*** Heinäkuun Onnenhiput 2011 Marraskuussa***

Heippa! Ultrassa käyty ja tulos oli tuulimuna. Olo jotenki vaan helpottunu, ku en enää tälle päivää odottanut hyviä uutisia, eikä tarvii elää enää epätietoisuudessa. Positiivista on että alkio oli kiinnittynyt oikeaan kohtaan ja siten vaikuttaa tulevat raskaudet lupaavalle. Elämä jatkuu ja PAS olisi sitten tulossa tod. näk. ens vuoden puolella, ekojen normaalien menkkojen jälkeen. Paljon hyvää onnea kaikille muille odottajille!

Minut siis voi poistaa tästä pinosta.
 
Mä tiedän kyl tasan tarkkaan, milloin mulla ovulaatio oli ja sen mukaan kyl pitäis hiukkasen pidemmällä homma olla...askarruttaa. Tuli mieleen sit heti toi tuulimuna, onkohan siellä yhtään mitään kummoista asukkia sittenkään? Onko raskaudessa oireissa erilaisuutta, jos alkio puuttuu?
 
voi ei, iso hali kaikille epätiedossa oleville ja huonon uutisen saaneille :(


Tänään ekaa kertaa yökötti ja tuntuu väsyttävänkin normaalia enemmän. Koko ajan mieli jotenkin maassa vaikka pitäisi olla kauheen onnellinen. Lapset ärsyttää ja sit poden pahaa mieltä ja mietin jaksanko sittenkään tätä kolmatta. Hetken päästä lapset on niin ihania ja suloisia touhuineen ja juttuineen. Hormonit saa mielen meneen ympäri ämpäri ja kuperkeikkaa.

Vatsassa nipistelee koko ajan, koitan muistella nipistelikö aikaisemmistakin näin paljon...mun mielestä ei osaatteko sanoa muut useamman saaneen miten teillä? Mutta toisaalta eikös aika kultaa muistot, ei tässä varmaan muuten taas oltaskaan :)

Noista tyttö poika eroista en osaa sanoa kun molemmat on tyttöjä, molemmissa alussa pahoinvointia, mutta ei muuta suurempaa vaivaa.

keiju84 ja salamatkustaja 6+4
 
Tarantellalle ja tarhapöllölle iso :hug:

Hiipii niskavilloihin vähän hämmentynyt ja pelonsekainen fiilis siitä, että samaan aikaan kun toiset saa hyviä uutisia ultrasta, toisilla uutiset on huonompia. Elämä on epäreilua. Mitenköhän omalla kohdalla, onko kaikki OK? Tänään on ollut tosi oireeton päivä. Ei mitään, nada, niente.

Tekisinkö toisen testin? Ois hyvä nähdä, onko viiva vahvistunut edellisestä (rv 4+1 plussaviiva ilmestyi tikkuun viiden minuutin sisällä ja oli hailakka mutta selvästi nähtävillä).

Vielä ehtii apteekkiin... *miettii*

Sukkasillaan 6+0
 
Kävin eilen verikokeissa ja tänään tuli vastaus hcg arvosta, oli jotakin 2500 kuulemma hyvä näihin viikkoihin nähden!! Ja kuulemma olis matalampi jos olis kohdunulkoinen tai tuulimuna!! Että nyt taas saa hetkeksi huokaista!!

Anu ja pikkuinen 5+4
 
Toivottavasti ei nyt enempää tulisi huonoja uutisia tähän pinoon!!! :( Suuri :hug: kaikille huonoja uutisia kohdanneille.

KAAMEE päivä! Aamulla en jaksanut nousta kellon soidessa ja nukuin pommiin. Töissä oli koko ajan huono olo enkä pystynyt keskittymään töihin yhtään.... ilta tuon 1,5-vuotiaan tytön kanssa tuntui mahdottoman pitkältä!!! Tytöllä energiaa riittää ja minä olen ihan puolikuollut.... : /
Mä sitten INHOON näitä viikkoja kun tytön isä on iltavuorossa!!! :( Ja vieläkin tyttö huutelee sängystään tuolla... Huooookaus. Kävis nyt nukkumaan jo! Väsyttää!

valivali... :D ihanaa kun saa tänne purkaa!! :heart:

Mut olen kyllä onnellinen näistä oireista, ainakin uskon että kaikki on masussa hyvin. Ja sen olen kyllä oppinut, että tulevaa ei voi etukäteen ennustaa. Pitää vaan luottaa ja uskoa että kaikki on hyvin kunnes joku toisin sanoo...

Ja joo - raskaana ollaan selvästi kun taas eläinohjelmat ja pienet ressukkaeläinvauvat itkettää. :D :D

EM ja pipana rv 7+6
 
Iltoja.

Voimia kaikille joita todenteolla koetellaan :hug::heart:

Omanapa; viimeyön uni saldo + 13h herran jestas jos tää väsymys ei kaikkoa. |O

Olen pystynyt tänään olemaan ilman nikotiinivalmisteita :attn: (olen siis polttanut 15 kesäsestä asti ja nyt olen 22 ja lopetin sunnuntaina)

Oireita täälläkin kaivattaisiin lisää! molemmista raskauksista olen purjonnut alusta asti. Neidistä rv 12-14 asti ja pojasta +rv22 saakka... ja nyt ei oikein ole muutakun vilu ja väsy
Kai mä kerkeen sen oksentamisenkin vielä kiroamaan johkin...

Niisku-rouva&Kolmonen 4+3
 
Voi kurja!.Taas huonoja uutisia:| Jaksamisia todella nyt kaikilla jotka sitä tarvitsee:hug:

jotenkin tulee todella nöyrä olo jos itse saa pienen pitää loppuun asti.

Täällä on muutenkin ihan paska päivä ollut.Todella huono olo,väsyttää!!!!!!! ja mahaan koskee,jos nämä on jotain kasvukipuja niin on kyllä todellakin unohtunut!.En tiedä,oudosti koskee..Ehkä taas vaan pelkään kaikkea: /

keiju Mulla on ollut samoja fiiliksiä.Välillä miettii että onko järkeä "tehdä" tämä neljäs kuinka jaksan,en jaksa,Ihanaa,ahdistaa,itkettää ja plaaaaah:D
lähinnä kun toi nuorin nukkuu niin huonosti että univelkaa on varmaan yli kolmen vuoden edestä!
Hormoonit vähän "heittelee".Syöminen on hankalaa kun etoo ja kun ei syö niin kiukuttaa :D

niin oliko kellään tietoa paljon se ultra maksaa helsingissä?.Varmaan odotetaan tammikuuhun asti,mutta jos nyt sattuu että sekoon ennen sitä niin pakko sitten mennä :D

Mun Äiti kävi tänään ja sanoi että mun maha on "kasvanut".olin että :O Ei olla nähty yli 2vkon joten kai sen eron näkee.Sitten mies tuli töistä ja sanoi että "kyllä sä näytät siltä että odotat:O Juu,vauva on varmaan ---------------- ton kokoinen niin ihan turvotusta :).

Jep.mutta toivotaan tosiaan että huonot uutiset loppuisi ja kaikki saataisiin onnellinen odotus loppuun asti:heart:.Ihan mahtavaa että on paikka mihin purkaa tämä kaikki.

Mm ja itu 5+5
 
voi taas oli huonoja uutisia, jaksamisia teille! :(

Mulla on väsy ja kylmä vaan edelleen, välillä hiukka etoo, mutta ei sen kummempia. Uskon silti että kaikki on hyvin kunnes toisin todistetaan. Ja on mulla joku ihme himo hornetteihin...syön niitä melkein joka ilta! Voin kuvitella, että jossain vaiheessa en edes halua nähdä niitä enää...:)

eikö se perjantai jo voisi tulla...
kukkis ja tossavainen 6+
 
Heissan kaikille,

Mommymonsteri; mää nyt sitten soittelin ympäriinsä pk-seutua, femeda(?) 125e
terveystalo 95e+65-75e, mehiläinen lohjalla oli muistaakseni n.120e paikkeilla..
Kyllä on hintaa.

Oireistoa: Särkeekös kenelläkään lonkkien vierustoja ja välillä alaselkää samoista kohdista kuin etupuolella?? särky on melkein menkkakipua mutta kohdistuvaa ja hieman jäytävämpää. ihan olis panadoolin paikka muttei haluais ottaa..
Väsyny iltaisin ja hikoilen edelleen nukkuessa, vaikka huoneessa olisi 15 astetta, unohdin ikkunan yöllä auki..

Meillä on kanssa mietitty lasten kanssa jaksamista tahi tulevaa vauvaa ja mustasukkasuutta vanhemman puolesta uutta kohtaan. Sekä laitammeko kolme vuotiaan unikouluun.. Meillä nääs on taas yritetty puoltoista viikkoa heräillä varttia vailla kolme yöllä minuutilleen, eikä nukahdeta takaisin.. huono nukkumaan aina ollu, ihan laitokselta lähtien..

miten muuten on, prosentit saada kaksoset*?,, jos ensimmäisen lapsen synnytyksen jälkeisessä istukan tarkastuksessa huomattiin lisäistukka joka viittasi kaksoisraskauteen toisen tosin abortoituneena itsekseen pois. miehen siskolla kaksoisraskaus jossa samanlailla kuin minulla poistui kaksonen, joskin vuotamalla. serkkuni saanut aikoinaan kaksoset. nyttemmin ei tietoa muista kaksosista tahi muusta. Onkos jollain viisaalla meista tietoa?

Tarhapöllölle :hug:
muille iloiset uutiset saaneille :flower::heart:

Kengu& tirri 5+3
 
Täällähän tulee juttua...ei meinaa perässä pysyä...

Mulla on kyllä kans ollu tänään ihan paska päivä. Farkut ahdisti ja mukavampien housujen etsiminen kaupoista nosti kunnon tuskan hien :kieh: Sitten ei nukkumisestakaan tullu mitään ja nyt pitäis sitten jaksaa valvoa koko yö töissä...saas nähä onnistuuko |O

anu84 mulla on varmaan menny tässä viestimassassa ohi, eli miten sait tuon ajan verikokeisiin? Pyysitkö vain tk:sta vai pitikö olla jotain huolestuttavaa ilmassa, että alkoivat arvoja mittaamaan?

Matkustamisesta: Oottekos te kokeneemmat tekijät matkustelleet paljon raskauden aikana, ulkomaassa tai ihan Suomessa? Meillä ois ollu häämatka Thaimaahan helmikuun alussa, mutta tuntuu siltä ettei sinne oikein uskaltas lähteä. En oo kyllä koskaan aiemmin käyny, mutta toi 18tunnin lento ei kuulosta kovin houkuttelevalta eikä mulla oo hepatiitti A-rokotusta voimassa. Millaiset matkakohteet ootte kokeneet mukavina tai onko jossain ollu tosi haastavaa =)
 
Vieläkin hereillä...

Mietityttää myös itseäni tuo kun kovin monella on huonoja uutisia niin koska on oma vuoro kokea, miksi ei osaa olla onnellinen ja iloinen jo siitä että kroppa on saanut jotain aikaan vaikka tohtorit sanoivat luomuna yrittämisen olevan turhaa...

Illan aikana on alkanut oikean nivusen juiliminen : / ei kivan tuntuista!

Mä ajattelin mennä yksityiselle gynelle... mut sihenkin on niin monta viikkoa ennen ku edes kannatta varata aikoja sillaseen... : /

Toivottavasti huomenna parempi fiilis...
 
