niin älyttömän turvonneet ja todella arat... Illalla kun ottaa rintsikat pois niin ei kävellä pysty ellei käsin niitä tue!!! Nyt mittailin lämpöjä niin nyt ihan parin päivän sisään vasta lämmöt kohonneet puoliastetta!!

anu ja pikkuinen 5+6
 
Unohdin vastata.. me muutettiin Jyväskylästä vuosi sitten tänne perähikijälle kotipaikkakunnalle Savoon. Miehellä kuulema oli hieman kotiutumisvaikeuksia tänne takasin, mutta mä en ole katunut hetkeäkään! Ihanaa kun on kaikki ystävät ja läheiset ihan lähellä ja apuakin saa nyt. Toista oli Jyväskylässä, kun esikoinen oli vauva..

Mutta siis kaksikerroksinen rivitalo 4h+k+s 98 neliötä. Ei kyllä tunnu hirveän isolta..en tiedä miksi. Mutta tykkään. Vuosi sitten rempattiin yläkerta ja nyt sit alakerta, vielä viimesiä hommia vaille valmis. Ja kirjanpitäjä olen.

Asustelin viisi vuotta poissa kotipaikkakunnalta, sillä välin tuli asuttua ensin Oulussa, sitten Kuopiossa ja viimeseksi Jyväskylässä. Oulusta tykkäsin tooooosi paljon ..ainut oli välimatka..

Milja

ainiin..toi kätilön ammatti on alkanut tosissaan kiinnostaa oman synnytyksen jälkeen. Mutta tuskin koskaan enää opiskelen. Kiva kuitenkin olla unelma :)

Hei sinä, joka kerroit, että sulla on tehty kolme sectiota, kerro lisää kokemuksia, oliko vaivoja yms. Itsellä siis ensimmäinen sectiolla ja toista odotan.
 
Voi, kun tulee huonojen uutisten jälkeen sellainen olo itselle, että olispa jo pian se ultra!!!! Näkisi, että onko ketään kotona!! Ja toisaalta kauhusta jäykkänä sitten kun se päivä koittaa, "enää" 18 päivää....:rolleyes:


Milja-85 kyselit sectioista... Mulla siis kolme takana ja toivottavasti yksi edessä. Itsellä kuitenkin raskauksissa aina 3 vuotta ollut väliä ja siten paikat parantuneet ja palautuneet hyvin ennen seuraavaa koitosta. Olen aina toipunut tosi nopeasti eikä ole paljon vaivannut raskauksissa edelliset leikkaukset. Kolmosta odottaessa jonkin verran kiristeli kiinnikkeet ja arpi välillä. Nyt kun neljäs raskaus, niin minulle suositteli aiemmin jo lääkäri, että on sitten syytä ultrata muutamaan kertaan raskauden edetessä arpialuetta, jotta nähdään kuinka kestää.


Onko sulla siis edessä myös nyt sectio vai onko mahdollista synnyttää perinteisesti?? Mulla on ahdas lantio ja siksi puukolla autettava kaikki pihalle=)

Voimia kullekin tahoillanne:hug:
 
Moikka :)

Voi kun ikävää taas lueskella huonoista uutisista :'(

Omanapaa ahdistaa taas liikaakin, miksi meille suotaisiin tämä kolmas, miksi minä saisin olla onnellinen... MIKSI ihmimen ajattelee näin... en kestä! Voiko tämänkin pistää jo hormoonien piikkiin.

Viikkojakin on vielä niin vähän, että mitä vaan voi sattua :(

Palailen kun olen edes vähäsen pirteempi tämän odotuksen suhteen.

Niisku-rouva&kolmonen 4+5
 
Moikka!
Olipas täällä taas huonoja uutisia :(
Ihan alkaa itsekkin pelkäämään,mä kun sain ajan ultraan maanantaiksi.
Soittivat aamulla sairaalalta että pitäs mennä..

Mulla on ollu tänään niiiiin huono päivä että toivon vaan ettei tää ny enteile sitä pahinta..mulla on ku yleensä vastoinkäymisten alettua ne kyllä jatkuu...
Ultraa pelkään iha erityisen paljon,niin hyvin on vielä heinäkuun np-ultra mielessä kun kätilö sanoi että ei näy enää elonmerkkejä.. :(
Mutta niinku mä jo alussa päätin,kävi miten kävi,tää on mun viimenen yritys.
Kai mun kroppakin alkaa sotii jo raskauksia vastaa.. :(
Mähän siis kyllä raskaudun näemmä helposti mutta kesto ei ole ikinä varmaa. Mukana alkuraskauden keskenmenoja,tuulimuna,kohdun ulkoinen,kohtukuolema....kääk!
Mutta koitan nyt tän vkl yli mennä pahemmin asiaa ajattelematta,etten kauheesti stressa...

Unista:
Mä nään iha sekoja unia! o_O
Viimesin iha seko oli,et mun miesvainaa tulikin tänne ja vanha elämä jatku,väkivaltoineen päivineen. Ihmettelin siinä missä oli ollu nää kaks vuotta ja miksi palas takasin...
Tosi outoo...

Jos olisi mahdollista valita (en tiedä onko) haluaisin nyt päästä sektioon.
Mulla on siis neljä synnytystä kyllä takana juu ja varmaan taas kuulen sen saman litanian : sullahan on kokemusta,oot jo konkari kyllä tääkin menee...mutta mulla on hirve kammo...
Ekakskii,eka synty 8 tuntiin,toka 6 tuntiin,kolmas neljään tuntiin ja viimesin 45min..mahdanko nyt edes keritä sairaalaan??
Ja viimisin,vaikka oli kaikista pienin (rv37 2400kg ja 46cm) oli niin kivulias etten meinannu uskaltaa edes työntää tyttöö enää ulos.Lisäks,kun pää oli syntyny,kätsyt huomas et nappis oli kaulan ympäri ja lyhyt,vain 30cm,joten ne alko työntää päätä takasin et sai sen vedettyy pään yli o_O se oli järkyttävää! Eka kauheella tohinalla käsketää työntää,mut sit ne työntääki sitä takas :D
Nyt siis jännitän jo että mitä jos en enää yksinkertasesti uskalla edes yrittää.. ;(
KÄTILÖT TÄÄLLÄ!! kertokaa onko mahdollista päästä sektioon pelon vuoksi?
Ikinä ei oo mulle keritty mitää epiduraaleja antaan kun aina són alkanu tapahtuun sit niin nopeeta..

Ai kauhee minklaise tekstin tein taas :ashamed:

nenna ja Möykky 7+2
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä