*** Heinäkuun Onnenhiput 2011 Marraskuussa***

Cappuccino Kiva että sullakin siellä jo hyvää tuuria!!!
Itellä kans tuntuu että sitä joka veskireissu tuijottaa paperia ettei vaan tuu verta...
Saa nähä millon sitä alkaa uskoa.. Ja kuitenkin on sellanen vahva tunne että nyt pysyy,mutta kun se pelko meillä keskenmenon kokeneilla varmaan on ja pysyy!

Tänne tulee niin hirveetä vauhtia tekstiä ettei pysy millään perässä =D
No.. Kirjottelen sillon tällön kuulumisia jos en pysy perässä..
Kertomisesta
olette jutelleet.. Minä olen tärkeimmille kavereilleni jo kertonut, koska jotenkin tuntuu että jos käy samalla tavalla niin heiltä saan tukea.. Vanhemmille ei olla kerrottu mitään vielä..
Täällä tosiaan ennestään kolme poikaa -04, -06, -09 ja se km elokuussa..(olis tyhjennyspäivänä tullut 12vkoa täyteen.. Nt ultrassa kertoivat ettei sydän enää lyönyt ja sikiö vastasi vkoa 8+5...)
Minä olen 26v ja mies 27v.

Raskauksien eroja olette miettineet.. mulla ollut kaikki raskaudet erilaisia,mutta silti tosiaan samaa sukupuolta lapset. Aina olen ajatellut että nyt on niin erilaista että täytyy olla tyttö =D Jokainen raskaus näkyy olevan erilainen ja minun kohdalla mitkään uskomukset tms ei ole pitäneet paikkaansa..
Mutta nyt pienimmäinen heräilee joten pakko mennä..
Jaksuja kaikille

Vaavimsu ja peipi 4+5
 
huomenet!

sairaslomalla olen nyt töistä,kun tyttö kipeenä ja lääkäriin lähdetään parin tunnin kuluttua.
aamukahvia hörpin ja odottelen,että 2-vee heräis.(perineet isänsä unenlahjat..;)

poika-ja tyttöeroja rask.aikana mietitty...itellä oli ehkä ainut ero se,että pojista raskaus ei "mennyt" rintoihin mitenkään..,mutta tytöistä jo ennen testin tekoa oli rinnat arat ja niitä nippaili.se jatkui koko odotusajan.muuta eroa ei ollut.mahatkin oli kaikista samanlaiset.

kertomisesta:ei kellekkään.tai no...paras ystäväni tietää.saavat kaikki tietää,kun itse huomaavat.ja nyt,kun ei kerta toivottu raskaus ollut,niin en kaipaa huomiota lähipiiriltä tms.täytyy saada itse ensin ajatukset kuntoon.

itselläni ollut aikoinaan 2 keskenmenoa.tai huomattiin np-ultrassa että pysähtyneet viikolla 8+2 ja 9+0.mitään oireita ei ollut.ei siis kipuja,veren tuloa jne....lääkkeellisesti tyhjennettiin,mutta eivät meinanneet tulla pois siltikään...ja nämä sattuivat peräjälkeen,vain 5kk väliä.jälkiviisaana mietinkin,että itseasias rask.oireetkin olivat loppuneet juuri noilla 8-9 viikoilla...mutta eipä mulla hirveesti oireita ole muutenkaan..alkavat todenteolla vasta puolivälissä.

selkääni jännitän,kun olen 10-v sitten melkein halvaantunut auto-onnettomuudessa.toipuminen oli hidasta silloin,kävelykin piti opetella.kivut toki kestävät loppuelämän,niihin on tottunut.mutta tyttöjen raskaudet olivat helvetillisiä tämän selkävamman takia!(pojat siis syntyneet ennen onnettomuutta),saa nähdä joutuuko vuodelepoon sitten jo puolivälissä...tämä selkäasia oli juuri yksi syy,miksi tästä raskaudesta järkytyin..no,en jaksa vielä murehtia sitä..

mutta,nyt herätän pikkuisen ja lähetään lääkäriin isomman kans.

hyvät päivät kaikille!!:)
 
Huomenta!!!

Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista Lilli ja Barbapörrö :heart:

Tervetuloa uusille :flower:

Itsekkin pitkään aina vessakäynnin yhteydessä jännitin tuleeko verta, ihan kuin vaavimasukin. Ja aina jos jotenkin oudosti kouraisi niin olin varma, että siinä se nyt oli. Pikku hiljaa alkaa helpottamaan, mutta kyllä minua ultra jännittää ihan hirveesti. Viimeksi kun huonot uutiset paljastu siellä. Mutta keväisestä tuulimunasta minulla oli koko ajan sellainen olo, etten usko että siellä mitään on ennen kuin näen eli jotenkin aavistelin ettei kaikki ole kunnossa. Nyt on ihan eri fiilis ja olo, vaikka pelkään sitä keskenmenoa kuitenkin.

Aiemmista raskauksista ei olla kerrottu kun vasta sitten kun eka ultra takana. Tosin pojasta kerroin siskolle jo aiemmin, kun asiaa kyseli. Nyt sitten asiasta tietää minun vanhemmat, sisko, veli perheineen ja yksi ystäväni!!! Siksi kerroin kun tiesivät että yritetään vauvaa ja tiesivät myös tuulimunasta ja jos jotain sattuisi heille siitä myös kertoisin!!! Muille läheisille kerrotaan sitten ultran jälkeen jos jotain kertomista on. Muut tutut saa sitten tietää joskus :D

Liikunta ja liikkuminen auttaa muuten tosi paljon tuohon huonoon oloon. Eilen lähdin illasta kahvakuulaan vaikka väsytti ja olin hieman huonovointinen, mutta tunnin jälkeen olin kyllä tosi virkeä olo =)

Tyttö ja poikaraskaudet: Minulla molemmista kokemusta, mutta ei niistä hirveesti eroja ollut. Pojan kohdalla nyt saatto olla hieman pitkäkestoisempaa pahoinvointia, eli sellaista aamusta iltaan huonovointisuutta. Tytön raskausaikana himoitsin pitkään kotimaisia omenoita, kun oli syksy aika ja niitä sai :) Tytön raskausaikana oli myös loppuvaiheessa ummetusta, mutta tiedä sitten johtuiko se ruokavaliosta ja liikunnan vähyydestä!?!

Rupeiskohan sitä reippaana siivoamaan, kun on niin mahtava pakkaskeli :)

Muumi ja pikkuinen 7+5
 
Hei

Vielä pari tuntia töissä ja sitten ensimmäiseen ultraan. Olo on aivan rauhaton. Itkettää ja naurattaa vuoron perään. Pelottaa. Sen halusin teidän kanssa näin työkiireen keskellä. Ilmoittelen illalla mitäs siellä näkyi;) Hyvää päivän jatkoja teille kaikille masuäidit!!

Niinikki81 ja 7+2
 
Huomenta!

Ja aivan suunnattoman suuret :hug:tarantellalle ja neiti-81:lle
Ei kyllä todellakaan ole reilua tuollainen :(

Toki itselläkin on jo hiipinyt se kaamea pelko kaveriksi siitä, onko kohdussa kaikki ok. Ulrtaan on vielä yli viikko aikaa...meinaa pää hajota :headwall: ja aika kuluu matelemalla

Me tai siis oikeastaan minä olen kertonut jo aika monelle, kun ovat tienneet lapsettomuushoidoistakin eikä tuki ole pahitteeksi jos täältä korkealta vielä pudotaan. Töissä olen kertonut työkavereille mutten esimiehille. Olen töissä lastensuojeluyksikössä ja työparin on ihan hyvä tietää etten aio ottaa vastaan yhtään osumaa... Työnantajalle kertominen hirvittää jo valmiiksi. Ei nimittäin ole mikään perhekeskeisin tyyppi ja on kohdellut muita odottaneita aika ikävästi välillä.

Osaako joku kokeneempi kertoa, onko alaselän kipu vaarallista tai merkki esim. kohdun ulkoisesta raskaudesta? Eilen nimittäin särki ihan mukavasti, kun oli pidempään seisonut. Parina iltana ei ole enää myöskään palellut, niin tuo oireiden katoaminen tässä nyt lisää sitten paniikkia :confused:

Sarah85 ja murunen 6+2
 
Barbapörröllekin onnea hyvistä ultrakuulumisista.

Tsemppiä Tarantella tämän päivän ultraan. Toivottavasti kuitenkin olisi hyviä uutisia.

Niinikki, onnea ultraan :) Samoin muille, keillä tänään on ultra. Tulkaahan kertomaan kuulumisia.

Itsellä on alkanut etova olo. Ja väsyttää. Pienet päikkärit on kyllä koitettava ottaa jossain välissä. Toivottavasti onnistuu silloin kun nelonen ja viitonen nukkuvat.

Sinderella ja Murunen 4+3
 
Sarah, hyvä työnimi teillä :)

En kyllä osaa sanoa tuosta alaselän kivusta. Mutta näin alussahan oireet kyllä ainaki itsellä tulevat ja menevät ja tulevat taas. Sulla on onneksi ultra jo ens viikolla niin sitte saat mielenrauhan. Tsemppiä :)

Sinderella ja Murunen 4+3


muoks. siis melko kohta ultra. Luin ekaks että viikon päästä.
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta tännekkin.
Pahoittelut listasta pudonneille :(

Heti alkuun korjaus,että en ole vielä menossa ultraan vaan odotin aikaa sinne.
No np-ultra ajan sain ja se on joulukuun 20 päivä mutta alkuraskaudenultraan pääsee vain lähetteillä,joten sitä odotellaan vielä.
lisäks joudun kokeisiin kun hb oli vain 103..
No painoa on tullut sitte mukavasti,ennen raskautta painoin 47-48 ja nyt painoin maanantain neuvolassa 51 =)

Turvotus vaan kasvaa ja samaten pahoinvoinnit,niitä on aamusin ja iltasin.
Ja nyt on vielä aivan hirvee lenssu päällä joten olo ei todellakaan ole mikään paras mahdollinen...
Omat farkut ei mene enää päälle,joten mun oli kaivettava kaapista omat lökärit ja sit ku asioilla liikkuu nii mammahousut jalas on mentävä :D

Väsymys on jotain ihan älytöntä,en mitää muuta tekis ku nukkuis!!!! o_O

Tost röökinpoltosta sen verran et ainakin täälläpäin neuvolas sanotaan että sitä ei sais lopettaa ku seinään vaan pikkuhiljaa.
Alkoholi ei kuulu tähän elämään (lapsen isä abso) ja sitä kun eli vuoden pahasti alkoholisoituneen miehen kanssa niin sitä oppi arvostaan erilailla tuota juomatta olemista....

Mä oon nyt niin tukos etten tajuu ees yhtää mistä tääl nyt jutellaan,joten mä tuun paremmin kertoo vähän myöhemmin..
Hei miten muuten ton laskurin saa lisättyy tonne allekirjotukseen????

nenna ja möykky 7+0
 
Eka ultra oli ja näkyvissä vai sikiöpussi, joka vastasi kooltaan suunnilleen vkoa 6 ja rapiat. Viikon päästä katsellaan uudelleen, ei ole siis raskaus ilmeisestikään niin pitkällä, kuin kuukautisista laskien olisi. Eiku siis odotellen, ei voi muutakaan :)

Sandemar 7+5
 
Moi,

voi surku meitä oli useampi pudonnut. Jaksuja teille! :hug:

Uusiakin oli tullut, tervetuloa!

Meillä on ultra ylihuomenna heti aamusta ja jännittää ihan törkeesti! mies ei ollut ensin tulossa mukaan, kun lopettaa just valvomisen, mutta mä kyllä nyt oon juoninut sen pään menoks, että saa kyllä luvan tulla mukaan. sovin jo lapsenvahdinkin :) Viikkoja pitäs mun käsityksen mukaan olla kutakuinkin liki 7+0 sillon perjantaina, mutta en tiiä kyllä yhtään mun kiertoa ja just tässä kierrossa en edes seurannut ovista niin en tiedä siitäkään sanoa, eli perjantaina sitten selviää sekin asia :)

Tyttö/poikaraskaudet: Mulla siis esikoinen on tyttö ja ei tehnyt yhtään mieli mitään suklaita sun muuta. nyt tekee mieli, mutta ei sit kuitenkaan voi niitä oikein syödä kun tuleekin paha olo :) Tiedä häntä sitten.

Väsyneenä perjantaita odotellen...
kukkis ja tossavainen 6+
 
Onko normaalia, että liikkuessa alavatsaan alkaa sattua niin, että meinaa poru päästä? Eilen olin tanssimassa reilun tunnin ja lopputuloksena oli melkoinen kipu. Mielestäni liikuin aivan normaalilla tasolla, en heilunut hikipäässä tms. Ensin tuli vatsakipu ja tunnin päästä kaikinpuolin huono olo.

Miimmi 7+4
 
Nenna klikkaa tuota mun laskuria niin pääset lilypien sivulle tekemään oman. Sitte ku saat kuvan tehtyä, mee hiirellä kuvan kohdalle ja paina oikeanpuoleista navikkaa. Sitten painat "ominaisuudet" ja kopsaat url-osoitteen tänne kuvaksi laittamalla tänne osoitteen eteen
 
Ultrassa käyty ja löydökset oli hyvin epäselviä.. siellä saattoi olla hyvin alku vaiheessa oleva sikiöpussi ja siellä saattoi myös olla nestettä/verta kohdun takana...:'( Tässä nyt sitten vaan odotellaan verikokeiden tuloksia että mikä on tuomio. Kohdunulkoinen raskauskin mahdollinen :| Onneksi vastauksen saa jo tänään iltapäivällä, olis ihan kamalaa odottaa yhtään pidempään tämän asian kanssa. Että tämmöstä... Jotenki en vaan enää uskalla yhtään toivoa mitään :(
 
Heips :)

Voimia kaikille huonoja uutisia saaneille.. :/ :heart: :hug:

Me oltiin tänään miehen kanssa ultrassa.. Siellä näkyi pieni 1,73 cm toukka, ja sydämen lyönnit :) :heart: Kuvakin saatiin mukaan.. :D
Viikkoja on tarkalleen 8-1, eli yksi päivä enemmän, kun ajateltiin, ja LA on 28.6 :) mut jos sopii, niin mä pysyttelen täällä heinäkuisissa.. :)

-Emilien ja pikkuinen 8+1-
 
Sandemar, sehän hyvin voi olla, että raskaus ei oo niin pitkällä ku piti. Ovis on voinu olla myöhempään.

Tarhapöllö, jaksuja :hug: Toivottavasti kaikki kunnossa.

Emilien, onnea hyvistä ultrauutisista!

Nenna, mää liitin sen kuvan suoraan tähän kirjotustilaan. Vissiin pitää käyä kopsaamassa se aikasemmasta kirjotuksesta aina uudestaan. Eli ku olit saanu sen laskurin valmiiksi (mää en edes sitä mihinkään tallentanu, vaan se eka kerta ku sivun yläreunaan pienellä tuli oma valmis laskuri näkyviin) niin meet sen kuvan kohdalle ja painat hiiren oikeaa nappulaa. Siitä aukeaa valikko, jonka alimmaisena on se "ominaisuudet". Sitä klikatessa tulee uus laatikko, jossa keskivälillä on kuvan URL-osoite. Sen maalaa ja kopsaa ja liittää tänne ja täällä osoitteen molemmin puolin ne





Joo, tuon sain tänne uudestaan kun menin tuohon aikaisemmin tekemäni laskurin päälle ja klikkasin hiiren oikeaa, jolloin tuli taas valikko, jonka alimmaisena on "ominaisuudet". Sitä klikkasin ja kopioin kuvan url-osoitteen ja liitin sen tähän kirjoitustilaan. Sitte osoitteen ympärille
En tiedä, saisko sen jotenki laitettua niin että tulis aina automaattisesti...
 
Viimeksi muokattu:
No niin ultrassa käyty ja siellähän se pienen pieni ihmisalku oli pienen sykkivän sydämen kanssa. Nyt ollaan sitten 1,5vko pidemmällä eli nyt olisi 7+5 menossa.Kuvan sain mukaan ja itku tuli onnesta kun lähdin vastaanottohuoneesta. Tätä onnea on odotettu.
 
neiti-81 voimia!! :'(

niinikki81 Oi, tuota ekaa ultraa odotellessa! Mä niin haluaisin jo mennä sinne, vai ku eihän sinne vielä pääse. Esikoisen kohalla oli niin uskomattomat tunnelmat sillon ja toivon kovasti, että olis nyt es hiukka samalaiset. :) Heti vauvakirjaan liimaamaan sitten ultrakuvia....

Täällä on kauheaa yskää, tosi ärsyttävää... Muutama vauvanvaate on jo kirppikseltä ostettu, ku oon löytäny tosi hyviä tosi edullisesti. Oon huomannu, että esikoisen aikaan ainaki itelle oli melkeenpä ihan sama mitä vaatteita osti, kuhan oli pehmeitä ja edullisia. Nyt kakkosen aikaan mä oon ollu kauhean paljo tarkempi kaikessa. Tarkkaa miettiny, että tarttenko, onko käytännöllinen, onko pehmeää materiaalia (se on mulle todella tärkeää) ja ulkonäkö kans, pitää näyttää hyvältä. Nytkään en kauhean kalliita osta, mutta mitä löytöjä kirppiksiltä välillä nyt tekee, niin heti kyllä lähtee mukaan. :) Musta on tullu nuuka lastenvaatteiden kanssa. :D
 
Tulokset ei sitten tullutkaan vielä tänään, eli piinaava odotus jatkuu aina huomisaamuun asti : / Onko kellään ollu tuota kohdunulkoista raskautta? miten oireet eroaa normaalista raskaudesta?? Vuotoja tms. ei ole ollut, mutta ei vissiin aina olekaan... ahistaa...
 

Yhteistyössä