Pari päivää sitten kävinkin täällä jo kuikuilemassa pinoa ja toissapäivänä sitten varmistus tuli epäilylle eli testiin piirtyi kaksi viivaa :D Raskaana siis ollaan vaikkei tätä yhtään suunniteltukaan ja kolmas lapsi olisi tulossa. Kaksi poikaa on ennestään. Laskettuaika ilmeisesti olisi joskus 23. heinäkuuta ja synnytyssairaalana taas KaKs.

Sanle 4+5 (kai)
 
Vihdoinkin lumista Huomenta Lohjaltakin!
Mä täällä kuumeisesti odottelen vielä tarhapöllön varmistusta...
Itse tulin juuri labrasta.
Oli neuvolassa tuo hb niin matala että epäilevät anemiaa : / ja siks jouduin nois verikokeis käymään..
Seuraava neuvola on vasta 16.12 että ellei ne soita vastausta mulle niin sit mä joudun odottaan tuonne asti niitä tuloksia.

Omat olot ihan ok,eilen tuli sit heitettyy ne ekat mammahousut jalkaan,ei auta kun ahdistaa niin...

Ehdotus
Mitäs jos laitettas kaikki alkuraskauden vauvamasu/pömppis kuvia kehiin??
Tuolla jossain selasin sellasta ketjua,olisko ollu vauvalehden sivuilla ja oikeen yllätyin miten suuri masu on joillan jo ihan alusta asti,kun taas eräälläkin siellä oli ihan pyykkilauta vatsa vielä viikoilla 22+ :O
Ja miten sen sit tänne liittäis...hmm....

Koitakkaahan jaksella mammat :hug:
Mä koitan liittää ekan kuvan...jos osaan :ashamed:



Nenna ja Möykky 7+1
 
Viimeksi muokattu:
Hyvä idea nenna77!!! Mukana :D kunhan pääsen kotiin niin alkaa valokuvaus sessiot :LOL: hyvä ottaa sellainen työpäivän jälkeen kuva kun on mieletön pömppis (mun mielestä) :D Sit vielä kun osaan liittää kuvan niin sit vasta olenkin pro :)

Joku voisikin jo näin marraskuun puolivälissä lähteä miettimään onko halukas olemaan listaemona joulukuussa... vois luoda meille mahtavan pinon, itse kun en mitään hienouksia osaa laittaa :ashamed: perustiedot vaan, eikä nekään mene tasaisesti, en vaan OSAA!! :)

Tänäaamuna jälleen oksupoksu lentänyt ja jouduin tokaluokkalaista pyytää palvelemaan itseäni vessaan; hapankorppua ja vettä... Lapsukainen oli vähän hämillään :)

MimSe ja salaisuus 6+2
 
Nyt mie tarviin jelppiä....

Lasken tässä nyt kiivaasti raskauden kestoa ja viikkoja, ultran mukaan kun jäljessä mennään. Mulla oli eka kierto kierukan poiston jälkeen, joten kierron pituus on vähän arvalla heitettävä. Ovulaatio oli vasta kierron 17.pvä, joten jos hedelmöitys tapahtui esim seuraavana päivänä, olisin viikkojen mukaan melkeinpä viikkoa jäljessä kuin menkkojen alusta laskien. Oonko kärryillä? Laskurit kuitenkin sanoo, et oon yli 7 vkoa raskaana, ultra näytti vähemmän. Ja on vain yks ja ainoa mahdollisuus, milloin toi hedelmöitys tapahtui, laskuvirhettä siis ei ole.

Hitto, kun ärsyttää tällainen!

Sandemar 7+6 (kuukautisten mukaan), muuten H6?
 
=)
Tervehdys heinäkuiset mammat!
Varovasti hiippailen porukkaan mukaan, eilen tein testin, johon tuli kaksi viivaa (ja epäuskoisena tänä aamuna toisen:p)
Meille tulossa siis 4. lapsi, Pirkanmaalla asustellaan, joten synnytyssairaala ois TAYS. Mulla ikää nyt 34. L.a. ois 23.7. nyt rv 4+5

Jotenkin pelottaa, ettei ookaan totta, niin uskomattoman tuntuista :) Oon ihan pilvissä.
 
Sandemar Montako millimetriä masukki oli? Toivotaan kovasti että olisi mittausvirhettä/ jotenkin piilossa ja viikon päästä näkyisi hyvin kasvanut alkio! Mulla oli kerran ultrassa viikoilla 7+2 vain 3mm alkio jolla hidas syke (oli muistaakseni noin viikkoa jäljessä). Viikon kuluttua uudessa ultrassa alkio oli n. 8mm mutta sydän ei enään sykkinyt :'( Viikko vielä odoteltiin tulisko itsellään pois. Sain siis keskeytyneen keskenmenon ja sit lähetteellä tyhjennykseen :(

Luin tuolloin paljon netistä ja juttuja oli kyllä molempiin suuntiin! Oli siis myös hyviä uutisia tullut 2. ultrassa! Tiedän että aika menee ihan liian hitaasti mutta nyt ei voi muuta kuin odottaa. Toivon sulle parempaa onnea! Raskaus on kuitenkin oikeassa paikassa, niin älä vielä heitä pyyhettä kehään! :wave:

Täällä ei mitään raskausoiretta! Ja se kyllä vähän huolestuttaa : /

Cappuccino ja papunen 5+1
 
Mun Äiti kävi tänään ja sanoi että mun maha on "kasvanut".olin että :O Ei olla nähty yli 2vkon joten kai sen eron näkee.Sitten mies tuli töistä ja sanoi että "kyllä sä näytät siltä että odotat:O Juu,vauva on varmaan ---------------- ton kokoinen niin ihan turvotusta :).
Mm ja itu 5+5
Voin kertoa että tuosta hiukan isompi vauva on vasta 9+5(minun lääk.tyhj. jälkeen näin 9+5vkoa vastaavan sikiön ja sekin mahtui lääkepurkkiin kippuraan)... Eli kaikilla se masu on turvotusta tässä vaiheessa. Toisilla enemmän ja toisilla vähemmän. Minulla itellä kans on alusta asti aina mahassa turvotusta ja näytän siltä niinku moni jossai 20vkon jälkeen.. Vaikka olen hoikka ihminen (160cm ja 53kg) Niin silti maha on ison näköinen.
Mulle kans mies sano eilen töistä tullessaan että joka päivä oot vaan pyöreämmän näkönen =)

Sarah85
Minä olin esikoista odottaessani rhodoksella viikon ja viikot oli sitä luokkaa että just ja just sain vielä matkustaa. Lentoemäntä tuli kysymään ÄIDILTÄNI millä viikoillaolen että saanko etes lentää... Mies istui minun vieressä,eikä siltä kysynyt... Oli kahtonut että maha on niin iso että kysyy... Ulkomailla kuljeskelin masu paljaana useinkoska oli kuuma.. Supisteluja huomasin ulkomailla ollessa jo olevan aika koviakin. Paluu lennolla en käynyt etes veskissä ja jalat oli kyllä kipeet lennon jälkeen kun ei tullut käveleskeltyä. Eli ehottomasti pitkällä lennolla pitää jalotella paljon ettei tuu mitään tukoksia yms...

Joo tuo kuvahomma on kyllä ihan kiva! ite olen aina kuvannut alkuraskaudesta lähtien tietyin väliajoin niin on kiva seurata sitä mahan kasvua jälkeenpäinkin. Eli mukana kuin peräpukama!

Ai niin joo jamun synnäristä ei nyt sitten ole vielä varmuutta että onko oas vai kokkola... Ollaan suunniteltu muuttoa,mutta ensin pitää saada täällä asiat sille tolalle että voidaan muuttaa,joten antaa nyt toistaiseksi olla se oas niin näkee sitten kun kesä lähenee että miten käy.. jos etes pääsee tämän vuoden yli!

Hiukan ärsyttää kun unelmien talo olis myynnissä (tosin liian kallis meidän budjetille) mutta täältä ei pääse vielä lähteen.. Meillä alkaa tila loppua kun 5hlöä ja koira ja kaks kissaa asustaa alle 80m2 talossa :whistle: Kaksi pientä makkaria ja pieni oh ja keittiö ja ph. Saunakin on pyykkitilana kun ei tule saunattua sisäsaunassa ollenkaan. Ulkosauna sen sijaan lämpiää melkein joka ilta.

Minkäslaisissa taloissa/asunnoissa te muut asustelette?

Voi kun mun tekis mieli kans tehdä vielä uus testi kun pelottaa niin et meneeki kesken taas... Taidan käydä illalla apteekissa vielä.. Ois kyllä tk:ssakin vielä testin tulokset soittamatta.. En sillon malttanu oottaa vaan ostin kotitestin ja tein sen... :headwall:

No joo.. Mutta toivottavasti pinossa olis joku joka osaa ton listaemon homman.. Minäkin muuten voisin mutta en tiiä hölkkäsen pölähdystäkään tästä hommasta.. Vaikka kyllä minulle kelpaa ihan tällainen yksinkertainenki tapa =)

Nyt pitänee alkaa järkkäillä paikkoja kun tulee vieras.. Illalla taas sitten hetkeks töihin..
Siitä tulikin mieleen että mitäs te olette ammatiltanne?
Itse olen parturi-kampaaja/lävistäjä ja olen yrittäjänä,mutta lopettamassa just tuon muuton vuoksi ja kannattamattomuuden vuoksi.. Haaveissa olis käydä terveydenhoitajaksi koulut..

Mutta nyt moppi käteen ja heilumaan! Ciao!!!

Vaavimasu ja peipi 4+6
 
Raskaupussin koko 12 x 9 mm, ihan onneton oli se näkyvyys, kun mullekin näytti. Ei voinut siis pussin sisältöä tarkastella. Muistan sairaalan ultrissa itsekin tajunneeni kuvasta jotain, tässä kohtukin oli pelkkä suttu, epäselvä. Ultra otettiin siis tk:ssa.
 
Matkustamisesta: viime raskauden aikana käytiin miehen kanssa Nykissa kun raskausviikkoja oli 13+. Ihan hyvin meni lennot, mutta jumppasin siinä istuessani aika paljon ettei tulisi turvotusta ja kävelin myös käytävällä jonkin verran normaalia enemmän. Olin kyllä aika väsynyt ja pahoinvoiva perillä, mutta ei ihme kun aikaero vaikutti ja me käveltiin tosi paljon.
Me ollaan joulun jälkeen lähdössä matkalle, mutta tällä kertaa ihan Euroopan sisällä. Lyhyt lento on ihan jees tuon pienen energiahirmun (aka 1v poika ) kanssa :D Käytiin kesällä Kreikassa ja oli kyllä pitelemistä ja sai käsilihakset kyytiä kun piti poikaa hyppyyttää sylissä ettei kyllästyisi.

Asumisesta: me asutaan ok-talossa, jota ollaan rempattu tässä mieleiseksemme. Nyt tilanne on vaan se, että meillä on yks makkari liian vähän, joten parin vuoden sisään aletaan joko rakentamaan tai jos meidän tarpeita vastaava löytyy valmiina niin ostetaan sitten. Ihan kivaa tämä okt-asuminen, MUTTA nyt kiroan sitä kun pitäis lähtee tuonne pihalle tekemään lumitöitä.

merimaaria + muru 5+3
 
Sandemar Nyt en osaa sanoa mitään, jos ei vielä alkiosta saatu mittoja. Onkohan siellä jotku hiton vanhat laitteet siellä tk:ssa? :D Oon ite käynyt yksityisellä ja siellä oon saanut vastaukset omiin kysymyksiin. Onnea nyt sinne, pidän peukut pystyssä!! :heart:
 

Yhteistyössä